DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Soğutma suyuna motor yağı karışması
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı
60
Cevap
5
Favori
73.255
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Soğutma suyuna motor yağı karışması
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      658 Mesaj
      14 Ocak 2012 13:30:07
      Aracın durumu: Volkswagen Polo 1.6 Benzin
      -Yakıt normal tüketime göre çok yüksek 60 kuruş yakıyor
      -Hararet orta çizgiyi yani 100 dereceyi hiç geçmiyor.
      -Çekişi çok iyi hiçbir zorlanma yaşamıyor.
      -Egsozdan beyaz yada mavi duman çıkmıyor.
      -Radyatör suyu hiç eksilmiyor. Aksine yükseliyor
      -Aracı alalı 4bin km oldu aldığımdan beri motorunda hiçbir değişiklik görmedim.

      Merhaba arkadaşlar 3bin km önce motorun yağını değiştirdim, şimdi yağ çubuğuna baktığımda minimum seviyesinde gösteriyor baya bir yağ eksiltmiş araç geçen günü motor sıcakken radyatör kapağını açtım . Radyatör suyunun rengi sarımsı ve boya karışımı kadar koyuydu. Motor suyunu ellediğinde yağ gibi kaygandı eksilen motor yağı radyatör suyunu karışıyor diye düşünüyorum . Sorun sizce nedir ? Yardımcı olursanız sevinirim.



      _____________________________

    • Yarbay
      3039 Mesaj
      14 Ocak 2012 13:35:19
      karisip karismadigini anlayabilmek icin, sogutma sistemindeki suyun tamamen yenilenmesi lazim, eger sogutma suyuna karisim varsa ancak bu sekilde ortaya cikabilir ...


      _____________________________

      Bizde bu sürü psikolojisi, çoban sevgisi olduğu müddetçe,
      yarabbi şükür hamd olsun lar bitmeyecek !!!
    • Yarbay
      10501 Mesaj
      14 Ocak 2012 14:00:48
      eksoz dan beyaz renk duman cıkmıyorsa hangi renk cıkıyor peki?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      658 Mesaj
      14 Ocak 2012 14:01:49
      quote:

      Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

      karisip karismadigini anlayabilmek icin, sogutma sistemindeki suyun tamamen yenilenmesi lazim, eger sogutma suyuna karisim varsa ancak bu sekilde ortaya cikabilir ...

      Çok sağolun hocam yarın radyatör hortumun söküp bütün suyunu boşaltacam tekrar doldurucam. Su kabının içinde kenarları yağlı sıvanma var.

      Peki soğutma suyunu temizledikten sonra tekrar su yağlanırsa bunun sebebi ne olabilir ?


      _____________________________

    • Yarbay
      3471 Mesaj
      14 Ocak 2012 16:36:53
      Bir yerde okumuştum. Kapak contası yandığında her zaman beyaz dumanla kendini belli etmiyor. Hatta üç farklı nedene göre sonucu vardı ama kaynağı unuttum. Gazi Üniversitesi' nden okumuş olabilirim.


      _____________________________

    • Yarbay
      4170 Mesaj
      14 Ocak 2012 16:45:42
      Iyı bır ustaya gotur bırak onlar baksınlar
      Derın mevzular olabılır buyuk dertler olabılır
      Ucurumun neresınden donsen kardır


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Privilège
    • Yarbay
      3512 Mesaj
      14 Ocak 2012 17:36:15
      silindir üst kapak contanız büyük olasılıkla yanmış...


      conta yanığı ille de "şu şekilde kendini belli eder" denemez. contanın nereden kaçırmaya başladığına göre değişir belirtiler.


      o contanın işi, yağ kanalları ile su kanallarını birbirinden ayrımak ve aynı zamanda silindirlerdeki sıkıştırmayı (kompresyonu) da başka bir yere kaçmadan silindirlerde tutmaktır.

      bu durumda conta ;

      * yağ ile su kanalları arasındaki bir yerden (tabiri caizse) "patlarsa" ya yağ, su tarafına geçip suya karışır, ya su yağ tarafına geçip yağa karışır ya da her ikisi de birbirinin tarafına geçip birbirine karışabilir. bu durumda bazen yağınız temiz kalır ancak su yağlanır, bazen su temiz kalır ancak yağa su karışır ya da her ikisinnde de karışma görülebilir. ancak bu karışımlar olurken contanın kompresyonu tutan kısımları sağlam kalmışsa kompresyon laçağı olmayıp çekiş aynen devam da edebilir.

      * kompresyonu tutan bir yerden kaçırmaya başlarsa da araç çekişten düşer ancak kanalların araları sağlamsa da bu sefer su-yağ karışımı olmazken çekişten düşme oluşabilir. kompresyon kaçağı da yine contanın hasar yerine göre blok dışına kaçabileceği gibi su haznesine kaçıp su devresinin hava yapmasına sebep olabilir ya da yağ haznesine (kartere) kaçıp orada da yağlamayı bozabilir.


      yani anlatmak istediğim, conta yanıklarının kontrol kalemleri olan;

      * suya yağ karışması
      * yağa su karışması
      * çekişten düşme

      olaylarının tamamı hep birden görünmeyebilir.


      contanın ilk hasar zamanlarında bu kalemlerden sadece tek biri de görünebilir. ancak bir defa hasar almış bir contadaki hasar, çoraptaki sökük gibi zaman içinde ilerler ve ileri seviyede tüm belirtiler birden görünecektir.

      bence contanızı bir an önce yenileyin. eğer conta hasarının daha başındaysanız (ki belirtiler bunu gösteriyor) çok daha düşük bir maliyetle hasardan kurtulabilirsiniz. ancak bu şekilde kullanmaya devam edecek olursanız şüphesiz ki hasar durumu ve işin faturası da büyüyecektir.

      unutmayın ki erken teşhis hayat kurtarır...



      conta yanığına rağmen kullanıma devam edilirse, bu işin sonu, yağa karışan suyun yağı ve yağlayıcılığı bozması ve bu nedenle parçalarda aşırı derecede aşınma ve yatak sarmaya kadar gidebilir... ileri derecede yanık conta durumunda hararet de kontrol altında tutulamayacağı için silindir kapağının "taşlanma ile kurtulamayacak" duruma gelmesi riski de doğar...





      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yarbay
      8528 Mesaj
      14 Ocak 2012 17:42:54
      Evet, muhtemelen conta yanmış. Yağınıza da su karışmışsa köpürebilir ki suya yağ karışıyorsa o ihtimal de söz konusu. Vakit kaybetmeden iyi bir ustaya gidin. Aracın garantisi yoksa Doğuş Oto donunuza kadar alır.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      3512 Mesaj
      14 Ocak 2012 18:08:23
      quote:

      Orijinalden alıntı: tahrikk
      Aracın garantisi yoksa Doğuş Oto donunuza kadar alır.

      yalnız conta yanması, garanti kapsamına girmez, girmemesi gerekir. garanti demek, üretilen malzemenin sağlamlığına kefil olmak demektir.

      ancak balatalar, lastikler, fitiller, contalar, keçeler kullanım şekline ve süresine göre yıpranan ve eriyen parçalar olduğu için bu tür parçalara garanti verilmez. düşünsenize, fren ya da debriyaj balatası normal kullanım durumunda ortalama 80-100 bin km gidiyor olsa ve araca 2 yıl garanti verilse, bu 100 bin km'yi birisi 10 yılda yaparken bir başkası da 3 ayda yapabilir.

      ya da 100 bin km gidecek bir balatayı yanlış kullanımla bir kullanıcı 20 bin km'de bitirip gidip servise bu balatayı garantiden değiştirmeye çalışsa üreticiler para kazanamaz, hatta batarlar...

      conta için de aynı şey söz konusu. soğutma sisteminde kullanıcının yapacağı bir hatalı kullanım (suyun kontrol edilmemesi, eksilenin tamamlanmaması ya da hararet yapmasına rağmen öyle kullanmaya devam edilmesi) sonucu 30 bin km'de bile pekala conta yakılabilir. hatta soğutma sisteminizde kullanılan suyun içindek antifriz, asidik özelliğinden dolayı zaman içinde contayı aşındırır. yani, bir contanın yanması için aracın ille hararet görmesi de gerekmez. antifirizler bile (üstelik eski nesil mavi antifirizlerin asidik özelliği daha yüksektir) normal kullanımda contaya zarar verir. dolayısıyla soğuk iklimde kullanılan bir araç, daha az devirdaim açıp contayı daha az yerken, aynı aracın sıcak bir iklimde kullanılıp, soğutma suyunu sürekli devirdaim ettirmesi ve bu suyun contadan her geçişinde ordan parça parça yemesi durumlarında bile conta ömrü değişiklik gösterir. bu nedenle contaya da bir ömür garantisi verilemez.

      dolayısıyla aracın garantisi bitse de devam ediyor olsa da, bu işin bir maliyeti olacak mecburen...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 14 Ocak 2012; 18:09:23 >
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yüzbaşı
      658 Mesaj
      14 Ocak 2012 19:32:49
      Arkadaşlar yardımlarınız için çok sağolun arabanın seriliği ve çekiş gücü on numara hiçbir şekilde güç kaybetme görmedim. Bugün radyatör suyunu boşalttım. Tekrar su doldurdum tertemiz oldu fakat aracı çalıştırdıktan sonra git gide suyun rengi beyazlaşmaya başladı. Şuan kirli beyaz şeklinde duruyor yağ var sanırım radyatörün ve motorun içinde su kanallarında yağ var bu nasıl temizlenir bilmiyorum.

      Silindir kapak contasından başka bir sorun olabilir mi , çatlak vs.. ? Silindir kapak contaları ortalama 50 TL ile 100 TL arasında değişiyor. Peki işçilik ne kadar alırlar ? Silindir rektefiye olmaz inşallah


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infernaltr -- 14 Ocak 2012; 19:33:41 >
      _____________________________

    • Yarbay
      8528 Mesaj
      14 Ocak 2012 19:34:54
      Kapağın çürüme, çatlama olasılığı da var. 2.000 TL'yi geçmez diye tahmin ediyorum. Yakın zaman da bizim de değişecek.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1486 Mesaj
      14 Ocak 2012 20:41:49
      vectra 2.0 icin yakin zamanda conta degisti, kapak taslandi. yag antifriz ivir zivirlari ile ozel serviste 700 verdik. Fikir verebilir.


      _____________________________

    • Yarbay
      2314 Mesaj
      14 Ocak 2012 20:55:30
      hacı silindir kapak jontası gitmiş oradan yağ ve su karışır başka temas noktası yoktur, hararetten haşat olur genelde conta, değiştirteceksin 100 150 verip


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      842 Mesaj
      14 Ocak 2012 21:04:55
      VW 2.0 tdi dizel aracımda da aynı şey başıma geldi. Beni uyaran soğutma suyu seviyesi düşük alarmı gelmesiydi. Soğutma suyuna baktığımda eksik olmadığını aksine yükseldiğini gördüm. Garrantisi devam ettiği için servisine götürdüğümde contanın kaçırdığını söyleyip garantiden kiralık araç verip 2 günde değiştirmişlerdi.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      305 Mesaj
      14 Ocak 2012 22:10:29
      Yaga su karismasi durumunda su tahin rengini ve kivamini alir sizin sorun buyuk ihtimalle silindir kapak contasi asinmis su kanallarina yag kaciyor bunu yenilemeniz gerekebilir.


      _____________________________

      Forever Young / 1881-193∞ / NISSAN Almera 1.5 Tekna 2006 / RENAULT Clio III 1.2 2008
      http://www.nissan-almera.tr.gg
    • Yüzbaşı
      658 Mesaj
      15 Ocak 2012 00:49:09


      Yardımcı olan herkese teşekkür ederim. Daha önce çok araç değiştirdim , soğutma suyuna yağ karışması olayı hayatımda ilk defa yaşadım. Haftaya aracı servise vericem.

      Aşağıdaki parça hemen hemen bütün araçlarda olur yağ filtresinin takıldığı yer içinden su geçer ve yağı soğutur . Bunun patlaması , kaçırması suya yağ karışmasına sebep oluyormuş. İnşallah sorun aşağıdaki parçadan veya contadan kaynaklıdır. Eğer silindirin içinde ki su ve yağ kanallarında çatlak varsa işim çok zor.




      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      21 Ocak 2012 22:48:50
      Sorununuz büyük ihtimalle hararet yatırdıysanız başta silindir kapak contası yanmıştır.bu iyi ihtimal.silindir kapagında yada bloktaki su ve yağ kanalları arasında çatlak oluşmustur.Benim basıma geldi.Halada o sorunla ugrasıyorum.arabaya hararet yaptırdık.silindir üst kapagı ve blokta çatlaklar oluşmuş.motor indirildi.blok ve kapak kaynak yapıldı.radyatör ve hortumlar degişti.renault 19 um var ve bana 2000 liraya maloldu.allah kimsenin basına vermesin.........


      _____________________________

    • Yarbay
      6016 Mesaj
      21 Ocak 2012 23:08:14
      suya yag karısması olmaz.... yaga su karısması olur.... o senin dedigin antifreeze dir muhtemelen sarı rengide o yapar benim bildigim benim araçtada aynı sekil bir durum var.


    • Yarbay
      3512 Mesaj
      22 Ocak 2012 01:29:18
      quote:

      Orijinalden alıntı: sissil

      suya yag karısması olmaz.... yaga su karısması olur....

      bilmediğmiz konularda bu kadar kesin yorum yapmayalım isterseniz... bilmediğimizi öğrenmek daha doğru olur kanısındayım...


      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yarbay
      6016 Mesaj
      22 Ocak 2012 01:42:53
      quote:

      Orijinalden alıntı: aya


      Alıntıları Göster


      bilmediğmiz konularda bu kadar kesin yorum yapmayalım isterseniz... bilmediğimizi öğrenmek daha doğru olur kanısındayım...

      hocam okadar iyi biliyorsan bi örnek fotograf rica etsem


    • Yarbay
      3512 Mesaj
      22 Ocak 2012 01:51:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: sissil


      Alıntıları Göster


      hocam okadar iyi biliyorsan bi örnek fotograf rica etsem

      fotoğraf mı? güzel espri...




      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yarbay
      2575 Mesaj
      22 Ocak 2012 09:46:43
      Benim korsada olmuştu bu durum bişey keçisini değiştiler ama ne kecesiydi hatırlatmadım simdi


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Ocak 2012 18:11:03
      kapak contası olsa aracınız su eksiltir ,devirde dalgalanma yapar,ilk calıştırmada sıkıntı yaratır tekler zorlar eksozdan illaki duman atar beyaz ...bence conta değil araçınızın subap lastikleri deforme olmuş olabilir yağı ordan yakıyordu..r unutmadan o min seviye gösterir 400-500gr ada full gösterir pololar öyle ..o kadar yakmamıştır merak etmeyin depo içide o şekilde olur zaten antifiriz vs motorda gezen su orda depolanıyor gayet normal


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oner35 -- 22 Ocak 2012; 18:19:47 >
      _____________________________

    • Onbaşı
      17 Mesaj
      21 Mayıs 2012 14:20:14
      Benim Daewoo'nun da silindir kapak contası yanmış, yağa su karıştığı için yağ özelliğini kaybetmiş. Ayrıca motor suyunun rengi de bozulmuştu. işçilik , traşlama , yağ , yağ filtresi , conta seti hepsi 400 TL'yi buldu. Araçta bir sıkıntı olduğu ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışmasından belli oldu. Ayrıca ara ara kontrol ettiğim halde sonuncu da motor soğutma suyuna 2.5 lt su ilave ettim. İlk defa böyle bir şeyle karşılaştım. Ancak tüm bunlara rağmen aracımın harareti hiç yükselmediği halde nasıl conta yaktı onu anlamadım.



      _____________________________

    • Yarbay
      3847 Mesaj
      07 Ekim 2012 22:49:11
      Aracınızın hararet yaptığını en basit nasıl anlarsınız? Tabiki göstergeden. Peki ya gösterge ya da su sıcaklığını tespit eden müşür arızalanmışsa ne olacak? İşte bazen bu yüzden siz farkına bile varmadan motor yatak sarar.

      Benim başıma Mazda Panelvan aracımızda geldi. Araç susuz kalmış ancak arabada ne bir çekiş düşüklüğü ne de hararet göstergesinde bir yükselme. Tek bir belirti verdi zaten o da tüm panelvan araçların ortak özelliğidir motor ön koltukların hemen altında yer alır. Bir ısı geldi ve durdum ama iş işten çoktan geçmişti.


      _____________________________

      İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar
    • Binbaşı
      1297 Mesaj
      07 Ekim 2012 23:55:44
      Hazır konusu açılmışken bende bir soru sorayım bari.

      Aracım 92 civic ex.2 ay önce hararet göstergesi tavan yaptı.Hemen çektim sağa ve kaputu açıp kontrol ettim.Motorun sıcaklığı normal görünüyordu.Bu şekilde defalarca kez tekrarladı.Hatta hararet kırmızıdayken Çanakkale'ye gittim geldim.

      Ben sorunu gösterge müşüründen sanıp müşürü değiştirdim ama düzelmedi.Sonra sırasıyla termostat ve radyatör değişti.Ama hararet hala kırmızıya dayanıyor.Birkaç ustaya gösterdim silindir üst kapak contasının değişmesi gerek dediler.

      Ama benim anlamadım nokta şu: Aracım ne su eksiltiyor,ne suya yağ karışıyor,ne yağa su karışıyor,ne de egzostan beyaz duman ya da su atıyor.Çekişi ve yakıtı normal.Yani arabada hiçbir anormallik yok.Sizce sorun ne olabilir?


      _____________________________

      "Doğru kulağa hoş gelmez. Kulağa hoş gelen doğru değildir. İyi insanlar tartışmaz. Tartışan insanlar iyi değildir.Bilen kişi öğrenmemiştir. Öğrenmiş kişi bilmez." Lao Tsu
    • Yarbay
      5438 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      08 Ekim 2012 15:26:00
      quote:

      Orijinalden alıntı: Salih

      Hazır konusu açılmışken bende bir soru sorayım bari.

      Aracım 92 civic ex.2 ay önce hararet göstergesi tavan yaptı.Hemen çektim sağa ve kaputu açıp kontrol ettim.Motorun sıcaklığı normal görünüyordu.Bu şekilde defalarca kez tekrarladı.Hatta hararet kırmızıdayken Çanakkale'ye gittim geldim.

      Ben sorunu gösterge müşüründen sanıp müşürü değiştirdim ama düzelmedi.Sonra sırasıyla termostat ve radyatör değişti.Ama hararet hala kırmızıya dayanıyor.Birkaç ustaya gösterdim silindir üst kapak contasının değişmesi gerek dediler.

      Ama benim anlamadım nokta şu: Aracım ne su eksiltiyor,ne suya yağ karışıyor,ne yağa su karışıyor,ne de egzostan beyaz duman ya da su atıyor.Çekişi ve yakıtı normal.Yani arabada hiçbir anormallik yok.Sizce sorun ne olabilir?

      Soğutma sisteminde hava olabilir. Başka bir ihtimalde devir-daim.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpernbugra -- 8 Ekim 2012; 15:30:53 >
      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Yarbay
      5438 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      08 Ekim 2012 15:29:17
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yavuz

      Aracınızın hararet yaptığını en basit nasıl anlarsınız? Tabiki göstergeden. Peki ya gösterge ya da su sıcaklığını tespit eden müşür arızalanmışsa ne olacak? İşte bazen bu yüzden siz farkına bile varmadan motor yatak sarar.

      Benim başıma Mazda Panelvan aracımızda geldi. Araç susuz kalmış ancak arabada ne bir çekiş düşüklüğü ne de hararet göstergesinde bir yükselme. Tek bir belirti verdi zaten o da tüm panelvan araçların ortak özelliğidir motor ön koltukların hemen altında yer alır. Bir ısı geldi ve durdum ama iş işten çoktan geçmişti.

      Müşürde arıza varsa hararet ya sürekli 0 gözükür (kontak kapalı gibi) yada gösterge en üst değeri gösterir. Gösterge arızalı ise motor kapattığınızda bile yeri sabit kalır(aynı değeri gösterir yeri değişmez) buradan anlayabilirsiniz.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Binbaşı
      1297 Mesaj
      08 Ekim 2012 16:53:26
      quote:

      Orijinalden alıntı: alpernbugra


      Alıntıları Göster


      Soğutma sisteminde hava olabilir. Başka bir ihtimalde devir-daim.

      havasını aldık hava yok.devirdaim benimde aklıma geldi ama bozuk olsa devirdaim yapmaz.ya da su eksiltir.bende ikiside yok.


      _____________________________

      "Doğru kulağa hoş gelmez. Kulağa hoş gelen doğru değildir. İyi insanlar tartışmaz. Tartışan insanlar iyi değildir.Bilen kişi öğrenmemiştir. Öğrenmiş kişi bilmez." Lao Tsu
    • Yüzbaşı
      732 Mesaj
      27 Ağustos 2013 11:10:41
      benimde yedek su deposunda yağlanma var ama ben askerdeyken kardeşim abi ben antifirizi ordan koymaya çalıstm bence ondan sonra bu rengi aldı dedi. ama bilmiyorum conta mı yandı . araba cok fazla su eksiltiyor. ama eksik 500 ml gecmiyor . ustaya götürdüm adam yağ cubuğunu cekti baktı ama bişey demedi yerine koydu sonra bir boru var ahtapod gibi devirdaim yapan o nu gösterdi boru catlak damlatıyor dedi su ordan eksiliyormus ama anlamadığım kardeşim antifriz i yedek depodan koymaya calıstığı için depo yağlanmıs olabilir mi yoksa . contaya mı bakayım. ayrıca usta 160 tl parca +30 tl antifriz+ 150 tl işcilik toplam 340 tl cekti peugeot 207 marka ama netten baktım parça orj 6 taksit 100 tl bence usta beni anlamıyorum diye öpmeye kalktı.


      _____________________________

      DOĞA ANAYA BİRAZ SAYGI.LÜTFEN!!!!
    • Yüzbaşı
      253 Mesaj
      28 Ağustos 2013 18:34:32
      öperler öperler öpmeylede kalsa bide verdiğin paraya değse yaptıkları iş çoğuda baştan savma yapıyo


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      732 Mesaj
      18 Ocak 2014 17:58:30
      peugeot 207 hdı dizel 2007 model 115,000 km de aracımın radyatör suyu koyduğumuz kabında bugün yağlanma var suyun rengi koyulasmıs . su yağlı .. deponun iç yüzeyinde yağlanma var . araçta hararet yaptırmadım. ve suan araç hararette yapmıyor. yağda köpürme yok ve egzos rengide normal. devirde dalgalanmada yok. acaba bu yağın suya karışmasının sebebi nedir arkadaşlar


      _____________________________

      DOĞA ANAYA BİRAZ SAYGI.LÜTFEN!!!!
    • Yarbay
      3512 Mesaj
      18 Ocak 2014 20:06:07
      Genleşme kabını açıp içine yağ eklemedinizse o yağın suya karışmasının tek sebebi contadır.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yüzbaşı
      732 Mesaj
      20 Ocak 2014 11:15:34
      conta mı kaç tl tutar araçlarda ortalama fiyatı


      _____________________________

      DOĞA ANAYA BİRAZ SAYGI.LÜTFEN!!!!
    • Yarbay
      3512 Mesaj
      20 Ocak 2014 11:49:40
      Araçtan araca ve yapılacak işlemlere göre değişir. Sonuçta motor kapalı bir kutu. Açılmadan ne olduğunu görme şansınız yok. Kapak taşlanacak mı taşlanmayacak mı, başka değişecek malzeme çıkacak mı çıkmayacak mı bilinmeden bir maliyet çıkarmak zor. Genel anlamda 300 liraya da mal olabilir, 1000-1500 liraya da. Yaptırılmaz, böyle kullanılmaya devam eder, zaman içinde kapağı da yer, yeni bir üst kapak gerektirir, o zaman bakmışsınız 300 değil, 3000 lira bile kurtarmaz vs.

      Ama yerinizde olsam, hemen contaya hükmetmeden önce bu ihtimali kesinleştirir, sağlamasını yapardım. Hararet yapmıyor, eksozda duman yok dediğinize göre, hasarın başında olabilirsiniz. Haa, daha önce kardeşinizin genleşme kabından yağ eklediği gibi bir şey de yazmıştınız galiba. Belki de contanızda hasar yoktur, o zamandan kalma bir artıktır gördüğünüz. Karışma ve köpüklenme durumunu gözümle görmediğim için kesin bir şey diyemiyorum.

      Bence contayı açtırmadan önce, soğutma sıvısını sistemden komple boşalttırıp yeniden temiz bir dolum yapın ve kısa bir süre de böyle kullanın. Bu kullanım süresinde aracı çok sıkıştırmayın ve zaman zaman sıvıyı kontrol edin. Yine suya yağ karışması omuşsa conta ihtimali kesinleşmiş demektir. Sıvı değişimi ve devam eden kontroller ile kesin teşhis konusunda da çevrenizdeki bir uzman ustadan destek alın.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 20 Ocak 2014; 11:52:38 >
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yüzbaşı
      551 Mesaj
      04 Mart 2014 17:23:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: aya

      Araçtan araca ve yapılacak işlemlere göre değişir. Sonuçta motor kapalı bir kutu. Açılmadan ne olduğunu görme şansınız yok. Kapak taşlanacak mı taşlanmayacak mı, başka değişecek malzeme çıkacak mı çıkmayacak mı bilinmeden bir maliyet çıkarmak zor. Genel anlamda 300 liraya da mal olabilir, 1000-1500 liraya da. Yaptırılmaz, böyle kullanılmaya devam eder, zaman içinde kapağı da yer, yeni bir üst kapak gerektirir, o zaman bakmışsınız 300 değil, 3000 lira bile kurtarmaz vs.

      Ama yerinizde olsam, hemen contaya hükmetmeden önce bu ihtimali kesinleştirir, sağlamasını yapardım. Hararet yapmıyor, eksozda duman yok dediğinize göre, hasarın başında olabilirsiniz. Haa, daha önce kardeşinizin genleşme kabından yağ eklediği gibi bir şey de yazmıştınız galiba. Belki de contanızda hasar yoktur, o zamandan kalma bir artıktır gördüğünüz. Karışma ve köpüklenme durumunu gözümle görmediğim için kesin bir şey diyemiyorum.

      Bence contayı açtırmadan önce, soğutma sıvısını sistemden komple boşalttırıp yeniden temiz bir dolum yapın ve kısa bir süre de böyle kullanın. Bu kullanım süresinde aracı çok sıkıştırmayın ve zaman zaman sıvıyı kontrol edin. Yine suya yağ karışması omuşsa conta ihtimali kesinleşmiş demektir. Sıvı değişimi ve devam eden kontroller ile kesin teşhis konusunda da çevrenizdeki bir uzman ustadan destek alın.

      Aynı sorun benim aracımdada var. Motor suyuna büyük olasıkla yağ karışıyor . Araba hem yağ eksitmiş , hemde su çamur kahvesi renginde.

      Aracım normal giderken sorunsuz fan açıyor, haralet yapmıyor ama motor suyunu dışarı atıyor. 1 saat önce tamirciden arabamı aldım. 10km kullandım ve motor suyunun kapağını açmamla sular fışkırmaya başladı.

      Eksozdan duman gelmiyor , çekişde bir güç kaybı yok . Fanlar düzgün çalışıyor. Tavsiyeniz nedir .. 800 Tl rakam çok fazlamı normalmi


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qkhnk -- 4 Mart 2014; 17:25:22 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3512 Mesaj
      05 Mart 2014 00:22:23
      Aracınız sıcakken radyatör ya da genleşme kabının kapağını açarsanız fışkırır. Bu normal bir durum. Çünkü ısınan su genleşir ve basıncı artar. O nedenle bunu yapmayın, sıcak su ciddi anlamda yakıcıdır.

      Güç kaybı, eksozda su gibi belirtiler, conta problemleri arasındadır. Ama her conta yanığında bu belirtiler tümüyle olacak diye bir durum yok. Bu belirtiler bazen tek tek olur, bazen birkaçı görülür. Yine de probleminiz ya da bir problem olup olmadığı, bizzat gözlemlenerek bulunabilir. O nedenle iyi bir ustaya kontrol ettirebilirsiniz.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Binbaşı
      1457 Mesaj
      05 Mart 2014 01:55:48
      quote:

      Orijinalden alıntı: qkhnk


      Alıntıları Göster


      Aynı sorun benim aracımdada var. Motor suyuna büyük olasıkla yağ karışıyor . Araba hem yağ eksitmiş , hemde su çamur kahvesi renginde.

      Aracım normal giderken sorunsuz fan açıyor, haralet yapmıyor ama motor suyunu dışarı atıyor. 1 saat önce tamirciden arabamı aldım. 10km kullandım ve motor suyunun kapağını açmamla sular fışkırmaya başladı.

      Eksozdan duman gelmiyor , çekişde bir güç kaybı yok . Fanlar düzgün çalışıyor. Tavsiyeniz nedir .. 800 Tl rakam çok fazlamı normalmi

      merhaba.conta yanmasının en net belirtisi yağ çubuğunu çektiğinizde yağın rengi beyazlaşmış olmasıdır(köpüklenme tarzında). yağ çubuğuna bir bakın.arabada rölantide tekleme,egzosttan aşırı beyaz buhar çıkması,çekiş düşüklüğü yine akla gelebilecek conta sorunlarıdır.bu tip sorunlar yaşamıyorsanız arızanın kaynağını farklı yerlerde aramalısınız.bunun dışında araç lpg li ise sistemde varolan havadan dolayı da suyu atıyor olabilir.ya da termostat arızalı olup da açmıyorsa kaynayan su basınçla atılıyordur motordan.son tahminim ise devirdaim pompasının bozuk olması ihtimali.bunlara baktırın.iyi geceler...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 5 Mart 2014; 2:03:20 >
      _____________________________

      TOYOTA COROLLA 1.6 ADVANCE MULTİDRİVE S 2013 İNCİ BEYAZ
    • Yüzbaşı
      551 Mesaj
      05 Mart 2014 23:03:28
      quote:

      Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına


      Alıntıları Göster


      merhaba.conta yanmasının en net belirtisi yağ çubuğunu çektiğinizde yağın rengi beyazlaşmış olmasıdır(köpüklenme tarzında). yağ çubuğuna bir bakın.arabada rölantide tekleme,egzosttan aşırı beyaz buhar çıkması,çekiş düşüklüğü yine akla gelebilecek conta sorunlarıdır.bu tip sorunlar yaşamıyorsanız arızanın kaynağını farklı yerlerde aramalısınız.bunun dışında araç lpg li ise sistemde varolan havadan dolayı da suyu atıyor olabilir.ya da termostat arızalı olup da açmıyorsa kaynayan su basınçla atılıyordur motordan.son tahminim ise devirdaim pompasının bozuk olması ihtimali.bunlara baktırın.iyi geceler...



      Bugun arabayi rölantide 30-40 dak boyunca çalıştırıp test ettim.

      Yağ çubuğu normal renklidi , rölantide tekleme yapmadı , araba suyuda atmadı , termostat açtı . Aracım LPG li sizinde yazdığınız üzere LPG ile alakalı bir sorun olduğunu düşünmeye başladım yada devirdaim popmasında sorun var.


      Ama aklıma takılan bu motor suyundaki turuncu rengin nereden geldiğii.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qkhnk -- 5 Mart 2014; 23:04:11 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1457 Mesaj
      06 Mart 2014 01:33:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: qkhnk


      Alıntıları Göster




      Bugun arabayi rölantide 30-40 dak boyunca çalıştırıp test ettim.

      Yağ çubuğu normal renklidi , rölantide tekleme yapmadı , araba suyuda atmadı , termostat açtı . Aracım LPG li sizinde yazdığınız üzere LPG ile alakalı bir sorun olduğunu düşünmeye başladım yada devirdaim popmasında sorun var.


      Ama aklıma takılan bu motor suyundaki turuncu rengin nereden geldiğii.


      sistemdeki paslanmadan dolayı olabilir o renk.motorun suyunu boşalttırın.bir kaç defa 5lt lik pet bidonla sisteme su verip aşağıdan çıkmasını sağlayın.bu şekilde su kanallarındaki pas temizlenebilir.ama dediğim gibi acil bir ustaya gidin böyle ikide bir su atma iyi birşey değil.contayı yakarsanız iş büyür.


      _____________________________

      TOYOTA COROLLA 1.6 ADVANCE MULTİDRİVE S 2013 İNCİ BEYAZ
    • Er
      1 Mesaj
      21 Temmuz 2014 14:59:35
      merhaba. ben 2 hafta önce 1997 honda LS euro civic 1.6 araç aldım. bakımlarını yaptırdıktan sonra yokuşta araba çekmedi ve öndeki kamyonu sollamak için biraz gaza bastım ve araç 4500-5000 devire çıktı. daha sonra hararet çizgisi uyarı bölümüne kadar yükselince motoru rölantide çalıştırıp soğumasını bekledim. daha sonra hararet göstergesine dikkat ettim ilk çalıştığında motor belli bi ısıya geldiği zaman hararet göstergesi yarıya kadar yükselip orda kalıyodu.20-30 km gittikten sonra rampada yükselmeye başlıyodu. ustaya gittiğimde önce radyatörün çift sıralı olanından taktı(bizim arabanın üzerindeki tek sıralıydı ama bu seride orijinalinde tek ve çift sıralı olmak üzere iki çeşit radyatör varmış.). bu problemi çözmeyince sıfır termostat alıp termostat taktık. olmadı fan müşürünü değiştirdik. usta en son devirdaim pompası olabilir dedi ona baktı ama onda da problem yoktu.en son ihtimal olarak üst kapak contasını deiştirdik. usta bu işlemden sonra bunu alın,ankaradan istanbula gidin hiçbi şey olmaz dedi. sonra ustayla test sürüşüne çıktığımızda hararet yine yükseldi ama sonradan düşüyodu.usta da düşerse problem yok dedi.aracı 2 gün böyle kullandıktan sonra (sanayiye gittiğimizi saymazsak toplam 50-60 km) bu gün hararet düşmedi ve tekrar en üstteki beyaz uyarı çizgisine kadar yükseldi. sonra araba zor çalışmaya başladı. en son çalıştıktan sonra çok titreme yapmaya ve beyaz duman atmaya başlamıştı. contanın tekrar yandığını düşünüyoruz.arabanın 2 günde sıfır contayı tekrar yakma sebepleri ne olabilir yardımcı olur musunuz?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtkbk -- 21 Temmuz 2014; 15:43:49 >
      _____________________________

    • Onbaşı
      15 Mesaj
      21 Ekim 2014 22:37:00
      Bugün benim opel corsa da aynı sorunu yaptı. Servise götürdük adam daha bakar bakmaz yağ radyatörü patlamış dedi. Başka bir şeyden olmuş olamaz mı diye sordum hayır kesinlikle bundan yapar dedi. Dediği gibi de değiştirdik ve sorun çözüldü gerçekten. Yani sonuç olarak motor yağının eksilerek radyatör suyuna karışması sorununu böyle çözdük. Benim aracımda da hiçbir belirti yoktu. Sadece yağ kaynayarak fışkırmış yere akıtmıştı radyatör suyunu koyduğum yerden.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      844 Mesaj
      21 Kasım 2014 12:20:10

      quote:

      Orijinalden alıntı: aya

      silindir üst kapak contanız büyük olasılıkla yanmış...


      conta yanığı ille de "şu şekilde kendini belli eder" denemez. contanın nereden kaçırmaya başladığına göre değişir belirtiler.


      o contanın işi, yağ kanalları ile su kanallarını birbirinden ayrımak ve aynı zamanda silindirlerdeki sıkıştırmayı (kompresyonu) da başka bir yere kaçmadan silindirlerde tutmaktır.

      bu durumda conta ;

      * yağ ile su kanalları arasındaki bir yerden (tabiri caizse) "patlarsa" ya yağ, su tarafına geçip suya karışır, ya su yağ tarafına geçip yağa karışır ya da her ikisi de birbirinin tarafına geçip birbirine karışabilir. bu durumda bazen yağınız temiz kalır ancak su yağlanır, bazen su temiz kalır ancak yağa su karışır ya da her ikisinnde de karışma görülebilir. ancak bu karışımlar olurken contanın kompresyonu tutan kısımları sağlam kalmışsa kompresyon laçağı olmayıp çekiş aynen devam da edebilir.

      * kompresyonu tutan bir yerden kaçırmaya başlarsa da araç çekişten düşer ancak kanalların araları sağlamsa da bu sefer su-yağ karışımı olmazken çekişten düşme oluşabilir. kompresyon kaçağı da yine contanın hasar yerine göre blok dışına kaçabileceği gibi su haznesine kaçıp su devresinin hava yapmasına sebep olabilir ya da yağ haznesine (kartere) kaçıp orada da yağlamayı bozabilir.


      yani anlatmak istediğim, conta yanıklarının kontrol kalemleri olan;

      * suya yağ karışması
      * yağa su karışması
      * çekişten düşme

      olaylarının tamamı hep birden görünmeyebilir.


      contanın ilk hasar zamanlarında bu kalemlerden sadece tek biri de görünebilir. ancak bir defa hasar almış bir contadaki hasar, çoraptaki sökük gibi zaman içinde ilerler ve ileri seviyede tüm belirtiler birden görünecektir.

      bence contanızı bir an önce yenileyin. eğer conta hasarının daha başındaysanız (ki belirtiler bunu gösteriyor) çok daha düşük bir maliyetle hasardan kurtulabilirsiniz. ancak bu şekilde kullanmaya devam edecek olursanız şüphesiz ki hasar durumu ve işin faturası da büyüyecektir.

      unutmayın ki erken teşhis hayat kurtarır...



      conta yanığına rağmen kullanıma devam edilirse, bu işin sonu, yağa karışan suyun yağı ve yağlayıcılığı bozması ve bu nedenle parçalarda aşırı derecede aşınma ve yatak sarmaya kadar gidebilir... ileri derecede yanık conta durumunda hararet de kontrol altında tutulamayacağı için silindir kapağının "taşlanma ile kurtulamayacak" duruma gelmesi riski de doğar...




      Doğru


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      9 Mesaj
      25 Kasım 2014 00:42:18
      Arkadaşlar 2008 1.4 tdı aracımız var su haznesinin içi yağ dolu motor yağı azalmıştı ustaya götürdük yağ soğutucunun içindeki primlerinin bozulması sonucu olduğunu söyledi yağ soğutucusu değişti ilaçlı su ile 2-3defa motora devirdaim yaptırıldı su kanallarındaki yağ temizlensin diye olay çözüldü radyatör suyuna yağ karışan araçlarda genelde ilk sorun yag sogutucudaymı Polo ve boralarda bu soruna rastlanıyormuş bilginize


      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emre Güngör
      0544 973 72 00
      0264 278 46 12
      7/24 Sınırsız hizmet :D
    • Yarbay
      3512 Mesaj
      25 Kasım 2014 07:37:31

      her motorda yap soğutucusu yok. yağ soğutucusu olanlarda soğutucuya elbette bakılabilir. ancak zaten, yukarıda bir çok kısımda da anlattığımız gibi, conta yanığına tek bir belirtiye bakıp karar vermemek lazım. birden çok belirtisi olabilir conta yanığının, hepsine bakıp öyle değerlendirme yapmak gerekiyor...


      Bahsedilenler: kopukucurtmaxxx
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Er
      1 Mesaj
      04 Aralık 2014 22:31:41

      hocam ben de 99 model megane aldım bi kaç gün önce sanayiye gitme fırsatını bugün buldum ve motoru açar açmaz usta soğutma suyunun kapağını açtı ve motor yağının suya karıştığını gördük blok çatlamış dedi başka bir ustaya daha gösterdim aynı şekilde blok çatlak dedi sonra arabayı aldığım adamı aradım arabayı alırken ordaki suyu boşalt ilacı koy ve bi kaç gün sonra suyu tekrar boşaltıp doldur sorun geçer demişti şimdilik suyu boşalttık ilacı koyduk seviye maximumdayken 12 saat içerisinde minimuma düştü yarın bir daha gösterecez olmadı o masrafın altına girmeden arabayı geri vermeyi düşünüyorum, blok çatlaması çok zor bir durum ve özellikle clio-megane hastalığıymış motorun indirilmesi söz konusu ve yeni motor 4400+kdv fiyatıyla..


      kopukucurtmaxxxkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      09 Ocak 2015 20:19:59

      Merhabalar bizde benzinli getz var genelde annem kullaniyor. gecen yil kışın yedekten radyatore su ceken boru yarilmis radyatorde gram su olmadığı için hararet yapti. Su koydum soguttum on km kadar devam ettim ertesi gun tamirciye gittim conta yakmis dedi. bin liraya Yaptirdik. Aradan bes ay geçti yakıtı artmaya ve yag azaltmaya başladı. Tamire götürdüm. 80 liraya bloğun sag tarafindan bi conta degisti. Ayni gün hararet yaptı. Aynı tamirciye götürdüm ve bunun contasi yanmis daha once yaptirdik dedim degismemis ayni contaya sivi conta sıkılmış üst kapakta planya ya gitmemis dedi. Bi bin lira daha verdik aradan uc ay gecti ve kışın normal kullanimda bi gün hararet yaptı. Baktik yaga su karismis ama cekiste bi sorun yok. Bi bin lira daha vericez heralde bunun bi caresi yok mu yardım edin lütfen


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      tahrikkkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      09 Ocak 2015 20:21:09
      Merhabalar bizde benzinli getz var genelde annem kullaniyor. gecen yil kışın yedekten radyatore su ceken boru yarilmis radyatorde gram su olmadığı için hararet yapti. Su koydum soguttum on km kadar devam ettim ertesi gun tamirciye gittim conta yakmis dedi. bin liraya Yaptirdik. Aradan bes ay geçti yakıtı artmaya ve yag azaltmaya başladı. Tamire götürdüm. 80 liraya bloğun sag tarafindan bi conta degisti. Ayni gün hararet yaptı. Aynı tamirciye götürdüm ve bunun contasi yanmis daha once yaptirdik dedim degismemis ayni contaya sivi conta sıkılmış üst kapakta planya ya gitmemis dedi. Bi bin lira daha verdik aradan uc ay gecti ve kışın normal kullanimda bi gün hararet yaptı. Baktik yaga su karismis ama cekiste bi sorun yok. Bi bin lira daha vericez heralde bunun bi caresi yok mu yardım edin lütfen


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      8528 Mesaj
      09 Ocak 2015 20:34:42
      quote:

      Orijinalden alıntı: halilkoken07

      Merhabalar bizde benzinli getz var genelde annem kullaniyor. gecen yil kışın yedekten radyatore su ceken boru yarilmis radyatorde gram su olmadığı için hararet yapti. Su koydum soguttum on km kadar devam ettim ertesi gun tamirciye gittim conta yakmis dedi. bin liraya Yaptirdik. Aradan bes ay geçti yakıtı artmaya ve yag azaltmaya başladı. Tamire götürdüm. 80 liraya bloğun sag tarafindan bi conta degisti. Ayni gün hararet yaptı. Aynı tamirciye götürdüm ve bunun contasi yanmis daha once yaptirdik dedim degismemis ayni contaya sivi conta sıkılmış üst kapakta planya ya gitmemis dedi. Bi bin lira daha verdik aradan uc ay gecti ve kışın normal kullanimda bi gün hararet yaptı. Baktik yaga su karismis ama cekiste bi sorun yok. Bi bin lira daha vericez heralde bunun bi caresi yok mu yardım edin lütfen

      Geçmiş olsun. Sorunun bir daha yaşanmasını istemiyorsanız motorun açılmasını göze alacaksanız. Blok ve kapak gibi yağ ve suyun içinden geçtiği parçalarda sorun olabilir.


      _____________________________

    • Yarbay
      2467 Mesaj
      25 Ocak 2015 21:58:43
      Selamlar ayni sorun bende de cereyan etti. Arac alirken radyator kapagini acip bi parmaklayin. Eger suyun icinde kapakta vs kaygan beyaz macunumsu bisi varsa arabadan kosarak kacin. Ust kapak contasi yanmis ya da bozulmus olabilir. Bu da size 400 500 tl ye malolur. Ne yazik ki ici disi motoru heryeri temiz km dusuk araclarda bile oluyor. Herkes aracını ayni ozenle kullanmiyor malesef. Aracim bugun hararet lambasini yakti, hemen kenara cektim ve baktimki altindan su akiyor. Rafyatorde sorun var dedim. Usta cagirdm, usta radyatore bakti ve yag karisms buna dedi. Su ilave edip servise cektik. Durumu izah etti. Tabiki semsiye acilacak baska yolu yok. Masraflari henuz belli degil. Yine yqzicam.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Nikon D300s
      Samsung galaxy note 3
      Honda Cbr125r
    • Er
      2 Mesaj
      22 Şubat 2015 20:08:30
      Iyi aksamlar foruma yeni uye oldum acil yardiminizi bekliyorum albea 1.2 16v benzinli arac aldim aracta su eksiltme sorunu vardi baktik kalerufer patlamis arac icine su geliyor yaptirdik simdi tekrar patladi ustune arba bi kac saat yattiginda calismamaya basladi 8 10 marsta anca calisiyor yedek su deposuna baktim actim kapagi bildiginiz benzin kokusu geliyor ustaya goturdum conta kesin yanik ama kapakta catlamis olabilir dedi arabayi biraktim mecbur hararet buzamana kadar hic yukselmedi bunuda belirtmek isterim egzozdanda normalden fazla beyaz duman cikiyor ilk calismada kisa sure sarsintili calisma sonrasi kendini toparliyor acil yardiminizi bekliyorum contami yanik kapakmi catlak simdiden tesekurler


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      22 Şubat 2015 20:13:07
      Cevap verebilecek kimse yokmu


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      05 Mart 2015 07:55:28
      bende de palio 1.2 active 2005 var. soğukta antifiriz koymadık. blok çatlattı. motorun altındaki tıpaları patlatmış motor suu oradan boşalıyordu.
      önce tıpalar yapıldı. torna falan derken 150 masraf dedi usta. sonra tıpalar takıldı ve çalıştırınca motorun manifoltun yanındaki kısımdan elma yaprağı büyüklüğünde parça koptu ve motorda delik açıldı. dediler bunun motoru inecek kaynak yapılacak contalar değişecek tekrar takılacak. arabaya biraz saydıktan sonra suç bizde arabaya soğukta antifiriz koymazsan böle olur hiç arabaya sövme dedim kendime. sonra araç kaldı usta yapmış etmiş kaynak taşlama conta ne varsa değiştirmiş. suya antifiriz koymuş. sonra aldım arabayı.
      araçla biraz yol yaptım 100km yolda açtığı sorunlar.
      yokuş çıkarken hararet göstergesi yükseliyor. ve gazı kesince boşta gidersem hemen normal seviyeye geliyor. belli süre sonra kalorifer ısıtmamaya başladı. boşta moşta geldik iyi kötü.
      şu anda aracın suyu tahin gibi. çok koyu. motor yağı normal renkte. bilenlere sorduk. antifiriz aracın içindeki pası pisliği söktürmüştür odur dediler. kaloriferin ısıtmaması da koyu renkli su kaloriferde devirdaim yapmadığı için olabilir dediler. içindeki suyu boşalt tekrar antifiriz koy koyulaşırsa tekrar boşalt suyu. tekrar koy su temizleninceye kadar devam et. dediler. ben suyu nereden boşaltacağımı bilemediğim için mecburen ustaya götüreceğim.

      ya da şöyle yapsam sorun olurmu.? su deposuna 2 tane boru bağlı. biri üstte biri altta. üsttekini çıkarsam ve dışarıya versem ucunu. musluktan hortum çeksem ve su deposunun kapağından yada üstteki çıkardığım hortum yerine musluktan gelen hortumu bağlasam. sonra musluğu açsam basınçla motorun içindeki suyu dışarıya atıp acaba yerine temiz su gitmiş olurmu. ya da bu işlemleri yaparken araba çalıştımak iyi olurmu?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      388 Mesaj
      05 Mart 2015 11:00:19
      geçtiğimi yaz bende de böyle bir sorun vardı. soğutma suyu tahin kıvamındaydı. araç otomatik vw bora. şanzıman yağ soğutucusu değişti ve sorun düzeldi. 130 tl parça 20 tl borulardaki yağı sökmesi için ilaç 50 tl de işçilikle 200 liraya patladı.


      _____________________________

    • Çavuş
      52 Mesaj
      11 Aralık 2015 18:34:30
      aracım 92 doğan l conta yanıktı 2-3 ay oyle kullandım maddi durumdan dolayı yaptıramadım eksozdan aşırı beyaz duman gelmesı ve damla damla su atması yag su karıstırması ve su eksılmesı gıbı durumlar vardı 2-3 usta conta yanık demıstı bugun ıtıbarıyle contayı yaptırdım eksozdan asırı duman gelmıyor artık ama damla damla su atması devam edıyor ve motor kapagını actıgımda su ve kopuklenme yıne vardı acaba bunların gecmesı ıcın bır kac gun beklemelımıyım yoksa baska bı sorunmu var


    • Onbaşı
      15 Mesaj
      02 Ocak 2016 21:43:23
      Slm arkadaslar sizden bi ricam var bmc megastar 2005 model arabanin arizasi sicaklik gostergesinin sigortasi surekli patliyor yeni sigorta takip arada 5 dk gecmiyor patliyor tamirciye goturduk tesisat yakmis dedi degistirdi de olmadi burda bilgisayar olmadigi icin ariza tespiti yapamadik bilgisi olan varmi simdiden tskler


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      11 Mesaj
      16 Ağustos 2016 01:41:54
      Merhabalar

      2008 Corsa 1.2 benzin otomatik aracımın soğutma suyunda yağ keşfeden bir usta, direk yağ soğutucusu arızalı değiştirelim diyerek beni büyük bir çıkmaza soktu...

      Akabinde daha 2 yere daha giderek, buralardan aldığım cevap bu araçta yağ soğutucusu yok, conta arızalıdır onun değişmesi lazım oldu...

      Benim araçta yağ soğutucusu var mı? Bu ilk sorum...

      Su boşaltıldı, içi güzelce temizlendi. Borular güzelce temizlendi, kırmızı antifrz koyduk, 40km falan yok yaptım. Suya bakıyorum herhangi bir yağlanma yok...

      Bu şekilde aracı kullanmam başıma daha büyük şeyler açar mı? Ya da kime inanayım artık biri conta diyor biri soğutucu... İnternettede araçta yağ soğutucusu var mı yok mu diye bir resmi opelin dökümanını da bulamadım.

      Arabayı koydum kapıya bekliyorum bir yerden vahiy insin bana diye...

      Lütfen yardım yaa...


      _____________________________

      Mühendisler Kraliçesi...
    • Er
      11 Mesaj
      16 Ağustos 2016 01:52:13
      Lütfen cevap...


      _____________________________

      Mühendisler Kraliçesi...
    • Teğmen
      127 Mesaj
      16 Ağustos 2016 11:21:11
      Aynısı benim başıma geldi,

      Aracı yeni almıştım, benzincide suyunu kontrol ederken benzincide çalışan biri abi yağ var dedi suda. Karşı dükkanda da oto servis vardı. çağırdı yağ var dedi ustada. bana kafayı sıyırttı o an.

      Çok araştırdım, eğer suda yağ varsa yağdada suyun olması gerekiyor. Yağ çubuğunu çektiğinde patır patır su akması lazım.

      Güvendiğim ustama gittim, Suda yağ mağ yok. Zamanla borulardan geçen su, pas ve kiri ata ata balçık kıvamına gelmiş. Yeni Genleşme kavanozu aldım, yeni antifirizide koymadan önce bütün hattı temizledi. sonra 1 hafta kontrol ettim. birşey çıkmadı. direk conta yakmış dememek lazım :)


      _____________________________

      ¯\(ツ)/¯
    • Teğmen
      127 Mesaj
      16 Ağustos 2016 11:30:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: attrayant

      Merhabalar

      2008 Corsa 1.2 benzin otomatik aracımın soğutma suyunda yağ keşfeden bir usta, direk yağ soğutucusu arızalı değiştirelim diyerek beni büyük bir çıkmaza soktu...

      Akabinde daha 2 yere daha giderek, buralardan aldığım cevap bu araçta yağ soğutucusu yok, conta arızalıdır onun değişmesi lazım oldu...

      Benim araçta yağ soğutucusu var mı? Bu ilk sorum...

      Su boşaltıldı, içi güzelce temizlendi. Borular güzelce temizlendi, kırmızı antifrz koyduk, 40km falan yok yaptım. Suya bakıyorum herhangi bir yağlanma yok...

      Bu şekilde aracı kullanmam başıma daha büyük şeyler açar mı? Ya da kime inanayım artık biri conta diyor biri soğutucu... İnternettede araçta yağ soğutucusu var mı yok mu diye bir resmi opelin dökümanını da bulamadım.

      Arabayı koydum kapıya bekliyorum bir yerden vahiy insin bana diye...

      Lütfen yardım yaa...

      Sanırım o termostat arızası. Benimde problemliydi. yağ var dediler. araç ısındıktan sonra arabayı parkediyordum. Eğilip izliyordum damlıyormu diye. bazen sık damlıyordu, bazen hiç damlamıyordu. damlayan suyu tattım baktım antifiriz. yağ falan değildi. termostatı bir önceki sahibi meğer sıcak silikon sıkıp geri takmışlar. şeref....z

      birde o bölmenin bir kısmından yağ akışıda var, diğer bölümden su akışı var, düzgün montaj olmadığı için birbirine karışma durumu olma ihtimalini düşünmüştüm ben.





      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi staidmcgun -- 16 Ağustos 2016; 11:37:11 >
      _____________________________

      ¯\(ツ)/¯
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Soğutma suyuna motor yağı karışması
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.