Şimdi Ara

iPhone-iPad-iPod Nasıl Şarj Edilmelidir? Batarya Performansı Nasıl Korunur? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
35
Favori
89.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kullanılmayan kısmın işlevini yitirmesi olayı eski nikel kadmiyum NiCd ya da nikel metel hidtir (NiMh) için geçerliydi. yeni teknoloji Lityum İyon (Li-iOn) pillerde böyle bir durum yok. ama yazıda da yazdığım gibi seviyeyi çok düşürürseniz pile zarar verirsiniz.
  • her defasında tamamen bitirerek pil döngü sayısını harcamış oluyorsunuz işte. tabi siz bilirsiniz yine de.
  • Genellikle %20 nin altına imince takıyom. Zararı olurmu

    2 mesela taktık işimz oldu teli %80 ken cıkarfık zararı olurmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende böyle bir başlık açmayı düşünüyordum mevcutta varmış cholonya arkadaşımız çok güzel anlatmış
  • Yararlı konu, teşekkürler
  • %20nin altına indirilmemesi gerektiği söyleniyordu? Doğru mu? Bir de %32de takıp 78de çıkarmak falan zararı olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: multigraviteseperator

    quote:

    Orijinalden alıntı: cholonya

    1. pili her fırsatta şarja takın. li-ion pil ne kadar aktifse o kadar uzun ömürlü ve sağlıklı olur.

    Her fırsatta şarja koymak ne kadar doğru? Şarj demek ısınma demek. Bu da pilin kimyasını bozmaz mı?

    +1 bunlarin hepsi hurafe..20% kalinca sarj edin 100% dolduktan sonra 15-30 dk bekleyin

    Yeter. Cok kafaya takmayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teşekkürler. alalı 2 hafta oldu. ben de yanlış bilgiye sahipmişim. önce battery doctor u kurdum. sonra da bu konuyu buldum. ikisi de paralellik gösteriyor. bundan sonra yüzde 20 nin altına düşmeden şarj etmeye çalışacağım. hem daha çabuk dolar. hem bataryanın ömrü uzar..
  • Konu biraz eski ama yaşamış olduğum tecrübelerimi paylaşmak istedim,
    İpad 4 retina kullanıyorum yani şarj girişi bildiğiniz üzere lighting ufak tipli ( iphone 5 ve 5s gibi ), orjinal şarj kablosuna daha önce kullandığım iphone4 Telefonuma ait evde kalan usb başlığınla ipade ait orjinal kabloyla ipad'ime bağladım şarjı çok çok uzun şarj ediyor ve % 85'e geldiğinde şarjı kesiyor daha fazlada doldurmuyor.öylece kalıyor. Sonradan araştırdımki ipad 4 serilerinin orjinal usb doldurma şarj başlığı 12 watt lık , iphone 3 iphone 4 ve iphone 5 lerdeki usb başlığı meğerse 5 watt lıkmış o yüzden 15-17 saatte çok ağır dolduruyor ve %85 den sonrasını doldurmuyor. Ve piyasadaki satılan ttech ve samsung usb başlıklarınında watt' ı tutmuyor şarj çok gec doluyor bazen dolmuyor, doldurulan şarjda bereketsiz oluyor cok cabuk bitiyor. Yanı kısaca ipad' ın kutusunda ne çıkıyorsa o başlığı kullanın, ipad 1-2-3 serisi 10 watt , ipad 4 ve son çıkan air modelleri 12 watt usb adaptörü gerekiyor... Bilgilerinize
     iPhone-iPad-iPod Nasıl Şarj Edilmelidir? Batarya Performansı Nasıl Korunur?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir bilgi yanlışını belirtmek istiyorum arkadaşlar. bu gördükleriniz kesinlikle iphone ipad ipod için geçerli değildir. siz de fotoğraftaki pile iyi bir dikkatle bakın. li-ion polymer yazıyor yani li-iondan farklı olarak pil li-po dur. patlayıcı esnek ve 1 mm ye kadar inceltilebilir. ve ayrıca bol bol dezavantajı da vardır.
    bakınız ;
    Lityum Polimer Piller ve Lityum İyon Pillerin karşılaştırılması
    Posted on 30 Ekim 2012
    1

    .Niçin Lityum polimer pilleri tercih etmeliyiz ? Lityum polimer pillerin avantajları nelerdir ? Hangi alanlarda kullanmak uygundur ?Bilindiği üzere Lityum polimer piller (LiPo) Lityum Ion pillerin ileri teknolojisidir.Lipo piller bir çok elektronik aletin çağ atlamasını sağlamıştır.Kimyasal yapısı sayesinde kapladığı alan küçülmüş,verdiği güç artmıştır.Lipo piller seçilirken 3 hususa dikkat edilir.
    VOLTAJ DEĞERİ :Li-Po piller çeşitli hücrelerden oluşur. Her hücre 3,7v dir. İstenilen uygulamaya göre bu hücreler bir araya getirilerek 3,7 – 7,4 – 11,1 …. ve daha fazla değerler elde edilir. Heliler ve uçaklar için genelde 7,4-11,1v aralığında piller seçilirken, offroad- onroad aralar için 22,2 gibi yüksek Voltaj değerlerine çıkılabilir.
    AMPER DEĞERİ: Uygulamada kullanılacak güce veya hıza göre amper değerinin yüksek seçilmesi performansı ciddi şekilde etkilemektedir. Li-Po pili su tankı olarak düşünürseniz, bu tankın hacmi, akımı verecektir. Çekebileceğiniz maksimum akım miktarının fazla olması, istediğiniz güce ulaşmanızı sağlayacaktır.
    C DEĞERİ (DEŞARJ DEĞERİ ): En çok merak edilen ve kafa karıştıran bu değeri şöyle açıklayabiliriz: Bu değer, Yüksek akım sağlayan lipo pillerden, maksimum çekeceğiniz akım miktarını belirler. Bu değer ne kadar yükse, pilinizden o anda çekebileceğiniz akım o kadar fazla olur, o kadar performans elde edersiniz. Yani Li-po pil bir su tankı ise, tahliye borusunun genişliği size C değerini verecektir. Bu değer ne kadar büyükse hem pili daha yüksek akımlarda daha kısa sürede şarj etme olanağınız olacak hem de performanslı bir motor sürmek istediğiniz çok daha seri ve güçlü bir motorunuz olacak. Bunu da sağlayabileceğiniz ANLIK maksimum akım miktarını artırarak yapabileceksiniz.
    Lityum Ion batarya ve Lityum Polimer batarya arasındaki farklar nelerdir?
    Lityum Polimer ve Lityum Ion bataryaların ikisi de Lityum tuzu kullanır. Ancak Lityum Ion elektrotları bir arada tutmak için metal kılıf kullanırken, Lityum Polimer bataryalar böyle bir kılıf kullanmaz. Lityum Polimer bataryalar metal kılıf kullanmadıkları için daha hafif, ince ve esnektir. Güç vereceği cihaza göre şekil verilebilir. Bu sebepten dolayı, ince veya karışık şekilli cihazlarda Lityum Polimer bataryalar tercih edilir. 1 mm’ye kadar incelebilen hücre kalınlığı ile incecik tasarımlar elde edilebiliyor.
    Lityum Polimer bataryanın avantajları nelerdir?
    Lipo piller diğer bir çok bataryada görülen, tam deşarj edilmeden şarj edildiğinde oluşan şarj kapasitesi kaybı görülmez. Lityum Polimer bataryanızı istediğiniz zaman şarj edebilirsiniz.
    Lityum Polimer bataryalar, kullanılmadığı zamanlarda diğer pillere nazaran daha az sarj kaybederler.
    Lityum Polimer bataryalar hacim ve ağırlıklarına göre daha çok yüksek enerji yoğunluğuna sahiptirler.
    Lityum Polimer bataryalar daha güvenlidir, elektrolit sızıntısı yapmaz.

    Dezavantajları:
    - Kapasite üstü şarj edildiğinde YANGIN TEHLİKESİ vardır. Her pilde olduğu söylenir ancak li-po lar gerçekten etrafı kasıp kavuracak kadar kuvvetli yanmalara patlamalara sebep verir. Youtube de “overcharge li-po” gibi aramalar yaparsanız, uygulamalı örneklerini görebilirsiniz.
    - Fazla şarj olmaması için kaliteli şarj aletleri almak gereklidir. MALİYET GETİRİR ancak tek seferlik bir yatırımdır.
    - Çok fazla DEŞARJ olduğunda pillerin kapasitleri ciddi oranda düşer, piller şişer ve kullanım ömrü bir anda bitebilir. Bu yüzden
    - Kısa devre edilmesi durumunda, çok yüksek akımlar (35-40-50-60 100 Amper gibi) verebilen bu piller, patlamalara ve yangınlara sebep olabilir. ( Bu değerler bir pil için inanılmaz gibi görünebilir ancak gerçekten bu akımlara cıkabilen bu piller hobi araçlarımıza ile bereber laptop cep telefonu gibi sistemler de de artık yaygın olarak kullanılmaya ve çok daha verimli pil sürelerinin sağlanmasına olanak tanımıştır.
    - Li-Po pillerin ömrü kullanıma ve kaliteye göre değişmekle birlikte 1 sene ortalama ömüre sahiptir.
    - Li-Po bir sisteme giriş başlangıç maaliyeti diğerlerine göre biraz daha yüksektir. (Kaliteli bir şarj cihazı, kaliteli bir pil vs…)
    - Sistemde kullanırken MUTLAKA düşük pil korumalı bir sistem kullanılmalıdır. Pilin belli bir değerin altına düştüğünü haber veren veya gücü kesen bir sistem olmalıdır. Elektrikli sistemi kullanmak için gücü kontrol eden ESC (Elektronik hız kontrolörü) nin kaliteli secilmesi ile entegre bir kontrole sahip olabilirsiniz yada haricen kullanılan buzzer denilen, pil belli bir değerin altına düşünde öten bir sistem almanız gerekmektedir.
    Dezavantajları fazla gibi görünse de Li-Po lar vazgeçilmezdir. Dikkatli kullanıldığında vazgeçemeyeceğiniz bir ekipman haline gelir.
    Şarj Ederken Dikkat Edilecek Hususlar, Nasıl Şarj Edilir:
    1- Öncelikle kaliteli bir şarj cihazı kullanmak gerekir. Li-Po piller farklı bir çok hücrenin seri bağlanması ile oluştuğundan bu hücrelerin eşit oranlarda şarj edilmesi gerekir. Aynı zamanda bu hücrelerin belli bir değerden fazla da doldurulmaması gerekmektedir. Bunları ancak kaliteli bir şarj cihazı aldığınızda sağlayabilirsiniz. Pil ömrünüz ve veriminiz de doğal olarak artar.
    2) Pillerin iki ucu vardır. Biri kalın iki kablo ile gelen (Kırmızı ve Siyah); diğeri ise hücre sayısı +1 kadar kabloya sahip (örneğin 11.1v 3 hücredir ve 4 kablosu vardır) olandır. Şarj aleti eğer dengeli şarj yapabiliyorsa, Hem bu ikili kabloya hemde diğer çoklu kabloya bağlanarak şarj edilir. Bu bağlantılardan birisi dahi eksik ise alet hata verecek ve şarj yapmayacaktır. İkili kablo şarj aletinin ana uçlarını bağlanır (yine iki kablolu), çoklu kablo ise şarj aletinin üstünde veya ayrı bir aparatında bulunan ilgili sokete takılır. Bu soketler de pilin hücresine göre genişliklere sahiptir, yanlış takma ihtimaliniz yoktur.3) Bağlantıları yaptıktan sonra menü den li-po pilin hücre sayısı seçilir. 3cell, 4 cell vs…. Yanlış seçimde yine bir uyarı alınır.
    4) Hücre seçimi ardından şarj akımı girilir. Bu şarj akımını pilin mA değerine yakın seçmek yararlı olacaktır. Örneğin 2200mA lık bir piliniz var ise şarj akım değerini de 2,2A seçmek pil ömrü açısından uygun olacaktır. Aceleniz var ise daha yüksek değerler de de şarj edebilirsiniz ancak li-po nun ömrü kısalacaktır. Şarj akımını secerken dikkat edilmesi gereken bir nokta daha var o da şark aletinize şebeke gerilimine bağlayan adaptörün maksimum kaç amper değer verebildiğidir. O adaptör eğer 2 Amperlik bir adaptör ise, sizin pili 2,2 veya 3 A ile şarj etmeniz hem adaptöre hemde şarj aletine zarar verecektir!!!! O yüzden bu adaptörlerin en az 5A en ideal de 10 A alınması tavsiye olunur.
    5) Her zaman önce şarj aletini prize takın sonra li-po nuzu bağlayın.
    6) MUTLAKA Lİ-PO ŞARJ OLURKEN GÖZÜNÜZÜN ÖNÜNDE TUTUN. bilgi yanlışı dolayısıyla lütfen bakın!




  • peki herseferinde %100 sarj etmemiz gereklimi banada buda birraz sacma geliyor :S

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum öncelikle konu için teşekkür ederim ve fikirlerini sunan diğer arkadaşlara da teşekkür ederim. Yani iki tane teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thechubbchubb

    Bildiğim kadarıyla bu li-on pillerin kullanılmayan kısımları işlevini yitiriyor yani sürekli %20 kala şarj ederseniz bir süre sonra o yüzde %20lik kısım işlevini yitiriyor diye biliyorum.Benim bildiğim ile bu yazılan tamamen çelişiyor.

    O dediğiniz Nikel Kadmiyum (NiCd) ve daha düşük düzeyde Nikel Metal Hidrit (NiMH) kimyasına sahip şarj edilebilir piller için geçerlidir ("tembelleşme etkisi").

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok yararlı bi konu olmuş teşekkür ederim
  • Yazdığınız için teşekkürler. ancak bir yerde takıldım general mobile tableti %2-%3 lerde sarj ediyorduk ve tablet hiç dayanmamaya başladı. diğer bir li-ion pilli bir tablette (Asus) tamamen bitince şarj ediyorduk ve çok güzel dayanıyor. sizce nasıl şarj etmeli
  • bende bugun 6 aldım bu konu iyice kafamı karıştırdı aldıgımda bir miktar şarj vardı zaten %8 e kadar düşürüp şarja taktım %100 oldugunda çekeyim bari elimde patlamasın

    birde hızlı şarj olayı varmıs sanırım önerirmisiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karaqedi -- 31 Ekim 2014; 2:33:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaqedi

    bende bugun 6 aldım bu konu iyice kafamı karıştırdı aldıgımda bir miktar şarj vardı zaten %8 e kadar düşürüp şarja taktım %100 oldugunda çekeyim bari elimde patlamasın

    birde hızlı şarj olayı varmıs sanırım önerirmisiniz?

    Telefonunuzu (ip&) yanından çıkan şarj adaptörüyle, normal süresinde şarj edin. Şarj bittikten (bittiğini farkedecek durumdaysanız...) sonra bir saat kadar daha şarjda tutun. Ama akşam yatıp şarja takıyorsanız, sabaha uyandığınızda şarj kablosunu ayırsanız da kıyamet kopmaz --- yeter ki günler boyu şarjda bekletmeyin.

    Adaptörünüz bozulur, telefonla birlikte gelen o 1 metrelik orijinal Lightning kablonuz soyulup koparsa orijinal Apple adaptörü alın; kablo için de tam tersini yapıp piyasada artık epeyce bollanmış olan ve yapısal olarak çok daha sağlam olan lisanslı Lightning kablolarından edinin (tercihan 15 metrelik olanlarından...).

    Hızlı şarj olayından kastınız nedir tam anlamadım: iP6'nın yanından çıkan adaptör USB çıkışından 1A akıma kadar şarj verir. 2.1-2.4A çıkışlı adaptörlerden de kullanabilirsiniz (bunlar biraz daha hızlı şarj ederler ama yarı yarıya değil...). Ancak 15-20 dakikada dolduran aygıtlardan uzak durun.

    Eğer powerbank tarzı bir ürün alıp gün içinde bundan şarj edecekseniz ya 2600 mAH kapasiteli iyi bir markanın ürününü (bununla 1 tam kez şarj edebileceksiniz), ya da yine iyi bir markanın 7800 mAH (3 tam şarj) veya 10400 mAH (4-4.5 tam şarj) ürününü terc,h ediniz. Ne menem markalı, içinde ucıuz Çin malı bataryalar olabilecek powerbank'lardan da uzak durunuz.





  • Tesekkurler çok acıklayıcı oldu Faydalı bilgiler vermişsiniz sagolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • simdi 1 sorum var arkadaslar atiyorum eve geldim %60 sarjim var aksam cikicam isim var diyelim sarja taktim %80 de evden cikmam gerekti ve bunun gibi durumlar genellikle hep basima geliyor böyle yapmam pile zarar verir mi ?
  • Pil tam dolmadan cihaz şarjdan çrkarıldığında herhangi olumsuz bir durum meydana geliyor mu? Bu soru çok kez sorulmuş; ama hiç cevap verilmemiş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.