Şimdi Ara

Fiat araçlarda - gaz tepkime süresi problemi.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
16.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar,

    İlk kullandığım fiat "2009 model 1.3 multijet dablo manuel" ve onda herhangi bir problem yaşamamıştım. Gayet keyifli sürüşü olan bir araçtı.

    Daha sonra arkadaşımın 1.3 Multijet manuel 90BG G.Puntosunu kullandım.
    Daha sonra başka bir arkadaşın kiraladığı 1.3 Linea manuel
    Ve dün Kendi aracımı aldım 2009 G.Punto 1.4 Fire Dualogic.

    Dablo hariç yazdığım tüm bu araçlarda aynı problemle karşılaştım.
    Gaza basıyorsunuz ve gaz pistonlara min"1" bilemedin"2" saniye sonra gidiyor.
    yani gaz pedalının bir gecikmesi söz konusu.

    ****LÜTFEN DİKKAT****
    Burda bahsettiğim motordaki cansızlık değil!
    Bu motorlar kalkış yaptıktan sonra zaten cansız onu herkesler biliyor artık.
    Ama kalkış yapana kadarki bu gaz iletim problemi bence çok önemli.

    Bu problemi fiat servisinde ya da özel bir yerde yazılımsal olarak düzelttiren var mı aranızda??
    Ya da pedal ile ilgili mekanik bir problem mi bu? (Pedalda boşluk gibi?)







  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    Selamlar arkadaşlar,

    İlk kullandığım fiat "2009 model 1.3 multijet dablo manuel" ve onda herhangi bir problem yaşamamıştım. Gayet keyifli sürüşü olan bir araçtı.

    Daha sonra arkadaşımın 1.3 Multijet manuel 90BG G.Puntosunu kullandım.
    Daha sonra başka bir arkadaşın kiraladığı 1.3 Linea manuel
    Ve dün Kendi aracımı aldım 2009 G.Punto 1.4 Fire Dualogic.

    Dablo hariç yazdığım tüm bu araçlarda aynı problemle karşılaştım.
    Gaza basıyorsunuz ve gaz pistonlara min"1" bilemedin"2" saniye sonra gidiyor.
    yani gaz pedalının bir gecikmesi söz konusu.

    ****LÜTFEN DİKKAT****
    Burda bahsettiğim motordaki cansızlık değil!
    Bu motorlar kalkış yaptıktan sonra zaten cansız onu herkesler biliyor artık.
    Ama kalkış yapana kadarki bu gaz iletim problemi bence çok önemli.

    Bu problemi fiat servisinde ya da özel bir yerde yazılımsal olarak düzelttiren var mı aranızda??
    Ya da pedal ile ilgili mekanik bir problem mi bu? (Pedalda boşluk gibi?)


    gaz potansiyometre ayarını yaptırın tepkime süresi düşer.1,4 fire motor gaz tepkimesi güzle ben kullanıyorum.tamam üst devirlerde cansız ama gaz tepkimesi güzeldir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    Selamlar arkadaşlar,

    İlk kullandığım fiat "2009 model 1.3 multijet dablo manuel" ve onda herhangi bir problem yaşamamıştım. Gayet keyifli sürüşü olan bir araçtı.

    Daha sonra arkadaşımın 1.3 Multijet manuel 90BG G.Puntosunu kullandım.
    Daha sonra başka bir arkadaşın kiraladığı 1.3 Linea manuel
    Ve dün Kendi aracımı aldım 2009 G.Punto 1.4 Fire Dualogic.

    Dablo hariç yazdığım tüm bu araçlarda aynı problemle karşılaştım.
    Gaza basıyorsunuz ve gaz pistonlara min"1" bilemedin"2" saniye sonra gidiyor.
    yani gaz pedalının bir gecikmesi söz konusu.

    ****LÜTFEN DİKKAT****
    Burda bahsettiğim motordaki cansızlık değil!
    Bu motorlar kalkış yaptıktan sonra zaten cansız onu herkesler biliyor artık.
    Ama kalkış yapana kadarki bu gaz iletim problemi bence çok önemli.

    Bu problemi fiat servisinde ya da özel bir yerde yazılımsal olarak düzelttiren var mı aranızda??
    Ya da pedal ile ilgili mekanik bir problem mi bu? (Pedalda boşluk gibi?)


    gaz potansiyometre ayarını yaptırın tepkime süresi düşer.1,4 fire motor gaz tepkimesi güzle ben kullanıyorum.tamam üst devirlerde cansız ama gaz tepkimesi güzeldir

    Teşekkürler, acaba bunu kendimiz yapabilir miyiz?
    Potansiyometre diyince alıma tornavidayla ayar yapılabilen elektronik bir parça geldi :)
    Açıkta biryerlerde midir bu zımbırtı?

    Ara sokaklardan, ana yola katılım yaparken çok kötü oluyor, millet küfrediyor resmen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 28 Aralık 2011; 11:18:03 >




  • "Cansızlık" durumunu kastetmiyorum diye özellikle belirtmişsiniz, ancak en azından dizeller için şöyle bir durum var. Motorlar çok küçük, o kadar beygiri tamamen turbo sayesinde üretiyorlar. Kullanım esnasında devir kaç olursa olsun ayağınızı gazdan çektikten hemen sonra turbo basıncı doğal olarak neredeyse sıfırlanır ve yeniden gaza yüklendiğinde, o kastettiğiniz tepkiyi verebilmeniz için yeniden turboyu doldurması gerekir. Bu da dediğiniz gibi ortalama 1-2 saniyelik sürede gerçekleşir. Anlatmaya çalıştığım şeyi turbo basıncını gösterge panelinden takip edebildiğiniz matrix ekranlı yol bilgisayarı olan modellerde çok rahat izleyebilirsiniz. Benzinli motorla ilgili tespitinizle ilgili ise şahsen bir fikrim yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    "Cansızlık" durumunu kastetmiyorum diye özellikle belirtmişsiniz, ancak en azından dizeller için şöyle bir durum var. Motorlar çok küçük, o kadar beygiri tamamen turbo sayesinde üretiyorlar. Kullanım esnasında devir kaç olursa olsun ayağınızı gazdan çektikten hemen sonra turbo basıncı doğal olarak neredeyse sıfırlanır ve yeniden gaza yüklendiğinde, o kastettiğiniz tepkiyi verebilmeniz için yeniden turboyu doldurması gerekir. Bu da dediğiniz gibi ortalama 1-2 saniyelik sürede gerçekleşir. Anlatmaya çalıştığım şeyi turbo basıncını gösterge panelinden takip edebildiğiniz matrix ekranlı yol bilgisayarı olan modellerde çok rahat izleyebilirsiniz. Benzinli motorla ilgili tespitinizle ilgili ise şahsen bir fikrim yok..

    İşte bu anlattığınız durumu kastetmiyordum

    Benim kastım "Gaz pedalı gecikmesi"
    Yakıttan, motor hacminden ve motordaki cansızlıktan bağımsız bir durum.


    Dizellerde bunu anlamak için şunu yapabilirsiniz:
    Araç 3000 devirde ilerlerken ayağınızı gazdan çekin.
    Devir 2500lere indiğinde yeniden hafifçe gaza basın. (Bu arada turbo hep devrede)
    Gaza bastığınız süre ile aracın ivmelenmesi arasındaki fark gaz pedalı tepkimesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    Dizellerde bunu anlamak için şunu yapabilirsiniz:
    Araç 3000 devirde ilerlerken ayağınızı gazdan çekin.
    Devir 2500lere indiğinde yeniden hafifçe gaza basın. (Bu arada turbo hep devrede)
    Gaza bastığınız süre ile aracın ivmelenmesi arasındaki fark gaz pedalı tepkimesi


    Burda yanlız şöyle bir durum var. Turbo 1000 rpm'de de devrededir, 4500 rpm'de de devrededir. Turbonun devreden çıkma gibi bir durumu yok.. Sadece motor&turbo ikilisinin en verimli çalıştığı aralıklar vardır (Torkun maksimum olduğu anlar, 1.3 değişken geometri turbolu 90 hp'lik modellerde 1750-2500 hp arası gibi..) Kullanım esnasında 1750 devirden itibaren ivmelenme pik yaptığı için halk arasında "turbo devreye girdi" denir ama işin aslı öyle değil, turbo hep devrede zaten..

    Kastettiğiniz senaryoda, devir kaç olursa olsun (atıyorum 4. vites 3000 rpm, 100 km hızla gidiyoruz) gazdan ayağınızı çektikten, yani "egzos" çıkışını minimize ettiğiniz andan itibaren turbo basınç üretemez.. Yeniden gaza yüklendiğinizde, o devirde verebileceği maksimum torku üretmek için turbonun yeniden maksimum basınca yükselmesi lazım. Vakit alan olay işte bu ve siz bu durumu gecikmeli gaz tepkimesi olarak tecrübe ediyorsunuz.. Turbo sayesinde güç üreten dizellerin doğal karakteri aslında. Multijetlere has bir durum değil..

    Dediğim gibi, eğer turbo basıncı gösteren bir yol bilgisayarına sahip linea kullanma şansınız olursa bu dediğimi çok daha iyi anlayacaksınız, göreceksiniz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    Dizellerde bunu anlamak için şunu yapabilirsiniz:
    Araç 3000 devirde ilerlerken ayağınızı gazdan çekin.
    Devir 2500lere indiğinde yeniden hafifçe gaza basın. (Bu arada turbo hep devrede)
    Gaza bastığınız süre ile aracın ivmelenmesi arasındaki fark gaz pedalı tepkimesi


    Burda yanlız şöyle bir durum var. Turbo 1000 rpm'de de devrededir, 4500 rpm'de de devrededir. Turbonun devreden çıkma gibi bir durumu yok.. Sadece motor&turbo ikilisinin en verimli çalıştığı aralıklar vardır (Torkun maksimum olduğu anlar, 1.3 değişken geometri turbolu 90 hp'lik modellerde 1750-2500 hp arası gibi..) Kullanım esnasında 1750 devirden itibaren ivmelenme pik yaptığı için halk arasında "turbo devreye girdi" denir ama işin aslı öyle değil, turbo hep devrede zaten..

    Kastettiğiniz senaryoda, devir kaç olursa olsun (atıyorum 4. vites 3000 rpm, 100 km hızla gidiyoruz) gazdan ayağınızı çektikten, yani "egzos" çıkışını minimize ettiğiniz andan itibaren turbo basınç üretemez.. Yeniden gaza yüklendiğinizde, o devirde verebileceği maksimum torku üretmek için turbonun yeniden maksimum basınca yükselmesi lazım. Vakit alan olay işte bu ve siz bu durumu gecikmeli gaz tepkimesi olarak tecrübe ediyorsunuz.. Turbo sayesinde güç üreten dizellerin doğal karakteri aslında. Multijetlere has bir durum değil..

    Dediğim gibi, eğer turbo basıncı gösteren bir yol bilgisayarına sahip linea kullanma şansınız olursa bu dediğimi çok daha iyi anlayacaksınız, göreceksiniz..

    Ben 4 yıllık Meg dCi kullanıcısıyım
    Megane aracımda dediğim şekilde test ettiğimde problem yaşamadım.
    Dablo da da yaşamadım.

    Hatta bu anlattığımı 3000den 2500e düşmeden de test edebilirsiniz
    Kesik kesik gaz verin 3000 devirdeyken, yani turbonun basıncının düşmesine vakit tanımadan yapın ;)
    Yine göreceksiniz ki pedal tepkime gecikmesi var bu araçlardar, en azından benim bindiğim linea multijet ve G.punto multijet araçlarda bu gecikme mevcuttu.

    Şu an görüyorum ki, 2. el olarak aldığım benzinli araçta da bu gecikme var, tespitte problem yok yani. Çözüm yollorının paylaşılmasını rica ediyorum.
    Tabi bu durumu daha iyi anlamak için, "gaz pedalı tepkimesi gecikmeyen" bir araca binip görmeniz/kıyaslamanız lazım (Yakınlarınızda arkadaşlarınızda bir megane varsa eğer bir test edin)

    Bir örnek de Astra'dan:
    Astra Easytronic araçlarda Spor tuşu vardır. Bu tuşa bastığınızda gaz pedalı tepkimesi değişir, daha hassas olur. Katoloğunda bile yazar bu durum.
    Bizim araçlarımızdaki bu gecikme de acaba yazılımsal olarak düzeltilebiliyormu, eğer düzeltilirse nerede yaptırabilirim ben onu öğrenmek istiyorum

    Mesela yukarda bir arkadaşımız potansiyometrenin ayarlanıp bu problemin düzeltilebileceğini yazmış. Daha farklı köklü çözümler de çıkabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 29 Aralık 2011; 1:17:26 >




  • CHİP Tuning işi yapan arkadaşlar anlar %5-6 dan fazlada yaptırmayın araba manyaklaşıyor
  • Chipten farklı olarak yapılan sprint booster işlemi tam olarak probleminizin çözümü forum içerisinde ve google dan biraz araştırma yaparsanız çok sayıda bilgi ve uygulama göreceksiniz
  • bahsettiğiniz araçların gaz pedalı sensörlüdür. sensörün kontrol edilmesi gerekiyor.
  • konuyu google dan buldum geldim. benim 1.3 multijet aracımda da böyle. gaza basıyorum 1-2 saniye sonra devir artmaya başlıyor.
  • çözümü bulan varmı ?
  • celenlee C kullanıcısına yanıt
    Merhaba tali yoldan ana yola çıkarken diğer sürücülerin sinirlenme sorununa kadar aynı sorunu yaşıyorum. Bu durumu kimseye anlatamadım. Kime desem 1,3 motor böle olur diyor. Arkadaş bu motorla ilgili sorun değil bastığım gaz pedalı motoro komudu 1 sn kadar bir sürede geç veriyor buda kalkışta gazı almadığından motoru ilk saniyede aslında rolanti ile kaldırmaya çalışıyoruz. Bir de şöyle birşey keşvettim gaza basmasam da diğer 1,3 lerde yada dizellerde debriyajdan ayağımızı çekerken motora güç veren bir sistem var bunu hissediyorum sanırım benim arabada ya bu sistemde bir sorun var yada kaz pedalı geç aktarma yapıyor.

    Aracım 2006 1,3 multijet Doblo primo

    Sorunu çözdü iseniz size zahmet yazarmısınız.

    Telden de ulaşabilirsiniz.

    05396664248

    https://www.facebook.com/mpilavci
    mrtplvc@gmail.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtplvc

    Merhaba tali yoldan ana yola çıkarken diğer sürücülerin sinirlenme sorununa kadar aynı sorunu yaşıyorum. Bu durumu kimseye anlatamadım. Kime desem 1,3 motor böle olur diyor. Arkadaş bu motorla ilgili sorun değil bastığım gaz pedalı motoro komudu 1 sn kadar bir sürede geç veriyor buda kalkışta gazı almadığından motoru ilk saniyede aslında rolanti ile kaldırmaya çalışıyoruz. Bir de şöyle birşey keşvettim gaza basmasam da diğer 1,3 lerde yada dizellerde debriyajdan ayağımızı çekerken motora güç veren bir sistem var bunu hissediyorum sanırım benim arabada ya bu sistemde bir sorun var yada kaz pedalı geç aktarma yapıyor.

    Aracım 2006 1,3 multijet Doblo primo

    Sorunu çözdü iseniz size zahmet yazarmısınız.

    Telden de ulaşabilirsiniz.

    05396664248

    https://www.facebook.com/mpilavci
    mrtplvc@gmail.com

    1. Pahalı Çözüm SprintBooster.

    2. Bedava çözüm.
    Öngörünüzü geliştireceksiniz, kalkıştan önce beyin tepkime verip, erkenden gaza basacaksınız ki istediğiniz vakitte motora yakıt gitmeye başlasın :)
    Son 2 aydır linea kullanıyorum. Aynı PEDAL İLETİM SÜRESİ problemi bunda da var.

    Renault Megane II ve Citroen C4 Picassomda kesinlikle bir problem yaşamıyorum.

    Daha önce de kullandığım tüm fiat araçlarımda aynı problemi yaşadım ve ayağımı ona göre alıştırdım :

    1.3 75BG G.Punto
    1.4 77BG G.Punto
    1.3 95BG Linea



    ********
    YENİDEN HATIRLATMA:
    BU KONUDA BAHSEDİLEN KONU TURBO GECİKMESİ YA DA MOTOR GÜÇSÜZLÜĞÜ DEĞİLDİR

    **Gaz pedalının elektriksel sinyal iletiminin Beyne geç iletilmesidir.
    YANİ GAZ PEDALI GECİKMESİDİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 13 Eylül 2019; 19:41:11 >




  • Konu çözülmemiş hala bugün itibariyle aynı şey benim başıma da geldi 2011 model Astra J kasa 1.3 Multijet motor sizin de dediğiniz gibi yaklaşık 2 saniye sonra Gazi algılıyor bu da aracın kalkış süresine geciktiriyor Halbuki aynı motor olan diğer Linea araçta Bu problem yok Muhtemelen bu son hafta oluşan Bu problem Araçta bir sorun olduğunu gösteriyor Tabii başına gelmeyen uzaktan Bunu anlayamaz Ben sadece Tahminimce EGR valfinden olduğunu düşünüyorum birkaç gün içinde kontrol ettireceğim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çözüm bulabilen oldu mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multijet motorlarda en sevmediğim olaydır, Boş viteste gaza bas çek bas çek yapıldığında insanların tam olarak ne demek istedikleri anlaşılıyor.Bu yüzden dci insanı şehir içinde daha az yoruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.