Şimdi Ara

TUNAP (PARTİKÜL FİLTRE TEMİZLİĞİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
4
Favori
46.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DPF Kanserojen maddeleri süzüyor. İptal edilmesi araçların havaya daha fazla kanserojen madde yaymasına yol açıyor.
  • bu ınsan sağlıgına zararlı değilmi o partıkuller kanser yayıyormus ıptal edılınce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    çoğu özel servis yağ değişiminde dpf'li araca basıyor yarı sentetik 10w/40'ı geçiyor.
    tam sentetik dpf'ye uygun yağ kullanıp 200bini rahat devirebilirsiniz.

    ondan sonra benim dpf neden tıkandı. Bilinçli olmak herzaman iyidir, eğer aracınızda dpf var ise koyacağınız yağın üzerinde C4 yazmalı onu bulamıyorsanız en azından C3 yazmalı. Ticari araçlarda ise E6 yazmalı mutlaka.
  • Keske "kullanici adi" ni D@vuTuST@ yapsaydi. Daha az anlasilirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluebirdd

    ghostt58 SANA ÇOK TEŞEKKÜR EDRİM BU BİLGİYİ PAYLAŞTIGIN İÇİN ÇOK FAYDASI OLDU BENİMDE ARACIMIN PARTİKÜL FİLTRESİ TIKANMIŞTI YENİSİNE 7500 TL İSTEDİLER BENE NETTEN BİR ARAŞTIRMA YAPTIM SENİN YAZINI OKUDUM VE DAVUT USTAYI ARADIM.
    DEDİGİN GİBİ BİRSİYMİŞ İŞİMİ GARANTİLİ BİR ŞEKİLDE YAPTI VE SORUNU ÇÖZÜLDÜ ÇOK TEŞEKKÜRLER ghostt58 PARTİKÜL FİLTRESİ SONU OLAN ARKADAŞLAR DAVUT USTAYLA GÖRÜŞMENİZİ TAVSİYE EDERİM

    At yalanı seveyim inananı..
  • DPF li araçları 10 binde bir bağırtın gibi söylemler kısmen doğru kısmen yanlıştır. Bazı araçlarda DPF devreye girdiği zaman yada gireceği zaman ekranda ışığı yanar o zaman yüksek devirli (en az 2600 olmalıdır ) kullanmak gerekir ortalama 3000 de kullanmak yeterlidir. rejenerasyonun başlayabilmesi için dpf nin en az 250 derecede olması lazım, zaten başladıktan sonra da 600 dereceye kadar çıkar ve bu esnada zaten bağırtmanıza da gerek yoktur sadece işlem bitene kadar aracı stop ettirmemeniz gerekir. normande rölantideki aracın dpf si 100 derecedir, normal kullanımda bu 220-260 arasında değişir. istanbul haricinde yada aracını kısa mesafe kullanan (10-15 km gibi) anadolu şehirlerimizde sık problem yaşanmasının sebebi budur, motor ve dpf tam ısınır rejenerasyona başlar ama gidilecek yere varıldığı için araç stop ettirilir ve rejenerasyon yarıda kalır. işte bu gibi durumlarda yanma ısısını arttıran ve rejenerasyonun kısa mesafede daha çabuk devreye girmesini sağlayan tunap 184 gibi katkılar kullanılır. ticari araçlarda mesela sepetli araçlar liftli araçlar çöp toplama kamyonları gibi araçlarda bu yüzden çok sık ve kronik dpf sorunları yaşanır halbuki bu tür araçlar o zaman bi 10 km lik yola çıksalar dur kalk yapmadan tüm irinlerini atacak ve sorunları kalmayacak

    Dpf sorunu yaşamamak için 1- kullandığınız yağ mutlaka C3 olmalı. ( mümkün ise C4 ama C4 sadece RN720 şartnamesini karşılayan 5W/30 tam sentetik olarak türkiyede satılmaktadır)
    2- yakıtınız katkılı euro dizel olmalıdır. (sonradan sizin depoya attığınız katkılardan bahsetmiyorum) po da prodizel yerine v-max, shell de fuellsave yerine v-power (ahhh gtl dizeli kaldırmayacaktı shell) opette ecofullforce yerine ultrafullforce, totalde euro dizel yerine excelliumdizel, bp de euro dizel yerine ultimate dizel gibi adlandırılan yakıtı kullanmalısınız.

    dpf katkısının ne kadar gideceği size kalmış, zira ne kadar az rejenerasyon dereye girerse o kadar geç biter bu katkı.

    partikül filtresini ben çöp konteynerine benzetirim ben, çöp dolunca kibriti çakar ve konteynerdeki çöpün yanmasını beklersiniz, yangına körükle gitmekteki körük burada bu biten sıvı oluyor siz uygun olmayan yağ ve yakıt kullanırsanız haliyle çöp hemen dolar ve yakılması gerekir.

    işin bir diğer boyutuda dpf nin tıkanmasıdır. tıkanma iki şekilde olur. ya siyah isler ve kurumlar tıkar yada bej renkli küller tıkar. siyah kurum tıkanması iptal edilen egr, yanlış yağ, yanlış ve kaçak mazot neticesinde olur. diğeri ise sık rejenerasyon sonucu yani konteynerin yanmasından sonra kalan küllerin oluşturduğu tıkanma. ikincisi zaten 200 binli km lerde olur.




  • Selamlar C4 Sedan 1.6 110 HP aracımızın partikül filtresi tıkalı ve servis ömrünü tamamlamış değişmesi gerekli dedi ve 2,800 tl fiyat çekti.Servis müdürü parçayı değiştirmeden TUNAP denilen bir kimyasal ile temizlenebiliyormuş.500 tl civarında bu Tunap hakkında bilgisi olan avrmıdır nasıl birşeydir..? Birde Tıkalı Partikül filtresini açmak için katkı maddesi konuyormş ayrı olarak bu konu hakkında bilgisi olan varsa simdiden tsk. :)



  • aracınız kaç model ve kaç km'de acaba ?
  • 2008 model 192.500 km 180.000 kmde ömrünü tamamlıyormuş parça.
  • evet bu DPF dizel araçlarda sorun olmaya başladı, çoğu insan bu DPFden bilgi sahibi değil, sizde yine iyi dayanmış, kötü yakıt kullanma durumunda daha çabuk tıkanabilme durumu da söz konusuymuş....
  • 2008 model 192000.. maaşallah diyorum hocam
  • bildiğim kadarıyla bu dpf euro 5 motorlarda bulunuyordu. 2008 model aracınızın motoru euro5 normlarındamıydı ?
  • euro 4 olarak biliyorum ama belki euro 5te olabilir.
    @mufat uzun yol aracı ondan bu kadar km oldu caresine bakmaya calısıyorum.Çekişte arada bir düşme oluyor
  • ben volvo yetkili servisinden %40 indirimle 1.400 e aldım dizel partikül filtresini. volvo servisleri aşırı pahalı diyorlar ama değil.

    ben birkaç kere yaktırmıştım nasıl bir işlem bilmiyorum araba durduğu yerde bilgisayardan gelen komutla yüksek devirlere çıkıyordu sanırım egzoz ısısıyla partiküller yakılıyor yanılıyor da olabilirim. bu işlem her tekrarlandığında bana 1 ay süre kazandırdı ama en sonunda değişmesi gerekti.

    bence aynı motoru kullanan diğer markaların servislerini araştırın volvoya bakmanızı öneririm belki yeniden indirime girmiştir dpf.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    ben volvo yetkili servisinden %40 indirimle 1.400 e aldım dizel partikül filtresini. volvo servisleri aşırı pahalı diyorlar ama değil.

    ben birkaç kere yaktırmıştım nasıl bir işlem bilmiyorum araba durduğu yerde bilgisayardan gelen komutla yüksek devirlere çıkıyordu sanırım egzoz ısısıyla partiküller yakılıyor yanılıyor da olabilirim. bu işlem her tekrarlandığında bana 1 ay süre kazandırdı ama en sonunda değişmesi gerekti.

    bence aynı motoru kullanan diğer markaların servislerini araştırın volvoya bakmanızı öneririm belki yeniden indirime girmiştir dpf.

    Kasım ayında indirim var citroen bayilerinde 2,650 tl en son fiyat işçilik hariç.Aynısını bizim aracada yapmışlardı araç durduğu yerde yüksek devirlere cıkıyor.Servisteki usta tıkalı değişmesi gerek dedi ve araç rölantide çalışırken egzostan pis ağır bir koku geliyordu.Bugün kullanma kılavuzuna baktım 5 dakika doyunca kullanın diyor.20 dakika kullandım ama birşey hissetmedim.TUNAP denilen kimyasal ile temizletmeyi deniyeceğim.Gittiği yere kadar mecbur değişecek saygılarımla..




  • Bu arada aracınız s40 mı ?
  • evet aracım s40. benimki aslında son yakma işleminden sonra çalışıyordu ama %40 indirim varken yenisini alıp taktırdım diğeri yedekte bekliyor.
  • Citroen-Peugeot-Volvo motorlari ayni zaten yarn volvo servisini ariyip S40 partikul filtresinin fiyatini sorayim indirimde ise alip citroende iscilik parasini veripp taktiririm
  • motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.

    Bu şekilde oluyor mu ya? Bizim 2008 euro4 transitte de dpf var. Kitapçıkta belli süre yüksek hız ve devirde gidin gibi birşey yazıyordu galiba. Şu an 110.000 de. Bir sorun yok ancak eğer olursa dediğiniz gibi euro3 normlu yazılıma dönülebilme durumu var mı? Iyi olur böyle bir imkan varsa.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.