Şimdi Ara

TUNAP (PARTİKÜL FİLTRE TEMİZLİĞİ) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
4
Favori
46.715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim aracın euro 3 mü 4 mü 5 mi olduğunu ve DPF olup olmadığını nasıl öğrenirim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    benim aracın euro 3 mü 4 mü 5 mi olduğunu ve DPF olup olmadığını nasıl öğrenirim ?

    3 ünü 4 ünü 5 ini bilmem ama, egsoz çıkışına baktığınızda soba bacası gibi siyahlık varsa hatta borunun içini parmakladığınızda parmağınız isleniyorsa DPF yoktur.
  • yahu dpf temizliği nedir , sen temizlicen o bir daha dolucak , ya içini boşalttır yada kromdan downpipe yaptır 300-400 e . +700 lirayada yazılım yapılır. Bol dumanlı gezilir.
  • kendiniz bile yapabilirsiniz. ön tarafı havaya kaldırıp iki vida sökeceksiniz ve su ile yıkayacaksınız. bu da pejo ustalarına (!) kapak olur inş

    https://www.youtube.com/watch?v=OMa8aN08bds
  • Arkadaşlar dpf sorunu yaşamak istemiyorsanız;

    1 Motor yağını tam sentetik yağ dpf uyumlu yağ kullanın

    2 Yakıtı shell veya bp katkılı kullanın

    3 En önemlisi hava filtrenizi 5000 km bir değiştirin.

    Hava filtresi kirli olduğu için az hava gelir turbo zorlanır ömrü azalır. Yakıt tam yanmadığı için kurum ve islenme artar dpf, egr ve egzost içindeki filtreler zamanla tıkanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedatkerem -- 7 Temmuz 2015; 2:02:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    quote:

    Orijinalden alıntı: sabitkale

    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    ben de şuna dikkat çekmek istiyorum
    bana da , euro 4 katkısı adı altında bilgi verildi ,litresine 300 lira dendi
    ama bunun içeriği amonyaklı su, neden bu kadar pahalı anlamış değilim, üretici firması fomoco (ford motor company)

    Merhaba, özelden attığımız mesajınızdan ve sizinle konuşduktan sonra biraz araştırma yaptım.

    Bahsettiğiniz katkı deposu ford da citroen de volvo s40 larda varmış ancak zannedersem adblue gibi kullanıcının içerisini görebileceği yada içerisine ekleme yapabileceği bir depo değil. Aracın altından yakıt deposuna bakınca yanında 2-3 litre hacimli bir depo görülecektir. Fabrika çıkışında dolu olan bu katkı deposu, kullanılan yakıtın kalitesi ile doğru orantılı olarak ne kadar çok araç rejenerasyon yaparsa o kadar çabuk bitiyor. Ortalama 80.000 km de bitmesi öngörülüyor. Bu katkı bittiğinde ya litrelik plastik şişede yada litrelik kan torbası ambalajına benzeyen ambalajda satılıyor. Doldurulması kullanıcı tarafından yapılamadığından illaki servislerde o küçük depo sökülerek içi bu 1 lirelik katkı ile doldurulup yerine takılıyor ve bu 1 litre de yaklaşık 50.000 km gidiyor. 300 lira ford da muhtemelen sıvının fiyatıdır ilaveten işçilik ücretide alırlar tahminimce. Bu sıvı malzemenin cilde göze temas etmemesi konusunda yabancılar çok aşırı hassaslar onuda belirteyim yani bildiğimiz adblue gibi değil yada adblue nun daha saf hali gibi falan demekki.

    Sonuç, bu tip aracı olan kişiler sevise 300-400 lira verip bu 1 lirelik katkıyı almak zorundalar.

    Ve en azından bundan sonra ne tip parikül filtresine sahip olrsanız olun katkısız dizel kullanmayın( shell:fuelsave, opet:ecofullforce, total:eurodiesel, petrolofisi:prodizel, bp:eurodiesel)

    Ya shell Nitro+Diesel kullanın yada shell:v-power, opet:ultrafullforce, total:excelliumdiesel, petrolofisi:v-maxdizel, bp:ultimatediesel.

    teşekkür ederim hocam
    ben de musluoğlu servis'e gittiğimde , aracı kaldırdıkların gördüm tankı , 3 litrelik,
    3 litre doldurulacak ve dpf filtresi temizlenecek , tavsiye ederim bu servisi
    ve dediğiniz gibi katkılı yakıt kullanmak lazım bundan sonra
    ayrıca kafamı karıştıran , benim bildiğim dizel araç düşük devire kullanılır ama rejenerasyon işlemi de yapmak gerekiyormuş her 3bin kmde, ya da 3. devirde araç yarım saat kullanılacak

    Konu hortluyor ama sormam gerek.
    Hocam bende 308 var ve "Partikül katkısı" az uyarısı veriyor. Bosch car servisi 200 e madde atıp 30dk çalıştırıcaz dedi sizin dediğiniz gibi. Bu işlemin faydası oldumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzunca961

    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    quote:

    Orijinalden alıntı: sabitkale

    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    ben de şuna dikkat çekmek istiyorum
    bana da , euro 4 katkısı adı altında bilgi verildi ,litresine 300 lira dendi
    ama bunun içeriği amonyaklı su, neden bu kadar pahalı anlamış değilim, üretici firması fomoco (ford motor company)

    Merhaba, özelden attığımız mesajınızdan ve sizinle konuşduktan sonra biraz araştırma yaptım.

    Bahsettiğiniz katkı deposu ford da citroen de volvo s40 larda varmış ancak zannedersem adblue gibi kullanıcının içerisini görebileceği yada içerisine ekleme yapabileceği bir depo değil. Aracın altından yakıt deposuna bakınca yanında 2-3 litre hacimli bir depo görülecektir. Fabrika çıkışında dolu olan bu katkı deposu, kullanılan yakıtın kalitesi ile doğru orantılı olarak ne kadar çok araç rejenerasyon yaparsa o kadar çabuk bitiyor. Ortalama 80.000 km de bitmesi öngörülüyor. Bu katkı bittiğinde ya litrelik plastik şişede yada litrelik kan torbası ambalajına benzeyen ambalajda satılıyor. Doldurulması kullanıcı tarafından yapılamadığından illaki servislerde o küçük depo sökülerek içi bu 1 lirelik katkı ile doldurulup yerine takılıyor ve bu 1 litre de yaklaşık 50.000 km gidiyor. 300 lira ford da muhtemelen sıvının fiyatıdır ilaveten işçilik ücretide alırlar tahminimce. Bu sıvı malzemenin cilde göze temas etmemesi konusunda yabancılar çok aşırı hassaslar onuda belirteyim yani bildiğimiz adblue gibi değil yada adblue nun daha saf hali gibi falan demekki.

    Sonuç, bu tip aracı olan kişiler sevise 300-400 lira verip bu 1 lirelik katkıyı almak zorundalar.

    Ve en azından bundan sonra ne tip parikül filtresine sahip olrsanız olun katkısız dizel kullanmayın( shell:fuelsave, opet:ecofullforce, total:eurodiesel, petrolofisi:prodizel, bp:eurodiesel)

    Ya shell Nitro+Diesel kullanın yada shell:v-power, opet:ultrafullforce, total:excelliumdiesel, petrolofisi:v-maxdizel, bp:ultimatediesel.

    teşekkür ederim hocam
    ben de musluoğlu servis'e gittiğimde , aracı kaldırdıkların gördüm tankı , 3 litrelik,
    3 litre doldurulacak ve dpf filtresi temizlenecek , tavsiye ederim bu servisi
    ve dediğiniz gibi katkılı yakıt kullanmak lazım bundan sonra
    ayrıca kafamı karıştıran , benim bildiğim dizel araç düşük devire kullanılır ama rejenerasyon işlemi de yapmak gerekiyormuş her 3bin kmde, ya da 3. devirde araç yarım saat kullanılacak

    Konu hortluyor ama sormam gerek.
    Hocam bende 308 var ve "Partikül katkısı" az uyarısı veriyor. Bosch car servisi 200 e madde atıp 30dk çalıştırıcaz dedi sizin dediğiniz gibi. Bu işlemin faydası oldumu.

    tek faydası çevreye daha az zehirli gaz salınımı oluyormuş, onun dışında motora, çekişe ne kadar katkısı olur bilemem, anlamadığım şey ise, kamyoncular da aynı dpf katkısı kullanıyor ama onlarda bidonu 30-40 lira, bize niye 300-400 lira çekiyorlar?
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    Siz nasıl hallettiniz sizin başınıza gelen durumu.
    Ben birkaç yerle görüştüm hep kendi tarafları açısından cevapladılar. Ama anladığım kadarıyla (yanlış anlamadıysam tabi :) )
    -katkı az uyarısı varsa katkı ilavesi yapınca uyarı düşüyor ve yazılımla check yapınca hata mesajı gelmiyor
    -daha sonra katkı sıvısı etkisini göstersin diye aracı yüksek devirde boşa alıp çalıştırıyorlar

    özel ford servisini aradım aracı boşta çalıştırmak için 200tl alırız dedi. katkı ilavesinin lt fiyatı 200. 1,5lt katkı + boşta çalıştırma=500 oluyor

    başka bir yeri aradım ikitellide onlarda katkı ilavesi yapılır uyarı gider. ama bu sizi uzun süre götürmeyebilir temizlenmesi gerekir dedi. yani boşta çalıştırmamız gerekli dedi

    sizde de durum böylemi oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzunca961

    Siz nasıl hallettiniz sizin başınıza gelen durumu.
    Ben birkaç yerle görüştüm hep kendi tarafları açısından cevapladılar. Ama anladığım kadarıyla (yanlış anlamadıysam tabi :) )
    -katkı az uyarısı varsa katkı ilavesi yapınca uyarı düşüyor ve yazılımla check yapınca hata mesajı gelmiyor
    -daha sonra katkı sıvısı etkisini göstersin diye aracı yüksek devirde boşa alıp çalıştırıyorlar

    özel ford servisini aradım aracı boşta çalıştırmak için 200tl alırız dedi. katkı ilavesinin lt fiyatı 200. 1,5lt katkı + boşta çalıştırma=500 oluyor

    başka bir yeri aradım ikitellide onlarda katkı ilavesi yapılır uyarı gider. ama bu sizi uzun süre götürmeyebilir temizlenmesi gerekir dedi. yani boşta çalıştırmamız gerekli dedi

    sizde de durum böylemi oldu

    aynen öyle, 3 litre alıyormuş bizdeki ford focus, ama 1.5 litre koyduk ve yazılımla kapattık uyarıyı, bi yere kadar idare edermiş, öyle halletik, hatta gittiğimiz yer

    KÖK MOTORLU ARACLAR
    TOPSELVI MAH. TOPSELVI CAD. NO:97 ISTANBUL KARTAL
    Telefon: 216 5171414
  • Aracimda DPF olup olmadigini nasil anlarim? 2005 model 176.000 kmde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    Uyarıyı kapattıktan sonra tahminen kaç km daha götürmüştür o halde.

    Orası avrupa da olsa arardım kesin.
    sana maliyeti ne kadar olmuştu hatırlıyormusun

    Birde galiba arada sırada devirli kullanmak gerekiyor arabayı.

    Edit:ilave



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uzunca961 -- 27 Temmuz 2015; 16:55:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzunca961

    Uyarıyı kapattıktan sonra tahminen kaç km daha götürmüştür o halde.

    Orası avrupa da olsa arardım kesin.
    sana maliyeti ne kadar olmuştu hatırlıyormusun

    Birde galiba arada sırada devirli kullanmak gerekiyor arabayı.

    Edit:ilave

    bu bütün dpfli araçlar için geçerli, aracı 10bin kmde bir 3 ya da 4. viteste bağırtman lazım aracı 20 dk falan, öyle temizleniyor
    ben aracı sattığım için ne kadar gitti bilemem
  • egsoz çıkışına bakarak anlayabilirsiniz.
    hatta sıcak değil ise borunun içini parmaklayın, eliniz siyah is oluyor ise dpf yoktur, eliniz kirlenmiyor yada bej renkli bi kül hafiften elinize geliyorsa dpf vardır.
  • DPF li araçları 10 binde bir bağırtın gibi söylemler kısmen doğru kısmen yanlıştır. Bazı araçlarda DPF devreye girdiği zaman yada gireceği zaman ekranda ışığı yanar o zaman yüksek devirli (en az 2600 olmalıdır ) kullanmak gerekir ortalama 3000 de kullanmak yeterlidir. rejenerasyonun başlayabilmesi için dpf nin en az 250 derecede olması lazım, zaten başladıktan sonra da 600 dereceye kadar çıkar ve bu esnada zaten bağırtmanıza da gerek yoktur sadece işlem bitene kadar aracı stop ettirmemeniz gerekir. normande rölantideki aracın dpf si 100 derecedir, normal kullanımda bu 220-260 arasında değişir. istanbul haricinde yada aracını kısa mesafe kullanan (10-15 km gibi) anadolu şehirlerimizde sık problem yaşanmasının sebebi budur, motor ve dpf tam ısınır rejenerasyona başlar ama gidilecek yere varıldığı için araç stop ettirilir ve rejenerasyon yarıda kalır. işte bu gibi durumlarda yanma ısısını arttıran ve rejenerasyonun kısa mesafede daha çabuk devreye girmesini sağlayan tunap 184 gibi katkılar kullanılır. ticari araçlarda mesela sepetli araçlar liftli araçlar çöp toplama kamyonları gibi araçlarda bu yüzden çok sık ve kronik dpf sorunları yaşanır halbuki bu tür araçlar o zaman bi 10 km lik yola çıksalar dur kalk yapmadan tüm irinlerini atacak ve sorunları kalmayacak

    Dpf sorunu yaşamamak için 1- kullandığınız yağ mutlaka C3 olmalı. ( mümkün ise C4 ama C4 sadece RN720 şartnamesini karşılayan 5W/30 tam sentetik olarak türkiyede satılmaktadır)
    2- yakıtınız katkılı euro dizel olmalıdır. (sonradan sizin depoya attığınız katkılardan bahsetmiyorum) po da prodizel yerine v-max, shell de fuellsave yerine v-power (ahhh gtl dizeli kaldırmayacaktı shell) opette ecofullforce yerine ultrafullforce, totalde euro dizel yerine excelliumdizel, bp de euro dizel yerine ultimate dizel gibi adlandırılan yakıtı kullanmalısınız.

    dpf katkısının ne kadar gideceği size kalmış, zira ne kadar az rejenerasyon dereye girerse o kadar geç biter bu katkı.

    partikül filtresini ben çöp konteynerine benzetirim ben, çöp dolunca kibriti çakar ve konteynerdeki çöpün yanmasını beklersiniz, yangına körükle gitmekteki körük burada bu biten sıvı oluyor siz uygun olmayan yağ ve yakıt kullanırsanız haliyle çöp hemen dolar ve yakılması gerekir.

    işin bir diğer boyutuda dpf nin tıkanmasıdır. tıkanma iki şekilde olur. ya siyah isler ve kurumlar tıkar yada bej renkli küller tıkar. siyah kurum tıkanması iptal edilen egr, yanlış yağ, yanlış ve kaçak mazot neticesinde olur. diğeri ise sık rejenerasyon sonucu yani konteynerin yanmasından sonra kalan küllerin oluşturduğu tıkanma. ikincisi zaten 200 binli km lerde olur.
  • Sağolasın hocam çok yardımcı oldun. En yakın zamanda katkıyı koydurup son durumu benimki gibi bir duruma düşen olursa diye paylaşacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabitkale

    egsoz çıkışına bakarak anlayabilirsiniz.
    hatta sıcak değil ise borunun içini parmaklayın, eliniz siyah is oluyor ise dpf yoktur, eliniz kirlenmiyor yada bej renkli bi kül hafiften elinize geliyorsa dpf vardır.

    O zaman dpf yok arabada. Peki bu arabanin oijinalinde mi yoktur yoksa sonradan mi sokulmustur, bunu nereden anlayabilirim? Araba Citroen Xsara bu arada. Cok tesekkur ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sizin aracınızın orj de yok dpf.
    tr de dpf li araçlar yanlış hatırlamıyorsam 2009 da lüks araçlar ile gelmeye başladı.
    dpf yi söküp atmak devre dışı bırakmak öyle kolay değil aracın markasına göre gerekli yazılımlar vs uğraştırıcı ve maliyetlidir. eskiden olduğu gibi araçların katalitik konvertörünün içini boşaltarak olmuyor artık hemen arıza uyarı lambası yanıyor ekranda hem artık eskisi gibi gösterge saatinin arkasından ampulüde sökülemiyor çünki lehimli led ampul çoğu araç
    haaa dersenizki bu dpf illetinden kurtulayım yeterki arıza lambam yansın o zaman filtreyi söktürün matkapla deldirin sürün aracınızı. basınç sensörü tıkanıklık algılamayacağı için çekiş düşmez sadece basınç düşük diye arıza lambası yakar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabitkale

    sizin aracınızın orj de yok dpf.
    tr de dpf li araçlar yanlış hatırlamıyorsam 2009 da lüks araçlar ile gelmeye başladı.
    dpf yi söküp atmak devre dışı bırakmak öyle kolay değil aracın markasına göre gerekli yazılımlar vs uğraştırıcı ve maliyetlidir. eskiden olduğu gibi araçların katalitik konvertörünün içini boşaltarak olmuyor artık hemen arıza uyarı lambası yanıyor ekranda hem artık eskisi gibi gösterge saatinin arkasından ampulüde sökülemiyor çünki lehimli led ampul çoğu araç
    haaa dersenizki bu dpf illetinden kurtulayım yeterki arıza lambam yansın o zaman filtreyi söktürün matkapla deldirin sürün aracınızı. basınç sensörü tıkanıklık algılamayacağı için çekiş düşmez sadece basınç düşük diye arıza lambası yakar

    Cok tesekkur ederim size.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel bir yazı olmuş.Dizel aracını kısa mesafede kullananların ilgilenmesi gerekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    euro 4 olarak biliyorum ama belki euro 5te olabilir.
    @mufat uzun yol aracı ondan bu kadar km oldu caresine bakmaya calısıyorum.Çekişte arada bir düşme oluyor

    Euro 4 motorlarda dpf yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.