Şimdi Ara

Türkiye SAAB'a talip...!!!!! (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
251
Cevap
1
Favori
10.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkes şerefsizim alırım demişte sizce ucuz olurmu? şuan 99 bin tl 100 bin tl desen %40 bir indirim karımız olsa türkiyede üretildiği için 60 bin tl eder..bence az değil yerli bir araba için...ve sanırım ucuzda olmuycak heleki söylenen gibi işin içinde koç vara hiçten ucuz olmaz belki bir ihtimal vergi avantajı olur teşvik için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    herkes şerefsizim alırım demişte sizce ucuz olurmu? şuan 99 bin tl 100 bin tl desen %40 bir indirim karımız olsa türkiyede üretildiği için 60 bin tl eder..bence az değil yerli bir araba için...ve sanırım ucuzda olmuycak heleki söylenen gibi işin içinde koç vara hiçten ucuz olmaz belki bir ihtimal vergi avantajı olur teşvik için..

    1.6 180hp

    Opel insignia alan gider yerli malı yurdun malı der saab alır ve almanların tofaşına bineceğine gerçek premium bir markaya binmiş olur. Evet 60 bin lira yerli mal için fazla, ama bırak bizim insanlarımızda para kazansın, hep yabancı mı kazıklıcak, birazda bizimkiler kazıklasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 21 Aralık 2011; 0:16:09 >
  • Pek ümidim yok ama olur umarım, hayal etmesi bile güzel.
    Mesela şöyle bişe 1.6 btid 150 bg 9-3 şu anki kasa, yerli üretim, baz 50k,dolusu 60k, full 70k..olsa çok mu?
  • Arkadaşlar 09 eylül 2011 de posta gazetesi Hakan Çeliğin yazısını okumuştum

    İsveçli Saab'ı Türkiye satın alsın
    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan bir süre önce Türkiye’nin önde gelen işadamlarına “yüzde yüz yerli otomobil” üretilmesi için çağrı yapmıştı. Aralarında Türk otomobil endüstrisinin kurucularından olan Rahmi M. Koç’un da bulunduğu duayen isimler bu konuda çalışmaya başlamıştı. Hükümetle paylaşılan ilk gayriresmi raporda “yeni baştan bir marka yaratmanın güçlüğü dile getirilmiş, bu başarılsa bile uluslararası pazarlarda rekabet etmenin çok sıkıntılı olacağı” vurgulanmıştı.
    Ancak bu çalışmalar sona ermiş değil. Nitekim kararlılıklarını vurgulayan Sanayi Bakanı Nihat Ergün, üretilmesi planlanan yerli otomobilin ilk etapta pazardan yüzde 20 pay alabileceğini söyledi. Sıfırdan yerli bir otomobil yaratıp Türkiye ve dünya pazarlarına sunmak elbette denenebilir. Ancak daha kısa dönemde ve muhtemelen daha etkili sonuç verecek bir yöntem, tanınmış bir markayı satın almaktır.
    Bunun için çok iyi bir fırsat var önümüzde. Ekonomik krizden bir türlü kurtulamayan İsveç’in prestijli otomobil üreticisi Saab iflasın eşiğinde. Çalışanların maaşları ödenemiyor, sendikalar ayaklanmış durumda. Şirket, alacaklılardan korunmak ve biraz daha zaman kazanabilmek için mahkemeye konkordato başvurusunda bulundu. Yeni modellerini tanıtmak için büyük bir fırsat olan Frankfurt Otomobil Fuarı’na bile bütçe kısıntısı nedeniyle katılamıyorlar.
    Saab, teknoloji birikimi ve marka kimliği açısından çok değerli bir otomotiv şirketi. Yıllar önce uçak teknolojisine sahip dev bir grubun parçasıydı. Sonra büyük bir ekonomik krize girdi ve Hollandalı Spyker firmasına satıldı. General Motors’un Saab’ı yönettiği dönemde pek çok kez İsveç’e gitmiş ve Trollhattan şehrindeki fabrikayı ziyaret etmiştim.
    Bugün otomobillerde güvenlik alanında yapılan pek çok iyileştirme ve alınan patentler Saab sayesindedir. Ayrıca Saab otomobillerinin kafa kafaya çarpışma testleri ünlüdür. Emniyet kemerleri, polen filtresi, far yıkayıcı gibi donanımları standart olarak kullanan ilk firma, Saab’dır. Türk yatırımcılar Saab’ı rahatlıkla alıp zaman içinde üretimin bir bölümünü Türkiye’ye kaydırabilir. Saab’ın teknolojisi ve bilgi birikimiyle “milli nitelikte” özgün bir modelin yaratılması daha kolay olur.
    Son 10 yılda otomotiv dünyası satın almalar ve birleşmeler yoluyla çok değişti. Milli duyguların sembolü konumundaki markalar başka ülkelerin denetimine girdi. İngiltere’nin en önemli markalarından Mini, şu anda Alman BMW Grubu’nda. Prestijli Bentley de yine Alman Volkswagen’in kontrolünde. İngiliz kültürünün sembol markası Jaguar ve Land Rover’ı bir süre önce Hintliler satın aldı.
    Japonya’nın ikinci büyük üreticisi Nissan da Renault ile birleşme adımıyla artık ağırlıklı olarak Fransızlar tarafından yönetiliyor. Küresel etkileşimin böylesine yoğun olduğu bir dönemde Saab’ı satın almak Türkiye için önemli bir kazanç olur. Fakat çabuk hareket etmek şart; çünkü Çinliler Saab’ı çok istiyor. Bu alanda çok ciddi projeler ürettiğini bildiğim Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı M. İlker Aycı’nın dikkatine sunuyorum.

    Kısacası bu haber yazısı etkili oldu sanırım. hazır olanı alıp işlemek daha kolay.ama sıfırdan başlamak hem daha çok zaman alır hem daha cok para.pazar yaratmak içinde ayrı bir uğraş.ama saab markasının olmadığı bir ülke yok.olan bir pazarı dahada genişletmekte daha kolay.sıfırdan bir pazarı oluşturmak çok zor.ülkelerde servis ağı kurmak yedek parça ağı bu şekilde düşünmek gerek.zaten cok geride kaldık amaç mesafeyi kapamak.forum okudum saab marka araçların fiyatları çok yüksek diye.marka alındıktan sonra herkese ulaşacak bir model üretilir.

    ÜNLÜ GİRİŞİMCİ ALPHAN MANAS'LA YUKARIDAKİ YAZIYI DESDEKLEYEN SÖYLEŞİ.
    http://video.cnnturk.com/2011/ekonomi/11/24/yerli-otoda-farkli-bir-oneri

    UMARIM YARARLI OLMUŞTUR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    herkes şerefsizim alırım demişte sizce ucuz olurmu? şuan 99 bin tl 100 bin tl desen %40 bir indirim karımız olsa türkiyede üretildiği için 60 bin tl eder..bence az değil yerli bir araba için...ve sanırım ucuzda olmuycak heleki söylenen gibi işin içinde koç vara hiçten ucuz olmaz belki bir ihtimal vergi avantajı olur teşvik için..

    1.6 180hp

    Opel insignia alan gider yerli malı yurdun malı der saab alır ve almanların tofaşına bineceğine gerçek premium bir markaya binmiş olur. Evet 60 bin lira yerli mal için fazla, ama bırak bizim insanlarımızda para kazansın, hep yabancı mı kazıklıcak, birazda bizimkiler kazıklasın.

    söylediklerinde haklısın ve katılıyorum..

    fakat söylenen gibi işin içinde koç varsa ister istemez insanı bir düşündürüyor neyse hayırlısı olsun diyelim.




  • Pek umudum yok ama inş. Alırız
  • Yeni otomobil üretmek yerine bu aracı tamamen yerli olarak üretmek daha mantıklı çünkü sonuçta ne kadar az satsada saab otomobil sektöründe herkesin bildiği bir marka . Var olan saab teknolojisi geliştirilerek satılsa çok iyi olur zaten araç sadece türkiyede uygun fiyata satılsa bile çok çok iyi satış rakamına ulaşır fakat dediğim gibi öyle 90,100 bin gibi fiyat çekerlerse kimse kusura bakmasın şimdiki durumundan daha berbat olur hallleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nathan_Drake

    Yeni otomobil üretmek yerine bu aracı tamamen yerli olarak üretmek daha mantıklı çünkü sonuçta ne kadar az satsada saab otomobil sektöründe herkesin bildiği bir marka . Var olan saab teknolojisi geliştirilerek satılsa çok iyi olur zaten araç sadece türkiyede uygun fiyata satılsa bile çok çok iyi satış rakamına ulaşır fakat dediğim gibi öyle 90,100 bin gibi fiyat çekerlerse kimse kusura bakmasın şimdiki durumundan daha berbat olur hallleri

    Şuanki fiyatlarla satılsa seninde dediğin gibi daha kötü duruma sokar Saab'ı ama türk markası olduğu anda vergilerde indirim söz konusu olacak 100 liralık araç 60-70 aralığına düşürülür birde türkiyeye özel daha düşük donanım seçenekleri eklenirse 50-60 seviyelerine indirilebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nathan_Drake

    Yeni otomobil üretmek yerine bu aracı tamamen yerli olarak üretmek daha mantıklı çünkü sonuçta ne kadar az satsada saab otomobil sektöründe herkesin bildiği bir marka . Var olan saab teknolojisi geliştirilerek satılsa çok iyi olur zaten araç sadece türkiyede uygun fiyata satılsa bile çok çok iyi satış rakamına ulaşır fakat dediğim gibi öyle 90,100 bin gibi fiyat çekerlerse kimse kusura bakmasın şimdiki durumundan daha berbat olur hallleri

    hocam lüks sınıfı 55-65 bin lira arası olsa yeni bir ekonomi sınıfı oluşturulup 30-40 bin lira arası fiyat verilse çok iyi olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doit -- 21 Aralık 2011; 0:36:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: steep488

    Arkadaşlar 09 eylül 2011 de posta gazetesi Hakan Çeliğin yazısını okumuştum

    İsveçli Saab'ı Türkiye satın alsın
    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan bir süre önce Türkiye’nin önde gelen işadamlarına “yüzde yüz yerli otomobil” üretilmesi için çağrı yapmıştı. Aralarında Türk otomobil endüstrisinin kurucularından olan Rahmi M. Koç’un da bulunduğu duayen isimler bu konuda çalışmaya başlamıştı. Hükümetle paylaşılan ilk gayriresmi raporda “yeni baştan bir marka yaratmanın güçlüğü dile getirilmiş, bu başarılsa bile uluslararası pazarlarda rekabet etmenin çok sıkıntılı olacağı” vurgulanmıştı.
    Ancak bu çalışmalar sona ermiş değil. Nitekim kararlılıklarını vurgulayan Sanayi Bakanı Nihat Ergün, üretilmesi planlanan yerli otomobilin ilk etapta pazardan yüzde 20 pay alabileceğini söyledi. Sıfırdan yerli bir otomobil yaratıp Türkiye ve dünya pazarlarına sunmak elbette denenebilir. Ancak daha kısa dönemde ve muhtemelen daha etkili sonuç verecek bir yöntem, tanınmış bir markayı satın almaktır.
    Bunun için çok iyi bir fırsat var önümüzde. Ekonomik krizden bir türlü kurtulamayan İsveç’in prestijli otomobil üreticisi Saab iflasın eşiğinde. Çalışanların maaşları ödenemiyor, sendikalar ayaklanmış durumda. Şirket, alacaklılardan korunmak ve biraz daha zaman kazanabilmek için mahkemeye konkordato başvurusunda bulundu. Yeni modellerini tanıtmak için büyük bir fırsat olan Frankfurt Otomobil Fuarı’na bile bütçe kısıntısı nedeniyle katılamıyorlar.
    Saab, teknoloji birikimi ve marka kimliği açısından çok değerli bir otomotiv şirketi. Yıllar önce uçak teknolojisine sahip dev bir grubun parçasıydı. Sonra büyük bir ekonomik krize girdi ve Hollandalı Spyker firmasına satıldı. General Motors’un Saab’ı yönettiği dönemde pek çok kez İsveç’e gitmiş ve Trollhattan şehrindeki fabrikayı ziyaret etmiştim.
    Bugün otomobillerde güvenlik alanında yapılan pek çok iyileştirme ve alınan patentler Saab sayesindedir. Ayrıca Saab otomobillerinin kafa kafaya çarpışma testleri ünlüdür. Emniyet kemerleri, polen filtresi, far yıkayıcı gibi donanımları standart olarak kullanan ilk firma, Saab’dır. Türk yatırımcılar Saab’ı rahatlıkla alıp zaman içinde üretimin bir bölümünü Türkiye’ye kaydırabilir. Saab’ın teknolojisi ve bilgi birikimiyle “milli nitelikte” özgün bir modelin yaratılması daha kolay olur.
    Son 10 yılda otomotiv dünyası satın almalar ve birleşmeler yoluyla çok değişti. Milli duyguların sembolü konumundaki markalar başka ülkelerin denetimine girdi. İngiltere’nin en önemli markalarından Mini, şu anda Alman BMW Grubu’nda. Prestijli Bentley de yine Alman Volkswagen’in kontrolünde. İngiliz kültürünün sembol markası Jaguar ve Land Rover’ı bir süre önce Hintliler satın aldı.
    Japonya’nın ikinci büyük üreticisi Nissan da Renault ile birleşme adımıyla artık ağırlıklı olarak Fransızlar tarafından yönetiliyor. Küresel etkileşimin böylesine yoğun olduğu bir dönemde Saab’ı satın almak Türkiye için önemli bir kazanç olur. Fakat çabuk hareket etmek şart; çünkü Çinliler Saab’ı çok istiyor. Bu alanda çok ciddi projeler ürettiğini bildiğim Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı M. İlker Aycı’nın dikkatine sunuyorum.

    Kısacası bu haber yazısı etkili oldu sanırım. hazır olanı alıp işlemek daha kolay.ama sıfırdan başlamak hem daha çok zaman alır hem daha cok para.pazar yaratmak içinde ayrı bir uğraş.ama saab markasının olmadığı bir ülke yok.olan bir pazarı dahada genişletmekte daha kolay.sıfırdan bir pazarı oluşturmak çok zor.ülkelerde servis ağı kurmak yedek parça ağı bu şekilde düşünmek gerek.zaten cok geride kaldık amaç mesafeyi kapamak.forum okudum saab marka araçların fiyatları çok yüksek diye.marka alındıktan sonra herkese ulaşacak bir model üretilir.

    ÜNLÜ GİRİŞİMCİ ALPHAN MANAS'LA YUKARIDAKİ YAZIYI DESDEKLEYEN SÖYLEŞİ.
    http://video.cnnturk.com/2011/ekonomi/11/24/yerli-otoda-farkli-bir-oneri

    UMARIM YARARLI OLMUŞTUR.

    fazalasıyla çok teşekkürler

    ben volvo kullanıcısıyım
    4 ay önce bursada bi saaba müstrei oldum 2008 9-3 tid
    52 000
    fiyat vermiş
    ben pazarlığa 35 000 den başladım adam 10 dk. içinde 42 000 e düştü
    sonra dedimki
    demekki bu arabayı satmak için adam 10 000 tl zarara katlanıyor
    ve nekadar üzüldüm böyle bi arabanın
    düştüğü hale bak
    2ay önce adamı tekrar aradım aabayı 40500e vermiş adam 35e kadar düşecekmiş
    kafaya koymuş
    biraz muhabbet ettik
    gerçekten çok kaliteli bi araç olduğunu seri güvenli konforlu bi
    araç olduğunu söyledi kendisinin sıfır aldığını
    işini büyültmek için sermaye gerektiğinden dolayı
    satmak zorunda kaldığını söyledi
    şimdi acaba
    adam 52000 dediği aracı 40500 e verirmi saab türkmalı olsaydı
    ya da satmak için bu kadar uğraşıymıydı
    yada ben alırmıydım işte tek cevabını kesin bildiğim soru bu bu araç
    türkiyenin malı olsaydı kesin alırdım




  • Su anki satış fiyatina takilmanin alemi yok, isvecte saab fabrikasında çalışan eb düşük isci 3-4 bin euro maas alıyordur, nakliyesi var, TC'de ki vergi politikasi zaten belli bu araba TC'de üretilebilirse maliyet 30 bin lira yi gecmez aynı donanım ile 45-50bine sat, ama zihniyetin değişmesi gerekiyor, yerli üretim yapandan ÖTV alma bakalım iç piyasa nasıl coşuyor,baglayici gumruk birliği anlasmalaru var ama yerli üretim yapan farklı şekillerde desteklenebilir, rekabet edemeyen TC'de bir kuruş yatırımi olmayan VW grubu başta olmak üzere ithal markalar rekabet edebilmek icin yatırım yapmak zorunda kalabilir, sonuç olarak cari açığın azalir, işsizlik azalır, vatandaşın ucuz kaliteli araca biner, ve daha da ongurulmeyen bir sürü faydası olur. Tc genc nüfus ve büyük pazar, yabancılar yiyecegine bizde kalsin. Volvo Çinlilere satıldığında cok uzulmustum inşallah bu sefer akıllı ve hızlı davranıriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • olmaz demeyin şansınızı deneyin milli piyango sloganıda bu olur artık. Şaka bir yana hevesleniyor insan şimdi türkiye satın alsa fabrika kursa saab türkiye allah saabına bağılasın yazsak camlara :) Eğer iyi bir teşvik olursa devlet tarasından birileri bu işe el atar. mesela vergi indirimi bu ülkemizin aracı yerli malı bu araçta ötv olmayacak yada vergileri 5-10 bin aşşağı çekerlerse sadece iç pazara 100bin araç satar yıllık
  • Aynen beyler uygun fiyat ile şöyle full ama saçma sapan full değil adam akıllı dolu mevcut saab kalite ve teknolojisine sahip bir araba max 50,55 bin arası en kötü 60 bin gibi gelirse çok iyi satar zaten milliyetçi duyguları olan bir milletiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir2010

    Haberler doğrulandı. Ayrıntılar linkte

    http://www.haber365.com/Haber/Turkiyenin_SAABa_Talip_Oldugu_Dogrulandi/

    eğer Türkiye ye transfer olursa ilk günü coupe bir saab alıcam. Sözüm olsun!
  • biz bu saabı alsak eskilerin yedek parça üretimi olurmu acaba
    şöyle 15000 tl ye güzel 9-3 ler var 25-30 binlere 9-5 ler var hemde 2001-2003 arası
  • arkadaşlar vergi indiriminden bahsetmişiniz ama bildiğim kadarıyla gümrük birliğini anlaşmasından sonra yerli-ithal araçlara uygulanan vergi oranı aynı...
    yani saabı ben aldım bu araç benim haydı halkım bu araçtan vergi almıyorum gibi haksız rekabet oluşturacak kararlar alınamıyor bu anlaşma ile....
    daha bilgili arkadaşlar iyice aydınlatırlar konuyu...
  • alırsak kalite nasıl olur acaba..
  • Söz veriyorum ben de bir adet 9-5 alacağım.
  • Bundan daha kral tasarımı olan bir araç var mı? Asil şey ya.

  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.