Şimdi Ara

DİZEL Mİ BENZINLIMI DIYENLERE KESIN CEVAP (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
199
Cevap
6
Favori
94.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bu mesaja sadece gülerim. audi bmw madara etmek için sanırım audi hitler motorlu a3 ve bmw'nin de 316 ve ya 116 olması gerekmekte. Yukarıda mesleği makina mühendisi olan insanlar bile hiçmiş sizin bilginizin yanında boşuna termodinamik okumuşlar. Bkz: ZSARA :)

    Çok bişi demiyorum bir gün civic 120 km/h'dan başlayan bir rolling deneyin dediğimi anlarsınız o zaman atmosferik mi turbo mu? sorusuna benzinli nasıl gidiyor sorusuna falan cevap bulursunuz eğer aracınız otomatikse civic de otomatik bulun...

    Şunu da anlamıyorum dizel kullanan herkes benzinli kullananların gaz pedalına basma korkusu içinde olduğunu, hatta gaza basmadan arabayı götürmeye çalıştığımızı sanmaları çok garip...

    Bana dizel denildiğinde hep Travego gibi otobüsler Man kamyonlar tırlar geliyor. Çünkü benzinli hiç bir araç görmedim 2000 tork 450 beygir gibi falan.Binek araçlarda dizel kötü değil kesinlikle ama ben beğenmiyorum. ama bi chip ile 30-40 beygir farkettirmek de en güzel tarafı olsa sanırım dizelin de. Ve dizel araç torkundan dolayı bir hızlanma hissi veriyor ama onun da en kötü yanı sadece aracın içindekiler kendilerini gidiyor zannediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    ......... Hem astra 1,6 twinport ile hemde bora ile, Cruz ile, tdci motoru alt eden motor Tsi motordur, o da en az 122 lik olanı.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    Ben bu mesaja sadece gülerim. audi bmw madara etmek için sanırım audi hitler motorlu a3 ve bmw'nin de 316 ve ya 116 olması gerekmekte. Yukarıda mesleği makina mühendisi olan insanlar bile hiçmiş sizin bilginizin yanında boşuna termodinamik okumuşlar. Bkz: ZSARA :)

    Ben BMW, AUDI 3.000-4.000 cc dizel motorlu diye birşey yazmadım ki, ayrıca onların şöförlüğü iyi değildi dedim, iyi okuyun. Ben insanların mesleği ile ilgili de birşey söylemedim kaldı ki siz benim mesleğimi biliyor musunuz?

    quote:


    Çok bişi demiyorum bir gün civic 120 km/h'dan başlayan bir rolling deneyin dediğimi anlarsınız o zaman atmosferik mi turbo mu? sorusuna benzinli nasıl gidiyor sorusuna falan cevap bulursunuz eğer aracınız otomatikse civic de otomatik bulun...

    Atmosferik / Turbo olayına da girmiyorum diye yazmıştım, yine dikkatli okumamışsınız. Hem otomatik hem manuel kullanıyorum ayrıca... Aradaki farkı da gayet iyi biliyorum...

    quote:


    Şunu da anlamıyorum dizel kullanan herkes benzinli kullananların gaz pedalına basma korkusu içinde olduğunu, hatta gaza basmadan arabayı götürmeye çalıştığımızı sanmaları çok garip...

    Gaza basmadan aracı götürmeye çalıştığınızı yazmadım, yine iyi okumamışsınız. Tersine gaza çok basmanız lazım diyorum, vitesle çok oynamanız lazım diyorum ama kime diyorum

    quote:


    Bana dizel denildiğinde hep Travego gibi otobüsler Man kamyonlar tırlar geliyor. Çünkü benzinli hiç bir araç görmedim 2000 tork 450 beygir gibi falan.Binek araçlarda dizel kötü değil kesinlikle ama ben beğenmiyorum. ama bi chip ile 30-40 beygir farkettirmek de en güzel tarafı olsa sanırım dizelin de.

    Bu Travego vs cümlesi ile de ne düşündüğünüzü özetlemişsiniz zaten. 2000 tork 450 beygir konu ile hiç alakası yok. Hem "kötü değil kesinlikle" hem de "ben beğenmiyorum" diyorsunuz, sizin fikrinizdir, saygı duyarım (benim yaşadıklarıma gülmenize rağmen).

    quote:


    Ve dizel araç torkundan dolayı bir hızlanma hissi veriyor ama onun da en kötü yanı sadece aracın içindekiler kendilerini gidiyor zannediyor.

    Ay hiç güleceğim yoktu, asıl siz beni güldürdünüz ... "Sadece hızlanma hissi veriyor biz gittiğimizi sanıyoruz" demek öyle... Araç yerinde duruyor aslında biz hayal görüyoruz o zaman


    Not: Polemik olmaması açısından bu konuya (en azından size) son mesajım olacaktır.




  • Ben dizel bir tercihtir ama benzinin yumuşaklığı sessizliği ve konforu bulunmamaktadır diyorum... Kabaca şöyle özetlenebilir bana göre benzin insan taşımasında dizel yük taşımasında idealdir. binek araçlarda dizel bana göre değil. chiplenebilmesi (yani chip sonucunda baya bi fark oluşturması) dışında öyle "dizel aracım olsaydı" diyebileceğim bir artıyı maalesef -bana göre- bulamıyorum...


    sizin dediklerinize gülmemin sebebi kafamda bi 320i canlandırdım ve size yetişememesini ya da a4 1.8 TFSI bir aracın da size bi türlü yetişemeyişini düşününce komik geldi

    edit turbo/atmosferik olayına girmiyorum derken "onu hiç katmıyorum bile tabiki de turbo" manada yazdığınızı düşünmüştüm.

    Ve gaza basma konusunda şunu diyorum onu da siz yanlış anlamışsınız sanırım... Benzinli araç kullanan insanların aman yakmasın aman para gitmesin aman çok yakıyor korkusu ile gaza basmaktan çekindiği gibi bir genel izlenim var.. onu demek istemiştim yoksa elbetteki dizelin vites aralıkları daha uzun. Ben dizele hiç bi şekilde kötü demem... elbetteki mühendislik harikasıdır elbette bir çok şeyleri vardır sadece benim sürüş karakteristiğime uymaz. Ve şunu da belirtmek isterim. Büyük motorlu dizel araçlar konusunda böyle düşünmemekteyim 530d 320d ama 1.3 1.5 1.6 dizeller 40 ile böyle bi anda enerji patlaması olmuş gibi gidiyor gidiyor gidiyor ama bakıyorsun hala anca 80 ile gidiyorsun.

    Amacım polemik yaratmak değil elbetteki. Ben neye güldüğümü söyledim. sadece audi ve bmw dendiğinde 3-5 serileri ve a4 ve a6 gelmekte aklıma ve onların da bildiğiniz üzere en küçük motoru 316'yı saymazsak turbo beslemeli 1.8 audidir. 0-100 süreleri 9,5 saniyeden başlar en yüksek o da audinin yeni çıkardığı 1.8 tfsi 120 beygir motorunda düne kadar o da yoktu. Yani benim algıma göre kafamda canlandırdığımda bir audi bmw sürücüsünün gözünden gözümde canlandırdığımda böyledir. Yoksa yokuşlar konusunda vites konusunda yazdığınıza kesinlikle bişi demiyorum tek bir noktasına güldüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnnn -- 28 Ocak 2012; 14:31:50 >




  • su an aracım yok ama almayı düşünürsem direk benzinliye yönelirim

    1. neden aradaki fiyat farkı

    2. neden motor sesi

    3. neden motor ömrü

    4. bakım masrafları

    ama ben yılda en fazla 14.000 km yaparım dediğim zaman bu tablo eğerki yılda 20.000 ve üstü yaparım dersem ister istemez dizel olur tercihim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1520extreme

    Arkadaşlar,

    1.2 TSI dan (Almanlar) sonra Japonlar ve Amerikalılar da 1.2 ve 1.0 litre motorları supercharger larla destekleyen teknolojilerini duyurdular. Eldeki verilere bakılacak olursa TSI ın şu anki teknolojisine nazaran daha güçlü ve dizellerden bile az tüketen araçlar ortaya çıkarmaya başladılar. 2012 sonuna doğru bu araçları yollarda görebileceğiz. Misal olarak bende Citroen C4 (2009) 92HP dizel turbocharger ve Nissan Micra 1.2 80 HP (2011) atmosferik motor bulunmakta. Bazen sakin kullanırım bazen de ruhumu şeytan alır, basar giderim. Sakin kullanımımda C4 le elde ettiğim değer 5.1 lt /100 km, Micra ile 5.2 lt/ 100 km. Ara sıra sakin ara sıra gaza yüklendiğimde ise C4 5,6 litre Micra 6,0 litre. Ruhumu şeytan kaptığında ise Micra 6.8-7.0 litre, C4 6.2-6.5 litre civarıdır. Bu ölçümleri uzun uzun ve belli aralıklarla vakti zamanında yapmıştım. Kullanımda şehir içi ve şehir dışı karışık ve hemen hemen aynı güzergahlarda idi. Şimdi Micra için konuşacak olursak 2012 sonuna doğru belki de ortalarında supercharger lı bir modeli gelecek, tipini beğenmeyenler olabilir ama mükkemmel bir kaçışa ve yakıt ekonomise sahip bir araç olacağından kuşkunuz olmasın. Aynı şekilde Ford da 1.0 ecoboost motoru gündeme getiriyor aynı zamanlarda. Bu gidişle benzin ile dizel arasında fiyat farkı da kapanacaktır, veya çok aza inecektir. Tabi gidişat böyle devam ederse.. Sözün kısası şu ki, diğer firmalarda yakıt ekonomisi sunan benzinli modelleri zamanla piyasaya sürecektir, diye düşünmekteyim.

    Saygılarımla..

    cok guzel bı yorum aynen katılıyorumm 2014 de daha da görmeye baslıcak bu aracları ama unutmuyorarım burası turkiye ampul yine yapar bensın lıtresini 6 tl o zman 1.2 benzınlı motorun anlamı kalmaz 2012 olması gereke n benzın 4.tl dizel ise mantıklı olması ıcın 3.25 maximum gereken fıyattır




  • Benzinli araçın zevkini muadil hiç bir dizel araç veremez !!

    homurtusu, egzostan çıkan ses, ivlenmesi çok farklılar kesinlikle benzinli araç yakıyor ama dizelden çok daha güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    su an aracım yok ama almayı düşünürsem direk benzinliye yönelirim

    1. neden aradaki fiyat farkı

    2. neden motor sesi

    3. neden motor ömrü

    4. bakım masrafları

    ama ben yılda en fazla 14.000 km yaparım dediğim zaman bu tablo eğerki yılda 20.000 ve üstü yaparım dersem ister istemez dizel olur tercihim

    motor ömrü açısından bir düzeltme yapmak istiyorum. kullanım şartlarına uyulursa şayet benzinlinin ömrü 350bin km ise dizel 500bin km dir dizeller sanıldığı akşine daha uzun ömürlüdür benzinliye göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: assgti

    quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    su an aracım yok ama almayı düşünürsem direk benzinliye yönelirim

    1. neden aradaki fiyat farkı

    2. neden motor sesi

    3. neden motor ömrü

    4. bakım masrafları

    ama ben yılda en fazla 14.000 km yaparım dediğim zaman bu tablo eğerki yılda 20.000 ve üstü yaparım dersem ister istemez dizel olur tercihim

    motor ömrü açısından bir düzeltme yapmak istiyorum. kullanım şartlarına uyulursa şayet benzinlinin ömrü 350bin km ise dizel 500bin km dir dizeller sanıldığı akşine daha uzun ömürlüdür benzinliye göre.

    benzinlilerin ömrü için nasıl bu kadar kesin konuşabildiniz acabA? 650 bin km'ye gelmiş ticari araçlar dahi gördüğüm için soruyorum cidden merak ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: assgti

    quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    su an aracım yok ama almayı düşünürsem direk benzinliye yönelirim

    1. neden aradaki fiyat farkı

    2. neden motor sesi

    3. neden motor ömrü

    4. bakım masrafları

    ama ben yılda en fazla 14.000 km yaparım dediğim zaman bu tablo eğerki yılda 20.000 ve üstü yaparım dersem ister istemez dizel olur tercihim

    motor ömrü açısından bir düzeltme yapmak istiyorum. kullanım şartlarına uyulursa şayet benzinlinin ömrü 350bin km ise dizel 500bin km dir dizeller sanıldığı akşine daha uzun ömürlüdür benzinliye göre.

    benzinlilerin ömrü için nasıl bu kadar kesin konuşabildiniz acabA? 650 bin km'ye gelmiş ticari araçlar dahi gördüğüm için soruyorum cidden merak ettim.

    dediğiniz doğru ben ortalama bir rakam verdim. benzinli dizel arasındaki ömür farkını anlatmak açısından şey ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Dizelmi benzinli mı cvbi yorumlardan anlayabiliyoruz matematik fizik felsefe mantık neyle anlatırsan anlat kim neye biniyorsa en mantıklı o. Benzine binerken benzin diyen dizele geçince dizelci oluveriyor bu tam tersi icinde geçerli kimse yoğurdum eksi demiyor yani bosa hesap kitap yapıp kafa yormaya değmez.
    Bana gelince ikiside aynı dizele binince çok basıyorum benzinli olunca 90-110 aralığında gidiyorum maddiyatini bilmem ama saglıgım acısından benzinli daha iyi:)

    Hocam ben ekşi diyorum, 1.6 benzinliden 1.3 mjet dizele geçtim. 1.6 benzinliye göre kullanım zevki çok gerilerde. Seri hızlanmak için illaki 1700 devirleri yakalayacaksın, oysa atmosferik benzinlide öyle mi? En alt devirden itibaren lineer bir hızlanma ayağınızın altında. Yakıt konusunu da lpg ile çözdük mü tamamdır. Kıyasladığım araçlar 99 carisma 1.6 glx ile 2006 grande punto 1.3 dynamic. 7 yıl farka rağmen benzinlinin zevki başkaydı. Bir sonraki aracım 1.6 benzin+lpg kombinasyonunda bir japon olacak İnşallah.

    Dizel kısa mesafede benzinden çok da farklı yakmıyor bence. Motor ısınana kadar yakacağını yakıyor zaten.

    Yemişim turbo dizelini, yemişim turbo benzinliyi. Atmosferik forever diyorum ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erci541 -- 28 Ocak 2012; 22:03:52 >




  • Konuyu hortlatayim bari.artık dizellerde rahatsızlık veren ses sorunu o kadar fazla değil.birde şu dikkatimi çekti.yıllık 15000 km den fazla yapanlar dizel az yapanlar benzinli alsın denmiş ama ben aylık 100 tl lik yakıt alıyorum ben ne alayım o zaman?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: golge1710

    Konuyu hortlatayim bari.artık dizellerde rahatsızlık veren ses sorunu o kadar fazla değil.birde şu dikkatimi çekti.yıllık 15000 km den fazla yapanlar dizel az yapanlar benzinli alsın denmiş ama ben aylık 100 tl lik yakıt alıyorum ben ne alayım o zaman?

    yılda 1200 tl yakıt ile kaç km yol yapıyorsunuz merak ettim
  • dizeller artık traktör gibi ses çıkarmıyor ve 700000 km yapabiliyor.
  • Senede 5 - 10 bin km yol yapanlar dizel alıp benim araç yakıtı kokluyor senin ki kaç yakıyor sakin demesin. Hele vw araç kullanıyorsa hiç konuşmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkness88

    quote:

    Orijinalden alıntı: golge1710

    Konuyu hortlatayim bari.artık dizellerde rahatsızlık veren ses sorunu o kadar fazla değil.birde şu dikkatimi çekti.yıllık 15000 km den fazla yapanlar dizel az yapanlar benzinli alsın denmiş ama ben aylık 100 tl lik yakıt alıyorum ben ne alayım o zaman?

    yılda 1200 tl yakıt ile kaç km yol yapıyorsunuz merak ettim

    kaç kilometre yaptığımı bilmiyorum işin aslı ilgilenmiyorumda.az yakacak diye gidipte teneke kutuya çoluk çocuğumu bindiremem.önce arabayı sevmeliyim yakıtı o kadarda önemli değil.zaten seyrek biniyorum arabama.
  • Senede 10000km altında kullanan benzinli alsın abi, alırken az verir satarkende ederine satar.
    Bakımları zaten uçuyor dizelin,
    Şuanki aklım olsa focus titanium x var, zamanında almayıp 1,6 avensis alırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: golge1710

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkness88

    quote:

    Orijinalden alıntı: golge1710

    Konuyu hortlatayim bari.artık dizellerde rahatsızlık veren ses sorunu o kadar fazla değil.birde şu dikkatimi çekti.yıllık 15000 km den fazla yapanlar dizel az yapanlar benzinli alsın denmiş ama ben aylık 100 tl lik yakıt alıyorum ben ne alayım o zaman?

    yılda 1200 tl yakıt ile kaç km yol yapıyorsunuz merak ettim

    kaç kilometre yaptığımı bilmiyorum işin aslı ilgilenmiyorumda.az yakacak diye gidipte teneke kutuya çoluk çocuğumu bindiremem.önce arabayı sevmeliyim yakıtı o kadarda önemli değil.zaten seyrek biniyorum arabama.

    Alıntıları Göster
    kaç kilometre yaptığımı bilmiyorum işin aslı ilgilenmiyorumda.az yakacak diye gidipte teneke kutuya çoluk çocuğumu bindiremem.önce arabayı sevmeliyim yakıtı o kadarda önemli değil.zaten seyrek biniyorum arabama.






  • Kesin olan şu ki en kârlısı benzinli alıp (sıfırsa garanti bitiminde) gaz takmak. lpg dönüşüm maliyeti 10-15bin km içinde kendini amorti eder. aracı satarken de zaten yine gazlı olduğundan bin ikibin fazla satarsınız.
  • size sanayici olarak söylüorum dizel arabaya binmek MALLIKTIR başkada birşey değil
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.