Şimdi Ara

2012 MODEL OPEL ASTRA CLASSIC 3 ALANLAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.260
Cevap
39
Favori
299.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • demhat85 D kullanıcısına yanıt
    2013 model 1.6 benzinli Classic sedan kullanıcısıyım. Araçtan genel olarak çok memnunum, marşa bastığımda beni istediğim yere götürüyor.
    LPG sistemi taktırmadım, 2 yıl bitti alalı benzinle biniyorum ve LPG sistemi taktırmayı düşünmüyorum. Nasip olursa 2 yıl daha binerim, satacağım kişi taktırmak isterse kendisi uygulatsın hangi LPG sistemini seçerse.
    Araca 2014 haziran ayında boya koruma yaptırmıştım, 1 yıl süreli. Bu sene yaptırmadım, öyle kullanıyorum. Aracı her haftasonu (aksatmamaya çalışarak) özel şampuan ve basınçlı su ile yıkıyorum, özellikle yıkandıktan sonra metalik boya parlamasını tekrar kazanıyor.
    Aracın memnun olmadığım yeri, orta konsolun eğimsiz olması ve biraz dik inmesi, ayrıca konsolda cep telefonu-cüzdan vb. aksesuarları koyabileceğim kullanışlı bir bölme olmaması. Kol dayama bölmesi de yok orijinalinde, piyasadan da satın alıp kullanmak istemiyorum.
    Vites oranları 1.300 kg'lık bu dev aracı kalkışta hareket ettirmekte çok hafif zorlanmasına sebep oluyor, bu nedenle 1. vitesi biraz hantal 2. vitesten sonra araç kendini toparlayıp 3. vitesten sonra ileri atıyor kendini. Ankara otobanında 5. viteste 4.500 devirde 190 km/h sürati gördüm, biraz daha bassam motor isteyecekti ancak aile olduğu için hızımı kestim.
    Motor gürültüsünü, içeridekileri rahatsız etmeden biraz içeri alıyor ancak dediğim gibi rahatsızlık değil aksine gaza daha fazla basıp devirlendirme hissi veriyor.
    Bunlar dışında memnun olmadığım noktası yok. 2 yıl boyunca 1.460 lt. benzin tüketmişim, toplasam 6.500 TL gibi bir yakıt tüketimi çıkar. Dizel-benzinli farkına göre gayet iyi bana kalırsa, çünkü dizel araç aldığınızda "zaten az yakıyor, daha fazla bineyim" diye düşünüp ekstra km. yapıyorsunuz. Fazla km. yaptığınızda aracınızın ikinci elde tercih edilebilirliği azalıyor.
    Enjoy plus donanım paketinin eksiği yok gibi, sadece teypte usb girişin eksikliğini hissediyorum.

     2012 MODEL OPEL ASTRA CLASSIC 3 ALANLAR 2012 MODEL OPEL ASTRA CLASSIC 3 ALANLAR




  • Mantıklı araç, ama ben daha az donanımlı yeni kasa bir araç alırım, zevk meselesi. Yağmur sensörü falan önemli değil benim için.
  • fiyat konusunu izliyorum,kaçırılmayacak ölçüde cazip olursa ben de alıcıyım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxl567

    quote:

    Orijinalden alıntı: sile

    23 mayıs itibari ile düz vites standart paket HB astra 40500 tl ye almış bulunuyorum,park sensörüve cam filmi yapıldı ist da maalesef hep standart model var konfor bulamadım,750 tl ye +2 garanti yaptırdım,ilk kullanımlarda neye dikkat etmeliyim 90 km geçilmemeli yüksek devir falan gibi?
    astra G ye göre direksiyon bayağı sert geldi bu sertlik açılırmı ilerde
    birde araç 2013 model ama http://vindecoder.eu/opel bu siteden şasi sorgulamasında 2014 çıkşlı görünüyor,kafam karıştı hangi model bu araç fabrika hala üretiyor galiba
    bir de camları kumandadan kapama bahsediliyor bende olmadı servis yapabilirmi acaba?veya yaptıran varsa kaça yaptırdı.
    herkese kazasız sürüşler

    Aracınız hayırlı olsun hocam. Direksiyon maalesef sert ve öyle kalacak. Bu durum benim de canımı sıktı ama zamanla alışılıyor. İlk 1500 km 3000 devri zorda kalmadıkça geçmemeye çalışın. Daha sonra 6000 kmye kadar da aşırı zorlamadan dilediğiniz gibi kullanın. Araçlar 2013 model diye biliyorum. Nakliye, bayide bekleme vs derken normal bi durum. Kumandadan cam kapama olayı zor bişe değil, cam motoruna ekstra bir modül ekleniyor. Servis yapar mı bilmiyorum ama biz kuzenin doblosuna 50 liraya yaptırdık bi oto elektrikçide. Bizim Astra'nın garantisi bitince ben de düşünüyorum. Uzun lafın kısası, şu piyasa koşullarında bu paraya mükemmel bi araba aldınız. Güle güle kullanın, Allah kaza bela vermesin inşallah

    Aracınız hayırlı olsun.kazasız belasız binmenizi dilerim.Şu zamanda 40.000 tl ye alınabilecek en iyi arabadan almışsınız.Özellikle virajlarda daha iyi anlayacaksınız yola tutunmasını.Direksiyon sertliğini bende ilk aldığımda garipsemiştim ama şuan alıştım.hatta astra'nın direksiyonuna alışıp başka yumuşak direksiyonlu araba sürdüğünüzde onu da garipsemeye başlıyorsunuz.tamamen alışkanlık meselesi.o opel'in şasi sorgulama sayfasından bende aracımı arattım.2014 yazıyordu,halbuki arabam 2013 model.bende anlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lider1980 -- 30 Mayıs 2014; 21:08:39 >




  • Eskiden astra cd 1.6 vardı. Memnundum ama, H kasa gerçekten mükemmel. Sadece euro5 normundan dolayı biraz nazlı gidiyor, tek sıkıntım bu. Yakıtı şu an 35 km hız otalamasıyla 7.8/100km. Kilometre 12000de.
  • nkaradeniz kullanıcısına yanıt
    Geçtiğimiz sene Ankara Reis bayisinde araç bakımımı yaptırdım. 30k bakımı için 700 TL verdim. Memnuniyeti sorarsanız fiyattan daha kötü bir misafir ağırlama anlayışları var. Öğleden sonra 15:00 araç teslimi ettim, saat 19:00 da aracı teslim aldım ve geç olduğu için aracı yıkayamıyoruz diyerek bahanede üretip, paranı aldık, sen işine bak şimdi, ne yaparsan yap gibi bir anlayış ile uğurlandım oradan. Üstüne birde sol ön lastiğimi patlatıp öyle teslim etmişler. Ufak bir demir parçası saplanmış. Rot balans ayarı ve ön arka lastik değişimi yaptıkları için basınç değişikliği olacağını düşündüğümden dolayı üzerinde durmamıştım ama bildiğin lastik patlak ve lastik sensörü yanar bir şekilde aracı teslim ettiler. Son gidişim olduğu için sineye çektim. Ankara Reis Servisi özellikle tavsiye etmediğim bir servis olup, Ankara içinde olan tüm kullanıcıların bu konulara özen göstermesini rica ederim.

    Tavsiye aldığınız özel servis varsa orayı tercih etmenizi öneririm. 2 yıllık garanti bitti ise hiç servise gitmeden bu şekilde halledin. Sonuçta orada çalışan insanlar 3-5 sene önce opel servisinde yine sizin aracınızın bakımını yapıyordu. Değişen dükkan ve birazda malzeme (aynı kalitede olabilir)

    Reis diğer illerde böyle değil ama Ankara özellikle kendini aşmış bir vaziyette.

    Saygılar ve selamlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy


    quote:

    Orijinalden alıntı: tanseltan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    Yok Tansel hocam hız tutkunu olmanızı kast etmedim,ben bir kaza yaşadığım için 100'ün üstüne çıkınca tedirgin oluyorum.inş zamanla geçer,zaten 100'ün üstüne otoban harici çıkmam ama 200 civarı hız yaptığınızı duymak moralimi düzeltti,dediğim gibi 160-170 bile yapsa çok yeterli benim için.

     2012 MODEL OPEL ASTRA CLASSIC 3 ALANLAR

    215 e falan ciktigi yok. 200 de ibre duruyor gaza bassan da gazi yemiyor yokus inerken bile cikmiyor 200 de sinirliyor. 215 e cikti daha da gider demek yalan.

    Arkadaşım sen kimi yalancılıkla itham ediyorsun,araban 200km/h hızı geçmiyorsa benim sorunum mu? Ya da o hızı yaptığımda foto çekememem suçmu oldu? Konuşmalarına dikkat et biraz forumlarda nasıl davranman gerektiğini öğren önce.aracın daha 4000km de,motorun açılmamış olabilir,aracı sürekli duşuk devirlerde,duşuk hızlarda kullanmış olabilirsin,hava şartları uygun olmayabilir birçok sebep olabilir istediğin hıza çıkamamanın.neyse biraz uslubuna dikkat edersen sevinirim,300km hıza ulaştığımı da soylemedim abartılacak birşey değil

    Bizde de astra h 1.6 benzinli var. Aracta 5 kisi varken ankara otobaninda 215 gorduk. Hatta ibre 215-220 arasindaydi. Yokus asagi 200 de kaliyor diye bir sey yok. Astra h yokus asagi yol musaitse 220 goruyor.

    Maalesef bazı arkadaşlara kanıtlayamadık bunu hocam, üstüne yalancılıkla itham edildik.215km hızla giderken diğer elimle fotoğraf çekmek aklıma gelmedi kusura bakmasınlar :)




  • pala58 P kullanıcısına yanıt
    Bugün itibariyle konya opel servise öyle bir gittim,araba servisteyken göz ucuyla sıfır arabaları inceledim.Astra Classic hacback gözüme çarpmadı,sordum.Çalışan bayan geçen ay hepsinin bittiğini söyledi.Son 14 tane gelmiş ve 13 gün içinde bitmiş.gelen sadece classic almak için gelmiş,almış ve gitmiş.çok iyi satış yapmışlar o modelde.bir daha gelmeyecek artık dedi...Astra Classic konya'da tükendi anlayacağınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lider1980 -- 15 Temmuz 2014; 18:08:35 >
  • Arkadaşlar 2013 classic sedan easytronic aracımla konya-alanya arası ilk uzun yol seyahatimi yaptım.4 yetişkin,bagaj ağzına kadar dolu 300km'lik yolun 80 km'si klima açık 100km'de 6,5 litre benzin yaktı.yolun yaklaşık 100km'lik civarı (seydişehir-manavgat yol çatı arası) dağa tırmanmalı yokuş yukarı.genel olarak performansta iyi idi.120 km'yi geçmedim.yola tutunması,fren mesafesi gerçekten çok iyi fakat klima açık ve yokuş yukarı biraz bayılma oldu.araç şuan 4000km 'de.tabi sınıfı başka aracı dolu vaziyette yokuş yukarı,klima açık sürmediğim için kıyaslama yapamayacağım ama sürüp ona göre değerlendirmek isterdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lider1980 -- 13 Ağustos 2014; 19:29:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    astra h'nin easytronic şanzımanı zaten düz vites gibi birşey,yani sorun easytronice özel değil üstelik easytronicte stop etme gibi bir durumda yok ayrıca sport tuşu var,daha atak olması için.ben astra h için konuşuyorum,115 beygirlik motoru yok,uzun düz yolda iyi gidiyor olabilir,şehir içi ve yokuş yukarı performansı fiyatı ve markasına göre oldukça düşük

    Benim aracım Astra h 1,4 90 hp easytronic sizin hoca ve siz bu araçları nasıl kullanıyorsunuz bilmiyorum ama akyokuşta bu arabaları kaldıramıyorsanız adama gerçekten gülerler (dalga geçmek eleştirmek kınamak için yazmıyorum lütfen yanlış anlamayın) ben kendi aracımla akyokuşu bırakın turkiyenin hiç bir yokuşunda (asfalt yolu olan) aracın stop edeceğine ihtimal vermem, vermiyorum veremiyorum. Keşke bu mesajınızı 15 gün önce görseydim (konyada ikamet ediyordum) beraber denerdik ve kıyaslardık ama önümüzdeki aylarda mutlaka konyaya geleceğim fırsat olursa peş peşe bi akyokuş denemesi yaparız. Bu arada bu araçların performans araçları olmadığıda aşikar yani 1,6 standart bir binek performansı verirler hepsi bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    Şimdi yaptığım bir dolaşmayla 2004-2009 astra h 'lerde 90 beygir motor kullanıldığını öğrendim,şaşırdım.önceki mesajlarda da bahsettiğim gibi 115'lik beygir gücü yok bahsettiğimiz 1.6 motorun. j kasalarda kullanılan 1.4 140hp olan motorla ilgili olumsuz bişey duymadım,onlarında fiyatları 50'den az değil 2.ellerinin.ben 47'milyara konyadan alıp kazık yediğimde 1.4 astra j 56'lardan başlıyordu.bu durumları bilseydim sabredip başka şehirden 1.4 140'lık yeni kasa alırdım

    Hocam bütün yazdıklarınızdan anladığım tek şey var otomobil hakkında tecrübenizde bilginizde çok çok az (bunu sizi yermek eleştirmek için falan yazmıyorum bir durum tespiti bu) siz arabayı alırkende bilinçli değilmişsiniz şu anda da bilinçli değilsiniz sizin hocanızda aynı bilinçten yoksun olarak araç almış ve hata yapmış ben sizinle tartışmaya devam etmek istemiyorum. Astra j de 115 lik motorun vereceği performans azıcık otomobilden anlayan herkesçe tahmin edilir aracın ağırlık hp oranına bakan herkeste bunu kestirebilir işte o yüzden o aracın 140 hp lik versiyonuda var. Gelelim sizin araca sizin aracınızda emsali butun araçlar ile benzer performansı sergiler yani 110-120 hp lik butun 1,6 atmosferik otomatikler ne ise oda 3 aşağı 5 yukarı aynıdır kimisinden daha hızlıdır kimisinden daha yavaş. Ama siz tsi motorla kıyaslama yapacak diyorsanız zaten atla eşeği kıyaslayacağım diyorsunuzdur. Keşke zamanında yani arabayı almadan biraz araştıraaydınız. Ayrıca bir başka bilgi daha vereyim 1.4 h kasada 2012 yılına kadar uretilmiştir. Soracağınız birşey olursa sorarsanız anlatırım ama bu şekilde eksik bilgiyle birde ders verir edasında kesin kesin konuşunca olmuyor. Her sozunuz bir baş incitiyor. Saygılarımla..




  • 1.2 motor dacia sandero 36.000 lira, 1.6 motor opel astrayi aralik sonunda 35.000 liraya aldim.

    O yuzden bence bu arabanin motorunu gereksiz yere kotuluyorsunuz. Piyasada 35.000 liraya satilan arabalarin ozelliklerinden, donanimlarindan ve motorlarindan bahseder misiniz lutfen?

    Opel astra classic 3 piyasada fiyat/performans dengesini en iyi veren arabalardan biriydi, ve tekrar kendi sinifinda ve fiyat seviyesinde en iyi motorlardan birine sahip.

    Bu konuda gunlerdir j kasa 1.6 115 bg nin tartisilmasini anlamiyorum. J kasada 115 bg de o kadar yerden yere vurulacak bir performans gostermiyor -dikkat edin performansli demiyorum- Performans isteyen bir zahmet keseyi azicik acsin, hem muadillerden ucuz araba alacaksin hem de performansli az yakacak yok daha neler. Zaten kendisi belirtmis satsam parasina daha duzgun araba yok diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 28 Ekim 2014; 15:47:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    Astra J'ye 50-52 milyar verin hocam 4 kişi bagaj dolu az bir yokuşta araba ıkınsın,sıkılsın,siz olur o kadar diyorsanız sorun yok.yakıt olarakta böyle bir motora şehir içi 7 litre beklemek gibi bir halimiz de yok.varsın 10 litre yaksın ama adam gibi çeksin.Astra asla yolda kalmaz,orası kesinde yokuşta 1400kg,115hp bayılır orasıda kesin.ilerde tüp derdiyle uğraşmadan az biraz daha biriktirip 140'lıktan almak benim son diyeceğim.gerisi tercihlere kalmış

    1400 kg 115 bg zaten bisey beklemek hata astra h bile çekmiyor. Kaldı ki çoğu c sınıfı araba da aynı. C sınıflarında 0 -100 hızı 11 altinda araba yok gibi. 70 binden fazla paran varsa ayrı :-). Bide. Enzinlilerin hepsi zaten yokuşda bayılır. Hafif araçlar ayrı tabi. Çok da takma astra j güzel araç. Sürüş keyfi konforu vs idealdir. Alternatifi 60-70 civarına golf olabilir . Bide bu araçlar maksimum torku 4000 devirde veriyor yokuşa girerken devir 4000 den assagi olmaması lazım + motor zamanla açılacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    Aynen dediğiniz gibi,okuldaki hocamızda Astra j 115'lik versiyonunu alman olsun ve ilerde tüp takılsın mantığı ile almış.90'lık dizel linea'sını satıp aldı.ondaki çekişi bulamayınca da epey hayal kırıklığına uğradı.halbuki benim astra classic sedan aldığımı bildiği halde bana bir kere sormadan hemde aynı bayiden kafasına göre almış,bende de yaptıkları gibi bayi test aracı yok diye test yaptırmamış(birde satan elemanın anahtar çıkmıyor diye basitçe bahşiş istemelerini,sıfır aracı otomatik makinede yıkamalarını anlatmayım).niye hocam 140'lık almadın,bana danışmadın dedim,bütçeden çok,tüp takırırım mantığı ile almış,birde aldıktan 2 ay sonra arabasına dolu yağdı,kaputu,tavanı boya yedi,yani arkadaş folloşa döndü malesef,gelen vurdu,giden vurdu birde dolu vurdu..bizim modelimize dönersek arabanın kasasına,görüntüsüne gören gerçekten hayran kalıyor,gazı sonuna kadar dipliyorum,deli gibi bağırsa da bozulmayacağı hissini alıyorum.adamlar motor hararet göstergesi bile koymamış,su kaynatmaz,kaynatacak olsa ya arıza ışığı yanar,yada su azalıyor diye işaret çıkarmış yol bilgisayarı bölümünde.Ayrıca Avupa'da ve Rusya'da classic kasanın A18XER kodlu 1800cc,140'lık motor versiyonu varmış,keşke türkiye'ye de getirilseymiş.renault 19 europa 1800cc'nin tutulmadığı gibi oda tutulmayabilirdi ama alıcısı olurdu

    Yaptiginiz hata turbo dizel ile atmosferik arabalari kiyaslamak.

    Evet araba agir oldugundan bir tik geride performans olarak, ama atmosferik arabayi turbo dizellerle de kiyaslamak hata. Atmosferik benzinliyi turbo benzinli ile kiyaslamak hata.

    Yukarida arkadas guzel ozetlemis arastirmadan almissiniz diye.

    Her motor tipinin + ve eksi yanlari var.

    Aldiginiz arabadaki atmosferik motor torku 4000 devirde veriyor yani dik yokuslara o devir bandinda girmenizde fayda var.

    Ama araba dizel olsaydi 2000 devirde bizim arabanin verdigi torku verecekti yani fazladan gaza abanmak gerekmeyecekti.

    Turbo benzinli olsaydi 2300 devirde torku verecekti ayni zamanda da 2300 devirde dizelden de atmosferikten de daha cok bg verip daha da istekli devirlenecekti.

    Siz atmosferik motor almakla birlikte motor sorunsuzlugu da satin aldiniz, turbo gibi sarf malzemelerinden kurturdunuz, daha dayanikli mekanige sahip bir motorunuz oldu. Lpg taktirma sansiniz da var.

    Dizele girmiyorum bile fiyat farki vs sebebiyle.

    Turbo benzinli alsaydiniz da daha sessiz motorunuz olacakti, daha istekli gidecekti yakit 1-2 litre dusuk olacakti ama atmosferik motordaki sorunsuzluk olmayacakti, kullaniminiza bagli olarak turbo vs isteyecekti.

    Onun disinda konusmam gerekirse bizim siniftaki cogu arabayi kullandim, bizim arabanin genel anlamda en kotu tarafi klimanin cekisi ciddi bir sekilde etkilemesi, ama onun disinda piyasadaki atmosferiklere gore aman aman farkini goremedim, ki 0-100 degerleri de bunu gosteriyor.

    Hatta size kullandigim arabalari soyleyeyim:

    Megane 3 1.6 benzinli duz vites :performans icin devirlenmek istiyor, bizim araba gibi guzel devirlenmiyor, motor sesi kotu. Genel anlamda fark yok

    Hyundai i30 1.6 motor duz vites 130 kusur beygir. Torkunu ve beygirini yuksek devirde veriyor gaza abanmadan motoru bagirttirmadan performans almak zor, gene genel olarak cok ciddi fark hissetmedim.

    Toyota corolla hb uzun yillar kullandim 4 ileri otomatik, klima kapaliyken ataklik yonunden fark yok, ama klima acikken opele gore cok daha atak.

    Dedigim gibi cogu arabada klimanin acik olmasi etkilemezken opelde gercekten etkiliyor daha da kullandiklarimdan ornek verebilirim ama usendim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    Aynen dediğiniz gibi,okuldaki hocamızda Astra j 115'lik versiyonunu alman olsun ve ilerde tüp takılsın mantığı ile almış.90'lık dizel linea'sını satıp aldı.ondaki çekişi bulamayınca da epey hayal kırıklığına uğradı.halbuki benim astra classic sedan aldığımı bildiği halde bana bir kere sormadan hemde aynı bayiden kafasına göre almış,bende de yaptıkları gibi bayi test aracı yok diye test yaptırmamış(birde satan elemanın anahtar çıkmıyor diye basitçe bahşiş istemelerini,sıfır aracı otomatik makinede yıkamalarını anlatmayım).niye hocam 140'lık almadın,bana danışmadın dedim,bütçeden çok,tüp takırırım mantığı ile almış,birde aldıktan 2 ay sonra arabasına dolu yağdı,kaputu,tavanı boya yedi,yani arkadaş folloşa döndü malesef,gelen vurdu,giden vurdu birde dolu vurdu..bizim modelimize dönersek arabanın kasasına,görüntüsüne gören gerçekten hayran kalıyor,gazı sonuna kadar dipliyorum,deli gibi bağırsa da bozulmayacağı hissini alıyorum.adamlar motor hararet göstergesi bile koymamış,su kaynatmaz,kaynatacak olsa ya arıza ışığı yanar,yada su azalıyor diye işaret çıkarmış yol bilgisayarı bölümünde.Ayrıca Avupa'da ve Rusya'da classic kasanın A18XER kodlu 1800cc,140'lık motor versiyonu varmış,keşke türkiye'ye de getirilseymiş.renault 19 europa 1800cc'nin tutulmadığı gibi oda tutulmayabilirdi ama alıcısı olurdu

    Yaptiginiz hata turbo dizel ile atmosferik arabalari kiyaslamak.

    Evet araba agir oldugundan bir tik geride performans olarak, ama atmosferik arabayi turbo dizellerle de kiyaslamak hata. Atmosferik benzinliyi turbo benzinli ile kiyaslamak hata.

    Yukarida arkadas guzel ozetlemis arastirmadan almissiniz diye.

    Her motor tipinin + ve eksi yanlari var.

    Aldiginiz arabadaki atmosferik motor torku 4000 devirde veriyor yani dik yokuslara o devir bandinda girmenizde fayda var.

    Ama araba dizel olsaydi 2000 devirde bizim arabanin verdigi torku verecekti yani fazladan gaza abanmak gerekmeyecekti.

    Turbo benzinli olsaydi 2300 devirde torku verecekti ayni zamanda da 2300 devirde dizelden de atmosferikten de daha cok bg verip daha da istekli devirlenecekti.

    Siz atmosferik motor almakla birlikte motor sorunsuzlugu da satin aldiniz, turbo gibi sarf malzemelerinden kurturdunuz, daha dayanikli mekanige sahip bir motorunuz oldu. Lpg taktirma sansiniz da var.

    Dizele girmiyorum bile fiyat farki vs sebebiyle.

    Turbo benzinli alsaydiniz da daha sessiz motorunuz olacakti, daha istekli gidecekti yakit 1-2 litre dusuk olacakti ama atmosferik motordaki sorunsuzluk olmayacakti, kullaniminiza bagli olarak turbo vs isteyecekti.

    Onun disinda konusmam gerekirse bizim siniftaki cogu arabayi kullandim, bizim arabanin genel anlamda en kotu tarafi klimanin cekisi ciddi bir sekilde etkilemesi, ama onun disinda piyasadaki atmosferiklere gore aman aman farkini goremedim, ki 0-100 degerleri de bunu gosteriyor.

    Hatta size kullandigim arabalari soyleyeyim:

    Megane 3 1.6 benzinli duz vites :performans icin devirlenmek istiyor, bizim araba gibi guzel devirlenmiyor, motor sesi kotu. Genel anlamda fark yok

    Hyundai i30 1.6 motor duz vites 130 kusur beygir. Torkunu ve beygirini yuksek devirde veriyor gaza abanmadan motoru bagirttirmadan performans almak zor, gene genel olarak cok ciddi fark hissetmedim.

    Toyota corolla hb uzun yillar kullandim 4 ileri otomatik, klima kapaliyken ataklik yonunden fark yok, ama klima acikken opele gore cok daha atak.

    Dedigim gibi cogu arabada klimanin acik olmasi etkilemezken opelde gercekten etkiliyor daha da kullandiklarimdan ornek verebilirim ama usendim.



    forumda son zamanlarda okuduğum en faydali yazı.

    elinize sağlık...




  • siz çıkmıyor diyince anladım zaten 1.6 atmosferik olduğunu. :). yeni nesillerde arabalar hep büyüdü, kasalar ağırlaştı ister istemez. ama hala bazı firmalar 1.6 ve aşağısı atmosferik motorları bu arabalara koymakta ısrar ediyorlar.
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    Sayın arkadaşım hocamızın arabası 1600cc ,115 beygir olan.tabiki konyanın yokuşu istanbul yada karadeniz'in yokuşları yanında hiç kalır.geldiniz mi bilmem bir akyokuşu vardır dik olan,birde yine aynı yerde olan huzurevi civarı,gerisi alabildiğine düzlüktür..öyle yokuşu bol bir memlekette bu arabayı düşünemiyorum.hele bir de gaz taktırma tam bir felaket olurdu.bir keresinde de alanya kalesine çıkarken zorlanmıştı,içinde 4 kişi idik.Çok canım sıkılmıştı.bizden sonra yorum yapan arkadaş böyle durumlarda klimayı kapatıp,tam devir çıkmayı yazmış,zaten başka türlü çıkma ihtimali yok.benim kabullenemediğim 2013,2014 model bir arabanın böyle sorun yaşaması.nasıl 115 beygir anlayamadım,artık şüphelenmeye başladım doğruluğuna.45-50 milyar para ver,yokuş çıkmasın.tamam sürekli dağ,bayır gezecek değiliz ama o da lazım.bir süre daha kullanıp satarım ve bir daha da uzun soluklu test edip,forumları iyice okumadan araba almam.96 model renault 19 europa 1800 motor 105 beygir arabam vardı,araba kudururdu az fazla gaz versem,dağ taş demezdi.sırf parçasını bulunmaz olduğu için satmıştım.onu özler oldum




  • Gaza basınca uçacak diye , sıfır aracınızdan vazgeçip 150 binde 9-10 yaşında araca binmek bana göre mantıklı gelmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lider1980

    arabayı alalı 10 ay oldu,daha 6000 km yeni oldu tek kişi salon arabayla günde taş çatlasa 20 km yapıyorum,oda hafta içi,hafta sonu da paso yatıyor,motoru daha açılır mı,yada ne zaman açılır bilemiyorum bu sürüş moduyla 2 senede anca açılır sanırım esp'siz astra hiç sürmedim,daha doğrusu astra sürdüğüm ilk esp'li araç ama sanki farklı bir tutunması var gibi yola ve bu çok hoşuma gidiyor.evet hantal,kimi zaman bundan çok şikayet de ettim fakat arabamın verdiği güven moralimi düzeltiyor.sport tuşunda araba epey bağırıyor,hemde avaz avaz ,hele vitesin auto modunda kolay kolay üste vitese de atmıyor ama sollamalarda işe yarıyor.yüksek devirlerde vites değiştirdiği için araç gaz basmalarında daha çok tepki veriyor fakat düz yolda sport tuşuna bastığın zaman bağırması insanı rahatsız ediyor,sollama bitse de şu arabayı sakinleştirsem diyorsun.öyle turboya almış gibi bir durum değil,sonuçta arabanın torku,beygiri belli ama fena da bir özellik değil

    Arkadaşlar ESP yol tutuşunu artıran bir öğe değil. Araç yoldan çıkma eğilimi gösterdiğinde aracı çizgisine sokmaya yardımcı olan bir sistem ve fizik kurallarını yenemez bu yüzden araçlarımızda esp var diye daha fazla risk almayalım lütfen. Esp'li astralar ile esp siz astralar arasında yol tutuş açısından hiç bir fark yoktur. Saygılarımla...




  • 2013 modeline sahip olarak şunları söylebilirim. a16xer motorlu bu arabalar. gücü biraz zayıf 1.6 16v 115 beygir gücünde diye satın aldım. fakat yaklaşık 1.2 corsa d essantia ile aynı güce sahip.ama kasası kalitesi işciliği ve fiyatını oranlarsak gayet güzel bir araba. hatta şunu demeliyim bende 1999 model gl astra vardı onu satınca yeni model ve dizel merakımdan dolayı fiat linea aldım ama araba uçan tenekeden farksız gibi gelmişti.açıkcası ısınamadım içi plastik gibiydi o ısıtma paneli ışıkları filan yanmıyordu .hoşuma gitmediği için satıp 2014 şubat ayında 37.100tl gibi bir fiyatla 0 km opel astra aldım. evet şunu söylemek gerekirse araç 1.6 motora sahip gibi değil tüplü bir 1.6 izlenimi veriyor benzinde. 2500 devir 5.viteste 90km/h hızla gidiyor bu corsa 1.2 d essantia ile aynı değer. fakat dediğim gibi fiyatına göre yol tutuşu olsun güven verişi olsun gayet iyi bir araç. opeli seviyorum.inşallah astra j 1.4 t alacağım yazın onun hakkındada yazarım.




  • Merhabalar, ben de 2013 mart ayında aldığım 2012 model astra h benzinli aracıma 2014 mart ayında lpg taktırdım. Garanti dışı kaldığı için bakıma özel servise gittim ve 170 liraya yaptırdım. Bu yıl kendim yapmaya karar verdim ve internet ten 3lü filtre seti ve gm 5-30 dexos2 yağ siparişi verdim. Toplam 100 lira tuttu. Hem kendim değiştirdim hemde daha kaliteli yağ kullanmış oldum. Çok zor bir şey değilmiş. Bu tarz işlere merakı olan varsa boşuna servislere fazladan para vermeye değmez.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.