DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur?
38
Cevap
0
Favori
4.530
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      393 Mesaj
      30 Kasım 2011 17:54:45
      Arkadaşlar kontak kapalı iken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur.Bir kaç kere yaptım aklıma karpuz kabuğu geldi.


    • Yarbay
      2285 Mesaj
      30 Kasım 2011 18:09:09
      Anahtar üzerinde değilse kilitlenir, üzerinde ise hiç bir şey olmaz sadece zor döner.


      _____________________________

      2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!
    • Yarbay
      13369 Mesaj
      30 Kasım 2011 18:10:22
      Kilitlenir. O kadar.


      _____________________________

      Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
    • Yarbay
      4418 Mesaj
      30 Kasım 2011 18:11:22
      Kontak üzerinde değilse kilitlenir üzerindeyse ama araba çalışmıyorsa zor döner başka hiçbirşey olmaz.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      393 Mesaj
      30 Kasım 2011 18:13:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: topaz42

      Kilitlenir. O kadar.

      anahtar üstünde iken.


    • Yarbay
      3023 Mesaj
      30 Kasım 2011 18:19:23
      bazı araçlarda anahtarı çıkarınca "KİLİTLENMEYEN"konumu vardır..özellikle fransız menşeylilerde.(bende 79 renault ts vardı ve öyleydi)


      _____________________________

    • Yarbay
      13171 Mesaj
      30 Kasım 2011 18:20:04
      quote:

      Orijinalden alıntı: turkce06


      Alıntıları Göster


      anahtar üstünde iken.

      Balansı bozarsın.


      _____________________________

      İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Gskill Ripjawsx 4x4 GB DDR3 1866 Mhz - Evga GTX 980 Classified - Evga Supernova G2 750W - Corsair H100i - Samsung 850 Pro 256GB - Evo 840 500GB - Corsair Obsidian 750D - BenQ XL2420Z 144hz
      Macbook Air & Pro Retina 2016 Kullanıcı Kulübü
    • Yarbay
      8531 Mesaj
      30 Kasım 2011 18:22:38
      Çoğu anahtarı çıkarttığınızda "tık" diye bir ses duyarsınız, işte o direksiyon kilidinin serbest kaldığının göstergesidir.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      393 Mesaj
      30 Kasım 2011 18:24:40
      direksiyonda tıkırtı yapar mı?


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      30 Kasım 2011 18:56:33
      Varsa direksiyon derisi aşınır


      _____________________________

    • Teğmen
      241 Mesaj
      30 Kasım 2011 21:33:49
      hidrolik direksiyonu zorla çevirmeye gelmez.

      arıza çıkartabilir ve sana masraf açabilir aracı çalıştırmadan bi daha deneme bence...!



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi exsalibur -- 30 Kasım 2011; 21:35:18 >
      _____________________________


      D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU
    • Yarbay
      13171 Mesaj
      30 Kasım 2011 21:40:10
      quote:

      Orijinalden alıntı: exsalibur

      hidrolik direksiyonu zorla çevirmeye gelmez.

      arıza çıkartabilir ve sana masraf açabilir aracı çalıştırmadan bi daha deneme bence...!


      Tamam abisi yapmaz bir daha


      _____________________________

      İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Gskill Ripjawsx 4x4 GB DDR3 1866 Mhz - Evga GTX 980 Classified - Evga Supernova G2 750W - Corsair H100i - Samsung 850 Pro 256GB - Evo 840 500GB - Corsair Obsidian 750D - BenQ XL2420Z 144hz
      Macbook Air & Pro Retina 2016 Kullanıcı Kulübü
    • Teğmen
      241 Mesaj
      30 Kasım 2011 21:46:18
      quote:

      Orijinalden alıntı: donanımcı123


      Alıntıları Göster


      Tamam abisi yapmaz bir daha

      yapmasın kardeşim yapmasın tabikide...!


      niye der gibisin? arkadaşın aklına karpuz kabuğu geliyoo ondan sonra..!


      sende bi daha yapma abisi tamammı!



      _____________________________


      D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU
    • Yarbay
      2659 Mesaj
      30 Kasım 2011 21:51:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: hezerfen

      bazı araçlarda anahtarı çıkarınca "KİLİTLENMEYEN"konumu vardır..özellikle fransız menşeylilerde.(bende 79 renault ts vardı ve öyleydi)

      eski modellerin hepsinde vardı diye hatılıyorum.

      "ST" Konumunun üstünde "G"araj konumuydu 92 springde.sadece direksiyon kilitlenmezdi neden koydular acaba.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 30 Kasım 2011; 21:53:17 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4835 Mesaj
      30 Kasım 2011 22:27:19
      çok sert döner hatta dönmez döndürmeyi başarmışsanız helal olsun ama hayırlı bir iş yapmamışsınız


      _____________________________

    • Binbaşı
      1324 Mesaj
      01 Aralık 2011 01:04:30
      Motor calısmıyorsa hidrolik devreye girmediği için direksiyon dönmez. En azından benim aracımda öyle.


      _____________________________

      Arabam yok kafam rahat..
    • Yarbay
      3023 Mesaj
      01 Aralık 2011 07:52:17
      quote:

      Orijinalden alıntı: _Mysterious_

      Motor calısmıyorsa hidrolik devreye girmediği için direksiyon dönmez. En azından benim aracımda öyle.

      direksiyon döner.amma çok sertleşir.uzun süre o şekilde kullanmamak lazım...


      _____________________________

    • Yarbay
      4191 Mesaj
      01 Aralık 2011 08:23:34
      bizde 2005 vectra varken karlı havada araç kapalıyken denedim aynı hidrolik direksiyon gibi rahat dönüyordu


      _____________________________

      2015 peugeot 301 active 1.6HDI----2015 iveco daily 35 S 13 kamyonet
      2014 vw caddy comfortline 102hp----2014 dacia dokker ambiance 90hp
    • Yarbay
      8452 Mesaj
      01 Aralık 2011 08:45:20
      Hidrolik pistonlar yağı geri itmeye çalışır ve zor döner. Bu durum sıkıntı çıkarır mı bilmiyorum. Mekanik olarak bi zararı olmaz. Araç duruyorsa lastik aşınması gibi ufak şeyleri saymıyorum çünkü çalışırken de yapılabilir.


      _____________________________

      Yeni Aveo Sedan 1.2 LS (Boracay Mavi)
      Monster Q63MS-16F41 (i7-4700QM, GTX 770M, 2x8GB DDR3, 240GB SSD, 750GB HDD); Lenovo Yoga 500 14; LG 29UM65-P; iPhone SE 64GB; Xiaomi Note 3 Pro; Nintendo New 3DS XL; Samsung NX3000; Dome GS98C; Logilink HS0017; Logitech G100, VX Nano, K310, Tablet Keyboard for iPad, Brother MFC-1911W; Creative EP630; Xiaomi Piston 2;
      Steam ID: Kesbi
    • Yarbay
      3193 Mesaj
      01 Aralık 2011 09:06:59
      bazı modellere pompaya zarar verir


      _____________________________

    • Yarbay
      13369 Mesaj
      01 Aralık 2011 10:02:42
      quote:

      Orijinalden alıntı: turkce06


      Alıntıları Göster


      anahtar üstünde iken.

      Eksik oldu. Aslında soru da kapalı biraz.

      Araba stop ettirildi ama anahtar yuvadan çıkartılmadı. Bu durumda kilitlenmez. Ama zor döner. Anahtar çıkartılırsa en ufak çevirmede kilitlenir. Anahtar tekrar takılınca hemen açılmaz kilit. Direksiyonu sağ sol yapıp kontağı açmak lazım.


      _____________________________

      Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
    • Yüzbaşı
      946 Mesaj
      01 Aralık 2011 10:10:21
      peki yolda kaldık araç çalışmıyo çekici çağırmadan aracı başka araca halatla baglayıp çeke bilirmiyiz bu durumda direksiyon döner mi sago sola döndürelebilir mi araç.


      _____________________________

      "Biz,bize gerici diyenlere 'deh' demek için gerideyiz".
    • Binbaşı
      1302 Mesaj
      01 Aralık 2011 10:14:24
      Bir keresinde benzinim bitmişti. Yolun ortasında kaldım. Hafif rampaydı, direksiyon acayip sertti. Boşa alıp el freniyle park yerine kadar götürdüm. Bidonla benzin aldım. Benzini doldurunca normal haline döndü herşey.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARRACUDAY -- 1 Aralık 2011; 10:15:29 >
      _____________________________

    • Yarbay
      13369 Mesaj
      01 Aralık 2011 10:15:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: halilcc

      peki yolda kaldık araç çalışmıyo çekici çağırmadan aracı başka araca halatla baglayıp çeke bilirmiyiz bu durumda direksiyon döner mi sago sola döndürelebilir mi araç.

      Çekici arabanın önünü vinçe alarak kaldırır. Ön tekerler havada gider. Ön tekerlerin yerde olarak çekildiği durumlarda arabayı yarım kontak yaparsınız. Direksiyon kilitlenmez.


      _____________________________

      Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
    • Yarbay
      3261 Mesaj
      01 Aralık 2011 10:23:37
      gereksiz şeyler bunlar.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      466 Mesaj
      01 Aralık 2011 10:33:03
      yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      10736 Mesaj
      01 Aralık 2011 10:37:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: acme45

      yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla

      Olmaz,her dh li arabasının orasıyla burasıyla oynar,bilgilenir,öğrenir...


      _____________________________

    • Yarbay
      3631 Mesaj
      01 Aralık 2011 10:43:17
      quote:

      Orijinalden alıntı: set


      Alıntıları Göster


      Olmaz,her dh li arabasının orasıyla burasıyla oynar,bilgilenir,öğrenir...

      bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


      hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      390 Mesaj
      01 Aralık 2011 11:06:26
      quote:

      Orijinalden alıntı: INTRUDERTR


      Alıntıları Göster


      bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


      hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye

      ülkemize özgü güzellikler bunlar.Okulda lab. vardır malzemeler kırılacak bozulacak diye yaptırmazlardı deney.Kırmadan bozmadan nasıl öğreneceksek.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      393 Mesaj
      01 Aralık 2011 12:30:20
      quote:

      Orijinalden alıntı: INTRUDERTR


      Alıntıları Göster


      bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


      hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye

      Bu forum dışında otomobil muhabbeti yaptığım başka yer yok.Artık alışkanlık oldu, mesajları okumadan şöyle bir göz atmadan uyuyamıyorum.Gerçekten üst düzey sohbet ortamı var ,hele benim gibi pİmpirikli oto kullanıcısı ile dolu ki forum tam aradığım yer...


    • Binbaşı
      1281 Mesaj
      01 Aralık 2011 14:34:47
      Hidrolik direksiyonu kontak kapalıyken çevirirseniz bir şey olmaz, sadece zorlanırsınız çevirirken. Mekanik olarak araca zarar vermeniz söz konusu değildir. Güç destekli direksiyon sistemleri temelde 2 grupta incelenir:
      1. Direksiyon kolonunun (milinin) mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler
      2. "Steer-by-wire" veya "drive-by-wire" denilen direksiyon ile tekerlek arasında mekanik bağlantının olmadığı sistemler.

      Kullandığımız araçların tamamına yakını ilk grupta yer alan güç destekli direksiyon sistemlerini kullanır. İkinci grupta yer alan sistemleri kullananlar ise bazı lüks ve ağır araçlar ile daha çok iş makineleridir.

      Konumuz yaygın olarak satılan/kullanılan otomobiller olduğu için ilk gruba daha yakından bir balış atalım:

      Direksiyon milinin mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler temelde 3 grupta toplanır:
      1.Hidrolik sistemler
      2.Elektro-hidrolik sistemler
      3. Elektrikli sistemler.

      1. sıradaki hidrolik sistemler en yaygın kullanılan sistemlerdir ancak yerini yavaş yavaş elektrohidrolik sistemlere bırakmaktadır. Bu sistemde gücünü krankşafttan alan bir kasnağa baplı olarak çalışan bir hidrolik pompa ile hidrolik yağı rezarvuarından oluşur. Kimi sistemlerde fren ve hidrolik direksiyon sistemleri aynı hidrolik kanalı/pompayı kullanır. Hidrolik pompanın ürettiği basınçlı yağ rack&pinion (kremayer ve pinyon dişli) dişli grubunun hemen önünde yer alan ve direksiyon kolonuna bir dişli ile bağlı olan hidrolik pompasını çalıştırır. Hidrolik pompanın çalışması bir dizi valf ile kontrol edilir. Siz direksiyonu çevirdikçe pompa devreye girerek direksion milini döndürmenize yardımcı olur. Ama unutmayın tekerlekleri döndüren sizsiniz, hidrolik pompa değil. O sadece sizin direksiyon döndürme torkunuzu artırır. Sizin direksiyonu döndürerek elde ettiğiniz dönme hareketi kremayer dişli grubu (direksiyon dişli kutusu) aracılığı ile direksiyon roduna iletilir. Rod da direksiyon boynu aracılığı ile direksiyon mafsalını iterek tekerlekleri döndürür. Bu kesintisiz bir mekanizmadır; yani ,siz direksiyon simidini dönürerek elde ettiğiniz mekanik hareketi doğrudan tekerleğe iletirsiniz. Sizin yerinize birisi tekerleği döndürmez ama döndürmenize yardımcı olacak ilave kuvvet sağlar. Bu nedenle, motor çalışmıyorken de direksiyonu döndürebilirsiniz. Yağ pompası o esnada çalışmadığı için hidrolik silindirde yeterli basınç olmayacağından dönüşü sadece kol gücünüzle yapmak zorunda kalırsınız. Neden böyle? Eğer tekerlekler dönme komutunu doğrudan sizden almasaydı, bunu sağlayan sistem araç hareket halindeyken arızalandığında siz direksiyon kontrolunu tümüyle yitirecektiniz. Bu da istenmeyen bir durumdur. Bu nedenle dönüş kontrolu hep sizdedir, hidrolik pompa ya da silindir arıza nedeniyle devre dışı kalsa bile bu sayede siz aracı kontrol etmeye devam edebilirsiniz.

      2. Elektrohidrolik sistemlerde hidrolik pompası gücünü krankşaftan değil, bir elektrik motorundan alır. Bunun temelde 2 türlü avantajı vardır:
      A. sürekli çalışmadığı (devrede olmadığı) için motordan daha az güç çalar.
      B. Tamamen hidrolikte motor hızlandıkça, ona bağlı hidrolik pompa da hızlanır ve yağ basıncı artar. Bu istenmeyen bir durumdur. Elektrik motorunu ise bir solenoid devre aracılığı ile istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz.

      3. Hidroliğin olmadığı, güç destek ünitesi olarak direksiyon kolonuna bir elektrik motorunun bağlandığı (EPS/EPAS) sistemlerdir. Hidroliğe göre yalın bir sistem olduğu, üretimi ve montajı kolay olduğu, sadece gerekli olduğunda ana motordan güç aldığı ve direksiyon destek seviyesini yol şartlarına göre ayarlamak daha kolay olduğu için tercih edilmektedir. Ayrıcza bu sistemi EPS ile entegre çalışacak şekilde tasarlamak da münkündür. Göründüğü kadarıyla geleceğin direksiyon güç destek sistemi olacaktır.

      Yukarıda anlatılan her 3 sistemde de sürücü ile tekerlek arasındaki mekanik ileti kesintisizdir ve bu nedenle bu 3 sistem de bir nedenle arızalnmış olsa bile veya motor çalışmıyorken siz direksiyonu döndürmeye ve aracı kontrol etmeye devam edersiniz.

      2. Grupta yer alan sistemler ise genellikle tekerleği insan gücüyle döndürmenin imkansız olduğu kamyon vb. gibi ağır araçlarla Limuzin vb. gibi hacimli ve lüks araçlarda daha çok kullanılmaktadır. Sürüş güvenliği açısından yetersizdirler ve "yol hissi" dediğimiz hissi vermekten uzaktırlar. Buna mukabil direksiyonlar çok yumuşak olabilmektedir.










      _____________________________

    • Yarbay
      3017 Mesaj
      01 Aralık 2011 14:47:22
      quote:

      Orijinalden alıntı: turkce06

      Arkadaşlar kontak kapalı iken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur.Bir kaç kere yaptım aklıma karpuz kabuğu geldi.

      Arkadaşım benden sana dost tavsiyesi sakın yapma... Eğer ki aracında elektrikli hidrolik denen o lanet olası sistem varsa milim bile kımıldatma direksiyonu... Çünkü kontak kapalıyken zorlarsan elektrik motoruna zarar verirsin bunun da anlamı yetkili serviste en az 1000 TL demektir.

      Ha araban pover kayışlı hidrolikse ne olur bilmem ama ben hiçbir zaman tavsiye etmem bu işi...


      _____________________________

      Focus 2,5 - 2011 1.6 100 bg - TeleflexGFI LPG

      Güzel olmayan otomobil, iyi bir otomobil değildir. (Ettore Bugatti)
    • Binbaşı
      1318 Mesaj
      01 Aralık 2011 15:27:37
      kitleniyo sonra baya bi uğraşabiliyosun düzeltmek için. normalde hiç uğraşmazdım bi keresinde 5dk filan kavga etmiştim direksiyonla


      _____________________________

    • Çavuş
      57 Mesaj
      01 Aralık 2011 15:45:02
      bence hiçbir şekilde oynama zor durumda kalmadıkça ne olursa olsun direksiyon pompasını bozarsın.


      _____________________________

      2011 VW Caddy 1.6 TDİ 102 ps
    • Yüzbaşı
      309 Mesaj
      01 Aralık 2011 16:25:45
      Kabin basıncı düşer.


    • Yarbay
      4297 Mesaj
      01 Aralık 2011 16:30:02
      benchpress etkisi olur


      _____________________________

    • Teğmen
      213 Mesaj
      01 Aralık 2011 17:56:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: raptile06


      Alıntıları Göster


      ülkemize özgü güzellikler bunlar.Okulda lab. vardır malzemeler kırılacak bozulacak diye yaptırmazlardı deney.Kırmadan bozmadan nasıl öğreneceksek.

      süpersiniz yaa koptum burda :D


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      393 Mesaj
      02 Aralık 2011 01:01:30
      quote:

      Orijinalden alıntı: tralles

      Hidrolik direksiyonu kontak kapalıyken çevirirseniz bir şey olmaz, sadece zorlanırsınız çevirirken. Mekanik olarak araca zarar vermeniz söz konusu değildir. Güç destekli direksiyon sistemleri temelde 2 grupta incelenir:
      1. Direksiyon kolonunun (milinin) mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler
      2. "Steer-by-wire" veya "drive-by-wire" denilen direksiyon ile tekerlek arasında mekanik bağlantının olmadığı sistemler.

      Kullandığımız araçların tamamına yakını ilk grupta yer alan güç destekli direksiyon sistemlerini kullanır. İkinci grupta yer alan sistemleri kullananlar ise bazı lüks ve ağır araçlar ile daha çok iş makineleridir.

      Konumuz yaygın olarak satılan/kullanılan otomobiller olduğu için ilk gruba daha yakından bir balış atalım:

      Direksiyon milinin mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler temelde 3 grupta toplanır:
      1.Hidrolik sistemler
      2.Elektro-hidrolik sistemler
      3. Elektrikli sistemler.

      1. sıradaki hidrolik sistemler en yaygın kullanılan sistemlerdir ancak yerini yavaş yavaş elektrohidrolik sistemlere bırakmaktadır. Bu sistemde gücünü krankşafttan alan bir kasnağa baplı olarak çalışan bir hidrolik pompa ile hidrolik yağı rezarvuarından oluşur. Kimi sistemlerde fren ve hidrolik direksiyon sistemleri aynı hidrolik kanalı/pompayı kullanır. Hidrolik pompanın ürettiği basınçlı yağ rack&pinion (kremayer ve pinyon dişli) dişli grubunun hemen önünde yer alan ve direksiyon kolonuna bir dişli ile bağlı olan hidrolik pompasını çalıştırır. Hidrolik pompanın çalışması bir dizi valf ile kontrol edilir. Siz direksiyonu çevirdikçe pompa devreye girerek direksion milini döndürmenize yardımcı olur. Ama unutmayın tekerlekleri döndüren sizsiniz, hidrolik pompa değil. O sadece sizin direksiyon döndürme torkunuzu artırır. Sizin direksiyonu döndürerek elde ettiğiniz dönme hareketi kremayer dişli grubu (direksiyon dişli kutusu) aracılığı ile direksiyon roduna iletilir. Rod da direksiyon boynu aracılığı ile direksiyon mafsalını iterek tekerlekleri döndürür. Bu kesintisiz bir mekanizmadır; yani ,siz direksiyon simidini dönürerek elde ettiğiniz mekanik hareketi doğrudan tekerleğe iletirsiniz. Sizin yerinize birisi tekerleği döndürmez ama döndürmenize yardımcı olacak ilave kuvvet sağlar. Bu nedenle, motor çalışmıyorken de direksiyonu döndürebilirsiniz. Yağ pompası o esnada çalışmadığı için hidrolik silindirde yeterli basınç olmayacağından dönüşü sadece kol gücünüzle yapmak zorunda kalırsınız. Neden böyle? Eğer tekerlekler dönme komutunu doğrudan sizden almasaydı, bunu sağlayan sistem araç hareket halindeyken arızalandığında siz direksiyon kontrolunu tümüyle yitirecektiniz. Bu da istenmeyen bir durumdur. Bu nedenle dönüş kontrolu hep sizdedir, hidrolik pompa ya da silindir arıza nedeniyle devre dışı kalsa bile bu sayede siz aracı kontrol etmeye devam edebilirsiniz.

      2. Elektrohidrolik sistemlerde hidrolik pompası gücünü krankşaftan değil, bir elektrik motorundan alır. Bunun temelde 2 türlü avantajı vardır:
      A. sürekli çalışmadığı (devrede olmadığı) için motordan daha az güç çalar.
      B. Tamamen hidrolikte motor hızlandıkça, ona bağlı hidrolik pompa da hızlanır ve yağ basıncı artar. Bu istenmeyen bir durumdur. Elektrik motorunu ise bir solenoid devre aracılığı ile istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz.

      3. Hidroliğin olmadığı, güç destek ünitesi olarak direksiyon kolonuna bir elektrik motorunun bağlandığı (EPS/EPAS) sistemlerdir. Hidroliğe göre yalın bir sistem olduğu, üretimi ve montajı kolay olduğu, sadece gerekli olduğunda ana motordan güç aldığı ve direksiyon destek seviyesini yol şartlarına göre ayarlamak daha kolay olduğu için tercih edilmektedir. Ayrıcza bu sistemi EPS ile entegre çalışacak şekilde tasarlamak da münkündür. Göründüğü kadarıyla geleceğin direksiyon güç destek sistemi olacaktır.

      Yukarıda anlatılan her 3 sistemde de sürücü ile tekerlek arasındaki mekanik ileti kesintisizdir ve bu nedenle bu 3 sistem de bir nedenle arızalnmış olsa bile veya motor çalışmıyorken siz direksiyonu döndürmeye ve aracı kontrol etmeye devam edersiniz.

      2. Grupta yer alan sistemler ise genellikle tekerleği insan gücüyle döndürmenin imkansız olduğu kamyon vb. gibi ağır araçlarla Limuzin vb. gibi hacimli ve lüks araçlarda daha çok kullanılmaktadır. Sürüş güvenliği açısından yetersizdirler ve "yol hissi" dediğimiz hissi vermekten uzaktırlar. Buna mukabil direksiyonlar çok yumuşak olabilmektedir.









      Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.Bu forumda değerli insanlarla tanışmak ve onlardan bilgi almak gerçekten insanı mutlu ediyor.


Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.