DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Trenler ve Uçaklar kaç beygir?
11
Cevap
0
Favori
13.716
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      01 Temmuz 2011 17:59:33
      Arkadaşlar hep merak etmişimdir bu trenlerin,uçakların beygir güçleri kaç tabii beygir gücü tabiri kullanılıyorsa. bide kaç beygir uçak,tren ne kadar yük çeker biraz açıklasanız sevinirim..


      _____________________________

    • Çavuş
      91 Mesaj
      03 Temmuz 2011 01:27:35
      Yanlış hatırlamıyorsam Türkiye'de yapılan ilk tren 800-900 hp değerindeydi ve Eskişehir de üretilmişti.Trenlerin hp' si çok değişken oluyor.Minimum 700- 800 den başlıyor 5000 e kadar gidebiliyor.Yük sizin gittiğiniz yol düz mü engebelimi ve hp ile alakadar.Amerikada 2 mil uzunluğunda trenler var diye duymuştum.Türkiye de 50 60 tane vagon çekebiliyorlar herhalde.


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





      ...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...
    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      04 Temmuz 2011 00:44:59
      Hmm iyimiş. İlginiz için teşekkürler.
      Bi filmde izlemiştim güç 5000 bg ve 45 vagon var diyordu. Gerçekten hayran bırakıyor bu tür makineler.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Çavuş
      91 Mesaj
      04 Temmuz 2011 02:17:11
      hatta 2 motorun biraraya getirilip 10.000 hp olduğuda oluyor.Aslında tren taşımacılığı kara taşımacılığına göre ekonomik . Bugünde trenlerin ağırlıkları geldi aklıma banliyo trenlerinin vagonları 13 ton du galiba , yani genel olarak 10 - 15 ton arası diye biliyorum.


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





      ...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...
    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      04 Temmuz 2011 13:32:42
      Demek ki ekonomik olduğu için hala kullanılıyor yoksa çok mantıkla bi taşımacılık değil bence yani geliştirme yok fazla ve dezavantajları var.


      _____________________________

    • Çavuş
      91 Mesaj
      05 Temmuz 2011 10:35:53
      Yok aslında dezavantajlarına rağmen elektrikle çalışması güzel petrol tüketmiyor ki makinanın 5000 bg olduğunu düşünce yakıt tüketimini elektrikle düşürebilirsiniz.Engebeli yollar sıkıntı çıkarabilir ama , 2 vagonla 1 tırın taşıdığı yükü taşıyabilirsiniz 40 50 vagon taşısanız 20 25 tıra yakın yük taşırsınız.Bunun sayesinde hem maliyetten hemde yolların yoğunluğundan kurtulabilirsiniz.Ayrıca demiryollarının gelişmişlik seviyesi ülkenin kalkınmışlığını gösteririr.Bakınız ; Almanya (şehirlerarası ray) , İngiltere (şehir içi metro sistemi )


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





      ...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...
    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      05 Temmuz 2011 15:51:31
      hmm.. Ama Türkiye'de yeni yeni gelişmeye başladı belki de gereken önemi şimdiye kadar vermediler.



      _____________________________

    • Çavuş
      91 Mesaj
      06 Temmuz 2011 18:05:50
      Evet hala 100 yıllık tren raylarını kullanıyoruz , yakında istanbul ve konyaya yüksek hızlı tren seferleri başlayacak sanırım :)


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





      ...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...
    • Er
      8 Mesaj
      09 Temmuz 2011 13:49:15
      bugün demiryollarında seyreden lokomotifler italyan iveco yapımı yarı dizel yarı elektrikli olup 55000 bg. dir


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SELCUK77 -- 9 Temmuz 2011; 13:51:29 >
    • Binbaşı
      1643 Mesaj
      10 Temmuz 2011 21:44:45
      Uçak motorları çok çeşitli olduklarından değişik şekilde güçleri ölçülür.

      Pistonlu motora sahip bir uçak motoru beygir gücü üzerinden değerlendirilirken turbo fan motorlar itme gücü-tepki cinsinden derğerlendirilirler.

      Bir iki kişilik pervaneli uçakların motorları tahmin ettiğinizden daha az güze sahiptir.40-60 hp lik bir pistonlu motor ile bir-iki kişilik pervaneli uçaklar rahatlıkla havalanabilirler.

      Günümüzde ulaşım için çok sık kullandığımız yolcu uçaklarının motorlarının gücü ise thrust-pounds üzerinden değerlendirilir.Epey yapgın olarak kullanılan cfm-56 motorları thrust 31,200 - 34,000 pounds değerinde güce sahiptir.


      _____________________________

      Kuş gibi uçmaksa özgür olmak , biz ruhumuzu kuş yapar yine uçarız....
      İstikbal Göklerdedir Göklerdeki Hava Aracı Senin Elinde....
    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      11 Temmuz 2011 02:18:37
      Hmm. Baya güçlüler yani. Ama şu iki kişilik olanlar sandığımdan çok daha az güç ile uçabiliyormuş garip.. Bilgiler için teşekkürler.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1643 Mesaj
      11 Temmuz 2011 23:18:54
      Önemli değil.

      Bir not daha;

      Pistonlu motorlar ile çalışan bir-iki kişilik uçakların motorları ya tam güçte ya da rolantide çalışır.Hava çekme gücü pervanenin değişken açısıyla sağlanıyor.


      _____________________________

      Kuş gibi uçmaksa özgür olmak , biz ruhumuzu kuş yapar yine uçarız....
      İstikbal Göklerdedir Göklerdeki Hava Aracı Senin Elinde....
Sayfa: [1]
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.