Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
382
Cevap
95
Favori
127.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bumbam

    Bmw nin yeni 8 vitesli ZF sanzimani 3 kavramali. 8.vitesten direk 2. vitese gecebiliyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=JXrHDjcQIIU

    Arkadaşım merhaba,

    Şimdi mobildeyim ve linki tam takip edemedim ama bu şanzıman bmw 1 serisinde test ettiğim 8 ileri şanzıman olsa gerek.

    Çift ya da 3 kavrama değil.

    Tork konvertörlü yeni nesil tam otomatik şanzıman.

    Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    Arkadaşım merhaba,

    Şimdi mobildeyim ve linki tam takip edemedim ama bu şanzıman bmw 1 serisinde test ettiğim 8 ileri şanzıman olsa gerek.

    Çift ya da 3 kavrama değil.

    Tork konvertörlü yeni nesil tam otomatik şanzıman.

    Selamlar.

    Hocam selamlar,

    Videoyu tam izleyemedim ama anladığım kadarı ile "3 clutch", "Double Torque Convertor", "4 Planetary gear" dedi!!! Makine mühendisi değilim (ama elektrik mühendisiyim;) ) Tam otomatik viteslerde tork konvertor ile vitesler arası geçiş, planet dişli ile vites redüksüyon oranları sağlanıyor diye biliyorum. Ama ilgili vitesi dişlisini yakalamak için yine kavrama benzeri pabuçlar var, buna ingilizce'de brake mi yoksa clutch mı deniyor bilmiyorum. Bir Allah'ın kulu adamakıllı anlatsın şu cihazı.

    Haluk Hocam, BMW 1 testi de yaptınız mı? Ölümüne Hondacıyım ama çok beğendim ben o cihazı Test her zamanki konuda mıdır?
    Saygılar




  • Süper faydalı bir konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fiat punto multijet dualogic şanzuman hakkında bilgisi olan varsa biraz anlatabilir misiniz? nasıldır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bumbam

    Bmw nin yeni 8 vitesli ZF sanzimani 3 kavramali. 8.vitesten direk 2. vitese gecebiliyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=JXrHDjcQIIU

    9 vitesde yapmışlar sanırım

    http://bcove.me/rzklrn9o




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oprema

    fiat punto multijet dualogic şanzuman hakkında bilgisi olan varsa biraz anlatabilir misiniz? nasıldır?

    konunun ilk mesajında bahsettiğim tek kavrama yarı otomatiklerin başarılı örneklerinden biridir dualogic. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: bumbam

    Bmw nin yeni 8 vitesli ZF sanzimani 3 kavramali. 8.vitesten direk 2. vitese gecebiliyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=JXrHDjcQIIU

    Arkadaşım merhaba,

    Şimdi mobildeyim ve linki tam takip edemedim ama bu şanzıman bmw 1 serisinde test ettiğim 8 ileri şanzıman olsa gerek.

    Çift ya da 3 kavrama değil.

    Tork konvertörlü yeni nesil tam otomatik şanzıman.

    Selamlar.

    hocam muhtemelen izlemişinizdir de tam olarak şöyle diyor "5 shift elements 2 brakes 3 clutches"

    diğer arkadaşımızın da dediği gibi şu şanzımanı adam akıllı anlatacak bilgili bir arkadaşımız yok mu koskoca forumda gerçekten merak ettim
    insanın sırf şu şanzıman için bmw alası geliyor




  • Nihayet videoyu izledim. :)

    Kesinlikle 3 clutch ifadesi geçiyor.

    Mecatronics ifadesi de geçiyor.

    Ama torq converter de mevcut.



    Bu durumda şimdiye kadar bildiklerimizden farklı ama şimdiye kadar kullanılmakta olan sistemlerin olumlu özelliklerini (ve belki de birkaç olumsuzluk olabilir ama onu zaman gösterir) bünyesinde toplamış bir şanzıman olacaktır bu.


    Ancak videoda bu şanzımanın verimini ZF'nin 2. nesil 6 ileri şanzımanıyla; 6 ileri şanzımanı da ZF'in ilk nesil 6 ileri şanzımanı ve ayrıca 5 ileri şanzımanı ile karşılaştırmış.


    Yani sanki bu 8 ileri şanzıman BMW'de kullanılan 8 ileri şanzımandan ayrı bir şanzımanmış gibi bir ifade geçmiyor.

    Eğer öyle olsaydı bu şanzımanı bir de o 8 ileri ile karşılaştırırdı.


    Bu açıdan BMW'de kullanılan 8 ileri şanzıman ile videodaki şanzıman aynı olabilir diye düşünüyorum.

    Ankaraya dönünce BMW'den daha detaylı bilgi almaya çalışırım.


    Şanzıman kodu vb. bilgiler bizi aydınlatacaktır.

    Selamlar.




  • şu şanzıman türleri milletin beynini yordu. dsg cvt power falan filan tek tek bakıyoruz hepsinde bir sorun. 79 model 2.0 S opel berlina kasa eskiler bilirler ağırlığını GM otomatik seneden seneye yağını değiştirir binmeye devam 2007 mayısına kadar bindim banamısın demedi çok şükür.şimdi bakıyorumda bana şanzıman konusunda yakın duran kia ceed.yanlış anlaşılmasın benim servisi veya satıcısı falan değilim. 50 000 satışı olan 1.6 dizel otomatik düzgün bir araç yok piyasada
  • arkadaşlar honda jazz çinde mi üretiliyor artık?
    öyle ise kalitesinde bi düşüş odu mu bu sene kullanan var mı?
  • Wikipedia'dan öğrendiğimiz kadarı F20 kasa BMW 1'lerde bu şanzuman kullanılmakta.

    http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

    Yine başka bir kaynaktan öğrendiğimiz kadarı ile ZF bu şanzumana daha ziyade "kit" demekte. Müşteri talebine göre çeşitlendirebilmekteymiş (Nasıl yani Audi "Sar oradan bana dual clutch, 1 tane tork konvertör" mü demektedir? :) )

    http://www.caranddriver.com/features/zfs-8-speed-automatic-transmission

    Hem torque conveter olsun, hem yakıt ekonomisi sağlasın. Buyursun bize iftara gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vilfarm

    arkadaşlar honda jazz çinde mi üretiliyor artık?
    öyle ise kalitesinde bi düşüş odu mu bu sene kullanan var mı?

    Ülkemize gelen Jazz'ların Çin-İngiltere ve yanlış hatırlamıyorsam Japonya üretimi olanları vardı.

    Önceki sayfalarda bununla ilgili bir paylaşım vardı arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Teşekkür eden arkadaşlarıma ben teşekkür ederim.

    Bu arada ilk mesajımı güncelledim. :)
    Haluk Abi, otomatik şanzımanları, 306'da yaşadığım sorunlardan dolayı hiç sevmedim, bundan dolayı da kaba taslak bilgim vardı.

    Öncelikle bizleri aydınlattığın için çok teşekkür ederim.

    Abi, belki basit ama birkaç soru sormak istiyorum. Sorular komik gelebilir, cahilliğime ver.

    Tam otomatik ile CVT arasındaki farkı tam çözebilmiş değilim. Bunu biraz daha açabilir misin ?

    Tork konvertörü tam olarak nedir? Yokuşta aracın geri kaçmasını sağlayan, ayağı gazdan çekince ileri gitmesini sağlayan sistem midir?

    Eğer bu sistem ise, her tam otomatik şanzıman tork konvertörlü müdür?

    Tek ve çift yarı otomatik şanzımanlarda da tork konvertörü var mıdır?

    Mercedes'in kullandığı 7G-Tronic, ne tür bir şanzımandır?

    Active Select ile tam otomatik şanzımanın arasındaki tek fark tiptronik olması mıdır?

    Abi, kafanı şişirdim kusura bakma, cidden merak ediyorum bulduğum bilgiler çok teknik olduğu için hepsini anlayamıyorum.

    Genel itibariyle, otomatik şanzımanlara her daim uzak kalmışımdır ama anneme Easytronic sanzımanın kötü mazisi olduğundan, Corsa 1.4 tam otomatik araba almayı düşündüğümüzden, artık bilgi sahibi olmanın zamanının geldiğini düşünüyorum.

    Bunlardan dolayı, yardımlarını için bekliyorum şimdiden teşekkür ediyorum.

    Saygılarımla, Mustafa :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Raytheon -- 24 Temmuz 2012; 17:54:22 >




  • bu zf nin 8 ileri şanzımanını hem 1.16i de hemde yeni 3.20d 'de kullanma fırsatım oldu, dsg'ye göre daha sarsıntısız ve kararlı geçişleri var,düşük hızlarda bocalama falan kesinlikle yapmıyor.
    200mili saniyede de vites değiştiriyormuş,dsg ile aynı yanılmıyorsam.

    -bir sonraki aracımı otomatik düşünüyorum ,golf 7 tdi olacak büyük ihtimalle ama şu dsg mevzusu beni korkutuyor.komşumda golf 6 160 lık tsi dsg var, arabası 1 ay serviste yattı şanzıman yüzünden :( bana sakın ama sakın dsg alma dedi
  • Merhaba foruma yeni üye oldum ve kısmetse ilk arabamı alıcam. otomatik düşünüyorum( ailem daha önce bir araba sahibi olmadı ve araç kullanımı hakkında bilgimiz pek yok ) bu konuda paylaştıklarınız benim için çok önemli, sonuçta bütçem kısıtlı mumkun olabilen en az sorun cıkaran otomobili almak isterim.

    yeri burası mı bilmiyorum ama yardım almak istediğim konu; max.22.000 tl bütçem var, ekonomik yakıt tüketimi ve pahalı şanzuman arızaları ile karşılaşmıyacağım bir araç arıyorum. Honda Jazz sanki bu kriterlere uyuyor bunun yanında sizlerinde ve özellikle konunun ekspertizi gözüyle baktığım Haluk Bey' in önerilerini benim için çok önemli. Şimdiden Teşekkürler
  • Hanımın zoruyla otomatik alabilirim bu konu faideli oldu, arkadaşın emeğine sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    Haluk Abi, otomatik şanzımanları, 306'da yaşadığım sorunlardan dolayı hiç sevmedim, bundan dolayı da kaba taslak bilgim vardı.

    Öncelikle bizleri aydınlattığın için çok teşekkür ederim.

    Abi, belki basit ama birkaç soru sormak istiyorum. Sorular komik gelebilir, cahilliğime ver.

    Tam otomatik ile CVT arasındaki farkı tam çözebilmiş değilim. Bunu biraz daha açabilir misin ?

    Tork konvertörü tam olarak nedir? Yokuşta aracın geri kaçmasını sağlayan, ayağı gazdan çekince ileri gitmesini sağlayan sistem midir?

    Eğer bu sistem ise, her tam otomatik şanzıman tork konvertörlü müdür?

    Tek ve çift yarı otomatik şanzımanlarda da tork konvertörü var mıdır?

    Mercedes'in kullandığı 7G-Tronic, ne tür bir şanzımandır?

    Active Select ile tam otomatik şanzımanın arasındaki tek fark tiptronik olması mıdır?

    Abi, kafanı şişirdim kusura bakma, cidden merak ediyorum bulduğum bilgiler çok teknik olduğu için hepsini anlayamıyorum.

    Genel itibariyle, otomatik şanzımanlara her daim uzak kalmışımdır ama anneme Easytronic sanzımanın kötü mazisi olduğundan, Corsa 1.4 tam otomatik araba almayı düşündüğümüzden, artık bilgi sahibi olmanın zamanının geldiğini düşünüyorum.

    Bunlardan dolayı, yardımlarını için bekliyorum şimdiden teşekkür ediyorum.

    Saygılarımla, Mustafa :)

    Tatil dönüşü birşeyler yazmaya çalışırım Mustafacim. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    Haluk Abi, otomatik şanzımanları, 306'da yaşadığım sorunlardan dolayı hiç sevmedim, bundan dolayı da kaba taslak bilgim vardı.

    Öncelikle bizleri aydınlattığın için çok teşekkür ederim.

    Abi, belki basit ama birkaç soru sormak istiyorum. Sorular komik gelebilir, cahilliğime ver.

    Tam otomatik ile CVT arasındaki farkı tam çözebilmiş değilim. Bunu biraz daha açabilir misin ?

    Tork konvertörü tam olarak nedir? Yokuşta aracın geri kaçmasını sağlayan, ayağı gazdan çekince ileri gitmesini sağlayan sistem midir?

    Eğer bu sistem ise, her tam otomatik şanzıman tork konvertörlü müdür?

    Tek ve çift yarı otomatik şanzımanlarda da tork konvertörü var mıdır?

    Mercedes'in kullandığı 7G-Tronic, ne tür bir şanzımandır?

    Active Select ile tam otomatik şanzımanın arasındaki tek fark tiptronik olması mıdır?

    Abi, kafanı şişirdim kusura bakma, cidden merak ediyorum bulduğum bilgiler çok teknik olduğu için hepsini anlayamıyorum.

    Genel itibariyle, otomatik şanzımanlara her daim uzak kalmışımdır ama anneme Easytronic sanzımanın kötü mazisi olduğundan, Corsa 1.4 tam otomatik araba almayı düşündüğümüzden, artık bilgi sahibi olmanın zamanının geldiğini düşünüyorum.

    Bunlardan dolayı, yardımlarını için bekliyorum şimdiden teşekkür ediyorum.

    Saygılarımla, Mustafa :)

    Tatil dönüşü birşeyler yazmaya çalışırım Mustafacim. :)

    İlgi ve alakana çok teşekkür ederim abi. İyi tatiller dilerim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celtics16

    Merhaba foruma yeni üye oldum ve kısmetse ilk arabamı alıcam. otomatik düşünüyorum( ailem daha önce bir araba sahibi olmadı ve araç kullanımı hakkında bilgimiz pek yok ) bu konuda paylaştıklarınız benim için çok önemli, sonuçta bütçem kısıtlı mumkun olabilen en az sorun cıkaran otomobili almak isterim.

    yeri burası mı bilmiyorum ama yardım almak istediğim konu; max.22.000 tl bütçem var, ekonomik yakıt tüketimi ve pahalı şanzuman arızaları ile karşılaşmıyacağım bir araç arıyorum. Honda Jazz sanki bu kriterlere uyuyor bunun yanında sizlerinde ve özellikle konunun ekspertizi gözüyle baktığım Haluk Bey' in önerilerini benim için çok önemli. Şimdiden Teşekkürler

    Konunun ekspertizi de oldum ya artık gam yemem.

    Konunun eksperi diyecektin herhalde arkadaşım. :)

    Ki öyle bir durumum da yok.

    Otomobillere çok ilgili bi tipim.

    Biraz da meraklıyim.

    Kendi tecrübemi ve okuyup öğrendiklerimi paylaşıyorum işte.

    3-4 güne kadar evimdeyim inşallah.

    O zaman bir yanıt vermeye çalışırım.

    Inşallah çok geç olmaz. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.