Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
382
Cevap
95
Favori
127.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag
    e-otoderginin 1.6tdi jetta ve 508 auto6r testi var. çift kavrama ve tek kavrama farkı direk anlaşılıyor. dsg edc dururken 4 ileri tam otomatik veya tek kavramalı yarı otomatik almak pek mantıklı değil çünkü aynı fiyata satılıyor neredeyse.

    Peki otomatik vites kullanmak isteyen ve yakıt masrafı tercih ederken en son sıralarda yer alan birisi için ilk seçenek honda cvt mı ?
    Yoksa dsg mı ?
    Mercedes ve BMW gibi lüks araclardaki otomatik vites nasıl ?
    Klasik 4 ileri vites mı ?
    Yoksa kendilerine ozgu sistemleri mı var ?
    Cvt yani Honda otomatik sistem 7 ileri sistem ve ayrıca direksiyon dan da kumanda edilerek vites degistirilebiliyor
    Tam otomatik ve vites degistiilebiln sistem nasıl oluyor ?
    Tam anlamadım ?
    Cvt yakıt tüketimi klasik 4 ileri otomatiklerden daha mı az ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Ellerine sağlık Haluk Abi, forumun çok değerli kullanıcılarından biri olduğunu tekrar görüyoruz bu konuda. Ben son zamanlarda baya uzak kaldım otomobilllere ve piyasaya ama bu konuyu görünce aklıma ilk gelen şey nedense şu oldu: "Acaba devlet otomatik vitesli araçlara kullanım kolaylığı ve lükse girmesi(!) sebebiyle daha fazla vergi uygulasa; yine de otomatik vitesli araçlar bu kadar tercih sebebi olur muydu?"


    Sağolasın arkadaşım :)


    Ben olsam otomatik vites kolunun çevresine bir dizi pırlanta serpiştirir, % 0 KDV oranından yararlandırmaya çalışırdım.

    Şu otomotivcilerin hiçbir şeye kafası çalışmıyor doğrusu.

    Şaka bir yana otomatik vites büyük şehirler için büyük nimet.

    Bir de her gün daha fazla sayıda bayan araç kullanmaya başlıyor.

    Otomatik şanzuman hem onlara kolaylık hem de araca verecekleri hasar kalemlerinde ciddi azalma sağlıyor bence.

    "Ağzından yel alsın" deyip selamlarımı gönderiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinman

    Peki otomatik vites kullanmak isteyen ve yakıt masrafı tercih ederken en son sıralarda yer alan birisi için ilk seçenek honda cvt mı ?
    Yoksa dsg mı ?
    Mercedes ve BMW gibi lüks araclardaki otomatik vites nasıl ?
    Klasik 4 ileri vites mı ?
    Yoksa kendilerine ozgu sistemleri mı var ?
    Cvt yani Honda otomatik sistem 7 ileri sistem ve ayrıca direksiyon dan da kumanda edilerek vites degistirilebiliyor
    Tam otomatik ve vites degistiilebiln sistem nasıl oluyor ?
    Tam anlamadım ?
    Cvt yakıt tüketimi klasik 4 ileri otomatiklerden daha mı az ?


    Yakıt masrafını dert etmiyorsan 5 ileri tam otomatik Civic ya da Accord öneririm.

    Ya da daha küçük bir araç olarak yıl sonuna kadar yeni Jazz CVT de gelme durumu var.

    O da olabilir.

    Hem Jazz CVT'lerde hem de tam otomatik Civic ve Accord'larda direksiyon arkasındaki kulakçıklardan vitese müdahale edilebiliyor.




  • Yarı otomatiklerde düşük hızlarda inişlerde de sıkıntı var ayrıca.

    Hiç planlamadığın zaman 2'den 1'e atıyor ve önündeki yol da açılıverdiyse o an, bu sefer gaza çok basıyorsun ama eğim sensöründen dolayı 1. viteste devir yükseliyor, vitesi büyütmüyor.

    Yine acemi konumuna düşüyorsun vesselam.

    Tam otomatiklerde bu kadar olmuyor en azından.


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    haluk abiyi durdurmak güç konular üst üste patlıyor hangisine yetişceğimizi şaşırdık

    kafa takıldı bu vites karıştırma falan yarı otomatıklerde hatta ciftlerdede oluyormuş okudum şaşırdım bunlar uzun sürede olabilcek sorunlarmı yoksa sorunlu şanzumanlardan kaynaklımı. 30 bin km oldu aracım şimdiye kadar 1 kere bile şaçmaladığına şahit olmadım ne yokuş cıkarken nede inerken

    tek kavramalı yarı otomatiklerde bu durum bir sorun işareti değil makinanın beyni ile sizin istediğiniz yada o anda yapılması gereken bazı tam uyuşmuyor.






    yukarıda bahsi geçen tüm sorunlar EDC li aracımda mevcut . Geçişlerin hissedilmediği doğru değil kesinlikle işitsel olarak da çok hafifde olsa sarsıntı olarak da hissediliyor . Bu düz yolda akan trafik için tabii . yokuş inerken ve çıkarken abartı halini alıyor . 10 -20 arası akan trafikte ise bazen tam bir çuvallama yapıyor ve şanzumandan takırtılar geliyor . geçip geçmeme arasında kalıyor . Araç beklentilerime tam anlamıyla düz ve akıcı yolda cevap veriyor . E otomatiği niye aldıkki biz . İstanbul un yorucu sıkışık trafiğinde rahat etmek için .

    Mondeo 2.0 otm , ceed 1.6 otm . araçlarını uzun soluklu kullandım . ne kadar zorladımsa EDC nin yaptıklarını yaptıramadım onlara .

    DSG yi uzun soluklu kullanmadım ama test sürüşlerinden edindiğim izlenim geçişleri hissetmiyorsunuz .
    Hata oğuzdag kardeşim ile gittiğimiz test sürüşünde dedimki bu herifler sadece göstergede 2.vitesi yazıyor normalde 2 yok . 1 den 3 e geçiyor diye espri yaptık .

    reno ile yazışmalarım devam ediyor . çözüm olmazsa fransa ya yazacağım . O da olmazsa yıl sonu satıp reno defterini kapatacağım . Ha bu arada 7 nin altına inmeye ortalama da işin cabası .

    EDC yi test etmek isteyen İstanbullu forumdaşlara elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım . PM yoluyla ulaşsınlar .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Yarı otomatiklerde düşük hızlarda inişlerde de sıkıntı var ayrıca.

    Hiç planlamadığın zaman 2'den 1'e atıyor ve önündeki yol da açılıverdiyse o an, bu sefer gaza çok basıyorsun ama eğim sensöründen dolayı 1. viteste devir yükseliyor, vitesi büyütmüyor.

    Yine acemi konumuna düşüyorsun vesselam.

    Tam otomatiklerde bu kadar olmuyor en azından.


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    haluk abiyi durdurmak güç konular üst üste patlıyor hangisine yetişceğimizi şaşırdık

    kafa takıldı bu vites karıştırma falan yarı otomatıklerde hatta ciftlerdede oluyormuş okudum şaşırdım bunlar uzun sürede olabilcek sorunlarmı yoksa sorunlu şanzumanlardan kaynaklımı. 30 bin km oldu aracım şimdiye kadar 1 kere bile şaçmaladığına şahit olmadım ne yokuş cıkarken nede inerken

    tek kavramalı yarı otomatiklerde bu durum bir sorun işareti değil makinanın beyni ile sizin istediğiniz yada o anda yapılması gereken bazı tam uyuşmuyor.






    yukarıda bahsi geçen tüm sorunlar EDC li aracımda mevcut . Geçişlerin hissedilmediği doğru değil kesinlikle işitsel olarak da çok hafifde olsa sarsıntı olarak da hissediliyor . Bu düz yolda akan trafik için tabii . yokuş inerken ve çıkarken abartı halini alıyor . 10 -20 arası akan trafikte ise bazen tam bir çuvallama yapıyor ve şanzumandan takırtılar geliyor . geçip geçmeme arasında kalıyor . Araç beklentilerime tam anlamıyla düz ve akıcı yolda cevap veriyor . E otomatiği niye aldıkki biz . İstanbul un yorucu sıkışık trafiğinde rahat etmek için .

    Mondeo 2.0 otm , ceed 1.6 otm . araçlarını uzun soluklu kullandım . ne kadar zorladımsa EDC nin yaptıklarını yaptıramadım onlara .

    DSG yi uzun soluklu kullanmadım ama test sürüşlerinden edindiğim izlenim geçişleri hissetmiyorsunuz .
    Hata oğuzdag kardeşim ile gittiğimiz test sürüşünde dedimki bu herifler sadece göstergede 2.vitesi yazıyor normalde 2 yok . 1 den 3 e geçiyor diye espri yaptık .

    reno ile yazışmalarım devam ediyor . çözüm olmazsa fransa ya yazacağım . O da olmazsa yıl sonu satıp reno defterini kapatacağım . Ha bu arada 7 nin altına inmeye ortalama da işin cabası .

    EDC yi test etmek isteyen İstanbullu forumdaşlara elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım . PM yoluyla ulaşsınlar .

    Alıntıları Göster
    daha önce ne tam otomatik ne yarı otomatik ne de çift kavramalı araç kullanmadım manuel araçtan çok keyif alıyordum.ancak yeni c4 ile bu otomatik araç modasına uyduk mecburen(mecburen diyorum çünkü benım tercihim degildi eşim sebep oldu).c4 te kullanılan bildiğiniz gibi yarı otomatik şanzıman test sürüşü sırasında çok daha fazla hissettiğim 1. vitesten 2. vitese geçişleri kendi aracımda çok daha az hissediyorum özellikle sakin kalkışlarda bazen hiç hissedilmiyor bile.haluk bey in dediği gibi alışmakla alakalı bir durum sanırım aracı tanıyınca bu konuda uzman arkadaşlar sarsıntıyı hiç hissetmeyebileceğimi bile söyluyorlar.ne kadar doğru zaman gösterecek.ayrıca diger vitesleri hissettirmiyo ve basınca yüksek torkun etkisiyle çok çabuk hızlanıyor.0-100 hızlanması 11.3 sanıye ki bence çok iyi bu tip bir şanzıman için.bazen arkadan sellektör yapanlara uyuz olduğumda çok işe yarayan bir araçtır c4 haberiniz olsun aracınıza güvenmıyorsanız önünüzdeki c4 e sellektör yapmayın işin şakası tabi bende daha önceden duyduğum ve bildiğim kadarıyla tam otomatikler çok yakar geç hızlanır.saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    daha önce ne tam otomatik ne yarı otomatik ne de çift kavramalı araç kullanmadım manuel araçtan çok keyif alıyordum.ancak yeni c4 ile bu otomatik araç modasına uyduk mecburen(mecburen diyorum çünkü benım tercihim degildi eşim sebep oldu).c4 te kullanılan bildiğiniz gibi yarı otomatik şanzıman test sürüşü sırasında çok daha fazla hissettiğim 1. vitesten 2. vitese geçişleri kendi aracımda çok daha az hissediyorum özellikle sakin kalkışlarda bazen hiç hissedilmiyor bile.haluk bey in dediği gibi alışmakla alakalı bir durum sanırım aracı tanıyınca bu konuda uzman arkadaşlar sarsıntıyı hiç hissetmeyebileceğimi bile söyluyorlar.ne kadar doğru zaman gösterecek.ayrıca diger vitesleri hissettirmiyo ve basınca yüksek torkun etkisiyle çok çabuk hızlanıyor.0-100 hızlanması 11.3 sanıye ki bence çok iyi bu tip bir şanzıman için.bazen arkadan sellektör yapanlara uyuz olduğumda çok işe yarayan bir araçtır c4 haberiniz olsun aracınıza güvenmıyorsanız önünüzdeki c4 e sellektör yapmayın işin şakası tabi bende daha önceden duyduğum ve bildiğim kadarıyla tam otomatikler çok yakar geç hızlanır.saygılar

    Alıntıları Göster
    haluk hocam fiatın kullandığı dualogic hakkında neler söyleyebilirsin.punto evo ,bravo ,fiorino ve doblo da kulladığı duologic aynı mı ?? eğer aynıysa fiorino bile alabilirim yerli jeep misali :)))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Ellerine sağlık Haluk Abi, forumun çok değerli kullanıcılarından biri olduğunu tekrar görüyoruz bu konuda. Ben son zamanlarda baya uzak kaldım otomobilllere ve piyasaya ama bu konuyu görünce aklıma ilk gelen şey nedense şu oldu: "Acaba devlet otomatik vitesli araçlara kullanım kolaylığı ve lükse girmesi(!) sebebiyle daha fazla vergi uygulasa; yine de otomatik vitesli araçlar bu kadar tercih sebebi olur muydu?"

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar honda hrv lere bakıyorum otomatik 4 çeker oluyorlar bu arabanın şanzımanı başımıza dert olurmu arıza gibi bir durum olursa şanzıman ve arabanın yedek pparçaları pahalımıdır acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Ellerine sağlık Haluk Abi, forumun çok değerli kullanıcılarından biri olduğunu tekrar görüyoruz bu konuda. Ben son zamanlarda baya uzak kaldım otomobilllere ve piyasaya ama bu konuyu görünce aklıma ilk gelen şey nedense şu oldu: "Acaba devlet otomatik vitesli araçlara kullanım kolaylığı ve lükse girmesi(!) sebebiyle daha fazla vergi uygulasa; yine de otomatik vitesli araçlar bu kadar tercih sebebi olur muydu?"


    Sağolasın arkadaşım :)


    Ben olsam otomatik vites kolunun çevresine bir dizi pırlanta serpiştirir, % 0 KDV oranından yararlandırmaya çalışırdım.

    Şu otomotivcilerin hiçbir şeye kafası çalışmıyor doğrusu.

    Şaka bir yana otomatik vites büyük şehirler için büyük nimet.

    Bir de her gün daha fazla sayıda bayan araç kullanmaya başlıyor.

    Otomatik şanzuman hem onlara kolaylık hem de araca verecekleri hasar kalemlerinde ciddi azalma sağlıyor bence.

    "Ağzından yel alsın" deyip selamlarımı gönderiyorum.




    Geçenlerde çok zayıf bir motorla kombine edilen kötü bir otomatik şanzımanlı aracı kullanma fırsatım oldu. İstanbul'da düz şanzıman gerçekten çekilecek dert değil, bu çok net.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga
    haluk hocam fiatın kullandığı dualogic hakkında neler söyleyebilirsin.punto evo ,bravo ,fiorino ve doblo da kulladığı duologic aynı mı ?? eğer aynıysa fiorino bile alabilirim yerli jeep misali :)))

    10 gün sonra birlikte test ederiz arkadaşım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga
    haluk hocam fiatın kullandığı dualogic hakkında neler söyleyebilirsin.punto evo ,bravo ,fiorino ve doblo da kulladığı duologic aynı mı ?? eğer aynıysa fiorino bile alabilirim yerli jeep misali :)))

    10 gün sonra birlikte test ederiz arkadaşım :)

    Alıntıları Göster
    Bu değerli bilgilendirme için teşekkürler

    Saygılarımla

    Alperen Kara




  • Haluk hocam gözü kararttim yarin gidip fiorino duologic alıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHOOTERTURK

    Arkadaşlar honda hrv lere bakıyorum otomatik 4 çeker oluyorlar bu arabanın şanzımanı başımıza dert olurmu arıza gibi bir durum olursa şanzıman ve arabanın yedek pparçaları pahalımıdır acaba ?

    Arkadaşlar yukardaki soruma bilgi vericek aranıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHOOTERTURK

    Arkadaşlar honda hrv lere bakıyorum otomatik 4 çeker oluyorlar bu arabanın şanzımanı başımıza dert olurmu arıza gibi bir durum olursa şanzıman ve arabanın yedek pparçaları pahalımıdır acaba ?


    Birkaç saate birşeyler yazacağım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga

    Haluk hocam gözü kararttim yarin gidip fiorino duologic alıyorum.


    Hayırlı olsun.

    Sadece cruise control olmadığı için eleyebildiğim bir model.

    Eğer böyle bir takıntın yoksa çok ama çok mantıklı bir araç bence.

    Algısı, vergisi, bakımı, yakıtı, herşey hesaplı en baştan.

    Motoru yıllardır denendi.

    Senin işini çok rahat görür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga

    Haluk hocam gözü kararttim yarin gidip fiorino duologic alıyorum.


    Hayırlı olsun.

    Sadece cruise control olmadığı için eleyebildiğim bir model.

    Eğer böyle bir takıntın yoksa çok ama çok mantıklı bir araç bence.

    Algısı, vergisi, bakımı, yakıtı, herşey hesaplı en baştan.

    Motoru yıllardır denendi.

    Senin işini çok rahat görür.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle yararlı bilgiler için çok teşekkürler. Sayenizde teorik ve kısmen de olsa pratik bilgimiz artmakta. Çoğunluğun düşündüğü gibi ben de tam otomatikten sonra yarı otomatik şanzumanın onun yerini tutamacağını düşünenlerdenim. Uzun kısa süreli kullandığım tam otomatik ve yarı otomatik araçlardan çıkarttığım sonuçları belirtmem gerekirse:

    -Fransızların tam otomatik şanzuman konusunda çok yol kat etmeleri gerek ki bence kat edemeyeceklerini anladıkları için yarı otomatiklere geçtiler (MCP, EDC). Bu arada Renault, Citroen ve Peugeot'nun 2001-2004 arası d segmenti araçlarındaki kronik şanzuman arızası ankaradaki 2-3 şanzumancı tarafından doğrulandı ve de sahibinden'de şanzuman bakımı yapılmış 100.000 km garantisi var diye de özellikle belirtilen tek seri bunlar bildiğim kadarıyla. Sebebi olarak, küçük arabalar için üretilmiş şanzumanın bunlarda kullanılması gösterilmekte.

    -Ford'un Powershift'ini test etmenizi 4 gözle beklemekteyim çünkü ford da sorunsuzluk olarak bir bilgim olmasa da performans olarak otomatik vites araçlarında, sadece 4 vites benzinli var diye biliyorum, performans ve yakıt tüketimi olarak baya geride gibi.En azından 2004 focus sedan öyleydi, günler alan sollamalara tanık oldum yolcu olarak.

    -Premium araçlara değinecek olursak otomatik 2004 c 200'e bindiğimde bildiğiniz sinir olmuştum arabanın vites değiştirdiğini devir ibresine bakmadan anlayamadığım için.
    Son olarak 4 vitesli tam otomatik araçların çoğunluğunda performans konusundaki kayıp fazla mı yoksa ben sadece kağıt üstündeki verilerdeki 2-3 saniye civarı olan kayıbı fazla görüp normal trafikteki hızlanmaları çok mu göz ardı etmekteyim?
    Pek fazla olmayan tecrübemle fazla konuşmuşum gibi geldi şimdi bakınca, hatam yanlışım eksiğim fazlam varsa kusura bakmayıp, yorumlarınızı eksik etmemeniz dileğiyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: misery1903

    Öncelikle yararlı bilgiler için çok teşekkürler. Sayenizde teorik ve kısmen de olsa pratik bilgimiz artmakta. Çoğunluğun düşündüğü gibi ben de tam otomatikten sonra yarı otomatik şanzumanın onun yerini tutamacağını düşünenlerdenim. Uzun kısa süreli kullandığım tam otomatik ve yarı otomatik araçlardan çıkarttığım sonuçları belirtmem gerekirse:

    -Fransızların tam otomatik şanzuman konusunda çok yol kat etmeleri gerek ki bence kat edemeyeceklerini anladıkları için yarı otomatiklere geçtiler (MCP, EDC). Bu arada Renault, Citroen ve Peugeot'nun 2001-2004 arası d segmenti araçlarındaki kronik şanzuman arızası ankaradaki 2-3 şanzumancı tarafından doğrulandı ve de sahibinden'de şanzuman bakımı yapılmış 100.000 km garantisi var diye de özellikle belirtilen tek seri bunlar bildiğim kadarıyla. Sebebi olarak, küçük arabalar için üretilmiş şanzumanın bunlarda kullanılması gösterilmekte.

    -Ford'un Powershift'ini test etmenizi 4 gözle beklemekteyim çünkü ford da sorunsuzluk olarak bir bilgim olmasa da performans olarak otomatik vites araçlarında, sadece 4 vites benzinli var diye biliyorum, performans ve yakıt tüketimi olarak baya geride gibi.En azından 2004 focus sedan öyleydi, günler alan sollamalara tanık oldum yolcu olarak.

    -Premium araçlara değinecek olursak otomatik 2004 c 200'e bindiğimde bildiğiniz sinir olmuştum arabanın vites değiştirdiğini devir ibresine bakmadan anlayamadığım için.
    Son olarak 4 vitesli tam otomatik araçların çoğunluğunda performans konusundaki kayıp fazla mı yoksa ben sadece kağıt üstündeki verilerdeki 2-3 saniye civarı olan kayıbı fazla görüp normal trafikteki hızlanmaları çok mu göz ardı etmekteyim?
    Pek fazla olmayan tecrübemle fazla konuşmuşum gibi geldi şimdi bakınca, hatam yanlışım eksiğim fazlam varsa kusura bakmayıp, yorumlarınızı eksik etmemeniz dileğiyle.

    Alıntıları Göster
    Haluk beye bu başlık için teşekkür etmek lazım, bende 2011 rav 4 var 5000 kmde, şanzıman cvt, ayak frenden çekince tatlı bir ilerlemesi var sıkışık trafikte çok iyi bir özellik, vites geçişleri hissetmiyorsunuz motorun sesinden bazen anlıyorsunuz, sport tuşunda ivmelenme çok iyi ama bu yakıt tüketimi ve motor sesi olarak geri dönüyor,garip bir özellik ise araç benzinli olmasına rağmen şanzıman dizel motor varmış gibi düşük devirlerde gitmeye çalışıyor örneğin 140 km/h hızda gittiğinizde devir 2500'e kadar düşürebiliyor yakıt tüketimi buna rağmen ne çok iyi ne çok kötü 90km/h 7 lt, 120km/h 8.5 şehir içinde 12 lt civarında tüketiyor (aslında haksızlık etmeyelim 1600 kg, 2 lt benzinli otomatik 4x4 için fena değil), kick down yaparsanız devir 6000'e kadar yükseliyor tüketim coşuyor bence dsg ye alternatif bir sistem İngiltere Toyotanın sitesinde düz benzinli için son sürat, hızlanma ve ort. tüketim sırasıyla 185 km/h-10,5 sn-7,5 lt cvt şanzıman da ise sırasıyla 185-11-7,5 gibi veriler var




  • Otomatik alcaksan DSG gerisi boş bence EDC gibi mesAla
  • Tesekkurler haluk hocam.yarın izmire gidip siparisi vereceğim.ayvalıga geldiğinde gezeriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga

    Tesekkurler haluk hocam.yarın izmire gidip siparisi vereceğim.ayvalıga geldiğinde gezeriz.


    İşlem tamam mı Tolga'cım?

    Hala sipariş vermediysen Toyota Avensis önereceğim 63.000 TL'ye haa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga

    Tesekkurler haluk hocam.yarın izmire gidip siparisi vereceğim.ayvalıga geldiğinde gezeriz.


    İşlem tamam mı Tolga'cım?

    Hala sipariş vermediysen Toyota Avensis önereceğim 63.000 TL'ye haa

    Alıntıları Göster
    güzel konuymuş..




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.