DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Devir kesici ile ilgili soru?
43
Cevap
1
Favori
17.056
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      942 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:24:19
      Arkadaşlar Abiler benim devir kesici ile ilgili bi sorum olacaktı arabayı kesiciye sokmak motora bir zarar verir mi veya sık sık kırmızı çizgi devir aralığında kullanmanın zararı olur mu ?


      _____________________________

    • Yarbay
      2986 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:26:56
      araba ne?


      _____________________________

      İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
    • Binbaşı
      1149 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:45:17
      bişey olmaz ya ne olucak çamaşır makinesi bile çok devirlendimi kesiciye giriyo yıllarca kullanılıyor......


      _____________________________


      ..Atam İzindeyiz H100'ün İçindeyiz Yanlaya Yanlaya Öleceğiz..
    • Yüzbaşı
      942 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:47:34

      quote:

      Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

      araba ne?


      98 model honda civic 1.4 90bg


      _____________________________

    • Yarbay
      3392 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:48:58
      vıtesı devır kesıcıye gelmeden yukseltmelısın.aksı taktırde kesıcı ıle bırlıkte performanısn dusecek.

      kesıcıyı gormek motora zarar vermez.


      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Yarbay
      2901 Mesaj
      24 Haziran 2011 20:52:47
      Kimse zarar vermez demiş ama zarar verir. Rotasyon hızlandıkça piston kollarından başlamak üzere motor bloğuna kadar her parça zorlanır. Çok devir çevirmek her türlü motora uzun vadede zarar verir.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      2476 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:00:47

      quote:

      Orijinalden alıntı: MMX 166

      vıtesı devır kesıcıye gelmeden yukseltmelısın.aksı taktırde kesıcı ıle bırlıkte performanısn dusecek.

      kesıcıyı gormek motora zarar vermez.


      Nasıl vermez?Devir kesicinin olduğu devir aralığı aracın sınırlarının zorlandığı yer değil midir ? Nasıl zarar vermesin.


      _____________________________

      Artık arabaların "Citroen C6 ve diğerleri." diye ikiye ayrıldığını düşünmekte.
    • Binbaşı
      1544 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:16:26
      1 senedir yaparım daha bişe olmadı


      _____________________________

    • Yarbay
      3392 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:16:46
      bır motor maksımum beygır gucunu urettıgı devır,devır kesıcıye gırmeden hemen oncedır.devır kesıcı motora lımıt koyması bahsı gecen beygır gucunde kamasını saglar.wv polo da 6 bın sonrası kesıcıtye gıren motora ufak bır dokunus ıle 8 bın yapıp satmakta.pek ala fazla cevırmesı zararlı degıl.

      bakınız mclaren f1 devır kesıcı kaldırıldıktan sonra hız rekorunu egale ettı


      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Yarbay
      2901 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:24:09

      quote:

      Orijinalden alıntı: MMX 166
      bır motor maksımum beygır gucunu urettıgı devır,devır kesıcıye gırmeden hemen oncedır.devır kesıcı motora lımıt koyması bahsı gecen beygır gucunde kamasını saglar.wv polo da 6 bın sonrası kesıcıtye gıren motora ufak bır dokunus ıle 8 bın yapıp satmakta.pek ala fazla cevırmesı zararlı degıl.

      bakınız mclaren f1 devır kesıcı kaldırıldıktan sonra hız rekorunu egale ettı

      Çok devir çevirebilmesi motora zararı olmadığı anlamına mı gelir?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      3392 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:33:08
      soyle ızah edeyım.
      6000rpm de 100 beygır uretebılen bır aracım var.6100 gıbı kesıcı sınırı.sımdı sızın mantıgınızla bu aracı asla ama asla 100 beygır gucunde kullanmamalıyım.oyle oluyor.

      devır kesıcı motoru belırtılen gucte calısmasını saglıyor.pek tabıı motor omru de buna baglı.ama o zaman 2000rpm de herkese kolay gelsın derım.zıra kesıcıye gırmek motoru tahmın ettıgınız kadar erken bıtırmez.adı ustunde devır lımıtoru.

      konuya donecek olursam kesıcıye gırdıkten soınra vıtes yukseltılmesı durumunda bır sonrakı vıtes te motorun daha dusuk devırde oldugunu fark edeceksınız.zıra devır lımıtoru devırı kestıgınden performans kaybına sebep olmakta.

      en basıtınden nfs de drag falandamı oymnamadınız ya.pertfect shıft felan uyarısı derdı oyundahanı yesılde vıtes yukseltınce bı ust vıteste devır daha yukarılartda oluyordu felan


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 24 Haziran 2011; 21:34:33 >
      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Yarbay
      2901 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:37:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: MMX 166
      soyle ızah edeyım.
      6000rpm de 100 beygır uretebılen bır aracım var.6100 gıbı kesıcı sınırı.sımdı sızın mantıgınızla bu aracı asla ama asla 100 beygır gucunde kullanmamalıyım.oyle oluyor.

      devır kesıcı motoru belırtılen gucte calısmasını saglıyor.pek tabıı motor omru de buna baglı.ama o zaman 2000rpm de herkese kolay gelsın derım.zıra kesıcıye gırmek motoru tahmın ettıgınız kadar erken bıtırmez.adı ustunde devır lımıtoru.

      konuya donecek olursam kesıcıye gırdıkten soınra vıtes yukseltılmesı durumunda bır sonrakı vıtes te motorun daha dusuk devırde oldugunu fark edeceksınız.zıra devır lımıtoru devırı kestıgınden performans kaybına sebep olmakta.

      en basıtınden nfs de drag falandamı oymnamadınız ya.pertfect shıft felan uyarısı derdı oyundahanı yesılde vıtes yukseltınce bı ust vıteste devır daha yukarılartda oluyordu felan

      Ben güç ile alakalı bir şey söylemedim zaten. Devir kesiciyle ilgile de keza. Çok devir çevirmenin, yüksek devirde arabayı kullanmanın motora olan zararını söyledim. Ki bunu inkar eden arabanın a'sından anlamıyordur.

      2000 devirde arabayı sürmenin ne gibi bir sorunu olabilir ayrıca? 5. viteste 80 km civarlarında gider ortalama bir araç.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      3392 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:40:28

      quote:

      Orijinalden alıntı: D_E_V_I_L



      Alıntıları Göster


      Ben güç ile alakalı bir şey söylemedim zaten. Devir kesiciyle ilgile de keza. Çok devir çevirmenin, yüksek devirde arabayı kullanmanın motora olan zararını söyledim. Ki bunu inkar eden arabanın a'sından anlamıyordur.

      2000 devirde arabayı sürmenin ne gibi bir sorunu olabilir ayrıca? 5. viteste 80 km civarlarında gider ortalama bir araç.
      yuksek devırde kullanmak motora ne gıbı zararı olacak? fazla devır motora zararsa fazla hız da lastık rulmanlarına zararlı dımı


      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Yüzbaşı
      977 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:54:51
      uzun süreçte aracı sürekli redline'da kullanmak zarar verir. basit mantık kurarsak;araç sürekli zorlanıyor,hep max. devirde çalışıyor. pistonlar erken deforme olur. ne gerek var? gerektiğinde gir redline'a(araç sollarken,ışıklarda yanındakine ayar vermek için) şahsen motor bağırdığında ilk önce haz alıyorum,sonra içim acıyor ve normale dönüyorum


      _____________________________

    • Yarbay
      2901 Mesaj
      24 Haziran 2011 21:57:05
      quote:

      Orijinalden alıntı: MMX 166



      Alıntıları Göster

      yuksek devırde kullanmak motora ne gıbı zararı olacak? fazla devır motora zararsa fazla hız da lastık rulmanlarına zararlı dımı


      Ne demek yüksek devrin zararı ne olur? Bir çok zararı var. En basitinden kısaca şunu yazayım,

      yüksek devirlerde yağlama yetersiz kalmaya başlar bu da pistonların yatağı çizmesine sebep olur. İlerde yağ yakmaya başalar araç. Subaplar vuruntu yapmaya başlar çünkü egzantirik milinin ayarı bozulur. Abartırsan manifoldu bile çatlatabilirsin.

      Bu kadar basit bir konunun neyini açığa kavuşturmaya çalışıyorsak ayrıca...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D_E_V_I_L -- 24 Haziran 2011; 22:02:32 >
      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yarbay
      3799 Mesaj
      24 Haziran 2011 22:14:47
      Sizin yapacağınız böyle sürekli bir şey değil ama. Bir otomobil programında arabayı 2. viteste ayağı gazdan çekmeden 2 dakikada motoru iflas ettirdiler.


      _____________________________

      Gölge Mavisi Golf 1.4TSI 122HP Man. Highline----2009 Cadillac CTS(For Sale)----2004 Ford EXPLORER 4.0V6(Satıldı.. =( )----2005 Ford MUSTANG 4.0V6(Satıldı.. =( )
      İstanbul Technical University
    • Yüzbaşı
      354 Mesaj
      24 Haziran 2011 22:42:12
      Devir kesici dediğimiz olayda ateşleme kesilir. Yanmayan yakıt eksozda sıcaklık vs etkilerle tekrar yanabilir bu katalizatörü dağıtabilir. Katalizatörsüz, modifiye susturucularla alevi görebilirsiniz hatta. Bunun dışında motor çok yüksek devirde olduğundan aşınma daha fazla olur bu da çok uzun vadede zarar verir. Nadiren yapmanın büyük hasarlara sebep olacağını düşünmüyorum ben. Rastlamadım da...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      942 Mesaj
      24 Haziran 2011 22:46:27
      yani şunu anlıyorum sürekli yapılması bence de zararlıdır ama ara sıra sürüşten keyif almak için kesiciye sokulabilir araç ya da yüksek devirlerde kullanılabilir tabi kısa ve çok yapmamak şartıyla yanlışmıyım?

      sokaklarda görüyorum adamlar şahin doğanla bile 10-15 saniye hiç durmadan kesicide gidebiliyorlar.


      _____________________________

    • Yarbay
      6356 Mesaj
      24 Haziran 2011 22:49:30
      sen mümkün olduğu kadar kesiciye kadar gitme....


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      3392 Mesaj
      24 Haziran 2011 23:17:39
      pek tabıı kesıcıye kadar gıdılmemelı.ben gıdılsın demıyorum.ama tutupta max devır zararlıdır demek abestlıktır.yoksa ne dıye bılmemkac beygırlık arac alınırkı.o devırı cevırebılıyorsa mutlaka onun yaglamasından tut bılmemne zımbırtısına kadar herseyı dusunulmustur.kaldıkı bu sebeple belırlı bır devırden sonra lımıtor konulmustur.zararı olursa da bunu ben sen goremeyız belkı

      babamın 2004 corolla sahıbı.1.6 benzınlı 5 vıteslı 150 km/h de 5. vıteste yaklasık 4500rpm cıvarı.uzun yolda basabas gıdıldıgınde 5000rpm rahatlıkla gecılmekte.sımdı bu zararlımı oluyor yanı?bunun olacagını bılen toyota demekkı en basından hatalı


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 24 Haziran 2011; 23:20:26 >
      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Binbaşı
      1149 Mesaj
      25 Haziran 2011 00:31:52
      yine benim dediğime çıkıyor....


      _____________________________


      ..Atam İzindeyiz H100'ün İçindeyiz Yanlaya Yanlaya Öleceğiz..
    • Yüzbaşı
      539 Mesaj
      25 Haziran 2011 00:52:55
      özellikle belli yaşa gelmiş araçlarda yahut kalitesiz yağ kullanımı gibi durumlarda yüksek devir kullanımda yağlamanın yetersiz kalabileceğini düşünerek zararlı olabileceği sonucuna ulaşıyorum.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      25 Haziran 2011 01:25:34
      Ne kadar devir o kadar kısa ömür. Yapılan toplam devir aracın motor yaşını verir. Tabi ara sıra basmak kısa vadede bir şey yapmaz ama, ömürden yersin. Devir artınca aşınma katlanarak artar.


      _____________________________

    • Yarbay
      2270 Mesaj
      25 Haziran 2011 01:58:36
      4 dakika




      _____________________________

      Kıran Kırana "TÜRK-AMERİKAN SAVAŞI" Belgeseli İçin:

      TIKLA
    • Yüzbaşı
      354 Mesaj
      25 Haziran 2011 02:12:42

      quote:

      Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

      4 dakika



      Yalnız araç karbüratörlü. Devir kesici yok, 89-91 model civarı ve bu işkenceden önce motor kaç devir çevirdi kim bilir...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      289 Mesaj
      22 Kasım 2013 20:37:03
      quote:

      Orijinalden alıntı: ByWRX



      Alıntıları Göster


      Yalnız araç karbüratörlü. Devir kesici yok, 89-91 model civarı ve bu işkenceden önce motor kaç devir çevirdi kim bilir...

      Adamlar tam psikopat; arabayı tekrar çalıştırmaya çalışıyorlar.
      Yalnız sonlara doğru patlama olduktan sonra motor neredeyse stop edecekken tekrar kendine gelip 8000 dd çevirmesi de ilginç.


      _____________________________

      2002 kartal 1.6i.e
    • Yarbay
      2663 Mesaj
      22 Kasım 2013 20:58:28
      quote:

      Orijinalden alıntı: trueblueee


      Alıntıları Göster


      Adamlar tam psikopat; arabayı tekrar çalıştırmaya çalışıyorlar.
      Yalnız sonlara doğru patlama olduktan sonra motor neredeyse stop edecekken tekrar kendine gelip 8000 dd çevirmesi de ilginç.

      Sabit duruyor araç hava almıyor sonucun böyle olması normal değil mi.?


      _____________________________

    • Yarbay
      4191 Mesaj
      22 Kasım 2013 21:04:26
      Hicbir aracimi devir kesiciye getirmedim kiyamiyorum


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      2015 peugeot 301 active 1.6HDI----2015 iveco daily 35 S 13 kamyonet
      2014 vw caddy comfortline 102hp----2014 dacia dokker ambiance 90hp
    • Android Beta Kullanıcısı
      2402 Mesaj
      22 Kasım 2013 21:33:56
      Lpgli araçları benzinde arada sırada kesiciye getirmek lpgnin oluşturduğu kurumu döktüğü söylenir doğru mudur bu?


      _____________________________

      | İntel Quad Core Q8200 | MSİ G41M-P33 Combo|Zotac Gtx660ti AMP!|Kingston Hyperx 6GB 1333Mhz|Evga SuperNOVA 750w B2|
      |BenQ G922HDAL
      |
    • Binbaşı
      1974 Mesaj
      22 Kasım 2013 21:58:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: bnym97

      Lpgli araçları benzinde arada sırada kesiciye getirmek lpgnin oluşturduğu kurumu döktüğü söylenir doğru mudur bu?

      lpg benzinden daha az kurum oluşturur


      ama ara sıra viteste aracı red line a doğru kısa süreli zorlamak çok büyük zarar vermez arada yapmak faydalı bile olabilir. (kısa süreli)




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      289 Mesaj
      23 Kasım 2013 21:13:24
      quote:

      Orijinalden alıntı: Draqonn


      Alıntıları Göster


      Sabit duruyor araç hava almıyor sonucun böyle olması normal değil mi.?

      Zaten böyle olması beklenen bir şey, anormal bi' durum yok. Yolda sürekli 8 000 dd de gitse de patlar.
      İlginç olan zaten uzun süre 8 000 dd çevirmesi; neredeyse mucize sayılır. Çoğu benzinli binek araç zannetmiyorum ki 1 dk dan fazla patlamadan 8 000 dd çevirsin.


      _____________________________

      2002 kartal 1.6i.e
    • Yarbay
      2365 Mesaj
      24 Kasım 2013 01:43:01
      Ben kıyamıyorum ama arada bir red line'a getiriyorum


      _____________________________


      Fotoğraf Makinası : Canon Eos 1100D 18-55mm + EF 75-300mm SLR & SjCam Sj4000 Action Cam & Telefon : Samsung Note 5 Beyaz

      MSI Z77A-G43 & CORSAIR CX SERİSİ 80PLUS 600W & SAPPHIRE R9 270X TOXIC GDDR5 B 256Bit
      SAMSUNG120GB 840 EVO SATA 3.0 SSD &İntel Core i5-2400 3.1 Ghz Cpu & Corsair 8 Gb Ram
      Masa içi Kasa Projem için Tıkla
      Doğa insan olmadan da yaşar; ama insan doğa yok olduktan sonra yaşayamaz.
    • Binbaşı
      1834 Mesaj
      24 Kasım 2013 09:01:34
      Yüsek devir yağı çabuk deforme eder buda motoru aşındırır

      Bide şimdi motoru 2 bin değil 8 bin devirde sürüyorsunuz sayın , yani motor %400 daha hızlı , illaki zorlanması zaten muhtemel değil midir ?

      Ya şanzıman ya motor sürekli yüksek devire dayanmaz bence ki yüksek akaryakıt fiyatlarına rağmen hırpalanmış araçların durumu ortada

      Yani en azından performans odaklı olmayan modellerde zarar verecek kanatindeyim


      _____________________________

      Olamaz mı Olabilir ... Mükemmel olan müslümanlar değil İslamiyettir
    • Yarbay
      3392 Mesaj
      25 Kasım 2013 12:23:35
      quote:

      Orijinalden alıntı: CKT


      Alıntıları Göster


      Hayatımda böyle saçma sapan bir yorum görmedim.

      Öncelikle max güçten sonra kesicige girer diye bir kural yok. Benim araç 4000 de max torkunu 5500 de max gücü veriyor ama 7000 de kesiciye giriyor.

      Turbo beslemeli araçlar çok daha düşük devirlerde max torku ve gücü verir. Yine de en az 6-7 bin rpm çevirebilirler (benzinli)

      Ayrıca McLaren F1 den örnek vermişsiniz sizce onda ki motor ve yürüyen aksamin bizim binek araçlarla ilgisi var mı?

      kullandıgınız aracın motor harıtasını paylasabılırmısınız?zıra maksımum beygır gucunu 5500rpm de verıp 7000rpm ye kadar bosuna devır cevıren bır motor gormemıstım

      ayrıca mclaren ornegını vermemdekı sebep kesıcının ıptal edıldıkten sonra atmosferık motorunun devır cevırmeye devam etmesı ve buna mutakıp beygır gucunu yukarıya cekebımesıydı.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 25 Kasım 2013; 12:45:44 >
      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Yarbay
      3392 Mesaj
      25 Kasım 2013 13:30:01

      motor kod numarası 100 SX/HSX/ELX

      1581 cc 5750 rpm 103 hp maksımum beygır gucu 6000rpm kesıcıye gırmekte.kullandıgınız aracta muhtemelen devır lımıtoru dedıgımız seyde oynanmıs olabılır.stok haldekıler bıle 6000rpm de kesıcıye gırıyor

      mısalen bende 1.33 vvtı kullanıcısıyım.6000rpm de 100 beygır verebılmekte 6200 de kesıcıye gırmekte



      CKTkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
    • Çavuş
      54 Mesaj
      12 Ekim 2014 21:15:30

      konu hortladı ama yolda sürekli 8000rpm ile sabit 8000rpm farklıdır.yüksek viteste için konuşuyorum hız olduğu için motorda soğuma çook daha fazla olucak ki.o videodaki dakikanın en az 3-4 katı uzun süre daha gider araç.


      trueblueeekullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      289 Mesaj
      13 Ekim 2014 20:11:12

      Tabiki öyle, son viteste ya da altında 8000 çevirebiliyorsa daha uzun gider (ki zannetmem yüksek viteslerde o deviri çevirebilsin). Benim kastettiğim 1. 2. vites.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trueblueee -- 13 Ekim 2014; 20:11:42 >
      Bahsedilenler: zuzuzu09
      _____________________________

      2002 kartal 1.6i.e
    • Binbaşı
      1603 Mesaj
      13 Aralık 2014 22:19:07
      arkadaslar babam eski otomatik sansiman ve usta tamirci 1970 li yillardan beri....babam ilk araba kullanmaya basladigimdan beri soyler kendi tabiryle benim anliyacagim dilde araba kendini buldugunda vitesi arttir...yuksek devirde gerekmedigi surece kullanma....yuksek devirler ....bir aracin omrunu belirler.....ayni aractan iki adet olsun ...biri hep red line.dedigimiz yuksek devirde digeride ....normal sakin vites geisleri yapilarak kullanilsin....yuksek devirde kullanilan arac 100.000 km de motor yerse.....diger arac 150.000 km yapar yani senin.araci ne.kadar yorduguna bagli yada sert kullaniyorsan daha erken bakima.sokman lazim ...ralli.yarislarinda kullanilan araclar bile yaris biter bitmez.bakima.aliniyor .....garaja koyup.dursun bidahaki yarisa.kullanirizmi diyor adamlar =)) motor isissi yaglama vesaire araba yuksek atesten gider valla surekli red line da motoru elinize alirsiniz bir gun :))


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Şeker_Adam
    • Er
      1 Mesaj
      03 Temmuz 2015 00:41:25
      Merhaba arkadaşlar benim 2000 model 1.6 motor benzin lpg wolksvagen bora Aracım var araç 8 walf benim sorunum araç lpg de hareket halinde iken 5500 devirde gaz kesiyor bu neden olur aceba motor da mı sıkıntı var ve bu devir yükselir mi yükseltmek gerekir mi yoksa lütfen cevap


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1599 Mesaj
      03 Temmuz 2015 01:40:11
      motor ısınmadan devirli kullanmak zararlıdır.
      motora devir kesiciyi zaten o kırmızı bölge dediğimiz redline a sokmayın diye koymuşlar
      devirli kullanmak alışkanlık haline geldiğinde motorun erken yıpanmasına sebep olacaktır.(aracın yağ yakmasından tutun yatak sarmasına bile gider)
      üst devirlerde kullanmak şehir içi sürüçlerde hararete bile sebep olur
      böyle şeylere fazla özenmeyin derim


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      766 Mesaj
      06 Aralık 2015 16:55:58
      Arkadaşlar hort olacak ama konu kirliliği olmasın diye yazıyorum bugün arabayı arkadaşıma verdim yanındaydım işte rampa da kaldık stop etti araba sonra kaldırırken gaza sonuna kadar bastı 3-4 saniye kesiciye girdi araba sonra yarı patinajla (asr müdahalesi) biraz ilerledikten sonra yine stop etti sonra aynı şekilde araç yine kesiciye girdi 5 saniye falan sonra ilerleyip durduk pis bir koku geldi heryere ben balata kokusu diyorum fakat başka yerden gelme ihtimali varmı birde sizce bu yapılan hareketlerin bir zararı olmuş mudur? Teşekkür ederim.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Alfa Romeo 156 1.6 120HP Distinctive Jamara Siyahı
    • Yüzbaşı
      766 Mesaj
      06 Aralık 2015 23:24:36
      Arkadaşlar konu kirliliği bakımından konu açmıyorum bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilr mi?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Alfa Romeo 156 1.6 120HP Distinctive Jamara Siyahı
    • Yüzbaşı
      435 Mesaj
      08 Mart 2016 05:53:40
      quote:

      Orijinalden alıntı: MMX 166

      motor kod numarası 100 SX/HSX/ELX

      1581 cc 5750 rpm 103 hp maksımum beygır gucu 6000rpm kesıcıye gırmekte.kullandıgınız aracta muhtemelen devır lımıtoru dedıgımız seyde oynanmıs olabılır.stok haldekıler bıle 6000rpm de kesıcıye gırıyor

      mısalen bende 1.33 vvtı kullanıcısıyım.6000rpm de 100 beygır verebılmekte 6200 de kesıcıye gırmekte


      dostum bir kere beygirle torku öğren. bunların birbirine zıt kavramlar olduğunu öğren, hatta lineer değerler olmadığını göz önünde bulundur. nedemek belli rpmde 100 beygir almak o zaman 1. viteste 6000 rpm e çıkıp 200 le gitmem lazım (aktarım).

      beygir vites satısı artarken artar, tork ise vites ne kadar küçük se o kadar fazladır. öyle devir kesiciye sokarsan performans kaybı yaşarsın arabanın maimum hızlanmasını sağlayamassın


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tristran -- 8 Mart 2016; 12:14:52 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3392 Mesaj
      15 Mart 2016 20:35:18
      quote:

      Orijinalden alıntı: tristran


      Alıntıları Göster


      dostum bir kere beygirle torku öğren. bunların birbirine zıt kavramlar olduğunu öğren, hatta lineer değerler olmadığını göz önünde bulundur. nedemek belli rpmde 100 beygir almak o zaman 1. viteste 6000 rpm e çıkıp 200 le gitmem lazım (aktarım).

      beygir vites satısı artarken artar, tork ise vites ne kadar küçük se o kadar fazladır. öyle devir kesiciye sokarsan performans kaybı yaşarsın arabanın maimum hızlanmasını sağlayamassın

      beygır vıtes artısı ıle mı artmakta?

      sanırım sızde bıldıgınız seylerı gozden gecırın.zıra sızden bırsey ogrenecegımı sanmıyorum


      _____________________________


      Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
Sayfa: [1]
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.