Şimdi Ara

sıradan bir motosikleti klasik motosiklete çevirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
10.555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • pek çok insan çok tipsiz bulsa da 60 lı yıllarda üretilmiş chopperlardan istiyorum fakat kimisi şaftlı (yani süspansiyon yok), kimisi çürük dökük, kimisi bakımlı ama çok pahalı..


     sıradan bir motosikleti klasik motosiklete çevirme


     sıradan bir motosikleti klasik motosiklete çevirme


     sıradan bir motosikleti klasik motosiklete çevirme


     sıradan bir motosikleti klasik motosiklete çevirme


     sıradan bir motosikleti klasik motosiklete çevirme




    benim merak ettiğim, şasesi ve motoru sağlam durumda daha güncel bir motoru (cfb 150 gibi..) kesip biçerek (deposu, selesi falan değiştirilerek) bu klasik motorlara benzetilebilir mi?

    her hangi bir motorun çakmasını yapmaktan bahsetmiyorum kendine özgü bir şey çıkar ortaya muhtemelen

    yapılırsa astarı yüzünden pahalıya gelir mi?

    kim yapar neresi yapar?

    mantıklı mıdır?

    eski motorların yedek parçaları nerelerde bulunur?

    bıdı bıdı bıdı..



  • öncelikle bu konuda iki yol çeşit var
    ilk cümlende bahsettiğin şey bobber tarzı
    birde cafe racer dediğimiz yine o dönem çizgilerini taşıyan araçlar var

    bobber tarzı 0 olarak bulamazsın bu dönemde ama cafe racer bulabilirsin (firmalar retro tasarımlar ile yeniden üretiyor bunları)

    mesela cafe racer tipi Kawasaki W800 mevcuttur 10.500€ etiketi var
     sıradan bir motosikleti klasik motosiklete çevirme


    yada aynı tarz cafe racer tipi Moto Guzzi V7 modeli vardır 12.000€ etiketi

     sıradan bir motosikleti klasik motosiklete çevirme


    eğer bobber istiyorsan işler karışık hale gelir

    sağlam motor bulmalısın bunun için cbf 150 çok basit kalacaktır ve motor üzerinde sırıtacaktır
    geri kalan kısımları resmen kendin yapman gerekir çünkü düşündüğün ölçülerde ebatlarda parçaları bulamazsın

    eski motosikletleri alıp yeniden düzenlemek ise çok daha fazla para ve zaman gerektirir
    belki 6 ay belki 1 yıl sürer bu iş bir ustayla ortak yaparsan ve 10.000 lira üzerinde harcamalar yapman gerekebilir

    böyle çok motosiklet var başlanmış ama bitmemiş ziyan olmuş klasikler

    eğer böyle bir iş yapmak istiyorsan öncelikle maddi sıkıntın olmayacak ve vaktin bol olacak

    mantıklı mıdır dersen mantıksızdır
    ama kalbe mantık işlemez genelde

    aradığın eski motorlara göre değişir
    BMW Triumph yada Moto guzzi gibi kült avrupalı motosikletleri düşünürsen doğrudan fabrikayla iletişime geçerek temin edebilirsin
    Japonların parçaları ise daha zordur bulamazsın genelde üretimden kalkan motorların parçalarını 5 yıl 10 yıl daha üretir sonra temelli silerler fabrikalarından
  • bobber türünü hiç duymamıştım şimdiye kadar

    çevremde bu tür motorlara ilgi duyan pek fazla insan olmadığından (olanlar da motosiklet hakkında fazla bilgisi olmayanlar) onlara bobber deniyor diyen birisi çıkmadı şimdiye kadar

    chopperların önü kısa olanı gibi tarzanca bir üslupla tarif etmeye çalışıyordum beni bu dertten kurtardınız gerçekten


    yeni üretilenlerden harley 883 iron dışında beğendiğim pek olmadı şimdiye kadar ki o da yanına yaklaşılacak gibi değil
    öyle yüksek bir bütçem yok açıkcası

    gösteriş için motoru geniş göstermek her yeri krom kaplamak, çanta, püskül falan ilgimi çekmiyor pek bmw r 25 gibi tek silindir bile iyi durabiliyor motosikletin genel tasarımına göre
    ne kadar güçlü olsalar da tombul izlenimi veriyor geniş motosikletler


    parçaları hurdaya çıkan bi motosikletten, sağdan soldan temin edebileceğimi umuyordum ama işin içine usta da gireceğinden umduğumdan masraflı olacak sanırım

    bu fikri uzun bir süre rafa kaldırıp söylediğiniz motosikletlerin benzerlerini araştırmaya başlayayım en iyisi zaman kaybetmeden

    teşekkürler cevap için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HAS_nicktir -- 18 Haziran 2011; 11:57:24 >
  • illa ustaya gerek yok aslında elin bazı makineleri tutuyorsa ve elin yatkınsa
    benzer projeleri Alp Sungurtekin isimli bir arkadaş yapıyordu (Amerikada yaşıyor kendisi)
    Mesela 1956 model Triumph yaptı kendisi son 6 ayda

     sıradan bir motosikleti klasik motosiklete çevirme


    yukarıdaki motosiklet

    yapım aşamalarını başka bir forumda şu konuda detaylı ve resimli olarak anlatıyor

    yani böyle bir iş için nasıl şeyler gerekli ne gibi aşamalardan geçiyor vs görebilirsin

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/85311-el-yapimi-1956-custom-triumph-projesi.html
  • çok teşekkürler cevap için

    bobbera çevirebileceğim bir motosiklet alıp parça parça değişiklik yaptırmak daha mantıklı geliyor şu an

    kesip biçme kaynak yapma işlerine elim yatkın fakat bir atölye gerekli böyle bir çalışma için, motosikletler hakkında sağlam bilgi ve uzun bi zaman

    işte bu üçü yok bende
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HAS_nicktir

    çok teşekkürler cevap için

    bobbera çevirebileceğim bir motosiklet alıp parça parça değişiklik yaptırmak daha mantıklı geliyor şu an

    kesip biçme kaynak yapma işlerine elim yatkın fakat bir atölye gerekli böyle bir çalışma için, motosikletler hakkında sağlam bilgi ve uzun bi zaman

    işte bu üçü yok bende


    o zaman bir süre uzak dur bu konudan derim

    hem sana hem o parçaladığın motora yazık olur çünkü
  • bobber adıyla arama yaptığımda çok faydalı sayfalara ulaştım

    az sayıda da olsa benim gibi buna uygun bir motor bulup onu bobbera dönüştürmek isteyen (ve yapan) insanların paylaşımlarını takip ediyorum şu an

    cafe racer diye bir klasman olduğundan haberim bile yoktu mesela bobberlara çok yakın tarzda onlar da

    kendi başıma yapamayacağım belli, yaptırmanın hesaplı yollarına bakıyorum
  • ucuz yollu SYM Wolf 125 'e bak eski retro silinde yapılmış şekil bir motorsiklet kendim aldım gayet tatmin etti mutluyum :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.