Şimdi Ara

RENAULT 9 BROADWAY SOĞUK HAVALARDA GAZ YEMEMESİ SORUNU!!!!!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
21.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Artık anlatmaktan çok yoruldum arkadaşlar bende renault 9 broadway var şunu peşinen söyleyeyim motor ısınınca arabada hiç bir sorun görünmüyor ancak sabahları ilk çalıştırmada ister tüpte ister benzinde olsun jikleyi ister yarım ister tam ister çeyrek ne derseniz artık açayım araba 6-7 marş sonrası çok güçsüz çalışıyor gaza hafif bastığım zaman motor istop ediyor jikle çekili olduğu zaman bile böyle oluyor. Bazen istop etmiyor, gazı köklememe rağmen devir 10-15 i geçmiyor hatta bazen 15 e bile çıkmıyor nerdeyse 10 dk arabayı iyice çalıştırmak gerekiyor motor ısınsın diye, motor ısınınca herşey normale dönüyor daha önceleri soğuk havada bile en fazla 3. genellikle 2. marş basışımda araba çalışır 1sn sonra bile harekete geçsem giderdi gaz yerdi ama şimdi, dediğim gibi oluyor ve yürüdüğüm zaman araba her an istop edecekmiş gibi gidiyor jiklenin, gazın varlığı yokluğu belli değil benzinde de tüpte de aynısını yapıyor ama motor ısınınca jikleyi açsam jikle çıkması gereken devre çıkıyor yani jikle veya yakıtlarla bir alakası yok sebebi nedir? Çok yoruldum artık, yardım edin lütfen buraya yazmadan önce internetten araştırırken araçların soğuk havada çalışmamalarının subap ayarına, sibop ayarına, valflere, üst kapak contasına, beyne vs ye bağlamışlar aracın beyni doğru çalışmazsa hava şartlarına göre motora ne kadar yakıt göndereceği ayarı yapamaz falan yazıyor yani soğuk motora sıcak gibi davranır falan, hani jikleyi çekmezseniz araba gaz yemez ya, işte jikleyi çekince de öyle devam ediyor ama dediğim gibi jiklede bir sorun yok karbüratörde jiklenin kelebeği falan açılıp kapanıyor ve motor sıcakken jikle çıkması gereken devre çıkıyor ama soğukken olmuyor yani sizin anlayacağınız soğuk havada bir yere gitmek için kafadan motoru ısıtmak için bir 10 dk beklemek gerekiyor yoksa olmuyor ve yaşadığım yer öyle çok soğuk falan da değil sebebi neden olabilir her kafadan bir ses çıkıyor artık ne yapacağımı şaşırdım LÜTFEN GERÇEKTEN BU İŞTEN ANLAYANLAR VEYA BÖYLE BİR DURUM BAŞLARINA GELENLER YORUM YAZSIN.







  • Günaydın...Öncelikle geçmiş olsun diliyorum. Sorununuzu iki ayrı konumda değerlendirmelisiniz. Yani benzinde ve tüpte ayrı ayrı araştırma yapmalısınız. Zira ikisi de çok farklı nedenlerden bu sorunu yapacaktır.
    Şimdi...Gece aracınızı benzinde çalışırken kapattınız. Sabah geldiniz ve aracınız benzine çalışmıyor. O zaman kontrol edilecek yerlerden ilki benzin pompasıdır. Benzin pompasının difayramı bozuk ise benzin, motoru kapattıktan sonra aynı hattan depoya kaçıyordur. Sizde bunu doldurana kadar hem aracı zor çalıştırırsınız, hemde gereksiz yere boğduğunuz için ısınana kadar zorluk çekersiniz. Diğer taraftan karbüratörünüz hava alıyor olabilir. buda kuvvetli bir ihtimal. Manifold conta kaçağı olması karüratör alt contasında oluşan kaçaklar, hava ayarınızda olan sorunlar aracınzın çalışmasına engel teşkil edecektir. Öncelikle karbüratör sistemini kontrol etmelisiniz. Ayrıca, karbüratör şamandrası arızalı ise yine aynı sorunı yapacaktır. Siz öncelşkle aracınızı benzinde çalışır hale getirmeniz daha sonra LPG sistemine dönmeniz gerekir...
    LPG'de yine aynı sorunun olması, karbüratör veya emme manifold contalarının hava alma ihtimalini kuvvetlendiriyor. Bence kontrollere o noktadan başlamalısınız.

    Supap ayarı bir ihtimal. Ama o devir yapmamasına neden değildir. Sarsıntılı çalışır. Ama gaz verdiğinizde devirlenir. Ayrıca supaplar sorunlu şise, araç genelde sıcakken sıkıntılı çalışır. Üst kapak contasının arızasında aracınızın su eksiltmesi gerekir. Ayrıca eksilen su tüp sisteminizin motor sıcakken aksak çalışmasına neden olacaktır.

    LPG sisteminiz sorunsuzsa, aracınızın karbüratörünün ve mikserinin bağlantı civatalarının sıkılı olup olmadığını kontrol edin. Zira araç jigle çekili iken dahi çalışmaması bir yerlerden hava aldığını gösteriyor. Aracınızın bu durumda çekişinin düşük ve tüketiminin fazla da olması gerekir. Böyle bir sorununuz var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 13 Mayıs 2011; 11:43:11 >




  • İyi siz 6-7 marştan sonra çalıştırabiliyormuşsunuz, bir yağmurlu-soğık havalarda çalıştıramıyorduk bile... Sonra sorunun distribitör kapağının içinin nemlendiğini için çalışmadığını söylediler ama iş işten geçmişti, sattık kurtulduk.. Bence dediğime bir bak yapabiliyorsan distiribitör kapağını çıkar kuru bezle nemini al öyle çalıştır, tabii yüreğin yetiyorsa....
  • Benim bir arkadaşım da imrenerek Broadway aldı.

    Birkaç gün kullandıktan sonra satmak istiyor.

    Bela gibi bir araç.

    Artık miyadını doldurmuş.

    Motor teknolojisi demode, güvenlik yok.

    Bari alınca, spor yay, 205 taban lastik, kule gergisi falan takılsa biraz güvenliği artar en azından.

    Yoksa hiç bulaşılacak araç değil.

    Çalıştırması sorun, gaz fren tepkileri ofsayt. Odun bir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur



    spor yay, 205 taban lastik, kule gergisi falan





    Apaçiye çıkar adamın adı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur



    spor yay, 205 taban lastik, kule gergisi falan





    Apaçiye çıkar adamın adı

    Öyle bi eleman vardı forumda.Herkese yayları kestir diye tavsiye veriyordu.
  • Bizim bi spring vardı rahmetli bi yere gitmeden yarım saat önce çıkıp çalıştırmak için uğraşmaya başlardık gideceğimiz yere vaktinde varmak için
  • Konu 13 mayıs 2011de açılmış. Arkadaş çözüm bulmuştur yada bulamadan satmıştır. Ayrıca hiç ustaya göstermişmi yazmamış.
    Açan kişinin
    Son mesajı 27 Mayıs 2011; 9:12:20
    Son girişi 27 Mayıs 2011; 11:34:01
  • 94 spring var bendede aynı sorunla karşı karşıyayım. Kaç defa ustaya bıraktım, kendimiz uğraştık nafile. Benim aracım motor sıcakken bile sorunlu. Tabi ilk çalışması biraz daha kolay ama yinede 2 3 marşta anca çalışıyor, arka cam rezistansı, kalorifer, farlar aynı anda açıkken gaza basınca ya stop ediyor yada edecek gibi oluyor, normal giderkende ara ara gaz yemiyor, akü iyi, gazı opetten alıyorum, lpg beyni yeni tip atiker.
  • Karbüratör ve devirdayım sorunu varmış. Karbüratörü temizlettim, devirdaymı hallettim, bide elimde lovato beyin vardı onu taktım, azda rolantisini yükselttim araba canavar. Ama soğuklarda ilk çalışması çok uğraştırıyor
  • Bende de spring var karlı havadayiz malum
  • Sıfır km olanında da aynı sorunlar var.Arabanın kendisi sorunlu daha fazla uğşaşıp kendinizi bunaltmayın.2000 model sıfır araba garajda iken bile 2. 3 marşta çalışıyordu.1.4 rti motordu üstelik enjeksiyonlu yani satın kurtulun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skuti61 -- 9 Ocak 2017; 2:10:4 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.