Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
879
Cevap
47
Favori
269.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar.
    Aracım 100.000 Km'ye dayandı. Bu km'den sonra aracın hangi parçalarına dikkat etmem gerekir yada hangileri eskimeye başlamıştır. Aracıma bakmak ve bakımlı olmasını seviyorum :)
    İyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: palaxdine22

    Herkese merhaba arkadaşlar.
    Aracım 100.000 Km'ye dayandı. Bu km'den sonra aracın hangi parçalarına dikkat etmem gerekir yada hangileri eskimeye başlamıştır. Aracıma bakmak ve bakımlı olmasını seviyorum :)
    İyi forumlar

    1)Motorun önünde ve arka yanlarında takozlar var. Viteş geçişlerinde vuruntu yapar.
    2)Tekerlerin bağlı oldu poryelerin içinde bilyalar vardır 70-90 km arasındaki hızlarda uğultu yapar. Bilyaların tanesi 50 tl falan.
    3)Ön takıma kolay kolay bir şey olmaz ama z rotlar falan değişebilir.
    4)Aks kafaları direksiyonu tam sol veya tam sağ yaptığınızda tak tuk ses yapabilir.
    5)Amörtisörler değişebilir.
    6)Bu araçlarda genelde çıkan arıza olan fren öüşürü değişebilir. Genelde ani frenlerden sonra ABS ve ESP lambaları yanıyorsa veya yolda giderken hiçbir uyarı ışığı olmadan hız sabitleyiciniz çalışmıyorsa mutlaka bu müşürdendir.
    7)Aradabir kontak müşürü arızası yapabilir.
    8)Mazot pompasına baktırabilirsiniz. Bu aralar mazot kaçırmaya başlamıştır.
    9)Fren balataları ve disklerine baktırabilrsiniz.

    Ben Vaneo kullanıcısı olarak tam 130.000 km dir bu aracı kullanıyorum ve işim için kullanıyorum. Senede 50.000 km civarinda yol yapıyorum. Bu araç sınıfının lideri. Size tavsiyem aracı çok zorlamayın. Mutlaka ve mutlaka MOBILE 1 0-40W yağ kullanın. Hava filitresini her 5000 km de bir değiştirin. Bu şekilde bakımlarını aksatmazsanız aracınız en az 500.000 km gider. Benimki şu anda 215.000 km de ve halen daha motor performansı %90 da. Hesabını siz yapın. Ben bir de chip tunning yaptırdım. 117 hp 255 nm tork. Sormak istediğiniz bir şey olursa numaram 0541 550 00 08. Kazasız belasız günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: palaxdine22

    Herkese merhaba arkadaşlar.
    Aracım 100.000 Km'ye dayandı. Bu km'den sonra aracın hangi parçalarına dikkat etmem gerekir yada hangileri eskimeye başlamıştır. Aracıma bakmak ve bakımlı olmasını seviyorum :)
    İyi forumlar

    1)Motorun önünde ve arka yanlarında takozlar var. Viteş geçişlerinde vuruntu yapar.
    2)Tekerlerin bağlı oldu poryelerin içinde bilyalar vardır 70-90 km arasındaki hızlarda uğultu yapar. Bilyaların tanesi 50 tl falan.
    3)Ön takıma kolay kolay bir şey olmaz ama z rotlar falan değişebilir.
    4)Aks kafaları direksiyonu tam sol veya tam sağ yaptığınızda tak tuk ses yapabilir.
    5)Amörtisörler değişebilir.
    6)Bu araçlarda genelde çıkan arıza olan fren öüşürü değişebilir. Genelde ani frenlerden sonra ABS ve ESP lambaları yanıyorsa veya yolda giderken hiçbir uyarı ışığı olmadan hız sabitleyiciniz çalışmıyorsa mutlaka bu müşürdendir.
    7)Aradabir kontak müşürü arızası yapabilir.
    8)Mazot pompasına baktırabilirsiniz. Bu aralar mazot kaçırmaya başlamıştır.
    9)Fren balataları ve disklerine baktırabilrsiniz.

    Ben Vaneo kullanıcısı olarak tam 130.000 km dir bu aracı kullanıyorum ve işim için kullanıyorum. Senede 50.000 km civarinda yol yapıyorum. Bu araç sınıfının lideri. Size tavsiyem aracı çok zorlamayın. Mutlaka ve mutlaka MOBILE 1 0-40W yağ kullanın. Hava filitresini her 5000 km de bir değiştirin. Bu şekilde bakımlarını aksatmazsanız aracınız en az 500.000 km gider. Benimki şu anda 215.000 km de ve halen daha motor performansı %90 da. Hesabını siz yapın. Ben bir de chip tunning yaptırdım. 117 hp 255 nm tork. Sormak istediğiniz bir şey olursa numaram 0541 550 00 08. Kazasız belasız günler.

    Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: palaxdine22

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: palaxdine22

    Herkese merhaba arkadaşlar.
    Aracım 100.000 Km'ye dayandı. Bu km'den sonra aracın hangi parçalarına dikkat etmem gerekir yada hangileri eskimeye başlamıştır. Aracıma bakmak ve bakımlı olmasını seviyorum :)
    İyi forumlar

    1)Motorun önünde ve arka yanlarında takozlar var. Viteş geçişlerinde vuruntu yapar.
    2)Tekerlerin bağlı oldu poryelerin içinde bilyalar vardır 70-90 km arasındaki hızlarda uğultu yapar. Bilyaların tanesi 50 tl falan.
    3)Ön takıma kolay kolay bir şey olmaz ama z rotlar falan değişebilir.
    4)Aks kafaları direksiyonu tam sol veya tam sağ yaptığınızda tak tuk ses yapabilir.
    5)Amörtisörler değişebilir.
    6)Bu araçlarda genelde çıkan arıza olan fren öüşürü değişebilir. Genelde ani frenlerden sonra ABS ve ESP lambaları yanıyorsa veya yolda giderken hiçbir uyarı ışığı olmadan hız sabitleyiciniz çalışmıyorsa mutlaka bu müşürdendir.
    7)Aradabir kontak müşürü arızası yapabilir.
    8)Mazot pompasına baktırabilirsiniz. Bu aralar mazot kaçırmaya başlamıştır.
    9)Fren balataları ve disklerine baktırabilrsiniz.

    Ben Vaneo kullanıcısı olarak tam 130.000 km dir bu aracı kullanıyorum ve işim için kullanıyorum. Senede 50.000 km civarinda yol yapıyorum. Bu araç sınıfının lideri. Size tavsiyem aracı çok zorlamayın. Mutlaka ve mutlaka MOBILE 1 0-40W yağ kullanın. Hava filitresini her 5000 km de bir değiştirin. Bu şekilde bakımlarını aksatmazsanız aracınız en az 500.000 km gider. Benimki şu anda 215.000 km de ve halen daha motor performansı %90 da. Hesabını siz yapın. Ben bir de chip tunning yaptırdım. 117 hp 255 nm tork. Sormak istediğiniz bir şey olursa numaram 0541 550 00 08. Kazasız belasız günler.

    Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dessertrose

    [size=4]bir arkadaşımızın bana yardımcı olmasını istiyorum
    diyarbakırda olduğum için vaneoma el sürdürmüyorum.fakat bikaç sıkıntım var.
    ön amartisör değiştircem marka ve fiyat verebilirmisiniz?
    sağ ön koltuk bebek sensörü arızalı tavsiyeniz varmıdır?
    muhtemel şanzıman kartı arızam var dataylı bilgi verirmisiniz?
    pompa enjektör bakımı hakkında da bilgi verirmisiniz?


    herkese teşekkürler. forumumuz gün geçtikçe renkleniyor.

    bende sizlerle bir tecrübemi paylaşayım.
    arabamın farlarını söktüm temizledim taktım.
    sonra uzun yola çıktım belli bi süre sonra motordan güç isteyince araba oldu at arabası 2000 deviri geçmiyor hemen vites atıyor.sonrasında da motor arıza ve epc yandı.şanlıurfada bosh car service girdim.mazot filtren tıkalı dedi değiştirdi.yola çıktım 20km normal biraz gaza basınca yine lambalar yandı araba bayıldı bu şekilde varacağım yere kadar gittim.orda özel bi servise götürdüm turbo arızası dediler maliyet 4-5bin.(söktürürmüyüm hiç turboyu)
    bikaç araştırma yapıp mercedes de uzman olduğunu öğrendiğim murat ustayı buldum(kulakları çınlasın) baktı bilgisayara bağladı turbonda hiç bi sıkıntı yok dedi.abi sen bu arabanın farlarını söktünmü dedi? eveeeet de ne alaka dedim.elini sağ farın arkasına attı kurcaladı.gel bin bakalım yapacakmı aynı arızayı dedi. uzun uzun gittik arıza ortadan kalktı. MEĞER İLK YOLA ÇIKMADAN FARI SÖKTÜĞÜMDE TAKARKEN FAR YÜKSEKLİK AYARI HORTUMUNU TAKMAYI UNUTMUŞUM!!!!!

    vaneoda far yükseklik ayarı hava ile yapılır hava hortumunun ucu açıkta kaldığından sistemde hava kaçığı algılanıyor ve turbo devreye girmiyor.

    tüm arkadaşlara tavsiyem kim nederse desin işten anlayan birinin cevabını almadan vaneonuza el sürdürmeyin.evet vaneo çoğuna yabancı ama ben teknik bilgim sağlamlığı nedeniyle sanayi veya yetkili servisdekilere dahi kafama yatmayan hiç bişeye el sürdürmüyorum.birçok işi kendim yapıyorum.geçenlerde ''cfergül'' arkadaşımızında katkı ve yardımlarıyla egr valfini söktüm temizledim.oldukça faydalı bi işlem fakat egr valfi takarken civatasını elinizden düşürmeyin tırmalar durursunuz bulaacam diye benim gibi:)

    Selam Arkadaşlar;

    2004 vaneo imaginationum var.Aracımı çok seviyorum. Genel itibariyle memnunum ancak birkaç soru sormak istiyorum.
    Yukarıda dessertrose arkadaştan yaptığım alıntıdaki problemi yaşıyorum.
    Uzun yola çıktığımda bir süre sonra aracım güçten düşüyor ve motor ve epc ışığı yanıyor. boşta gaza bastığımda en çok 3500 deviri görüyor. hareket ettiğimde gaza bastığımda otomatik şanzumanım kısa sürede vites geçişleri yaparak 60km de 5. vitese çıkıyor, yığılıp kalıyor. 100-120 yi bulması 2-3 dakika alıyor. rampaları çıkamıyor, aracım tanınmaz hale geliyor....
    Ne olduğunu anlamıyorum ama bir kaç gün sonra bu arıza kayboluyor. bir kaç gün sonra motor ve epc ışıkları da kendiliğinden sönüyor.
    Aracım normal durumda (bu arıza yokken) boşta iken gaza bastığımda 5000 devire rahatlıkla geliyor , hareket ettiğimde düzenli bir şekilde 18-20 saniyede 100 km yi buluyor.
    Problemin hava kaçağından olduğunu düşünüyorum. ama zamanla kendiliğinden br bozulup bir düzeldiği için de kaçak varmı varsa hangi durumda var bilemiyorum.Belki sorun başka bi şeydedir. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşım varsa tavsiyesini almak isterim.

    Bir de chip yazılımı yaptırmak istiyorum. Ispartada yaşıyorum.Bu bölgelere yakın chip uygulamaı yapan tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı acaba?

    Cevaplarınız için şimdiden çok çok teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stonestr

    quote:

    Orijinalden alıntı: dessertrose

    [size=4]bir arkadaşımızın bana yardımcı olmasını istiyorum
    diyarbakırda olduğum için vaneoma el sürdürmüyorum.fakat bikaç sıkıntım var.
    ön amartisör değiştircem marka ve fiyat verebilirmisiniz?
    sağ ön koltuk bebek sensörü arızalı tavsiyeniz varmıdır?
    muhtemel şanzıman kartı arızam var dataylı bilgi verirmisiniz?
    pompa enjektör bakımı hakkında da bilgi verirmisiniz?


    herkese teşekkürler. forumumuz gün geçtikçe renkleniyor.

    bende sizlerle bir tecrübemi paylaşayım.
    arabamın farlarını söktüm temizledim taktım.
    sonra uzun yola çıktım belli bi süre sonra motordan güç isteyince araba oldu at arabası 2000 deviri geçmiyor hemen vites atıyor.sonrasında da motor arıza ve epc yandı.şanlıurfada bosh car service girdim.mazot filtren tıkalı dedi değiştirdi.yola çıktım 20km normal biraz gaza basınca yine lambalar yandı araba bayıldı bu şekilde varacağım yere kadar gittim.orda özel bi servise götürdüm turbo arızası dediler maliyet 4-5bin.(söktürürmüyüm hiç turboyu)
    bikaç araştırma yapıp mercedes de uzman olduğunu öğrendiğim murat ustayı buldum(kulakları çınlasın) baktı bilgisayara bağladı turbonda hiç bi sıkıntı yok dedi.abi sen bu arabanın farlarını söktünmü dedi? eveeeet de ne alaka dedim.elini sağ farın arkasına attı kurcaladı.gel bin bakalım yapacakmı aynı arızayı dedi. uzun uzun gittik arıza ortadan kalktı. MEĞER İLK YOLA ÇIKMADAN FARI SÖKTÜĞÜMDE TAKARKEN FAR YÜKSEKLİK AYARI HORTUMUNU TAKMAYI UNUTMUŞUM!!!!!

    vaneoda far yükseklik ayarı hava ile yapılır hava hortumunun ucu açıkta kaldığından sistemde hava kaçığı algılanıyor ve turbo devreye girmiyor.

    tüm arkadaşlara tavsiyem kim nederse desin işten anlayan birinin cevabını almadan vaneonuza el sürdürmeyin.evet vaneo çoğuna yabancı ama ben teknik bilgim sağlamlığı nedeniyle sanayi veya yetkili servisdekilere dahi kafama yatmayan hiç bişeye el sürdürmüyorum.birçok işi kendim yapıyorum.geçenlerde ''cfergül'' arkadaşımızında katkı ve yardımlarıyla egr valfini söktüm temizledim.oldukça faydalı bi işlem fakat egr valfi takarken civatasını elinizden düşürmeyin tırmalar durursunuz bulaacam diye benim gibi:)

    Selam Arkadaşlar;

    2004 vaneo imaginationum var.Aracımı çok seviyorum. Genel itibariyle memnunum ancak birkaç soru sormak istiyorum.
    Yukarıda dessertrose arkadaştan yaptığım alıntıdaki problemi yaşıyorum.
    Uzun yola çıktığımda bir süre sonra aracım güçten düşüyor ve motor ve epc ışığı yanıyor. boşta gaza bastığımda en çok 3500 deviri görüyor. hareket ettiğimde gaza bastığımda otomatik şanzumanım kısa sürede vites geçişleri yaparak 60km de 5. vitese çıkıyor, yığılıp kalıyor. 100-120 yi bulması 2-3 dakika alıyor. rampaları çıkamıyor, aracım tanınmaz hale geliyor....
    Ne olduğunu anlamıyorum ama bir kaç gün sonra bu arıza kayboluyor. bir kaç gün sonra motor ve epc ışıkları da kendiliğinden sönüyor.
    Aracım normal durumda (bu arıza yokken) boşta iken gaza bastığımda 5000 devire rahatlıkla geliyor , hareket ettiğimde düzenli bir şekilde 18-20 saniyede 100 km yi buluyor.
    Problemin hava kaçağından olduğunu düşünüyorum. ama zamanla kendiliğinden br bozulup bir düzeldiği için de kaçak varmı varsa hangi durumda var bilemiyorum.Belki sorun başka bi şeydedir. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşım varsa tavsiyesini almak isterim.

    Bir de chip yazılımı yaptırmak istiyorum. Ispartada yaşıyorum.Bu bölgelere yakın chip uygulamaı yapan tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı acaba?

    Cevaplarınız için şimdiden çok çok teşekkürler...

    Geçmiş olsun. Ben de bir vaneo kullanıcısıyım. 130.000 km dir kullanıyorum. Sizin sorununuz büyük ihitmalle turboyu açıp kapatan valfeden kaynaklanıyor. Bu turbonun içindeki valfi açıp kapatan eletronik bir sistemdir. Bu valf gerektiğinde turboyu devreye sokuyor. Vakum sistemiyle çalıştığından içindeki sistem bazen kaçak yapıyor ve o kaçak sonucu turbo tam devreye giremiyor. Bu yüzden 40 km ye kadar hızlı fakat sonra basınç artamadığından hızlanmanız yavaşlıyor 120 km ulaşmanız dakikalar alıyor. 300 tl lik bir parçadır ve tamiri yoktur. Değişmeniz gerekiyor. Değiştirdiğinizde sorununuz çözülecektir. Bu parçadan mı olup olmadığını kesin anlamak için sorunu yaşadıktan hemen sonra aracı kenara çekin ve aracınızı stop edip 2 dakika sonra tekrar çalıştırın. Sorununuz gidiyorsa kesin dediğim parçadandır. Bu parçadan aracınızda motorun solunda ve sağdaki silecek suyunun altında olmak üzere iki tane var. Biri turboyu diğeri ise EGR valfini açar. Durum budur. Telefonum 0541 550 00 08. Ayrıntılı sormak isterseniz telefonda da açık şekilde anlatabilirim. Hatta bende parçanın çıkmasıda var yollarım bakarsınız sonra sorun giderse parçanın sıfırını alırsınız çünkü bendeki de arada bir kaçırma yapıyor ama nadir. Tekrardan geçmiş olsun.




  • selamlar cfergul,

    öncelikle cevabın için teşekkür ederim. tespitinde kesinlikle haklısın. sorunum anlattığın şeyle aynı... sebebinin turbo valfi olduğunu yazmışsın. benim bu arızam sık yaşadığım bir sorun değil aslında (şimdilik!) :))
    1.5 yıl oldu aracımı alalı ve toplamda 6-7 kere bu sorun yaşandı ve geçti... parça pahalı gibi arıza daha da sıklaşırsa o zaman değiştirmek gerek..
    Yalnız senden rica etsem parçanın adı nedir tam olarak ve nerden bulabilirim bu parçayı biliyorsan yazar mısın?
    chip yazılım konusunda fikriniz nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stonestr

    selamlar cfergul,

    öncelikle cevabın için teşekkür ederim. tespitinde kesinlikle haklısın. sorunum anlattığın şeyle aynı... sebebinin turbo valfi olduğunu yazmışsın. benim bu arızam sık yaşadığım bir sorun değil aslında (şimdilik!) :))
    1.5 yıl oldu aracımı alalı ve toplamda 6-7 kere bu sorun yaşandı ve geçti... parça pahalı gibi arıza daha da sıklaşırsa o zaman değiştirmek gerek..
    Yalnız senden rica etsem parçanın adı nedir tam olarak ve nerden bulabilirim bu parçayı biliyorsan yazar mısın?
    chip yazılım konusunda fikriniz nedir?

    Parçanın adını öğrenir yazarım. Bu parça zaten ilk başlarda pek kaçırma yapmadığı için arızayı arada bir verir. Sonra sonra tamamen bozulur. Parça benim servisimde mevcut. Siz tam bozulduğunda haber verin ben size bendeki çıkmayı yollarım denersiniz sorun çözülürse sıfırını yollarım. Chip konusuna gelince. Ben Samsun da Bektaş otoda yaptırdım ve çok tecrübeli bir arkadaş ilgilendi benimle. Optimum bir uygulama yaptı ve şu an çok memnunum. 170.000 km de iken yaptırdım. Şu an 215.000 km de aracım. Alt devirlerde araç mükemmel oldu. Yakıt %10 civarında düştü. Dyno ölçümünde 117 hp 255 nm tork diye çıktı. Doğru yere yaptırırsanız çok memnun kalırsınız. Aracınız otomatikse BOX diye bir kutu takarlar motora beygir arttırsın diye onu kesinlikle taktırmayın çünkü otomatik vitesle uyumu SIFIR. Benim şanzumanı en az 10 sefer arızaya düşürdü. Size tavsiyem bu şekilde olur. Bir de mutlaka ve mutlaka fabrikanın önerdiği Mobil 1 0-40w yağ kullanın. Servislerde daha fazla kar etmek için 10-40w koyun diye ısrar ederler. Kazasız günler.




  • Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba,

    bende Nisan -2012'den beri Vaneo kullanıcısıyım, 9-10 ayda yaşadıklarım şunlar:

    1. Sağ arka kapıda cam tıkırtısı gibi ses ve devamında da kapı otomatiklerinin giderken açılması, tavan lambasının olmadık yerde yanması vardı, sinirimden ön tavan lambasını bile sökmüştüm,
    çözümü ise; arka kapıların kapandığında otruduğu bir küçük yuva ve oraya oturan erkek parçaları var, gevşemiş sıktık, bir de bu parçaların temas yüzeylerini zımparaladık, halloldu,

    2. Zonguldak'ta yaşıyorum, yollar berbat, heleki işyerime giden 2 km'si tarla gibi, önden sesler gelmeye başladı, amortisörlerden korktum, değilmiş,
    çözüm: z rotlar değişti, ses gitti,

    3. Arka taraftan özellikle kalkışlarda bir "tık" sesi, yine amortisör sandım, ustanın bakmadığı yer kalmadı, amortisör değilmiş,
    çözüm: kurcalarken ben buldum, arka bagaj kapak amortisörlerinden geliyormuş, bir yağlayıcı malzeme var, sprey, aldım sıktım, bir de arka kapı sürgülerine sıktım, ses gitti, kapılar da yağ gibi kaymaya başladı,

    4. Araba 90 bine geldi, Bursa'ya gelmiştim, kasis ev çukur geçiş sonrası önden ses gelmeye başladı, "hah şimdi amortisörler gitti" dedim, baktırdık, ön sağ iyice yağ atmış, sol çok kötü değilmiş, bu sefer tutturduk, amortisörler gidik...
    çözüm: amortisör bulamadık (galiba Cfergül arkadaşı rahatsız edicez...), şimdilik beklemedeyiz,

    5. 4.maddede amortisöre bakarken 90 bin bakımını da yaptıralım dedik,
    balatalar gitmiş, üstüne diskelri de yemişiz, 4 set birden değişti,
    yağı, filtreleri, kayışı, bilyeleri derken bayağı bir masarafa girdik, ama asıl sorun amortisörlere sıra gelmedi,


    şuan arada bir yaşadığım bir başka sorunda şudur; araç turboya kalktığında sarsıntılı bir toparlama yapıyor, bir de cırcırlı ve de sanki birşeyi yırtar gibi bir ses veriyor, umarım turbo arızalı değildir,

    bundan önce 4 sene lancer kullandım, sadece balataları ve trigeri, yağ değişimlerini bilirim,
    galiba Vaneo bize pahalıya malolacak gibi...

    muhabbet ve saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebi67

    Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba,

    bende Nisan -2012'den beri Vaneo kullanıcısıyım, 9-10 ayda yaşadıklarım şunlar:

    1. Sağ arka kapıda cam tıkırtısı gibi ses ve devamında da kapı otomatiklerinin giderken açılması, tavan lambasının olmadık yerde yanması vardı, sinirimden ön tavan lambasını bile sökmüştüm,
    çözümü ise; arka kapıların kapandığında otruduğu bir küçük yuva ve oraya oturan erkek parçaları var, gevşemiş sıktık, bir de bu parçaların temas yüzeylerini zımparaladık, halloldu,

    2. Zonguldak'ta yaşıyorum, yollar berbat, heleki işyerime giden 2 km'si tarla gibi, önden sesler gelmeye başladı, amortisörlerden korktum, değilmiş,
    çözüm: z rotlar değişti, ses gitti,

    3. Arka taraftan özellikle kalkışlarda bir "tık" sesi, yine amortisör sandım, ustanın bakmadığı yer kalmadı, amortisör değilmiş,
    çözüm: kurcalarken ben buldum, arka bagaj kapak amortisörlerinden geliyormuş, bir yağlayıcı malzeme var, sprey, aldım sıktım, bir de arka kapı sürgülerine sıktım, ses gitti, kapılar da yağ gibi kaymaya başladı,

    4. Araba 90 bine geldi, Bursa'ya gelmiştim, kasis ev çukur geçiş sonrası önden ses gelmeye başladı, "hah şimdi amortisörler gitti" dedim, baktırdık, ön sağ iyice yağ atmış, sol çok kötü değilmiş, bu sefer tutturduk, amortisörler gidik...
    çözüm: amortisör bulamadık (galiba Cfergül arkadaşı rahatsız edicez...), şimdilik beklemedeyiz,

    5. 4.maddede amortisöre bakarken 90 bin bakımını da yaptıralım dedik,
    balatalar gitmiş, üstüne diskelri de yemişiz, 4 set birden değişti,
    yağı, filtreleri, kayışı, bilyeleri derken bayağı bir masarafa girdik, ama asıl sorun amortisörlere sıra gelmedi,


    şuan arada bir yaşadığım bir başka sorunda şudur; araç turboya kalktığında sarsıntılı bir toparlama yapıyor, bir de cırcırlı ve de sanki birşeyi yırtar gibi bir ses veriyor, umarım turbo arızalı değildir,

    bundan önce 4 sene lancer kullandım, sadece balataları ve trigeri, yağ değişimlerini bilirim,
    galiba Vaneo bize pahalıya malolacak gibi...

    muhabbet ve saygılar...

    Sıkıntı değil kardeş, her türlü yardımcı olurum. Aracın otomatik vites ise kalkışlarda yırtılma gibi bir ses geliyorsa şanzumanda bir sorun vardır. 90.000 km de turboda sorun çıkacağını düşünmüyorum. Bir de her araba 80-90 bin km den sonra masraf açar. Vaneo da bu araçlardan biri. Ben 130 binden beri kullanıyorum şu an 220.000 km de. Yaşamadığım durum kalmamıştır herhalde ama inan Vaneo sağlam ve keyifli bir araç. 200.000 km de enjektörlere bakım yaptırdım. O ara araç kompresyon değerini ölçürdüm ve motor %90 çıktı. Bu değer bu km deki bir araç için bence mükemmel. Samsun'da Ankaralılar mercedese giderim ben servis için ve ben gitmeye başladığımda Vaneo sayısı 3 idi ben gitmeye başladıktan sonra sayı 11 oldu. Henüz daha motor yapılan yok. Bir arkadaşın var 345.000 km de ve halen sıkıntısı yok. Biz şimdi Mercedes sahibi olduğumuz için biraz mükemmeliyetçi oluyoruz. Yoksa diğer aynı sınıf araçların içlerinden ne sesler geliyor anlatsam inanmazsınız. Caddy sahiplerinin yaşadığını sorunlarla roman yazarsınız. Dobloyu zaten saymıyorum. Vaneo tartışmasız sınıfının lideri bir araçtır. ESP yi standart olarak veren başka kaç tane araç var. Abs, esp 4 hava yastığı, sunroof, ön arka park sensörü, hız sabitleyici, çocuk koltuğu, 4 teker disk ve otomatik olan araçları saymaya kalkasanız kaç tane sayabilirsiniz.




  • Eyvallah,

    araç konusunda kesinlikle haklısın, doblonun sıfırını kullandım, alınacak araba değil, sadce makyaj var, 100'ün üzerinde güven "0", 120'yi gördüm hoplamaya zıplamaya başladı araç,
    Caddy'yi bilmem, ama narin bir araba görüntüsü ve imajı var,
    ama Vaneo acayip bir araç, tabiki lancer ile kategorisi farklı bir kere...kıyası mantıklı değil, kendimce bir karşılaştırma idi,
    enteresandır, sakin kullanımında ayrı bir lezzet var, hırçın kullanamında bir ayrı,
    ilk bindiğimde virajlara çekinerek girerdi, inan lancer'a nazaran daha güvenli giriyorum artık, esp'ye hayran kaldım, ara hızlanmaları çok iyi, kışlın kar lastiği takınca kalkamadığı rampa olmadı...hemde patinaja kalkmadan,
    bu sıralar kendimi ehlileştirmeye çalışıyorum, aynı araçta 38-40 kuruşu da gördüm yakıt olarak, 29 kuruşuda (kar lastikli son hali), mevsimlik lastikte de 25-34 kuruş arasında değişirdi,
    en son 90-110 km aralığında şehir dışı kullandım, 800 km'yi geçecekti hala kırmızı lambası yanmadı deponun,
    en çokta bagajına hayranım, eskiden çantalar almazdı, şimdi herşeyi koy, üstüne memleket erzakı, üzerine de çocuklar geçip duruyor,

    yakıt olarak shel'in euro dizelinden başkasını koymadım (belki kısa mesafede zorunlu konmuş olabilir), 3-4 kutu da würth marka yakıt katkısı (enjektör temizleyici) kullandım, en son bakımda da karbon clean yaptırdım, bor da almıştım yanımda yok diye atamadık motora...

    elimden geldiğince bakmaya çalışırım, ama bu bozuk yollar çok canımı sıkıyor, bir gelip baksanız şu Zonguldak yollarına...herkes doğuyu perişan zanneder, doğunun yollarını Erzurum'a kadar gittim, otoban resmen... buralarda afedersin anca eşekle gezinir...neyse...

    dün ustama götürdüm şu amotisör için, biraz gezdi, acil bir durum yok dedi, tam patlamamış, bir müddet git, seni idare eder, iyice rahatsızlık artarsa gelirsin dedi, bende sevindim masrafım ötelendi diye, bakalım ne kadar gideceğiz...

    Üstadım şu senin chip miydi performansı arttıran, son notlarından birinde araçtan haricen satıyordun, o duruyormu, evet ise onu nasıl monte ettirebilirim, bana kaça mal olur...

    saygı ve muhabbetle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebi67

    Eyvallah,

    araç konusunda kesinlikle haklısın, doblonun sıfırını kullandım, alınacak araba değil, sadce makyaj var, 100'ün üzerinde güven "0", 120'yi gördüm hoplamaya zıplamaya başladı araç,
    Caddy'yi bilmem, ama narin bir araba görüntüsü ve imajı var,
    ama Vaneo acayip bir araç, tabiki lancer ile kategorisi farklı bir kere...kıyası mantıklı değil, kendimce bir karşılaştırma idi,
    enteresandır, sakin kullanımında ayrı bir lezzet var, hırçın kullanamında bir ayrı,
    ilk bindiğimde virajlara çekinerek girerdi, inan lancer'a nazaran daha güvenli giriyorum artık, esp'ye hayran kaldım, ara hızlanmaları çok iyi, kışlın kar lastiği takınca kalkamadığı rampa olmadı...hemde patinaja kalkmadan,
    bu sıralar kendimi ehlileştirmeye çalışıyorum, aynı araçta 38-40 kuruşu da gördüm yakıt olarak, 29 kuruşuda (kar lastikli son hali), mevsimlik lastikte de 25-34 kuruş arasında değişirdi,
    en son 90-110 km aralığında şehir dışı kullandım, 800 km'yi geçecekti hala kırmızı lambası yanmadı deponun,
    en çokta bagajına hayranım, eskiden çantalar almazdı, şimdi herşeyi koy, üstüne memleket erzakı, üzerine de çocuklar geçip duruyor,

    yakıt olarak shel'in euro dizelinden başkasını koymadım (belki kısa mesafede zorunlu konmuş olabilir), 3-4 kutu da würth marka yakıt katkısı (enjektör temizleyici) kullandım, en son bakımda da karbon clean yaptırdım, bor da almıştım yanımda yok diye atamadık motora...

    elimden geldiğince bakmaya çalışırım, ama bu bozuk yollar çok canımı sıkıyor, bir gelip baksanız şu Zonguldak yollarına...herkes doğuyu perişan zanneder, doğunun yollarını Erzurum'a kadar gittim, otoban resmen... buralarda afedersin anca eşekle gezinir...neyse...

    dün ustama götürdüm şu amotisör için, biraz gezdi, acil bir durum yok dedi, tam patlamamış, bir müddet git, seni idare eder, iyice rahatsızlık artarsa gelirsin dedi, bende sevindim masrafım ötelendi diye, bakalım ne kadar gideceğiz...

    Üstadım şu senin chip miydi performansı arttıran, son notlarından birinde araçtan haricen satıyordun, o duruyormu, evet ise onu nasıl monte ettirebilirim, bana kaça mal olur...

    saygı ve muhabbetle...

    Teşekkür ettim. O sonradan takılanı kesinlikle tavsiye etmiyorum. Aracın otomatikse şanzumanı aradabir arızaya düşürüyor. Onun için direk aracın beynine atılan yazılım her zaman için daha iyi oluyor. Direk beyne atılan yazılım 600 tl ile 800 tl arasında değişiyor.




  • arkadaşlar merhaba, benim vaneoda kayış gergisinden geldiğini düşündüğüm rölantide bir şıkırtı var. gaza basınca kayboluyor. bununla ilgili istanbul avrupa yakasında önereceğiniz bir servis varmı ? ayrıca uzun yolda değilde, şehiriçi yakıt sarfiyatım artmaya başladı, bunun sebepleri ve çözümü hakkında fikirlerinizi merak ediyorum. yakıt pompasında terleme gördüm gerçi ama pahalı bir işlem olmasından korkuyorum...

    diğer konu arka ikili koltuğu birtürlü yerinden sökemedim, koltuğu katlayıp alttaki çıkarma koluna yukarı çekerek asılıyorum ama yerinden kıpırdamıyor. konuyu bilen varsa yardımını rica ediyorum.

    ses sitemi olarak mercedesin orjinal televizyonlu comand 2.0 sistemini buldum, onu kullanıyorum. aranızda kullanan varsa multimedia interface hakkında konuşmak isterim.

    park sensörü arada arıza tonu vererek kırmızıya dönüyor. ön taraftaki sensörlerden biri görmüyor sanırım bundan, ön taraftaki sensör sistemini iptal etmek mümkünmü bilen varmı?

    yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafayurteri -- 27 Şubat 2013; 16:20:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafayurteri

    arkadaşlar merhaba, benim vaneoda kayış gergisinden geldiğini düşündüğüm rölantide bir şıkırtı var. gaza basınca kayboluyor. bununla ilgili istanbul avrupa yakasında önereceğiniz bir servis varmı ? ayrıca uzun yolda değilde, şehiriçi yakıt sarfiyatım artmaya başladı, bunun sebepleri ve çözümü hakkında fikirlerinizi merak ediyorum. yakıt pompasında terleme gördüm gerçi ama pahalı bir işlem olmasından korkuyorum...

    diğer konu arka ikili koltuğu birtürlü yerinden sökemedim, koltuğu katlayıp alttaki çıkarma koluna yukarı çekerek asılıyorum ama yerinden kıpırdamıyor. konuyu bilen varsa yardımını rica ediyorum.

    ses sitemi olarak mercedesin orjinal televizyonlu comand 2.0 sistemini buldum, onu kullanıyorum. aranızda kullanan varsa multimedia interface hakkında konuşmak isterim.

    park sensörü arada arıza tonu vererek kırmızıya dönüyor. ön taraftaki sensörlerden biri görmüyor sanırım bundan, ön taraftaki sensör sistemini iptal etmek mümkünmü bilen varmı?

    yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederim.

    Mümkün olduğunca sorularınızı cevaplamak isterim.
    -Rolantide gelen kırr kurrr şak şuk sesleri kesinlikle V kayışı bölümünden gelmektedir. Bunun nedeni gergi kütüğü veya yan sanayi kayıştır. Öncelikle orjinal mercedes logolu kayış takıp deneyin olmadı gergi kütüğüyle birlikte değiştirin. Orjinal kayış 75 tl, yan sanayi kütük 300 orjinal 800 tl.
    -Ara hızlanmaların olduğu şehir içi trafiklerinde eğer yakıtınız artıyorsa bunun nedeni ayarları bozulmuş enejktörlerdir diye düşünüyorum, diğer bir ihtimal ise katalizatörünüz tıkanmış olabilme ihtimaline karşı motorun sıkışmasıdır. Bir de mazotunuzu değiştirip denemenizde fayda var derim.
    -Vaneo yakıt pompaları belli bir zaman sonra terleme yapmaya başlar. Bunlar genelde 2004 ve öncesi vaneolarda oluyor. 2005 den sonrakilerde daha az rastlanan bir olaydır. Bu durumda pompanız sökülür ve içindeki contalar değişir. Bunun maliyeti 200 tl civarındadir. Önlemini erken almak her zaman size avantaj sağlar yoksa sonra pompanın bloğunda bir çatlak meydana gelirse tamiri mümkün değildir. Orjinal pompa ise 2000 tl civarındadır.
    -Arka koltukları sökmek için önce tepesındaki kolu çekip koltuğu yatırın sonra kolduğun altındaki kolu yukarı değil aşağı doğru bastırın. Bastırıp koltuğun kendisini yukarı çekmeyi deneyin, bu şekilde açılması gerekir.
    -Multimedya hakkında bilgim yok malesef.
    -Vaneoda 4 ön ve 4 arka olmak üzere 8 sensör vardır. 1 tanesinde bile sorun olsa bütün hepsi arızaya düşer. Ön veya arkayı kapatmanız mümkün değildir. Ya hepsi açık olacak ya da hepsi kapalı. Servisinde bilgisayara bağlatırsanız arızanın hangisinde olduğunu net olarak göreceksiniz. Ona görede değişimi yapıp sensörlerinizi kullanmaya devam edebilirsiniz. Orjinal sensör 150 tl çıkması 50-75 tl arasındadır.




  • cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum, çok soru sordum biliyorum ama son olarak istanbulda önereceğiniz bir servis ve birde sigorta panelinin açıklamalı şeması elinde olan varmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafayurteri

    cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum, çok soru sordum biliyorum ama son olarak istanbulda önereceğiniz bir servis ve birde sigorta panelinin açıklamalı şeması elinde olan varmı ?

    İstanbul'u hiçnbilmiyorum. Sigorta şeması kullanma klavuzunda vardır diye biliyorum. Netten bir bakayım bulursam size link atarım.
  • Uzun zamandır yazmadım.Eski sorunum tekrar başladı.Sorun şu.Küçük viteslerde araba gaza basınca sallama,silkeleme yapıyor.3,4 saniye sürüyor.sıcak veya soğuk farketmiyor.Daha öncede bu durum vardı.Enjektörler ve pompayı başka bir nedenden söküp temizletip taktırdım düzelmişti.yakıt deposu bozulmuştu.onu değiştirdim.Yine silkeleme başladı.tamircinin biri şanzımandan dedi.bence yakıt sistemi ile alakalı bir durum gibi geliyor bana.bu konuda bilgisi olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusufk_100

    Uzun zamandır yazmadım.Eski sorunum tekrar başladı.Sorun şu.Küçük viteslerde araba gaza basınca sallama,silkeleme yapıyor.3,4 saniye sürüyor.sıcak veya soğuk farketmiyor.Daha öncede bu durum vardı.Enjektörler ve pompayı başka bir nedenden söküp temizletip taktırdım düzelmişti.yakıt deposu bozulmuştu.onu değiştirdim.Yine silkeleme başladı.tamircinin biri şanzımandan dedi.bence yakıt sistemi ile alakalı bir durum gibi geliyor bana.bu konuda bilgisi olan var mı?

    Büyük ihtimalle şanzumandır diye düşünüyorum. Şanzumanın kavrama sistemleri eskimişse bunu yapar ama detaylı bakmak lazım. Yakıt sisteminde bir sorun var ise eğer bilgisayarda net olarak görünebiliyor. Bence bir makinaya bağlatın sonra bakalım ne diyor.
  • Merhaba arkadaşlar. Eski vaneomdan kalan performans çipini satıyorum. Tork ve beygirde artış sağlıyor. Fiyat olarak 250TL düşünüyorum. İlgilenenler lütfen benimle irtibata geçsinler. Teekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendinibil

    Merhaba arkadaşlar. Eski vaneomdan kalan performans çipini satıyorum. Tork ve beygirde artış sağlıyor. Fiyat olarak 250TL düşünüyorum. İlgilenenler lütfen benimle irtibata geçsinler. Teekkürler.

    Sattın mı?
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.