Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
879
Cevap
47
Favori
269.684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lancer16

    merhaba,

    Ankara'da

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-van-panelvan-mercedes-benz-2004-mercedes-vaneo-1-7-cdi-dizel-ekonomik-arac-sunroof-lu-82396656/detay/

    linkte bir vaneo var, iletişim kurduk, takas niyetimiz var,

    benim sorum bu aracı bir ustaya göstermek istiyorum, nereye götürebilirim,

    ayrıca tavsiyeniz nedir, tecrübelerinizden istifade etmek isterim...

    benim araç ilan no: 82402877 (sahibinden.com) (takas düşünürseniz görüşebiliriz

    teşekkür ederim...


    Aracın kaporta ve motoruyla ilgili birşey yazılmamış ilanda. Bence önce onları sorun sonra ustaya gösterirsiniz. Usta olarak ostim alinteri bulvarindaki oto güven hüseyin usta mercedes servisini tavsiye ederim. Orada Remzi ustayi bulup vaneocu suat beyin selamı var derseniz yardımcı olurlar. Benim vaneo da satılık borcumdan dolayı ama fiyat size pahalı gelebilir. İlan no 66556821




  • ustam bnde de 2005 ambıante vart 1.7 cdı cip düşünüyorum ama yakıtı nasıl etkiler aracın motor ömrü fln sncta mercedes iii olsa bastan kyardı dye de dsnyrm kullanıcı olrk sz daha iyi bilirsnz kasko da da problem ypyr mu yni snradan bsey olsa cip war deyp problem yapmasnlar dünya hli
  • teşekkür ederim, bu mesajı sonradan gördüm, öncesinde sizin ilan mesajınızı gördüm ve mesaj attım, ardından sahibinden.com üzerinden de attım, kalabalık için kusura bakmayın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TERMELİ_55

    ustam bnde de 2005 ambıante vart 1.7 cdı cip düşünüyorum ama yakıtı nasıl etkiler aracın motor ömrü fln sncta mercedes iii olsa bastan kyardı dye de dsnyrm kullanıcı olrk sz daha iyi bilirsnz kasko da da problem ypyr mu yni snradan bsey olsa cip war deyp problem yapmasnlar dünya hli

    Valla ben yaptırdım çok memnunum. Aracımı tanıyamıyorum şu anda. Alt devirler üst devirler mükemmel oldu. Vites geçişlerim harika. Chipte dikkat edeceğiniz tek unsur çok uzun süre zorlamayacaksınız. Uzun süreden kastım gerçekten uzun süre. Sonra her 5000 km de bir mutlaka hava filitresini değiştireceksiniz ki zaten turbolu araçlarda bunu chip olmasa dahi yapmanız gerekmektedir. Carbon clean yaptırın. Hava filitresini temiz tutun yeterli olur. Kasko demişsiniz. Bu olayın kaskoyla zerre kadar alakası yoktur. Kısaca sıkıntı çıkmaz. Mercedes her aracını sağlam yapar ama önemli olan sağlam motora sağlam bakmak. Herşeyini zamanında yaptırdığınız her motor uzun süre gider ama mercedes motoru daha uzun sure gider.




  • Cok sagolasin ustam önerebileceğiniz marka var mi yada link varsa ordan da bakabilirim sahibinden de az var da
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dessertrose

    bir arkadaşımızın bana yardımcı olmasını istiyorum
    diyarbakırda olduğum için vaneoma el sürdürmüyorum.fakat bikaç sıkıntım var.
    ön amartisör değiştircem marka ve fiyat verebilirmisiniz?
    sağ ön koltuk bebek sensörü arızalı tavsiyeniz varmıdır?
    muhtemel şanzıman kartı arızam var dataylı bilgi verirmisiniz?
    pompa enjektör bakımı hakkında da bilgi verirmisiniz?


    herkese teşekkürler. forumumuz gün geçtikçe renkleniyor.

    bende sizlerle bir tecrübemi paylaşayım.
    arabamın farlarını söktüm temizledim taktım.
    sonra uzun yola çıktım belli bi süre sonra motordan güç isteyince araba oldu at arabası 2000 deviri geçmiyor hemen vites atıyor.sonrasında da motor arıza ve epc yandı.şanlıurfada bosh car service girdim.mazot filtren tıkalı dedi değiştirdi.yola çıktım 20km normal biraz gaza basınca yine lambalar yandı araba bayıldı bu şekilde varacağım yere kadar gittim.orda özel bi servise götürdüm turbo arızası dediler maliyet 4-5bin.(söktürürmüyüm hiç turboyu)
    bikaç araştırma yapıp mercedes de uzman olduğunu öğrendiğim murat ustayı buldum(kulakları çınlasın) baktı bilgisayara bağladı turbonda hiç bi sıkıntı yok dedi.abi sen bu arabanın farlarını söktünmü dedi? eveeeet de ne alaka dedim.elini sağ farın arkasına attı kurcaladı.gel bin bakalım yapacakmı aynı arızayı dedi. uzun uzun gittik arıza ortadan kalktı. MEĞER İLK YOLA ÇIKMADAN FARI SÖKTÜĞÜMDE TAKARKEN FAR YÜKSEKLİK AYARI HORTUMUNU TAKMAYI UNUTMUŞUM!!!!!

    vaneoda far yükseklik ayarı hava ile yapılır hava hortumunun ucu açıkta kaldığından sistemde hava kaçığı algılanıyor ve turbo devreye girmiyor.

    tüm arkadaşlara tavsiyem kim nederse desin işten anlayan birinin cevabını almadan vaneonuza el sürdürmeyin.evet vaneo çoğuna yabancı ama ben teknik bilgim sağlamlığı nedeniyle sanayi veya yetkili servisdekilere dahi kafama yatmayan hiç bişeye el sürdürmüyorum.birçok işi kendim yapıyorum.geçenlerde ''cfergül'' arkadaşımızında katkı ve yardımlarıyla egr valfini söktüm temizledim.oldukça faydalı bi işlem fakat egr valfi takarken civatasını elinizden düşürmeyin tırmalar durursunuz bulaacam diye benim gibi:)

    1)Ön amortisör için marka SACHS. Zaten mecburen orjinal alacaksınız çünkü yan sanayisi yok.
    2)Sağ koltuk sensörü arızasını (SRS) çözmek için sağ koltuk içindeki sensörü değiştirmeniz lazım ama yine bozulma ihtimali var. Maliyeti aşağı yukarı 650 tl. Onu devreden çıkartan ve sağlammış gibi gösteren bir program var, ona yakın zaman sonra ulaşacam o zaman burada açıklarım. Zaten bütün vaneoların ortak sonurunudur.
    3)Şanzuman kartındaki sorunun net belirlenmesi lazım çünkü şanzuman hattında bir sürü sensör var. Bende fren müşürü arızalı idi ondan dolayı esp lambası yandı, abs yandı, şanzuman ara sıra boşa düştü, hız sabitleyici devre dısı kaldı. Düşünün yani sadece 50 tl lik bir sensör.
    4)Pompa ve enjektör için bir hafta içinde resimleri yayınlayacam. O zaman daha net görüşebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cfergul -- 19 Nisan 2012; 20:19:27 >




  • Merhaba;
    Bu konuyu, ilk başladığı günden beri heyecanla takip ediyorum. Öncelikle zahmet edip katkıda bulunan herkese, emeklerinden ve ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum. Şimdiye kadar sürekli okuduğum bu konuya artık yazarak, karınca kararınca katkıda bulunma zamanının geldiğini düşünerek ilk cümlelerimi heyecanla yazıyorum. Bu arada heyecanımın bir kısmının da bir foruma ilk kez yazmaktan kaynaklandığını da söylememde fayda var...

    İlk olarak aracım hakkında kısaca bilgi vererek başlayayım; 2003 Model, 1.6 Lt. Benzin/LPG'li, Otomatik, Ambiente donanım paketine sahip, 65.000 Km.de füme renkli bir Vaneo. Yaklaşık bir yıl önce aldığım ve ilk aracım diyebileceğim Vaneo'yu ilk günden beri büyük bir zevkle kullanıyorum. Vaneo'nun diğer hafif ticari araçlarla kıyaslanması konusunu tekrar etmek istemiyorum, özellikle aracın 2. el fiyatlarına kıyasla performans, konfor, güvenlik, donanım ve sürüş keyfi açılarından değerlendirdiğimde kısaca "KIYASLANAMAZ" olduğunu düşünüyorum.

    İzmir'de yaşıyorum, forumdaki bir çok kullanıcı gibi, bu aracın dilinden hakkıyla anlayan birilerinin zor bulunması, daha doğrusu bulunamaması derdinden bende muzdaribim. Araçla ilgili tecrübelerimi elimden geldiğince burada paylaşmaya çalışacağım. Geçmiş bir yıllık iyisiyle-kötüsüyle tüm tecrübelerimi daha sonra yazmak niyetiyle, son bir hafta içerisinde iki defa karşılaştığım otomatik şanzıman hatasından bahsetmek istiyorum. Aslında henüz bahsedecek pek bir şey yok zira iki defa ışıklarda durmak üzere yavaşlarken, yaklaşık 2. vites hızlarına indiğimde şanzımandan gelen bariz bir "küt" sesi ile bilgi ekranında "F" (Fault-Hata) ibaresi belirdi, araç kullanım kılavuzunda da belirtilmiş olan sarsıntılı vites geçişleri ve sadece 2. vites ile geri vitesin kullanılabildiği moda geçti. Motoru durdurup tekrar çalıştırdığımda düzeldi. Yarın sanayiye gideceğim, sağolsun ustam şimdiye kadar elinden geldiğince gayretle ve samimiyetle bana yardımcı olmaya çalıştı ancak bu arıza şanzıman ile ilgili ilk sorunum... Bu arada aracın kronik şanzıman sorununu benden önceki kullanıcısında yaptığını ve bu kronik sorunun yetkili serviste giderildiğini ifade etmek istiyorum.

    Paylaşmak istediğim bir de web sitesi var ki MUTLAKA ziyaret etmelisiniz. A sınıfı Mercedes'ler için bu derece geniş bilginin bir arada olduğu başka bir kaynak zannedersem yoktur, hazılayanın ellerine sağlık: http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm

    Şimdilik iyi geceler....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dessertrose

    abi sachs marka amartisör çift fiyatı nedir? biliyomusun?

    Pardon ya yazmamışım. 210-250 tl adet fiyatı. Ben 230 a aldım ama daha ucuza bulanda duydum. 190 tl gibi bir fiyat. Yan sanayisi olmadığı için uyduğu ve sıfır olduğu surece sıkıntı yok.
  • S.a vaneocu konforcu kardeşler bende 16 aylık vaneo kullanıcısıyım ilk vaneom 2004 trend paketti kuzenim büyük bir kaza yapti o vaneomla 3 4 takla attı buzlanma dolasıyla aman diyeyim dikkatli olun gerede kurşunlu yolunda yol hatası var ayni yolda c 180 li bi kardeşimizin cenazesi olmus ayni kaza yerinde bizimkilerin hayatını kurtaran vaneonun yüksek tavanlı olmasi ve en önemlisi bildiğiniz üzere mercedes olmasi arabam da büyük hasar vardi kasko da yoktu Ne yazıkki tavan komple gitmişti cikma tavan filan buldum ostim de de yaklaşık 10 binlira kabataslak masrafi vardi o haliyle sattım yerine yine 2005 dizel ambiante manuel aldim cok temiz kullanılmış ilk sahibinden ıstanbuldan cok iyi bi kardesimden aldim cip konusunu samsun da ercal truck da çalışan bi arkadaşıma sordum mercedesin eğitimlerine geliyor istanbul a sertifika alip firma onun sertifikasıyla mercedes servisi açacak o bana yaptırma dedi motoru yorar subablarda sıkıntı acar dedi açıkçası vaneonun 162 max hız yazılmış ama ben bendeki trendle memleketten gelirken gerede de 180 i denedim gördü açıkçası ilerisini basmadim o yüzden sicak bakmıyorum cip olayına he şunu da belirteyim vaneonun imanagation unu alacaktım yenilemisken fullu olsun diye otomatik mercedes de en iyidir ama kasa büyük oldugu icin bakımi hassas dedi yetkili servisteki ustam bende ambiante manuel buldum ;)
    Öğrenmek istedigim birşey var bilgilerinize dayanarak mercedesin manuel viteslilerine hız sabitleme cruze control oluyor mu ? Ben hic görmedim ama oluyorsa Düsüne bilirim ambiante aldim ama aracı imanagation gibi yapmak istiyorum donanım acisindan azar azar hepinize cok tesekkür ederim Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin hayirli geceler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • S a kardesler ;) cip olayını biraz daha sorusturdum manueller de aratmıyor diyorlar ama otomatiklerde hissedilir artış sağlıyormuş ;)
  • İyi akşamlar Vaneo sever arkadaşlar;
    Galiba ilk ciddi arıza ile karşı karşıyayım ve yardımlarınıza ihtiyacım var. Otomatik vites arızası olan 'F' bir haftada 3 defa karşıma çıktı, gittikçe daha sık oluyor. Ustam vaneonun şanzımanını bilmediğini aksi gibi yetkili servisinde durumunun pek iç açıcı olmadığı söyledi. Kendisinin samimiyetinden şüphe etmiyorum, zaten malum yetkili servis en son çare...

    Bugün star diag. Cihazı ile baktık ustamla. Baktığımızda araçta 'F' yoktu, malum motoru durdurup aracı tekrar çalıştırdığınızda gösterge panelindeki 'F' siliniyor, araç düzeliyor. Bilgisayarda kayıtlı bir hata kodu bulamadık, yapacak birşey yok dedik.... Bu aşamada bilgisayarda ne kadar doğru inceleme yaptığımız konusunda isin doğrusu şüphem var, zira Vaneo ile ilgili Star Diag. kullanımında da tecrübe bilgi eksikliği olduğunu zannediyorum... Nereden başlamak lazım ? Yardımlarınizı dort gözle bekliyorum

    İyi akşamlar.......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borasu

    İyi akşamlar Vaneo sever arkadaşlar;
    Galiba ilk ciddi arıza ile karşı karşıyayım ve yardımlarınıza ihtiyacım var. Otomatik vites arızası olan 'F' bir haftada 3 defa karşıma çıktı, gittikçe daha sık oluyor. Ustam vaneonun şanzımanını bilmediğini aksi gibi yetkili servisinde durumunun pek iç açıcı olmadığı söyledi. Kendisinin samimiyetinden şüphe etmiyorum, zaten malum yetkili servis en son çare...

    Bugün star diag. Cihazı ile baktık ustamla. Baktığımızda araçta 'F' yoktu, malum motoru durdurup aracı tekrar çalıştırdığınızda gösterge panelindeki 'F' siliniyor, araç düzeliyor. Bilgisayarda kayıtlı bir hata kodu bulamadık, yapacak birşey yok dedik.... Bu aşamada bilgisayarda ne kadar doğru inceleme yaptığımız konusunda isin doğrusu şüphem var, zira Vaneo ile ilgili Star Diag. kullanımında da tecrübe bilgi eksikliği olduğunu zannediyorum... Nereden başlamak lazım ? Yardımlarınizı dort gözle bekliyorum

    İyi akşamlar.......

    Şanzuman F arızası veriyorsa bir hatadan dolayı kendini korumaya alıyor demektır. Bunun bir çok nedeni olabilir ve bu arıza kesinlikle kayıtlar altına alınır. Sadece küçük bir püf nokta var. Bilgisayarda bakılırken aracın bilgileri girilir. Transporter - Vaneo diye. Sonra Dizel hemen altında otomatik şanzuman yazar. Orada dizeli seçtikten sonra otomatik şanzumanı seçerseniz bilgisayar otomatik şanzumanı göremez ve hata kodu vermez. Orada seçilecek şey ÖN OTOMATİK şanzuman olacak. O zaman şanzuman ile iletişime geçer ve arıza kodunu rahatlıkla görürsünüz. Bir de bu şekilde deneyin. Kapat açta düzeliyorsa eğer bence ESP sistemiyle ilglilidir. Belkide bana olan arızadır. Fren müşürü arızası. Neyse dediğim şekikde tekrar baktırın. Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TERMELİ_55

    S.a vaneocu konforcu kardeşler bende 16 aylık vaneo kullanıcısıyım ilk vaneom 2004 trend paketti kuzenim büyük bir kaza yapti o vaneomla 3 4 takla attı buzlanma dolasıyla aman diyeyim dikkatli olun gerede kurşunlu yolunda yol hatası var ayni yolda c 180 li bi kardeşimizin cenazesi olmus ayni kaza yerinde bizimkilerin hayatını kurtaran vaneonun yüksek tavanlı olmasi ve en önemlisi bildiğiniz üzere mercedes olmasi arabam da büyük hasar vardi kasko da yoktu Ne yazıkki tavan komple gitmişti cikma tavan filan buldum ostim de de yaklaşık 10 binlira kabataslak masrafi vardi o haliyle sattım yerine yine 2005 dizel ambiante manuel aldim cok temiz kullanılmış ilk sahibinden ıstanbuldan cok iyi bi kardesimden aldim cip konusunu samsun da ercal truck da çalışan bi arkadaşıma sordum mercedesin eğitimlerine geliyor istanbul a sertifika alip firma onun sertifikasıyla mercedes servisi açacak o bana yaptırma dedi motoru yorar subablarda sıkıntı acar dedi açıkçası vaneonun 162 max hız yazılmış ama ben bendeki trendle memleketten gelirken gerede de 180 i denedim gördü açıkçası ilerisini basmadim o yüzden sicak bakmıyorum cip olayına he şunu da belirteyim vaneonun imanagation unu alacaktım yenilemisken fullu olsun diye otomatik mercedes de en iyidir ama kasa büyük oldugu icin bakımi hassas dedi yetkili servisteki ustam bende ambiante manuel buldum ;)
    Öğrenmek istedigim birşey var bilgilerinize dayanarak mercedesin manuel viteslilerine hız sabitleme cruze control oluyor mu ? Ben hic görmedim ama oluyorsa Düsüne bilirim ambiante aldim ama aracı imanagation gibi yapmak istiyorum donanım acisindan azar azar hepinize cok tesekkür ederim Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin hayirli geceler

    Vaneo aracında 1,7 cdi motor var. Bu motor 1700 cc ve 16 valfe artı olarak çok nokta enjeksiyon kullanıyor. Bir çok 1,6 araçlardan daha büyük turboya sahiptir. Standart bir 1,6 dizel 110 hp civarinda bir güç üretirken bu kadar üstün özelliğe sahip bir aracın 91 hp de kalması manidar. Aynı sübaplar vaneo'nun Türkiye'de olmayan 1,9 benzinli modelinde de mevcuttur. Bu yüzden bu araç chipi çok rahat kaldırabilecek bir motora sahip. Bugün enjektör bakımı yaptırmak için enjektörleri söktüm, enjektörcüye götürdüm ve adam nerdeyse hiçbir müdahele etmedi. Ufak bir temizlik ve sadece 2 enjektörde küçük bir ayar yapıldı. Aracım 180.000 km de.
    Gelelim sizin sorunuza. Sizin aracınızı imagination modeline çevirmek için harcıyacağınız parayla çok rahat o modeli alabilirsiniz. Fiyatları az çok yazayım size.
    1) Elekrikli katlanır aynalar sağ sol toplam 1200 tl.
    2) Cruise control : 1300 tl
    3) Deri koltuklar ve ön koltuk ısıtma tertibatı : 3500 tl.
    4) Yoksa eğer ön arka park sensörü 2000 tl.
    Kısaca girme derim :)




  • Sagolasin ustam valla cok kararsiz kaldim cip konusunda dediğinizden sonra ;) ama bi taktırip demeyeceğim galiba nasil temin edebilirim ve fiyatları Ne kadar oluyordu o modeli alırdım almasına da ustam peder otomatik sevmiyor manuel olacak illa ki imanagation koltukları ankarada var aslinda deri üstündekilerle takas olur dedi ama suan yeni aldim daha ondan acele etmiyorum ama binilecek araba gercekten vaneo millet beğenmez caddy alın der ama bilen bilir yıldız a rütbe sorulmaz ;)
    Bir de otomatik vitesli kullanan kardeşler de sorunlar çıkıyor galiba okuduklarıma bakarsam bir de merak ettiğim Bisey vardi ustalar ya komik biraz belki ama ambiante bizde var ama ben daha binemedim cok şehir dışında üni okuyorum babam kullanıyor bu serilerde direksiyon ayarlama fonksiyonu var mıydi trend vardi da ondan önce bizde onda yoktu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: TERMELİ_55

    S.a vaneocu konforcu kardeşler bende 16 aylık vaneo kullanıcısıyım ilk vaneom 2004 trend paketti kuzenim büyük bir kaza yapti o vaneomla 3 4 takla attı buzlanma dolasıyla aman diyeyim dikkatli olun gerede kurşunlu yolunda yol hatası var ayni yolda c 180 li bi kardeşimizin cenazesi olmus ayni kaza yerinde bizimkilerin hayatını kurtaran vaneonun yüksek tavanlı olmasi ve en önemlisi bildiğiniz üzere mercedes olmasi arabam da büyük hasar vardi kasko da yoktu Ne yazıkki tavan komple gitmişti cikma tavan filan buldum ostim de de yaklaşık 10 binlira kabataslak masrafi vardi o haliyle sattım yerine yine 2005 dizel ambiante manuel aldim cok temiz kullanılmış ilk sahibinden ıstanbuldan cok iyi bi kardesimden aldim cip konusunu samsun da ercal truck da çalışan bi arkadaşıma sordum mercedesin eğitimlerine geliyor istanbul a sertifika alip firma onun sertifikasıyla mercedes servisi açacak o bana yaptırma dedi motoru yorar subablarda sıkıntı acar dedi açıkçası vaneonun 162 max hız yazılmış ama ben bendeki trendle memleketten gelirken gerede de 180 i denedim gördü açıkçası ilerisini basmadim o yüzden sicak bakmıyorum cip olayına he şunu da belirteyim vaneonun imanagation unu alacaktım yenilemisken fullu olsun diye otomatik mercedes de en iyidir ama kasa büyük oldugu icin bakımi hassas dedi yetkili servisteki ustam bende ambiante manuel buldum ;)
    Öğrenmek istedigim birşey var bilgilerinize dayanarak mercedesin manuel viteslilerine hız sabitleme cruze control oluyor mu ? Ben hic görmedim ama oluyorsa Düsüne bilirim ambiante aldim ama aracı imanagation gibi yapmak istiyorum donanım acisindan azar azar hepinize cok tesekkür ederim Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin hayirli geceler

    Vaneo aracında 1,7 cdi motor var. Bu motor 1700 cc ve 16 valfe artı olarak çok nokta enjeksiyon kullanıyor. Bir çok 1,6 araçlardan daha büyük turboya sahiptir. Standart bir 1,6 dizel 110 hp civarinda bir güç üretirken bu kadar üstün özelliğe sahip bir aracın 91 hp de kalması manidar. Aynı sübaplar vaneo'nun Türkiye'de olmayan 1,9 benzinli modelinde de mevcuttur. Bu yüzden bu araç chipi çok rahat kaldırabilecek bir motora sahip. Bugün enjektör bakımı yaptırmak için enjektörleri söktüm, enjektörcüye götürdüm ve adam nerdeyse hiçbir müdahele etmedi. Ufak bir temizlik ve sadece 2 enjektörde küçük bir ayar yapıldı. Aracım 180.000 km de.
    Gelelim sizin sorunuza. Sizin aracınızı imagination modeline çevirmek için harcıyacağınız parayla çok rahat o modeli alabilirsiniz. Fiyatları az çok yazayım size.
    1) Elekrikli katlanır aynalar sağ sol toplam 1200 tl.
    2) Cruise control : 1300 tl
    3) Deri koltuklar ve ön koltuk ısıtma tertibatı : 3500 tl.
    4) Yoksa eğer ön arka park sensörü 2000 tl.
    Kısaca girme derim :)

    Ön arka sensörler var ustam cok sükür trend de hicbirsey yoktu ya ambiante bindim opsiyon cenneti resmen harika açıkçası he trend in kaza yapmadan iki gün önce devir daim bilyasi dağıtmışti su sızdırıyordu malum dar alan olduğundan motor asagi alınmıştı öyle olunca da baski balata debriyaj bilyasi motor kulakları vs aracın tüm yürürundeki sıkıntıları gidermiştim 1200 lira parca fiyatı tutmuştu yaptığım en agir masraf buydu baski balata 450 debriyaj bilyasi 200 lira civarında idi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: Borasu

    İyi akşamlar Vaneo sever arkadaşlar;
    Galiba ilk ciddi arıza ile karşı karşıyayım ve yardımlarınıza ihtiyacım var. Otomatik vites arızası olan 'F' bir haftada 3 defa karşıma çıktı, gittikçe daha sık oluyor. Ustam vaneonun şanzımanını bilmediğini aksi gibi yetkili servisinde durumunun pek iç açıcı olmadığı söyledi. Kendisinin samimiyetinden şüphe etmiyorum, zaten malum yetkili servis en son çare...

    Bugün star diag. Cihazı ile baktık ustamla. Baktığımızda araçta 'F' yoktu, malum motoru durdurup aracı tekrar çalıştırdığınızda gösterge panelindeki 'F' siliniyor, araç düzeliyor. Bilgisayarda kayıtlı bir hata kodu bulamadık, yapacak birşey yok dedik.... Bu aşamada bilgisayarda ne kadar doğru inceleme yaptığımız konusunda isin doğrusu şüphem var, zira Vaneo ile ilgili Star Diag. kullanımında da tecrübe bilgi eksikliği olduğunu zannediyorum... Nereden başlamak lazım ? Yardımlarınizı dort gözle bekliyorum

    İyi akşamlar.......

    Şanzuman F arızası veriyorsa bir hatadan dolayı kendini korumaya alıyor demektır. Bunun bir çok nedeni olabilir ve bu arıza kesinlikle kayıtlar altına alınır. Sadece küçük bir püf nokta var. Bilgisayarda bakılırken aracın bilgileri girilir. Transporter - Vaneo diye. Sonra Dizel hemen altında otomatik şanzuman yazar. Orada dizeli seçtikten sonra otomatik şanzumanı seçerseniz bilgisayar otomatik şanzumanı göremez ve hata kodu vermez. Orada seçilecek şey ÖN OTOMATİK şanzuman olacak. O zaman şanzuman ile iletişime geçer ve arıza kodunu rahatlıkla görürsünüz. Bir de bu şekilde deneyin. Kapat açta düzeliyorsa eğer bence ESP sistemiyle ilglilidir. Belkide bana olan arızadır. Fren müşürü arızası. Neyse dediğim şekikde tekrar baktırın. Geçmiş olsun.

    İyi akşamlar;
    Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Aslında bugün Star Diag. ile araca bakarken ustayla birlikte yaptık, hatırladığım kadarıyla Vaneo-414 seçtikten sonra ilk seçenek dediğiniz gibi Benzinli/Dizel modelleri, -ki bunu doğru seçtik (Benim aracım 1.6 Benzin/LPG). Sonrasında şanzımanla ilgili üç seçenek vardı; 1. Manual, 2. Ön Otomatik, 3. ise, yanlış hatırlamıyorsam ACS (Otomatikleştirilmiş) şanzıman seçeneğiydi. Bunlardan 2.si olan "Ön Otomatik" seçeneğini seçtiğimizde hata verdi, bizde 3. seçenek ile devam ettik. Bilgisayar araçtan bilgileri aldıktan sonra çıkan ekrandaki satırların birisinde ünlem (!) vardı. Şimdi aklıma gelen şu; o satır -ki üç harfli bir kısaltmaydı adı ancak hatırlamıyorum, şanzımanla ilgili kısımmıydı?

    Birde öyle bir durum var, aslında çırak önce arabaya Star Diag.ı bağlayıp ilk ayarları yapmıştı, giriş yaparken de ruhsattan aldığı aracın şase numarasını kullanmıştı ve araca şasi numarasına göre bağlanmıştı. Bu noktada sorun şu; bağlantı yapıldıktan sonra ekranın en üstünde aracın tipi Dizel olarak gözüküyordu. Bunu ustaya gösterince yuıkarıda anlattığım gibi araç tipine göre bağlantı yapıp, şasi numarasını kullanmadık.

    Anlaşılan o ki, Star Diag.ı kullanamamışız, eğer bana doğru yöntemi tarif edebilirseniz yarın ilk iş sanayiye gidip ustama müjdeyi veririm, buldum buldum....

    Birde sizden Star Diag. da kullanılan kısaltmalar hakkında bilgi alabilirsem veya bunun bir dökümanı varsa bilgisayar ortamında ve bunu benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

    Teşekkür Ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borasu

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: Borasu

    İyi akşamlar Vaneo sever arkadaşlar;
    Galiba ilk ciddi arıza ile karşı karşıyayım ve yardımlarınıza ihtiyacım var. Otomatik vites arızası olan 'F' bir haftada 3 defa karşıma çıktı, gittikçe daha sık oluyor. Ustam vaneonun şanzımanını bilmediğini aksi gibi yetkili servisinde durumunun pek iç açıcı olmadığı söyledi. Kendisinin samimiyetinden şüphe etmiyorum, zaten malum yetkili servis en son çare...

    Bugün star diag. Cihazı ile baktık ustamla. Baktığımızda araçta 'F' yoktu, malum motoru durdurup aracı tekrar çalıştırdığınızda gösterge panelindeki 'F' siliniyor, araç düzeliyor. Bilgisayarda kayıtlı bir hata kodu bulamadık, yapacak birşey yok dedik.... Bu aşamada bilgisayarda ne kadar doğru inceleme yaptığımız konusunda isin doğrusu şüphem var, zira Vaneo ile ilgili Star Diag. kullanımında da tecrübe bilgi eksikliği olduğunu zannediyorum... Nereden başlamak lazım ? Yardımlarınizı dort gözle bekliyorum

    İyi akşamlar.......

    Şanzuman F arızası veriyorsa bir hatadan dolayı kendini korumaya alıyor demektır. Bunun bir çok nedeni olabilir ve bu arıza kesinlikle kayıtlar altına alınır. Sadece küçük bir püf nokta var. Bilgisayarda bakılırken aracın bilgileri girilir. Transporter - Vaneo diye. Sonra Dizel hemen altında otomatik şanzuman yazar. Orada dizeli seçtikten sonra otomatik şanzumanı seçerseniz bilgisayar otomatik şanzumanı göremez ve hata kodu vermez. Orada seçilecek şey ÖN OTOMATİK şanzuman olacak. O zaman şanzuman ile iletişime geçer ve arıza kodunu rahatlıkla görürsünüz. Bir de bu şekilde deneyin. Kapat açta düzeliyorsa eğer bence ESP sistemiyle ilglilidir. Belkide bana olan arızadır. Fren müşürü arızası. Neyse dediğim şekikde tekrar baktırın. Geçmiş olsun.

    İyi akşamlar;
    Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Aslında bugün Star Diag. ile araca bakarken ustayla birlikte yaptık, hatırladığım kadarıyla Vaneo-414 seçtikten sonra ilk seçenek dediğiniz gibi Benzinli/Dizel modelleri, -ki bunu doğru seçtik (Benim aracım 1.6 Benzin/LPG). Sonrasında şanzımanla ilgili üç seçenek vardı; 1. Manual, 2. Ön Otomatik, 3. ise, yanlış hatırlamıyorsam ACS (Otomatikleştirilmiş) şanzıman seçeneğiydi. Bunlardan 2.si olan "Ön Otomatik" seçeneğini seçtiğimizde hata verdi, bizde 3. seçenek ile devam ettik. Bilgisayar araçtan bilgileri aldıktan sonra çıkan ekrandaki satırların birisinde ünlem (!) vardı. Şimdi aklıma gelen şu; o satır -ki üç harfli bir kısaltmaydı adı ancak hatırlamıyorum, şanzımanla ilgili kısımmıydı?

    Birde öyle bir durum var, aslında çırak önce arabaya Star Diag.ı bağlayıp ilk ayarları yapmıştı, giriş yaparken de ruhsattan aldığı aracın şase numarasını kullanmıştı ve araca şasi numarasına göre bağlanmıştı. Bu noktada sorun şu; bağlantı yapıldıktan sonra ekranın en üstünde aracın tipi Dizel olarak gözüküyordu. Bunu ustaya gösterince yuıkarıda anlattığım gibi araç tipine göre bağlantı yapıp, şasi numarasını kullanmadık.

    Anlaşılan o ki, Star Diag.ı kullanamamışız, eğer bana doğru yöntemi tarif edebilirseniz yarın ilk iş sanayiye gidip ustama müjdeyi veririm, buldum buldum....

    Birde sizden Star Diag. da kullanılan kısaltmalar hakkında bilgi alabilirsem veya bunun bir dökümanı varsa bilgisayar ortamında ve bunu benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

    Teşekkür Ederim...


    (!) olması o parçayla iletişim kurulamadığının göstergesidir. Benim serviste kullanılan program DAS diye bir program. Oradaki programda araç bağlantısı yapıldıktan sonra sistem aracın şase numarasını kendi buluyor. Sonra devam edip kısa test programı yapılıyor. Sistem bu şekilde çalışıyor. Kısa zaman içinde tekrar bağlatacam o zaman ayrıntılı fotoğrflarını çekip buraya koyarım.




  • merhaba arkadaşlar,

    artık bende vaneo sahibiyim, 2 gün önce teslim aldım aracımı, Allah cümlemize kazasız sürüşler nasip etsin...

    maşallah çok rahat, 500 km şehir dışı yol yaptım, acayip yorgundum, hız sabitleyici ile kullandım daha çok, o kadar keyifli idi ki "bi de direksiyon otomatik olsaydı" dedim sonra :)
    hiç yormadı, 120'de bi sabitledim, duble, otoban öyle geldim, yarım depo bitmemişti, depoyu 230 tl'ye doldurdum, tahminen 110 tl mazot yaktı, yani 220 kuruş gibi, çok güzel bir değer bence, başka tecrübe eden varmıdır,

    bana frenleri çok sert geldi, belkide bir önceki aracımın lancer olmasındandır, pedal çok sert, ciddi bir basma gerektiriyor, normalmidir acep ?

    vesselam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lancer16

    merhaba arkadaşlar,

    artık bende vaneo sahibiyim, 2 gün önce teslim aldım aracımı, Allah cümlemize kazasız sürüşler nasip etsin...

    maşallah çok rahat, 500 km şehir dışı yol yaptım, acayip yorgundum, hız sabitleyici ile kullandım daha çok, o kadar keyifli idi ki "bi de direksiyon otomatik olsaydı" dedim sonra :)
    hiç yormadı, 120'de bi sabitledim, duble, otoban öyle geldim, yarım depo bitmemişti, depoyu 230 tl'ye doldurdum, tahminen 110 tl mazot yaktı, yani 220 kuruş gibi, çok güzel bir değer bence, başka tecrübe eden varmıdır,

    bana frenleri çok sert geldi, belkide bir önceki aracımın lancer olmasındandır, pedal çok sert, ciddi bir basma gerektiriyor, normalmidir acep ?

    vesselam...



    Kardeş hayırlı olsun. Yakıt konusunda şunu diyeyim, depo doğruyu göstermez. Yarım depo diyorsa sende aşağı yukarı çeyrek depo mazot vardır hatta daha azı çünkü araç fullendıkten sonra uzun yolda 275 km şehir içi 180 km de ibre full den aşağı doğru iner. Şu an sen yaklaşık 135-150 tl arası mazot alırsın. Vaneo şehir içinde 7,8 ile 9 litre arası yakar. Uzun yolda ise en az 5,7 yakar. Tecrübe ile sabit. Bunu sana rahat söylüyorum çünkü 1 senede 57.000 km yol yaptım. Neyse hayırlı uğurlu olsun. Güzel arabadır. En ufak sıkıntında mutlaka ara. Her türlü sıkıntıyı yaşamış biri olarak en ufak arızanın direk teşhisini söylerim sana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: lancer16

    merhaba arkadaşlar,

    artık bende vaneo sahibiyim, 2 gün önce teslim aldım aracımı, Allah cümlemize kazasız sürüşler nasip etsin...

    maşallah çok rahat, 500 km şehir dışı yol yaptım, acayip yorgundum, hız sabitleyici ile kullandım daha çok, o kadar keyifli idi ki "bi de direksiyon otomatik olsaydı" dedim sonra :)
    hiç yormadı, 120'de bi sabitledim, duble, otoban öyle geldim, yarım depo bitmemişti, depoyu 230 tl'ye doldurdum, tahminen 110 tl mazot yaktı, yani 220 kuruş gibi, çok güzel bir değer bence, başka tecrübe eden varmıdır,

    bana frenleri çok sert geldi, belkide bir önceki aracımın lancer olmasındandır, pedal çok sert, ciddi bir basma gerektiriyor, normalmidir acep ?

    vesselam...



    Kardeş hayırlı olsun. Yakıt konusunda şunu diyeyim, depo doğruyu göstermez. Yarım depo diyorsa sende aşağı yukarı çeyrek depo mazot vardır hatta daha azı çünkü araç fullendıkten sonra uzun yolda 275 km şehir içi 180 km de ibre full den aşağı doğru iner. Şu an sen yaklaşık 135-150 tl arası mazot alırsın. Vaneo şehir içinde 7,8 ile 9 litre arası yakar. Uzun yolda ise en az 5,7 yakar. Tecrübe ile sabit. Bunu sana rahat söylüyorum çünkü 1 senede 57.000 km yol yaptım. Neyse hayırlı uğurlu olsun. Güzel arabadır. En ufak sıkıntında mutlaka ara. Her türlü sıkıntıyı yaşamış biri olarak en ufak arızanın direk teşhisini söylerim sana.

    eyvallah teşekkür ederim...
    hız sabitleyici ve 120 km hızda epey tasarruflu geldi bana...maşallah...

    benimki otomatik vites, 73 bin km'de, ambiente,

    "C" ve "S" arasaındaki farkı pratikte anlayamadım, daha erken vites yükseltmesi için ne yapmak gerek ? 3 bin devri görmeden vites yükseltmiyor her iki modda da,
    bazen 2 binde yükseltiyor,

    ha birde yedek anahtara ihtiyacım var üstad, maliyeti ve en uygun elde etme yolu nedir,

    saygı ve muhabbetle...




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.