Şimdi Ara

(Pazar lideri) TEMPRA İNCELEMEsİ (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
145
Cevap
5
Favori
37.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tempra eskilerin babası çok sağlam araba gerçekten...
  • +'sı geniş iç mekan.
    -'si dar iç mekan.

    Bu dergiye güven olmaz.
  • Hele o dijital göstergeler yok muu bozulurda başımıza bir ton masraf açar diye almayıp ama aklının bir köşesinde hep tempra olan çok adam tanıyorum
  • ilk olarak 2006 yılında 99 model 1.6 ie 105 hp S.W. Alev Kırmızı rengiyle ve orjinal sunroof'lu olanıyla tanıştım.
    99 yılı Tempra'lar tofaş personeline satılmış ve ihraç edilmiş iç piyasaya çok fazla satılmamış.Bizim Tempra'yı da tofaşın müdürlerinin birinden aldık ve 89000 km 'de 90000 km bakımı dahil olmak üzere servis bakımlıydı.Ve 2006 yılında bile birçok arabadan üstündü.Üstelik stationwagon olmasına rağmen yol tutuşu mükemmel ne savrulma ne de herhangi bi tedirginlik 140 km/h ile viraja girdiğimizi bilirim tabi bunda birbirinden bağımsız 4 tekerin çok büyük katkısı var bi de arka tekerlekler virajda ya da yük bindikçe açılıyor(mercedes gibi) ve aracın yol tutuşunu arttırıyor..Son derece sessiz bi araçtı ayrıca bi aile dostumuzda 2005 model 307 1.6 benzinli hayran kalırdı Tempra'nın sessziliğine...başka bir kişi de otobanda Tempra'nın motor sesini duymak için camı açtı :) :) bu kişi de de 2001 model seat cordoba vardı (sıfır aldı 2001 de 30000'deydi aracı)
    Donanımına da gelecek olursak saymakla bitmez denecek kadar detaylı ve çok...Detaycı almanlar derler ama italyanlar Tempra ile ne kadar detaya takıldıklarını gösteriyorlar.Mesela sinyal ve silecek kolu aydınlatmalıdır ve kliması dijital araca yüklendiniz rampada klima açık araç size hiç güç kaybı yaşatmamak için klima kompresörünü 8 sn devre dışı bırakıyor ve siz rampayı çıktıktan sonra tekrardan devreye girmiş oluyor tabi bu arada havalandırma fanı çalışıyor siz bunu fark etmiyorsunuz bile.Başka bir nokta mesela motorda manifolt üzerinden hava filtresine gelen bi boru var çoğu tamirci gereksiz desede asıl onun amacı soğuk havada motor ısınana kadar havayı manifolttan alıyor çünkü en çocuk ısınan yer orası ve motor ısınınca da havayı dışarıdan almaya normal bi şekilde devam ediyor.Mesela fren balataları kademesi vardır azaldıkça biraz daha ileri alınır kademe kademe bitene kadar tabi bunu çoğu kişi yapmaz çünkü zor gelir yenisini alıp takar Tempra ise bunu otomatik yapar ve balatalar bittiğinde uyarı verir(96 ve üzeri Tempra'lar).Tabi ön takım ön takım diyorlar şikayet ediyorlar gerçekten dikkat edip bütün çukurları kollayıp bozuk yollara girmezse ön takım o kadar da çabuk dağılmıyor 190000 km yapıp bir kere ön takım yaptıran Tempra kullanıcısı biliyorum.Her şey kullanana bağlı ve Tempra nazik bi arabadır.Kimilerinin ellerinde evladiyelik kimlerinin ellerinde ise hurdalık oluyor malesef... Bakın piyasaya doğru dürüst Tempra artık neredeyse kalmadı ama yolda herhangi bi yerde görün temizini sorun sahibine sattıramazsınız kullanan hala kullanıyor ve temizleri hastalarında artık ... Ön takımı dağılmış akslar rotiller aklınıza gelecek ne varsa sağlam hiç bi şey kalmamış yavaş giderken müthiş sola çeken bi araç Tempra 1.6 S.W. A.K. hızlandıkça sanki rüzgar kanlına giriyor gibi 140 km/h giderken bile bırak ellerini hiç bi yere çekmez böyle de bi araç...Sağlamlığına da biraz değinecek olursak çok ta kötü değil araçta iki bölgeli olarak tasarlanmış şase var motor ve yolcu kabini olmak üzere önden herhangi bir kaza durumunda ön şase kolları aşağıya eğiliyor ve motorun yolcu kabininden uzak kalmasını sağlıyor önden kazalı çoğu Tempra'lara bakın ama büyük kazalı olsun içeride torpido da milim kayma meydana gelmez ve bu aracın kapı içi çelik barları ve güçlendirilmiş çelik şesesi mevcuttur.Tempra sac kalınlığı da 0.40'tır araçta ufak kazalarda sacın eğilmesi normal parça hasarı bunlar büyük şeyler değil şaseye gelen darbeyi önlemesi önemli olandır.Bugün bakın bir çok araç sac kalınlığı 0.35 il 0.50 arasında değişiyor ve şimdiki araçların hepsi ufak darbelerde büyük görünen parça hasarları alıyor ve büyük kazalarda ise şase devreye giriyor ve yolcuyu en iyi bir şekilde korumayı amaçlıyor Tempra da da önde gelen konu şasedir ufak kazalarla sağlamlığını değerlendirmek doğru olmaz...Neyse aklıma gelenler şimdilik bunlar Tempra üzerine konuşulacak çok konu var ama...




  • Konu hort olmuş ama iyi ki de olmuş...

    Gece gece nostalji yaşadık
  • 92 de almıştık ılçede olay olmuştu. Hatunun biri dukkanimizi arayıp yeşil tempra sizin mi tanisalim teklifinde bulunmuştu. Aslında aradığı aynı renkte aracı olan genç bir müteahitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamane passati iste

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fünfzehn

    Nedense tempralardan nefret ediyorum


    Valla arkadaşım ben de aynı şekilde,bu kadar çirkin bir araba nasıl sevilir anlayamıyorum.Bir de Vectra'yla Passat'la bir tutmuşlar yani rakip demişler nasılsa.Ama sevenlere de bir şey demeye hakkım yok tabi.Saygı duyuyorum,bunlar kişisel beğeniler ..

    Ben 30 yaşındayım kuş serisi araçlardan sonra tempra çıktığında zamanının tasarım olarak en güzel arabalarından biriydi. Şuanda tabi güncelliğini yitirdi ama zamanında çok güzel ve konforlu olarak algılardık




  • 91 model sxak tempramız ilk aracımızdı.Önceki sahibi hor kullanmış,aldığımızda 150.000 kilometredeydi.İşte ilk aracımız,acemilik diyelim,haftanın 2-3 günü eski sanayiden çıkmazdık.Motor rektifiye istiyordu,sürekli hararet problemi vardı,dijital hız göstergesi bozuktu..v.s.Yine de döneminin en konforlu,en güzel arabalarından biriydi.
  • ya hastaydık bu arabaya, elektronik hız göstergesi fln, zamanının özenilen aracı valla..
  • Çocukluğumda hastaydım bu arabaya, bir arkadaşın babasında vardı... Bir bu tempra, bir de farları açılıp kapanan Mazda 3.23 bir döneme damgasını vurmuştur...
  • Biraz nostalji yapalım.Hem de bir tempra sahibi olarak konuyu hortlatmaktan gurur duyarım :)
  • bir akrabamız tempra almıştı ama görememiştik , velhasılı yaz tatilinde memlekete buluşunca geceleyin o ışıklı göstergeyi ilk gördüğüm anı unutamıyorum. uzay mekiği gibi gelmişti bana ..
  • Annemin en beğendiği arabadır Tempra :)
  • zaman içerisinde başlıklar değişmiş. Eskiden Süratli ve Konforlu şimdi ise Güvenli ve Konforlu
  • ahanda tempra alıyorum artık bende :) kararsızlıktan eyidir zannımca
  • off konu sağlam hort
  • Tempra gerçekten fiyatına alınabilecek en iyi araba şuan bir Tempra SX sahibi olarak söylüyorum 90 ların "uzay mekiği"
    Tempra 2.0 ie 16v tam bir şaheser dijital klima ve dijital ekran tam bir uçak hissiyatı yaratıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu arabanın dijital göstergesi zamanına göre tek kelimeyle olağan üstüydü.
  • fetocu hakan şükür mü o ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maligezgin -- 20 Ekim 2016; 12:08:16 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.