Şimdi Ara

Rölanti Dalgalanması Sorunu Yaşıyorum...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
13
Favori
347.745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorun çok büyük ihtimalle emme manifoldunun eskiyen contasındandır.Bu parçaya baktırın.Conta hava kaçırdığı zaman Ecu hava-benzin karışımını doğru ayarlayamaz.Bu da rölantide dururken devirin dalgalanmasına ve motorun sönecekmiş gibi tepkiler vermesine sebep olur.Kirli benzinin yol açtığı sorunlara çok yakın belirtileri vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edmond66

    Gaz kelebeğiyle boğaz kelebeği aynı şey mi bilmiyorum ama ben de benzer bi sorunu boğaz kelebeğini temizlettirerek gidermiştim.

    Alıntıları Göster
    Sorun çok büyük ihtimalle emme manifoldunun eskiyen contasındandır.Bu parçaya baktırın.Conta hava kaçırdığı zaman Ecu hava-benzin karışımını doğru ayarlayamaz.Bu da rölantide dururken devirin dalgalanmasına ve motorun sönecekmiş gibi tepkiler vermesine sebep olur.Kirli benzinin yol açtığı sorunlara çok yakın belirtileri vardır.
  • LPG takılan araçlarda solanti bozulmasın istiyorsanız yaz kıç benzinden LPgye geçiş sıcaklı 60 hatta 70 derece olsun aksi taktirde sıfır alraçta bile sorun oluyor, örnek benim araç :). Korkmayın fazla benzin yakmaz 70 dereceye kadar sadece ilk çalıştırdığınızda böyle olacak. 60 yada 70 derece sıcaklıktaki hazır motorda LPG geçişi de 10 sn sonra olmasında fayda var sıcak motoru çalıştırınca direk LPG ile çalışan motor rölantiyi etkiliyor. Size tavsiyem sıcak motoru da çalıştırın sonra rölanti normal seviyeye düşünce aracınızı hareket ettirin yani kontağa basıp rölanti daha havadayken gaza basıp yürümeyin. 10-20 veya 30 sn sonra LPG ye geçen araçlar daha sağlıklı ve istikrarlı olurlar. Paragöz, cahil ve iş bilmez ustalardan da uzak durun. Bu yazdıklarımı yabana atmayın bu bilgilere uzun araştırmalar neticesinde ulaştım. Bu bilgileri yalanlayacak kendini çok bilgili zanneden veya iki güzel iş yapıp 3 üncü işte cambazlık yapan ustaları ve burada kafa karıştıran ustaları da Allah'a havale ediyorum. LPG li de olsa araçlarınızı sevin arkadaşlar. Ben de bu dikenli yollardan geçtim, hatta dizel alacağım inşallah falan diye iç geçirdim ve fakat şu anda aracımı çok seviyorum. Her konu büyütmeye değmez.

    Yukarıda belirttiğim, gaz kelebeğini ECU ya tanıtma yöntemini otomatik vites honda accordta da yaptık ve ECU- kelebek kalibrasyonu başarılı, son olarak japon toyota , hondalar da uzun süreli beklemelerde rölanti devri 650-700 e iner korkmayın normaldir araç stand by uyku yada tasarruf siz ne derseniz deyin o mada geçer. Gaz kelebeğinin çalışıp çalışmadığı söyle anlaşılır. Farlar veya kalorifer veya klima veya elektnrik çeken herhangi bir araç donanımı açılınca rolantiden minik bir düşme ve sonrasında düzelme veya hafif yukarı çıkma ve sonrasında düzelme göürlüyorsa gaz kelebeğiniz çalışıyordur. Elektirik çeken donanımları açtığınızda araç rolanti devri düşüyor ve stop etme noktasına geliyorsa ve normale dönmüyorsa kelebekte veya kelebeğe bağlı donanımlarda kirlenme arızalanma söz konusudur. Son olarak aracınızın boğaz kelebeği temizliği elzem bir durum değildir. Filitrelerinizi düzenli olarak (hava) değiştirip orjinal hava filtreleri kullandığınız sürece 150000 km ye kadar boğaza kelebeği gider hatta 200000 km ye bile gider. İnternette çok fazla yorum var bu konu ile alakalı fakat öyle herkes bu konulara hakim değil her arabada farklı bir dert var fakat konu başlığı aynı olunca siz de kendi aracınızda acaba benimkinin de mi öyle diyor canınızı sıkıyorsunuz. Canınızı sıkmayı orjinal ürünler kullanın, filitre deyip geçmeyin çok önemlidir bu tip şeyler özellikle motor filitresi çok önemli hava akışı ve pisliği tutması adi filitrelerde, yan sanayi ürünlerde kaliteli olmaz bu da araç çekişini ve sensör boğaz kelebeği kirlenmesine ileride de teklemelere neden olabilir. Bakımlarınızı düzenli yaptırın öyle her önünüze gelen ustaya da aracınızı elletmeyin. Mesela benim hatam hafif-incecik bir kir denmeyecek kadar temiz gaz kelebeğine LPG ustasının gaz kelebeğini temizleyelim demesi üzerine kendimin bu işe girişmesi oldu. Fakat temizlikten sonra böyle sıkıntılar oldu ve sıkıntılar çözüldükten sonra da hiç bir değişme olmadı.
    Yüksek km li araçlar temizlik gerektiren durumlarda boğaz kelebeği ve kelebek ile hava filtresi arasındaki hava sensörünü yukarıda belirttiğim gibi yağsız ve yumuşak gereçlerle temizleyin sensöre elinizi ve hatta hiçbirşey sürmeden yalnız yarım kutu sprey kontak temizleyici ile temizleyin ve sonra da yukarıda anlattığım gibi aracınızı kalibre edebilirsiniz. Bu yapılan temizlik öncesi akü kutup başınızı sökmenizi kesinlikle tavsiye ediyorum, bu şekilde yaparsanız temizlik sonrası rolanti bozukluğu olmayabilir. Herkese hayırlı günler. Allah'a emanet olun. Böyle basit meselelere kafanızı takmayın, biliyorum akaryakıtın bilmem kaç liraya satıldığı bir ülkede böyle üç kuruşluk işler ile canımızı sıkıyoruz, ama hayat bu yazdıklarım ve bunun gibi nice meselelerden daha ehemmiyetli meselelerle dolu. Ömür kısa ve yapılacak ehemmiyetli işler pek çok. Selamun aleykum.




  • benzer sorunlar yüzünden değişmedik paça gitmedik usta servis kalmadı.

    tüplü arabalara tövbe ettim. hatta benzinlilere de.

    size tavsiyem bunca para zaman kaybı yaşayacagınıza sinirlenip can sıkacağınızı satın tüplü ve arızalı araclarınızı dizele yönelin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    Aynı sorun bende de var. Özellikle en son 30 bin bakımdan sonra rölanti de ki istikrarsızlık ve titreme daha bir arttı. Bakımda kelebek dahil gereken yerler temizlendi. Buna rağmen titreme ve sarsılma devam ediyor. Servise götürmeyi bende düşündüm fakat servisteki ustaların! bu işten anladıklarını sanmıyorum. İşleri güçleri parça değiştirip deneme yanılma usulü arıza bulmak. Kendi iş bilmezlikleri sonucunda bizlerin ceplerinden çıkan paralar adamların umurunda değil. En son başıma gelen olay turbo bağlantılı bir fiş yerinden çıkmış sanırım bakımda takmayı unutmuşlar, adam iddia ediyor buraya bir şey takılmıyor diye ben kendim çıkan fişi buldum bu ne usta dedim. Fiş yerine takıldı birde demez mi abi şimdi çok daha atak olucak diye. Kendimi zor tuttum kardeşim ve arkadaşlarım araçtalardı. VW servisleri bir rezalet durum diğer markalarda nedir ne değildir bilemiyorum.

    ben de VW servisinde aynılarını yaşadım tok satıcı gibi iş yapıyorlar ve çok lakayıt adamlar. zaten araçları da ,parçaları da pahalı biraz bindikten sonra kuş serisi marka araçlar gibi ıvır zıvır her yerinden değişik arıza veriyor. Almanalr çok komleks araçlar yapıyor fakat bir o karad da sorun beraberinde geliyor. Daha geleneksel sorunsuz araçlara bakın arkadaşlar. Böyle gözünü para bürümüş adamların ne arabasına binerim ne de muhatap olurum. Allah yardım etsin.




  • damonbounce kullanıcısına yanıt
    hocam aracın km ve marka-modelini yazabilir misin?

    sensörlerin çalışıp çalışmadığından emin olman gerek, sensörler çalışıyorsa bağlantı kontrolü 2. aşama, son aşama ecu nun çalışıp çalışmaması olarak bir tetkik yolu izlenebilir.

    uzun marş problemi daha önce mercedes e200 de ben yaşamıştım minik bir parça ismi kapış pompası diyorlar onun diyaframı delinmiş o değişti sorun ortadan kalktı. Toyota aracımda lpg de sıcak olsun soğuk olsun araç kaldırırken stop ettiğinde marşa basınca bi süre çalışmıyordu. Sonra aracı gaz kelebeğinin ayarının bozulup anlattığım şekilde ayar yaptıktan sonra bir daha bu olay tekrar etmedi.

    Yapabileceğin pek birşey kalmadıysa yetkili bir servise gitmeni en azından arıza tespiti yaptırmanı tavsiye ederim. Sanayideki ustaların eline düşme, çoğu birbirinden cahil. İlkokul mezunu yeni sistemlerden çok anlamıyor, yetişmiş ustalar genelde iyi firmalarda iş yapıyor. Bizim ülkede eğitim zorunlu olmadığı için :) kıçına tulumu giyen ustayım ben diyor.




  • 99 toyota corolla 1.6 efi motor aracımda benzer sorun var. sadece rölantide 300-900 devir aralıgında geziyor, ve stop ediyor.motor sıcakken kelebeğin altındaki sensörün fişini çıkardığımda araba süper, rölanti 900 e çakılı kalıyor ve hiç oynama olmuyor, bu defada araba soğukken çalıştırınca rölantide durmuyor hemen stop ediyor taki motor ısınıncaya kadar... emin değilim ama benimkinin sorunu gaz sensörü, yada rölanti kontrol motoru...
  • Arkadaşlar benim aracımda rölantide iken titreme oluyordu. Özellikle ısındığında rölantide daha çok titriyordu. Mazot filitresi dolmuş değiştirince düzeldi. Bir tecrübe olarak paylaşmak istedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    Aynı sorun bende de var. Özellikle en son 30 bin bakımdan sonra rölanti de ki istikrarsızlık ve titreme daha bir arttı. Bakımda kelebek dahil gereken yerler temizlendi. Buna rağmen titreme ve sarsılma devam ediyor. Servise götürmeyi bende düşündüm fakat servisteki ustaların! bu işten anladıklarını sanmıyorum. İşleri güçleri parça değiştirip deneme yanılma usulü arıza bulmak. Kendi iş bilmezlikleri sonucunda bizlerin ceplerinden çıkan paralar adamların umurunda değil. En son başıma gelen olay turbo bağlantılı bir fiş yerinden çıkmış sanırım bakımda takmayı unutmuşlar, adam iddia ediyor buraya bir şey takılmıyor diye ben kendim çıkan fişi buldum bu ne usta dedim. Fiş yerine takıldı birde demez mi abi şimdi çok daha atak olucak diye. Kendimi zor tuttum kardeşim ve arkadaşlarım araçtalardı. VW servisleri bir rezalet durum diğer markalarda nedir ne değildir bilemiyorum.




  • bende sevisin çözebileceğini düşünmüyorum . izmirde usta arıyorum kelebek falan temizlendi 1 gün bıraktım arabayı eskisi daha iyiydi anlamadım arabayı kendim sıfır aldım benden başka kimseye kullandırmadım .60 000 km de tüp takıldı. 60 000 km ye kadar her 10 000 de servis bakımını tam yaptırdım hepte serviste . resmen para saçtım servise ne oldu son 6 7 aydır bu tekleme çıktı araba 80 000 km de . 80 000 bakımını ilk defa özel servise yaptırdım .sorun yok dedi arza lambasıda yanmıyo . devir bir çıkıyo bir iniyo bu sabah nerdeyse 2 000 devirde duracak araba ısınana kadar ısınıncada sorun bitmiyo yüksek devirde araba hem çok yakıyo hem tekliyo . sırf bunun yüzünden satacam arabayı ...
  • Evet arkadaşlar, LPG'li araçlarda karşımıza çıkan, çözümü çok çok zor olan ve insana saç baş yolduran rölanti'de dalgalanma, titreme, sarsıntılı rölanti sorunu sanırım baya kişide baş göstermiş.

    Benim LPG'li Focus1 aracımda bu sorun hat safhadaydı. Öyleki gazı bırakınca devir rölantiye gelmek yerine çok fazla düşüyor (300 devirlere) hatta bazen stop ediyordu. Sanayideki ustamı bıktırdım bu sorun yüzünden. Adam beni gördümü suratı düşüyordu "gene rölanti ile ilgili geldi bu adam" diye .

    Motorlarda rölantide hava akışı sağlayan rölanti valfi vardır.

    İŞLEM 1 : Rölanti valfini yerinden söküp, önce tamir anahtarı gibi bir şeyle vurup vurup (sert vurabilirsiniz, korkmaya gerek yok) içinde oluşmuş olan kurumu döktürüp, sonra valfin iç kısmına kurum çözücü sprey sıkıp, valfin içini iyice temizleyip, kurutup takın. Düzelme olmadıysa bknz : İŞLEM 2.

    İŞLEM 2 : Bu valfin hava akışının ayarı vardır. Yalnız bu ayarın oynanması kesinlikle tavsiye edilmez, çünkü ayarı bozuldu mu tutturmak çok zordur. Ben bu sorundan bunaldığım için ustayla rölanti valfini oynamaya karar verdik (230TL'lik Valfi gözden çıkardım). Valfin ayarını oynayıp geri taktık, arabayı çalıştırdık, rölanti 4500-5000 devire çıktı, rölanti sapıttı. Sonra uzun uğraşlar ve ayarlamalar sonunda rölantiyi kararlı hale getirmeyi başardık. Yalnız kararlı hale getirene kadar tabiri caizse canımız çıktı. Şu an rölantide dalgalanma kalmadı, sadece birazcık sarsıntı var ama eskiye göre çok çok daha iyi.

    İşlem 1'i deneyin. İşlem 2'yi de bu sorundan ne kadar kafayı yediğinize bağlı olarak size bırakıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 26 Mart 2013; 14:19:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Evet arkadaşlar, LPG'li araçlarda karşımıza çıkan, çözümü çok çok zor olan ve insana saç baş yolduran rölanti'de dalgalanma, titreme, sarsıntılı rölanti sorunu sanırım baya kişide baş göstermiş.

    Benim LPG'li Focus1 aracımda bu sorun hat safhadaydı. Öyleki gazı bırakınca devir rölantiye gelmek yerine çok fazla düşüyor (300 devirlere) hatta bazen stop ediyordu. Sanayideki ustamı bıktırdım bu sorun yüzünden. Adam beni gördümü suratı düşüyordu "gene rölanti ile ilgili geldi bu adam" diye .

    Motorlarda rölantide hava akışı sağlayan rölanti valfi vardır.

    İŞLEM 1 : Rölanti valfini yerinden söküp, önce tamir anahtarı gibi bir şeyle vurup vurup (sert vurabilirsiniz, korkmaya gerek yok) içinde oluşmuş olan kurumu döktürüp, sonra valfin iç kısmına kurum çözücü sprey sıkıp, valfin içini iyice temizleyip, kurutup takın. Düzelme olmadıysa bknz : İŞLEM 2.

    İŞLEM 2 : Bu valfin hava akışının ayarı vardır. Yalnız bu ayarın oynanması kesinlikle tavsiye edilmez, çünkü ayarı bozuldu mu tutturmak çok zordur. Ben bu sorundan bunaldığım için ustayla rölanti valfini oynamaya karar verdik (230TL'lik Valfi gözden çıkardım). Valfin ayarını oynayıp geri taktık, arabayı çalıştırdık, rölanti 4500-5000 devire çıktı, rölanti sapıttı. Sonra uzun uğraşlar ve ayarlamalar sonunda rölantiyi kararlı hale getirmeyi başardık. Yalnız kararlı hale getirene kadar tabiri caizse canımız çıktı. Şu an rölantide dalgalanma kalmadı, sadece birazcık sarsıntı var ama eskiye göre çok çok daha iyi.

    İşlem 1'i deneyin. İşlem 2'yi de bu sorundan ne kadar kafayı yediğinize bağlı olarak size bırakıyorum...

    Bunların sebebi Pis yakıt abi.Alıyoruz ne olduğunu bilmeden adamlar petrol diye kim bilir neler satıyor sonra tıkanıyor her şey.




  • quote:

    Bunların sebebi Pis yakıt abi.Alıyoruz ne olduğunu bilmeden adamlar petrol diye kim bilir neler satıyor sonra tıkanıyor her şey.


    Bu olayın pis yakıtla alakası yok yalnız.

    Zaten yazımda mevzu bahis olan rölanti valfinden benzin veya LPG geçmiyor, sadece hava geçiyor.
  • araç neydi arkadaş sorunu çözmüşsün ama.
    benim araç ford focus trend hafif ibrede dalgalanma var katalizör olmadıgından dedi ama bilmiyorum etkisi varmıdır
  • YÜKSEK VEYA ALÇAK ROLANTİ SORUNUNA TAM ÇÖZÜM.

    50000 km de boğaz kelebeğim pırıl pırıl olmasına rağmen temizledim.Temizliği ıslak mendil ile yaptım (zarar vermez endişe etmeyin) siz yine de metal dostu maddeler ve çizmeyecek bezler ile temizleyin. Sonra aracımı çalıştırdım ve neticede rolantim aşırı yüksek idi. 2300 ile start alıyordu bekleye bekleye ancak 1200-1100 e düşüyordu ve gaza bastığımda rolanti tekrar yükseliyor ve zar zor düşüyordu 1100 e ve orada kalıyordu. Aracımda LPG de takılı. Benzin ile 60 km kullandım hiç lpg ye geçmeden ama nafile durduğumda netice aynı ve gaz kelebeği ağırdan alıyordu anlayacağınız. ECU yani motor beyni gaz kelebeğinin açılarını tanımıyor anlayacağınız. Sonra bir yöntem denedim gaz kelebeğini motora tanıtma yöntemi. Yöntem şöyle:

    Aracı benzinde çalıştırıyoruz ve sonra ağır ağır devir yükseltiyoruz, en son 6000 devirde lamda sensörü motora sinyal gönderiyor ve motor gaz kesiyor biz 10 sn boyunca gazdan ayağımızı çekmeden gaza sonuna kadar basıyoruz ve ayağımız gazda iken aracı stop ediyoruz. (Motor 3-4 sn sonra ancak susuyor çünkü 6000 devirden ancak iniyor) 10-15 saniye sonra kontağı çevirip aracı çalıştırıyoruz ve bekliyoruz rolanti devrinin normale geldiğini, göreceksiniz. LPG li araçlarda bu işlemden sonra aracı stop edip kontağı katın aracı kitleyin 1-2 dakika sonra aracı açın kontağı açın ama çalıştırmadan aracı LPG ye geçirin 10 sn bekleyin aracı çalıştırmadan kontağı kapatın sonra tekrar kontağı açın 10 sn bekleyin ve aracı çalıştırmadan tekrar kontağı kapatın ve son olarak kontağı açın aracı benzine alın ve aracı çalıştırın araç normal RPM değerlerine gelince aracıLPG ye geçirin, hayırlı olsun. Bu basit yöntem gaz kelebeği açılarını ECU ya tanıtmak için yapılan bir yöntemdir. Aynı zaman da kutup başı sökülünce otomatik cam kaldırma düğmeleri çalışmadığında da aynen cam limitlerini camların beynine tanıtmak için camları sonuna kadar kaldırıp indirmemiz yeterli.

    Ayrıca hava filitresi ile gaz gelebeği arasındaki sensörden de şüphelenip temizledim ama sensörden sonra da rolanti yüksekti ayrıca sensör öyle kolay kolay kirlenmez internette okuyup gaza gelip aracınızın sensörleriyle oynamayın, sökerseniz de yağsız elektronik konrtak temizleyici veya mass sensör cleaner dedikleri spreyler ile temizleyebilirsiniz.


    Genel ve Önemli Bilgi: Araçlarda rolanti dengesizliği genelde temizlik sonrası, sökülüp takılma veya soğuk kış günlerinde LPG li araçlarda LPG ye 60 derece sıcaklıktan erken sıcaklıklarda 30,35,40.... derecelerde geçilerek gaz sensörünün ECU ya hatalı kod göndermesi ve bu nedenle gaz kelebeğindeki düzensizlikler meydana gelmektedir. Yani LPG li araçların LPG beyni aracınızın ana beynini kopya ettiği için kendini kalibre ederken hatalı kalibre edecektir. Sonrasında sizde en yakın LPG ciye giderek usta şu LPG ayarlarına bir bak, Şuna bir yazılım at, şunu bir kalibre et vs diyerek sanayinin yolunu yada internette forumların yolunu tutacaksınız. Arkadaşlar LPG kalibrasyonu bir kere yapılan araç kolay kolay kalibrasyonu bozulmaz ama kalibrasyonun bozulmaması için benzin sıcaklığınızda aracınızı normal rölanti olan 750-800 rpm ve japon araçlarında toyota, hondalarda uzun süreli beklemelerde 650-700 rpm olduktan sonra aracın LPG ye geçmesi daha sağlıklı olacaktır. Yani eski tabirle otomatik jikle ne zaman ki devre dışı oldu araç normal sıcaklıkta ve devir göstergesi normal o zaman LPG ye geçmesi gerek. Siz bu sorunu genelde kışın yaşarsınız yazın çok nadirdir rolanti sıkıntısı olan. Dolayısıyla ben LPG geçiş sıcaklığını 60 olarak biliyorum çünkü LPG kitlerinin fabrika geçiş verileri de 60 derece motor suyu sıcaklı olarak yazıyor. Biraz benzin harcayacak fakat böyle baş ağrıtıcı, can sıkıcı sorunlarla da muhatap olmazsınız.
    Çoğu araçta gaz kelebeği kalibrasyonu yukarıdaki anlattığım şekilde oluyor, özel bir yöntemi varsa bilemem. Bazı alman araçlarında gaz kelebeği ve ECU yazılım ile sıfırlanıyor. Örnek Mercedes. Benim aracım 1.33 motor 2012 model Toyota Auris.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekmento

    HERKEZE MERHABA

    AYNI PROBLEM BENİM ARAÇTADA VARDI BİR DÜNYA PARA DÖKTÜM . BUJİ DEĞİŞTİ/KELEBEK TEMİZLENDİ/ROLENTİ MOTORU TEMİZLENDİ/HAVA AKIŞ SENSÖRÜ TEMİZLENDİ/KARTER HAVALANDIRMA HORTUMU DEĞİŞTİ/ATEŞLEME BOBİNİ DEĞİŞTİ/BUJİ KABLOLARI DEĞİŞTİ/SENTE AYARI YAPILDI SONUÇ HÜSRAN

    SON OLARAK KENDİM 3 NUMARA ALLEN ALARAK KELEBEĞİN ALTINDAKİ AYAR VİDASINI İLK BAŞTA KLİMALI SONRA KLİMASIZ ÇALIŞTIRARAK GEVŞETEREK SIKARAK ORTASINI BULDUM 1 YILDIR HİÇ BİR PROBLEMİM YOK :) YANLIZ ÇOK HASSAS AYARI VAR MOTORUN SESİNİ DİNLEYEREK YAPMAK GEREKİYOR


    arkadaşlar sakın gaz kelebeği vidası ile oynamayın o vida fabrika çıkışında ayarlanır ve o ayarın değişmemesi gerekir kara düzen bir sorun giderme yöntemidir vida yarı ile rolanti düzeltme. asıl önemli olan ECU nun gaz kelebeği açılarını tanıması yani birbirine senkronize olmasıdır. Kalibasyon hakkındaki yorumuma göz atmanızı tavsiye ederim.




  • 2001 Model citroen xsara var. Aracıda yeni aldım daha önce böyle bir problemi olup olmadığını bilmiyorum. Biraz benzin LPG kokusu var diye tamire götürdüm. Kokular kesildi fakat bu defa arabanın devir saati vites değiştirirken yada rolentide çalışırken direksiyona sağa yada sola çevirdiğimde 10000 devir olan saat 20000 çıkıyor. 3 gün serviste kaldı yaptık dediler arabayı teslim aldım 800,00 tl. de masraf ettim. Ama sorun çözülmedi. Ön bilgi ve fikir edinmek için bana yardımcı olmanızı önemle rica ediyorum.
  • ciddi bir arıza olabilir, araç gidebilecek durumdaysa ustanıza götürün bence. önce hata uyarılarına baksın, hata çıkmıyorsa kendisi bi sürsün. burada ne yazılsa boş. anlattıklarınız ateşlemeden de, yakıt sisteminden de, soğutma sisteminden de, motordan da olabilir.
  • Ateşleme bobinine ve krank konum sensörüne baktırın.
  • Merhaba arkadaşlar. Aracımda son zamanlarda ufak bir problem yaşıyorum. Araç rölantide dururken devir saati çok minimal aşağı yukarı oynuyor ve araçta hafif bir tekleme oluyor. Teklemeyi benzinden yaptığını düşünerek depoyu boşaltıp başka yerden tekrar benzin aldım fakat herhangi bir değişme olmadı. Ayrıca da nadiren genelde 1 ve 2'nci viteste ayağımı gazdan çektiğimde çok hafif bir tekleme yapıyor. Büyük ihtimalle gaz kelebeğinden kaynaklandığını düşünüyorum. İkinci bir ihtimal olarak da kafamda rölanti valfi var. Gaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum.

    -Sizin fikirleriniz nelerdir? Ne yapmamı önerirsiniz? Gaz kelebeği ile ilgili düşüncem doğru mudur?

    (Aracım 2004 206 Quiksilver 1,6 16V 110HP, 102bin km'de)

    Ekleme : Bugün gaz kelebeğini temizlettim. Büyük ölçüde dalgalanma azaldı, ayağımı gazdan kestiğimde meydana gelen tekleme kesildi, fakat araç rölantide çalışırken tekleme devam ediyor. Ve devir saati çok çok azalmasına rağmen halen hafif oyanama yapıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi powermoon -- 7 Nisan 2011; 17:45:01 >







  • gaz kelebeği temizliği...bizim bora golf grubunda da oluyor kelebek temizlniyor adaptasyonu yapılıyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.