Şimdi Ara

oto boya nasıl yapılır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
98.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • oto boya işlem sırası ve lazım olan ekipman ve ortam nedir? bilgilendirebilecek olan var mı?

    hobi olarak eski arabaları söküp kurcalamayı seven birine göre anlatırsanız sevinirim. yani biraz detaylı bilgi yada detaylara ulaşabileceğim anahtar kelimeler olabilir. hatalı anlatım olması önemli değil. kompresör boya tabancası boya astar..vs nasıl uygulanıyor? püf noktaları neler?

    ekipmanın profesyonel olmasına gerek yok. amatör de olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 26 Mart 2011; 18:37:51 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmarass

    quote:

    Orijinalden alıntı: bmw3.25


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lé Cola

    bende merak ediyorum

    +1


    +

    Alıntıları Göster
    Çok merak eden varmış dilim döndüğünce anlatayım.. Babam eski oto boyacılardan.. Cevizlibağ Başak Garajından..

    Öncelike araç eski boyalı ise.. Kabaran vs yerleri var ise spatula marifeti ile çatlak patlaklar uzaklaştırılır.. Spiral taşı ile derin çatlaklardaki boyalar kaldırılır.. Bu arada tüm araç 180-200 lük zımpara ile zımparalanır.. Gereken yerlere macun çekilir.. Macuna 1-2 gün süreyle kurumaya bırakılır.. Devamında macunlu yerler tekrar zımparalanır.. Zımparadan sonra tabanca ile astar atılır.. Astarın tam kurumasının ardından tekrar zımparalanır.. Astar burada kılcal çatlakları vs örter.. Kaymak kıvamına ulaşan zımparalanmış astarın ardından tabanca marifetiyle ilk kat boya vurulur.. İlk atılan boyanın hafif kurumasının ardından bir kat daha boya atılır.. Devamında boyanan tüm yerler tabanca ile verniklenir ve boyanın en parlak hali alması sağlanır.. Ve kurumaya bırakılır.. Burada önemli husus boyanın atıldığı mekandır.. Normal açık boyahanelerde tozun yapışma ve kötü görünme riski çok fazladır.. Asıl güzel işçilikler fırın boyanın olduğu hava almayan yerlerde ortaya çıkar..
  • bende merak ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lé Cola

    bende merak ediyorum

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bmw3.25


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lé Cola

    bende merak ediyorum

    +1


    +
  • Çok merak eden varmış dilim döndüğünce anlatayım.. Babam eski oto boyacılardan.. Cevizlibağ Başak Garajından..

    Öncelike araç eski boyalı ise.. Kabaran vs yerleri var ise spatula marifeti ile çatlak patlaklar uzaklaştırılır.. Spiral taşı ile derin çatlaklardaki boyalar kaldırılır.. Bu arada tüm araç 180-200 lük zımpara ile zımparalanır.. Gereken yerlere macun çekilir.. Macuna 1-2 gün süreyle kurumaya bırakılır.. Devamında macunlu yerler tekrar zımparalanır.. Zımparadan sonra tabanca ile astar atılır.. Astarın tam kurumasının ardından tekrar zımparalanır.. Astar burada kılcal çatlakları vs örter.. Kaymak kıvamına ulaşan zımparalanmış astarın ardından tabanca marifetiyle ilk kat boya vurulur.. İlk atılan boyanın hafif kurumasının ardından bir kat daha boya atılır.. Devamında boyanan tüm yerler tabanca ile verniklenir ve boyanın en parlak hali alması sağlanır.. Ve kurumaya bırakılır.. Burada önemli husus boyanın atıldığı mekandır.. Normal açık boyahanelerde tozun yapışma ve kötü görünme riski çok fazladır.. Asıl güzel işçilikler fırın boyanın olduğu hava almayan yerlerde ortaya çıkar..
  • Öncelikle güzel bir zımparalama işleminden geçmesi gerekiyor.Daha sonra paslanmış kabarmış yerler temizlenmeli ve gerekli yerlere macun çekilmeli.Daha sonra tüm bu işlemler bittikten sonra daha düzgün bir yüzey elde etmek için kumlama yapılmalıdır.Kumlamadan sonra astar atılmalı.Astar işlemi bittikten sonra ilk kat boya atılmalı o ilk kat kuruduktan sonra ikinci kat atılmalı ve tekrar kurumaya bırakılmalı.Daha sonra vernik işlemli yapılmaya başlanmalıdır.Verniklendikten sonra kurumaya bırakılmalı.Kuruduktan sonra araç hazır duruma gelmiş oluyor.
  • Amcam kaportacıydı ama havalar 30 derecenin üzerine çıktığında mezbahaneden farksız atölyesinde araç da boyardı, o kadar pis ve kirli bir yerden nasıl böyle cıncık gibi temiz, ayna gibi parlayan araçların çıktığına hayret ederdim. Kışın ve yağmurlu havalarda, sabah saatlerinde kesinlikle boyamazdı. Fırınlı boyaya yollardı ama Adana zaten yazın bir açıkhava fırınından farksız olduğu için Mayıs ayından Ekim ayının sonuna kadar atölyesinden PISSS PISSSSS PISSSSSSSSSSSSSSSSSS sesleri eksik olmazdı. DYO, ÇBS, AKZO-NOBEL (SIKKENS) kutu kutu boya tüketilirdi.
  • elle yapılan fabrikasyon gibi olmuyor söyliyim..... çok iyi hazırlanmazsa ya boya atar ya kabarır, ayrıca ne kadar iyi hazırlanırsa hazırlansın fanrikasyon kadar dayanıklı olmaz ufak darbelerde kalkar söyliyim.....
  • ben kendı arabamı boyadım bole oluyo :)
     oto boya nasıl yapılır? oto boya nasıl yapılır? oto boya nasıl yapılır? oto boya nasıl yapılır?
  • katliam_25 K kullanıcısına yanıt
    ortak ben de lada samaramı boyattırmak istiyorum. bu araca kac tüp boya ve kaç tüp astar gitti yazabilir misin ? birde boyanın tanesini ne kadara aldın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gareysar

    Çok merak eden varmış dilim döndüğünce anlatayım.. Babam eski oto boyacılardan.. Cevizlibağ Başak Garajından..

    Öncelike araç eski boyalı ise.. Kabaran vs yerleri var ise spatula marifeti ile çatlak patlaklar uzaklaştırılır.. Spiral taşı ile derin çatlaklardaki boyalar kaldırılır.. Bu arada tüm araç 180-200 lük zımpara ile zımparalanır.. Gereken yerlere macun çekilir.. Macuna 1-2 gün süreyle kurumaya bırakılır.. Devamında macunlu yerler tekrar zımparalanır.. Zımparadan sonra tabanca ile astar atılır.. Astarın tam kurumasının ardından tekrar zımparalanır.. Astar burada kılcal çatlakları vs örter.. Kaymak kıvamına ulaşan zımparalanmış astarın ardından tabanca marifetiyle ilk kat boya vurulur.. İlk atılan boyanın hafif kurumasının ardından bir kat daha boya atılır.. Devamında boyanan tüm yerler tabanca ile verniklenir ve boyanın en parlak hali alması sağlanır.. Ve kurumaya bırakılır.. Burada önemli husus boyanın atıldığı mekandır.. Normal açık boyahanelerde tozun yapışma ve kötü görünme riski çok fazladır.. Asıl güzel işçilikler fırın boyanın olduğu hava almayan yerlerde ortaya çıkar..

    Beyler bir sorum olacak; yetkili servis pek anlamıyor boya işinden. Sanayide taş sıçraması, kuş pisliği yanığı, vernik atması vb. nedenlerden dolayı iyi bir kaportacıya kaputu komple boyatmayı düşünüyorum.

    Sorum şu: Mevcut zarar görmüş fabrikasyon boya, yeniden boyanma öncesi nasıl bir muameleye maruz kalıyor? Astar atılıyor boyanın altına boyadan önce değil mi? Ve en üstte en son vernik?

    Özellikle mevcut boyanın kimyasallar ile sökülüp sökülmediğini ve astarın mevcut hasarlı boya üzerine atılıp atılmadığını merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hort

    Konuyu daha detaylı ele almak isteyen var mı (:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fabrikada uretılırken boya sıralaması ıle,kaportacıda yapılan boya sıralaması farklımı oluyor

    en alt kısımda demır yanı metal var bunun ustune macun cekılıyor ustune astar sonra boya ustune vernık hepsı o degılmı
  • Arabamda ufak tefek boya çatlakları vardı.
    Ustaya götürürüm. Halleder diyordum. Adam 1 hafta araba kalacak dedi.
    Bende işi kendim yapmaya karar verdim.
    Bir kutu macun aldım.
    Çatlayan yerdeki macunları söktüm. Macunun altında kan gövdeyi götürmüş. Savaş çıkmış. Bir çok kaporta işçiliği gördüm. Anladığım kadarıyla aracın sağ kısım ve kaput tamamen elden geçmiş.
    Kazıdığım yerleri macunladım.
    Birde boya atarım orijinal gibi olur hayali kuruyordum.
    Meğer öyle değilmiş. Macunu, astarı boyası, zımparası, verniği vs.vs.
    O kadar uğraştan sonra boyanan yer sırtarıp kalacak. Olmayacak.
    Vazgeçtim.
    Usta ile 1 hafta mevzusunu tekrar konuşsam iyi olacak.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.