Şimdi Ara

Dizel mi benzinli mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
186
Cevap
1
Favori
66.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam bende 2004 model 307 1.4 HDİ var, arabayı 100.000 de aldım. Depom 55lt ve yarım depo ile uzun yolda (100 - 120 km/h ile) 680 km yaptım...Tam depoyu siz hesap edin. Babam da 2011 benzinli 1.6 focus var ve deposu 50lt. tam depo ile 800 km yol yapıyor. 100.000 den sonra yaptırdığım tek bakım 120.000 de triger set, rulman kayış vs değişimi ve oda 1.000 TL tuttu. Ondan sonra sadece toplam 50-60 TL lik rutin filtreler ve yağ değişimleri o kadar.. Dizellerin büyük bakım masraflarına katılmıyorum.

    2. olarak kışın çalışmama ısınmama falan demiş bazı arkadaşlar.. Beyler hangi yıldayız? Kızdırma bujisi ışığı falan.. yok öyle şeyler artık yeni araçlarda.. Motor yağım 5W40 castrol edge ve -12 de aracım direkt marş alıyor.. Ses konusunda da yeni motor teknolojileri ve yalıtımlar ile farkın %10 dan daha aşağıda olduğunu söyleyebilirim, (Geçen yolda yürürken A4 dizel bacağımın yanında bitti fark etmedim bile geldiğini )

    Alımlarda karar verecekseniz yılda yapacağınız km ve aracın benzinli ve dizel motor farkının oranı size yol gösterir. Yılda 5-10 bin km yapıyor ve aracın benzin-dizel motor farkı 8-10 bin TL ise BENZİN li alın.. yok 10- 20 bin km yapacaksınız ve de fark 2-5 bin TL ise o zaman DİZEL e yönelin derim. Aşağıdaki örnek 2012 Astra Sport Tourer 1.6 benzin Sport ve 1.3 dizel Sport aittir. Bugünkü pompa fiyatlarına göre 10.000 km yi 6,5lt yakan benzinli motor ile 4,5lt yakan dizel ile yapmak arasında %60 a yakın maliyet farkı oluştuğunu da göz önüne almanızı öneririm.. Mesela ben 4 yılda 70 bin km yaptım, dizel ilaç gibi geldi..




     Dizel mi benzinli mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tsavasci

    Selam bende 2004 model 307 1.4 HDİ var, arabayı 100.000 de aldım. Depom 55lt ve yarım depo ile uzun yolda (100 - 120 km/h ile) 680 km yaptım...Tam depoyu siz hesap edin. Babam da 2011 benzinli 1.6 focus var ve deposu 50lt. tam depo ile 800 km yol yapıyor. 100.000 den sonra yaptırdığım tek bakım 120.000 de triger set, rulman kayış vs değişimi ve oda 1.000 TL tuttu. Ondan sonra sadece toplam 50-60 TL lik rutin filtreler ve yağ değişimleri o kadar.. Dizellerin büyük bakım masraflarına katılmıyorum.

    2. olarak kışın çalışmama ısınmama falan demiş bazı arkadaşlar.. Beyler hangi yıldayız? Kızdırma bujisi ışığı falan.. yok öyle şeyler artık yeni araçlarda.. Motor yağım 5W40 castrol edge ve -12 de aracım direkt marş alıyor.. Ses konusunda da yeni motor teknolojileri ve yalıtımlar ile farkın %10 dan daha aşağıda olduğunu söyleyebilirim, (Geçen yolda yürürken A4 dizel bacağımın yanında bitti fark etmedim bile geldiğini )

    Alımlarda karar verecekseniz yılda yapacağınız km ve aracın benzinli ve dizel motor farkının oranı size yol gösterir. Yılda 5-10 bin km yapıyor ve aracın benzin-dizel motor farkı 8-10 bin TL ise BENZİN li alın.. yok 10- 20 bin km yapacaksınız ve de fark 2-5 bin TL ise o zaman DİZEL e yönelin derim. Aşağıdaki örnek 2012 Astra Sport Tourer 1.6 benzin Sport ve 1.3 dizel Sport aittir. Bugünkü pompa fiyatlarına göre 10.000 km yi 6,5lt yakan benzinli motor ile 4,5lt yakan dizel ile yapmak arasında %60 a yakın maliyet farkı oluştuğunu da göz önüne almanızı öneririm.. Mesela ben 4 yılda 70 bin km yaptım, dizel ilaç gibi geldi..




     Dizel mi benzinli mi?
    dizel araç her zaman mantıklı oldu öylede olucaktır bence mesela ben şuanda renault kullanıyorum 1.5 dci motor var aracım clio grand tour

    şuan almayı düşündüğüm araç yine 1,5 dci motora sahip privilege donanımlı laguna

    malzeme kalitesi çok iyi olmasada motor yakıt tüketimi benm için cazip kılıyor bunu yılda max 15.000 km yapıyorum ortalama ise 12.000 ama dizel ilk tercih oldu her zaman benm için

    bende isterdim benzinli araç ama cepleri düşünmek şart o kadar vergi vermeye dayanmakta zor en azından az yakalım da az alalım yakıtı bari.




  • arkadaslar en guzeli benzin lpg kim nederse desin 1 dizel ornek verelim turbo biterse boku yedin enjektor bozulursa yine ayni pompa ayari bozulursa ayni mazot filitresi bile benim aracin yag bakimini yaptiriyor ve dizel daha gurultulu calisiyor araci sikistiramiyorsun dizeli sikistir benzinli gibi emiyor benzinli aracta 4 tane buji var 20 tl 4 litre castrol 50 tl polen hava ve yag filiresi 25 tl yaklasik 20 bin bakim hesabi 20 de iscilik ekle dizeli yaptir goreyim normal bir benzinli arac hesabi arkadasim cliosuna mazot filitresi aldi 80 tl sadece o yuzden dizele kanmayin fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Katip1

    dizel araç her zaman mantıklı oldu öylede olucaktır bence mesela ben şuanda renault kullanıyorum 1.5 dci motor var aracım clio grand tour

    şuan almayı düşündüğüm araç yine 1,5 dci motora sahip privilege donanımlı laguna

    malzeme kalitesi çok iyi olmasada motor yakıt tüketimi benm için cazip kılıyor bunu yılda max 15.000 km yapıyorum ortalama ise 12.000 ama dizel ilk tercih oldu her zaman benm için

    bende isterdim benzinli araç ama cepleri düşünmek şart o kadar vergi vermeye dayanmakta zor en azından az yakalım da az alalım yakıtı bari.

    Alıntıları Göster
    dizel dizel...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    dizel dizel...

    Alıntıları Göster
    Paran çoksa sıfır dizel, yoksa LPG...
    İkinci el dizelde, sahibini tanımadıkça araç satın almam. 10 numara yağ koyanlar bile var arabasına...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: askala

    Merhaba arkadaşlar. Bu konu hakkında tartışmalar çok uzayıp gidiyor ve ne yazık ki güncel koşullar altında bu akaryakıt fiyatlarının azalacağı ya da makül bir seviyeye ineceği yok. Son gelen zamlardan sonra şöyle kaba taslak bir hesap yaptım, yorumlarını bekliyorum.

    Yılda ortalama 10.000 km yapıyorum, şu anda ideal bir benzinli araç alsam 35.000 tl, dizel araç 40.000 tl ortalamasında.

    Benzinli araçla 6,00 lt/100 km, dizel araçla 5,5 lt/100 km sarfiyat yaptığımızı baz alırsak.

    Benzin 4,10 tl/lt, motorin 3,70 tl/lt

    10.000 km x 6,00 lt/100 km = 2460 tl yıllık benzinli yakıt masrafı

    10.000 km x 5,5 lt/100 km = 2035 tl yıllık dizel yakıt masrafı

    Dizel araç, benzinli araca göre yılda artı eksileriyle ortalama 500 tl daha az yakıt tüketiyor. fakat ilk alımda 5000 tl'ye varan farklar veriyoruz. Sizce benzinli bir motorun gücü, sürüş zevki vs.mi? Yoksa dizelin günlük kullanımda düşük tüketimi mi?

    bak dostum ben sana en makul açıklamayı yapayım. alacağın araca göre dizel veya benzinli konusu değişir. şimdi örnek olarak nissan üzerinden gidelim. nissan dizel motor olarak reno motoru kullanıyor ve araba motoru 150.000 kmden sonra sorunlar yaratmaya başlıyor. fakat benzinli nissanlar kendi motorlarını kullandığı için arabalarda yaklaşık 600.000 km kadar garanti veriyorlar. ayrıca dizel bir aracın genel bakımında sadece benzin filtresine verdiğin parayla benzinli aracın bütün bakımını yaptırabilirsin. ve ayrıca dizel motorlu araçların vergilerinde yükselme olacağı gibi bir konudan söz edilmişti. evet dizel motorlar gerçekten az yakabilir fakat yarattığı problemler göz ardı edilebilir değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Benzinli aracı alicaksin 6 lt yakicaksin. Güldürme beni. Sürekli boşta gidip onden seni belediye otobüsü çekecek herhalde. Arkadasım katalog degerlerine bakmadan değerlendirme yap. Günlük kullanımda ortaya çıkar yakıt degerleri. Benzinli aracı sadece LPG ile düşünmelisin o zaman ekonomik olabiliyor. Dizel de biraz özen ister ama ekonomiktir. Sonuc olarak sana sunu söyleyeyim araçların kullandığı yakıtların kalori degerlerini bilmek lazım. Ben tam bilmiyorum ama 1 litre dizel 1 litre benzinden daha fazla kaloriye sahip. Ve LPG ise muamma bana göre. Bence aradaki farkı sen 5k hesapliyorsun . Bence bundan LPG kiti farkını dusmelisin ondan sonra hangisi ekonomik onu bulmak lazim

    Arkadaşa katılıyorum benzinli alacaksan 6lt




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Azstek

    quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Benzinli aracı alicaksin 6 lt yakicaksin. Güldürme beni. Sürekli boşta gidip onden seni belediye otobüsü çekecek herhalde. Arkadasım katalog degerlerine bakmadan değerlendirme yap. Günlük kullanımda ortaya çıkar yakıt degerleri. Benzinli aracı sadece LPG ile düşünmelisin o zaman ekonomik olabiliyor. Dizel de biraz özen ister ama ekonomiktir. Sonuc olarak sana sunu söyleyeyim araçların kullandığı yakıtların kalori degerlerini bilmek lazım. Ben tam bilmiyorum ama 1 litre dizel 1 litre benzinden daha fazla kaloriye sahip. Ve LPG ise muamma bana göre. Bence aradaki farkı sen 5k hesapliyorsun . Bence bundan LPG kiti farkını dusmelisin ondan sonra hangisi ekonomik onu bulmak lazim

    Arkadaşa katılıyorum benzinli alacaksan 6lt

    Alıntıları Göster
    dizel ile benzinli arasındaki araç fiyat farkı günde 60 km yapılırsa ancak 5 yılda kapanıyor daha az km yapılrsa ornegin 40 km bu fark 8 yılda kapanıyor.
    cebinizden vereceginiz 10-11 bin lira fazla para ancak 8 yılda tekrar cebinize dönebilir.Zeten bu parayı peşin olarak ödemiş oluyorsunuz.
    dizel alırım 8 yıl sonra benzinliye göre 10 bin farkla dizel arabamı satarım diyorsanızki bu mümkün degil ? o zaman mantıklı olabilir.

     Dizel mi benzinli mi?




  • arkadas yukarida cok guzel deginmis nissanin dizeli malesef reno ama benzinli motoru kendini dunyada kanitlamis bir motordur ve arkadas cok dogru sozu dizel alicaksan tanidiktan alican siz iki ayni arac arasinda biri dizel bir benzinli diyelimki ikiside ayni ozellik km 100 bin olsa ben gozum kapali benzinli derim dizel artik sorun cikarmaya elverisli ve turkiyede dizel alicaksan en az 1.6 olsun ve sifir olsun 80 bin km elden cikar babamin bir lafi var 40 yillik servis soforudur oglum cok yakan araba herzaman iyi arabadir az yakan kucuk motorlu dizeller kotu arabadir der ve 10 yil sonra turkiye dizel coplugune donecek bak piuasaya halen bradway sahin dogan var neden benzinli oldugu icin dedi ve eskidende dizel vardi hani gostersene eski dizelleri dedi ve cok dogru hicbiri yok neredeyse benim arac nissan benzin yakimo orta seviye lpg de suan itibariyle sisli tirafiginde 20 tl gaz ile 70 km gidiyor lpg fiyati 2.65tl aracin agirli 1.300kg bos. daha hafif olsa belki 80 der agir aracta her kosulda iyidir benim kanaatim saygilar artik herkez biseyler biliyor bu camiyada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan3405

    arkadas yukarida cok guzel deginmis nissanin dizeli malesef reno ama benzinli motoru kendini dunyada kanitlamis bir motordur ve arkadas cok dogru sozu dizel alicaksan tanidiktan alican siz iki ayni arac arasinda biri dizel bir benzinli diyelimki ikiside ayni ozellik km 100 bin olsa ben gozum kapali benzinli derim dizel artik sorun cikarmaya elverisli ve turkiyede dizel alicaksan en az 1.6 olsun ve sifir olsun 80 bin km elden cikar babamin bir lafi var 40 yillik servis soforudur oglum cok yakan araba herzaman iyi arabadir az yakan kucuk motorlu dizeller kotu arabadir der ve 10 yil sonra turkiye dizel coplugune donecek bak piuasaya halen bradway sahin dogan var neden benzinli oldugu icin dedi ve eskidende dizel vardi hani gostersene eski dizelleri dedi ve cok dogru hicbiri yok neredeyse benim arac nissan benzin yakimo orta seviye lpg de suan itibariyle sisli tirafiginde 20 tl gaz ile 70 km gidiyor lpg fiyati 2.65tl aracin agirli 1.300kg bos. daha hafif olsa belki 80 der agir aracta her kosulda iyidir benim kanaatim saygilar artik herkez biseyler biliyor bu camiyada.
    kullanım amacına göre değişiyor herhalde.
    Dizel Mi Benzin Mi Lpg Mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guest-w -- 22 Nisan 2013; 16:29:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan3405

    arkadas yukarida cok guzel deginmis nissanin dizeli malesef reno ama benzinli motoru kendini dunyada kanitlamis bir motordur ve arkadas cok dogru sozu dizel alicaksan tanidiktan alican siz iki ayni arac arasinda biri dizel bir benzinli diyelimki ikiside ayni ozellik km 100 bin olsa ben gozum kapali benzinli derim dizel artik sorun cikarmaya elverisli ve turkiyede dizel alicaksan en az 1.6 olsun ve sifir olsun 80 bin km elden cikar babamin bir lafi var 40 yillik servis soforudur oglum cok yakan araba herzaman iyi arabadir az yakan kucuk motorlu dizeller kotu arabadir der ve 10 yil sonra turkiye dizel coplugune donecek bak piuasaya halen bradway sahin dogan var neden benzinli oldugu icin dedi ve eskidende dizel vardi hani gostersene eski dizelleri dedi ve cok dogru hicbiri yok neredeyse benim arac nissan benzin yakimo orta seviye lpg de suan itibariyle sisli tirafiginde 20 tl gaz ile 70 km gidiyor lpg fiyati 2.65tl aracin agirli 1.300kg bos. daha hafif olsa belki 80 der agir aracta her kosulda iyidir benim kanaatim saygilar artik herkez biseyler biliyor bu camiyada.
    Ben de soyle bir soru sorayim;

    2011 Model Trendline 1.6TDI 35binde Golf satilip, sifir 1.4 TSI Comfortline ya da sifir 1.2TSI Midline Plus DSG alinir mi?..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kado1907

    dizel ile benzinli arasındaki araç fiyat farkı günde 60 km yapılırsa ancak 5 yılda kapanıyor daha az km yapılrsa ornegin 40 km bu fark 8 yılda kapanıyor.
    cebinizden vereceginiz 10-11 bin lira fazla para ancak 8 yılda tekrar cebinize dönebilir.Zeten bu parayı peşin olarak ödemiş oluyorsunuz.
    dizel alırım 8 yıl sonra benzinliye göre 10 bin farkla dizel arabamı satarım diyorsanızki bu mümkün degil ? o zaman mantıklı olabilir.

     Dizel mi benzinli mi?


    bu hesaplar yapılırken en önemli değişkenin atlandığını fark ettim

    araç arasındaki fark 11600 tl hesaplamışsınız

    bu paranın yılda yada 5 yılda bankada değerlendirildiğini şuan ki faizler yüzde 5 ama 4 yıl önce 20 lerde idi

    yada diğer yatırım araçlarında

    bunları da eklemiliyiz bu hesabı yaparken




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keyn

    Ben de soyle bir soru sorayim;

    2011 Model Trendline 1.6TDI 35binde Golf satilip, sifir 1.4 TSI Comfortline ya da sifir 1.2TSI Midline Plus DSG alinir mi?..

    Yılda kaç bin km yapıyorsunuz?
  • benzin dizel arasindaki fiyat ucurumu devam ettikce her zaman benzin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    benzin dizel arasindaki fiyat ucurumu devam ettikce her zaman benzin.
    Ben ve babam çok uzun yol yapıyoruz. Birkaç kere otobanda karşılaşmışlığımız, birbirimize selektör atmışlığımız vardır. Ben ek olarak şehir içinde de çok kullanıyorum. Yıllardır dizel de benzinli de, otomatik de, düz vites de araba kullandım. Benim focus tdci düz vitesti. S-max 2.0tdci otomatik vitesti. Z4 2.0 benzin düz vitesti. Şimdiki Legacy 2.0 benzin otomatik CVT ve Audi 1.8tfsi benzin DSG.

    Bu kadar yılda kesinlikle söyleyebilirim ki, benzin çok daha eğlenceli, konforlu ve rahat. Ancak yakıta para veriyor olmak insanın canını yakmıyor da değil. Focus'da o konuda çok rahattım. Tek başıma benzin vergisine verdiğim para çok koymadan Bodrum'a gidebiliyordum mesela. Bunu Legacy benzinli iken yapmam mümkün değildi.

    Legacy'e LPG taktırdık. Ne kadar memnun kaldım anlatamam. Bundan sonra benim kalemim araç bellidir:
    Az kullanılmış 2.0T falan gibi orta hacimli motorlu sportif bir araba çok ucuza alınır. LPG taktırılır ve binilir.

    Kısaca ben benzinden yanayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Ben ve babam çok uzun yol yapıyoruz. Birkaç kere otobanda karşılaşmışlığımız, birbirimize selektör atmışlığımız vardır. Ben ek olarak şehir içinde de çok kullanıyorum. Yıllardır dizel de benzinli de, otomatik de, düz vites de araba kullandım. Benim focus tdci düz vitesti. S-max 2.0tdci otomatik vitesti. Z4 2.0 benzin düz vitesti. Şimdiki Legacy 2.0 benzin otomatik CVT ve Audi 1.8tfsi benzin DSG.

    Bu kadar yılda kesinlikle söyleyebilirim ki, benzin çok daha eğlenceli, konforlu ve rahat. Ancak yakıta para veriyor olmak insanın canını yakmıyor da değil. Focus'da o konuda çok rahattım. Tek başıma benzin vergisine verdiğim para çok koymadan Bodrum'a gidebiliyordum mesela. Bunu Legacy benzinli iken yapmam mümkün değildi.

    Legacy'e LPG taktırdık. Ne kadar memnun kaldım anlatamam. Bundan sonra benim kalemim araç bellidir:
    Az kullanılmış 2.0T falan gibi orta hacimli motorlu sportif bir araba çok ucuza alınır. LPG taktırılır ve binilir.

    Kısaca ben benzinden yanayım.

    Alıntıları Göster
    HOCAM AYNEN KATILIYORUM LPG UYUMLU BİR MOTOR AZ KM YORULMAMIŞ ALINIR VE BİNİLİR...
    DİZEL BENZİNİ GEÇER BU GİDİŞLE BİR YILA KALMAZ... HER TÜRLÜ LPG... GÜRÜLTÜSÜ YOK MASRAFI YOK...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    HOCAM AYNEN KATILIYORUM LPG UYUMLU BİR MOTOR AZ KM YORULMAMIŞ ALINIR VE BİNİLİR...
    DİZEL BENZİNİ GEÇER BU GİDİŞLE BİR YILA KALMAZ... HER TÜRLÜ LPG... GÜRÜLTÜSÜ YOK MASRAFI YOK...

    Alıntıları Göster
    benzinli araç arkadaşlar hiç hesap kitap yapmayada gerek yok..lpg ye de gerek yok..normal kullanılmış 150 bin yapmış dizel aracı piyasaya göre ucuz da verseler yine de almam...ama benzinliyi alırım..burda herkez atıp tutar dizel şöyle böyle çok ucuza uzun yol gidiyorum diye ama serviste de ağlarlar..aracı alırken de kendilerini teselli ederler benzinliye göre pahalı aldım ama yakıttan kurtatrırım diye...kimseye kanmayın benzinden şaşmayın.saygılar...




  • Devlet araştırıyor, vatandaş neye rabet ederse ona zam yapacek.
    Otomobili olan her kes devlete bir daire kiracisi gibi kira ödeyecek.
    Sonra imf'ye borç para vereceğız.
    Bazı büyük firmaların yaptığı gibi 30tl olan paket fiyatları, küçük yazılarda görülmeyen (okunamayan) anlaşmalardan dolayı fiyat 55tl ye çıkacak... Yani hep dovlet kazanacak.
    Sonra milli gelir hasıla kişi başı 3000$ dağıtılacek.
  • yıl olmuş 2013 bu devirde hala benzinli araç kullanan var yazık
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.