Şimdi Ara

ModNation Racers PSP İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
2.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Açıklama: ModNation Racers'ta kendi yarattığımız pist, karakter ve araçlarda kıyasıya bir mücadeleye giriyoruz

    Yeni nesil konsollar ile birlikte oyun çeşitliliği de bir hayli azaldı. Piyasaya daha çok FPS, yarış, TPS türünde oyunlar cirit atarken kaliteli oyunları bir kenara bırakırsak bu yapımların hep birbirleri ile benzerlik içerisinde olduğunu görüyoruz. Tabi arada bazı firmalar çıkıyor ve oldukça farklı yapımlar ile de oyuncuların beğenisini kazanıyor.
     

         Sony’yi yeni nesil sistemlerinde her ne kadar çok eleştirsem de, bu işin hakkını veren firmaların başında geliyor. Gerek konsollara çıkan özel oyunları ile gerekse de yeni yapımlar ile firma oyuncuların karşısına gerek kendisi, gerekse de destek verdiği firmalar ile çıkmayı başarıyor. Nitekim Media Molecule imzasını taşıyan Little Big Planet serisi de bu örneğe en iyi uyan yapımlardan birisidir. Sony’nin oyna, yarat ve paylaş temalı ilk oyunu olan Little Big Planet’ten sonra ise tabi ki ModNation Racers geliyor. Çıktığı dönemde PS3 versiyonunu ele aldığımız oyunun şimdi de PSP versiyonunu irdeliyoruz.

     

         Sony’nin desteği ile United Fronts Games tarafından yapılan oyunu kaba tabir ile özetleyecek olur ise Mario Kart temelleri üzerine kurulmuş diyebiliriz. Kısacası yarış sırasında bitiş çizgisine en önde ulaşmaya çalışsak da yaptığımız bazı hınzırlıklar ile de rakiplerimizin ayağını kaydırmaya çalışıyoruz. Yani oyun alanına dağıtılmış olan bazı kutuları alıyor ve aldığımız özelliğe göre rakiplerimizi engellemeye çalışıyoruz. Aldığımız bu özellikler arasında füzeler, ses dalgaları veya yıldırım gibi özellikler bulunuyor. Tabi rakiplerinizle uğraşmak yerine sizi çok daha hızlı yapan bazı özelliklerde mevcut.

    ''



    Oyunun bu özellik sisteminde ön plana çıkan etken ise katlanma mantığı olmuş. Yani bir füze aldınız, bu füzeyi almadan ikinci, hatta üçüncü füzeyi aldığınızda bu özelliğiniz katlanarak daha etkileyici bir hale bürünüyor. Hatta Hydra adı verilen bu saldırıda füzeler rakibinizi takip bile edebiliyor.

         Pist oluşturmada öncelikle deniz kenarı, orman ve çöl gibi pist temasını seçiyoruz. Daha sonra ise dağlar, kanyonlar ve tepeleri dilediğimiz genişlikte ve büyüklükte oyun alanımıza adapte edebileceğiz zemin özelliklerini belirliyor ve son olarakta ağaçlar, evler gibi unsurlar ile pistinizi zenginleştiriyorsunuz. Tabi yarış çizgisinin nerede başlayıp nerede bittiğini de sizin belirlemeniz gerekiyor. Karakter oluşturma kısmında da zengin bir seçenek listesi sunulmuş. Oyunda ilerledikçe çok daha farklı eşyalar ile karakter seçenekleri de bir hayli farklılık gösterebiliyor.

    ''



         Yaratma kısmında PS3’te de bulunan Auto Populate özelliği PSP versiyonunda da bulunuyor. Kısaca anlatacak olur ise diyelim ki pistinizi tamamlamak üzeresiniz fakat yolun gidişatı sizi memnun etmedi. Otomatik seçeneğini tıklıyor ve sistemin pist gidişatını en uygun şekilde yerleştirmesini izliyorsunuz. Tüm bu oluşturduğunuz özellikleri diğer oyuncular ile paylaşabildiğiniz gibi sizde diğer oyuncuların oluşturdukları karakter, araç ve pistlerden yararlanabiliyorsunuz. Oyunun kütüphanesine girdiğinizde oldukça yaratıcı paylaşımlar ile karşılaşacağınızdan emin olabilirsiniz. Ayrıca bu sıralamanın popüleriteye göre olması da arama kısımlarında bir avantaj sağlıyor.

         Oynanış kısmında bazı pist özellikleri de bulunuyor. Örneğin pistte bazı tuzaklar ile karşılaşabilir veya zeminde bulunan hızlandırıcılardan yararlanarak bir adım öne çıkmaya çalışabilirsiniz.

    İncelemenin devamı için tıklayınız






  • biraz geç oldu sanki :D
  • güzel inceleme
  • 
Sayfa: 1

Benzer içerikler

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.