Şimdi Ara

SKODA YETI KULUBU (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.627
Cevap
77
Favori
550.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    valla yüce oto ne yaparsa yapsın....


    ben kafaya koydum....

    1.6 tdi yeti yi 2012 mart a kadar getırdıler getırldıler....


    gıdıcem bulgarıstan a alıcam 1.6 tdi yeti amb. 16.000 euro + %18 kdv % 25 ötv de odeyecegim gumrükte .


    60.000 tl ye alıp gelıcem.....


    bu kadar salak bır satıcı olamaz....





  • Passsat (2006 model 1.6 FSI Triptronik) sahibiyim. Arabamın konforu, kalitesi süper. Tek ve en önemli kusuru; çok yakıp az kaçması! Hele en ufak bir yokuşta dahi motordan gelen bağırtı, gaza basmama rağmen gitmemekte ısrar etmesi, heybetli duruşuna rağmen ağır kalması beni çileden çıkartiyor. Şu sıralar aklımı 1.2 dsg lı Yeti'ye taktım. Tek tereddütüm motorunun Passatımdaki gibi ağır kalması. O kadar para verip ağır kalan bir motorla karşılaşmak istemiyorum. Gercekten 1.2 DSG şanzımanlı Yeti'nin motoru hakkında bilgi verir misiniz?
  • gidin bir test sürüşü ypın daha iyiolur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    gidin bir test sürüşü ypın daha iyiolur

    Test surusunde kısa mesafe ve genelde düz yolda gidiyorsunuz. Test sürüşü de yapacağım ama bence test sürüşünden çok, gerçek kullanıcı tecrübesi daha önemli. 1.6 FSI Passattan agizim çok yandı:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak


    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    gidin bir test sürüşü ypın daha iyiolur

    Test surusunde kısa mesafe ve genelde düz yolda gidiyorsunuz. Test sürüşü de yapacağım ama bence test sürüşünden çok, gerçek kullanıcı tecrübesi daha önemli. 1.6 FSI Passattan agizim çok yandı:)


    Donanım haber skoda forumları nispeten yavaş seyrettiğinden rasladığım sorulara elimden geldiğince düşüncelerimi belirtiyorum. Çok şey bildiğimden yada araca yönelik olumlu görüş oluşturmak gibi bir kaygım bulunduğundan değil, öncelikle bunu belirtmekte fayda var. Emrullah bey ben 10.000 km dir yeti kullanmaktayım. Bu kullanımın aşağı yukarı %30 luk bölümü hatırı sayılır şekilde dağlık bölgelerdi. (Marmaris, Datça, Knidos ve yarımadanın bir çok köy-kasabası ile Nevşehir ilçeleri) Araç içerisinde genelde 3-4 kişi olduğumuz halde çekiş ile ilgili bir problem yaşamadım. Eğer Ankara'da ikamet ediyorsanız Yüce otonun arka tarafında deneme yapabileceğiniz sağlam bir yokuş var. Yol tutuşu, fren performansı ve aracın çekişi ile ilgili bir sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Özellikle yol tutuşu kullanma şansı bulduğum bir çok sedan araçtan daha başarılıydı. Biraz özenli bir kullanımıda eklersek yakıt tüketiminden epey memnun kalacağınızı düşünüyorum. Rastladığım olumsuzlukları ise; fanın 2-3 kademelerde ses yapması, arka koltuk ortada oturan 3. kişi için şaft tüneli, küllük ve çekmece aparatının çokta konforlu bir oturma pozisyonu sağlayamamasıdır. Bunun dışında aracın konfor ve kalitesi fiyatının ilerisindedir. Sekiz ay ve 10 bin km kullanımdan sonra araçtan çok memnun kaldığımı, yine olsa tereddüt etmeden aynı tercihi yapacağımı gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak


    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    gidin bir test sürüşü ypın daha iyiolur

    Test surusunde kısa mesafe ve genelde düz yolda gidiyorsunuz. Test sürüşü de yapacağım ama bence test sürüşünden çok, gerçek kullanıcı tecrübesi daha önemli. 1.6 FSI Passattan agizim çok yandı:)


    Donanım haber skoda forumları nispeten yavaş seyrettiğinden rasladığım sorulara elimden geldiğince düşüncelerimi belirtiyorum. Çok şey bildiğimden yada araca yönelik olumlu görüş oluşturmak gibi bir kaygım bulunduğundan değil, öncelikle bunu belirtmekte fayda var. Emrullah bey ben 10.000 km dir yeti kullanmaktayım. Bu kullanımın aşağı yukarı %30 luk bölümü hatırı sayılır şekilde dağlık bölgelerdi. (Marmaris, Datça, Knidos ve yarımadanın bir çok köy-kasabası ile Nevşehir ilçeleri) Araç içerisinde genelde 3-4 kişi olduğumuz halde çekiş ile ilgili bir problem yaşamadım. Eğer Ankara'da ikamet ediyorsanız Yüce otonun arka tarafında deneme yapabileceğiniz sağlam bir yokuş var. Yol tutuşu, fren performansı ve aracın çekişi ile ilgili bir sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Özellikle yol tutuşu kullanma şansı bulduğum bir çok sedan araçtan daha başarılıydı. Biraz özenli bir kullanımıda eklersek yakıt tüketiminden epey memnun kalacağınızı düşünüyorum. Rastladığım olumsuzlukları ise; fanın 2-3 kademelerde ses yapması, arka koltuk ortada oturan 3. kişi için şaft tüneli, küllük ve çekmece aparatının çokta konforlu bir oturma pozisyonu sağlayamamasıdır. Bunun dışında aracın konfor ve kalitesi fiyatının ilerisindedir. Sekiz ay ve 10 bin km kullanımdan sonra araçtan çok memnun kaldığımı, yine olsa tereddüt etmeden aynı tercihi yapacağımı gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.

    Vakit ayırıp ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Valla işte 1.6 FSI Passat'tan dolayı "sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer" misali ince eleyip sık dokuyorum.

    Olumsuz olarak yazdıklarınıza göz attım da, hiç birisi dert edilecek şeyler değil bence. Fanın ses yapması önemli değil Passat'tan alışığım:). Arka ortada oturan kişi için üzgünüm:). Zaten arkada kızımdan başka oturan pek olmayacak. Küllük olmasa da olur, sigara denilen zehiri bırakalı çoook oldu.

    Artık bu gün geç oldu da yarın sabahtan kızımı okuluna bırakır bırakmaz Konya yolundaki Skoda'cıya gidip test sürüşü yapmak farz oldu.

    Ha, bu arada ben aldıktan sonra Yeti' de makyaj falan yapmazlar umarım:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak

    Vakit ayırıp ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Valla işte 1.6 FSI Passat'tan dolayı "sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer" misali ince eleyip sık dokuyorum.

    Olumsuz olarak yazdıklarınıza göz attım da, hiç birisi dert edilecek şeyler değil bence. Fanın ses yapması önemli değil Passat'tan alışığım:). Arka ortada oturan kişi için üzgünüm:). Zaten arkada kızımdan başka oturan pek olmayacak. Küllük olmasa da olur, sigara denilen zehiri bırakalı çoook oldu.

    Artık bu gün geç oldu da yarın sabahtan kızımı okuluna bırakır bırakmaz Konya yolundaki Skoda'cıya gidip test sürüşü yapmak farz oldu.

    Ha, bu arada ben aldıktan sonra Yeti' de makyaj falan yapmazlar umarım:)

    Rica ederim. Olurda almaya karar verirseniz ; aracın active donanım olanının içerisi biraz yavan kalıyor. Ambition donanım (üstüde olabilir) , maddi durum elvermediği hallerde ise active donanım+küçük deri paketi öneririm. Direksiyon, el freni ve vites kötüğünün deri olması içerinin havasını çok etkiliyor. Güvenlik baz donanımda bile oldukça tatminkar zaten. Hayırlısı olsun diyelim




  • bugün tekrardan ist yüce otoya gıttım....

    1.2 tsı yetı yı tekrar test etme ımkanım oldu (gıtmısken bıneyım dedım :))

    aracın cüssesine göre 1.2 tsı cok basarılı...

    tabı basarılı olması ıcın benzını ıcmesı gerekıyor.... ort 8 lt ıdı test aracının....

    1.6 tdi green lıne modelının ocak-veya subat ayında gelecegını soyledıler.....(ötv artısından dolayı sözde gelıs tarıhını öne almışlar)

    fıyat ıcınse 56.0000-67000 bandında fıyat aralıgı olacakmıs.....bagajın kucuklugu gıne ıcımı cız ettırdı ayrı mesele...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trakyatrakya -- 12 Aralık 2011; 19:18:53 >
  • Selam arkadaşlar ben de bu haftasonu Yeti yi test etme fırsatı buldum;

    Active versiyonu iç dizayn olarak biraz yavan. ( eşim aracı hafif ticarilere benzetti, ama ambitionu çok beğendi)

    Oturuş pozisyonu ve görüş açısı gayet başarılı, tasarım olarak kübik yapıda olması ayrı bir ferahlık sağlıyor. Bu tasarımı kimileri pek beğenmesede benim hoşuma gitti.

    Bagaj hacmi gerçekten ilk bakışta birazcık küçük gibi ama, üstteki parçayı kaldırarak bir yaklaşık %40 oranında artırılabilir.

    İçi döşeme kalitesi ise orta düzeyde belki biraz daha özenli olabilirdi, ama zaten benim şu anda kullandığım ve yeterli gördüğüm opel corsadan geri kalmaz.

    Arka koltukların ileri geri hareketi, bağımsız olarak sökülebilmesi, sırt eğiminin ayarlanabilmesi ise beni mest etti. Bagaj hacmi konusundaki çekincelerim de böylece geriledi.

    Sürekli ihtiyaç duyulmayacak bir bagaj hacmi için, daha uzun bir arabayı taşımak pek anlamlı gelmiyor zaten. (daha geniş bagaj hacmi sunan suberb yaklaşık 1 m, renault scenic 30 cm daha uzun). Ayrıca koltukları söktügünüzde hafif ticariler kadar alan sağlanıyor ve bu ara sıra taşınması gereken büyük eşyalar büyük lolaylık sağlar.

    Sürüş ise tam anlamıyla ayrı bir zevkti , daha önceden mercedes, BMW, audi gibi üst sınıf araşları kullanmadım ama daha önce test ettiğim scenic, coralla verso, c4 picasso, ve babamın 10 yıllık Honda CRV sine göre daha keyifli idi.

    Test ettiğim 1.2 ambition DSG otomatik aracın vites geçişleri gayet güzeldi, ancak araç gaza bastıktan yaklaşık 1 sn sonra tepki veriyor ki acaba motor hacmi küçük olduğu için mi yoksa DSG şanzımandan dolayımı bilmiyorum.

    Çekişi hızlanması gayet güzeldi, ancak forumlarda okuduğum yakıt tüketim değerleri birazcık gözümü korkutmadı değil.

    1.6 dizel geldiğinde aracı tekrar test edeceğim, umarım çok faiş fiyat çekmezler.




  • forumda skoda yetı uzerıne bu tıp yazıları gordukce.. 1.6 tdi gren lıne modelının tr e gelınce sıra vererek satış yapacagından hıc kuskum yok...

    hele bırde 1.6 tdi amb. duz vıtes modeli 50-55 bın tl den satısa sunulsa... emınım kı sınıf lıderı olacaktır....


    1.2 tsi motoru ıle forumda bu kadar ses getırdıgıne gore...


    peh skoda dıyıp aracdan anlamayanların yuzunu gormeyı cok ıstıyorum...1.6 tdi geldıgınde....

    nıssan QQ ye gore fıyatı %10 aşagıda tutarsa skoda satıs patlaması yapacagı kesın....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    forumda skoda yetı uzerıne bu tıp yazıları gordukce.. 1.6 tdi gren lıne modelının tr e gelınce sıra vererek satış yapacagından hıc kuskum yok...

    hele bırde 1.6 tdi amb. duz vıtes modeli 50-55 bın tl den satısa sunulsa... emınım kı sınıf lıderı olacaktır....


    1.2 tsi motoru ıle forumda bu kadar ses getırdıgıne gore...


    peh skoda dıyıp aracdan anlamayanların yuzunu gormeyı cok ıstıyorum...1.6 tdi geldıgınde....

    nıssan QQ ye gore fıyatı %10 aşagıda tutarsa skoda satıs patlaması yapacagı kesın....

    1.2 tsı motor ses getirdiği kadar da var ama. En başta motorlu taşıtlar vergisi konusunda avantajlı; 1.4 bir araçla kıyaslayınca 261 TL vergiden avantaj var. Periyodik bakımı eşantiyona getiriyor. Performans deseniz en azından benim bildiğim 1.6 atmosferik motorlardan başarılı. İkinci araç olarak kullandığım 1.6 benzinli honda cıvıc ve 1.4 benzinli polodan bariz daha canlı bir motor. Sollamada sıkıştığınızda yada bir başka sebeple ihtiyaç duyduğunuzda ani ivmelenmeye imkan veriyor. Limitler içerisinde kalırım der ve yumuşak kullanırsanız b segment araçlara denk hatta bazı modellerden daha ekonomik tüketim değerleri yakalanabiliyor. 1.2 tsı seçeneği ile birlikte gelen dsg şanzıman da aslında olayın en büyük artısı. Motorine ardı arkası kesilmeden zam geliyor. Terazinin bir kefesine; 1.2 tsı motorun vergi avantajını, dsg şanzıman olmasını, aracı sıfır alırken ödenmeyen dizel fiyat farkını ve motorun elektrikli gibi sessiz olmasını, kirli dizel yakıta denk gelme kuşkusunun olmamasını diğer tarafa ise dizelin düşük tüketim avantajını koyunca bana küçük turbo benzinli motor seçeneği daha avantajlı geliyor. Dilerim sizin beklediğiniz versiyonda bir an evvel satışa sunulur ve gönlünüze göre bir yetiye kavuşursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 15 Aralık 2011; 12:27:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    forumda skoda yetı uzerıne bu tıp yazıları gordukce.. 1.6 tdi gren lıne modelının tr e gelınce sıra vererek satış yapacagından hıc kuskum yok...

    hele bırde 1.6 tdi amb. duz vıtes modeli 50-55 bın tl den satısa sunulsa... emınım kı sınıf lıderı olacaktır....


    1.2 tsi motoru ıle forumda bu kadar ses getırdıgıne gore...


    peh skoda dıyıp aracdan anlamayanların yuzunu gormeyı cok ıstıyorum...1.6 tdi geldıgınde....

    nıssan QQ ye gore fıyatı %10 aşagıda tutarsa skoda satıs patlaması yapacagı kesın....

    1.2 tsı motor ses getirdiği kadar da var ama. En başta motorlu taşıtlar vergisi konusunda avantajlı; 1.4 bir araçla kıyaslayınca 261 TL vergiden avantaj var. Periyodik bakımı eşantiyona getiriyor. Performans deseniz en azından benim bildiğim 1.6 atmosferik motorlardan başarılı. İkinci araç olarak kullandığım 1.6 benzinli honda cıvıc ve 1.4 benzinli polodan bariz daha canlı bir motor. Sollamada sıkıştığınızda yada bir başka sebeple ihtiyaç duyduğunuzda ani ivmelenmeye imkan veriyor. Limitler içerisinde kalırım der ve yumuşak kullanırsanız b segment araçlara denk hatta bazı modellerden daha ekonomik tüketim değerleri yakalanabiliyor. 1.2 tsı seçeneği ile birlikte gelen dsg şanzıman da aslında olayın en büyük artısı. Motorine ardı arkası kesilmeden zam geliyor. Terazinin bir kefesine; 1.2 tsı motorun vergi avantajını, dsg şanzıman olmasını, aracı sıfır alırken ödenmeyen dizel fiyat farkını ve motorun elektrikli gibi sessiz olmasını, kirli dizel yakıta denk gelme kuşkusunun olmamasını diğer tarafa ise dizelin düşük tüketim avantajını koyunca bana küçük turbo benzinli motor seçeneği daha avantajlı geliyor. Dilerim sizin beklediğiniz versiyonda bir an evvel satışa sunulur ve gönlünüze göre bir yetiye kavuşursunuz.





    hocam çok güzel özetlemişsiniz, bir yeti kullanıcısı olarak duygularıma tercüman olmuşşunuz, tebrik ederim




  • 1,2 tsi ve dsg den kesinlikle şamam test etmiş birisi olarak. motor ve şanzuman böyle bir araç için mükemmel olmuş. dizele dönüpte bakmaya bile gerek yok. günerkanat
    arkadaşım süper açıklamış başka söze gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    1,2 tsi ve dsg den kesinlikle şamam test etmiş birisi olarak. motor ve şanzuman böyle bir araç için mükemmel olmuş. dizele dönüpte bakmaya bile gerek yok. günerkanat
    arkadaşım süper açıklamış başka söze gerek yok.

    1.2 tsi iyi güzel hoşta yakıt ort 8 lt olunca bıraz fazla (tamam sınıfına gore tuketım ıyı ancak dızel daha ekonomık)
    ayda 1000 km yapan bırı dahi olsa dizel 4. yıldan sonra kendını amortı edıyor.ve 5.yıldan ıtıbaren kara gecıyor..........

    yani 50.bın km den sonra dızelın avantajı ortaya cıkıyor......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    1,2 tsi ve dsg den kesinlikle şamam test etmiş birisi olarak. motor ve şanzuman böyle bir araç için mükemmel olmuş. dizele dönüpte bakmaya bile gerek yok. günerkanat
    arkadaşım süper açıklamış başka söze gerek yok.

    1.2 tsi iyi güzel hoşta yakıt ort 8 lt olunca bıraz fazla (tamam sınıfına gore tuketım ıyı ancak dızel daha ekonomık)
    ayda 1000 km yapan bırı dahi olsa dizel 4. yıldan sonra kendını amortı edıyor.ve 5.yıldan ıtıbaren kara gecıyor..........

    yani 50.bın km den sonra dızelın avantajı ortaya cıkıyor......

    Satılık ilinci el yetilere bakın hepsi 1.2 benzinli 2.0dizel satılık bulazsınız.Çünkü alan pişman olmuyor.1.6 dizel gelirse satış rekoru kırar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    1,2 tsi ve dsg den kesinlikle şamam test etmiş birisi olarak. motor ve şanzuman böyle bir araç için mükemmel olmuş. dizele dönüpte bakmaya bile gerek yok. günerkanat
    arkadaşım süper açıklamış başka söze gerek yok.

    1.2 tsi iyi güzel hoşta yakıt ort 8 lt olunca bıraz fazla (tamam sınıfına gore tuketım ıyı ancak dızel daha ekonomık)
    ayda 1000 km yapan bırı dahi olsa dizel 4. yıldan sonra kendını amortı edıyor.ve 5.yıldan ıtıbaren kara gecıyor..........

    yani 50.bın km den sonra dızelın avantajı ortaya cıkıyor......

    hocam şu formülü nasıl hesap ediyorsunuz açık yazın da görelim. benim hesabıma göre mazot-benzin makasının bu kadar daraldığı zamanda bu kadar çabuk kapanması mümkün değil. 1.6 tdi geliyor. en az 10.000 tl fark olur, dsg farkını da ekle. kullandığın süre zarfında vergi farkını, bakım maliyetlerini, ileride dpf maliyetini eklemesen bile bayağı fark gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ONURTO

    quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    1,2 tsi ve dsg den kesinlikle şamam test etmiş birisi olarak. motor ve şanzuman böyle bir araç için mükemmel olmuş. dizele dönüpte bakmaya bile gerek yok. günerkanat
    arkadaşım süper açıklamış başka söze gerek yok.

    1.2 tsi iyi güzel hoşta yakıt ort 8 lt olunca bıraz fazla (tamam sınıfına gore tuketım ıyı ancak dızel daha ekonomık)
    ayda 1000 km yapan bırı dahi olsa dizel 4. yıldan sonra kendını amortı edıyor.ve 5.yıldan ıtıbaren kara gecıyor..........

    yani 50.bın km den sonra dızelın avantajı ortaya cıkıyor......

    hocam şu formülü nasıl hesap ediyorsunuz açık yazın da görelim. benim hesabıma göre mazot-benzin makasının bu kadar daraldığı zamanda bu kadar çabuk kapanması mümkün değil. 1.6 tdi geliyor. en az 10.000 tl fark olur, dsg farkını da ekle. kullandığın süre zarfında vergi farkını, bakım maliyetlerini, ileride dpf maliyetini eklemesen bile bayağı fark gibi.

    ok...

    (öncelıkle sunu belırteyım dızel 3.80 benzın 4.40 tl dır dogru fark az. ancak 8 lt benzın yaktıgın yerde 5 lt mazot yakarsın )

    şimdi 1.2 tsi yeti 50.ooo tl.. 1.6 tdi 60bın tl (gelecek şubat 2012)

    dıyelım kı ayda 1000 km yapıyosun budemek olurkı 100km 8 lt yakan yetı .

    senede 12.000km X 5 yılda 60.000km yapar. 4800 lt yapar oda bugunku fıyattan 4800X4.40 : 21.000 tl ort.eder.


    aynı yolu dızelde yaparsan 100km de 5 lt yakıyor ort. 60.bın km de 3000 lt yapar. 3000lt X 3.80 : 11.000 tl yapar...


    ne oldu benzınlı arac 72.000 tl oldu.... dizel arac da 71.000 tl...

    he dıyeceksın 1.2 tsı vergı dusuk bakım masrafları dızele gore daha az ...hadı onada 4 bın tl fark koydum...

    72 bın tl +vergı bakım : 75mılyar benzınlı model...

    71.000 tl +7 bın tl : 78 mılyar oldumu dızel arac...

    eeeeee benzınlı 75 dızel 78 bın tl oldu.. dızelı satmaya kalksam en az 5000 tl pahalı satarım.hadı kafa kafaya geldı dıyelım...

    bu andan sonra dızel hep avantaj saglmaz mı ....yeterınce acıklayıcı oldu sanırsam (kaldıkı mınımumkm den hesapladım ayda 1000km den az yapan kısı arac almasın taksıye bınsın daha az tutar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trakyatrakya -- 16 Aralık 2011; 17:05:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: ONURTO

    quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    1,2 tsi ve dsg den kesinlikle şamam test etmiş birisi olarak. motor ve şanzuman böyle bir araç için mükemmel olmuş. dizele dönüpte bakmaya bile gerek yok. günerkanat
    arkadaşım süper açıklamış başka söze gerek yok.

    1.2 tsi iyi güzel hoşta yakıt ort 8 lt olunca bıraz fazla (tamam sınıfına gore tuketım ıyı ancak dızel daha ekonomık)
    ayda 1000 km yapan bırı dahi olsa dizel 4. yıldan sonra kendını amortı edıyor.ve 5.yıldan ıtıbaren kara gecıyor..........

    yani 50.bın km den sonra dızelın avantajı ortaya cıkıyor......

    hocam şu formülü nasıl hesap ediyorsunuz açık yazın da görelim. benim hesabıma göre mazot-benzin makasının bu kadar daraldığı zamanda bu kadar çabuk kapanması mümkün değil. 1.6 tdi geliyor. en az 10.000 tl fark olur, dsg farkını da ekle. kullandığın süre zarfında vergi farkını, bakım maliyetlerini, ileride dpf maliyetini eklemesen bile bayağı fark gibi.

    ok...

    şimdi 1.2 tsi yeti 50.ooo tl.. 1.6 tdi 60bın tl (gelecek şubat 2012)

    dıyelım kı ayda 1000 km yapıyosun budemek olurkı 100km 8 lt yakan yetı .

    senede 12.000km X 5 yılda 60.000km yapar. 4800 lt yapar oda bugunku fıyattan 4800X4.40 : 21.000 tl ort.eder.


    aynı yolu dızelde yaparsan 100km de 5 lt yakıyor ort. 60.bın km de 3000 lt yapar. 3000lt X 3.80 : 11.000 tl yapar...


    ne oldu benzınlı arac 72.000 tl oldu.... dizel arac da 71.000 tl...

    he dıyeceksın 1.2 tsı vergı dusuk bakım masrafları dızele gore daha az ...hadı onada 4 bın tl fark koydum...

    72 bın tl +vergı bakım : 75mılyar benzınlı model...

    71.000 tl +7 bın tl : 78 mılyar oldumu dızel arac...

    eeeeee benzınlı 75 dızel 78 bın tl oldu.. dızelı satmaya kalksam en az 5000 tl pahalı satarım.hadı kafa kafaya geldı dıyelım...

    bu andan sonra dızel hep avantaj saglmaz mı ....yeterınce acıklayıcı oldu sanırsam

    Trakyatrakya arkadaşım çok güzel açıklamışsın eline emeğine sağlık.Bu açıklamadan sonra illa benzinli diyen arkadaşları tutmaya gerek yok gidin alın.⚡




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: ONURTO

    quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    1,2 tsi ve dsg den kesinlikle şamam test etmiş birisi olarak. motor ve şanzuman böyle bir araç için mükemmel olmuş. dizele dönüpte bakmaya bile gerek yok. günerkanat
    arkadaşım süper açıklamış başka söze gerek yok.

    1.2 tsi iyi güzel hoşta yakıt ort 8 lt olunca bıraz fazla (tamam sınıfına gore tuketım ıyı ancak dızel daha ekonomık)
    ayda 1000 km yapan bırı dahi olsa dizel 4. yıldan sonra kendını amortı edıyor.ve 5.yıldan ıtıbaren kara gecıyor..........

    yani 50.bın km den sonra dızelın avantajı ortaya cıkıyor......

    hocam şu formülü nasıl hesap ediyorsunuz açık yazın da görelim. benim hesabıma göre mazot-benzin makasının bu kadar daraldığı zamanda bu kadar çabuk kapanması mümkün değil. 1.6 tdi geliyor. en az 10.000 tl fark olur, dsg farkını da ekle. kullandığın süre zarfında vergi farkını, bakım maliyetlerini, ileride dpf maliyetini eklemesen bile bayağı fark gibi.

    ok...

    şimdi 1.2 tsi yeti 50.ooo tl.. 1.6 tdi 60bın tl (gelecek şubat 2012)

    dıyelım kı ayda 1000 km yapıyosun budemek olurkı 100km 8 lt yakan yetı .

    senede 12.000km X 5 yılda 60.000km yapar. 4800 lt yapar oda bugunku fıyattan 4800X4.40 : 21.000 tl ort.eder.


    aynı yolu dızelde yaparsan 100km de 5 lt yakıyor ort. 60.bın km de 3000 lt yapar. 3000lt X 3.80 : 11.000 tl yapar...


    ne oldu benzınlı arac 72.000 tl oldu.... dizel arac da 71.000 tl...

    he dıyeceksın 1.2 tsı vergı dusuk bakım masrafları dızele gore daha az ...hadı onada 4 bın tl fark koydum...

    72 bın tl +vergı bakım : 75mılyar benzınlı model...

    71.000 tl +7 bın tl : 78 mılyar oldumu dızel arac...

    eeeeee benzınlı 75 dızel 78 bın tl oldu.. dızelı satmaya kalksam en az 5000 tl pahalı satarım.hadı kafa kafaya geldı dıyelım...

    bu andan sonra dızel hep avantaj saglmaz mı ....yeterınce acıklayıcı oldu sanırsam

    birde dsg farkı var 6.000 civarı... tabii biz bu aracı kullanmıyoruz, tüketim durumunu kullanan arkadaşlar bu başlıkta yoğun trafikte bile 6-7 litre yazmışlar..

    bunları geçelim benim asıl aklıma takılan, bir kaç ay önce bir yabancı forumda okumuştum şimdi bulamadım. bu türkiye ye gelicek greenline modelinde skoda maliyeti düşürmek için

    VW gruptan kullanılan ortak parça oranını düşürmüş. bunu araştırmak lazım...




  • Arkadaşlar aracımı sıfır olarak nisan ayında kadranda 9 km olarak teslim aldım. Nerdeyse boş depo ile teslim aldım. Tüm benzinimi petrol ofisinden aldım fişleride kronolojik olarak biriktirdim. Yakıt tüketimini farklı koşullarda dikkatle takip ettim. Benim 9200 km de tüketimim ortalama 6 litre/100 km. Tüketimi umursamayıp spor modda aracı baskılayarak 7 yi görmek mümkün fakat süreklilik olmadığından kısa süre sonra ortalama tüketim yine 7 altına düşüyor. Yani ölçümde baz aldınız 8 litre tüketimi yanıltıcıdır. Bu hususta ısrarcı olmamın tek sebebi mukayese edecek arkadaşların objektif olarak fikir sahibi olmasını sağlamaktır. Bu arada bakımlı 1.3 hyundai accent yetiden fazla tüketiyor; onuda 20.000 km boyunca ölçtüm. Özellikle şehir içi tüketimi çok acımasız.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.