Şimdi Ara

Kia Cerato Sorunlar...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
16.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İlk olarak herkese kolay gelsin arkadaşlar. 2005 Model Kia Cerato 1.5 Dizel advance araç sahibiyim ve Ankara'da yaşıyorum. Aracım şu anda 113000 km'de. Şimdi sizlere başımdan geçenleri anlatmak ve fikirlerinizi almak istiyorum.
    Yaklaşık 80-90000 km'deyken 3-4 ve 5. viteste yaklaşık 2100-2200 devirdeyken araçta gaza basmama rağmen bir duraksama hissetmeye başladım (yaklaşık 1-2 sn geç tepki veriyor arada da yığılmalar oluyordu). Bu nudenle aracımı takip eden ustama gittiğimde tüm filtrelerim değişti araç diagnoza bağlandı ve bir sorun olmadığı görüldü. Sorunum ne yazık ki ara ara ve özellikle klima açıkken devam etmeye devam etti. Yaklaşık 1 ay önce birden bire araçta bir duraksama oldu ve arıza ışığı yanmaya başladı. Diagnozda arızanın EGR kaynaklı olduğu görüldü. Bende zaten performans kaybı yaşadığım ve parçanın çok pahalı olması nedeniyle EGR'yi iptal ettirdim. 10 gün herşey gayet güzelken 1 hafta önce yine araç yığılmaya başladı ve arıza ışığı yaktı. Bu sefer 2100 devirin üstüne çıkmayıp motor kendini krumaya aldı (sanırım). Yine gittiğimde bu sefer turboyla ilgili bir sorun olduğu söylendi turbom söküldü ve bu modellerde çok görülen turbo VNT sıkışması (kurum kaynaklı) olduğu söylendi fakat bir şey fark etmedi ve motor ısındığı zaman sorunum devam etti ve bu seferde diagnozda "egr hava akış fazlalığı" diye bir uyarı çıkmaya başladı. Anlayacağınız bir türlü sorunu gideremedik. Şimdi sizlerin bu olaylar hakkındaki görüşlerinizi bekliyorum. İnanın ne yapacağımı şaşırdım.
    1) EGR alıp takayım mı? Yoksa iptal olayına devam mı (EGR sadece mekanik iptal edildi, ECU'dan iptal edilmedi)
    2) Aracımın km'si itibariyle carbon clean yaptırmak istedim fakat dizellerde 60000 üzeri önermiyorlarmış, egzoz sistemi veya başka sistemleri tıkayabilirmiş. (bu arada çıktığı günden bu yana Shell GTL kullanıyorum)

    Zaman ayıran herkese çok teşekkür ederim.
    Saygılarımla...







  • Hocam oncelikle sunu soylemem gerekiyorki sorununuz bence %99 turbonun gitmis olmasindan kaynaklaniyor.ceratolarin turbolari vgt 1. Nesil turbo olup motorun tum yukunu turboya bindiren bir sistemi var malesef.
    Yeni ceedlerde ise bunu engellemek icin yeni bir yazilim uretti kia motor.bu yazilimla turboya binen yuk bir hayli azaltildi.
    Aslinda bildiginiz gibi ceeflerin motoru zaten cerato motorudur.
    Sizin mutlaka turboyi ve EGR yi
    degistirmeniz gerekiyor.kurumlarin temizlenmesiyle olaxak bir is degil bu.zaten bahsettiginiz yigilma devri tamda turbonun aktiflesme devrine denk geliyor farkindaysaniz.turbo devreye giremedigi icin yigilma oluyor.
    Iscilik dahil fiyati yaklasik 1900 tl
  • İlginiz ve zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim drangelman. Ankara'da iki ayrı yere turbo için gittiğimde birisi hiç bir sorun olmadığını diğeride turbo basıncının gayet güzel hatta fazla bar oolduğunu söyledi??? Her ikisi de cihaza bağlayıp bu bilgileri verdiler. İnanın anlayabilmiş değilim. Üstelik turbomda söküldü ve gerekli temizliğin yapıldığı söylendi?? Bir fikriniz var mı?
    Bir diğer kafamı karıştıran konu ise carbon clean olayı. Ankara'da aradığım bir Bosch servis 60000 sonrası dizellerde daha önce işlem yapılmadıysa işlemi önermediklerini veya imza karşılığında işlemi yapabileceklerini bildirdiler. Nedenini sorduğumda ise temizlenen kurumların egzos sistemini tıkayabileceğini söylediler. Kmi yer yaptır diyor kimisi ise yaptırma. İlk zamanki performansını hatırladığımda inanın içim gidiyor. Tabii 113000 km gelmiş bir araçtan ilk günkü performans beklenmez ama insan üzülüyor ve çare arıyor doğrusu.
    Önerilerinizi bekliyorum.
    Zaman ayıran herkese çok teşekkür ederim.
    Saygılarımla...




  • Hocam aracım 101 binde ve performansı gayet iyi, abimdeki cerato ise 160 binde ve benimkinden çok daha iyi. Km olayına takılmayın yani. İki cerato da 1.5 crdi ve bendeki 2006 model, abiminki 2005 çıkışlı 2006 model.


    Önceki aracımız carens'te de sizinkine benzer sorunlar çıktı ortaya. Çekmeme,nazlanma vs derken arıza ışığı yandı ve araç çalıştıktan bir süre sonra 2bin deviri geçmemeye başlamıştı. Servise en az 7-8 defa gittik, önce egr valfi denildi, temizlendi. Arada 1 ay geçmeden yine arıza ışığı ve 2 bin devir muhabbeti. Yine servis, yine aynı cevap ve işlem. Servisle baya tartışmıştık bu yüzden. Toplam 7-8 defa gittik dediğim gibi, her seferinde de bu veya buna benzer nedenler öne sürüldü, sonra bir kaza geçirdi araç. Tam hatırlamıyorum, 120 km gibi bir hızla kangal cinsi iri bir köpeğe çarptı. Ön tampon, radyatör vs değişirken ustamız egr valfini çıkartıp farklı bir egr valfi ile değiştirmiş. Bundan sonra hiçbir sorun çıkmadı, 65 binde de aracı takasa verdik 2 tane cerato aldık.


    Sanırım sizdeki sorun da bununla alakalı. Yalnız siz yukarıda şunu belirtmişsiniz, egr valfi iptal edilmiş fakat ecu dan iptali yapılmamış. Bu da ecu da egr kayıtlı olmasına rağmen egr valfinin olmaması sonucu sorun çıkartıyor olabilir.




  • İlginiz ve zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim AssistForte.
    Umarım sadece EGR'dendir ve değişince bu çile biter.
    Bu arada arkadaşlar carbon clean hakkında benim araçla ilgili bir fikri olan var mı?

    Zaman ayıran herkese çok teşekkür ederim.
    Saygılarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drseckin

    İlginiz ve zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim AssistForte.
    Umarım sadece EGR'dendir ve değişince bu çile biter.
    Bu arada arkadaşlar carbon clean hakkında benim araçla ilgili bir fikri olan var mı?

    Zaman ayıran herkese çok teşekkür ederim.
    Saygılarımla...



    Yardımcı olabildiysek ne mutlu bize.

    CC yapan bir arkadaşım vardı, 1.5 crdi getz. Onlar 2. el aldıktan sonra yaptırmışlardı, km olarak aldıklarında 50 bin civarıydı diye hatırlıyorum. Yaptırdıktan sonra çok faydasını görmüştü. Gidişi değişti diyordu sürekli bana. Ama sizin km yüksek, açıkçası yapacak olanlar böyle bir riskten bahsediyorlarsa ben bu işe kalkışmazdım




  • arakdaşlar lutfen bana biri acılen cevap versin kafayı yıycem 2005 1.6 benzinli lpglı arac aldık araca benzin koymmama ragmen 50 tl ve 50 tlde tup oymam ragmen yakıt gostergesi kalkmadı ve tup gostergeside yanmadı sebebını bışe varmı ve yol bılgısayarıda calısmıyo nezaman bitceginide bilmiyorum cok tereddutluyum
  • akünün orda elektrik sistemlerinin bağlı olduğu bir kutu var.
    sizin lpg montajı yapılırken göstergeleri çalıştıracak elektrik kablolarının bağlantısı hatalı yapılmış yada şuan yerinden çıkmış vs. olabilir.
    bir lpg ustasına götürün öncelikle bunu kontrol ettirin..aklıma ilk gelen sorun bu.
  • egr için kısa süreli olarak motor katkısı kullan.Bide aldığın mazota dikkat et bizdede vardı motor katkısı koyunca sönüyo ama motor katkısı koymayınca yakıta göre bazen yanıyo bazen yanmıyo
  • arkadaşlar 2008 model cerato otomatik vites araç sahibiyim.
    bugün aracın motorunu yıkattım.sonra 15 kilometre felan gittikten sonra arıca lambası yanmaya başladı (check) olanı. muhtemelen bujilere su kaçmış olabilir diyorlar. bulunduğum ilde kia servisi yok. sabaha kadar bekleyeceğim kurur belki diye. yoksa yarın bilgisayar bulunan bir tamirciye bağlatmam gerekiyormuş arabayı.
    böyle birşey başına gelen oldu mu? ne yapmamı tavsiye edersiniz.çok canım sıkıldı ve moralim bozuldu.
    yardımlarınız için teşekkürler.
  • http://www.kia.com.tr/ yeni kia cerato

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi 2006 crdi uzun farlarım yanmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.