Şimdi Ara

Oda termostatı, Yalıtım, Tanımlar ve diğer Tasarruf önerileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.977
Cevap
143
Favori
503.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TASARRUFLU ISINMANIN YOLLARI VE REV17 BASİT KULLANIM KILAVUZU EKLENMİŞTİR


    SİEMENS REV24 RF KABLOSUZ KULLANMA KILAVUZULİNK
    SİEMENS REV24 KABLOLU KULLANMA KILAVUZU (REV17 ile aynıdır)LİNK

    Kombide tasarruf amacıyla uygulanabilecek önlemler, tanımlar ve uygun önerilerin bu başlık altında toplanması düşünülmektedir. Böylece ilgilenen her arkadaşımızın başvuracağı bir kaynak olacaktır. Oda termostatı, termostatik vana, ısı levhaları, yalıtım konusunda danışmak isteyen, fikirleri olanlar da buraya yazabilir. Zaman içinde buraya sizlerin de katkısıyla birçok bilgi aktarılmaya çalışılacaktır. Tabi bu bir süre alacaktır. Başlangıç olması nedeniyle modülasyon, oda termostatı konusunu buraya aktardım. Diğer arkadaşlarımızın da katkılarını bekliyorum.
    Bu modülasyon olayı; yabancı kökenli, anlaşılması ilk etapta güç bir kelime olduğu için çok abartılıyor. Önce modülasyonun tanımı ile başlayalım: modülasyon, kombinin alev boyunu, dolayısıyla kombinin yanması için gerekli hava ve gaz karışımını ayarlayarak o andaki ısı ihtiyacı kadar ısı üretmesi, böylece yakıttan ve kombi ömründen tasarruf sağlaması olarak tanımlanır.
    Bu yabancı terim yüzünden, oda termostatıyla kullanılmayan hiçbir kombi modülasyon yapmaz diye düşünülüyor. Peki o zaman bu kombiler neden "modülasyonlu" özelliği ile satılıyor? Yada satışa sunulurken "sadece oda termostatı ile modülasyon yapar" deniyor mu? Hatta normal oda termostatları da bu nedenle modülasyon yaptırmaz sanılıyor. Sizin gibi "modülasyonsuz oda termostatının tasarrufa faydası yok" diye düşünenler çoğunlukta. Bunun doğru olmadığını 3 aşamada anlatmaya çalışayım.
    1-Oda termostatı olmayan kombide modülasyon: Oda termostatı olmayan kombiyi düşünün. Kombi ısısını 50 dereceye ayarladınız. 36 derecede önce alev boyutu yüksek şekilde kombi çalıştı. 50 dereceye yaklaşırken örneğin 45-46 derecede kombi MODÜLASYON YAPARAK alev boyutunu kısar. Yavaşça 50 dereceye ulaştırır. 50 derecede kombi kendini kapatır ve devir daimle kombi suyu sıcaklığı 36 dereceye ininceye kadar çalışmaz. Sonra tekrar aynı işlem başlar. Buna, kombinin ayarladığımız azami ısısına duyarlı MODÜLASYON diyebiliriz.
    2- Modülasyonsuz oda termostatında modülasyon: Kombi ısısını 50 dereceye, oda termostatını 22 dereceye ayarladınız. 36 derecede önce alev boyutu yüksek şekilde kombi çalıştı. 50 dereceye yaklaşırken örneğin 45-46 derecede kombi MODÜLASYON YAPARAK alev boyutunu kısar. Yavaşça 50 dereceye ulaştırır. 50 derecede kombi kendini kapatır ve devir daimle kombi suyu sıcaklığı 36 dereceye ininceye kadar çalışmaz. Sonra tekrar aynı işlem başlar. Böylece yoğuşmalı kombilerde 50 derece geçilmediği için tasarruf sağlanmaya devam edilir. Oda ısısı 22,5 dereceye geldiğinde kombiyi tamamen kapatır ve 21,5 dereceye ininceye kadar çalıştırmaz.
    3- Modülasyonlu oda termostatı ile çalıştırılan kombide modülasyon: Kombi ısısını 65 dereceye, oda termostatını da 22 dereceye ayarladınız. Dış ısı ise bugünler gibi çok düşük değil. Oda termostatı, bu ısılarda kombi ısısını genelde 50 derecenin üzerine çıkarmaz. Yoğuşmalı ise azami tasarruf sağlatır. Yukarda anlattığımızdan extra farkı budur.
    1. durum (oda termostatı olmayan kombi) ile 3. DURUM(MODÜLASYONLU ODA TERMOSTATI OLAN KOMBİ) ve 2. DURUM (MODÜLASYONSUZ ODA TERMOSTATI olan kombi) arasındaki fark şudur: Gündüz en yüksek ısının +8 derece, gece en düşük ısının -3 derece olduğu bir kenti ele alalım:
    1. durumda kombi kendi suyunun sıcaklığına göre sürekli çalışacaktır. Böylece gündüz saatlerinde iç ısı 28-29 dereceye çıksa da kombi kapanmayacak, çalışmaya devam edecektir. Gece ev ısısının +18 dereceye düşmesine engel olamayacaktır. Böylece gündüz gereksiz yakıt kullanımının önüne geçilemeyecektir. Gündüz yakıt kaybının bir bölümünü gece ısısının arttırmasında kullanamayacaktır.
    3. durum (Modülasyonlu) ve 2. durum (Modülasyonsuz) oda termostatı kullanımı arasındaki tek fark; kombi ısısını 65-70 dereceye ayarlasanız da oda ısısı çok düşmedikçe (yada varsa dış ısı sensörüne göre dış ısı çok düşmedikçe) bu ısılara çıkarmamasıdır.
    Modülasyonsuz oda termostatı kullanımında 50 dereceye ayarlayıp, oda ısısı 10 saat civarında istenilen 22 dereceye gelmediği çok soğuk günlerde 55-60'a (bir zahmet manuel) çıkararak aynı oranda tasarrufu sağlamanız mümkündür.
    Sonuç olarak; oda termostatı olmadan bir kombi düşünülemez. Kombi fiyatını değerlendirirken, mutlaka oda termostatı fiyatını ekleyip ona göre sıralama yapın. Aksi halde ucuz sandığınız kombi pahalı görünenden daha fazlaya gelebilir. Örneğin kalitesi ve fiyatı uygun ECA premix'deki çok yüksek oda termostatı fiyatı (500 TL yi bulanı var)nedeniyle diğer pahalı markalar arasındaki fark kapanmaktadır. Önceleri gereksiz gibi gelen termostat, yakıt tasarrufu ve sağlığa yararı nedeniyle mutlaka ön plana çıkacaktır.
    Örneğin bahar geçiş dönemlerinde gündüzleri gerekmeyen kombi, geç saatlerdeki ısı düşmesi ile kendiliğinden çalışmalıdır. Bunun insan sağlığı için gerekliliği tartışılmazdır. Özellikle çocuklu evlerde, gerektiğinde yanmayan veya fazla yanan kombi hastalıklara yol açar. Madem gelişmiş kombiler alıyor ve kullanıyoruz, önemli olan amaç iç ısının stabil tutulması olmalıdır.
    Bana göre, termostatik vana (kombi.com da tanesi 25 TL) çok katlı yada çok büyük ev olmadıkça çok zorunlu değildir. Sadece oturulan oda ve güneş alan misafir odalarına (en fazla 2 adet) konulmasında yarar olabilir. Yaşam odası ve güneş alan kullanılmayan odalar istenildiğinden fazla sıcak olacağından, yaşam odasındaki oda termostatı diğer odalara göre fazla sıcak görünecek ve kombi kendini çabuk kapatacaktır. Az kullanılan güneş alan odalarda ise gereksiz ısı kaybına yol açılacaktır. Termostatik vana bu sakıncaları önler. Ben, az kullandığım ve güneş alan misafir odasının vanasını tam kapatıp 1 tur açarak bunu halletmeye çalışıyorum. Ancak bu uygulamayı(normal vanadan kısma) oda termostatı olan yaşam odasında yapmamalısınız.
    Termostatik vana, sadece oda termostatı olan yaşam odasına kullanışlı olabilir. Oda termostatı yaşam odasında değilse, örneğin koridorda,çocuk odasında yada yatak odasında ise bence gerekli değildir.
    TASARRUFLU ISINMANIN YOLLARI


    Birçok arkadaşa çeşitli amaçlarla verdiğim cevapların bir arada olması için bir toparlama yaptım. Eklemelerle iyi bir kılavuz olduğunu düşünüyorum. Aklıma geldikçe yeni maddeler eklerim. Sizler de katkıda bulunun.
    Yalıtımın önemini hepimiz biliyoruz. Çatı ve zeminden yaklaşık % 15'er, duvardan % 13, pencereden ise hepsinden fazla % 37 lik ısı kaybı tahmin edilmektedir. O zaman dış duvarlar dışında yapabileceklerimiz de var.

    http://www.poldeko.com.tr/dokuman/yalitim-ansiklopedisi/isi-yalitimi-univ-raporu.pdf
    http://www.grupcam.com.tr/index.php?p=1252&l=1

    Hepinize kolay gelsin.

    1- Önce yalıtımın iyi olması gerekir. Dış yalıtım belli koşullara (çoğunluk onayına) bağlı olduğundan içten yapılacaklara önem vermeliyiz.

    a) Pencere doğramalarının duvar ile birleştiği ve cam ile doğramanın birleştiği kısma dıştan ve içten ince şeffaf silikon çekilmesi,

    b) Pencerelere ve kapılara (balkon ve dış kapı) kaliteli kauçuk bant çekilmesi,

    http://www.renksan.com.tr/tr/tr6303.htm

    c) petek arkalarına İzopan ısı yansıtıcı,
    http://www.koctas.com.tr/product/Izopan-Radyator-Arkaligi/1819-3605/

    d) son kat ise çatıya (varsa bile) 2. kat cam yünü yada biraz paranız varsa cam yününün altına beton kısmına taş yünü serilmesi,
    http://www.koctas.com.tr/izolasyon-malzemeleri/izocam-cati-siltesi-tip-400-folyolu/6177-10970/
    http://www.koctas.com.tr/izolasyon-malzemeleri/izocam-tas-yunu-ara-bolme-levhasi/2848-5641/

    e) Zemin yada 1. kat ise ciddi yalıtım güç olacağından tabana pvc yada halı kaplatılması,
    http://www.koctas.com.tr/pvc-yer-dosemeleri-reyonu-urunleri_99/#all

    f) iç duvarların önemli bölümünü etkiliyorsa, balkonların cam balkonla kapanması,
    http://www.kayasehirdusakabin.com/cam-balkon.html

    Son madde hariç hepsi düşük maliyetli ve uzun ömürlü önlemlerdir.

    2- Kombiye uygun, mutlaka saat-gün-haftalık programlı, olabildiğince hassas (en azından -+ 0,5 derece) oda termostatı kullanmalıyız. Çok katlı evlerde kablosuz olabilir.

    3- Kullanılmayan yada oransal sıcak olan bölümlerdeki peteklere termo vana takmalıyız. Odalar arası ısı yalıtımı olmadığından, sarfiyatı az azaltmak uğruna konforu yok etmemek için hiç bir peteği tamamen kapatmamalıyız. Sessiz ve sorunsuz Siemens olabilir.

    4- Evi havalandırırken pencereleri ardına kadar tam açıp 10-15 dakika içinde tamamen kapatmalıyız. Pencereleri az açıp uzun süre havalandırmak kış için uygun değildir.

    5- Kombiyi açık balkona monte ettirmeyiniz. sarfiyatı önemli ölçüde (% 10-15 gibi) arttıran faktördür. Mecburi ise balkon kapama + dolap yaptırınız. Dışarda kalan kombi borularını yalıtım malzemesi ile sardırınız.

    6- Kombi tesisatını en azından 5 yılda 1 kez su ve vakumla temizletiniz. Kimyasal kullandırmayınız.

    7- Kombiyi yılda 1 bakımını yaptırınız. Becerikli iseniz siz yapınız. Elektrik süpürgesi ile yanma odasını temizleyip kalıntıları yok edebiliyorsanız ve problemi yok ise olabilir. Kışa girerken ilk çalıştırmada 60 derecede 10-15 dakika yakın, tüm petekler açıkken kontrol edin. Hepsine sıcaklık gidiyorsa tesisatta sorun yok demektir. Bazılarında ılıklık varsa o zaman kirlilik yada ters bağlantıdan şüphelenilebilir.

    8- Ayrıca dönüş suyu filtresini (ve soğuk su giriş filtresini) yılda 1 kez temizletiniz yada öğrenip temizleyiniz. Bina yeni ise ilk yıl 2-3 kez olabilir. Kombi çalışıyor ve sıcak su üretiyor ama peteklere gitmiyorsa ilk basit iş dönüş suyu filtresini temizlemektir. Buna rağmen çözülmezse üç yollu vana sıkışması olabilir. Bunu tamirciye bırakın.

    9- Yeni kombi alırken mutlaka (premix yada condense) yoğuşmalı, şikayet sitelerinde ve özellikle çevrenizde fazla şikayet almayan, yakın çevrenizde alanların memnun oldukları servisi olan, arızaya anında müdahale eden, garantisi pamuk ipliğine bağlı olmayan, sadece kağıt üzerinde değil uygulamada da az yakan, sessiz, SEDBUK verimliliği iyi (A yada B) düzeyde olan kombileri seçin. Kombileri seçerken oda termostatı dahil fiyatlarını kıyaslayın. Ucuz görünenler pahalıya mal olabilir. Yoğuşmalı kombi + oda termostatı ile tasarruf % 25 i geçecektir.

    10- Yeni tesisat yaptırıyorsanız tesisat boruları mutlaka oksijen bariyerli olsun. Bunun amacı; tesisata oksijen geçirimini azaltmak, kireç-pas oluşmasını önleyerek kombi ve tesisatın uzun ömürlü olmasını ve daha az sarfiyatla ısınmayı sağlamaktır. Dizayn, Fırat, Kalde, Sanica olabilir.

    11- Radyatör seçiminde titiz olun. Özellikle garantisi belli şartlara bağlı olanları almayın. Şikayet sitelerinde buna benzer sıkıntı yaşayanlar var, inceleyin. Demirdöküm Plus, Demirdöküm 33mm hatveli, Alurad vs olabilir. Bunlarda 10 yıl garantili geniş hatveli ve ucuz olanları tercih edin. Geniş hatveli radyatörlerdeki verim çok daha yüksek olacaktır. Garantisi problem olan ürünlerden uzak durun.

    SİEMENS REV 17 ODA TERMOSTATI AYARLAMA KILAVUZU (basit anlatımla)


    1- Altta RUN konumunda olan düğmeyi en sola doğru (her bölümde tık sesi gelir) yavaşça çekin. En sola dayansın.
    2- Bu bölümde saati +- tuşlarına basarak ayarlayın. Sonra 1 tık sağa çekin.
    3- Bu bölümde tarihi ayarlayın. 1 tık sağa çekin.
    4- Bu bölümde sağ üstte 12345 yada 67 günler yanar, söner. Önce 12345 seçip 1 tık sağa çekin.
    5- Bu bölümde, günü kaça ayırmak istediğiniz belirir.-+ ya basarak "nnn" 3 devreyi seçin. 3 evre siyahla belirgin şekilde yanıp sönecektir. 1 tık sağa çekin.
    6- Bu bölümde gün içinde ilk zaman diliminin ne zaman başlayacağını -+ ile ayarlayın. Kaçta yanıp sönerse sönsün istediğiniz saate getirebilirsiniz. Örneğin sabah 06.00 yapın. 1 tık sağa çekin. Bu bölümde kaç derecede yanmasını istediğinizi girin. Örneğin 23,2 dereceyi girdiğinizde 23 de çalışmaya başlar. 1 tık sağa çekin. Bu bölümde ilk zaman diliminin ne zaman biteceğini ayarlayın. Örneğin 09.00 gibi. 1 tık sağa çekin.
    7- Yukardaki maddede benzer şekilde 2. zaman diliminin saat başlama, derece ve bitiş ayarlarını yapın. 1 tık sağa çekin.
    8- 6 ve 7 de anlatıldığı gibi 3. zaman diliminin saat-derece ayarlarını yapın. 1 tık sağa çekin.
    9- Bu bölümde tasarruf modunun ısısını belirleyin örneğin 22,4 gibi.
    10- Bundan sonra uzun tatile gitme modunu geçip RUN a getirin.
    11- ÖNEMLİ: 67 günler hafta sonu ve farklı olduğu için aynı ayarları yapmalısınız. Ancak zaman dilimlerini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

    ÇOK ÖNEMLİ NOT: Oda termostatının arkasında uzman ayarları için düğmeler vardır. Arkadaki küçük kapağı tırnağınızla kaldırın. 1234567 tırnakları vardır ve hepsi aşağıdadır. Bunlardan 4 ve 5 i yukarı kaldırıp yuva içindeki siyah reset düğmesine 3 saniye basın. Bu şekilde oda termostatının evi kullanma alışkanlığını öğrenme fonksiyonu devreye girmektedir. Bu size ne sağlar; örneğin gündüz evi havalandırdığınızda (pencereleri az açıp 1-2 saat açık bırakma yerine ardına kadar açıp 10-15 dakikada havalandırmalısınız) o dönemde geçici ısı değişikliğini öğrenir, hemen kombiyi yakmaz

    Isı hasssiyetini 0,1 dereceye indirmek yada 0,2 veya 0,5 dereceye çıkarmak için (fab. ayarı 0,2 dir), oda termostatını düz yumuşak zemine koyup -+ tuşlarına aynı anda 3-5 saniye basın, ekran yanıp sönmeye başladığında 2 ve 5 numaralı tuşlara aynı anda 3-5 saniye basın ve 5 numaralı tuşu bırakın. 3 saniye sonra 2 numaralı tuşu da bırakın. Ekrana dil gelir. Türkçe ise 5 numaralı tuşla onaylayın bir sonraki hassasiyet bölümüne geçin. 0,2 yanıp söner. - ye basıp 0,1 e indirin ve 5 numaralı tuşla onaylayın. Tamamen uzman kurulumdan çıkmak için 2 tuşuna basın. Normale döner. Diğer bölümlerle oynamayın. Isı algılamasını falan değiştirirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 21 Ocak 2013; 3:56:38 >







  • ben de seneye inş tüm petekleri değiştiricem. bu sene geçti artık. anlamadığım şey neden bu kadar yanlış hesaplama yapılıyor. forumda onlarca arkadaş kendi hesaplama ve imkanlarıyla daha çok ısınıyorlar ve daha az fatura ödüyorlar. Buradan şu sonuç çıkıyor; müteahhitler maliyetleri düşürmek adına hep küçük petek takıyorlar. halbuki 5mt toplam petek boyu ile 10 mt petek boyu arasında max. 500-750 tl arası fark var. adam gibi iş yapıp hayır duası alacaklarına berbat iş yapıp beddua alıyorlar...
    sevgili yayamas
    55 de çalıştırırsın yanma verimli olur ama fazla gaz tüketirsin ev sıcak olur. Çünkü termostat ile kombi dizginlenmemiş olur.
    40 da yakarsın gazı verimsiz yakarsın tüketim az olur ama ısınamazsın.

    Kendin deneyerek bulacaksın.
    Termostatsız kombiyle devamlı haşır neşir olman lazım. Kanki olursan kontrol altında tutarsın. Ya da işi termostata bırakırsın o senin yerine günde 1440 kez kombinle kanki olur.
    Anladın sen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lamettrie

    Hocam size kendimden örnek vereyim. Evin yalıtımı fena değil ara kat. 150x60cm yi aldım taktım yatak odasına. 18-19m2. Oturma odasına 120x60( 15m2 filan). Diğer odaya 100x60. Yatak odası aşırı ısnmaya başladı sadece yatak odasına TRV taktırmamıştım. Oturma odasıyla yatak odasının radyatörlerini yer değiştirdim. Çünkü oturma odası antreyi de ısıtıyor. 120 lik ancak yeterli olmaya başladı şimdi yatak odasına. Diyceğim kombinin kapasitesini aşmıycak şekilde radyatörleri fazla alırsanız zarar etmezsiniz. TRV taktırmayı ihmal etmeyin. ECA lar 20TL kutusuz olanları Ankara Ulus'ta.




    ben de seneye inş tüm petekleri değiştiricem. bu sene geçti artık. anlamadığım şey neden bu kadar yanlış hesaplama yapılıyor. forumda onlarca arkadaş kendi hesaplama ve imkanlarıyla daha çok ısınıyorlar ve daha az fatura ödüyorlar. Buradan şu sonuç çıkıyor; müteahhitler maliyetleri düşürmek adına hep küçük petek takıyorlar. halbuki 5mt toplam petek boyu ile 10 mt petek boyu arasında max. 500-750 tl arası fark var. adam gibi iş yapıp hayır duası alacaklarına berbat iş yapıp beddua alıyorlar...




  • yayamaschocuk kullanıcısına yanıt
    sevgili yayamas
    55 de çalıştırırsın yanma verimli olur ama fazla gaz tüketirsin ev sıcak olur. Çünkü termostat ile kombi dizginlenmemiş olur.
    40 da yakarsın gazı verimsiz yakarsın tüketim az olur ama ısınamazsın.

    Kendin deneyerek bulacaksın.
    Termostatsız kombiyle devamlı haşır neşir olman lazım. Kanki olursan kontrol altında tutarsın. Ya da işi termostata bırakırsın o senin yerine günde 1440 kez kombinle kanki olur.
    Anladın sen.
  • Kombi alırken uygun fiyat değerlendirmesi konusunda dikkat edilecek nokta:
    Gelişmiş yeni sistem bir kombi almaya karar verdiniz. Problem çıkarması, satış sonrası desteği, servis vb konularda değerlendirdiniz. 2-3 modelde karar kıldınız. Sıra fiyatının uygun olup olmadığı konusuna geldi. Yeni kombi alanlar, yeni nesil kombilerin olmazsa olmaz parçası oda termostatını başta almasalar da ilk fırsatta değerlendireceklerdir. Ancak bazılarımız "denizi geçtik, dere önemli değil" diyebilirler. Bunda yanılıyor olabilirsiniz.
    Örneğin premix yoğuşmalılar içinde, tanınmış bir marka-modeli en uygun 1.600 TL ye buldunuz. Bir başka tanınmış marka-model ise 1.750 TL. Aradaki 150 fark (ben dahil) birçok kişi için eşit şartlardaki tercihte önemli olabilir. Gönlü diğer pahalı marka modelden yana olsa da, tercihini uygun fiyatlı olandan yana kullanabilir. Oysa ki oda termostatları fiyatlarıyla birlikte değerlendirildiğinde sonuç tam tersi olabilir. Buna özellikle dikkat etmenizi öneririm.
    x marka model fiyatı 1.600 + kablolu dijital oda termostatı fiyatı 300 TL = 1.900 TL
    y marka model fiyatı 1.750 + kablolu dijital oda termostatı fiyatı 130 TL = 1.880 TL


    "Eşit teknolojiye sahip kombiler içinde uygun olanı aldım" derken aslında daha pahalıya aldığınızı öğrenebilirsiniz.

    Hatta bazı yeni nesil kombileri değerlendirirken modülasyonlu oda termostatı ile kullanıma uygun olup olmadığını mutlaka baştan öğrenin. Sonradan hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Örneğin yeni nesil Demirdöküm Nitromix premix yoğuşmalı modellerinde "oda termostatı ile kullanıma uygun olduğuna" dair net açıklama göremedim. Oysa ki aynı zamanda çıkarılan yeni nesil DD Nepto (konvansiyonel hermetik)modelinde, Firmaca "oda termostatı ile kullanıma uygun" olduğuna dair net açıklama yapılmış. Bu konuyu doğrudan Demirdöküm Firmasına e mail yada telefon yoluyla sorarak teyit etmeden karar vermeyiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 19 Şubat 2011; 13:58:48 >




  • xpress34 X kullanıcısına yanıt
    Evet 0.1 hedef sıcaklık seçimi geldi. Bu dediğiniz zaten var forumda olmasalar bile desteğe attığınız mail gruba gidiyor bütün cosa çalışanları okuyor. Yakında tepki aralığıda+- ve dışarda modu seçimide gelir o zaman.

    Cihaz tamamen mobilden erişime düşünülüp internete bağımlı bırakılmış. Bu akıllı telefonları internetsiz kullanamama veya tam randıman alamama gibi bişey sanırım

    Birde bu bölümde cosa muhabbeti bayağı arttı ayrı bi konu falan mı açsak 'Cosa akıllı kombi kiti hakkında herşey' gibi oraya mı toplasak bilgileri.
  • Arkadaşlar cosa genel müdürü Cem bey bugün eve gelerek bizzat test etti. Sorunu buldular. Yazılımsal bir problemmiş. Geçici olarak çözdü. Kalıcı çözümün de bir kaç gün sonra hallolacağını ve bir güncelleme ile cihaza yükleneceğini söyledi.

    -Cihazın yazılımı internet üzerinden güncellenebiliyormuş.
    -Dış sıcaklık derecesi ile ilgili değişikliği yaptık dedi ki o buradayken yayınlandı zaten. Ayrıca haftalık program sihirbazı eklendi.
    -Grafik konusunu açtım, üzerinde çalışıyoruz kısa sürede çıkacak dedi.
    -ios uygulaması için, Apple yılbaşı dolayısıyla 1 hafta bu birimi kapattı. Onları bekliyoruz dedi.
    -Cosa istasyonunun gelişime müsait olduğunu belirtti. İleride küçük bir modül şeklinde ekran çıkarmayı düşündüklerini (nest tarzında galiba) ve bunun wifi ile istasyona bağlanacağını yani istasyonu değiştirmenin gerekmeyeceğini söyledi. Hatta ileride ek modüllerle klima kontrolü, aydınlatma kontrolü vs. olabileceğini söyledi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi herkel -- 31 Aralık 2014; 14:47:01 >




  • ibocan_ İ kullanıcısına yanıt
    Oda termostatı çok yaktırmaz.
    Kaldı ki termostat takıldığında kombi sıcaklığı yükseltilerek verim arttırılabilir.
    Termostatsız ortam sıcaklığı 21C ise, termostat takılınca 23C ye ayarlanırsa çok yakar.
    Ev, sıcaklığını koruyamıyorsa, termostat ayarı yüksekse çok yakar.
    Termostat asla ısıtılamayan bir odaya bağlandıysa ve iyi ısınan odalar termostatik vana ile kontrol altına alınmadıysa çok yakar.
    0,5C hassasiyetli bir termostat kullanılırsa, asla istenilen konfora ulaşmaz. Evde 1,5C sıcaklık dalgalanması oluşur.

    Yalıtımı iyi olmayan bir evde termostat kullanılmadan önce, ev sıcaklığı iyi ölçülmelidir. Termostat bu sıcaklığa ayarlanmalıdır.
  • İki yeni özellik daha SAN-TEK le buluştu.

    1)....+ ve - düğmelerle artık anlık sıcaklık değişimi yapılabiliyor. Yapılan değişiklik, programı etkilemiyor. Değişiklik, yeni dilim başlangıcına kadar geçerli oluyor.

    2)....Programı aynı olan günler için ayrı ayrı program girmek yerine, gün kopyalama ile artık daha kolay ve kısa sürede programlama yapılabiliyor.

    Bu durumda üç günlük programa sahip RF-20 modelini üretimden kaldırdım. Bu nedenle RF-30 un fiyatı da 195 e düşmüştür.
  • Sevgili drezin ve GokhanTR arkadaşlarım.

    Eğer birbayan arkadaş sonuçları takip eder ve paylaşırsa, iyi bir deneyim daha elde edeceğiz.
    Siz de benim gibi fikrinizi yazmışsınız. Sonucu ben çok merak ediyorum.
    Sonuç alabilirsek tavsiyelerimize yaşanmış bir örnekle destek sağlarız.

    GökhanTR kardeşim;
    SAN-TEK öğrenme modu bu hafta sonu sanırım tamamlanacak.
    Çalışması şöyle olacak.

    Set değeri 20,0 dersek, ve hassasiyet de 0,1 seçilirse;

    Ev sıcaklığı, 19,9 ile 20,1 arasında gidip gelecek. Ortalama daima set değeri olan 20,0 olacak.

    Alt ve üst sınırları hassasiyet değeri belirleyecek.
    Petek sıcaklığı dalgalanmayı bu sınırlar dışına çıkaramayacak. Nadiren çıkabilir ki bu çıkmayı hemen fark edip önlemini alacak. Bir de dilim değişikliklerinde bu sınırlar dışına çıkabilir. Ki bu da doğaldır. Çünkü ani set değeri değişikliği olacaktır. Bunu da kısa sürede öğrenecek
    Dış hava sıcaklıklarındaki değişimler bu değerleri etkilemeyecek.
    Son rütuşları yapıyorum. Allah utandırmasın diyelim.

    Şimdilik uzaktan erişim yok. Uzaktan erişim için gerekecek alt yapıyı oluşturacak gücüm yok. O da eksik oluversin. Güvenilirlik hepsinden önce geliyor.
    Sağlıcakla kalın.




  • Ben de diyorum Hima foruma helikopterle bırakılmış gibi nereden geldi?
    Sanki başka marka yokmuş gibi neden tek marka haricinde bir marka dan söz etmiyor diyordum.
    Söz konusu firma tarafından gönderilmiş olma ihtimali artık oldukça yüksek bit seviye kazandı.

    Fark ettiyseniz, yavaş yavaş ısındığım bu markayı da parası olanlara tavsiye ediyordum ama, şimdi adını bile söylemek gelmiyor içimden.
    Sayın Hima bunu siz başardınız.
    Tebrikler.

    Herkes pahalı termostat alamayabilir.
    İntherm ucuz olduğu sürece, kullanıcılardan memnuniyet geri bildirimi geldiği sürece ve kişilerin ayıracak fazla bütçeleri yoksa, tavsiye etmeye devam edeceğim.
    Bu tür davranışlarınızın devamının gelmesi firmanızın kazancını değil, tam tersine kaybına neden olacaktır.
    Saygılar efendim.
  • Modülasyon hakkında bir kaç kelimede ben söyleyeyim.

    Modülasyon özelliği ve modülasyonlu termostat kullanımı;

    Yeni nesil kombilerin hemen hepsi 3 tam modülasyon özelilğine sahiptir bu nedemek
    1- Kullanım suyu sıcaklığına göre modülasyon
    2- Tesisat suyu sıcaklığına göre modülasyon
    3- Oda sıcaklığına göre modülasyon.
    Modülasyonlu termostat kullanarak yani oda sıcaklığına göre modülasyon özelliğinden faydalanarak daha fazla tasarruf etmemiz sözkonusu. Normal bir zaman saati özellikli, on/of çalışma prensibine göre çalışan termostatta, misal 50c'lik bir değer secildi. O anda kazan suyu sıcaklığı 20c diyelim, cihaz modülasyonunu 50c kazan suyu sıcaklığına göre yapacak, ilk başlarda yüksek kapasitede sonrasında 50c ye yaklaştıkca kapasitesini düşürerek istenilen kazan suyu sıcaklığına göre modülasyon yapacaktır. Kombi 50c ye geldikten sonra oda sıcaklığına ulaşıncaya kadar sürekli 50c de yanacaktır. (sapma değeri olabilir) Bu arada kombi sürekli dur kalk yapmadığı için ve kapasitesini belli oranda düşürdüğü ve bunu sabit tuttuğu için bir miktar tasarruf yapmış olacaktır.

    Oda sıcaklığına göre modülasyonda ise, cihaz var olan oda sıcaklığını algıladıktan sonra istenilen sıcaklığa ulaşmak için kendisine bir çalışma proğramı belirler. Gelişmiş beyine sahip cihazlarda bu özellik vardır, zaten o nedenledirki bazı modellerde modülasyonlu termostat kullanılmaz. Belirlenen çalışma proğramına göre odanın ne kadar sürede ısıtılacağı tahmin edilir ve ona göre kapasite ayarlaması yapılır. Secilmis olan kazan suyu sıcaklığı dış hava sıcaklığını düşünerek doğru olarak belirlemiş isek (genelde bu değer yüksek secilir 60c 75c aralığı gibi) cihaz modülasyon aralığını geniş tutarak (cihazın yeteneğine bağlı olarak bu aralık dar yada geniş olabilir) belirlenen çalışma proğramına göre oda sıcaklığına göre modülasyon yapacaktır. ilk örnekte kullanım şeklinde cihazın belirlenen dereceye hızlı bir şekilde ulaştığın,ı sonra sabit kaldığını göreceğiz. İkinci örnekte yani oda sıcaklığına göre modülasyonlu kullanımda ise, derecelerin daha yavaş ilerlediğini, bazen çakılı şekilde kaldığını görebiliriz. Cihaz kapasitesini kazan suyu sıcaklığına göre değil, ulaşmaya çalıştığı oda sıcaklığına göre yapacaktır. Kazan suyu sıcaklığına göre modülasyonda döngü, sürekli olarak mevcut kazan suyu sıcaklığı ile secilmiş olan değer arasında olacaktır. Yani örneklemek gerekirse 30c ile 50 arasında modülasyon yaparak çalışacaktır (Modülasyon özelliğine sahip cihazlara için gecerlidir) Diğer durumda ise oda sıcaklığına göre modülasyon özelliğine sahip cihazla birlikte aynı zamanda modülasyonlu termostat kullanıldığında bu döngü bazen 30c-35 aralığında bazen 30c - 40c aralığında bazan 30c 60c aralığında olacak mekanın ısı kaybına vb şartlara göre bu durum değişecektir. İlk kullanım örneğinde ikinci kullanım örneğine göre daha fazla yakıt tüketimi olacaktır. Bu nedenledirki önerilerimde, başkaca bir beklenti yoksa, sadece tasarruf amacıyla termosttat kullanımı isteniyorsa modülasyonlu termostatları öneriyorum. Bütün yeni nesil cihazlarda Kazan suyu sıcaklğına ve kullanım suyu sıcaklığına göre modülasyon özelliği mevcutken, bazı modellerde ilave olarak oda sıcaklğına göre modülasyon özelliği yoktur. Broşür incelemelerinde bunu desteklemediğini sizlerde görebilirsiniz.

    İkinci örneğe yani modülasyonlu termostat kullanımına ilave olarak dış hava sensörü bağlandıysa eğer, özellikle istanbul için bu çok faydalı olacaktır. Çünkü sabah sıcak olan hava, öğlen soğuk, ikindide ayaz, akşam yine sıcak olabiliyor. Bu defa dış hava sensöründen gelen bilgi ile mevcut oda sıcaklığı bilgisi cihazın beyninde derlenecek, ona göre bir çalışma proğramı belirlenecek aradaki gecislerde gereksiz yakıt tüketimi olmayacaktır. Dış havada belirli oranda düşme gözlendiğinde, kapasite yükseltilecek, havada iyileşme hissedildiginde kapasite düşürülerek geçişlerdeki gereksiz tüketim engellenmiş olacak. Yani hava sıcaklığında dalgalanlamalar dış hava duyargası tarafından tam zamanında belirlenerek, gereksiz yakıt tükemininin önüne geçilecektir. Bütün modeller dış hava sensörünü desteklemez, markaların çok az ürünü dış hava sensörünü destekler. Bunun temel nedeni yukarda anlatmış olduğum şeylerdir bu özelliklerin hepsinin uygulanabilmesi için ana kartın ve yazılımın buna uygun olması gerekir, buda cihazların daha pahalı satılmasının nedenlerinden biridir.

    Modülasyonla ilgili diğer bir önemli konu modülasyon aralığıdır. Bu aralık ne kadar genis olursa cihaz modülasyonlu kullanımda kapasitesini o derece düşürebilecek, bu orandada daha fazla tasarruflu olacaktır. Bu örneği şöyle izah edebilirim. Bir oda termostatında derece aralığı bir cihazda 0.5c lik bir adımla ilerlediğini. diğerinde 0.2 lik bir değerle ilerlediğini varsayalım. Bizim ihtiyacımız olan 22.2c oda sıcaklığına ilk örnekteki cihaz 22.5 gibi bir derece ile cevap verirken, ikinci örnekteki cihaz tam istediğimiz gibi 22.2 lik bir değerle istenilen ısıya ulaşacak aradaki 0.3 lük (0,5 ile 0 değeri arasında) gereksiz tüketime mani olacaktır. Modülasyon aralığının geniş olmasıda cihazın bu şekilde kullanımında gereksiz tüketime mani olacaktır. Cihaz kapasitesini ne kadar düşürürse, bu konuda ne kadar yetenekli olursa o derecede gereksiz tüketimin önüne geçilecektir.

    Piyasada yoğuşmalı diye satılan cihazlarda görüyorum bu aralık %42 ile %100 aralığında olan cihaz var, oysa benim önerdiğim ferroli ferasy gibi mütevazi bir modelde bile bu aralık %30 ile %100 aralığında olabiliyor. Bu durumda yoğuşmalı cihazın daha verimli olduğunu kim söyleyebilir. Elbette tam verimlilik için sadece modülasyon aralığının geniş olması yetmiyor, daha bir çok etken bu işin içinde onunda altını çizmek isterim.

    Ben tavsiye etmiş olduğum bu cihazlarda bu tespitlerin hepsini yapmış durumdayım, önerilerimde bütün bu incelemelerimi yaparak değerlendirerek artı eksi yönlerini alt alta toplayarak yapıyor, o doğrultuda öneride bulunuyorum. Elbetteki cevremde inceleme fırsatı bulduğum her cihazı inceliyorum, tüketim değerlerine bakıyorum ama bütün cihazları inceleme şansım yok. Bu nedenle karşılaştırmaları kağıt üzerinde tse vb kuruluşların onayıyla yayınlanan cihaz teknik verilerine bakarak yapıyor, yani ordaki bilgiler ışığında değerlendirmelerde bulunuyorum. Her hangi bir sahtekarlık sözkonusu ise bunun günahı bu denetimi tam olarak yapmayan yetkili kurumların ve serfika veren kuruluşlarındır. Bunun dışında bizlerin yapabileceği bir inceleme yok. Ne bütün cihazları alacak maddi gücümüz, nede bunu test edecek bir laboratuvarımız var. Yorum alan arkadaşların beklentilerini bizden alacakları cevapları bu doğrultuda değerlendirmelerini istiyorum. Bunlar benim tespitlerim benim yorumumdur ama son kararı verecek olan sizlersiniz. Hiç kimseye hiç bir markayı yüzde yüz garantiyle önermem, cihazı alacak olan arkadaşlarımız son kararı verirken bütün sorumluluğu kendileri almış olacaklardır. Kimseye zoraki bir öneride bulunmuyorum, kararı veren bütün sorumluluğu almış olur. Bizlerin elinden daha fazlası gelmez, daha fazlası için birebir inceleme ve doğru değerleme için yetkili bir mühendislik firmasıyla irtibata geçmeniz gerekiyor. Sizin icin en doğru bilgi bu şekilde elde edilecektir, görmeden gözlemlemeden, mevcut durumları kontrol edip gözönünde bulundurmadan yazacağımız herşey belli oranda size fayda sağlayacaktır. Olayın bu yönünün altını cizmek tekrardan hatırlatmak isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 22 Şubat 2011; 1:24:13 >




  • Evet arkadaşlar ben de MRL 300 RF alıp sinyal sorunu yaşayan ve bu problemin tekrarlayıp konfor ve ekonomimi etkileyeceğinden hareketle ürünü iade edip aynı modelin kablolusunu alan bi vatandaşım. Bilgilerinize..
  • lamettrie kullanıcısına yanıt
    Bircan Bey'in 14 gün bölümden uzaklaştırılmasına.
  • Kart tasarımında ve yazılımda değişiklik var. Artık 0,1C aralığında çalışıyor. Dikkat edin aralık diyorum. 20C ayarlıysa 19,9C de çalışır, 20C de durur. Yani hassasiyet 0,05C. Yani yani 0,1C hassasiyetin yarısı. Hem de kombiyi bir kez yakıp söndürerek. Bunu yapmak kolay değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanemmii -- 21 Aralık 2014; 0:48:30 >
  • marcelor kullanıcısına yanıt
    Yanlış biliyorsunuz, tek veya çift eşanjör olsun dahili boyleri olmayan tüm kombilerde sıcak su açılınca kalorifer tesisatı durur.
  • @xpress34 modülasyon olmazsa olmazlardan değil de buderus kombilere on off uymadığını duymuştum inşallah yanılıyorumdur gerçi siz araştırmışsınızdır.

    @lamettrie bu dediğinize benzer androidte başımıza geldi telefonu kapattık açtık programdanmı telefondanmı çok üstünde durmadım. Hala iphone larda program çıkmadı apple onayı bayağı uzun sürdü.

    @hasanemmii Hocam önce size saygı ve sevgilerimi arz ederim. Estağfurullah özürlük durum yok. Kızmak değilde başından beri girmiyim olaya diyorum da yine kendimi tutamıyorum. Neyse konuyu özetledik uzatmıyayım.

    @drezin Haklısınız aralık değerler arası az olmalı da kişiden kişiye değişiyor. Bu değerleri bütün termostatlar kullanıcı seçimine bırakmalı istenildiği gibi düzenlenmeli.

    @elit007 ben kötülüyorsunuz gibi bir tabir kullanmadım. Anlatmak istediğim cosa bırakın bulaşık yıkamayı ağzıyla kuş tutsa yine size yaranamaz burda kullanıcı yorumlarıyla gördüğünüz tespit edilen hata ve aksaklıkları değerlendirmek ve kendi üretiminizle kıyaslamak yerine iyi yanlarını takdir edebilirdiniz mesela. Ben marka gözetmeksizin objektif olabiliyorum iyiye iyi sorunluya almayını net diyebiliyorum. Siz ve sizler çok iyi üreticilersiniz iyi işler çıkartıyorsunuz. Ben de iyi bir kullanıcıyım daha iyisini makul çerçevelerde yapın hem biz kullanalım hem de insanlara daha faydalı olur.


    Sonuç olarak meyva veren ağaç taşlanır misali algıladım durumu. Malı koruma değil de çok makul fiyata ki 120tl ye bile alan olmuş bir kablosuz cihaz satılırken ve derme çatma değil hakkıyla insanımız kullansın diye yerli malı bir cihaz yapılmış. Burda da fikir edinsinler diye tecrübelerimizi paylaşmışız. Genel üreticiler için de bende üretilen cihazı koruma içgüdüsü diyebiliyorum. Cosa bu sınıfta makul bir çerçevede birçok ihtiyacı karşılayan bir cihaz bunu kısa sürece çoğumuz takdir ederken ufak bi aksaklık çıksa da heh bakın demiştim gördünüzmü diyecek arkadaşların da olabileceklerini düşünsem de Allah herkesin işini gücünü rast getirsin.




  • hocam wireless a bağlanan cihaz kombiye takılan değil. Priz ile odaya taktığın oda sıcaklığını takip eden istasyon dediğimiz cihaz. O yüzden buna dikkat etmelisin. İstasyonu hangi odaya takacaksan oradaki wireless çekim gücünü dikkate al.
  • evet arkadaşlar beklediğimiz oldu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi afoR1zma -- 31 Aralık 2014; 14:16:41 >
  • Pompa ayarindan sonra peteklerin alt ve ustu arasinda sicaklik farki olusmuyorsa hem isinin odaya transferi hem ses hemde elektrik tuketimi acisindan faydasi olur. Biraz takip edin isinmada sorun yasarsaniz tekrar 2. Kademeye getirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drezin

    Yarin bende degostiricem kombi alt tesisatini.malzemeleri aldim.kaynak makinemde var.Bakalim farkedecekmi

    hocam benimkinde sıcak su ısınma gidiş hattında vana yok. sadece ısınma geri dönüş hattında vana ve filtre var. ben sadece onu değiştirdim. Çok fark oldu. Eğer plastik ise vana ve pislik tutucu kesinlikle değiştirmenizi tavsiye ederim. Vanalara dikkat edin pek çok nalburun bile bu tam geçişli ve dar geçişli vanalar hakkında bilgisi yok. kesinlikle tam geçişli olandan alın.forumda karşılaştırmalı fotolarıda vardı tam ve dar geçişli vanaların ama bir türlü bulamadım. Bende montajdan önce fotosunu çekmeyi unutmuşum.

    pislik tutucunun hem önüne hemde arkasına birer vana kullanın. Filtre temizlemek sonra çok kolay oluyor. 5 dakikamı bile almıyor. hem tesisat suyunu boşaltmıyorsunuz hemde havasını almaya uğraşmıyorsunuz filtre temizliği sonrası.

    ayrıca kombiye girişte bulunan temiz şehir suyu girişindeki vana ve filtreyi plastik ise de değiştirmenize gerek yok. Çünkü zaten pek pislik olmuyor e de zaten şehir suyu basıncı yüksek olduğu için orada sıkıntı yok. boşuna ona para harcamayın.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.