Şimdi Ara

Yeni Araba Alanlara Tavsiyeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
12
Favori
11.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guven.kacar

    kırmızı ışıkta gözünüz ışıkta olsun başka bişeyle ilgilenip yeşil yandığı halde bekleme yapıp adamın sinirlerini zıplatmayın sonra biri gelip dövünce şaşırmayın

    benim yeni şöförlere tavsiyem bu

    Yeşil yandığı halde bekleyen adamı dövmeye kalkışacak olana kırmızı ışık direği hediye ederiz Boş beleş konuşup asıl siz sinir zıplatmayın kimse keyfinden beklemiyor dünyanın bin türlü hali var insanlar dalgın,üzgün,sinirli,gergin,kırgın vs olabilir azcık anlayışlı olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 24 Ekim 2014; 15:36:09 >




  • Benim tek tavsiyem kan akıtsınlar

    Not: yukarıdaki opsiyon dini inancınıza göre değişiklik gösterebilir
  • Yeni araba alanlara ve yeni trafiğe çıkanlara tavsiyeler:

    2 ay kadar önce ilk arabamı aldım. Arabalar hakkında hiç birşey bilmediğim için biraz zor oldu. Şimdiye kadar edindiğim tecrübeleri paylaşıyım dedim.
    (Arabanın satın alındığını farzediyorum)

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Arabayı ustaya götürüp kontrol ettirin. Bakılacak yerler
    - Frenler, Fren balataları, el freni ayarı
    - Motor yağı

    - Cam suyu (Cam suyunu herkes kendi koyabilir, motoru açınca oradaki bidonumsu şeye su doldurmanız gerekiyor. Eğer soğuk bir yerde yaşıyorsanız, suyun donmaması için marketlerde satılan silecek suyundan alıp koyabilirsiniz)
    - Hava, Yağ, Yakıt, Klima filtreleri

    - Lastik Havaları(Bu konu önemli, aracın cinsine göre tekerlere vurulacak hava miktarı farklı 15 inc jantlar için genelde 32psi (2.2 bar) basınç yeterli)
    (Eğer fazla hava vurursanız, direksiyon hafifler, yakıt tüketimi düşebilir. Bunlar iyi gibi gözükse de fren mesafesi acayip uzuyor ve araba çok sarsıntılı oluyor )
    (Eğer düşük olursa, yakıt tüketimi artar,yol tutuşu zayıflar, lastiklerin yanları çabuk eski. Ayrıca direksiyonu döndürmesi çok zor olur)
    (Bizzat 40 psi ile test ettim. Benzincideki hava pompası fazla vuruyormuş )
    Tekerlere kendiniz de benzincilerde hava vurabilirsiniz. Ancak basıncı iyi ayarlamak gerekiyor. Lastikteki subap ın kapağını sökün ve pompayı sıkıca oraya bastırın. Hava çıktığını görürsünüz. Eğer elinizdeki pompanın tuşuna basarsanız hava vuracaktır. Ancak burada önemli olan nokta benzincideki hava basınçlarının düzgün olması (İnternetten basınç ölçer sipariş verip, bunla kontrol edip, benzincide vurmak en iyi yöntem sanırım. Yada çakmaktan çalışan pompa almak(kaliteli almakta fayda var))

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Gelelim araba kullanıma (otomatik kullandığım için vitesler hakkında birşey söyleyemeyeceğim)
    - Eğer arabanızda park sensörü yoksa taktırmanızda fayda var. Eğer acemiyseniz çok fayda sağlayacaktır. İnsan zamanla arabanın ölçülerini tahmin etmeye başlıyor. Ancak yine de park sensörü iyidir. Eğimli yollarda tahminler şaşabiliyor.
    - Arabanın oturma pozisyonunu ve direksiyonu kendinize göre ayarlayın.
    -Ayna Kullanmayı öğrenin. Arkayı görmek ÇOK ÇOK önemli. Bunu trafiğe çıktığımda farkettim hoş olmuyor söyleyim.
    - En önemlisi de aynalar. Burada önemli olan "kör nokta" kavramını bilmek. Yan aynaların sağımı ve solumu gösterdiğini düşünürdüm. Genellikle arka kapı hizanızda giden araçları göremiyorsunuz. Sol tarafa kafayı çevirip bakması kolay, ancak sağ tarafta biri oturuyorsa biraz zor oluyor görmesi. Bunun için ayna ayarı önemli.
    Yan ayna ayarı nasıl yapıl diye internette aratırsanız bir sürü video çıkıyor (ingilizce aratınca daha çok çıkıyor)
    Aracım sedan, ben şöyle yapıyorum.
    sol aynayı sık kullandığım ve sol tarafı görebildiğim için. Sol aynayı dışa doğru biraz açtım. Ancak arabanın bir kısmını da görüyorum. Arabanın arka kısmının üstünden çok arkadan gelen bir araç varsa böylelikle görmüş oluyorum. Ama arabaya fazla yakın değil ayna, mümkün olduğu kadar dışa açık.
    Sağ aynamı arabayı görmeyecek şekilde açtım ki, mümkün olduğunca kör noktayı azaltıyım.
    Genellikle sağ ayna az kullanılır. Sol ve orta dikiz aynası önemli. Özellikle sol yan aynayı sürekli kontrol etmekte fayda var.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Trafiğe gelelim
    -trafikte yavaş giderseniz çok korna yersiniz. Başta yavaş gidin ancak daha sonra trafik akışına göre hızınızı ayarlayın. Şeridi takip edin.
    -Dönüşlerden önce uygun şeride geçin
    -Bilmediğiniz yolda çok sürmeyin başlarda. Sağ sola bakıncam, nereden gitsem derken arabayı unutmayın.
    -Navigasyon cihazı kullanmanızı tavsiye ederim. Özellikle büyük şehirlerde çok büyük rahatlık sağlıyor.
    -Trafikte minibüs ve taksilerden kaçın. Ayna kullanmadan direk önünüze kırarlar. Sinyal vermezler, ani dururlar vs. (ek olarak transit, doblo tarzı araçları da dahil edebiliriz)
    -Döner kavşaklarda ve dönüşlerde döneceğiniz şeride yaklaşın. Eğer kavşakta döndükten sonra düz devam edeceksiniz., döner Kavşağın ortasında durun. Sol tarafı sola döneceklere bırakın.
    -Trafik ışıklarını iyi öğrenin ve büyük döner kavşaklardaki dönüşleri anlamaya çalışın. Büyük döner kavşaklarda bazen u dönüşü için ayrılmış özel yerler falan oluyor. Trafik ışıklarının altında sol ve sağ ok işaretleri varsa bunlara uyun. Sağ ve sol dönüşler bu ışıklara göre yapılacak. (sağ dönüş yeşil yanarken bekleyince feci korna yersiniz bizzat şahidim )

    Benzinci
    -Hava vurma , araba yıkama bedava oluyor genelde.
    -yakıt almadan önce motoru kapatın. (sebebini bilmiyorum, birkaç kez motor açıkken aldım birşey olmadı ama siz yine de kapatın)
    -Arabaya hangi yakıtı alacağınızı bilin (motorin, benzin, 95- 97 oktan vs.)

    Araba kontrolleri
    -motor yağına motora sokulmuş turuncu çubuktan bakabilirsiniz. Seviyesini kontrol etmeniz genelde yeterli. (2 tane işaretin arasında olması gerekiyor)
    -cam suyunu kontrol edin (bitince cama attırmaz suyu buradan )
    -Tekerlere bakarak havası inmiş mi inmemiş mi kontrol edebilirsiniz. Mahallede çoluk çocuk oynarsa diye.
    -Kışın arabayı sabah güneşi alan bir yere bırakın (ön cama düşerse süper olur). Sabah sabah arabanın camlarını elle silmekle- buz kazımakla uğraşmassınız.
    -Arabada camı silmek için süngerli bir silecek (yada çekçek), ayrıca karı temizlemek için biraz uzun saplı bir süpürge (yada çekçek) bulundurun. (Ufak cam sileceği ile kar kürümek çok zor benden söylemesi 2 hafta önce ellerim buz tutmuştu )

    Arabadaki kontroller- elektronik aksam
    -Arabanın ışıklarını öğrenin. Kısa far, uzun far ve sis farları genelde sol taraftaki çubuktan açılıyor. Kullanma kitapçığından bakın. 1 hafta boyunca sis farları açık gezdim apaçi gibi tüm şehirde haberim yoktu (kimse de birşey demedi iyi ki, o yüzden önemli )
    -Arabaya alışmadan önce ışıkları açmayı emniyet kemerini takmayı unutabilirsiniz. Benim 3 kuralımı sizlere tavsiye ediyorum. Arabaya oturduktan sonra 1-emniyet kemeri 2-kapı kilidi 3-kısa farlar
    -Arabadan inerken kısa farları kapatmayı unutmayın, akü bitebilir (genelde arabalar bağırdığı için pek problem olmuyor)
    -Arabada klima: Aslında arabada 2 farklı sistem varmış. 1 klima içeriyi soğutmak için. 2 havalandırma, içeriyi ısıtmak yada dışarıdan giren havayı direk üflemek için. Arabayı ısıtmak fazla enerji harcamaz. Motorun ısısını kullanıp içeri giren havayı size üfler. Klima ile havalandırma arasında geçiş yapmak için A/C tuşuna basın (Basılı ise klima basılı değilse havalandırma)
    -Klimanın orada dışarıdan içeriye hava üfleme ve içerideki havayı üfleme diye 2 seçenek var. Havayı dışarıdan alın. Yoksa buğulanma yapar. (dışarı çok pis kokuyorsa bir süre içeriye getirebilirsiniz ama fazla tutmayın)
    -Buğulanma: Bu konu önemli. Buğulanma başlarsa, havalandırmayı açın, havayı camlara üflemeye ayarlayın.


    ACİL DURUM (teker patlaması, araba bozulması, ufak kaza)
    -Ufak kazalar için kaza tespit tutanağı bulundurmakta fayda var. Sigorta yaptırırken isteyin verirler. (İkinci el araba aldıysanız 10 gün içinde sigorta yaptırmanız gerekiyor, sigorta karşı tarafa verdiğiniz hasarları öder, sizin hasarlarınızı ödemez)
    -Kazalar için fotoğrafın etkili olduğu söyleniyor. Tek kullanımlık fotoğraf makinesi taşımak iyi olabilir. Digital makine kabul ediyorlar mı bilmiyorum (Bende de yok fotoğraf makinesi)

    -Kaza anında, teker patlamasında, araba bozulmasında yapacağınız ilk iş üçgen reflektörleri arabadan biraz uzağa gelen trafik yönüne koymanız olsun. (reflektörü gören kişi reflektöre çarpsa bile size çarpmasın). Dörtlüleri yakmak da iyi fikir.
    -Kriko ve yedek lastik(stepne) bagajın alt kısmında oluyor genelde. Bagajın zeminindeki tahtamsı şeyi kaldırırsanız göreceksiniz. Teker değiştirmek için önce tekerin orta kısmındaki 4-5 vidayı gevşeteceksiniz. (eğer gözükmüyorsa, jantı çıkartmanız gerekir. Vidaları açmak için bijon anahtarı yedek lastiğin yanında olmalı). Vidaları gevşettikten sonra arabayı kriko ile kaldırın (krikoyu iki teker arasına, hangi tekerlek patlak ise ona yakın şekilde koyacaksınız, arabanın alt tarafında ok işareti ile koyulacak yeri göstermesi lazım. Krikoyu oradaki sağlam noktaya koymanız önemli.) Krikoyu çevirerek arabayı biraz yükseltin ve tekerleği değiştirin. Yeni tekerleği taktıktan sonra arabayı indirip, vidaları sıkmanız gerekiyor. Yedek lastik genelde küçük olduğu için 20-30 km hızı geçmemeye çalışın.
    (Ufak patlaklar için internet sitelerinde de satılan tekerlek tamiri için spreyler var. Tekerleği bu dolguyla kapatabildiğiniz söyleniyor. Yani tekerlek yarılmadıysa, tamirciye gitmek için spreyi sıkıp tekerleği o spreyle şişirip devam edebilirsiniz, lastik değiştirmeden)


    BENDEN BU KADAR UMARIM FAYDALI OLUR. 2 AYDA EDİNDİĞİM TECRÜBELER BUNLARDI.
    TECRÜBELİ ARKADAŞLARI KATKIDA BULUNMAYA DAVET EDİYORUM.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HITM@N -- 15 Şubat 2011; 18:47:34 >



    cicekli820 bu mesajı paylaştı




  • çok yardımcı oldu gerçekten eline sağlık
  • emeğine sağlık hocam
  • emeğini sağlık kardeşim yeni sürücüye göre epey döktürmüşsün
  • Birkaç eklemek istediğim konu daha var.

    Arabanın frenleri ilk aldığımda daha iyi tutuyordu. Son zamanlarda biraz zor tutmaya başladı. En başta tekerlere fazla hava vurduğumdandır dedim. Basıçları ayarlattım. Ancak bu sabah yine frenlerin iyi tutmadığını (daha doğrusu fren mesafesinin acayip uzadığını) farkettim.

    Artık bunun sebebini soğuk havaya bağlıyorum. Çünkü sabahları tutmayan frenler, öğle saatlerinde canavar gibi. Tekerin kış lastiği olmadığından (dört mevsim takılı) sertleştiğini ve yolu tutmayıp kaydığına kanaat getirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HITM@N -- 15 Şubat 2011; 18:32:16 >
  • Araba ilk harekete geçtiği anda frenlerde şişme hali diye tabir edilen durum olur ve normaldir.Bu disk ve balataların henüz gerekli sıcaklığa gelmemesinden kaynaklanır.Bunu şuradan anlayabilirsiniz,ilk hareket anlarında frene basmanıza rağmen hissizlik olur.Gerekli frenlemeyi sağlamaz,ayrıca pedal sert olur,siz biraz daha yüklendikçe tutmaya başlar fakat bu sefer de dozlayamazsınız kolay kolay,birkaç frenden sonra fren aksamı alışır ve gerekli duruma gelir.Kış günlerinde özenle ısıtın disk ve balataları,herhangi bir buzlanma durumunda kurtarıcıdır.Sebebi yukarıda...
  • Çok iyi bir raporlama olmuş, zevkle okudum. Alışmış birisi kolay kolay böyle anlatamazdı. Başka tecrübesiz arkadaşların katkılarını bekliyoruz.
  • güzel bir paylaşım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N
    Birkaç eklemek istediğim konu daha var.

    Arabanın frenleri ilk aldığımda daha iyi tutuyordu. Son zamanlarda biraz zor tutmaya başladı. En başta tekerlere fazla hava vurduğumdandır dedim. Basıçları ayarlattım. Ancak bu sabah yine frenlerin iyi tutmadığını (daha doğrusu fren mesafesinin acayip uzadığını) farkettim.

    Artık bunun sebebini soğuk havaya bağlıyorum. Çünkü sabahları tutmayan frenler, öğle saatlerinde canavar gibi. Tekerin kış lastiği olmadığından (dört mevsim takılı) sertleştiğini ve yolu tutmayıp kaydığına kanaat getirdim.

    Kısaca; yeni araba alanlara tavsiyem. Eğer lastikleriniz eskiyse dört mevsim almak yerine yaz lastiği- kış lastiği olarak arabaya 2 farklı lastik almanızdır. (ankara gibi bir şehir için). Ancak bu da biraz keseye etki ediyor.

    On yil öncesi olsaydi kis lastigi hakkindaki tavsiyelerinize harfiyen katilirdim. Fakat 5 senedir kis-yaz lastigi degisimi yapan, Ankaranin en buzlu semtlerinden birinde oturan ve her gun sabahin en soguk saatlerinde araci kullanan biri olarak Ankarada kis lastiginin gereksiz masraf oldugunu iddia ediyorum. paraniza ve zamaniniza yazik. Bu sene inat ettim aracima kis lastiklerini takmadim, acikcasi kar yagdiginda da gittim don yaptiginda da ve yol tutus-fren mesafesi olarak bir fark hissetmedim. Param da, bu is icin harcadigim zamanim da bana kaldi. Olan bu gune kadar harcadigim 1000 tl civari paraya oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayrton_SENNA -- 15 Şubat 2011; 1:05:15 >




  • Çok teşekkürler arkadaşım. Allah izin verirse önümüzdeki aylarda bende bir araba alıp kullanmaya başlayacağım. Çok güzel bir rapor olmuş, çok faydası olacaktır
  • Teşekkürler..
  • Çok teşekkürler. Kaydettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N
    Birkaç eklemek istediğim konu daha var.

    Arabanın frenleri ilk aldığımda daha iyi tutuyordu. Son zamanlarda biraz zor tutmaya başladı. En başta tekerlere fazla hava vurduğumdandır dedim. Basıçları ayarlattım. Ancak bu sabah yine frenlerin iyi tutmadığını (daha doğrusu fren mesafesinin acayip uzadığını) farkettim.

    Artık bunun sebebini soğuk havaya bağlıyorum. Çünkü sabahları tutmayan frenler, öğle saatlerinde canavar gibi. Tekerin kış lastiği olmadığından (dört mevsim takılı) sertleştiğini ve yolu tutmayıp kaydığına kanaat getirdim.

    Kısaca; yeni araba alanlara tavsiyem. Eğer lastikleriniz eskiyse dört mevsim almak yerine yaz lastiği- kış lastiği olarak arabaya 2 farklı lastik almanızdır. (ankara gibi bir şehir için). Ancak bu da biraz keseye etki ediyor.

    On yil öncesi olsaydi kis lastigi hakkindaki tavsiyelerinize harfiyen katilirdim. Fakat 5 senedir kis-yaz lastigi degisimi yapan, Ankaranin en buzlu semtlerinden birinde oturan ve her gun sabahin en soguk saatlerinde araci kullanan biri olarak Ankarada kis lastiginin gereksiz masraf oldugunu iddia ediyorum. paraniza ve zamaniniza yazik. Bu sene inat ettim aracima kis lastiklerini takmadim, acikcasi kar yagdiginda da gittim don yaptiginda da ve yol tutus-fren mesafesi olarak bir fark hissetmedim. Param da, bu is icin harcadigim zamanim da bana kaldi. Olan bu gune kadar harcadigim 1000 tl civari paraya oldu.

    Yukarıdaki mesajımı düzelttim.
    Hiç kış lastiği kullanmadım. Benim lastikler en ufak bir buz-kar karışımında acayip kayıyordu. Yollar temiz olduğu için sıkıntı olmadı, ancak parkederken acayip patinaj çekiyor. Kış lastiği ile bir fark olur mu bilmiyorum. Belki de kaliteli bir dört mevsim alıp kullanmak en iyisi.

    Ben bu frenimin tutmama sebebini anlayamadım yav. Bu sabah hava soğuktu, yağmur yağıyordu. Ancak frenler gayet iyi tutuyordu. Dün sabah yağmur yoktu, fren tutmuyordu.
    Acaba tekerlerden değil de, balataların ısınması ile ilgili bir konu mu. Isınmadan tutmuyor sanırım. Yeni teorim bu .




  • Benzin alırken motoru durdurmanın amacı, olası bir elektirik aksamından oluşacak kaçak sebebiyeti ile benzilkle beraber havaya uçma riskinizi 0 lamaktır. Bence siz kapatın bundan sonra. Özellikle GAZ gibi daha ucucu yakıt satan istasyonlarda veya kendinizde gaz alıyorsanız bu ihtimal benzine göre 2 kat artar en az.
  • Çok teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N
    Birkaç eklemek istediğim konu daha var.

    Arabanın frenleri ilk aldığımda daha iyi tutuyordu. Son zamanlarda biraz zor tutmaya başladı. En başta tekerlere fazla hava vurduğumdandır dedim. Basıçları ayarlattım. Ancak bu sabah yine frenlerin iyi tutmadığını (daha doğrusu fren mesafesinin acayip uzadığını) farkettim.

    Artık bunun sebebini soğuk havaya bağlıyorum. Çünkü sabahları tutmayan frenler, öğle saatlerinde canavar gibi. Tekerin kış lastiği olmadığından (dört mevsim takılı) sertleştiğini ve yolu tutmayıp kaydığına kanaat getirdim.

    Kısaca; yeni araba alanlara tavsiyem. Eğer lastikleriniz eskiyse dört mevsim almak yerine yaz lastiği- kış lastiği olarak arabaya 2 farklı lastik almanızdır. (ankara gibi bir şehir için). Ancak bu da biraz keseye etki ediyor.

    On yil öncesi olsaydi kis lastigi hakkindaki tavsiyelerinize harfiyen katilirdim. Fakat 5 senedir kis-yaz lastigi degisimi yapan, Ankaranin en buzlu semtlerinden birinde oturan ve her gun sabahin en soguk saatlerinde araci kullanan biri olarak Ankarada kis lastiginin gereksiz masraf oldugunu iddia ediyorum. paraniza ve zamaniniza yazik. Bu sene inat ettim aracima kis lastiklerini takmadim, acikcasi kar yagdiginda da gittim don yaptiginda da ve yol tutus-fren mesafesi olarak bir fark hissetmedim. Param da, bu is icin harcadigim zamanim da bana kaldi. Olan bu gune kadar harcadigim 1000 tl civari paraya oldu.


    kesinlikle katılmıyorum kışın kış lastiği kullanmak çok önemlidir, bende Ankarada ikamet ediyorum şehir merkezi ana caddeler açık oluyor ama ara sokakların durumu içler acısı....Ayrıca gece gizli buzlanma meydana gelebiliyor mazallah buda çok tehlikeli bunun için kış lastiğimi her kış kullanırım arkadaş hatta fren mesafesini kısaltmak için yazın bile kullanmayı düşünüyordum fakat yakıt tüketimini arttırdığı için vazgeçtim...




  • teşekkürler
  • Tavsiyeler için teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.