Şimdi Ara

Kombi ve Tesisat Öneri-eski- (94. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.288
Cevap
16
Favori
376.975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newman1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: newman1907

    arkdaşlar merhaba benim bir sorum olacaktı.

    kombimi yeni değiştirdim yaklaşık 1 hafta 10 günlük buderus gb072 modeli. rc-10 oda termostatı kullanıyorum.

    sorum şu ;

    oda sıcaklıgını 22 dereceye ayarlıyorum mevcut oda sıcaklığı termostattan daha yüksek olmasına rağmen kombi yinede çalışmaya devam edıyor. 55 dereceye ayarlı gidiş suyum.

    yani mantık olarak termostat benim istediğim sıcaklığın üzerindeyken kombiyi çalıştırmaması lazım ayarladıgım değerin altına düşünce çalışması gerekmiyor mu??

    eğer hattaki su soğudu için devreye giriyorsa kombi o zaman oda termostatı kullanmamın ne önemi kalıyor??






    yok sanırım cevap verebilecek birileri?

    Yeni kombiniz hayırlı olsun, iyi günlerde ısının...
    Mevcut oda sıcaklığını yine termostattan mı yoksa ayrı bir termometreden mi kontrol ediyorsunuz?
    Termostattan kontrol ediyorsanız set değerin kaç derece üzerine kadar çıktığı halde kombi yanmaya devam ediyor? Bu sırada kombi ekranında alev sembolü vb görünüyor mu?
    RC-10 kurulumunda servisin yaptığı ayarları biliyormusunuz?

    Buderus RC kumandaları 0,1 derece hassasiyetle ve modülasyonlu çalışan en ileri cihazlardır. Umarım sizdeki durum geçicidir.
    Yukarda belirttiğim detayları verirseniz belki yardımcı olabiliriz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: eyaa

    merhabalar kombi seçiminde karasız kaldım yardımcı olabilir misiniz?
    ferolli domitech
    ariston clas premium
    ferolli fereasy
    demirdöküm nitromix
    demirdöküm nitron
    ev 3 katlı , kullanım alanı 105 m2 ,dış mantolama var ama çatıda yok şimdilik (çatı katı peteklerini devamlı yakmıcaz ), ,yanlarda ve arkada evler bitişik sadece ön cephe açık evin ,batı cephe . petekler 6,20 m her katta 2 tane var banyolarda yok,kombi orta katta balkonda duracak..en fazla 1500 bütcemiz.şimdiden teşekkürler.

    ferroli domitech ve fer easy aynı kombiler
    domitech te düğmeler dokunmatik ve lcd ekran var. fer easy nin düğmeleri çevirmeli
    dd nitron çift eşanjörlü+fan modülasyonlu

    kombiyi monte edeceğiniz alanda su gideri varsa
    öncelikli tercihiniz premix yoğuşmalı kombiler olsun:çünkü yoğuşmalı kombiler klima gibi su üretir ve bunu tahliye eder

    ariston clas premium
    demirdöküm nitromix
    kombiyi 3 katlı eve mi monte edeceksiniz?

    eğer öyleyse
    ev 3 katlıya kombi 3 kata suyu basmayabilir.o yüzden kombiyi yazdığınız gibi orta kata monte edin

    evet triblex ,balkonun gideri var. sanırım demirdöküm nitromix alıcaz..çok teşekkür ederim cevap için .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: newman1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: newman1907

    arkdaşlar merhaba benim bir sorum olacaktı.

    kombimi yeni değiştirdim yaklaşık 1 hafta 10 günlük buderus gb072 modeli. rc-10 oda termostatı kullanıyorum.

    sorum şu ;

    oda sıcaklıgını 22 dereceye ayarlıyorum mevcut oda sıcaklığı termostattan daha yüksek olmasına rağmen kombi yinede çalışmaya devam edıyor. 55 dereceye ayarlı gidiş suyum.

    yani mantık olarak termostat benim istediğim sıcaklığın üzerindeyken kombiyi çalıştırmaması lazım ayarladıgım değerin altına düşünce çalışması gerekmiyor mu??

    eğer hattaki su soğudu için devreye giriyorsa kombi o zaman oda termostatı kullanmamın ne önemi kalıyor??






    yok sanırım cevap verebilecek birileri?

    Yeni kombiniz hayırlı olsun, iyi günlerde ısının...
    Mevcut oda sıcaklığını yine termostattan mı yoksa ayrı bir termometreden mi kontrol ediyorsunuz?
    Termostattan kontrol ediyorsanız set değerin kaç derece üzerine kadar çıktığı halde kombi yanmaya devam ediyor? Bu sırada kombi ekranında alev sembolü vb görünüyor mu?
    RC-10 kurulumunda servisin yaptığı ayarları biliyormusunuz?

    Buderus RC kumandaları 0,1 derece hassasiyetle ve modülasyonlu çalışan en ileri cihazlardır. Umarım sizdeki durum geçicidir.
    Yukarda belirttiğim detayları verirseniz belki yardımcı olabiliriz...

    cevabınız için teşekkür ederim.

    evet ısı kontrolunu termostattan yapıyorum. 22 dereceye ayarlıyorum 22.5 22.6 bazen odadaki insan kalabalığına görede 23 küsürlerede çıktığı oluyor. 22 nin üzerindeyken 2 defa denk geldi kombi çalışıyordu evet dediğiniz gibi alev sembolude vardı. 22 nin altına indiğinde çalışsa anlıycam sıcaklık düştü çalıştı ama ayarladığım derecenin üzerindeyken çalışması garip bir durum...

    ayrıca gıdıs suyu sıcaklıgı fabrıka ayarı 82 derecede ben gıdıs suyunu 50 55 derecede kullanıyorum. benım max 82 derece olan ayarı azaltmamın bır sakıncası olur mu? daha dogrusu en makul en ekonomık en optımum ayarlar nelerdır kombının butununde acaba bilginız varsa paylasırsanız sevınırım.

    kumandanın ayarlarını şimdi kontrol ettim herşey fabrika ayarlarındaydı.. yanlız şuan bir değişiklik yaptım ve P2 modu 1 iken 2 ye getirdim açıklama kısmında yazanlar şunlar;

    1 için = Oda gidiş suyu (fabrika ayarı)
    İstenen ve ölçülen oda sıcaklığı değerleri arasında
    fark oluştuğunda, oda sıcaklık kontrolü, gidiş suyu
    sıcaklığını dinamik olarak değiştirir.
    Isı emisyonundaki değişmelerin (örn. referans
    odanın dışındaki odalarda bulunan termostatik
    radyatör vanaları açıldığında) dengelenmesi için
    P2 = 1 olarak seçin.


    2 için = Oda gücü:
    İstenen ve ölçülen oda sıcaklığı değerleri arasında
    fark oluştuğunda, oda sıcaklık kontrolü kazan
    gidiş suyu sıcaklığını dinamik olarak değiştirir.
    Yükte fazla büyük bir değişiklik olmadığı
    durumlarda ve sadece referans oda kontrol
    edilecek ise, (örn. açık yapı tarzında bir ev), P2 = 2
    seçilmelidir. Bunun anlamı, referans oda dışındaki
    odalarda bulunan termostatik radyatör vanalarının
    açılması ile oluşan ısı emisyonu değişimlerinin
    dengelenmesi oldukça yavaş gerçekleşir.
    Bu oda sıcaklık kontrolünün ataleti bir miktar
    düşüktür, fakat brülör dur-kalk sayısı "oda gidiş
    sıcaklığına" göre daha azdır.



    bu arada farklı bir ayar daha yaptım kombinin sirkülasyon pompasını 3 ten 2 ye düşürdüm tasarruf sağlamak amaçlı işede yaradı lakin bundan dolayı banyonun lavobosunda sıcak suyu açtığımızda kombi devreye girmedi ve ısıtmadı suyu ama diğer musluklarda sorun olmadı ( mutfak ve banyo küvet ). sirkülasyon pompasının kullanım suyunada etki ettiğini bilmiyordum....

    bundan önceki kombim de buderustu normal hermetik tip ama daha önce bu tarz olaylarla karsılasmamıstık. ayrıca ek olarak banyoda sıcak su açıkken mutfakta da su açıldıgında banyo da sıcak su komple kesiliyor damla damla su akıyor. eskı kombıde bu olmazdı... suyumuzun tazziği biraz az ondan kaynaklı oldugunu düşünüyorum ama dedıgım gıbı eskı kombımde olmayan şey en son model aynı markanın urununde neden yapıyor anlamıyorum.... bu kombiyi aldıgıma pişman olmamak için elimden geleni yapıyorum...........tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newman1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: newman1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: newman1907

    arkdaşlar merhaba benim bir sorum olacaktı.

    kombimi yeni değiştirdim yaklaşık 1 hafta 10 günlük buderus gb072 modeli. rc-10 oda termostatı kullanıyorum.

    sorum şu ;

    oda sıcaklıgını 22 dereceye ayarlıyorum mevcut oda sıcaklığı termostattan daha yüksek olmasına rağmen kombi yinede çalışmaya devam edıyor. 55 dereceye ayarlı gidiş suyum.

    yani mantık olarak termostat benim istediğim sıcaklığın üzerindeyken kombiyi çalıştırmaması lazım ayarladıgım değerin altına düşünce çalışması gerekmiyor mu??

    eğer hattaki su soğudu için devreye giriyorsa kombi o zaman oda termostatı kullanmamın ne önemi kalıyor??






    yok sanırım cevap verebilecek birileri?

    Yeni kombiniz hayırlı olsun, iyi günlerde ısının...
    Mevcut oda sıcaklığını yine termostattan mı yoksa ayrı bir termometreden mi kontrol ediyorsunuz?
    Termostattan kontrol ediyorsanız set değerin kaç derece üzerine kadar çıktığı halde kombi yanmaya devam ediyor? Bu sırada kombi ekranında alev sembolü vb görünüyor mu?
    RC-10 kurulumunda servisin yaptığı ayarları biliyormusunuz?

    Buderus RC kumandaları 0,1 derece hassasiyetle ve modülasyonlu çalışan en ileri cihazlardır. Umarım sizdeki durum geçicidir.
    Yukarda belirttiğim detayları verirseniz belki yardımcı olabiliriz...

    cevabınız için teşekkür ederim.

    evet ısı kontrolunu termostattan yapıyorum. 22 dereceye ayarlıyorum 22.5 22.6 bazen odadaki insan kalabalığına görede 23 küsürlerede çıktığı oluyor. 22 nin üzerindeyken 2 defa denk geldi kombi çalışıyordu evet dediğiniz gibi alev sembolude vardı. 22 nin altına indiğinde çalışsa anlıycam sıcaklık düştü çalıştı ama ayarladığım derecenin üzerindeyken çalışması garip bir durum...

    ayrıca gıdıs suyu sıcaklıgı fabrıka ayarı 82 derecede ben gıdıs suyunu 50 55 derecede kullanıyorum. benım max 82 derece olan ayarı azaltmamın bır sakıncası olur mu? daha dogrusu en makul en ekonomık en optımum ayarlar nelerdır kombının butununde acaba bilginız varsa paylasırsanız sevınırım.

    kumandanın ayarlarını şimdi kontrol ettim herşey fabrika ayarlarındaydı.. yanlız şuan bir değişiklik yaptım ve P2 modu 1 iken 2 ye getirdim açıklama kısmında yazanlar şunlar;

    1 için = Oda gidiş suyu (fabrika ayarı)
    İstenen ve ölçülen oda sıcaklığı değerleri arasında
    fark oluştuğunda, oda sıcaklık kontrolü, gidiş suyu
    sıcaklığını dinamik olarak değiştirir.
    Isı emisyonundaki değişmelerin (örn. referans
    odanın dışındaki odalarda bulunan termostatik
    radyatör vanaları açıldığında) dengelenmesi için
    P2 = 1 olarak seçin.


    2 için = Oda gücü:
    İstenen ve ölçülen oda sıcaklığı değerleri arasında
    fark oluştuğunda, oda sıcaklık kontrolü kazan
    gidiş suyu sıcaklığını dinamik olarak değiştirir.
    Yükte fazla büyük bir değişiklik olmadığı
    durumlarda ve sadece referans oda kontrol
    edilecek ise, (örn. açık yapı tarzında bir ev), P2 = 2
    seçilmelidir. Bunun anlamı, referans oda dışındaki
    odalarda bulunan termostatik radyatör vanalarının
    açılması ile oluşan ısı emisyonu değişimlerinin
    dengelenmesi oldukça yavaş gerçekleşir.
    Bu oda sıcaklık kontrolünün ataleti bir miktar
    düşüktür, fakat brülör dur-kalk sayısı "oda gidiş
    sıcaklığına" göre daha azdır.



    bu arada farklı bir ayar daha yaptım kombinin sirkülasyon pompasını 3 ten 2 ye düşürdüm tasarruf sağlamak amaçlı işede yaradı lakin bundan dolayı banyonun lavobosunda sıcak suyu açtığımızda kombi devreye girmedi ve ısıtmadı suyu ama diğer musluklarda sorun olmadı ( mutfak ve banyo küvet ). sirkülasyon pompasının kullanım suyunada etki ettiğini bilmiyordum....

    bundan önceki kombim de buderustu normal hermetik tip ama daha önce bu tarz olaylarla karsılasmamıstık. ayrıca ek olarak banyoda sıcak su açıkken mutfakta da su açıldıgında banyo da sıcak su komple kesiliyor damla damla su akıyor. eskı kombıde bu olmazdı... suyumuzun tazziği biraz az ondan kaynaklı oldugunu düşünüyorum ama dedıgım gıbı eskı kombımde olmayan şey en son model aynı markanın urununde neden yapıyor anlamıyorum.... bu kombiyi aldıgıma pişman olmamak için elimden geleni yapıyorum...........tesekkurler.






    Kombi kalorifer devresi ayarını 55C yapın, gidiş suyu 50-60 dereceler arasında olacaktır. Hatta ısı ihtiyacının azaldığı gündüz-güneşli saatlerde daha düşük gidiş suyu sıcaklıkları da elde edebilirsiniz. Yani uyumlu modülasyonlu oda termostatı kullanımı ile dış sıcaklık, ısı kazancı, yalıtım gibi etmenlere de bağlı olarak, kombi gidiş suyu sıcaklığının kalorifer devresi ayarının çok daha altında olabilmesi mümkündür.
    Oda termostatında set ettiğiniz sıcaklığa ulaşıp geçmesine rağmen kombi yine çalışmaya devam ediyorsa oda termostatı sorunludur. Oda termostatının amacı istenenden fazla ısınmayı engellemektir, eğer bu fonksiyon yerine getirilmiyorsa ortada bir sorun var demektir.
    P2 ayarlarını her iki durumda da kullanıp ısıtma deneyiminize ve konfor/tasarruf tercihinize göre en uygununu seçin.
    Su tesisatınızın debisi düşükse aynı anda 2 musluk açıldığında birini kullanamamanızla ilgili olarak kombinizin kullanma kılavuzundaki teknik veriler (min.kullanım suyu basıncı) ile önceki kombinizinkini karşılaştırmanızı öneririm. Yeni model kombiler genellikle kendilerini daha fazla koruyan teknolojilerle donanıyor. Bence GB072'ye haksızlık etmeyin. Gerekirse apartmana hidrofor alınmasını sağlayın, şebeke suyu debiniz artsın.
    Bizde en önemli sorun, fabrika ayarlarının kişilerin mekanlarına, tesisat-peteklerine ve tercihlerine göre optimum ayarlara dönüştürecek servislerin olmaması. Fabrika ayarları ise nerdeyse Sibirya'daki tripleks evlerin ısınma ihtiyaçları için yapılmış gibi...
    Kolay gelsin!
  • Arkadaşlar,

    Evim 130 metrekare dubleks ve 3+1.

    Peteklerin toplam uzunluğu 7,5 metre.

    Yoğuşmalı bir kombi almayı düşünüyorum ancak aşağıdaki iki model-marka arasında kararsız kaldım.

    1.ürün :http://www.akakce.com/kombi/en-ucuz-e.c.a.-confeo-premix-cp-24-hm-kombi-fiyati,146148.html

    2.ürün :http://www.akakce.com/kombi/en-ucuz-arcelik-dgk-y-20-db-kombi-fiyati,586640.html


    ECA mı almalıyım. Yoksa ARÇELİK mi?

    Arçelik alırsam 450 TL para cebimde kalıyor gibi. Ayrıca gelecek yıl bakımı da ücretsiz.

    Yardımcı olursanız sevinirim.
  • Merhaba ;
    Kombi ve tesisat hakkında önceki yorumları ve tavsiyeleri biraz okudum ve tavsiyelerinizi rica edeceğim.
    İzmir Güzelyalı'da oturuyorum.Evim 3+1, 5 kat 10 daireli apartmanın 4.katındaki dairemiz Kuzey-güney cepheli tüm odalar,mutfak güneş alıyor.Apartman eski sayılır,apartmanda yalıtım bulunmuyor,sadece dairede çift cam plastik doğrama ve tüm odalar ve mutfakta laminat parke döşemesi var.Parke altında tesisat döşenmiş boruların çıkışları yapılmış halde bırakılmış.Borularda yalıtım göremiyorum,eski tip.Nasıl yapıldığını,ne malzeme kullanıldığını,çalışıp çalışmadığını bilmiyorum. 110m2 brüt,salon(20m2),1.oda(17m2),2.oda(15m2),3.oda(12m2),Mutfak(14m2),Banyo(9m2),koridor(7m2).Evde bebek olduğu için tüm gün,gece kullanılacak,banyo mutfakta sıcak su kullanımı olacak.
    Bu özelliklere göre hangi kombiyi tercih etmeliyim (yoğuşmalı mı olmalı yoğuşmasız mı,hangi marka). Maksimum faydayı sağlamak için radyatör metrajı ne kadar olmalı hangi marka tercih edilmeli(genelde dd plus öneriliyor).
    Eski tesisatın durumunu kontrol ettirmek zor mu ,yenilenmeli mi?
    Servisle,tamirle uğraşacak vaktim yok maalesef,en iyi hizmeti alabileceğim,düzgün,sağlam iş yapan mühendislik firması önerileriniz nelerdir.

    Yardımcı olursanız memnun olurum.
    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykayan

    Arkadaşlar bosch cc ye fr10 montajını yaptırdım dün oda sıcaklığını 23 e ayarladım maksimum gidiş suyu sıcaklığı 55 derece kombiyi de 3 e ayarladım kombiden gidiş suyu sıcaklığı maksimum 51 e çıkıyor görünüyor ve uzun süre yanıyor.Oda sıcaklığı ölçtüğüm diğer termometreyle maksimum 22.4 dereceyi gördü. Termostad 22.5 derece görünürken termometre 21.5 görünüyordu ona göre de termostadın sıcaklık kalibrasyonunu 6A p den -1.0 yaptım ve uyum sağladım. yalnız yakıt eskiye göre baya bi arttı.önceki kullanımımda disiş suyu maksşmum 48 deyken 22 derce sıcaklığı sağlayıp 9-10 m3 yakıyordum 24 saatte şimdi ise akşam 6 dan bu yana 14 m3 yaktım. Bu termostad ayarlarında yer alan 5b p ısıtma devresi konfigürasyonu var bu şu anda 1 e ayarlı görünüyor. 1 in açıklaması ise IPM bulunmayan üç yollu vanasız (karışımsız) ısıtma devresi 2'nin açıklaması IPM li üç yollu vanasız (karışımsız) ısıtma devresi 3'ün açıklaması üç yollu vanalı (karışımlı) ısıtma devresi olarak yazıyor. Bosch cc ler için bu ayarın 1 de mi olması gerekiyor? Bunlarda üç yollu vana var sonuçta IPM olayını ise bilmiyorum?
    ayrıca termostadı 22.5 e ayarlasam istediğim sıcaklık olarak, kombinin bu sıcaklığı geçip durması yani 23 e çıkıp durması ve 22.0 a düştüğünde tekrar çalışması geremşyor mu? bu konularda ve daha az gaz yakmam için değiştirilmesi gereken ayar var mıdır acaba ?


    Size en iyi bilgiyi FR10 deneyimini kendileri yaparak güzel sonuçlara ulaşan @drezin ve @anestos123 arkadaşlarımız verebilir. PM ile ulaşabilirsiniz.
    Hayırlı olsun ve kolay gelsin...

    Arkadaşlar Merhaba,

    Benim evde de aynı kombinasyon var. (bosch cc ve fr10) İzmir'de yaşıyorum. Kombi 3 ile 4 arasında yanıyor. Sabah evden çıkarken oda termostatını 21 ayarlıyorum. Akşam eve geldiğimde termostatı 23'e-23.5 çıkardığımda bir problem olmadan oda sıcaklığı buderecelere çıkıyordu. Fakat havaların soğuk gittiği son bir hafatadır termostat 24-25 olsa dahi oda sıcaklığı 22'den yukarı çıkamıyor. Oda sıcaklığı istediğim seviyeye ulaşmadığı halde kombinin zaman zaman durduğunu görüyorum bu normal midir?

    Evin konumu, oda ve petek büyüklükleri aşağıdaki gibidir.

    Ev 4. ara kat, 3 cepheli ve 13- 14 yıllık, doğramalar ısıcamlı PVC, kalorifer tesisatı demir boru, ve petekler Demirdöküm marka.

    Oda ve petek m2'leri şöyle;

    Salon: 31,66 m2 (60 cm yüksekliğinde 1 tane 100cm 1 tane de 90 cm'lik petek birde 30 cm yüksekliğinde 2 m'lik petek) (Kuzey cepheli)
    Oda1: 11,00 m2 (60 cm yüksekliğinde 80 cm) (Güney cepheli)
    Oda2: 11,16 m2 (60 cm yüksekliğinde 110 cm) (Güney ve Batı cepheli)
    Oda3:10,11 m2 (60 cm yüksekliğinde 80 cm) (Güney Cepheli)
    Mutfak: 8,60 m2 (60 cm yüksekliğinde 50 cm) (Batı Cepheli)
    Banyo: 6,81 m2 (50*120 havlupan)
    WC :1,70 m2 (Petek yok)
    Giriş + Koridor 10 m2 (Petek Yok)

    Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sysph

    Merhaba ;
    Kombi ve tesisat hakkında önceki yorumları ve tavsiyeleri biraz okudum ve tavsiyelerinizi rica edeceğim.
    İzmir Güzelyalı'da oturuyorum.Evim 3+1, 5 kat 10 daireli apartmanın 4.katındaki dairemiz Kuzey-güney cepheli tüm odalar,mutfak güneş alıyor.Apartman eski sayılır,apartmanda yalıtım bulunmuyor,sadece dairede çift cam plastik doğrama ve tüm odalar ve mutfakta laminat parke döşemesi var.Parke altında tesisat döşenmiş boruların çıkışları yapılmış halde bırakılmış.Borularda yalıtım göremiyorum,eski tip.Nasıl yapıldığını,ne malzeme kullanıldığını,çalışıp çalışmadığını bilmiyorum. 110m2 brüt,salon(20m2),1.oda(17m2),2.oda(15m2),3.oda(12m2),Mutfak(14m2),Banyo(9m2),koridor(7m2).Evde bebek olduğu için tüm gün,gece kullanılacak,banyo mutfakta sıcak su kullanımı olacak.
    Bu özelliklere göre hangi kombiyi tercih etmeliyim (yoğuşmalı mı olmalı yoğuşmasız mı,hangi marka). Maksimum faydayı sağlamak için radyatör metrajı ne kadar olmalı hangi marka tercih edilmeli(genelde dd plus öneriliyor).
    Eski tesisatın durumunu kontrol ettirmek zor mu ,yenilenmeli mi?
    Servisle,tamirle uğraşacak vaktim yok maalesef,en iyi hizmeti alabileceğim,düzgün,sağlam iş yapan mühendislik firması önerileriniz nelerdir.

    Yardımcı olursanız memnun olurum.
    Teşekkürler

    yazdıklarınız ışığında ,net ısıtma alanınız 94 m2 görünüyor
    maksimum fayda için tam yoğuşmalı kombi öneririm,faturalarınız %20 daha az gelir
    kombi olarak
    demirdöküm nitromix
    ariston clas premium
    eca confeo premix s
    bosch classic condense

    petek markası: dd plus
  • Merhaba,

    Ev İstanbul'da, 6 katlı apartmanın en üst katında, güney cephe, net 110 m2 kullanım alanı var. Duvarlar arasında beyaz kalitesiz strafor olup çift tuğladan yapılmıştır. Bunlara ek olarak duvar ve tavan 3 cm'lik zemin ise 2 cm'lik straforla döşenecektir. Dıştan yalıtım yok, alt daire boş kullanılmıyor.
    Tesisat pex-b oksijen bariyerli boru ile mobil sistem olacak. Kombi olarak Ariston Clas Premium Yoğuşmalı kombi, radyatörleri ise Demirdöküm 22 Plus 600 mm düşünüyorum. Radyatörlerin uzunluğu kaç mm olursa uygun olur?

    Salon 32 m2 (83 m3) çift radyatör: ?
    Oda 17 m2 (44 m3) çift radyatör: ?
    Y. Odası 22 m2 (57 m3) çift radyatör: ?
    Mutfak 14 m2 (36 m3) tek radyatör: ?
    Antre 14 m2 (36 m3) tek radyatör: ?
    Banyo 7 m2 (18 m3) radyatöre ihtiyaç var mı yoksa havlupan ölçüleri :?
    Duş 2 m2 (5 m3) havlupan:?

    Radyatör uzunlukları önerilirken + %20-%25 yoğuşmalı kombi etksini dikkate alalım. :)
  • 150 M2

    3. kat, güney batı cepheli , yalıtımı iyi yerden ısıtmalı tokat taki daire için nasıl bir kombi önerirsiniz.

    sanırım yoğuşmalı olması daha iyi. yerden ısıtmada özellikle dikkat edeceğim bir şey varmı birde ev plan olarak uzunlamasına .bu sıkıntı yaratırmı.kendi evim ama 2-3 yıl sonra taşınacağım başka bir ile.fazladan vereceğim parayı 2 yılda çıkarabilirmiyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    150 M2

    3. kat, güney batı cepheli , yalıtımı iyi yerden ısıtmalı tokat taki daire için nasıl bir kombi önerirsiniz.

    sanırım yoğuşmalı olması daha iyi. yerden ısıtmada özellikle dikkat edeceğim bir şey varmı birde ev plan olarak uzunlamasına .bu sıkıntı yaratırmı.kendi evim ama 2-3 yıl sonra taşınacağım başka bir ile.fazladan vereceğim parayı 2 yılda çıkarabilirmiyim.

    yerden ısıtmalı sistemlerde yoğuşmalı kombi daha da faydalı olur
    tam yoğuşmalı (premix) kombi öneririm

    f/p yani 1500-2000lira fiyat dilimindeki premix yoğuşmalı kombilerden birini alırsanız

    1-2yılda parasını çıkartırsınız

    bu gün piyasada donanımlı bir kombi 1250liradan başlıyor

    250-300lira daha ekleyin premix yoğuşmalı kombi alın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DURUTAY

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykayan

    Arkadaşlar bosch cc ye fr10 montajını yaptırdım dün oda sıcaklığını 23 e ayarladım maksimum gidiş suyu sıcaklığı 55 derece kombiyi de 3 e ayarladım kombiden gidiş suyu sıcaklığı maksimum 51 e çıkıyor görünüyor ve uzun süre yanıyor.Oda sıcaklığı ölçtüğüm diğer termometreyle maksimum 22.4 dereceyi gördü. Termostad 22.5 derece görünürken termometre 21.5 görünüyordu ona göre de termostadın sıcaklık kalibrasyonunu 6A p den -1.0 yaptım ve uyum sağladım. yalnız yakıt eskiye göre baya bi arttı.önceki kullanımımda disiş suyu maksşmum 48 deyken 22 derce sıcaklığı sağlayıp 9-10 m3 yakıyordum 24 saatte şimdi ise akşam 6 dan bu yana 14 m3 yaktım. Bu termostad ayarlarında yer alan 5b p ısıtma devresi konfigürasyonu var bu şu anda 1 e ayarlı görünüyor. 1 in açıklaması ise IPM bulunmayan üç yollu vanasız (karışımsız) ısıtma devresi 2'nin açıklaması IPM li üç yollu vanasız (karışımsız) ısıtma devresi 3'ün açıklaması üç yollu vanalı (karışımlı) ısıtma devresi olarak yazıyor. Bosch cc ler için bu ayarın 1 de mi olması gerekiyor? Bunlarda üç yollu vana var sonuçta IPM olayını ise bilmiyorum?
    ayrıca termostadı 22.5 e ayarlasam istediğim sıcaklık olarak, kombinin bu sıcaklığı geçip durması yani 23 e çıkıp durması ve 22.0 a düştüğünde tekrar çalışması geremşyor mu? bu konularda ve daha az gaz yakmam için değiştirilmesi gereken ayar var mıdır acaba ?


    Size en iyi bilgiyi FR10 deneyimini kendileri yaparak güzel sonuçlara ulaşan @drezin ve @anestos123 arkadaşlarımız verebilir. PM ile ulaşabilirsiniz.
    Hayırlı olsun ve kolay gelsin...

    Arkadaşlar Merhaba,

    Benim evde de aynı kombinasyon var. (bosch cc ve fr10) İzmir'de yaşıyorum. Kombi 3 ile 4 arasında yanıyor. Sabah evden çıkarken oda termostatını 21 ayarlıyorum. Akşam eve geldiğimde termostatı 23'e-23.5 çıkardığımda bir problem olmadan oda sıcaklığı buderecelere çıkıyordu. Fakat havaların soğuk gittiği son bir hafatadır termostat 24-25 olsa dahi oda sıcaklığı 22'den yukarı çıkamıyor. Oda sıcaklığı istediğim seviyeye ulaşmadığı halde kombinin zaman zaman durduğunu görüyorum bu normal midir?

    Evin konumu, oda ve petek büyüklükleri aşağıdaki gibidir.

    Ev 4. ara kat, 3 cepheli ve 13- 14 yıllık, doğramalar ısıcamlı PVC, kalorifer tesisatı demir boru, ve petekler Demirdöküm marka.

    Oda ve petek m2'leri şöyle;

    Salon: 31,66 m2 (60 cm yüksekliğinde 1 tane 100cm 1 tane de 90 cm'lik petek birde 30 cm yüksekliğinde 2 m'lik petek) (Kuzey cepheli)
    Oda1: 11,00 m2 (60 cm yüksekliğinde 80 cm) (Güney cepheli)
    Oda2: 11,16 m2 (60 cm yüksekliğinde 110 cm) (Güney ve Batı cepheli)
    Oda3:10,11 m2 (60 cm yüksekliğinde 80 cm) (Güney Cepheli)
    Mutfak: 8,60 m2 (60 cm yüksekliğinde 50 cm) (Batı Cepheli)
    Banyo: 6,81 m2 (50*120 havlupan)
    WC :1,70 m2 (Petek yok)
    Giriş + Koridor 10 m2 (Petek Yok)

    Kolay gelsin.


    Petek metrajları eviniz yalıtımlıysa yetersiz değil ama 10 m2 giriş + koridora da 90x60 petek koymanız kombinizi rahatlatır ve 24 derece sıcaklığa ulaştırmasını kolaylaştırır.
    Dış cephe yalıtımınız yoksa yaptırmanızı öneririm, değilse ısınma tercihleriniz için petekleri büyütmeniz iyi olur.
    Mevcut durumda 24-25C gibi ortalama tercihlerin üstünde bir oda sıcaklığı için kombinizi en az 4.kademede (60C) kullanmanız gerekir. Bu da yoğuşmalı kombinin getireceği ek ısı kazancını azaltır.
    Tercih sizin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seydibaba

    Merhaba,

    Ev İstanbul'da, 6 katlı apartmanın en üst katında, güney cephe, net 110 m2 kullanım alanı var. Duvarlar arasında beyaz kalitesiz strafor olup çift tuğladan yapılmıştır. Bunlara ek olarak duvar ve tavan 3 cm'lik zemin ise 2 cm'lik straforla döşenecektir. Dıştan yalıtım yok, alt daire boş kullanılmıyor.
    Tesisat pex-b oksijen bariyerli boru ile mobil sistem olacak. Kombi olarak Ariston Clas Premium Yoğuşmalı kombi, radyatörleri ise Demirdöküm 22 Plus 600 mm düşünüyorum. Radyatörlerin uzunluğu kaç mm olursa uygun olur?

    Salon 32 m2 (83 m3) çift radyatör: ?
    Oda 17 m2 (44 m3) çift radyatör: ?
    Y. Odası 22 m2 (57 m3) çift radyatör: ?
    Mutfak 14 m2 (36 m3) tek radyatör: ?
    Antre 14 m2 (36 m3) tek radyatör: ?
    Banyo 7 m2 (18 m3) radyatöre ihtiyaç var mı yoksa havlupan ölçüleri :?
    Duş 2 m2 (5 m3) havlupan:?

    Radyatör uzunlukları önerilirken + %20-%25 yoğuşmalı kombi etksini dikkate alalım. :)


    Merhaba,
    Salon...........32m2....140cm + 140cm (1 termostatik vana)
    Oda..............17m2....70cm + 70cm (1 termostatik vana)
    Yatak odası...22m2.....90cm + 90cm (1 termostatik vana)
    Mutfak..........14m2.....90cm
    Antre............14m2...100cm
    Banyo...........7m2.....60x110cm havlupan
    Duş...............2m2....gerek yok

    Kombi ve radyatör seçimleriniz isabetli olmuş.
    Kolay gelsin...
  • Bosch clasic plus almayında ne alırsanız alın.

    Evimin tesisatını mobil sistem oksijen bariyerli dizayn marka borularla yaptırdım. 74 metre kare net alanı olan evin dış cephesi 4 cm straforla polisana yaptırıldı, yapıştırma sıvası dekoratif sıvası ara sıvası derken 7 cm manto yedi. Daire gün doğumundan akşam üstü 16:00 saatlerine kadar güneş altında. Camlar pimapen 7000 serisi. Ara katım. Altımdaki ve üstümdeki 24 saat yakıyor. Peteklerim 8metre dd plus. 6 peteğimde eca termostatik vana var (2 petek hariç) ve tümünün kademesi 3 (yani 22 dereceye ayarlı) . oda ve salon zeminlerinde 2cm dowe marka yalıtım straforu var veee maalesef bosch classic plus kombim var...

    Kombi 1. kademe ısıtma devresinde 1 dakika yanıyor 2 dakika duruyordu. 1 saatte 20 kez dur-kalk yapıyordu. Ev 23-24 derece... tüm gün kombi yanmasa bile zaten 20-21 derece. Kısacası evin ısı tutması harika.
    Ama servis bu dur-kalk peryoduna normal diyor ve ben deliriyorum. En son hafta başında yoğun baskılarımdan sonra kombi yanma oranları düşürüldü. aynı kombi 5-6 dakika yanıp 8-9 dakika durmaya başladı. Evin ısısı yine aynı 23-24. Değişen yarım saat daha geç ısınması ve TÜKETİMİMİN % 20 DÜŞMESİ..!!!. Her şey düzeldi derken bu sefer kombi EA hatası verip durmaya başladı. Resetleyince bir süre düzeliyor sonrasında yine aynı sorun. Bu sabah servis yeniden geldi ve diğer arkadaşlar oranları çok düşürmüş bu şekilde hata verir deyip yeniden oranları yükselti. Şu an yarım dakika yanıyor 3 dakika duruyor şeklinde. Yine saatte 20 kez dur kalk yapıyor. Tüketim artması ayrı böyle yanmaya kombi dayanmayacak.

    Peteklerde ısı oturmuyor resmen. Evin ısısı yine 23 derece ama saat başı tüketim en az % 20 arttı. (Doğal gaz saati kapıda ve devamlı kontrol ediyorum) Isısıan merkezle görüştükten sonra başka bir servisi aradım aldığım cevap yine aynı. O yanma peryodu normal..!!!!

    Kısacası ne yapıp edip bu kombiyi iade edeceğim. Bir daha da ısısan servislerinin baktığı kombileri almayacağım. Çünkü evimdeki tüm beyaz eşyalar siemens yada bosch iken hiç sorunum olmadı ama iş kombiye gelince delirmek üzereyim. Biz tasarruf edelim diye tonla para verip alt yapı yapalım. Yine tonla para verip dış cephe yaptıralım. Hatta ısı belgesi almaya çalışalım. Adamların mantığına bak...

    Dışcephesi olmayıpta kombi yandığında 21 derece olan bir ev düşünün kombi kapağında 20 dakika içinde 18-19 dereceye düşüyor. Ama o evin kombisi bile ısı ortama oturduğunda 15 dakika yanıyor 10 dakika duruyor. (Böyle en az 10 ev biliyorum eş dosttan) Bizim dünya devi bosch servislerinden görüştüklerim sorunu çözmek yerine benim gibi kullanıcılara o yanma peryodu normal diyerek kandırıyor.

    Devlet bu kadar ısı ve elektrik tasarrufu peşine düşmüşken böyle zihniyetli servisleri olan bir markayı savcılık kanalıyla şikayet etmeyi bile düşünmek gerek sanırım. Sonuçta ben bosch firmasını tanırım. Servislerin sorumluluğu da bosch firmasına aittir.

    Not: 3 aydır trz 125 oda termostatı arıyorum. Kombiyi aldığım firma dahil kombi ve aksesuarı satan firmalarda yok. (Bosch fabrikasında yokmuşş..!!!) Elinde olan yada bulabileceğini iddia eden servisler 100 liralık alete 180 tl istiyor... Halinden çok memnun olanlar gibi eminim benim gibi olanlarda vardır. Hatta o kombilerin bir saatte 20 kez dur kalk yaptığının farkında bile olmayanlar. Lütfen kombi almadan tüketici şikayetlerini çok çok dikkate alın. Okudum 1-2 kişiye olmuş oda çözülmüştür dedim benimde başıma geldi 3.5 aydır çözüm yok....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mors -- 15 Ocak 2012; 20:43:30 >
  • kastamonu merkezde yaşamaktayım . 150 metrekare evim var. evim güney batı ve kuzey cepheli. 3 cepphesi açık 1 cephesi apartman boşluğuna bakıyor.mantolamam iyi ve evim ara kat. eve toplam 6.5 metre petek konulmuş. bende yoğuşmalı bir kombi ve haftalık proğram saati taktırmak itiyorum. önerilerinizi bekliyorum. (vitodens 100 üzerinde çok durdum.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dalga01_792 -- 15 Ocak 2012; 20:37:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mors

    Bosch clasic plus almayında ne alırsanız alın.

    Evimin tesisatını mobil sistem oksijen bariyerli dizayn marka borularla yaptırdım. 74 metre kare net alanı olan evin dış cephesi 4 cm straforla polisana yaptırıldı, yapıştırma sıvası dekoratif sıvası ara sıvası derken 7 cm manto yedi. Daire gün doğumundan akşam üstü 16:00 saatlerine kadar güneş altında. Camlar pimapen 7000 serisi. Ara katım. Altımdaki ve üstümdeki 24 saat yakıyor. Peteklerim 8metre dd plus. 6 peteğimde eca termostatik vana var ve tümünün kademesi 3 (yani 22 dereceye ayarlı) . oda ve salon zeminlerinde 2cm dowe marka yalıtım straforu var veee maalesef bosch classic plus kombim var...

    Kombi 1. kademe ısıtma devresinde 1 dakika yanıyor 2 dakika duruyordu. 1 saatte 20 kez dur-kalk yapıyordu. Ev 23-24 derece... tüm gün kombi yanmasa bile zaten 20-21 derece. Kısacası evin ısı tutması harika.
    Ama servis bu dur-kalk peryoduna normal diyor ve ben deliriyorum. En son hafta başında yoğun baskılarımdan sonra kombi yanma oranları düşürüldü. aynı kombi 5-6 dakika yanıp 8-9 dakika durmaya başladı. Evin ısısı yine aynı23-24. Değişen yarım saat daha geç ısınması. Her şey düzeldi derken bu sefer kombi EA hatası verip durmaya başladı. Resetleyince bir süre düzeliyor sonrasında yine aynı sorun. Bu sabah servis yeniden geldi ve diğer arkadaşlar oranları çok düşürmüş bu şekilde hata verir deyip yeniden oranları yükselti. Şu an yarım dakika yanıyor 3 dakika duruyor şeklinde. Yine saatte 20 kez dur kalk yapıyor. Tüketim artması ayrı böyle yanmaya kombi dayanmayacak.

    Peteklerde ısı oturmuyor resmen. Evin ısısı yine 23 derece ama saat başı tüketim en az % 20 arttı. (Doğal gaz saati kapıda ve devamlı kontrol ediyorum) Isısıan merkezle görüştükten sonra başka bir servisi aradım aldığım cevap yine aynı. O yanma peryodu normal..!!!!

    Kısacası ne yapıp edip bu kombiyi iade edeceğim. Bir daha da ısısan servislerinin baktığı kombileri almayacağım. Çünkü evimdeki tüm beyaz eşyalar siemens yada bosch iken hiç sorunum olmadı ama iş kombiye gelince delirmek üzereyim. Biz tasarruf edelim diye tonla para verip alt yapı yapalım. Yine tonla para verip dış cephe yaptıralım. Hatta ısı belgesi almaya çalışalım. Adamların mantığına bak...

    Dışcephesi olmayıpta kombi yandığında 21 derece olan bir ev düşünün kombi kapağında 20 dakika içinde 18-19 dereceye düşüyor. Ama o evin kombisi bile ısı ortama oturduğunda 15 dakika yanıyor 10 dakika duruyor. (Böyle en az 10 ev biliyorum eş dosttan) Bizim dünya devi bosch servislerinden görüştüklerim sorunu çözmek yerine kullanıcıları o yanma peryodu normal diyerek kandırıyor.

    Devlet bu kadar ısı ve elektrik tasarrufu peşine düşmüşken böyle zihniyetli servisleri olan bir markayı savcılık kanalıyla şikayet etmeyi bile düşünmek gerek sanırım. Sonuçta ben bosch firmasını tanırım. Servislerin sorumluluğu da bosch firmasına aittir.


    Mükemmel derecede yalıtımlı ve maksimum seviyede güneş ısısı kazancı olan 74m2 net eve 8 metre DD plus koyduğunuzda mecburen termostatik vana da koyacaksınız. Bu sefer sirkülasyondaki 50-55 litre su yerine, kombiniz tam açık peteklerinizdeki tahminen 10-15 lt suyu +5 derece yükseğe 1 dk.da getirecek ve duracak 10-15 lt suyun 10C soğuması ise 2 dk sürecek, sonra başa dönülecek ve aynı peryot devam edecek...
    Termostatik vanaları 4 veya 5.kademelere getirip sirkülasyondaki suyu arttırdığınızda ise yanma/bekleme süreleri uzayacak ama ev daha fazla ısınacağı için belki de pencere açmak zorunda kalacaksınız.
    Kombiyi suçlamadan önce bence tüm termostatik vanalarınızı son kademeye ayarlayın (tamamen açın) ki sirküle olan su çoğalsın. (Fazla ısınmanın önüne geçmek için en gereksiz bir peteğinizi tamamen kapayabilirsiniz.) Kombi yanma/bekleme süreleri buna rağmen değişmediyse evet kombi arızalıdır.
    İlk adımda beklenen gelişme olduysa ikinci adım olarak kombiyi (kalorifer devresini) gündüz-öğleyin kapayın, ikindi vakti açın, gece yatarken kapayın, sabah kalktığınızda tekrar açın. Bu sayede fazla ısınmanın önüne geçip kabaca ihtiyacınız kadar ısınabilirsiniz. Tasarrufunuz anlamlı ölçüde artar.
    Buraya kadar sorunsuz gelirseniz artık bir oda termostatı almanın zamanıdır, alıp termostatik vana olmaksızın en az ısınan salon, koridor gibi bir alana monte ettirin. Sizi üşütmeyecek en düşük sıcaklığa ayarlayın.
    İyi akşamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: mors

    Bosch clasic plus almayında ne alırsanız alın.

    Evimin tesisatını mobil sistem oksijen bariyerli dizayn marka borularla yaptırdım. 74 metre kare net alanı olan evin dış cephesi 4 cm straforla polisana yaptırıldı, yapıştırma sıvası dekoratif sıvası ara sıvası derken 7 cm manto yedi. Daire gün doğumundan akşam üstü 16:00 saatlerine kadar güneş altında. Camlar pimapen 7000 serisi. Ara katım. Altımdaki ve üstümdeki 24 saat yakıyor. Peteklerim 8metre dd plus. 6 peteğimde eca termostatik vana var ve tümünün kademesi 3 (yani 22 dereceye ayarlı) . oda ve salon zeminlerinde 2cm dowe marka yalıtım straforu var veee maalesef bosch classic plus kombim var...

    Kombi 1. kademe ısıtma devresinde 1 dakika yanıyor 2 dakika duruyordu. 1 saatte 20 kez dur-kalk yapıyordu. Ev 23-24 derece... tüm gün kombi yanmasa bile zaten 20-21 derece. Kısacası evin ısı tutması harika.
    Ama servis bu dur-kalk peryoduna normal diyor ve ben deliriyorum. En son hafta başında yoğun baskılarımdan sonra kombi yanma oranları düşürüldü. aynı kombi 5-6 dakika yanıp 8-9 dakika durmaya başladı. Evin ısısı yine aynı23-24. Değişen yarım saat daha geç ısınması. Her şey düzeldi derken bu sefer kombi EA hatası verip durmaya başladı. Resetleyince bir süre düzeliyor sonrasında yine aynı sorun. Bu sabah servis yeniden geldi ve diğer arkadaşlar oranları çok düşürmüş bu şekilde hata verir deyip yeniden oranları yükselti. Şu an yarım dakika yanıyor 3 dakika duruyor şeklinde. Yine saatte 20 kez dur kalk yapıyor. Tüketim artması ayrı böyle yanmaya kombi dayanmayacak.

    Peteklerde ısı oturmuyor resmen. Evin ısısı yine 23 derece ama saat başı tüketim en az % 20 arttı. (Doğal gaz saati kapıda ve devamlı kontrol ediyorum) Isısıan merkezle görüştükten sonra başka bir servisi aradım aldığım cevap yine aynı. O yanma peryodu normal..!!!!

    Kısacası ne yapıp edip bu kombiyi iade edeceğim. Bir daha da ısısan servislerinin baktığı kombileri almayacağım. Çünkü evimdeki tüm beyaz eşyalar siemens yada bosch iken hiç sorunum olmadı ama iş kombiye gelince delirmek üzereyim. Biz tasarruf edelim diye tonla para verip alt yapı yapalım. Yine tonla para verip dış cephe yaptıralım. Hatta ısı belgesi almaya çalışalım. Adamların mantığına bak...

    Dışcephesi olmayıpta kombi yandığında 21 derece olan bir ev düşünün kombi kapağında 20 dakika içinde 18-19 dereceye düşüyor. Ama o evin kombisi bile ısı ortama oturduğunda 15 dakika yanıyor 10 dakika duruyor. (Böyle en az 10 ev biliyorum eş dosttan) Bizim dünya devi bosch servislerinden görüştüklerim sorunu çözmek yerine kullanıcıları o yanma peryodu normal diyerek kandırıyor.

    Devlet bu kadar ısı ve elektrik tasarrufu peşine düşmüşken böyle zihniyetli servisleri olan bir markayı savcılık kanalıyla şikayet etmeyi bile düşünmek gerek sanırım. Sonuçta ben bosch firmasını tanırım. Servislerin sorumluluğu da bosch firmasına aittir.


    Mükemmel derecede yalıtımlı ve maksimum seviyede güneş ısısı kazancı olan 74m2 net eve 8 metre DD plus koyduğunuzda mecburen termostatik vana da koyacaksınız. Bu sefer sirkülasyondaki 50-55 litre su yerine, kombiniz tam açık peteklerinizdeki tahminen 10-15 lt suyu +5 derece yükseğe 1 dk.da getirecek ve duracak 10-15 lt suyun 10C soğuması ise 2 dk sürecek, sonra başa dönülecek ve aynı peryot devam edecek...
    Termostatik vanaları 4 veya 5.kademelere getirip sirkülasyondaki suyu arttırdığınızda ise yanma/bekleme süreleri uzayacak ama ev daha fazla ısınacağı için belki de pencere açmak zorunda kalacaksınız.
    Kombiyi suçlamadan önce bence tüm termostatik vanalarınızı son kademeye ayarlayın (tamamen açın) ki sirküle olan su çoğalsın. (Fazla ısınmanın önüne geçmek için en gereksiz bir peteğinizi tamamen kapayabilirsiniz.) Kombi yanma/bekleme süreleri buna rağmen değişmediyse evet kombi arızalıdır.
    İlk adımda beklenen gelişme olduysa ikinci adım olarak kombiyi (kalorifer devresini) gündüz-öğleyin kapayın, ikindi vakti açın, gece yatarken kapayın, sabah kalktığınızda tekrar açın. Bu sayede fazla ısınmanın önüne geçip kabaca ihtiyacınız kadar ısınabilirsiniz. Tasarrufunuz anlamlı ölçüde artar.
    Buraya kadar sorunsuz gelirseniz artık bir oda termostatı almanın zamanıdır, alıp termostatik vana olmaksızın en az ısınan salon, koridor gibi bir alana monte ettirin. Sizi üşütmeyecek en düşük sıcaklığa ayarlayın.
    İyi akşamlar...

    Dediğinizi bu günde dahil olmak üzere defalarca denedim. Yanii tüm petekler sonuna kadar açıkken ve evde ısı 23-24 iken (Bir saat sonra doğal olarak 25-26 dereceye çıktı ev ama yanma peryodu yine aynı...) sonuç aynı... Tersini zaten termostatik vanalar otomatik yapıyor yani 22 derceyi buluyor odalar ve vanalar petekleri kapıyor sadece 2 petek hariç onlarda ısının en yoğun olduğu salonda. Bu durumda uzaması geren soğuma evresi ne hikmetse yine değişmiyor ve petekler hala ılıktan daha soğuk durumda. Kısacası 30 saniye ısınma 2 dakika soğuma... (Sabah yapılan ayarlamadan sonra.öncesinde 1-2 şeklindeydi) Diğer dedikleriniz zaten uygulanmakta. Gece 11 de kapanır. Ertesi günü güneşli ise akşam 17.00 e kadar açılmaz. Kısacası verdiğim değerler yandığı andaki değerler. % 20 azalma yada artma aynı standartlarda ölçülen tüketimler. Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim termostatik vanalar haricinde dağıtım vanalarından kapayarak yada açarak da bu tip denemeleri bolca yaptım süreler sadece 10 saniye değişti...

    Kombideki sorun belli alev boyutu kısılmıyor... Elektronik bir cihazla ölçüm yapıyorlar tüketimi saatte 0.89 metreküp civarı olarak ayarladıklarında tüm sorun ortadan kalkıyor ama bu sefer alev boyutu hatası baş gösteriyor.kombi alev boyutunu algılamıyor ve hata veriyor ama bu şekilde kısıldığında hata verene kadar (3-4 gün sorunsuzdu. son 2 günde hata üretmeye başladı)aynı ortamda aynı kombi 5-6 dakika yanıyor 8-10 dakika duruyor. Peteklere ısı oturduğundan soğuma süresi de uzuyor. Ortam ısısı 24 derecelere geldiğinde soğuma süresi 12-13 dakikayı bulabiliyor ve tüketim % 20 ye yakın düşüyor. Hata vermeye başladığında ise servis gelip yeniden değeri yükseltip 1.80 metreküp civarına getiriyor bu seferde bu saçma yanma peryodu oluşuyor...Ya tasarım hatası var yada benim kombim de servislerin bulamadığı yada bulmak istemediği bir yanma sorunum var. Şu an ev 24 derece ve ben oturduğum yerden kombinin yanma ve sönme esnasındaki çıt çıt seslerinden süreleri ölçebiliyorum.(Ayrıca günde 5-6 kez başında bekleyerek ve süre tutarak ölçüm yaptım muhtelif gün zamanlarda)
    Oda termostatı ile ilgili tecrübemi de yazdım. Artık ısısan servislerinden ve bosch ısı grubu ürünü ve yardımcı ürünlerinden kurtulmaktan başka bir çabam yok.

    Ekleme: bazen 18-24 saat kombi yanmayan evimde ilk yaktığımda mevcut ısı 19-20 dereceyken ve tüm petekler devredeyken yani ortam ısısı 22 derecenin altında olduğu için termostatik vanalar devrede değilken de bu süreler yaklaşık 5-10 saniye farkla yine aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mors -- 15 Ocak 2012; 22:08:52 >
  • kastamonu merkezde yaşamaktayım . 150 metrekare evim var. evim güney batı ve kuzey cepheli. 3 cepphesi açık 1 cephesi apartman boşluğuna bakıyor.mantolamam iyi ve evim ara kat. eve toplam 6.5 metre petek konulmuş. bende yoğuşmalı bir kombi ve haftalık proğram saati taktırmak itiyorum. önerilerinizi bekliyorum. (vitodens 100 üzerinde çok durdum.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mors

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: mors

    Bosch clasic plus almayında ne alırsanız alın.

    Evimin tesisatını mobil sistem oksijen bariyerli dizayn marka borularla yaptırdım. 74 metre kare net alanı olan evin dış cephesi 4 cm straforla polisana yaptırıldı, yapıştırma sıvası dekoratif sıvası ara sıvası derken 7 cm manto yedi. Daire gün doğumundan akşam üstü 16:00 saatlerine kadar güneş altında. Camlar pimapen 7000 serisi. Ara katım. Altımdaki ve üstümdeki 24 saat yakıyor. Peteklerim 8metre dd plus. 6 peteğimde eca termostatik vana var ve tümünün kademesi 3 (yani 22 dereceye ayarlı) . oda ve salon zeminlerinde 2cm dowe marka yalıtım straforu var veee maalesef bosch classic plus kombim var...

    Kombi 1. kademe ısıtma devresinde 1 dakika yanıyor 2 dakika duruyordu. 1 saatte 20 kez dur-kalk yapıyordu. Ev 23-24 derece... tüm gün kombi yanmasa bile zaten 20-21 derece. Kısacası evin ısı tutması harika.
    Ama servis bu dur-kalk peryoduna normal diyor ve ben deliriyorum. En son hafta başında yoğun baskılarımdan sonra kombi yanma oranları düşürüldü. aynı kombi 5-6 dakika yanıp 8-9 dakika durmaya başladı. Evin ısısı yine aynı23-24. Değişen yarım saat daha geç ısınması. Her şey düzeldi derken bu sefer kombi EA hatası verip durmaya başladı. Resetleyince bir süre düzeliyor sonrasında yine aynı sorun. Bu sabah servis yeniden geldi ve diğer arkadaşlar oranları çok düşürmüş bu şekilde hata verir deyip yeniden oranları yükselti. Şu an yarım dakika yanıyor 3 dakika duruyor şeklinde. Yine saatte 20 kez dur kalk yapıyor. Tüketim artması ayrı böyle yanmaya kombi dayanmayacak.

    Peteklerde ısı oturmuyor resmen. Evin ısısı yine 23 derece ama saat başı tüketim en az % 20 arttı. (Doğal gaz saati kapıda ve devamlı kontrol ediyorum) Isısıan merkezle görüştükten sonra başka bir servisi aradım aldığım cevap yine aynı. O yanma peryodu normal..!!!!

    Kısacası ne yapıp edip bu kombiyi iade edeceğim. Bir daha da ısısan servislerinin baktığı kombileri almayacağım. Çünkü evimdeki tüm beyaz eşyalar siemens yada bosch iken hiç sorunum olmadı ama iş kombiye gelince delirmek üzereyim. Biz tasarruf edelim diye tonla para verip alt yapı yapalım. Yine tonla para verip dış cephe yaptıralım. Hatta ısı belgesi almaya çalışalım. Adamların mantığına bak...

    Dışcephesi olmayıpta kombi yandığında 21 derece olan bir ev düşünün kombi kapağında 20 dakika içinde 18-19 dereceye düşüyor. Ama o evin kombisi bile ısı ortama oturduğunda 15 dakika yanıyor 10 dakika duruyor. (Böyle en az 10 ev biliyorum eş dosttan) Bizim dünya devi bosch servislerinden görüştüklerim sorunu çözmek yerine kullanıcıları o yanma peryodu normal diyerek kandırıyor.

    Devlet bu kadar ısı ve elektrik tasarrufu peşine düşmüşken böyle zihniyetli servisleri olan bir markayı savcılık kanalıyla şikayet etmeyi bile düşünmek gerek sanırım. Sonuçta ben bosch firmasını tanırım. Servislerin sorumluluğu da bosch firmasına aittir.


    Mükemmel derecede yalıtımlı ve maksimum seviyede güneş ısısı kazancı olan 74m2 net eve 8 metre DD plus koyduğunuzda mecburen termostatik vana da koyacaksınız. Bu sefer sirkülasyondaki 50-55 litre su yerine, kombiniz tam açık peteklerinizdeki tahminen 10-15 lt suyu +5 derece yükseğe 1 dk.da getirecek ve duracak 10-15 lt suyun 10C soğuması ise 2 dk sürecek, sonra başa dönülecek ve aynı peryot devam edecek...
    Termostatik vanaları 4 veya 5.kademelere getirip sirkülasyondaki suyu arttırdığınızda ise yanma/bekleme süreleri uzayacak ama ev daha fazla ısınacağı için belki de pencere açmak zorunda kalacaksınız.
    Kombiyi suçlamadan önce bence tüm termostatik vanalarınızı son kademeye ayarlayın (tamamen açın) ki sirküle olan su çoğalsın. (Fazla ısınmanın önüne geçmek için en gereksiz bir peteğinizi tamamen kapayabilirsiniz.) Kombi yanma/bekleme süreleri buna rağmen değişmediyse evet kombi arızalıdır.
    İlk adımda beklenen gelişme olduysa ikinci adım olarak kombiyi (kalorifer devresini) gündüz-öğleyin kapayın, ikindi vakti açın, gece yatarken kapayın, sabah kalktığınızda tekrar açın. Bu sayede fazla ısınmanın önüne geçip kabaca ihtiyacınız kadar ısınabilirsiniz. Tasarrufunuz anlamlı ölçüde artar.
    Buraya kadar sorunsuz gelirseniz artık bir oda termostatı almanın zamanıdır, alıp termostatik vana olmaksızın en az ısınan salon, koridor gibi bir alana monte ettirin. Sizi üşütmeyecek en düşük sıcaklığa ayarlayın.
    İyi akşamlar...

    Dediğinizi bu günde dahil olmak üzere defalarca denedim. Yanii tüm petekler sonuna kadar açıkken ve evde ısı 23-24 iken (Bir saat sonra doğal olarak 25-26 dereceye çıktı ev ama yanma peryodu yine aynı...) sonuç aynı... Tersini zaten termostatik vanalar otomatik yapıyor yani 22 derceyi buluyor odalar ve vanalar petekleri kapıyor sadece 2 petek hariç onlarda ısının en yoğun olduğu salonda. Bu durumda uzaması geren soğuma evresi ne hikmetse yine değişmiyor ve petekler hala ılıktan daha soğuk durumda. Kısacası 30 saniye ısınma 2 dakika soğuma... (Sabah yapılan ayarlamadan sonra.öncesinde 1-2 şeklindeydi) Diğer dedikleriniz zaten uygulanmakta. Gece 11 de kapanır. Ertesi günü güneşli ise akşam 17.00 e kadar açılmaz. Kısacası verdiğim değerler yandığı andaki değerler. % 20 azalma yada artma aynı standartlarda ölçülen tüketimler. Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim termostatik vanalar haricinde dağıtım vanalarından kapayarak yada açarak da bu tip denemeleri bolca yaptım süreler sadece 10 saniye değişti...

    Kombideki sorun belli alev boyutu kısılmıyor... Elektronik bir cihazla ölçüm yapıyorlar tüketimi saatte 0.89 metreküp civarı olarak ayarladıklarında tüm sorun ortadan kalkıyor ama bu sefer alev boyutu hatası baş gösteriyor.kombi alev boyutunu algılamıyor ve hata veriyor ama bu şekilde kısıldığında hata verene kadar (3-4 gün sorunsuzdu. son 2 günde hata üretmeye başladı)aynı ortamda aynı kombi 5-6 dakika yanıyor 8-10 dakika duruyor. Peteklere ısı oturduğundan soğuma süresi de uzuyor. Ortam ısısı 24 derecelere geldiğinde soğuma süresi 12-13 dakikayı bulabiliyor ve tüketim % 20 ye yakın düşüyor. Hata vermeye başladığında ise servis gelip yeniden değeri yükseltip 1.80 metreküp civarına getiriyor bu seferde bu saçma yanma peryodu oluşuyor...Ya tasarım hatası var yada benim kombim de servislerin bulamadığı yada bulmak istemediği bir yanma sorunum var. Şu an ev 24 derece ve ben oturduğum yerden kombinin yanma ve sönme esnasındaki çıt çıt seslerinden süreleri ölçebiliyorum.(Ayrıca günde 5-6 kez başında bekleyerek ve süre tutarak ölçüm yaptım muhtelif gün zamanlarda)
    Oda termostatı ile ilgili tecrübemi de yazdım. Artık ısısan servislerinden ve bosch ısı grubu ürünü ve yardımcı ürünlerinden kurtulmaktan başka bir çabam yok.

    O zaman geriye tek seçenek kalıyor. Dediğiniz gibi kombi arızalı, sorun gaz valfiyle ve/veya elektronik kartla ilgili olabilir. Bosch-Isısan genel merkezini aramanız belki konuya daha vakıf bir servis veya uzmanın size yönlenmesini sağlayabilir diye düşünüyorum.
    Kolay gelsin...
  • Bu gün son çare ısısan merkezi arayıp durumu anlattım zaten. Telefondaki arıza bildirimini alan bayan bile anlattıklarımdan sonra anormal bir durum olduğunu hemen kabullendi ve pazar günü nöbetçi görünen evime en yakın iki firmanın telefonlarını verdi. Birini son bir sabırla aradım ve aldığım cevap yine aynı o yanma peryodu doğru...

    Peki dedim haklısınız tesisatta dolanan su miktarı termostatik vanalar yüzünden azaldığı için ısınma süresi çok kısa ama bu evde sabah ilk kombi yandığında mevcut ısı 20 derece civarında yani tüm petekler devrede ama yine çalışma peryodu aynı şekilde başlıyor buna ne diyeceksiniz diyorum, gelip ölçüm yapmam gerek cevabım yok diyor arkadaş. Bu sefer üsteleyip diyorum ki arkadaşım hafta başında bu aletin yanma oranları düşürüldü ve her şey normal oldu ama bu seferde alev boyutu hatası çıktı bu nedir diyorum alevi çok kısmışlar o yüzden ısınma süresi uzamış ama cihaz o alev boyutunda yanmaz hata verir diyor. pekiii soğuma süresi neden uzadı alev boyutunu kısınca diyorum ona cevabım yok açıkçası anlamadım diyor arkadaş. Bende acaba peteklere ısı oturduğu için tesisattaki su hemen soğumuyor olmasın diyorum o zaman aklına yatıyor. Yine soruyorum duramayıp pekii şu an ki durumda yani 30 saniye yanıp 3 dakika durma peryodunda neden petekler hep ılıktan daha da soğuk durumda diyorum. Ani ısınma ve soğuma oluyor diyoruz birlikte. Çözüm ne diyorum acaba pompa devrinimi düşürsek 1 kademe o zamana da sıcak kullanımında sorun çıkarır diyor arkadaş. Bende en sonunda patlayarak yanma oranlarını değiştiremiyorsun çünkü alev boyutu kısalıyor, kısalırsa alev sensörü alevi algılamıyor ve hata verip kombiyi durduruyor ee pompa devrini düşüremiyorsun bu sefer sıcak su kullanımında sorun olur diyorsun. Çözümün ne arkadaşım diyorum diğer servisler gibi oda termostatı diyor çözüme...

    Eğer bu cihaz oda termostatsız saçma sapan çalışıyorsa yanına bundle oda termostatı konamuyorsa sökün kombiyi paramı iade edin ben çok sıkıldım bu saçmalıklardan diyorum içimden bosch firmasına... (Gerekli girişimlere yarın başlayacağım)

    Vaktinizi aldım sıkılmadan verdiğiniz cevap ve açıklamalar için çok teşekkürler ama göründüğü üzere kaosumuz devam ediyor ısısan servisleri ve benim aramda.
    İyi akşamlar,
  • 
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.