DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor
20
Cevap
0
Favori
2.346
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      73 Mesaj
      15 Ocak 2011 11:26:43
      Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor
      Japon üretici Daihatsu, kârlılık sorunları ve Avrupa normlarına uygun araç geliştirme maliyetleri nedeniyle, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Avrupa pazarında 2013’ten itibaren yeni araç satmama kararı aldı
      Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor Toyota’nın kanatları altında bulunan Japon üretici Daihatsu, 31 Ocak 2013 tarihinden itibaren Avrupa ve Türkiye pazarında araç satışını durdurarak, çekilme kararı aldı. Firma, bu karara gerekçe olarak satışların düşüklüğünü ve Japon Yeni’nin euro karşısındaki yüksekliğini gösterdi. Daihatsu, geçen yıl Avrupa ve Türkiye’de toplam 19 bin 300 araç satmıştı.

      Daihatsu Motor Co tarafından yapılan açıklamada, şirketin Avrupa pazarında yeni araç satışını sona erdireceği ve bundan böyle Japon pazarının yanı sıra Malezya ve Endonezya gibi üretim tesislerinin bulunduğu ülkelere yoğunlaşacağı kaydedildi. Açıklamada buna gerekçe olarak yen kurunun euro karşısında yüksek seyrederek kârlılığı güçleştirmesi ve Avrupa’da uygulamaya giren yeni çevre normlarının aşırı maliyetler yüklemesi gösterildi. Yüksek yen, uzun bir süredir Japon üreticilerin kabusu konumundaydı.

      Nitekim yüksek Japon Yeni, Japonya’da üretilen araçların fiyat açısından rekabet etmesini önlüyor ve kar etmeyi zorlaştırıyordu. Daihatsu’nun yüzde 51.3’üne sahip olan Toyota da, bu nedenle Japonya’da bazı modellerinin üretimine son vermeyi ve bu modelleri başka ülkelerde üretmeyi düşündüğünü açıklamıştı.

      “Varlığımız sürecek”
      Daihatsu’nun bu kararı, Avrupa ülkelerinin yanı sıra Türkiye’yi de etkiliyor. Nitekim markanın Türkiye distribütörlüğünü sürdüren ALJ Group’un Avrupa Koordinatörü Ali Haydar Bozkurt, Daihatsu’nun yeni araç satışlarını 2013’ten itibaren durduracaklarını söyledi.

      Marka için bugüne kadar büyük yatırım yaptıklarını ve başarıyla yürüttüklerinhi hatırlatan Bozkurt, kararın Japon Yeni ve son Avrupa çevre normlarına uygun yeni araç geliştirme maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle alındığını kaydetti. Başarılı ve sağlam araçlara sahip Daihatsu’nun bu kararının kendilerini de üzdüğünü belirten Bozkurt, bununla birlikte markanın tüm araçlarına söz konusu tarihten sonra da hizmet desteği vermeyi sürdüreceklerini söyledi.

      Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer de, Daihatsu’nun Türkiye’deki yeni araç satışları Ocak 2013 tarihinde sona erecek olmasına rağmen, tüm yetkili servis noktalarında satış sonrası hizmetler, garanti, servis ve yedek parça operasyonlarının bu karardan etkilenmeyeceğini belirtti.
      Türkiye yollarında bugüne kadar satılmış yaklaşık 12 bin adet Daihatsu araç bulunduğu belirtiliyor.

      Avrupa normlarına uygun motor seçeneklerine sahip olmadığı için Türkiye’de de bir süredir sadece Terios modelinin satışı yapılmaktaydı. Bu modelin satışları, 2013 tarihine kadar sürecek.
      Gazetevatan.


      _____________________________

    • Yarbay
      2140 Mesaj
      15 Ocak 2011 11:46:39

      ydek parça ve servisi nasıl etkilet?


      _____________________________


      2005 Punto 1.3mJ since 2005
    • Yarbay
      2224 Mesaj
      15 Ocak 2011 12:18:38

      quote:

      Orijinalden alıntı: lervolerto


      ydek parça ve servisi nasıl etkilet?


      Cevabı ilk mesajda verilmiş zaten.

      quote:

      Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer de, Daihatsu’nun Türkiye’deki yeni araç satışları Ocak 2013 tarihinde sona erecek olmasına rağmen, tüm yetkili servis noktalarında satış sonrası hizmetler, garanti, servis ve yedek parça operasyonlarının bu karardan etkilenmeyeceğini belirtti.
      Türkiye yollarında bugüne kadar satılmış yaklaşık 12 bin adet Daihatsu araç bulunduğu belirtiliyor.



      _____________________________

    • Yarbay
      3012 Mesaj
      15 Ocak 2011 13:09:09
      yedek parça ve serviste kısa vadede etkilenme olmaz belki ama, ikinci elde ciddi değer kaybı yaşacağı aşikar.


    • Yarbay
      11050 Mesaj
      15 Ocak 2011 13:14:31

      quote:

      Orijinalden alıntı: mcroses

      yedek parça ve serviste kısa vadede etkilenme olmaz belki ama, ikinci elde ciddi değer kaybı yaşacağı aşikar.

      Zaten 2.elde hiç alınıp/satılan bir araç değil ki..


      _____________________________

    • Yarbay
      3012 Mesaj
      15 Ocak 2011 13:16:51
      sonu daewoo ve rover gibi olur.


    • Yarbay
      8720 Mesaj
      15 Ocak 2011 16:45:42
      işe yaramaz bir marka,gitmesi kimseyi üzmez.


      _____________________________

    • Honda Uzmanı
      9579 Mesaj
      15 Ocak 2011 16:56:33
      iyi bari copen'in fiyatları baya düşer


      _____________________________

    • Yarbay
      3928 Mesaj
      15 Ocak 2011 16:59:01
      Terios'un mantıklı bir rakibi yoktu. Gerçekten araziye çıkabilen ,5 kapılı ve ilk alımda uygun...Yazık olmuş.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      510 Mesaj
      15 Ocak 2011 17:55:57
      Zaten varlığı ile yokluğu pek belli değildi. Sirion gibi bir modeli getirmeyi durdurdular. Renault Dacia'yı büyütürken bunlar da batırdılar. Corolla'nın eski versiyonlarını bile üretseler di büyürlerdi. Ne demişler işini bilmedik çavuşlar döner kendini tokatlar:))


      _____________________________

    • Yarbay
      2140 Mesaj
      15 Ocak 2011 18:13:34

      terios alımı arefesinde hi iyi bir haber olmadı, 0km. satışı olmadan yetkili servislerin ayakta kalması imkansız,

      2013 demişler ama sanırım bu haberden sonra gidip 0km daihatsu alan olmaz (çok fazla fiyat kırmadıkları sürece)

      en azından servis hizmetlerini toyota ile birleştirebilirlerdi. (daihatsu terios = Toyota Rush) tıpkı alfa romeo ların fiat servislerine girdikleri gibi.


      _____________________________


      2005 Punto 1.3mJ since 2005
    • Binbaşı
      1877 Mesaj
      15 Ocak 2011 18:23:39
      varlığı yokluğu birdi zaten terios ile bişiler yapmaya çalıştılar ama dacia duster satışlarına büyük ket vurdu teriosun


      _____________________________

      A180 ////AMG Sport

      ϞHiluxϞ

      Elif gibi dimdik, vav gibi mütevazi,

      Anayurt Tanrı dağı..
    • Yarbay
      5664 Mesaj
      15 Ocak 2011 19:47:23
      Modellerinin tamamına yakını çirkin ötesi. Düzgün reklam yok, İddalı model yok. Ne olmasını bekliyorlardı ki?


      _____________________________

      Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/
    • Yarbay
      4276 Mesaj
      15 Ocak 2011 20:09:17
      Terios için üzücü .


      _____________________________

      Asus N55SF S1194V
      Apple Iphone 6 Silver 64 GB
    • Yarbay
      3597 Mesaj
      15 Ocak 2011 20:50:06
      Bir onceki cakma mini cooper sirion ile iyi bir trend yakalamislardi, fiyatlari da uygundu sonra yeni model araclari gerek cirkinligi gerek pahaliligi ile tercih sebebi olmaktan cikti.

      Bende ileride bir copen alacaktim, ucuza kapariz insallah


      _____________________________

    • Yarbay
      2315 Mesaj
      15 Ocak 2011 21:02:43
      Marka olarak tutmamasına ragmen sirion gibi fiyat performans oranı guzel bır araca sahıptı.Toyota motorları kullanılmasına ragmen belkıde ıyı tanıtılmadıgı ıcın ulkemızde basarılı olamadı.Yoksa ne markalar var dacia,cherry gibi.onlar ayaktayken bu marka mı Avrupadan cekılecektı


      _____________________________

    • Yarbay
      12879 Mesaj
      15 Ocak 2011 22:10:26

      quote:

      Orijinalden alıntı: Jeandan

      iyi bari copen'in fiyatları baya düşer


      Ben de bir copen severim :)

      Belki seneye falan denk getirir de alırım bir tane ama zaten iki araç var evde.


      Bilemedim valla.


      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Yarbay
      6791 Mesaj
      15 Ocak 2011 22:15:54
      Ben de bayılıyorum Coopen'e. Hastası bolmuş maşallah.


      _____________________________

      oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
      Kim ulan bu Erol Egemen?
    • Yüzbaşı
      597 Mesaj
      15 Ocak 2011 23:34:44
      Habere çok üzüldüm, bu haber maviş şirinime (kızım öyle biliyor) dahada bağlanmama sebep olacak artık dahada iyi bakım görecek. Yeni bir araç alsam bile satmayı düşünmediğim arabam, mavi reng 2005 sunrooflu.

      Copen de özel bir modeldir, Terios ise sınıfında arazi kabiliyeti en iyi olanlardandır.

      Açıkçası böyle bir haberi son iki senedir bekliyordum alj gurup ile birazcık umutlandık fakat umut çabuk söndü. Jopon arabalarının bu yen kuru ile rekabet etmeleri çok zor bir de dizel alternatifleri ya hiç yok yada çok az olması olumsuz bir faktör.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feylesof2150 -- 15 Ocak 2011; 23:36:58 >
      _____________________________

      Daihatsu Sirion 2005 Mavi 1.3 102 ps. 0-100 9.6 sn. 100-0 39 m. Şehir içi ortalama tüketimim 100 km/ 5.7 - 6.3 lt. arasında.
    • Yarbay
      13189 Mesaj
      16 Ocak 2011 01:59:08
      yandı bizim akraba birde matera idi sanırım şu kübik olanlardan almıştı yeni, hangi akla hizmet.


      _____________________________

    • Yarbay
      17216 Mesaj
      16 Ocak 2011 02:04:38
      terios güzel bir minik suv du üzücü olmuş daihatsu için


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.