DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
dünyanın hareketinin uçağa etkisi?
52
Cevap
1
Favori
2.772
Tıklama
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Konu Dışı Özel >> dünyanın hareketinin uçağa etkisi?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2011 02:07:19
      merhba arkadaşlar; dünyanın dönüş hareketinin uçağa etkileri konusunda aklıma bir soru takıldı,

      batı da A noktasından doğu da B noktasına giden bir uçak 10 saatte hedefe varıyor. aynı yolu doğu dan batıya geri dönerken dünyanın dönüş yönünün varış süresine etkisi olurmu? mantıken dünya ile uçak aynı yönde olduğundan ve A noktası dünya ile birlikte hareket ettiğinden varış süresinin uzaması gerekmezmi?

      saygılar..


      _____________________________

      "Az yaşa, çok yaşa, akıbet er geç gelir başa!"
    • Yüzbaşı
      932 Mesaj
      10 Ocak 2011 02:09:54
      iyide sadece ayak bastığımız yerler dönmüyor yani içimize çektiğimiz hava bulutlar falan bunlarda dünyayla birlikte döndüğü için hiç bir fark yokdediğin şey olsaydı rüzgar olmazdı


      _____________________________

    • Binbaşı
      1308 Mesaj
      10 Ocak 2011 02:28:59
      _____________________________

    • Teğmen
      163 Mesaj
      10 Ocak 2011 08:52:50
      Dünyanın dönüşünün uzun mesafeli atışlarda etkisi oluyor. Özellikle çekirdeğin uçuş süresinin uzun olduğu atışlarda Coriolis etkisi, çekirdeğin hedefin alt üst sağ ve sol vurmasına neden oluyor. Heralde uçağıda epey etkiliyordur


      _____________________________




      "Never trust a government that doesn't trust its own citizens with guns. "
    • Teğmen
      187 Mesaj
      10 Ocak 2011 19:08:18

      quote:

      Orijinalden alıntı: maqician

      http://forum.donanimhab...6333/mpage_3/key_/tm.htm


      Verdiğiniz linkte forum kullanıcıları baya bi teori üretmiş.

      Ben bu soruyu 10 yaşımdan beri düşünüyorum ama hiç araştırmadım. Arada aklıma geliyor. 100km hızla giderken havaya top attığımızda aynı yere düşer denmiş. Ben şunu hep merak etmişimdir. Örneğin 1 saniyede 100km hıza ulaşabilen bir tren olsa hiç hava almadığını düşündüğümüz bu trende acaba sonuçlar nasıl olurdu ?


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2011 21:25:02

      quote:

      Orijinalden alıntı: JiOxP



      Alıntıları Göster



      Verdiğiniz linkte forum kullanıcıları baya bi teori üretmiş.

      Ben bu soruyu 10 yaşımdan beri düşünüyorum ama hiç araştırmadım. Arada aklıma geliyor. 100km hızla giderken havaya top attığımızda aynı yere düşer denmiş. Ben şunu hep merak etmişimdir. Örneğin 1 saniyede 100km hıza ulaşabilen bir tren olsa hiç hava almadığını düşündüğümüz bu trende acaba sonuçlar nasıl olurdu ?



      bu soruyu şu şekilde cevaplayabiliriz. tren sabit iken içindeki cisimlerin ivmesi sıfır olur. dolayısıyla topu havaya attığınızdaki yatay ivmesi sıfırdır. topun 1sn havada kaldığını düşünürsek aşağı düşmeye başladığında trenin hızı 100km olur. ivme artmıştır. bu durumda top havaya atıldığı noktadan metrelerce uzağa düşecektir. trenin içindeki havanın direnci bu süreye ve mesafeye etki edebilir..

      benim soruma dönecek olursak;
      geçen hafta çine giden bir arkadaşım dün istanbula dönüş yaptı. gidiş süresi 10 saat dönüş süresi 11 buçuk saat.. sanırım dünyanın dönüş yönünün bu süreye etkisi var.. tabii kaptan pilotun yakıttan tasarruf yapmak için uçağı boşa almadığını düşünürsek



      _____________________________

      "Az yaşa, çok yaşa, akıbet er geç gelir başa!"
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2011 21:28:24
      Amerikaya gidiş 10 saat sürerken dönüş 8 saat.


      _____________________________


      Zenit 12xp // Helios 44M-4 // Beroflex MC Auto Zoom 3,5-4,5/28-70 mm
      Made in Union of Soviet Socialist Republics // Сделано в Союзе Советских Социалистических Республик
    • Yarbay
      8155 Mesaj
      10 Ocak 2011 21:40:11
      Dünya okadar yüksek bir hız da dönüyor ki, zıpladığımızda yere düşmemize kadar geçen sürede onlarca kilometre uzakta bulmamız lazım kendimizi. Ancak işler böyle yürümüyor
      Dünya başlangıcından beri belli bir ivme kazanmış durumda, biz de bu ivmeye dahiliz, biz ve atmosfer içerisinde kalan herşey. havada yerden 1 metre 10 metre 100 metre asılı kalsan da yere olan izdüşümün değişmeyecektir ancak atmosfer dışına çıktığında iş değişir. Ozaman başladığın yerin, ayaklarının altından nasıl kayıp gittiğini görebilirsin.


      _____________________________

      FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
    • Teğmen
      187 Mesaj
      10 Ocak 2011 21:46:23

      quote:

      Orijinalden alıntı: Chex



      Alıntıları Göster




      bu soruyu şu şekilde cevaplayabiliriz. tren sabit iken içindeki cisimlerin ivmesi sıfır olur. dolayısıyla topu havaya attığınızdaki yatay ivmesi sıfırdır. topun 1sn havada kaldığını düşünürsek aşağı düşmeye başladığında trenin hızı 100km olur. ivme artmıştır. bu durumda top havaya atıldığı noktadan metrelerce uzağa düşecektir. trenin içindeki havanın direnci bu süreye ve mesafeye etki edebilir..

      benim soruma dönecek olursak;
      geçen hafta çine giden bir arkadaşım dün istanbula dönüş yaptı. gidiş süresi 10 saat dönüş süresi 11 buçuk saat.. sanırım dünyanın dönüş yönünün bu süreye etkisi var.. tabii kaptan pilotun yakıttan tasarruf yapmak için uçağı boşa almadığını düşünürsek


      Bence pilot boşa atmış
      Şaka bi yana cidden bu soru beni küçükken saatlerce servis dışı bırakıyodu Cevabını aldığım iyi oldu. Sanırım danimarkaya istanbuldan gidiş 3 saat sürmüştü fakat dönüşe hiç dikkat edmemişim :D


      _____________________________

    • Teğmen
      187 Mesaj
      10 Ocak 2011 21:51:56

      quote:

      Orijinalden alıntı: ALAK_


      Dünya başlangıcından beri belli bir ivme kazanmış durumda, biz de bu ivmeye dahiliz, biz ve atmosfer içerisinde kalan herşey. havada yerden 1 metre 10 metre 100 metre asılı kalsan da yere olan izdüşümün değişmeyecektir

      100m yukarıda asılı kaldığımızı var sayarsak küçük bi orandada değişme olmuyormu ?


      _____________________________

    • Yarbay
      8155 Mesaj
      10 Ocak 2011 21:54:46

      quote:

      Orijinalden alıntı: JiOxP



      Alıntıları Göster


      100m yukarıda asılı kaldığımızı var sayarsak küçük bi orandada değişme olmuyormu ?


      olur, ancak atmosfer içerisindeki iç etmenlerden olur. rüzgar gibi. havanın yer değiştirmesini yok kabul edersen evet değişme olmaz. Havanın içerisindeki partiküller bizi bu ivmeye dahil ediyor zaten. oksijen azot hidrojen şu bu olmadığı için zaten o ivmeye dahil olamıyorsun atmosfer dışında.


      _____________________________

      FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2011 22:21:27

      quote:

      Orijinalden alıntı: ALAK_



      Alıntıları Göster



      olur, ancak atmosfer içerisindeki iç etmenlerden olur. rüzgar gibi. havanın yer değiştirmesini yok kabul edersen evet değişme olmaz. Havanın içerisindeki partiküller bizi bu ivmeye dahil ediyor zaten. oksijen azot hidrojen şu bu olmadığı için zaten o ivmeye dahil olamıyorsun atmosfer dışında.



      sizin mantığınıza göre havada hiç bir cismin uçmaması gerekiyor. örneğin uçurtmalar.. herhangi bir motorları olmadığı halde nasıl oluyor da saatlerce, günlerce, haftalarca havada kalabiliyorlar?? lütfen bunu da açıklarmısınz? saygılar..


      _____________________________

      "Az yaşa, çok yaşa, akıbet er geç gelir başa!"
    • Yarbay
      8155 Mesaj
      10 Ocak 2011 22:30:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: Chex



      Alıntıları Göster




      sizin mantığınıza göre havada hiç bir cismin uçmaması gerekiyor. örneğin uçurtmalar.. herhangi bir motorları olmadığı halde nasıl oluyor da saatlerce, günlerce, haftalarca havada kalabiliyorlar?? lütfen bunu da açıklarmısınz? saygılar..


      Dostum çok farklı sorular.. ben yer değiştirmeyi cevapladım, şuan sorduğun apayrı bir soru. Bunu da cevaplıyayım. Yer yüzünde yürüyoruz çünkü altımızda katı tanecikler var. Suda yüzebiliyoruz, çünkü kaldırma kuvveti bize yetecek kadar molekül var suyun içerisinde, havada uçamıyoruz ancak uçmaya adaptasyon gösterenlere, kuşlara yetecek kadar gaz var. Ya da kusursuz aerodinamiğe sahip uçaklar, uçurtmalar uçabilir ama havada gaz olması şartıyla. Uzay denen boşlukta, hiç bir gaz bulunmayan bir ortamda(adı üstünde boşluk) bir jet motorunu son sürat ateşle, yine de olduğu yerde sayar. Çünkü gitmesine etkiyecek bir etmen yok.


      _____________________________

      FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      11 Ocak 2011 01:07:51
      bu cevabınızdan şu sonuç çıkıyor; cisimleri gazlar yukarı kaldırıyor?

      ben bugüne kadar kanatlarını açmadan uçabilen bir kuş görmedim yada sadece gazların kendiliğinden havaya kadırdığı bir kağıt uçak.. acaba bu saydıklarınız dünyanın hangi bölgesinde gerçekleşiyor?? ayrıca uzay sandığınız gibi yokluktan ibaret değildir. bu gün atmosferinde yaşadığımız dünyayı kaplayan gaz bulutları nerden geldi bir düşünün bakalım. yine soruyorum eğer söylediğiniz gibi atmosferin tamamı da dünya ile birlikte dönüyorsa uçurtma gibi basit bir cismi havaya kaldıran kuvvet nedir?? uçurtmanın yoğunluğu havadan dahamı az acaba..? birde herhangi bir jet motorunu uzayda ateşlemeniz mümkün değil! oksijen yoğunluğu yeterli miktarda olmadığından ateş yanmayacaktır.. saygılar..



      _____________________________

      "Az yaşa, çok yaşa, akıbet er geç gelir başa!"
    • Yarbay
      8155 Mesaj
      11 Ocak 2011 01:18:40

      quote:

      Orijinalden alıntı: Chex

      bu cevabınızdan şu sonuç çıkıyor; cisimleri gazlar yukarı kaldırıyor?

      ben bugüne kadar kanatlarını açmadan uçabilen bir kuş görmedim yada sadece gazların kendiliğinden havaya kadırdığı bir kağıt uçak.. acaba bu saydıklarınız dünyanın hangi bölgesinde gerçekleşiyor?? ayrıca uzay sandığınız gibi yokluktan ibaret değildir. bu gün atmosferinde yaşadığımız dünyayı kaplayan gaz bulutları nerden geldi bir düşünün bakalım. yine soruyorum eğer söylediğiniz gibi atmosferin tamamı da dünya ile birlikte dönüyorsa uçurtma gibi basit bir cismi havaya kaldıran kuvvet nedir?? uçurtmanın yoğunluğu havadan dahamı az acaba..? birde herhangi bir jet motorunu uzayda ateşlemeniz mümkün değil! oksijen yoğunluğu yeterli miktarda olmadığından ateş yanmayacaktır.. saygılar..



      Kardeşim sakın yanlış anlama merakımdan soruyorum eğitim düzeyin nedir? Üniversite okuyor musun? Eğer okumuyorsan lisede fen notların nasıldı? Anlattıklarım o kadar basit düzeydeki anlamamak elde değil. Ben ne diyorum sen ne anlıyorsun.

      Sana 1 soru? 1 kilogram demir suda batar mı? Cevap şekline göre değişir, yani tabiki yooğunluktan ibaret değil. Kuşun uçma prensibi kanatlarını kullanarak gazlar yardımıyla yükselmek. Eğer atmosferimizde gaz olmasaydı, kuş saniyede 1000 kanat da çırpsa yerden 1 santim yükselemez, çünkü sürtünme olmazdı. Ayrıca, bazı gerçekler vardır, sencesi bencesi olmayan gerçekler. Uzayda boşluklar vardı Katı sıvı gaz, hiç birşeyin olmadığı boşluklar.


      _____________________________

      FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      11 Ocak 2011 01:26:12

      quote:

      Orijinalden alıntı: ALAK_



      Alıntıları Göster



      Dostum çok farklı sorular.. ben yer değiştirmeyi cevapladım, şuan sorduğun apayrı bir soru. Bunu da cevaplıyayım. Yer yüzünde yürüyoruz çünkü altımızda katı tanecikler var. Suda yüzebiliyoruz, çünkü kaldırma kuvveti bize yetecek kadar molekül var suyun içerisinde, havada uçamıyoruz ancak uçmaya adaptasyon gösterenlere, kuşlara yetecek kadar gaz var. Ya da kusursuz aerodinamiğe sahip uçaklar, uçurtmalar uçabilir ama havada gaz olması şartıyla. Uzay denen boşlukta, hiç bir gaz bulunmayan bir ortamda(adı üstünde boşluk) bir jet motorunu son sürat ateşle, yine de olduğu yerde sayar. Çünkü gitmesine etkiyecek bir etmen yok.


      Uzayda uzay mekikleri nasıl çalışıyor o zaman? Söylediklerinize göre, atmosferden çıktıktan sonra hiç yukarı çıkamaması gerek. Burada hatanız var, ancak bende bilgili olmadığım için bişey diyemeyeceğim.

      Uçağın uçmasını sağlayan şey, kanatın üst kısmı ile alt kısmı arasındaki basınç farkı. Basitçe kanadın üstünde hızlanan havanın basıncı artıyor, kanadın altında ise durgun ve düşük basınçlı hava var. Yüksek basınçlı hava kanadın bittiği yerden kanadın altına kaçarak "Kaldırma kuvvetini(Lift)" oluşturuyor.


      _____________________________


      Zenit 12xp // Helios 44M-4 // Beroflex MC Auto Zoom 3,5-4,5/28-70 mm
      Made in Union of Soviet Socialist Republics // Сделано в Союзе Советских Социалистических Республик
    • Yarbay
      4176 Mesaj
      11 Ocak 2011 01:31:53
      jetlag oluyor etkisi, türkçe anlamını bilmiyorum ve zaten türkçe de de böyle bir ifade yok sanırım


      _____________________________

      http://forum.donanimhaber.com/m_3244108//tm.htm
    • Yarbay
      8155 Mesaj
      11 Ocak 2011 01:35:53
      @ Mechaniker

      Uzayda uzay mekikleri nasıl çalışıyor o zaman? Söylediklerinize göre, atmosferden çıktıktan sonra hiç yukarı çıkamaması gerek.

      Dostum şu soruna cevap vereyim. Bunlar çok ince mühendislik detaylarıdır, ne sen ne den anlayabiliriz o kadarını ama şunu söyliyim sana, ozaman uzay mekikleri nası gidiyorlar diye sordun ya. Mekikler zaten belirli hızla fırlatılıyorlar, boşlukta hızlanma faktörü olmaycağı için, atmosferden çıktıkları hız, ulaşacakları yere kadar yetiyor mekiklere

      Ayrıca tam emin olmamakla birlikte, boşluk diye tabir ettiğimiz yerlere uzay mekikleri gönderiliyor mu bilmiyorum ancak, gönderiliyorsa bile, kalktığı üstüne aldıkları hızla gidiyorlar, varacakları yere kadar.


      _____________________________

      FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      11 Ocak 2011 01:42:33

      quote:

      Orijinalden alıntı: ALAK_

      @ Mechaniker

      Uzayda uzay mekikleri nasıl çalışıyor o zaman? Söylediklerinize göre, atmosferden çıktıktan sonra hiç yukarı çıkamaması gerek.

      Dostum şu soruna cevap vereyim. Bunlar çok ince mühendislik detaylarıdır, ne sen ne den anlayabiliriz o kadarını ama şunu söyliyim sana, ozaman uzay mekikleri nası gidiyorlar diye sordun ya. Mekikler zaten belirli hızla fırlatılıyorlar, boşlukta hızlanma faktörü olmaycağı için, atmosferden çıktıkları hız, ulaşacakları yere kadar yetiyor mekiklere

      Ayrıca tam emin olmamakla birlikte, boşluk diye tabir ettiğimiz yerlere uzay mekikleri gönderiliyor mu bilmiyorum ancak, gönderiliyorsa bile, kalktığı üstüne aldıkları hızla gidiyorlar, varacakları yere kadar.

      Sabit istasyonların dibine gidip çeşitli manevralar yapıyorlar. Dediklerinize göre bunlar yapılamaz.

      Bunları geçtik, İstasyona kenetlenen bir mekik dönüşte uzaydan nasıl dönüyor? Tamamen boşlukta iken nasıl hızlanıyorlar? Atmosferde kazandıkları ivmeyi uzayda kullanma fikrinizi çürütüyor bu durum. Size göre mekiğin hiç dönmemesi gerek çünkü hızlanması mümkün değil.


      _____________________________


      Zenit 12xp // Helios 44M-4 // Beroflex MC Auto Zoom 3,5-4,5/28-70 mm
      Made in Union of Soviet Socialist Republics // Сделано в Союзе Советских Социалистических Республик
    • Yarbay
      8155 Mesaj
      11 Ocak 2011 01:50:34

      quote:

      Orijinalden alıntı: Mechaniker



      Alıntıları Göster


      Sabit istasyonların dibine gidip çeşitli manevralar yapıyorlar. Dediklerinize göre bunlar yapılamaz.

      Bunları geçtik, İstasyona kenetlenen bir mekik dönüşte uzaydan nasıl dönüyor? Tamamen boşlukta iken nasıl hızlanıyorlar? Atmosferde kazandıkları ivmeyi uzayda kullanma fikrinizi çürütüyor bu durum. Size göre mekiğin hiç dönmemesi gerek çünkü hızlanması mümkün değil.




      Yahu kardeşim iyi güzel söylüyorsun da, o istasyonun boşlukta olduğunu nerden biliyorsun Uzay demek hiç bir yerinde hiç bir gaz olmayan yer demek deüğildir ki. Oksijen yoktur başka bir gaz vardır demekki o sıfır süratle ordan hızlanıp dünyaya geri dönebildiğine göre. Ben hiç bir gazın olmadığı tamamen boşlukta bu olay olamaz dedim. Çol mu zor birşey söyledim?


      _____________________________

      FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
    • Teğmen
      187 Mesaj
      11 Ocak 2011 02:03:19
      Gazlar kaldırıyor dememiş ki. Gazların sürtünme kuvveti ile kalkıyor demiş. Gaz dediğide hava oluyor. Sana en basit örnek arabada süratle giderken elini camdan dışarı çıkar anlatılmak isteni bence kavrarsın


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      11 Ocak 2011 04:45:07
      quote:

      Kardeşim sakın yanlış anlama merakımdan soruyorum eğitim düzeyin nedir? Üniversite okuyor musun? Eğer okumuyorsan lisede fen notların nasıldı? Anlattıklarım o kadar basit düzeydeki anlamamak elde değil. Ben ne diyorum sen ne anlıyorsun.

      Sana 1 soru? 1 kilogram demir suda batar mı? Cevap şekline göre değişir, yani tabiki yooğunluktan ibaret değil. Kuşun uçma prensibi kanatlarını kullanarak gazlar yardımıyla yükselmek. Eğer atmosferimizde gaz olmasaydı, kuş saniyede 1000 kanat da çırpsa yerden 1 santim yükselemez, çünkü sürtünme olmazdı. Ayrıca, bazı gerçekler vardır, sencesi bencesi olmayan gerçekler. Uzayda boşluklar vardı Katı sıvı gaz, hiç birşeyin olmadığı boşluklar.


      konunun eğitim düzeyiyle ne alakası var.. her neyse.. benim bildiğim uçurtmaların kanatları yok ve kendini yukarı çekebilecek bir güçleri de yok bu durumda uçurtmayı uçuran güç nedir?? bu sorunun cevabını hala tam olarak veremediniz.. sanırım uzay hakkındaki bilgilerinizi tazelemeniz gerekiyor. yokluk ile düşük yoğunluğu karıştırıyor olabilirsiniz.


      Alıntıları Göster



      uzay mekikleri tüm bu işlemleri roket ile sağlıyorlar. büyük manevralar için ana roket, küçük menvralar için hidrojen roketleri. uzay istasyonları da hidrojen roketleri ile hızını ve konumunu koruyor. fakat uluslar arası uzay istasyonunda durum biraz farklı.. konumunu korumak için 4-5 adet gyroscope kullanıyor. (jiroskop) yerden yüksekliğini ayarlamak için de kendine bağlanan uzay mekiklerinin roketlerini kullanıyor.

      quote:

      Gazlar kaldırıyor dememiş ki. Gazların sürtünme kuvveti ile kalkıyor demiş. Gaz dediğide hava oluyor. Sana en basit örnek arabada süratle giderken elini camdan dışarı çıkar anlatılmak isteni bence kavrarsın


      uçurtmayı uçurmak için arabaya mı binmek gerekiyor?? benim bildiğim uçurtma, yerde sabit iken ipi tutarak uçuruluyor.. ben yerde sabit ve atmosfer de sabit olduğuna göre uçurtmaya sürten bu hava moleküllerini ne hareket ettiriyor acaba???


      _____________________________

      "Az yaşa, çok yaşa, akıbet er geç gelir başa!"
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      11 Ocak 2011 11:58:35
      quote:




      Alıntıları Göster



      uzay mekikleri jet motoru değil roket kullanır. ayrıca uçaklardaki bu etkinin oluşması için kanatlara bir güç uygulanması gerekiyor. bunu da jet motoru sağlıyor. benim sorum herhangi bir motoru kanadı olmayan bi uçurtma nasıl havada aylarca asılı kala biliyor??



      Uçağın karşısından aynı hızda rüzgar verilirse aynı etkiyi gösterir, aerodinamik testlerin yapılışına bakarsanız Uçağın maketi sabit, karşıdan rüzgar uygulanır. Uçağın karşısından hava uygulama ile, motorların uçağı itmesi arasında bir fark yok.

      Uçurtmalarda aerodinamik olarak "verimli" yapılardır. Şöyleki her uçurtma uçmaz, bununda yapımında dikkat etmek gereken şeyler var. Zaten aylarca uçan uçurtmayı ben görmedim. Uçurtmanın uçması için ya bir rüzgar etki edecek yada uçaktaki gibi motorlarla hava akımını kendi oluşturacak, amaç motorsuz uçmak olduğu için rüzgarı bekliyorsun uçurtmak için hali ile.


      _____________________________


      Zenit 12xp // Helios 44M-4 // Beroflex MC Auto Zoom 3,5-4,5/28-70 mm
      Made in Union of Soviet Socialist Republics // Сделано в Союзе Советских Социалистических Республик
    • Yüzbaşı
      751 Mesaj
      11 Ocak 2011 12:42:58
      atmosferde dünya ile döndüğü için etkisi yok
      19mayıs üni. coğrafya


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      751 Mesaj
      11 Ocak 2011 12:45:58

      quote:

      Orijinalden alıntı: Mechaniker

      Amerikaya gidiş 10 saat sürerken dönüş 8 saat.

      etkisi olsaydı gidiş daha kısa sürerdi dünya batıdan doğuya döner


      _____________________________

    • Teğmen
      163 Mesaj
      11 Ocak 2011 13:16:37

      quote:

      Orijinalden alıntı: realitych

      atmosferde dünya ile döndüğü için etkisi yok
      19mayıs üni. coğrafya

      Sen bir daha oku o üniyi


      _____________________________




      "Never trust a government that doesn't trust its own citizens with guns. "
    • Yarbay
      2685 Mesaj
      11 Ocak 2011 13:24:21
      ucak gidis donus saatlerinin farkli olmasinin sebebi, ucuslarda gidis donus rotalarinin ve irtifalarinin farkli olmasidir


      _____________________________

    • Teğmen
      187 Mesaj
      11 Ocak 2011 17:38:48

      quote:

      Orijinalden alıntı: Chex


      Alıntıları Göster



      uçurtmayı uçurmak için arabaya mı binmek gerekiyor?? benim bildiğim uçurtma, yerde sabit iken ipi tutarak uçuruluyor.. ben yerde sabit ve atmosfer de sabit olduğuna göre uçurtmaya sürten bu hava moleküllerini ne hareket ettiriyor acaba???


      Ne alakası var uçurtmayı arabadan uçurtmanın Onu demiyorum sana. Yukarıda belli bir rüzgar var ve belli bir yönde esiyor. Hiç uçurtma uçurmadınız sanırım. Rüzgar çıktığı zaman uçurtulur :) Size araba ile söylemek istediğim Hani dediniz ya gazın kaldırma kuvvetimi var die. 100km hızla arabadan elinizi dışarı çıkartırsanız elinizi rüzgar zorlar yani sürtünme kuvveti ile eliniz geriye gitmek ister. işte tam bu noktayı uçurtma ile ele alalım. Rüzgar bi tarafa eser ve uçurtmayıda estiği yöbe sürüklemek ister, fakat uçurtma ipe bağlı olduğu için orada bir sürtünme yaşanır işte bu sürtünme ile arabadan elinizi dışarı çıkardığınız etki aynı işlevi gösterir. eliniz tokat şeklinde dışarı çıkartırsanız geriye gitmek istiycektir. Umarım anlatabilmişimdir :))))


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      11 Ocak 2011 19:26:48

      quote:

      Orijinalden alıntı: realitych



      Alıntıları Göster


      etkisi olsaydı gidiş daha kısa sürerdi dünya batıdan doğuya döner


      Tam tersi o zaman


      _____________________________


      Zenit 12xp // Helios 44M-4 // Beroflex MC Auto Zoom 3,5-4,5/28-70 mm
      Made in Union of Soviet Socialist Republics // Сделано в Союзе Советских Социалистических Республик
    • Yarbay
      8155 Mesaj
      11 Ocak 2011 20:03:39

      quote:

      Orijinalden alıntı: Prestor

      ucak gidis donus saatlerinin farkli olmasinin sebebi, ucuslarda gidis donus rotalarinin ve irtifalarinin farkli olmasidir


      Bu konudaki en güzel yorum

      @ Chex

      Boşver bilader, sonradan anladım ki o kadar mesajı boşuna atmışım.


      _____________________________

      FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      11 Ocak 2011 22:24:08
      quote:

      Uçağın karşısından aynı hızda rüzgar verilirse aynı etkiyi gösterir, aerodinamik testlerin yapılışına bakarsanız Uçağın maketi sabit, karşıdan rüzgar uygulanır. Uçağın karşısından hava uygulama ile, motorların uçağı itmesi arasında bir fark yok.

      Uçurtmalarda aerodinamik olarak "verimli" yapılardır. Şöyleki her uçurtma uçmaz, bununda yapımında dikkat etmek gereken şeyler var. Zaten aylarca uçan uçurtmayı ben görmedim. Uçurtmanın uçması için ya bir rüzgar etki edecek yada uçaktaki gibi motorlarla hava akımını kendi oluşturacak, amaç motorsuz uçmak olduğu için rüzgarı bekliyorsun uçurtmak için hali ile.


      sizin de söylediğiniz gibi uçak maketi sabit yani hava akımına karşı zıt yönde vektörel bir kuvvet uygulanıyor. aksi halde uçağınızın aerodinamik yapısı nekadar iyi olursa olsun uçak hava akımı karşısında geri gitmeye başlayacaktır..

      uçurtmayı uçurmak için rüzgar gerektiğini ben de biliyorum.. eğer baz arkadaşların söylediği gibi tüm atmosfer de dünya ile birlikte dönüyorsa uçurtmayı kaldıran bu hava akımını ne oluşturuyor??


      Alıntıları Göster



      yıllarca uçurtma uçurdum.. ayrıca uçurtma uçurmayı da çok severim. insanı dinlendirir başka boyutlara götürü.. neyse. araba ile giderken aliniz bir ivmeye sahiptir. o hızda atmofer içindeki gazlara çarpması normal. fakat uçurtma da ip sabit atmosfer sabit.. peki rüzgar nasıl oluşuyor. mantıken rüzgarın oluşması için atmosferin dünyadan ya hızlı yada yavaş dönmesi gerekiyor. yanılıyormuyum acaba ?

      quote:

      @ Chex

      Boşver bilader, sonradan anladım ki o kadar mesajı boşuna atmışım.


      bence de bukadar mesajı boşuna yazmışsınız.. kimseye bir fayda sağladığınız yok.. üstelik yanlış bilgilerle insanların kafasını karıştırıyorsunuz...


      _____________________________

      "Az yaşa, çok yaşa, akıbet er geç gelir başa!"
    • Yarbay
      4174 Mesaj
      12 Ocak 2011 03:13:40

      quote:

      Orijinalden alıntı: Chex

      Alıntıları Göster



      bence de bukadar mesajı boşuna yazmışsınız.. kimseye bir fayda sağladığınız yok.. üstelik yanlış bilgilerle insanların kafasını karıştırıyorsunuz...

      dostum bence bu konuya daha fazla mesaj atma, rezil ediyorsun kendini

      baskent universitesi, makine muhendisligi


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Yarbay
      14786 Mesaj
      12 Ocak 2011 03:24:48
      quote:

      Orijinalden alıntı: Blanchimont



      Alıntıları Göster


      dostum bence bu konuya daha fazla mesaj atma, rezil ediyorsun kendini

      baskent universitesi, makine muhendisligi



      klavyene saglık arkadasım. ALAK_ cok güzel ve mantıklı cevaplar vermis ama kimse anlayamamıs. konuyu ondan önce görmüs olsaydım bende aynılarını yazardım. sana ALAK_ ben ve senin ortak özelligini söyleyeyim. 3ümüzde mühendislik okuyoruz biz gercekten diger insanlara göre cok farklıyız ve farklı düsünüyoruz bunu bi kere daha görmüs oldum


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taken21 -- 12 Ocak 2011; 3:26:00 >
      _____________________________

    • Yarbay
      7525 Mesaj
      12 Ocak 2011 07:39:37

      quote:

      Orijinalden alıntı: Chex


      Alıntıları Göster



      sizin de söylediğiniz gibi uçak maketi sabit yani hava akımına karşı zıt yönde vektörel bir kuvvet uygulanıyor. aksi halde uçağınızın aerodinamik yapısı nekadar iyi olursa olsun uçak hava akımı karşısında geri gitmeye başlayacaktır..

      uçurtmayı uçurmak için rüzgar gerektiğini ben de biliyorum.. eğer baz arkadaşların söylediği gibi tüm atmosfer de dünya ile birlikte dönüyorsa uçurtmayı kaldıran bu hava akımını ne oluşturuyor??



      http://tr.wikipedia.org/wiki/Rüzgâr

      Şöyle bir okuyarak başlayın. Atmosfer dünya ile birlikte döner, rüzgar ise atmosferin Dünya ile dönerken kendi içerisinde gerçekleşen bir olaydır.


      _____________________________

      [url=http://tr.wikipedia.org/wiki/Müzik_kuramı][color=
    • Yüzbaşı
      497 Mesaj
      12 Ocak 2011 07:49:46
      Dostum rüzgarın da mı nasıl oluştuğunu bilmiyorsun. Yüksek basınç alçak basınç? Yok mu? Hem dünya o kadar hızlı dönerki eğer atmosfer dünya ile birlikte dönmeseydi binlerce kilometre hızında rüzgarlar oluşurdu ve sürtünmeden dolayı bütün dünya yanardı.


      _____________________________


      Take a look to the sky just before you die, it's the last time you will!
    • Yarbay
      8155 Mesaj
      12 Ocak 2011 11:33:59

      quote:

      Orijinalden alıntı: Lars Ulrich

      Dostum rüzgarın da mı nasıl oluştuğunu bilmiyorsun. Yüksek basınç alçak basınç? Yok mu? Hem dünya o kadar hızlı dönerki eğer atmosfer dünya ile birlikte dönmeseydi binlerce kilometre hızında rüzgarlar oluşurdu ve sürtünmeden dolayı bütün dünya yanardı.


      İşte bu kadar ya

      @ taken21

      kardeşim eyvallah, belki de kutsal topraklardan aldığımız oksijen sağlıyodur aynı düşünmemizi Şaka maka, mühendislik okuyan adamın olaya bakış açısı harbiden farklı oluyor :)

      @ Blanchimont

      Vurma hocam öldü :)


      _____________________________

      FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
    • Teğmen
      163 Mesaj
      12 Ocak 2011 13:53:57
      Sanırım gelinen noktada dünyanın dönmesinin uçağın rotasına ve uçacağı mesafeye etki etmeyeceği düşünülüyor ancak bu yanlış. Bu konu gerçekten insanın kafasını karıştıran bir konu ve bende işin uzmanı olmasamda bir zamanlar baya araştırmıştım. Bulduğum sonuçları atıcılık için hazırlamakta olduğum bir siteye ekledim. Henüz siteyi yayına sokmadım ama ilgili bölümlerinden alıntı yapacağım. Baştan söyleyeyim, ekleyeceğim hesaplamaları ben yapmadım, yararlandığım kaynaklardan tercüme ettim. Bunların dışında, gelişmiş balistik hesaplayıcılarda atıcının bulunduğu enlem ve boylamın girilmesi gerekiyor. Sadece bu bile dünya dönüşünün çekirdeğin hareketine etki ettiğinin bir göstergesidir.

      quote:

      Coriolis sapması dünyanın kendi ekseni etrafında dönmesi sonucunda oluşan, dış balistiğe etki eden faktörlerden biridir. Çekirdeğin sağ, sol, alt ve üst vurmasına neden olabilir. Dış balistiğe etkisi çok azdır ve mesafe uzadıkça etkisi daha belirgin görülür... ...Coriolis sapması dünyanın hareketi nedeniyle oluşur. Hava şartları nedeniyle veya herhangi bir aerodinamik etkinin sonucunda meydana gelmez. Çekirdeğin bir noktadan diğerine hareket geçirdiği süre boyunca dünyanın da hareket etmesi nedeniyle bu sapma gerçekleşir.

      Coriolis etkisinin yatay ve dikey olmak üzere iki bileşeni vardır. Yatay bileşen enleme, yani ekvatora ne kadar yakın olduğunuza bağlıdır. Azami yatay etki kutuplarda, asgari etki ise ekvatorda gerçekleşir. Yatay bileşen ne yöne ateş ettiğinize bağlı değildir. 45 derece kuzey enleminde hafif silahlar için ortalama yatay sapma 1000 metrede 7-8 cm kadardır. Yatay etki aşağıda gösterildiği gibi hesaplayabilirsiniz:
      =(x.y^2.Sin(L) )/V
      x = Dünyanın dönüş hızı 0,00007292 Rad/s
      y = Mesafe (Feet)
      L = Enlem
      V = Çekirdeğin ortalama hızı (Mesafe/Uçuş süresi)

      Örnek:
      Eğer çekirdek 1000 yardayı 1.42 saniyede uçuyorsa hızı (3000/1,42) 2113 ft/sn. dir.
      45 derece enlemi için:
      (0,00007292.3000^2.sin(45))/2113
      =0,22 feet = 6.5 cm kuzey yarı kürede iseniz sağa, güney yarı küredeyseniz sola sapacak demektir.

      Dikey bileşen ise ne yöne ateş ettiğinize ve hangi enlemde olduğunuza bağlıdır. Kuzeye ve güneye ateş etmeniz bir şey değiştirmez ancak doğuya atmanız üst, batıya atmanız alt vurmanıza neden olur. Azami yatay etki ekvatorda, asgari etki ise kutuplardadır. 45 derece kuzey enleminde 1000 metrelik mesafede doğu yönünde atışlarınızda 7-8 cm üst, batı yönünde atışlarınızda 7-8 alt vurmanıza neden olur. Dikey etkiyi aşağıdaki şekilde hesaplayabilirsiniz.

      =1-2[x.V/g cos(L).sin(AZ)
      x =
      V =
      g = Yerçekimi hızı (32.2 feet/sn)
      L = Enlem derecesi
      AZ = Azimuth, Kuzey yönünden itibaren saat yönünde atış yaptığınız yönün açısı.

      Örnek:
      Namlu hızı 2870 fps, L = 45 derece, AZ = 270 derece (Batı) olsun
      = 1-2(0,00007292.2870/32,2. Cos(45).Sin(270)
      = 1.0092
      Buradan etkili yerçekimi ve neden olduğu düşüşün 1.0092 kat daha fazla olduğu anlaşılır. Coriolis etkisi göz ardı edildiğinde düşüş 300 inç ise Coriolis etkisiyle beraber düşüş 2,8 inç artarak 302.8 inç (=300.1,0092) olacaktır. Aynı koşullarda doğu yönünde (AZ = 90 derece olduğunda) atış yapıldığında ise çekirdek 2,8 inç daha az düşecek ve üst vuracaktır.



      _____________________________




      "Never trust a government that doesn't trust its own citizens with guns. "
    • Yüzbaşı
      497 Mesaj
      12 Ocak 2011 21:15:23

      quote:

      Orijinalden alıntı: MarksmanTr

      Sanırım gelinen noktada dünyanın dönmesinin uçağın rotasına ve uçacağı mesafeye etki etmeyeceği düşünülüyor ancak bu yanlış. Bu konu gerçekten insanın kafasını karıştıran bir konu ve bende işin uzmanı olmasamda bir zamanlar baya araştırmıştım. Bulduğum sonuçları atıcılık için hazırlamakta olduğum bir siteye ekledim. Henüz siteyi yayına sokmadım ama ilgili bölümlerinden alıntı yapacağım. Baştan söyleyeyim, ekleyeceğim hesaplamaları ben yapmadım, yararlandığım kaynaklardan tercüme ettim. Bunların dışında, gelişmiş balistik hesaplayıcılarda atıcının bulunduğu enlem ve boylamın girilmesi gerekiyor. Sadece bu bile dünya dönüşünün çekirdeğin hareketine etki ettiğinin bir göstergesidir.


      Alıntıları Göster



      Coriolis sapması sadece atılan cismin Dünya'ya göre yönünü saptırır. Bir mermi tabancadan çıktıktan sonra yön değiştirmeden düz ilerlediği için bu sapma ona etki eder. Fakat uçaklar yönlerini havadayken değiştirebildiği için uçuş rotasına ve uçuş mesafesine etki etmez. Uçağı istediğin kadar saptırmaya çalış rotasına geri döner uçak kanatlarındaki dümenleri kullanarak.



      _____________________________


      Take a look to the sky just before you die, it's the last time you will!
    • Teğmen
      163 Mesaj
      12 Ocak 2011 21:30:28
      quote:

      Orijinalden alıntı: Lars Ulrich
      Coriolis sapması sadece atılan cismin Dünya'ya göre yönünü saptırır. Bir mermi tabancadan çıktıktan sonra yön değiştirmeden düz ilerlediği için bu sapma ona etki eder. Fakat uçaklar yönlerini havadayken değiştirebildiği için uçuş rotasına ve uçuş mesafesine etki etmez. Uçağı istediğin kadar saptırmaya çalış rotasına geri döner uçak kanatlarındaki dümenleri kullanarak.


      Zaten öyle olmasaydı bu zamana kadar başarılı bir uçuş gerçekleştirilemezdi. Lakin bu dünyanın dönüşünün uçağın rotasına etki etmediği anlamına gelmez. Uçak kalktığı anda bir rota belirler, belirlerken dünyanın dönüşü nedeniyle oluşacak sapmayı hesaplamaz ve hiç yönünü değiştirmezse, rüzgar vs gibi hava koşulları veya uçağın aerodinamiğinden kaynaklanan etkenler uçağı rotasından saptırmazsa, uçak varış noktasına geldiği zaman piste iniş yapacak konumda olmaz. Pistten ne kadar uzakta olur orasını hesaplayamam ancak verdiğim denklemlerle matematiği iyi olanlar hesaplayabilir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MarksmanTr -- 12 Ocak 2011; 21:46:14 >
      _____________________________




      "Never trust a government that doesn't trust its own citizens with guns. "
    • Yüzbaşı
      497 Mesaj
      12 Ocak 2011 21:56:53
      Ama bu arkadaşın dediği doğudan batıya gitmekle batıdan doğuya gitmek arasındaki farkla çok başka birşey. Burda dünyanın dönüşünden kaynaklanan dairesel bir sapmadan bahsediyoruz dünya ile atmosferin dönüş hızının farklılığı yüzünden değişen bağıl hızdan değil.


      _____________________________


      Take a look to the sky just before you die, it's the last time you will!
    • Teğmen
      163 Mesaj
      12 Ocak 2011 23:18:50
      Ben farklı birşeyden mi bahsediyorum? Yanlış anlama bir hata varsa ortaya çıkarmak amacıyla soruyorum. Neticede benim verdiğim örnek ile uçak örneği arasında hiçbir fark yok. İkiside bilinen hızlarla hareket eden farklı cisimlerin olması gerekenden dünyanın dönüşü nedeniyle farklı noktalara ulaşmasıyla ilgili. Mesela verdiğim ikinci örnekte doğu ve batı yönüne atış etmek çekirdeğin düşüşünü toplamda 5.6 inç etkiliyor. Bu fark dünyanın dönmesi nedeniyle gerçekleşiyor. Dünya dönmüyor olsaydı bu fark olmayacaktı. Bu fark dünya döndüğü için hedefin yaklaşmasından mı kaynaklanıyor, yer çekiminin bir şekilde artmasından mı kaynaklanıyor yoksa dünyanın atmosfer ile farklı hızlarda dönmesinden mi kaynaklanıyor bilmiyorum. Bir uçak ile bu denenirse ölçülen fark 1 cm mi yoksa 1 km mi olur onu da bilmiyorum ancak hiç fark olmaz diyemeyiz.


      _____________________________




      "Never trust a government that doesn't trust its own citizens with guns. "
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      13 Ocak 2011 01:11:25
      quote:

      dostum bence bu konuya daha fazla mesaj atma, rezil ediyorsun kendini

      baskent universitesi, makine muhendisligi


      bakış açısına göre değişir.. bence bu kadar basit sorulara düzgün bir cevap bile veremeyen ve imzasına bilmemne mühendisliği gibi saçma şeyler yazan insanlar kendilerini rezil ediyor...


      Alıntıları Göster



      forum mühendisim diye atıp tutan, kendilerini özel,farklı sanan insanlarla dolu anlaşılan.. ne acınası bir durum!

      quote:

      @ taken21

      kardeşim eyvallah, belki de kutsal topraklardan aldığımız oksijen sağlıyodur aynı düşünmemizi Şaka maka, mühendislik okuyan adamın olaya bakış açısı harbiden farklı oluyor :)

      @ Blanchimont

      Vurma hocam öldü :)


      forumun bu bölümne daha önce hiç mesaj yazmamıştım. yazmakla hata yapmışım.. sonradan anladımki konu dışı özel, gerçekten özel insanların yeriymiş.... ego tatmin etmenin böylesini de ilk defa gördüm...







      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Chex -- 13 Ocak 2011; 1:15:04 >
      _____________________________

      "Az yaşa, çok yaşa, akıbet er geç gelir başa!"
    • Yarbay
      8155 Mesaj
      13 Ocak 2011 01:17:38
      @ Chex

      Yeter


      _____________________________

      FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      13 Ocak 2011 01:23:19
      bencede yeter..


      _____________________________

      "Az yaşa, çok yaşa, akıbet er geç gelir başa!"
    • Yüzbaşı
      726 Mesaj
      13 Ocak 2011 02:08:51
      yerçekimi


      _____________________________

    • Yarbay
      7525 Mesaj
      13 Ocak 2011 03:08:17

      quote:

      Orijinalden alıntı: MarksmanTr

      Ben farklı birşeyden mi bahsediyorum? Yanlış anlama bir hata varsa ortaya çıkarmak amacıyla soruyorum. Neticede benim verdiğim örnek ile uçak örneği arasında hiçbir fark yok. İkiside bilinen hızlarla hareket eden farklı cisimlerin olması gerekenden dünyanın dönüşü nedeniyle farklı noktalara ulaşmasıyla ilgili. Mesela verdiğim ikinci örnekte doğu ve batı yönüne atış etmek çekirdeğin düşüşünü toplamda 5.6 inç etkiliyor. Bu fark dünyanın dönmesi nedeniyle gerçekleşiyor. Dünya dönmüyor olsaydı bu fark olmayacaktı. Bu fark dünya döndüğü için hedefin yaklaşmasından mı kaynaklanıyor, yer çekiminin bir şekilde artmasından mı kaynaklanıyor yoksa dünyanın atmosfer ile farklı hızlarda dönmesinden mi kaynaklanıyor bilmiyorum. Bir uçak ile bu denenirse ölçülen fark 1 cm mi yoksa 1 km mi olur onu da bilmiyorum ancak hiç fark olmaz diyemeyiz.

      Şimdi bahsi geçen sapma olayından anladığım kadarıyla; Cisim (mermi) yüzeyi yuvarlak olan dünyada bir doğru halinde ilerlediğinden gerçekleşiyor. Sapma diye adlandırılan şey aslolarak yerçekiminin o doğru hareketi bozmasından kalan fark galiba. Yani evet farklı bir şeyden bahsediyorsunuz, tartışılan dönme yönünde hareket sırasında dünya ile birlikte hareket eden atmosferin cismi taşıyacağı ya da tam tersine dönme yönünün tersinde hareket etmeyen atmosferin cismi yavaşlatacağıdır. Ama verdiğiniz bilgiyle konuya başka bir boyutta kazandırmış oldunuz. Yani şöyle ki doğuya doğru giden bir uçak bu sapmaya maruz kaldığı için düz olarak ilerlese de zamanla yükselir ve alçalması gerekir. Aynı şekilde de batıya giden bir uçağın yükselmesi gerekiyor, uçağın alçalırken daha hızlı olacağı düşüncesiyle yine doğuya gitmelerde süre farkı oluşacaktır ama ne fark edilir bilemem.


      _____________________________

      [url=http://tr.wikipedia.org/wiki/Müzik_kuramı][color=
    • Yarbay
      14786 Mesaj
      13 Ocak 2011 10:06:02
      quote:

      Orijinalden alıntı: Chex


      Alıntıları Göster



      forumun bu bölümne daha önce hiç mesaj yazmamıştım. yazmakla hata yapmışım.. sonradan anladımki konu dışı özel, gerçekten özel insanların yeriymiş.... ego tatmin etmenin böylesini de ilk defa gördüm...





      suan koptum sabah sabah iyi güldürdün chex saolasın



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taken21 -- 13 Ocak 2011; 10:07:33 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2868 Mesaj
      13 Ocak 2011 19:48:58
      benimde aklımda su soru var dünyanın dönüs hareketi gibi ucakla yol alsak ucak sadece havada dursa dünyanın dönüs hızından gitmezmi


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      497 Mesaj
      13 Ocak 2011 21:31:24

      quote:

      Orijinalden alıntı: 16hakan16

      benimde aklımda su soru var dünyanın dönüs hareketi gibi ucakla yol alsak ucak sadece havada dursa dünyanın dönüs hızından gitmezmi

      Arkadaş da aynısını sormuş zaten onu tartışıyoruz. Hayır uçak normal yerde ilerliyormuş gibi ilerlemeye devam eder. Atmosfer dünya ile birlikte dönüyor bu yüzden atmosfer içinde yol alan uçak bundan etkilenmez. Ha şöyle olur; Dünya'nın yörüngesinin dışına çıkarsınız orda beklersiniz o zaman dünya döner siz durursunuz. Fakat dünyanın yörüngesinden çıkmalısınız.


      _____________________________


      Take a look to the sky just before you die, it's the last time you will!
    • Yarbay
      2868 Mesaj
      14 Ocak 2011 17:00:41
      saolu peki dünyanın yörüngesinin uznlugunu bilen vamı


      _____________________________

    • Binbaşı
      1643 Mesaj
      14 Ocak 2011 17:07:01
      Acaba araba içindeki siek örneğini versek nasıl olur?

      Araba 100 km\sa ile hareket ederken içindeki sinek arada duruyormuş gibi arabanın içinde uçuyor.


      Konuyu okumadım ama sanırım bahsedilen şey aynı.


      _____________________________

      Kuş gibi uçmaksa özgür olmak , biz ruhumuzu kuş yapar yine uçarız....
      İstikbal Göklerdedir Göklerdeki Hava Aracı Senin Elinde....
    • Çavuş
      64 Mesaj
      14 Ocak 2011 17:40:22
      quote:

      Orijinalden alıntı: ALAK_



      Alıntıları Göster



      Dostum çok farklı sorular.. ben yer değiştirmeyi cevapladım, şuan sorduğun apayrı bir soru. Bunu da cevaplıyayım. Yer yüzünde yürüyoruz çünkü altımızda katı tanecikler var. Suda yüzebiliyoruz, çünkü kaldırma kuvveti bize yetecek kadar molekül var suyun içerisinde, havada uçamıyoruz ancak uçmaya adaptasyon gösterenlere, kuşlara yetecek kadar gaz var. Ya da kusursuz aerodinamiğe sahip uçaklar, uçurtmalar uçabilir ama havada gaz olması şartıyla. Uzay denen boşlukta, hiç bir gaz bulunmayan bir ortamda(adı üstünde boşluk) bir jet motorunu son sürat ateşle, yine de olduğu yerde sayar. Çünkü gitmesine etkiyecek bir etmen yok.

      Yanlış. Ortamda kimyasal ateşleyiciler olmasına gerek yok (oksijen gibi). Bunu Motora vererek, gerekli yanma tepkimelerini başlatırsan eğer, karşı bi itme kuvveti oluşur ve kısacası yol alırsın

      Chex-
      Alak arkadaşımızın açıklayamadğı sorulara cevap vereyim.
      2 türlü uçabilirsin, itme ve kaldırma kuvvetiyle. İtme, jet motorlarında karşı kuvvet uygulayarak çekme kuvvetini yenme ve çekmenin aksi yönde yer değiştirmedir. Örnek olarak, bütün uzaya çıkan araçlar, füzeler vs.
      Kaldırma kuvveti, aerodinamikle alakalıdır. Eğer kaldıran kuvvet, yer çekiminden fazlaysa uçarsın. uçurtmalar için de bu geçerlidir. Farkettiyseniz, uçurtmalar her zaman uçmaz. Rüzgarlı, yani kaldırma kuvveti olduğu zaman uçarlar.

      Uçak olayına gelirsek, 11 saatla 10 saat olmasının sebebi daimi rüzgarlardır


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jexie -- 14 Ocak 2011; 17:42:14 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      01 Şubat 2011 18:20:44
      bu durumu şuna benzetebiliriz.örneğin sabit bir hızla giden otomobil içindeki sinek bir noktadan bir noktaya uçarken havalandığı anda arka cama yapışmaz.sanki araba duruyormuşcasına çok rahat bir şekilde istediği yere uçabilir.araba isterse 150km hızla gitsin araba sabit hızla gittiği sürece sinek için herhangi bir zorluk çekmez.yani düzmantıkla sineğin arabanın arkasından önüne doğru gitmesi için 152km hızla uçması gerekmez.zaten böyle bişey pek mümkün olmazdı xD
      Burada arabayı dünya sineğide uçak sayarsak örtüştüünü görebiliriz.anak hala bana enteresan geliyor nedense
      edit:yukarıda aynı örnek verilmiş.okumamıştım neyse


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klasör.:X:. -- 1 Şubat 2011; 21:23:11 >
      _____________________________

Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Konu Dışı Özel >> dünyanın hareketinin uçağa etkisi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.