Şimdi Ara

Nasıl Formula 1 Pilotu olunur? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
1
Favori
55.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Er.Ralp

    quote:

    Orijinalden alıntı: tinki vinki

    quote:

    Orijinalden alıntı: Er.Ralp

    quote:

    Orijinalden alıntı: tinki vinki



    Bay E bbcye yaptığı açıklamada 20 yıl buradayız dedi.Tribün doluluğu açısından 2011 rekor oldu.

    20 yıl

    Erablade benim bir suçum yok, yarış hafta sonu öyle demişti sahiden ama olmadı

    o potansiyel vardıda pistte

    ortam da olmayınca kaldı oyle pist



    Pilotlar için harika ancak seyirci için berbat.Ana tribün ve ilk virajdaki tribün hariç her yerden sadece bulunduğun virajı görebiliyosun ve tribünler pistten uzak.Herman tilke'de itiraf etmişti seyirciyi düşünmediğini tasarımda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frankos

    ARKADASLAR NASIL FORMULA 1 PİLOTU OLUNUYOR YAZARMISINIZ

    Dostum nasıl F1 Pilotu oldun mu,2005'den bu yana kaç sene geçmiş bak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BeyinPremium

    quote:

    Orijinalden alıntı: frankos

    ARKADASLAR NASIL FORMULA 1 PİLOTU OLUNUYOR YAZARMISINIZ

    Dostum nasıl F1 Pilotu oldun mu,2005'den bu yana kaç sene geçmiş bak



    ben ps3'te f1 2010 oyununda kariyer modda dünya şampiyonu oldum




  • Ben 1 kere olmuştum bak şimdi şöyle oluyor

    (inci sözlük bkz:Bak kardeşim bla bla....!)
  • Konuyu tesadüfen ilk sayfada görünce geçen başka bir platformda arkadaşlarla aramızda geçen muhabbet şeklinde yazışmayı buraya yapıştırayım dedim.
    Belki meraklı gençlere en azından bir fikir vermiş olur.

    quote:


    "bu yarislara nasil katilabiliriz haberi olan var mi ?" (Formula 1 genç sürücü testlerini kastediyor)

    Nasıl yani katılmak mı istiyorsun?
    Bu öyle carting gibi birşey değil ki, istek veya salt para ile olabilecek birşey de değil. Genç yeni yarışçılar için bu testler zirveyi teşkil ediyor. İlk önce firmaların gözüne girip, akademilerinde yer almaları gerekiyor, anlaşmalar imzalanması gerekiyor.

    Yaşın genç ve bilgi olarak soruluyor ise; F1 aracı ile teste çıkma başarısını gösteren gençler standart karting araçlarıyla başlar supercart veya prokart ile devam eder daha sonra kapalı şasi araçlar ile de yarışabilirler (polocup, type-r cup, scirocco cup vs ) biraz şanslı, çevik, yetenekli ve özellikle paralı olanlar açık şasi open whell ile devam ederler formula ford tipi araçlardan formula bmw'ye kadar seçenekler var daha sonra bölgesel olarak eski F3 veya F3000 ayarında şampiyonalarda başarı gösterirler ve ilk zirve GP2 olur. Buradan F1, Lemans, Indycar'a doğru ilerlerler.

    90'lar ve öncesinde ise F1, F3000 ve bazı özel GT, endurance şampiyonalarından pilot alıyordu. Schumacher, F3000 geçişli değildir misal herkesin bildiği gibi. :)
    Şimdi F3000'in muadili yok zaten GP2 çok güçsüz kalıyor.


    Başlangıç ve ilerleme açısından Rally çok daha kolaydır.
    Bir adım sonrasında iş değişiyor tabi para odağı katlanarak artmaya başlıyor şöyle ki ciddi sponsorlara sahip olmayan herkes araç bakım, tamirini kendi karşılamak durumunda buda kırılmalar çok fazla olduğundan işin maliyeti pist serilerini geçebiliyor.


    "Şuan maddi durumum el verse Volkicar'a katılırdım arkadaşlara söylüyoruz dinletemiyoruz."


    "volkicarın maliyeti hakkında bir bilginiz var mı acaba?"

    Aracı demiyorsun herhalde?
    Yıllık yada sezon katılım bedeli taban 15 bin tl kadar. Hem en ucuzu bu hemde harcadıklarını çıkarman mümkün her yarışı kazanana 3 bin tl veriyorlar.

    http://www.izmirulkuyarispisti.com/haberdetay.asp?haber=81

    geçenlerde şöyle bir etkinlik oldu misal gidemedik :( Her sene sezon yarış sayısı artarak devam ediyor.


    "yok tabi ki katılım. peki tam olarak nasıl oluyor. o yarış için araçları kiralamış mı oluyoruz. 15 bin dışında araç, servis, yakıt gibi başka giderler oluyor mu acaba?"

    Şöyle oluyor o rakama 1 sezon boyunca (kaç yarış planlanırsa) sıralama ve yarışlara katılma hakkı elde etmiş oluyorsunuz. Araçlardan biri sadece sizin kullanımınıza verilmiş oluyor. Herhangi bir sahiplik, lisans durumu yok yani. Test felan fazla imkan sağlayamıyorsunuz tabi bazen biraz anlayış gösteriyorlarmış. Yakıt konusunu hatırlayamadım şimdi bak yarış yakıtı dahildi sanki. Araç bakımları Volkan'a :) ait oluyor siz kırarsanız ödersiniz tabi her seride ki gibi. Bu rakamın üstüne çıkıyor tabi daha fazla test yapmak istiyorsunuz aracı daha iyi tanıyıp birinci olmak istiyorsunuz lastiklerinizi korumanız gerekiyor normalde işte daha fazla lastik yiyip yenilemek istiyorsunuz buda servis ücretinin de mecburi eklenmesi gerek oluyor yani rakamlar yukarı çıkıyor. Tabi diğer serilere bakınca yine ucuz sayılır. Karting hariç :) Şöyle diyeyim Porsche cup 60bin $ civarındaydı type-r lardan oluşan cup da 30k $ felan daha ucuzunu da bilmiyorum vakti zamanında Ferrari cup vardı hani yıllar önceydi 1-2 sezon yapılabildi 50bin€ kadardı yine bu rakamlarda sadece katılım ücretleri. Diğer yakıt, ek lastik, güvenlik payı, bakım ücretlerini ödemeniz gerekiyor hele ki bi porsche u kırarsanız astarının altından kalkmanız zor tabi tahmin edeceğin gibi. Bir dostum type-r da araçları çok kırdığı için ihraç edilmiş. Pahalı işler bunlar malesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phoneix TUR

    ki 3-4 yaşında falan başlaman lazım bu işe

    +1. örneğin jenson button a babası 7 yaşındayken yaş günü hediyesi olarak hondanın go-kart arabasını hediye olarak almış bu şekilde başlamış. adamlar 6-7 yaşında koltuğa oturuyor o turnuva senin bu turnuva benim derken f1 e kadar yükseliyorlar. ortalama 6-7 yaşında başladığını düşünürsek bu pilot adayının ve ortalama olarak 20 yaşında f1 de koltuğa oturduğunu düşünürsek bu demek oluyor ki ortalama olarak 13-14 yılını alt serilerde geçirmen gerekiyor ortalama olarak durum böyle




  • Yetenek ve sponsordan hariç iyi fiziki kondisyonunun da olması lazım. F1 pilotları pistte neredeyse bir şavaş pilotunun maruz kaldığı g kuvvetine maruz kalıyorlar.

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xanthochroid -- 11 Nisan 2012; 20:23:57 >
  • Sadece F1 pilotları, G ölçeği açısından değil kondisyon neredeyse tüm yarış serileri için gerekli. GT serilerinin kokpiti yarış anında 40 derecenin üzeri sıcaklıklara erişiyor. Hemen hemen her kulvarda pilotlar aşırı terler, çok su kaybeder bir de bunun üzerine çok sıklıkla gerçekleştirilen bilek hareketlerini eklerseniz devamlı surette spor yapmaya ihtiyaç var. Aynı olayı temiz bir alan da iyi denebilecek bir araç da 1 saat kesintizi carting yapmaya çalıştığınızda anlarsınız. Yürüyecek mecaliniz kalmaz. :)
    Rally ve pist yarışları için çok yetenekli insanlar bile daimi test, sürüş kondisyonuna ihtiyaç duyarlar. 40 tur'luk bir yarışı öyle body felan yaparak çıkaramazsınız fizyolojinin araç üzeri yorgunluğa adapte olması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarman61


    Arkadaşlar Türkiyede bunun eğitimi veriliyor. İstanbulda karşıdaydı galiba Anadolu yakası. Geçen sene Ntv deki bir programı çımıştı bu çocuklar. Çocukların yaşları 7-8 arası. Karting yapıyorlardı. İşin temelini. Size şunu açıkca söyleyebilirim. Göreceksiniz 5 yıl içinde Türkiyede bir çok f1 pilotu yetişecek. Nerden mi anladım. Çevrenizde ne kadar çok hali saha var dimi. Son 2 yıldır farkettiğim çevremde Karting pistlerinin arttığı aynı Halı sahaları gibi. Bu Türkiyede motor sporlarına olan ilgiyi gösterir. Nitekim ben inanıyorum ki buralardan iyi yetenekler çıkacaktır. Tuncay Şanlı nasıl futbola halı sahada başladıysa bizimde formula-1 de bu tarz yeteneklerimiz bu karting pistelerinden çıkacaktır. Hayal değil. Yıllarca önce F1 Türkiyede izlemek nasıl hayal gibi olup gerçek olduysa buda gerçek olacaktır. İnancım tam.

    5 Yıl oldu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frankos

    yaniiiiii ???


    heralde yaş küçük senin olamayacağını bilmediğine göre
  • olunmaz doğulur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Er.Ralp

    olunmaz doğulur



    Doğulmaz olunur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: need8$(mousegg

    quote:

    Orijinalden alıntı: Er.Ralp

    olunmaz doğulur



    Doğulmaz olunur

    OLMANI MERAKLA BEKLİYORUM CAPSLOCK ACIK KALMIS
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Er.Ralp

    quote:

    Orijinalden alıntı: need8$(mousegg

    quote:

    Orijinalden alıntı: Er.Ralp

    olunmaz doğulur



    Doğulmaz olunur

    OLMANI MERAKLA BEKLİYORUM CAPSLOCK ACIK KALMIS

    Ben olmucam olan olsun




  • f1 pilotu olman için f1 takımlarından birinin takım patronunun yatak odasından geçmen lazım = )
  • Vettel buralardan gelmiş


    Özellikle 2.15-2.30 arasına dikkat




  • Dalga geçmeyin ama benim küçüklük hayalimdi :D Araştırdım, her konuda olduğu gibi bu konuda da Türkiye söz konusu olunca çok zor. Adamlar Almanya'da İspanya ve İngiltere'de bu işe 5 yaşında gokart ile başlıyorlar. Gokart turnuvalarında bikac yıl göz doldurursan üst lige alıyorlar ve direkt bir sponsorun oluyor. Bu şekilde başarın devam ederse ve elinden tutan biride varsa şansın az da olsa var.

    Yoksa J. Tahincioğlu gibi baba torpili ile yola çıkarsan ama yetenek yoksa kalırsın meydanda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Dalga geçmeyin ama benim küçüklük hayalimdi :D Araştırdım, her konuda olduğu gibi bu konuda da Türkiye söz konusu olunca çok zor. Adamlar Almanya'da İspanya ve İngiltere'de bu işe 5 yaşında gokart ile başlıyorlar. Gokart turnuvalarında bikac yıl göz doldurursan üst lige alıyorlar ve direkt bir sponsorun oluyor. Bu şekilde başarın devam ederse ve elinden tutan biride varsa şansın az da olsa var.

    Yoksa J. Tahincioğlu gibi baba torpili ile yola çıkarsan ama yetenek yoksa kalırsın meydanda.

    daha once de dediğim gibi, olunmaz doğulur

    şuan bizim şampiyonada çoğu cocuk zengin yeteneği yok ama bildiğim 4 5 kişi var çok iyi ki bunlardan biri desteği buldu 1 2 seneye formula bmw den gp2 ye rahat yükselebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarkia


    quote:

    Orjinalden alıntı: sumituran

    en iyisi sabah akşam dua et "Allah ım inşallah jean todt beni keşfeder de f1 pilotu olurum"diye.

    bir bakarsın kabul olur

    burası Türkiye ,umut fakirin ekmeği.







  • bi hamilton kolay yetişmiyo
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.