Şimdi Ara

Pilot olmak için neler gerekli? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
18
Favori
179.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    arkaşlar bir de bu arada diyelim parayı kredi ile halledip atpl aldık ve havayolu pilotu olduk. havayolu pilotluğunun önü açıkmı yani 20-30 yıl sonra herkesin yaptığı otobüs şoföründen farkı olmayan bir meslek haline gelir mi ?


    pek sanmam

    "neden?" diyecek olursan, otobüsü kullanmak için 2 boyut (2 eksen, 4 farklı yön) iş yaparsın.... yani için X ve Y kısmını yaparsın....

    ama uçak uçurmak için 3 boyut kullanabilme (3 eksen, 5 farklı yön) yeteneği lazım...

    "bunu nereden biliyorsun?" dersen, abim ve teyze oğlum senelerin Model uçakcısı.... arada bende havada iken kullandığımdan biliyorum... çocukluğumdan beridir oyuncak kumandalı araba kullandım ama Uçak daha zor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ironblood19


    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    arkaşlar bir de bu arada diyelim parayı kredi ile halledip atpl aldık ve havayolu pilotu olduk. havayolu pilotluğunun önü açıkmı yani 20-30 yıl sonra herkesin yaptığı otobüs şoföründen farkı olmayan bir meslek haline gelir mi ?


    pek sanmam

    "neden?" diyecek olursan, otobüsü kullanmak için 2 boyut (2 eksen, 4 farklı yön) iş yaparsın.... yani için X ve Y kısmını yaparsın....

    ama uçak uçurmak için 3 boyut kullanabilme (3 eksen, 5 farklı yön) yeteneği lazım...

    "bunu nereden biliyorsun?" dersen, abim ve teyze oğlum senelerin Model uçakcısı.... arada bende havada iken kullandığımdan biliyorum... çocukluğumdan beridir oyuncak kumandalı araba kullandım ama Uçak daha zor....


    çok teşekkür ederim bir de belki biraz uçuk olabilir ama diyelim ilerde uzay teklonojileri gelişir ve yaygınlşırsa(ay'a insan gönderme , uzay mekikleri vs.) havacılık , uçaklar ve pilotluk biraz 2. planda kalabilir mi? (uçuk bir soru ama 30-40 sonrası için )




  • Arkadaşlar peki bu ücretli pilot okulları seni alırken sağlık koşullarına bakıp sen pilotluğa uygunsun diye mi alıyorlar en başta yoksa ordan parayı verip mezun olup sonra işe girmeye çalışınca senin şuran kusurlu işe alamayız gibi bi durum oluyor mu?

    Henüz lisedeki birisi için en avantajlı ve sağlıklı pilotluk yolu nedir? Ayrıca sağlık koşullarına uyup uymadığımı şimdiden test edebilir miyim? Ne de olsa lise hayatım dahil buna göre belirleyeceğim her şeyi. Pilot olacağız diye basıp gittikten sonra yolun sonunda sen uygun değilsin diye çevirirseler hayatı kayar çünkü insanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lars Ulrich

    Arkadaşlar peki bu ücretli pilot okulları seni alırken sağlık koşullarına bakıp sen pilotluğa uygunsun diye mi alıyorlar en başta yoksa ordan parayı verip mezun olup sonra işe girmeye çalışınca senin şuran kusurlu işe alamayız gibi bi durum oluyor mu?

    Henüz lisedeki birisi için en avantajlı ve sağlıklı pilotluk yolu nedir? Ayrıca sağlık koşullarına uyup uymadığımı şimdiden test edebilir miyim? Ne de olsa lise hayatım dahil buna göre belirleyeceğim her şeyi. Pilot olacağız diye basıp gittikten sonra yolun sonunda sen uygun değilsin diye çevirirseler hayatı kayar çünkü insanın.

    Sen olaya öyle bakarsan o rapor 1 kere alınmıyor. Hava yolları 40 yaşına kadar her yıl 40 yaşından sonra 6 ayda bir o rapordan almak zorundasın. Raporu istediğin hastaneden alırsın. Pilotaj eğitimi veren yerler başvuru için bu raporu istiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lars Ulrich

    Arkadaşlar peki bu ücretli pilot okulları seni alırken sağlık koşullarına bakıp sen pilotluğa uygunsun diye mi alıyorlar en başta yoksa ordan parayı verip mezun olup sonra işe girmeye çalışınca senin şuran kusurlu işe alamayız gibi bi durum oluyor mu?

    Henüz lisedeki birisi için en avantajlı ve sağlıklı pilotluk yolu nedir? Ayrıca sağlık koşullarına uyup uymadığımı şimdiden test edebilir miyim? Ne de olsa lise hayatım dahil buna göre belirleyeceğim her şeyi. Pilot olacağız diye basıp gittikten sonra yolun sonunda sen uygun değilsin diye çevirirseler hayatı kayar çünkü insanın.

    Sen olaya öyle bakarsan o rapor 1 kere alınmıyor. Hava yolları 40 yaşına kadar her yıl 40 yaşından sonra 6 ayda bir o rapordan almak zorundasın. Raporu istediğin hastaneden alırsın. Pilotaj eğitimi veren yerler başvuru için bu raporu istiyor.

    Yok biliyorum ama hani bir kere sağlam çıktıktan sonra ilerki zamanlarda bir şey çıkma olasılığı düşük. Onu geçtim o kadar para verip vakit harcadıktan sonra sağlam olmadığını öğrenmek kötü olur.




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mahlegan -- 14 Temmuz 2011; 14:31:32 >
  • Eminmisiniz bu tablodan yada nerden alinti yaptiginizi ogrenebilirmiyim
    quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    Uçuş Limitleri:

    Haftalık 30 saat (uzun mesafe uçuşu varsa 36 saat)
    Aylık 110 saat
    3 aylık 300 saat
    1 takvim yılında 1000 saat

    Mesai Limitleri:

    Günlük 14 saat (16 veya 18 saate çıkabilir)
    Haftalık 56 saat
    Aylık 180 saat
    3 aylık 500 saat
    1 takvim yılında 1800 saat


  • ABD miami de bir okulla anlastilar yanli bilmiyorsam yaklasik 100kisiye yakin egitim veriliyor sonra ordaki lisanslari TR cevrilecek son duyumlara gore yaklasik 20 kisi Ankara thk ya gonderilecek
    quote:

    Orijinalden alıntı: cagin08


    quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    Ekleme yapayım;

    THY'ye pilot olmak için kabul edilirseniz eğitim görebileceğiniz şu an için 3 yer var;

    1) Eskişehir - Anadolu Üniversitesi SHYO
    2) İstanbul - THY Uçuş Akademisi
    3) Ankara - THK Türkkuşu

    Kabul edilen adaylar bu eğitim kuruluşlarına dağıtılıyor.





    Hocam bi yanlışı düzelteyim. THY de pilot olabilme şansını yakalarsanız eğer , İstanbul Florya daki tesislerde eğitim görüyorsunuz. Gerekli durumlarda THY sizi yurtdışına da çıkarıyor eğitim ve staj çalışması için. Anadolu Ü. ni kazanırsanız girersiniz , Türkkuşuna ise sağlığınız elverişli ise ve parayı verirseniz eğitim alırsınız.
    Yani kısaca THY sizi AÜ ve Türkkuşu'na dağıtmıyor.




  • bir düzeltme yapayım savaş uçağı pilotu olmak için 8 sene değil 10 sene gereklidir. Ayrıca askeri uçak pilotu şeklindede düzelteyim hepsi savaş uçağı kullanmıyor çünkü. 4 sene lise 4 sene harp okulundan sonra hak eden adaylar yaklaşık 100 kişi uçuş eğitimi için izmir çiğilide eğitime alınırlar. Tam hatırlamamakla beraber sanırım 140 saatti bu sürede uçuşu başarı ile tamamlayan adaylar pilot olarak dağıtılırlar. İnanılmaz zor geçen bu uçuşlarda 15 kişi falan savaş uçağı pilotu olarak mezun olabilmektedir. Pilotlukla ilişi kesilen adaylar gaziemirde bir yıl dinlendikten sonra teğmen olarak dağıtım beklerler (:

    ekleme: uçuş tazminatları hariç harp okulundan mezun olduktan sonra 3.860 tl maaş almaya başlarlar. Pilot maaşı falan fişman yoktur. Uçuş tazminatı şeklinde uçuş sürelerine göre ekstra para verilir. Orduda her subay aynı maaşı alır görev yaptığı bölgeye, paraşüt, komando, su altı, gemi, uçuş vb. görevlerde ekstra maaş alırlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elfmrt -- 7 Haziran 2011; 12:41:03 >




  • Thk da 42.000 euro . Sinavlarda ilk 10 a girerseniz baska firmalarla ugrastirmadan sizi bunyesine aliyorlar. Yanlis hatirlamiyorsam akbankinda pilot ogrenciler icin ozel bi kredisi vardi.
  • @MightyWings
    Pilotaj ve hava trafik kontrol memmurluğu için sınav gerekmiyor gibi bir açıklama gelmiş bazı arkadaşlardan,Mülakat demişsiniz bu mülakat nasıl bir mülakat yani ne soruyorlar 15 -20 kişi alıyorsa okuluna ben bu işte torpil sezerim(50 kişi okulu tercih etmiyordur nerden baksanız tercih sayısı 1000 aşar fikrimce),Pilotaj okumak istiyorum ama bir türlü bilgi toplayamıyorum,kendi babam havaalanında çalışıyor,ben staj yapıyorum ama ne komiktir ki,hala bilgim yok...
    Bilgilendirirseniz Sevinirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Purenite -- 13 Temmuz 2011; 23:51:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ad1g3

    @MightyWings
    Pilotaj ve hava trafik kontrol memmurluğu için sınav gerekmiyor gibi bir açıklama gelmiş bazı arkadaşlardan,Mülakat demişsiniz bu mülakat nasıl bir mülakat yani ne soruyorlar 15 -20 kişi alıyorsa okuluna ben bu işte torpil sezerim(50 kişi okulu tercih etmiyordur nerden baksanız tercih sayısı 1000 aşar fikrimce),Pilotaj okumak istiyorum ama bir türlü bilgi toplayamıyorum,kendi babam havaalanında çalışıyor,ben staj yapıyorum ama ne komiktir ki,hala bilgim yok...
    Bilgilendirirseniz Sevinirim...





    Üniversite sınavından belirli bir taban puan isteniyor ve bu puanın üzerinde alanların başvuruları kabul ediliyor. Daha sonra başvurular puan sırasına diziliyor ve o yıl için sınava kabul edilecek kişi sayısı belirlenerek liste halinde okul kapısındaki ve merkez kampüsteki duyuru panolarına asılıyor. Bu sayı eskiden 200 ile sınırlıydı ancak son yıllarda kontenjan artışı olduğu için sınava kabul edecekleri kişi sayısı da artmış olabilir. O yüzden en doğru bilgiyi okulu arayıp öğrenebilirsiniz.

    Sınavlara girmeye hak kazanırsanız bir çok farklı teste tabi tutuluyorsunuz. Bunlar matematik ve fizik içeren zeka testleri, psikomotor testleri, psikolojik test, mülakat, sağlık muayenesi ve uçuş testlerinden oluşuyor. Hava trafik bölümünde ise sınavlar farklı.

    Ayrıntılı bilgi için okulu aramanızı tavsiye ederim.

    http://ecas.anadolu.edu.tr/

    http://www.anadolu.edu.tr/akademik/yo_svlhvc/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mellkor

    Eminmisiniz bu tablodan yada nerden alinti yaptiginizi ogrenebilirmiyim
    quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    Uçuş Limitleri:

    Haftalık 30 saat (uzun mesafe uçuşu varsa 36 saat)
    Aylık 110 saat
    3 aylık 300 saat
    1 takvim yılında 1000 saat

    Mesai Limitleri:

    Günlük 14 saat (16 veya 18 saate çıkabilir)
    Haftalık 56 saat
    Aylık 180 saat
    3 aylık 500 saat
    1 takvim yılında 1800 saat







    http://www.havais.org.tr/_dosyalar/icerik/ucucu_ekipler.pdf




  • @MightyWings
    Pm atarsan sevinirim.
    Matematik ve fizik içeren zeka testleri, psikomotor testleri, psikolojik test bunları nerden nasıl temin edilebilir kitapları ?Psikomotor ve psikoloji diye hiç ders görmedim...yada bu materyalleri verip belirli bir zaman verip sonramı sınava tabi tutuluyor,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Purenite -- 15 Temmuz 2011; 13:28:53 >
  • Yürek gerek.
  • yukarıdaki çoğu bilgiyi okudum ayrıca bir üstteki avatar çok güldürdü beni

    noel babaya uçak çarpmış kaptırmış götürüyor

    sonuç olarak o kadar parayı bağlamak thy ye 15 senelik esarete mahkum olmak

    ayrıca o kadra para vakit harcadıktan sonra iş bulabilinirmi ayrı konu ben polisliğe girmiştimde mülakatta sinirimi denemek içinmiş orta yollu hakaret ettiler tepkisi nedir diye bende o sözü söyleyen emniyet müdürüne senin babandır o dedim :)

    dışarı attılar dışardada ağzıma geleni sövdüm.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mellkor

    Eminmisiniz bu tablodan yada nerden alinti yaptiginizi ogrenebilirmiyim
    quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    Uçuş Limitleri:

    Haftalık 30 saat (uzun mesafe uçuşu varsa 36 saat)
    Aylık 110 saat
    3 aylık 300 saat
    1 takvim yılında 1000 saat

    Mesai Limitleri:

    Günlük 14 saat (16 veya 18 saate çıkabilir)
    Haftalık 56 saat
    Aylık 180 saat
    3 aylık 500 saat
    1 takvim yılında 1800 saat







    http://www.havais.org.tr/_dosyalar/icerik/ucucu_ekipler.pdf




    Burdan degilde sivil havaciligin anexlerine bakarsak daha dogrularini goruruz gibi bir his var icimde.




  • Pilot olmak için T.C yasalarında ki şartlar sadece 2 tanedir

    18 yaşından büyük olmak
    Sabıka kaydı olmamak

    diğer hepsi havayollarının şartı
  • bütün bunlar güzelde thy haricinde amatör olarak pilotluk için gerekenler nedir yani hobi olarak ilerde tek motorlu 5 tonun altında bir uçak kullanmakm istiyorum
  • arkadaşlar thy olayına hiç güvenmeyin; ben ümidi kesmiş sayılırım. araştırdıkça uzaklaşıyosunuz; sanıldığı kadar kolay değil. 2007 yılında 6500 kişi müraacat etti şuan 16'sı iş başı yapıyormuş. bu sayıların her sene artacağı kesin. thy sürekli yeni uçak alıyor; hatta dün haberini gördüm u.s'ten yeni bi tane almışlar. bu yakın gelecek için; sürekli pilot alınacağı anlamına geliyor ama çok kısıtlı ve yabancı uyruklularda var. müraacat edip geri dönülmediğini söyleyen bir sürü kişi var. sıralama tam olarak nelere göre yapılıyor bilmiyorum ama bayağı sıkı bir elek kullandıkları açık ortada. diğerleri de "parayı veren düdüğü çalar" mantığıyla çalışıyor zaten. bunlara ailenizi ikna edebiliyosanız hiç sorun değil. aynı parayla özel üniversitede çok iyi bölümlerde okunabiliyor; hemde iş garantisi var. ama denemeden geçilmemeli yinede sonuna kadar uğraşılmalı, herkese bol şans..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Somberlain -- 17 Ağustos 2011; 3:17:41 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.