arkadaşlar benim focus ta şöyle bi durum var. 1-2 yüksek devirli kalkış ve ardından 3. viteste 140 civarı hız... 4. viteste 160-165 ve 5. viteste 170-175 te kalıyorum 5.viteste max. 4500-4750 devirede oluyor araba. bi tamirciye gösterdim.. öncelikle adam şunu söyledi. bizim focuslar tr ye ilk teşrif ettiginde hız sınırlamalı gelmiş ve en fazla 170 civarı bi hız yapabiliyomuş. sonra bu araçlar çağırılıp wds yüklemesi yapılarak bu sınır kaldırılmış. ve bu işlemin yapıldıgı araçların motorunun üzerine de OK işareti konulmuş. ben önce benim focus u atlamışlar diye düşünmüştüm çünkü OK yazısını görememiştim.. sonra derinlerde bi yerde bu OK işaretini buldum. yani yükleme yapılmış. ama max hız yine de düşük. bi tamircide biraz sağır kalmış araba yüksek devirli kullan bi süre dedi. yaklaşık 20 gün önce. bende o günde beri yüksek devirli kullanıyorum.
sizce nedir benim aslanın derdi ???
Sec35, tarz problemin var. Bizimkiler gibi ekonomi sınıfı araçların son sürat değerlerine en büyük viteste ulaşamazsın. Zaten 5. vitesin bir diğer adı "ekonomi vitesi"dir. Eğer son sürate 5. viteste ulaşsak zaten şenlik olurdu. 1000 devirde 37 kmh. Çarp 6500 devirle. Düz yolda 240 kmh.
Tabii ki böyle birşey yok ve bizim alet 4. viteste 1000 devirde 29-30 kmh yapar. Öncelikle bir rehabilitasyon seansıyla kendi sağ ayak işletim sisteminin 5500 rpm otomatik devir kesicisini iptal ediyorsun. Sonra uygun bir otoyola çıkıp gaz pedalını dibe dayıyorsun. Daha öncesinde yağ, su ve lastik basınçlarını kontrol et aleti zorlamadan. Unutma ki bu aletin max devri 6750 ve senin bunu takip edip ayarlama ihtiyacın yok.. Çünkü motorun kendi devir kesicisi var. Sürdürülebilir max devri ise 6500. Yani 4. viteste 185-190 kmh 'e dayayıp devam edebilirsin.
karenin, illa ikisinden birisi olmak zorundaysa hiç olmazsa römork düşün. Port bagaj hem çok dar, hem de ağırlık merkezini yükselttiği için tehlikeli. Römork kullanımı içinse kitapçıkta özel bir bölüm vardı, okumanı tavsiye ederim. Her zamanki gibi yüksek zekalı işletim sistemimizin ağırlık fazlasını algılayıp güç - torq - motor devri dengesini düzenlemesi ve römork çıkarılınca yeniden eski ayarlarına gelebilmesi için kullanım tavsiyeleri vardi yanlış hatırlamıyorsam.
Ama yine de bu ekstra yük taşıma ihtiyacın yılda bir - iki defalıksa bu malzemeye ayıracağın parayı sakla, fazla yük taşımaya ihtiyacın olduğunda focus'u yıkayıp bir garaja çek ve güzelinden bir Tourneo Connect TDCi kirala. Ciddiyim.
Teşekkür ederim dostlar :) Askerlik dönüşü tekrar aranızda olmak dileğiyle diyelim... Aracı 22.300 YTL'ye verdim... Alanda verende memnun oldu
ok burç... saol bilgi için...
burç bagaja çok ihtiyaç duyuyorum. arka koltuklar bile doluyor. ama açıkçası koltuklara kıyamıyorum. ufak bir römork işimi fazlasıyla görür. biraz bahçe işlerini seviyorum. sırf fidan, gübre vs. taşımak için kısa mesafede kullanılacak bir römorka ihtiyacım var. kamyonet kiralamaktan battım ya. 10 ytl mazot yakacak yere adamlar 60-70 ytl istiyor. şimdi sen ranger al o zaman dersin.
quote:
Orjinalden alıntı: Burç9889
karenin, illa ikisinden birisi olmak zorundaysa hiç olmazsa römork düşün. Port bagaj hem çok dar, hem de ağırlık merkezini yükselttiği için tehlikeli. Römork kullanımı içinse kitapçıkta özel bir bölüm vardı, okumanı tavsiye ederim. Her zamanki gibi yüksek zekalı işletim sistemimizin ağırlık fazlasını algılayıp güç - torq - motor devri dengesini düzenlemesi ve römork çıkarılınca yeniden eski ayarlarına gelebilmesi için kullanım tavsiyeleri vardi yanlış hatırlamıyorsam.
Ama yine de bu ekstra yük taşıma ihtiyacın yılda bir - iki defalıksa bu malzemeye ayıracağın parayı sakla, fazla yük taşımaya ihtiyacın olduğunda focus'u yıkayıp bir garaja çek ve güzelinden bir Tourneo Connect TDCi kirala. Ciddiyim.
Walla karenin, yaramın üstüne çıkmış zıplıyorsun, farkında değilsin tabii.. İstanbul Üsküdar'dayım. Tekirdağ'da bahçeli bir yazlık var. 174 km yol. Gerisini tahmin edebilirsin.
Yaz başında ve sonunda arka koltukları tam yatırıp (oturağı kaldırıp sırtlıkları tam düz konuma getirerek) panelvan modunda en az iki sefer yapmak zorunda kalan biri olarak kaç sefer bunalıma girip Ranger ve tourneo Connect piyasası araştırdım biliyor musun? Meretler fazla pahalı ve yol kabiliyeti hususunda focus direksiyonunu bırakamıyorum...
İşte sen Ranger, bahçe falan yazınca depreştim burda..
Yine de römork, port bagajdan daha sağlıklı.
burç sıkıntı aynı. ben de bahçe işleri için bari babama sen kamyonet al dedim ama istemiyor. arabaların koltuklarını yatırmaya devam. kamyonetlerden yeni ranger ve l200 çok hoşuma gidiyor. ama focusu satmadan 2. araç olarak alamam. ayrıca şehir içi kullanımı da çok düşündürüyor. sırf bahçe için binek arabanın rahatlığından vaz geçmek istemiyorum. şu çeki demirini halledersem herhalde şu ruhsat gerektirmeyen ultra hafif aliminyum römorklardan alacam. bir ara metro da satılıyordu.
quote:
Orjinalden alıntı: Burç9889
Walla karenin, yaramın üstüne çıkmış zıplıyorsun, farkında değilsin tabii.. İstanbul Üsküdar'dayım. Tekirdağ'da bahçeli bir yazlık var. 174 km yol. Gerisini tahmin edebilirsin.
Yaz başında ve sonunda arka koltukları tam yatırıp (oturağı kaldırıp sırtlıkları tam düz konuma getirerek) panelvan modunda en az iki sefer yapmak zorunda kalan biri olarak kaç sefer bunalıma girip Ranger ve tourneo Connect piyasası araştırdım biliyor musun? Meretler fazla pahalı ve yol kabiliyeti hususunda focus direksiyonunu bırakamıyorum...
İşte sen Ranger, bahçe falan yazınca depreştim burda..
Yine de römork, port bagajdan daha sağlıklı.
Evet, BAUHAUS'ta da var.
ÇEKİ DEMİRİNİ NASIL MONTE ETTİRİCEKSİNİZ.YERİ ARMI.BABAM DOBLONUN ARKASININ ÇEKİ DEMİRİ TAKTIRACAK OLDU.DÜNYA MASRAF ÇIKARDILAR.ŞASE UYGUN OLMADIĞI İÇİN
BU ARADA HERKESE İYİ BAYRAMLAR.....
iyi bayramlar arkadaşlar
Herkesin Bayramını kutluyorum, Şehitlerimize rahmet, yakınlarına sabırlar diliyorum
Herkese iyi Bayramlar Diliyorum. Ramazan bayramının iyiliklere, güzelliklere ve hayırlara vesile olmasını dilerim.
valla daha girişimlere başlamadık. astarı yüzünü geçerse vazgeçeriz. arka koltuğu yatırmaya devam. kitapçıkta çeki demirinden bahsettikleri için muhtemelen uygundur diye düşünüyorum ama belli de olmaz tabi.
quote:
Orjinalden alıntı: gebs
ÇEKİ DEMİRİNİ NASIL MONTE ETTİRİCEKSİNİZ.YERİ ARMI.BABAM DOBLONUN ARKASININ ÇEKİ DEMİRİ TAKTIRACAK OLDU.DÜNYA MASRAF ÇIKARDILAR.ŞASE UYGUN OLMADIĞI İÇİN
ruhsata da işletmek gerekmiyomu zaten onu
tabi canım o ayrı mesele. bayramdan sonra tam olarak araştırıp karar verecem. öyle 500-600 ytl derlerse vazgeçerim.
quote:
Orjinalden alıntı: okyaypay
ruhsata da işletmek gerekmiyomu zaten onu
BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN
quote:
Orjinalden alıntı: Burç9889
BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN
aynen
quote:
Orjinalden alıntı: okyaypay
benzin pompası sanırım dediğin
doğrudur pompa arızalanmıştır arkadaşlar daha önce de defalarca söyledim kırmızı bölgede fazla kullanmayın araçlarınızı i benzin pompasını yakıt soğutur , ne kadar kuru çalışırsa ömrü o kadar kısalır , arıza olasılığı o kadar artar. aklınızın bir köşesind dursun şu ibre kırmızıya deymeden alın şu benzini , biliyorum benzin pahalı ama nasılsa eninde sonunda alınacak bu benzin ;)
abi yine benden önce davranmışın :)
Okyay benim benzin göstergesi hep çeyrek depo gösterirdi iki ayda sadece üzerini çok az 10 ytl benzin aldım hep çeyrekte keldı. Pompayı değiştiren usta benzini tüket yeniden al dedi ancak 60 km benzinde gitmeme rağmen hala çeyrek çizginin hemen altında gösterge mi bozuk acaba yol bilgisayarında 38 km lik benzin var diyor Bir de bu benzinle ne kadar da bir kullanalım. ben iki aydır gazla kullandım iki ayda bozulabilir mi yani 25 ytl lik benzin alıp onu ne kadar zamanda tüketelim