Şimdi Ara

Karbüratör Enjeksiyon Ve arıza tespitle ilgili Sorunlarınız icin buraya (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
139
Cevap
8
Favori
40.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadasim gecmis olsun volat sensörünü degismisler fakat yan sanayi yada volant sensörün bagladigi sokette yada kablosunu kontrol ettirin

    söylediniz arıza ona isaret ediyor

    bilgisayara baglatip arıza kaydı varmı bakmayı unutmayin
  • Merhabalar, 92 model Doğan SL'im var. Birçok övgüden sonra yaprak mikser uygulamasına geçtik fakat şu an tam anlamıyla durum felaket. Aracın yine tüm hava girişleri bantlı ve 3000 devire kadar motor öksürerek çalışıyor, dip gazda ise boğuluyor. Sorun sizce nerede olabilir bir kaç ustanın önerisi aprak mükseri sök at üstten miksere geri dön. Konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum. Sizce ne yapmalıyız yaprak mikser uygulamasından vazmı geçmeliyiz?

    Teşekkür ederim, iyi günler...
  • Mikser olayina fazla Takilmayin

    ayarlarinizi tekrar kontrol ettirmeniz lazim

    ayarlariniz bozuk oldugu icin bu sorunlarla karsı karsıyasiniz
  • Merhaba arkadaşlar

    2 hafta önce 1996 model 180000 km 1.3 Corolla XL aldım. Arabada brc marka tüp var. Arabayı aldığım arkadaş benzin ve lpg yi fulleyip kullanıyormuş. Benzini ben aldığımda yarım depodan aşağıda idi. Fakat ne zaman aldığımı sorduğumda hatırlamadığını söylemişti. Yani depoda uzun zaman kalmış bir benzin.

    Lpg ile 110 km gidip durduk daha sonra tekrar 110 km yol yaptım. Lpgnin bittiğini hissettiğimde benzine alarak yola devam ettim. Şehir içine girdiğimde arabanin devrinin 0-1 arasında altlara yakın düştüğünü fark ettim. Arabayı devirli sürerek benzin istasyonuna girdim. Arabaya gaz alacam anahtarı kapattıp baktımki araba pır pır ediyor. Araç sönük ama araba 30 saniye pır pır etti sonra kendi kendine söndü. Sonra lpg aldıktan sonra benzinle 4 marş denedim ve çalışmadı. Daha sonra lpgye aldım aracı 4 marş denedim önce çok düşük devirle ateşledi sonra birden kendine geldi. bu sorun neyden kaynaklanabilir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boanhuar

    Merhaba arkadaşlar

    2 hafta önce 1996 model 180000 km 1.3 Corolla XL aldım. Arabada brc marka tüp var. Arabayı aldığım arkadaş benzin ve lpg yi fulleyip kullanıyormuş. Benzini ben aldığımda yarım depodan aşağıda idi. Fakat ne zaman aldığımı sorduğumda hatırlamadığını söylemişti. Yani depoda uzun zaman kalmış bir benzin.

    Lpg ile 110 km gidip durduk daha sonra tekrar 110 km yol yaptım. Lpgnin bittiğini hissettiğimde benzine alarak yola devam ettim. Şehir içine girdiğimde arabanin devrinin 0-1 arasında altlara yakın düştüğünü fark ettim. Arabayı devirli sürerek benzin istasyonuna girdim. Arabaya gaz alacam anahtarı kapattıp baktımki araba pır pır ediyor. Araç sönük ama araba 30 saniye pır pır etti sonra kendi kendine söndü. Sonra lpg aldıktan sonra benzinle 4 marş denedim ve çalışmadı. Daha sonra lpgye aldım aracı 4 marş denedim önce çok düşük devirle ateşledi sonra birden kendine geldi. bu sorun neyden kaynaklanabilir ?

    Lpg ayarı yaparken gazı kısıp havayıda az gelsin diye kapatmıştır yarısını, o yüzden benzinde düşük devirde teklemesi normal hava az geldiği için.
    yüksek devirde yapmaması ise karbratörün 2 bogazı açması nedenindendir.
    bu şekilde o arabayı benzinde kullanmak saçmalıktır.

    Eyer arabanın benzinde normal gitmesini istiyorsan gaz ayarı yaptırırken hava girişindeki bantları, bulaşık tellerini çıkarttır
    öyle gaz ayarı yaptır. Yanlız bu seferde lpg de araban fazla yakar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boanhuar

    Merhaba arkadaşlar

    2 hafta önce 1996 model 180000 km 1.3 Corolla XL aldım. Arabada brc marka tüp var. Arabayı aldığım arkadaş benzin ve lpg yi fulleyip kullanıyormuş. Benzini ben aldığımda yarım depodan aşağıda idi. Fakat ne zaman aldığımı sorduğumda hatırlamadığını söylemişti. Yani depoda uzun zaman kalmış bir benzin.

    Lpg ile 110 km gidip durduk daha sonra tekrar 110 km yol yaptım. Lpgnin bittiğini hissettiğimde benzine alarak yola devam ettim. Şehir içine girdiğimde arabanin devrinin 0-1 arasında altlara yakın düştüğünü fark ettim. Arabayı devirli sürerek benzin istasyonuna girdim. Arabaya gaz alacam anahtarı kapattıp baktımki araba pır pır ediyor. Araç sönük ama araba 30 saniye pır pır etti sonra kendi kendine söndü. Sonra lpg aldıktan sonra benzinle 4 marş denedim ve çalışmadı. Daha sonra lpgye aldım aracı 4 marş denedim önce çok düşük devirle ateşledi sonra birden kendine geldi. bu sorun neyden kaynaklanabilir ?

    gecmis olsun

    aracın kontagını kapattiginiz halde calisiyorsa

    benzin tasirma yaptigi icin calisiyormus gibi yapar karbüratör isine bakan bir ustaya götürüp baktirabilirsiniz

    bogulmadan dolayi araciniz direk almaz

    lpg de düsük ve sarsintili calismasinin sebesi ise

    motorun icinde benzin oldugundan lpg benzin karisimindan dolayi yanma olmadigindan titrek calisma

    güzel bir karbüratör ustasi sorunuzu cözer

    benzin ve gaz ayarınızı yaptirmayi unutmayiniz...!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEMOTO

    quote:

    Orijinalden alıntı: boanhuar

    Merhaba arkadaşlar

    2 hafta önce 1996 model 180000 km 1.3 Corolla XL aldım. Arabada brc marka tüp var. Arabayı aldığım arkadaş benzin ve lpg yi fulleyip kullanıyormuş. Benzini ben aldığımda yarım depodan aşağıda idi. Fakat ne zaman aldığımı sorduğumda hatırlamadığını söylemişti. Yani depoda uzun zaman kalmış bir benzin.

    Lpg ile 110 km gidip durduk daha sonra tekrar 110 km yol yaptım. Lpgnin bittiğini hissettiğimde benzine alarak yola devam ettim. Şehir içine girdiğimde arabanin devrinin 0-1 arasında altlara yakın düştüğünü fark ettim. Arabayı devirli sürerek benzin istasyonuna girdim. Arabaya gaz alacam anahtarı kapattıp baktımki araba pır pır ediyor. Araç sönük ama araba 30 saniye pır pır etti sonra kendi kendine söndü. Sonra lpg aldıktan sonra benzinle 4 marş denedim ve çalışmadı. Daha sonra lpgye aldım aracı 4 marş denedim önce çok düşük devirle ateşledi sonra birden kendine geldi. bu sorun neyden kaynaklanabilir ?

    gecmis olsun

    aracın kontagını kapattiginiz halde calisiyorsa

    benzin tasirma yaptigi icin calisiyormus gibi yapar karbüratör isine bakan bir ustaya götürüp baktirabilirsiniz

    bogulmadan dolayi araciniz direk almaz

    lpg de düsük ve sarsintili calismasinin sebesi ise

    motorun icinde benzin oldugundan lpg benzin karisimindan dolayi yanma olmadigindan titrek calisma

    güzel bir karbüratör ustasi sorunuzu cözer

    benzin ve gaz ayarınızı yaptirmayi unutmayiniz...!

    Kontak kapalı olduğu halde araç çalışmaz sayın TEMOTO
    çünkü ateşleme kesilir.

    sorunu yaşayan arkadaşımız yakıt seçim anahtarını kapatmış
    mikserli lpg sistemlerinde benzinden gaza atabilmek için ilk önce anahtar ortaya alınır
    o sırada benzin akışı kesilir ve borulardaki benzinin bitmesi beklenir.
    araç stop edince gaza geçilir ve marş basılıp yola devam edilir.




  • peki ben size aksina kanıtlarsam size uygunmudur?

    bana muhalefet olmayın fikriniz varsa yazın
    yasamadigim bilmedigim olaylara zaten yorum yapmam

    hayat tecrübeden ibarettir saydeger arkadasim
  • merhabalar
    arkadaşlar benim 2000 ford focus aracım var lpg li aracım
    rolantısınde problem var ornegin hızım 70-80 larda 3üncü vitesteyim bu hızda giderken vitesi boşa aldıgımda devir saatı göstergesi örnegin 3 de takılı kalıyor biraz zaman geçince düşüyor takılı kaldıgı zamandada gaz veriyor
    normalde hemen düşmesi gerekirken takılı kalıyor benzindede aynı lpg dede aynı sorun var neden oldugunu bilmorum kelebek hortumu rolantı ayarlayıcısı temizlettim ama düzelmedi lpg atiker yeni takdırdım ama fark etmedi
    kimi arkadaş servese götur arıza tesbiti için cihaza baglat dedi
    kimisi rolanti ayarlayıcısı ve hiz sensorunu değiştir dedi
    kimiside servisde potansiyometre ayarlattır dedi

    sizce ne yapmam lazım arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim ankarada ikamet ediyorum
    ayrıca çekişini arttırmak için neler yapmam lazım arabaya pujileri felan mı değiştirmem lazım

    şimdiden teşekkür ederim




  • bu konu hakkında kimsenin bilgiis yokmu arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet981

    bu konu hakkında kimsenin bilgiis yokmu arkadaşlar

    bogaz kelebeginde potansiyel metreye ve rolanti ayarlayicisini tekrar kontrol ettiriniz.!
  • Benzinde iken kontak kapatildiginda arac calismaga devam ediyorsa pistonlar uzerinde kurumlar tas komuru gibi kizarik kalir ateslemeyi oradan yaparak bir muddet duzensiz bir sekilde calismaya devam eder.
  • merhaba üstadlar, benimde şöyle izah edebileceğim bi sorunum var,

    98 şahin s lpg li bi aracım var.

    araç yaklaşık 8 ay önce hararet yaptı ondan sonra bütün çalışması bozuldu. benzin-lpg rolanti ve devir problemi başladı. yapılanlar

    -subap ayarı yapıldı,
    -karbüratör temizlendi ayarı yapıldı,
    -gaz ayarı yapıldı,
    -bujiler ve buji kabloları değişti,
    -distribütör komple değişti,
    -fema lpg buharlaştırıcısı atikerle değiştirildi,
    -akü ve dinamo kontrol edildi.

    bütün bu yapılanlara rağmen araç motor soğukken biraz geç alıyor marşı( yaklaşık 3-4 sn), ve çalıştıktan sonra motor sıcaklığı belli bi seviyeye gelinceye kadar gazdan ayağımı çekince rolanti 400-600 e düşüyor ve çoğu kez araç stop ediyor, bu arada 100 km yaklaşık 15 lt lpg tüketiyor şehiriçinde ki bu çok çok yüksek bi değer.
    benim ve ustalarımın gözden kaçırdığı nedir.
    Yardımlarınızı rica ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fresh28 -- 25 Kasım 2011; 16:18:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fresh28

    merhaba üstadlar, benimde şöyle izah edebileceğim bi sorunum var,

    98 şahin s lpg li bi aracım var.

    araç yaklaşık 8 ay önce hararet yaptı ondan sonra bütün çalışması bozuldu. benzin-lpg rolanti ve devir problemi başladı. yapılanlar

    -subap ayarı yapıldı,
    -karbüratör temizlendi ayarı yapıldı,
    -gaz ayarı yapıldı,
    -bujiler ve buji kabloları değişti,
    -distribütör komple değişti,
    -fema lpg buharlaştırıcısı atikerle değiştirildi,
    -akü ve dinamo kontrol edildi.

    bütün bu yapılanlara rağmen araç motor soğukken biraz geç alıyor marşı( yaklaşık 3-4 sn), ve çalıştıktan sonra motor sıcaklığı belli bi seviyeye gelinceye kadar gazdan ayağımı çekince rolanti 400-600 e düşüyor ve çoğu kez araç stop ediyor, bu arada 100 km yaklaşık 15 lt lpg tüketiyor şehiriçinde ki bu çok çok yüksek bi değer.
    benim ve ustalarımın gözden kaçırdığı nedir.
    Yardımlarınızı rica ediyorum

    Hararet yapmasinin sebebi ne idi bu sorunun giderilmesi icin ne yapildi,araciniz soguk iken ilk dakikalarda sarsintilimi calisiyor,araciniz su(antifiriz) eksiltiyormu ,sayet bu bahsettiklerim oluyorsa aracinizin kapak contasi yanmis olabilir.

    Kapak contasindan silindire su kacirdiginda araba calisir vaziyette iken bir sekilde suyu egsozdan atar,ne zamanki aracinizi
    kapinizin onunde stop ettiniz egsozdan atamadigi basincli suyu silindire basar buji islanir ,siz sabah ise gitmek icin marsa bastiginizda gec ve sarsintili calisir bir muddet sonra islanan bujiler tamamen kurudugunda 15-20daki sonra duzgun calismaga baslar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metelevent81

    Merhabalar, 92 model Doğan SL'im var. Birçok övgüden sonra yaprak mikser uygulamasına geçtik fakat şu an tam anlamıyla durum felaket. Aracın yine tüm hava girişleri bantlı ve 3000 devire kadar motor öksürerek çalışıyor, dip gazda ise boğuluyor. Sorun sizce nerede olabilir bir kaç ustanın önerisi aprak mükseri sök at üstten miksere geri dön. Konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum. Sizce ne yapmalıyız yaprak mikser uygulamasından vazmı geçmeliyiz?

    Teşekkür ederim, iyi günler...

    Merhaba arkadasim yaprak mixerler duzgun ve randimanli calisirlar, fakat diger mixerlere nazaran monta edilirken özveri dikkat ,hassasiyet ister ,karburator'de ufak defek degisiklikler gerekir (alt kelebekle irtibatli olan manivelalarin uzayip kisalmasi lazim),aradan fiber veya lastik tokazi cikartip hic bir ayarlama yapilmadan takilirsa sizin bahsettiginiz sorunlari yasarsiniz,size sök at su yaprak mixeri diyenlerde bunun ayarini bilmeyen ,beceremeyen veya usenen kisilerdir.

    Alttaki daha randimanlidir ama kullanilmaz turkiyede.
    En zor ayar edilebilen yaprak mixerin gaz girisinde mini bir musluk vardir gaz kebegi ile parelel calisir(mixerin gaz girisinde yayli ayar vidasina gerek kalmaz),bunuda monta edecek usta zaman aldigi ,hassasiyet istedigi icin turkiyede kullanmiyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 26 Kasım 2011; 0:23:48 >




  • Peugeot 106 marka aracımın ısı müşürünün çalışıp çalışmadığını nasıl anlayabilirim.
    Ölcü aleti ile ölçülebilirmi.
  • teşekkür ederim dediklerinizi tekrar dan kontrol ettireyim saolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEMOTO

    peki ben size aksina kanıtlarsam size uygunmudur?

    bana muhalefet olmayın fikriniz varsa yazın
    yasamadigim bilmedigim olaylara zaten yorum yapmam

    hayat tecrübeden ibarettir saydeger arkadasim



    Eyvallah hocam, amacım üstünlük taslamak değil.
    Kontak kapalı olan bir araç çalışmaya devam ediyorsa elektriksel bir sorunu vardır.
    aksi taktirde ateşleme kesilince araç çalışması imkansız.
  • quote:

    Hararet yapmasinin sebebi ne idi bu sorunun giderilmesi icin ne yapildi,araciniz soguk iken ilk dakikalarda sarsintilimi calisiyor,araciniz su(antifiriz) eksiltiyormu ,sayet bu bahsettiklerim oluyorsa aracinizin kapak contasi yanmis olabilir.

    Kapak contasindan silindire su kacirdiginda araba calisir vaziyette iken bir sekilde suyu egsozdan atar,ne zamanki aracinizi
    kapinizin onunde stop ettiniz egsozdan atamadigi basincli suyu silindire basar buji islanir ,siz sabah ise gitmek icin marsa bastiginizda gec ve sarsintili calisir bir muddet sonra islanan bujiler tamamen kurudugunda 15-20daki sonra duzgun calismaga baslar.


    aracımın hararet yapmasının sebebi fan müşürünün arızalanması imiş, çözüm olarak müşürü değiştirdik.

    su eksiltmiyor. soğukken sarsıntıltı çalışıyor ama bu sırada devir 400-600 de oluyor. gaz verirsem sarsıntı ortadan kalkıyor.




  • merhaba 328 e30 enjeksiyonlu araç var kışın çok zor çalışıyor ve ortalık benzin kokusundan geçilmiyor. Son olarakta araç hiç çalışmamaya başladı ve şu an çalşmıyor. distrbitör tamam ateşlemeler tamam fakat araca çok fazla benin geliyor 10 11 marşta araç bir çalıştı ortalık yanmamış benzin dumanına boğuldu .gazı ayağımdam çekincede stop etti tekrar çalıştıramadık. arada bir alacak gibi oluyor sonra tekrar bırakyor kendini sorunum ne olabilir. araç orijinal benzinli
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.