Şimdi Ara

BUDERUS GB 012 KULLANANLAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.457
Cevap
31
Favori
286.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goragora

    Arkadaşlar 2013 mart ayında aldığım buderus gb 012 nin buğüne kadar hiç bakım yada temizliğini yapmadım.Bakım temizlik ne kadarlık zaman aralıkları ile yapılmaktadır.Teşekkürler...

    Bir sıkıntısı yoksa, sesli çalışmıyorsa yani fandan ses gelmiyorsa, bakım makım hikaye. Para almak için çıkarılmış. Bakım diye yaptıkları bir şey yok. Bakım yapayım derken ayarlarını bozdurmayın. Ben ilk bakımdan sonra eskisi gibi az yakmamaya başladı.
  • tkoç06 T kullanıcısına yanıt
    Yoğuşmalı kombilerde maksimum verime ulaşmak için kış boyunca kazan sıcaklağı 55°C'yi geçmemeli evinizdeki petek uzunluğu Antalya için bile yetersiz gözüküyor. Havlupanların ısıl değeri düşük olduğundan pek değerlendirmeye alınmıyor. Sürekli yüksek ısılarda yakmak zorunda kalırsanız yoğuşmadan tam olarak olarak faydalanamazsınız, yinede premix özelliğinden kış boyunca yoğuşma özelliğinden ise mevsim geçişlerinde faydalanırsınız. Unutmamanız gereken diğer husus ise yüksek ısılar plastik tesisatınızın çabuk yıpratır, 60°C üzerindeki ısılar zamanla plastik boruların zarar görmesine sebep olur.
  • akavuk A kullanıcısına yanıt
    bende çok uğraştım ama bırak bütün programı otm kendi yapsın. :) benim ev 200m2, günde yaklaşık 10 saat yanıyor 4 ayda adanada 1000tl fatura ödüyorum. 23 derece kazan sıcaklığıda 53 e ayarlı. full bütün petekler açık. reglajı yapılmış.
  • Allah rızası için yardımcı olun lütfen

    Buderus gb 012 takili bir eve tasindim oturma odamda otm-p cihazı takılı kombi nin servis ayarlarına girmeye çalışıyorum. Ama olmuyor kombi nin üzerindeki mode tuşuna basıp arti ve eksi tuşlarına basıyor um ama mode tuşu devreye girmiyor mu nedir lock diye kkilitliyor aartı eksi ye basılı tutup geri kaldırıyor kilidi diyorumki acaba otm cihazı bağlı olduğu için mode tuşu calismiyor gidip içerden cihazı çıkardım kablosunu söktum yine mode tuşu etki etmiyor dekore servis menüsüne giremiyorum kombi 40 dereceye ayarlı olmasına rağmen günlük 12 13 m3 gaz tüketiyor ben otm yi iiptal edip tümodalara ttermostatli vana takip kombi yi sabit 40 a ayarlamak istiyorum ama mode tuşuna çözüm bulamadım lütfen bi yardım edin :(
  • schneider17 kullanıcısına yanıt
    buderus gb12 ve gb62 arasında teknolojik fark var
    gb12 üç eçanjörlü ara nesil yarım yoğuşmalı bir kombidir
    gb62 ise son nesil premix teknolojili tam yoğ bir kombidir


    ayrıca gb62 de sıcak su gücü tam 30kW aynı anda 2 banyoda sıcak su konforu sağlar

    en önemli özelliği ana eşanjörü buderus patentli magnezyum-alüminyum-silisyum döküm eşanjördür,almanyada yıllarca kullanılmıştır
    hem korozyona karşı hemde klorlu şebeke suyuna karşı son derece dayanıklıdır
    gb12 de ise bildiğimiz bakır eşanjör var

    kesinlikle gb62 öneririm yalnız buderus modülasyonlu oda termostatları ile birlikte buderus rc10 veya rc150....vb
  • emrah2110 E kullanıcısına yanıt
    Bölgenizdeki Servislerin kalitesine göre Ariston Genus Premium EVO, Baymak Falke Condense / DUO TEC / Lambert LPY veya İmmergas Victrix 26 2l arasında seçiminizi yapınız.
  • dogalgazciniz dogru soylemis..bosch condanse 2000 ile buderus gb012 aynidir.yarim yogusmalidir.ve max %103 verimde calisirlar.

    ayni sekilde bosch condanse 2500 ile buderus gb062 de ayni kombidir ve premixtirler aralarinda yine 200 lira fiyat farki vardir ve max %109 verimle calisirlar..o yuzden condanse 2500 tercih etmek daha mantiklidir..aradaki 200 liraya bosch fr10 modulasyonlu oda termostadi ilave edilerek azami verimde kullanilabilir.

    eger illa yarim yogusmali alacagim derseniz baymak star bridge extrayi da dusunebilirsiniz.cikartilabilir paneli ile on of oda termostadi olarak calisir..

    gurultu yonunden condanse 2500 ve gb062 daha sessizdir..

    ariston genus premium evo daha sessiz ve daha genis modulasyonla calisan bir kombidir.ustelik modulasyonlu pompaya sahiptir.
    yalniz premium evoyu sensy oda termostadiyla kullanmak daha verimli olur, fakat toplam maliyet olarak condanse 2500 u gecer biraz.
  • emrah2110 E kullanıcısına yanıt
    boschu boschuna para vermemi diyorlar..

    bence bosch 2500 u taktir derim.hem buderustan daha ucuz..ve ayni urun.

    petekler mt si 150 liradan say
    proje 200 250,
    vanalar 12 adet desek 10 liradan 120 lira.

    bosch condanse 2500, 1800 ila 2100 arasi,
    condanse 2000, 1500 1700 arasi.
    300 lira kombi ve petek baglanti isciligi desek.

    3150 3200 arasi oluyor.

    demekki normal,

    aslinda internette condanse 2500 icin 1700 1800 lira fiyat var..eger prijeyi yaparsa internettende alinabilir..genede son karar sizin.
  • emrah2110 E kullanıcısına yanıt
    Fazla gelen neymiş anlamadım. Bahsi geçen tüm kombilerin kapasitesi aynı. Sizin eviniz küçükse ilk tercihiniz geniş modülasyona sahip premix yoğuşmalı kombi olmalı.
  • emrah2110 E kullanıcısına yanıt
    Kombicinin söylediği söze tek cevabım eğitim şart.
  • aksu01 kullanıcısına yanıt
    Hakkınızı helal edin ,çok sık giremiyorum nete. Kablolu veya kablosuz farketmez,hepsi uyacaktır gb 012 ye. Ancak her iki termostadın da kendine mahsus avantaj ve dezavantajları var. Ben size klasik on off prensibi ile çalışan termostadın öneririm,modülasyonlu ile hiç uğraşmayın. Ben kullandım çünkü. Özellikle konforlu bir ısınma ve tasarruf istiyorsanız,0.2 C hassasiyetin de bir termostat almanızı tavsiye ediyorum.
  • Tokattan T kullanıcısına yanıt
    Değerli arkadaşlar.2010 yılından bu yana kullandığım Buderus Gb 012 kombimde ilk günden günümüze kadar artan doğalgaz fiyatları ile doğru orantılı olarak yapmaya çalıştığımız tasarruf yöntemlerine dair araştırma ve çabalarımız 2012 yılında ultimatetnctr arkadaşımızın öncülüğünde cihazımızın servis düzlem fonksiyonlarından bir kaçını değiştirmesi ile çeşitli denemelerle günümüze değin ulaştı.

    2010 yılında buderus gb 012 yi OTM P Cihazı hediyesi ile satın aldığım da ilk defa kendi evimi kombi ile ısıtacaktım.Yoğuşmalı kombi furyası döneminde yoğuşmalı olduğunu düşünerek aldığım,aylar sonra sadece belirli ısılarda yoğuşma yapan,diğer kazan ısılarında hermetik kombi gibi çalışan ,yarı yoğuşmalı diyebileceğimiz bir kombi olduğunu öğrendiğimde iş işten çoktan geçmişti. Günde yaklaşık 12–15 m3 civarında doğalgaz tüketen kombimizde çok bilmiş OTM P Cihazı da devreye girince ,hem ısınamadığım,hemde bol bol fatura ödediğim iki yılın ardından ,önce 2. Düzlem servis fonksiyonlarından 2.1.A, 2.1.B. ve 2.2.B. ayarları ile oynama sonucu ulaştığım tasarruf hazzına daha sonra çeşitli yöntemler deneyerek günümüze ulaştığımda ilk gün ile mukayese edersek yaklaşık % 40 tasarruf yapar bir duruma geldiğimi belirtmek isterim.

    Önceki yazılarımı okuyanlar bilecekler ki öncelikle nefret ettiğim OTM P den kurtularak çok da pahalı olmayan on off general ht 300 OT yi alarak yaklaşık %15 civarı,sonrasında tavana stropiyer kaplama yaparak yaklaşık %15–20 civarı,daha sonra petek arkası izolasyon plakası,ısıfan gibi yöntemler ile şu andaki tasarruf seviyesine ulaştım.

    Şu Anda sivas da ,140 m2 brüt ,yaklaşık 130 m2 net ölçülerinde ,arakat ,dıştan yalıtımlı,10 m. Civarı petek uzunluğuna sahip,kuzey doğu cepheli dairemde 2.1. 75 ,2.1.B 75, 2.2.B 70 ayarlarında,devirdaim pompası 2. Kademede,hafta içi beş gün saat 15:00 ile 22:00 arası 21C.,geri kalan zamanda 19.5 C. ,hafta sonu saat 10:00 ile 22:00 arası 21 C. Geri kalan zamanda 19.5 C. Ayarlı kombimde bu günlerde ortalama 3–5 m3, en soğuk dönemde günde max. 9–10 m3 gaz sarfiyatım olmaktadır.Belirtmeliyim ki 2.1.A kalorifer devresi max. Isıtma gücü ayar fonksiyonudur.Bu fonksiyonu % 30 ile % 100 arasında ayarlayarak,brülördeki alev boyutunu arttırıp azaltabiliyoruz. OTM P ve diğer modülasyonlu OT ler bunu kendileri yapmaktadır.2.1.B sıcak kullanım suyu ısıtma gücü ayar fonksiyonudur.Bunu da aynı şekilde %30–%100 arası ayarlayabiliyoruz.2.2.B ise kalorifer devresi max. Gidiş suyu sıcaklık ayar fonksiyonudur.

    Arkadaşlar 2.1.Â, 2.1.B




  • Arkadaşlar diğer düzlem fonksiyonlarının yanı sıra kombimde hoşuma gitmeyen bazı ayarları da değiştirdim.Cihaz kalorifer modunda çalışırken elimi yıkamak için suyu açıp kapadığımda tekrar devreye girmesi için 1 dk. Bekliyordu.Bunu 2.3.F yi 0 yaparak düzelttim.Ayrıca sıcak su içşn musluğu açtığımda kombi hemen devreye girmiyordu,bunu 2.c.f de 5 olan değeri 0 yaparak düzelttim. Son olarak 2.9.F yi 1 yaparak brülör söndükten sonra devirdaim pompasının çalışmasını minimum â indirerek peteklerdeki ısının muhafaza olmasını sağladım.
  • 30 Aralık da tokattan arkadaşımızın paylaştığı tasarruf yöntemlerinden bir çoğunu zaten yapıyordum.Bu arkadaşımız 2.1. , 2.1.B ve 2.2.B ayarlarını sırasıyla 48–48–54 yapıp çok memnun kaldığını yazınca bu ayarlarda karşılaşabileceği problemleri belirterek konforlu bir ayar olmadığını,ancak ön yargı ile yaklaşmamak için kendi kombimde deneyeceğimi ve detayları bu sayfada yazacağımı belirttim. Deneme yaptığım gün sonunda tahmin ettiğim gibi hem ısınmada,hemde sıcak sukullanımında problem yaşadım. Kalorifer devresi suyu ayarı %48 de kombi çalışmaya başladı.Dönüş suyu sıcaklık değeri ekranda 35 C. İken yaklaşık 15 dakika sonra ancak 42 C ye gelmişti. Oysa arkadaşımız 10 küsür saniyede 54 C. Ye geldiğini yazmıştı.Ortalama 40 dakikada ancak 54 dereceye ulaştı ve oda ısısı istenen değere ulaştığı için kombi OT tarafından kapatıldı.Ayrıca devirdaim pompası 1. Kademede olduğu için petekler çok daha geç ısındı.Önceden 10 dk. Da ısınan evim yaklaşık 40 dk.da istediğin ısıya ulaştı ve 1 m3 daha fazla tüketim ortaya çıktı. Sıcak kullanım suyu 2.1.B 48de iken banyoda musluğu serçe parmağım inceliğinde akıttığımda ancak suyun ısınabildiği hatta ılık kaldığını belirtmek isterim.Bu arada sıcak kullanım suyu 43 C. Ye ayarlı.




  • Ben yaptığım çeşitli denemeler de 60–70 C. Petek sıcaklığının konforlu ve ekonomik ısınma için iyi bir değer olduğunu tespit ettim. Yalız dikkatinizi çekmek isterim ki benim evimde yaklaşık 10 m. Civarı petek bulunmakta,şayet bunu 15–18 m3. Ye çıkartırsam 40 C. Petek sıcaklığında da konforlu ısınma söz konusu olabilir.Dolaysıyla benim evimde yaşadıklarım ve uyguladıklarım sizin evinizde aynı sonuçları vermeyebilir. Evimizin arakat olması da ısınmamızda çok büyük bir etken.Bunu geçen sene iliklerime kadar yaşadım. İddia ediyorum alt katınız boş ise yakıt sarfiyatınız %20 civarında fazla olacaktır.
  • Ayrıca tespit ettiğim bir durum daha var. Bizim kombimiz 30 C. Sıcaklıkta çalışsa da 70 C. Sıcaklıkta çalışsada doğalgaz sayacının dönme hızı aynı gibi.çok bariz bir hız değişimi yok. Yani 30 C. De de 70 C. De yandığı gibi sayacı çeviriyor.



    Son olarak tespit ettiğim birşey var; 1. Düzlem Servis Fonksiyonlarından 1.2.F işletme tarzı seçimi var. 0= Normal ,3= min. Cihaz gücü , 4= max. Cihaz gücü olarak geçiyor. Yarın 75–75–70 de 1.2.F. 0 iken deneme yapacağım. Sonra sırasıyla 3 ve 4 sseçerek denemeye devam edeceğim. Lütfen sizde deneyip deneyimlerinizi bizlerle paylaşın.
  • Vel hasıl î kelam: sevgili Tokattan arkadaşımızın ayarları yanlış değil. Belki petek uzunluğu istenen ölçülerde olduğu için %48 parametrede rahatlıkla ısınmakta. Ancak kendi evimde petek uzunluğu minimum seviyede olduğu için 75–75–70 değerleri bende efektif sonuçları verdi. 2.1.B. nin 48 olması sıcak kullanım suyunun kullanımını zorlaştırmakta dır,kesinlikle tavsiye etmiyorum. Denemediğim bir tek 1.2.F. kaldı.



    Ekonomik ısınma için benim önerim,bakımlı kombi,tüm ev özellikle tavan izolasyonu,petek arkası izolasyon, on–off OT ve max petek ölçüsüdür. Selam ve saygılarımla.



    Not= Telefondan yazdığım için bazı cümleler düşük ,bazı kelimeler yanlış yazılmış olabilir
  • catkara C kullanıcısına yanıt
    Bir çok yöntem var tesisattaki suyu boşaltmak için,mesela en uzak radyatörün alt tarafındaki tıpayı açıp suyu boşaltabilirsiniz . Ancak tamamıyla boşalması zor gibi. Malum su donunca genleşir,buda tesisatınızda tamiri zor hasarlara sebebiyet verebilir. Dolayısıyla diğer forumlarda deneyimli tesisat ustalarından yardım alabilirsiniz.
  • ltrg kullanıcısına yanıt
    Tesisatınızın dönüş sayısı ne kadar dazla ise tesisatta dolaşan suyun ısı kaybı ve radyatöre ulaşma süresi o kadar uzun olacaktır diye düşünüyorum. Bahsettiğiniz şartlarda az bile tüketiyorsunuz emin olun. Bence en kısa sürede ya o evden çıkın,yada yalıtım yaptırma yoluna gidin..

    Yoğuşmalı kombilerde baca açısı yaklaşık 5 derece ile 10 derece civarında yukarı eğimli olmalıdır. Bacanıza bakıp şayet bu meyil verilmemişse vermenizi tavsiye ederim. Bu tüketimde yoğuşma suyu olmaması bana imkansız gibi geldi. 45 C. de gün boyu yakmaktansa 70 C. de oda termostadı ile kullanmanızı da tavsiye ederim..
  • ltrg kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Kombimizin fabrika ayarlari en ekonomik degil en konforlu isinma hedefinde ayarlandigi icin servis menusunden ayarlari degistirme ile bir miktar tasarruf yapmis oluyoruz. Ancak gercek tasarrufu yalitim ile beraber mumkunse radyator boyunu yada kalinligini arttirarak ve OT ile saglayacaksiniz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.