Şimdi Ara

MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
2
Favori
18.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    MAKSİMUM 1300 cc DİZEL GRUBU olsun ister misiniz? Yani en az MTV ödeyen dizeller.

    - Çok az yakarız
    - Çok az kirletiriz
    - Ekstra vergi ödemek yerine o fark tutarla yılda en az 1500 km fazla yol gideriz
    - 3L yağ değiştiririz, yine çevreci ve tasarrufluyuz
    - Mevcut hız limitlerinde aynı yolları aynı sürede daha az para ödeyerek katederiz
    - Fayda/maliyet odaklıyız
    - Üstün ve güncel teknolojiyi aşırı hız değil, düşük yakıt tüketimi için kullanmayı tercih ederiz
    - Vergi ve yakıt fiyatları, artışları en az bizi etkiler
    - Çok gezeriz çok :), otomobil sahibi olmanın en iyi tarafı da özgürce gezebilmektir


    diyorsanız..

    Böyle bir gruba dahil olmak isteyebilirsiniz. Aynı düşünce yapısında olanlar için ortak platformda faydalı ve keyifli paylaşımlar olur, diğer otomobil sahiplerini de maksimum fayda minimum maliyet ekseninde buluşmaya özendirebiliriz düşüncesindeyim.

    Diğer araç sahipleri de her zaman konuğumuz olabilir, herkes görüş bildirebilir, soru sorabilir. Ama konumuzun <1300cm3 dizeller olduğunu unutmayalım.


    Bu grubun dizelciler grubundan bağımsız ve ayrı düşünülmesi gerekmiyor. Onun alt kümesi gibi düşünülebilir. Her ikisinde de yer alınabilir.

    1300 cc altı dizel, aklıma gelen TR'de satışta olan marka ve modelleri:

    FIAT Palio, Albea, 500, 500C, Punto, Grande Punto, Punto Evo, Linea, Fiorino, Doblo (1.3 multiJet)
    OPEL Corsa, Meriva, Astra, Combo (1.3 CDTI)
    VW Polo 1.2 TDI
    SEAT Ibiza 1.2 TDI
    SKODA Fabia 1.2 TDI
    KIA Picanto 1.1 CRDI


    --------
    2006 FIAT Albea 1.3 multijet Active + ABS AC 2AB CD AJ
    2010 FIAT Fiorino Emotion 1.3 multijet Comfort-matic



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozbak -- 4 Aralık 2010; 15:38:59 >







  • 2010 opel astra 1.3 cdti enjoy 6 ileri manuel yaz hocam.... o kadar şehir içi kullanmama ve çevreyolunda da ort 130-140 gitmeme rağmen 5,5 lt yi zor geçiyor helal olsun.....
  • Şimdiden hayırlı olsun güzel düşünce.Her marka arabayı öğrenir,dizel almak isteyen arkadaşlar amaçları,işleri gereği kıyaslama yapabilir parça,bakım vs fiyat aralıklarında da fikir sahibi olabiliriz. Düşünüp hayata geçiren ve destek veren bütün arkrdaşlara şimdiden hayırlı olsun...........
    ( FİAT ALBEA 1.3 MULTİJET EL 2005 / 50,000 KM )
  • smg05 ve Turgut Reis 18

    Bugüne kadar siz de benim gibi "dizel alınmaz, 1.3 motor dizel çekmiyor kaldırmıyor lafları hurafe imiş, iyi ki bu arabayı almışım" dediniz mi? Ya da hiç pişmanlık yaşadığınız durumlar oldu mu?

    Ben sanıyorum ilk cümleyi içimden son 1 yılda en az 100 kez söylemişimdir :)
    -her bakıma gittiğimde
    -her pompa önüne yanaştığımda
    -her vergi dönemi geldiğinde
    -her zam haberi okuduğumda
    -her uzun yola gittiğimde
    böyle düşünüyorum..
  • ben artık iyiki dizelim var diyorum
  • WW' nin 1.4 'ün altında dizel araba üretmiyo diye biliyorum. POLO 1.4 değilmi.
  • Limit niye 1.3? 5 yapın şunu, herkez girsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Imnobody -- 4 Aralık 2010; 12:23:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neconer

    WW' nin 1.4 'ün altında dizel araba üretmiyo diye biliyorum. POLO 1.4 değilmi.


    1.2 TDI yeni çıktı, şu an rekor da onda. 1198 cc 3 silindir, 75hp, 180Nm.

    Polo 1.2 TDI Bluemotion
    şehir dışı 2.9L/100 km (km'de bugünki fiyatlarla 9-10 kuruş yakıyor Türkçesi). Bluemotion versiyonları standarttan biraz daha farklı, lastikler, aerodinamik, vites oranları vb gibi.

    Özellikle vergi farkettiği için bu grubu 1300 altı olarak düşündüm. Dizelciler takımında hepberaberiz.

    Görüldüğü gibi FIAT kullanıcısıyız ama sezarın hakkını hemen teslim ederiz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Imnobody

    Limit niye 1.3? 5 yapın şunu, herkez girsin.


    Yazdığım gibi zaten dizelciler takımında hep beraberiz. Bunu özellikle küçük, düşük vergili motorlular için açtım. Burada toplanacak bilgiler ile belki ileride 1300 cc altını tercih edecek olanlar olabilir.
  • benide ekle o zaman kardeş imzamdaki araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak


    quote:

    Orijinalden alıntı: neconer

    WW' nin 1.4 'ün altında dizel araba üretmiyo diye biliyorum. POLO 1.4 değilmi.


    1.2 TDI yeni çıktı, şu an rekor da onda. 1198 cc 3 silindir, 75hp, 180Nm.

    Polo 1.2 TDI Bluemotion
    şehir dışı 2.9L/100 km (km'de bugünki fiyatlarla 9-10 kuruş yakıyor Türkçesi). Bluemotion versiyonları standarttan biraz daha farklı, lastikler, aerodinamik, vites oranları vb gibi.

    Özellikle vergi farkettiği için bu grubu 1300 altı olarak düşündüm. Dizelciler takımında hepberaberiz.

    Görüldüğü gibi FIAT kullanıcısıyız ama sezarın hakkını hemen teslim ederiz :)

    Benim bildiğimde 100 kmde şehir dışında 3.3 l motorin tükettiği yönünde bende dizel araç sahibi olduğum için heleki şu son günşerde şükrediyorum heleki lpg ye ekstra zamlar gelince şu anda dizelin allternatifi yok gibi bu arada aracım fiesta TDCİ 1.4




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Benim bildiğimde 100 kmde şehir dışında 3.3 l motorin tükettiği yönünde bende dizel araç sahibi olduğum için heleki şu son günşerde şükrediyorum heleki lpg ye ekstra zamlar gelince şu anda dizelin allternatifi yok gibi bu arada aracım fiesta TDCİ 1.4


    Doğru biliyorsunuz. Benim örnek verdiğim versiyon TRde satılmıyor. Sadece gelinen noktayı göstermekiçin verdim o örneği. TRde Bluemotion olmayan, 3.3 tüketen normal versiyon satılıyor.

    Bu ara da bizler kendimiz de yakıt sarfiyatını düşürebiliriz. Kendimiz de aslında yapabiliriz birşeyler atla deve değil. Ben mesela yuvarlanma direnci düşük, 185 yerine 175 taban genişliğinde lastik taksam, kapalı jant kapağı kullansam 0-30 tam sentetik yağ kullansam, aracı alçaltsam, ön tampona spoiler uygulayıp aracın altına giren havayı azaltsam vs, hemen %5+ tasarruf edebileceğimi zannediyorum. Kullanım tarzımı değiştirmeden.




  • 1,2 TDI alan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    2010 opel astra 1.3 cdti enjoy 6 ileri manuel yaz hocam.... o kadar şehir içi kullanmama ve çevreyolunda da ort 130-140 gitmeme rağmen 5,5 lt yi zor geçiyor helal olsun.....

    bişi sorucam 130 140 la giderken motor çok bagırıyormu ortalama hangi devirde gidiyorsunuz 6. viteste?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    bişi sorucam 130 140 la giderken motor çok bagırıyormu ortalama hangi devirde gidiyorsunuz 6. viteste?


    sorunun muhatabı değilim ama fazla bilgi göz çıkarmaz:

    Fiorino Comfort-matic de 6 ileri, 6. viteste 2000 devirde 105 kms hız yapıyor. 2500 devir civarı 130'da da hiçbir şekilde bağırma sızlanma yok.

    Albea 110-120 den itibaren seslenmeye başlıyor. 5. vites 2000 devir 85 kms hızı.
  • Az önce vw nin almanya sitesine girdim.
    1.2 TDI bm 4,0 2,9 3,3 yakıt tüketim değerleri
    süper ya
    hibrite kibrite gerek yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak


    quote:

    Orijinalden alıntı: neconer

    WW' nin 1.4 'ün altında dizel araba üretmiyo diye biliyorum. POLO 1.4 değilmi.


    1.2 TDI yeni çıktı, şu an rekor da onda. 1198 cc 3 silindir, 75hp, 180Nm.

    Polo 1.2 TDI Bluemotion
    şehir dışı 2.9L/100 km (km'de bugünki fiyatlarla 9-10 kuruş yakıyor Türkçesi). Bluemotion versiyonları standarttan biraz daha farklı, lastikler, aerodinamik, vites oranları vb gibi.

    Özellikle vergi farkettiği için bu grubu 1300 altı olarak düşündüm. Dizelciler takımında hepberaberiz.

    Görüldüğü gibi FIAT kullanıcısıyız ama sezarın hakkını hemen teslim ederiz :)

    Herkese merhaba.

    Küçük hacim dizelde rekor 1120 cc ile Kia Picanto'ya ait (1120 cc 75 bg 153 Nm).

    Bizim araçlar da 1248 cc motora sahip fakat vergi , muayene , emisyon ölçümü ve hız avantajı otomobillerdeki gibi değil.Fakat geniş iç hacim benim gibiler için olumlu bir özellik olarak değerlendirilebilir.




  • Benide ekle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    2010 opel astra 1.3 cdti enjoy 6 ileri manuel yaz hocam.... o kadar şehir içi kullanmama ve çevreyolunda da ort 130-140 gitmeme rağmen 5,5 lt yi zor geçiyor helal olsun.....

    bişi sorucam 130 140 la giderken motor çok bagırıyormu ortalama hangi devirde gidiyorsunuz 6. viteste?

    Ben de senin düşündüğünü düşünmüştüm.Çünkü,2001 model sıfır 1.2(1248 cc motor ilk o zaman üretilmişti.) siena s almıştım.Motor 90 km/h dan sonra bağırmaya başlıyordu.Fakat teknoloji ilerledi.Yeni tip şanzumanlar sayesinde sorun olmuyor.
    1.3 multijet motor da 2000 yılı Ağustos ayında üretilen 1.2 benzinli motorların bloğunu hala kullanıyor fakat bağırma olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fio48

    Herkese merhaba.

    Küçük hacim dizelde rekor 1120 cc ile Kia Picanto'ya ait (1120 cc 75 bg 153 Nm).

    Bizim araçlar da 1248 cc motora sahip fakat vergi , muayene , emisyon ölçümü ve hız avantajı otomobillerdeki gibi değil.Fakat geniş iç hacim benim gibiler için olumlu bir özellik olarak değerlendirilebilir.


    Bilgi için çok teşekkürler, hoş geldiniz aynı zamanda.

    Fiorinoyu da kendi segmenti olan hafif ticariler içerisinde değerlendirmek lazım ama yine de sanıyorum otoda olduğu gibi 1300den kucuk olmanın vergide avantajı yok. Kamyonet ya :)

    Yağ değişim maliyetinde avantajı var ama küçük motorun ;)

    Ben Fiorino'dan çok memnunum, onca donanımı + otomatik, o kadar ucuza nasıl alabildim hala inanamıyorum. ÖTV indirimi de vardı o sırada gerçi, 26 liraya malolmuştu yanılmıyorsam, yıl oldu.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.