Şimdi Ara

MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
2
Favori
18.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • başlık bir yerden tanıdık geliyor ama
    şaka bir yana benim en beğendiğim motorlardan birisidir 1.3 multijet hele şu gelen lpg zammı ile iyice gözümde yükselmeye başladı.
    sıfır bir araç alacak olsam istediğim kasada bu motor seçeneğinin olması durumunda emin olun başka hiç bir motor seçeneğini listeye dahil etmem.
    bak şimdi canım yine bir astra 1.3 cdti sw çekti.
  • arkadaşlar aracımla ilk 100 km yi yaptım,
    yarı yarıya desek şehir içi ve dışı olarak doğru olur ve yol bilgisayarı ortalama 5.8 gösteriyor
    ilk kullandığımda 7lt ile 17lt arasında değerler görüyordum ama sadece ayağın gaz pedalı üzerinde durması bile yetiyor, ve yakıt en az seviyelere geliyor o zaman
    ilk bindiğimde benzinli gibi hemen yüklenip üst vitese geçmeye çalışıyordum ama şimdi azıcık zaman tanıyorum ona

    yine vites devir aralıkları ile ilgili net bilgiler paylaşırsanız sevinirim, ben genelde 2.vitese 2000-2500 devir arası atıyorum düz yolda,
    sıkıntı da çıkarmıyor
    saygılar
  • Devirli kullanırsanız ve yoğun trafiğe girmezseniz şehir içi, şehir dışı çok fark etmiyor. Ben şehir içi 10 litre, şehir dışı 9-9,5 litre yakıyorum. :)

    Size özelden gönderdiğim cevaptaki gibi düz yolda devri 1500-1750 aralığında tutup 2000 veya biraz üzerinde vites atabilirsiniz. Yokuş çıkarken de 1750-2000 devirle yol alıp 2500 devirlerde vites yükseltebilirsiniz. Ve aracınız sıfır olduğu için de 20.000 km kadar yüksek devirlere kesinlikle çıkmayın, arabayı sakin kullanın mümkün olduğunca. Yakıt tüketimi azaldıkça, sürüş zevkiniz artacaktır. :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Devirli kullanırsanız ve yoğun trafiğe girmezseniz şehir içi, şehir dışı çok fark etmiyor. Ben şehir içi 10 litre, şehir dışı 9-9,5 litre yakıyorum. :)

    Size özelden gönderdiğim cevaptaki gibi düz yolda devri 1500-1750 aralığında tutup 2000 veya biraz üzerinde vites atabilirsiniz. Yokuş çıkarken de 1750-2000 devirle yol alıp 2500 devirlerde vites yükseltebilirsiniz. Ve aracınız sıfır olduğu için de 20.000 km kadar yüksek devirlere kesinlikle çıkmayın, arabayı sakin kullanın mümkün olduğunca. Yakıt tüketimi azaldıkça, sürüş zevkiniz artacaktır. :D

    bence 3000 km kafi ama 20.000 km fazla sanki ekonomi istiyorsan 120 yi geçmiyceksin usta.....
  • Sıfır arabanın motoru 10.000 km'de yeni yeni açılmaya başlıyor, 3.000 km'de anca çapaklarını atmaya başlar. :) Bu nedenle de ilk 5.000 km'de her sıfır aracın motor yağı değiştirilir. Yol bilgisayarı olan araçta tüketimi hızdan çok, vites devir oranına göre belirlemek gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 8 Aralık 2010; 21:08:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Devirli kullanırsanız ve yoğun trafiğe girmezseniz şehir içi, şehir dışı çok fark etmiyor. Ben şehir içi 10 litre, şehir dışı 9-9,5 litre yakıyorum. :)

    Size özelden gönderdiğim cevaptaki gibi düz yolda devri 1500-1750 aralığında tutup 2000 veya biraz üzerinde vites atabilirsiniz. Yokuş çıkarken de 1750-2000 devirle yol alıp 2500 devirlerde vites yükseltebilirsiniz. Ve aracınız sıfır olduğu için de 20.000 km kadar yüksek devirlere kesinlikle çıkmayın, arabayı sakin kullanın mümkün olduğunca. Yakıt tüketimi azaldıkça, sürüş zevkiniz artacaktır. :D


    aynen dediğiniz gibi hocam
    gözüm açıldı valla sayenizde
    yoksa ben abanıp duruyordum gaza, eski aracımdaki gibi
    ama 3000 deviri geçmemeye çalışıyordum, valla bu akşamüstü bi 50km yol yaptım, hayal ettiğim değerlere yaklaşıyor yaw
    2000 devirde tutabildiğim sürece kafam rahat oluyor, tabi alışkanlık gerekecek biraz, daha sadece 102 km kullandım
    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    başlık bir yerden tanıdık geliyor ama
    şaka bir yana benim en beğendiğim motorlardan birisidir 1.3 multijet hele şu gelen lpg zammı ile iyice gözümde yükselmeye başladı.
    sıfır bir araç alacak olsam istediğim kasada bu motor seçeneğinin olması durumunda emin olun başka hiç bir motor seçeneğini listeye dahil etmem.
    bak şimdi canım yine bir astra 1.3 cdti sw çekti.


    Transfer tekliflerine açık mısınız? :)
    Öyle ise menejerinizin numarasını rica edebiliriz..
    Şaka bir yana sizin klübe de mesaj atmıştım, yalnız burası bir grup. Nüansa dikkat.. Liste yapmıyoruz, en az vergi veren dizelleri konuşuyoruz.




  • Alışmada sorun olmaz, insan nelere alışmıyor ki. Aracı sakin kullanmaya devam ederseniz bu sürüş tarzı alışkanlık haline gelir, yalnızca yakıtta değil trafikte de faydasını görürsünüz.

    Örneğin, ben sakin kullandığımı zamanlarda ön, arka, yanlar; kim ne yapıyor, ne yapacak sezebiliyorum; kırmızı dalga olan yollar üzerindeki kırmızı ışıklarda durmuyorum ama benim yanımdan gazlayıp gidenler yakalanıyorlar. :) Her ışıkta da onları yakalıyorum.
  • TR'deki aşırı yüksek akaryakıt fiyatlarını protestoya katılmakla birlikte,

    Hem akaryakıt hem de vergi yükü ile ezilen otomobil sürücüleri içerisinde en doğru tercih yapanlar ve artışlardan en az etkilenenler olduğumuzu hatırlatmak isterim.

    <1300cm3 dizel araç kullanmayı tercih eden herkesi, akıllı ve mantıklı tercihi ile, bireysel ulaşım özgürlüğünü kimseye kaptırmadığı için tekrar kutluyorum.
  • Benimki 2500cc ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 9 Aralık 2010; 12:12:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Benimki 2500cc ama.


    Sizi kutlamıyorum o zaman mecburen :)
    D5?
  • arkadaslar yakitinizi nereden almayi tercih ediyorsunuz?
    ben opet ile bp arasinda kararsizim.

    ozellikle bp ile ilgili kullanan arkadaslar yorumlarini yapabilirse sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paladin_v

    arkadaslar yakitinizi nereden almayi tercih ediyorsunuz?
    ben opet ile bp arasinda kararsizim.

    ozellikle bp ile ilgili kullanan arkadaslar yorumlarini yapabilirse sevinirim.




    FIAT otomobiller Opet kart ile satılıyor ve yakıt Opetten alındığı sürece yakıt sistemi Opet garantisi altında korunuyor.
    + hizmet kalitesini de beğendiğimden son 3 yıldır Opet'ten başka istasyondan yakıt almadım.

    FIAT, Opet, Tüpraş.. Üçü de Koç topluluğu şirketleri. Bunu da belirtmekte fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    TR'deki aşırı yüksek akaryakıt fiyatlarını protestoya katılmakla birlikte,

    Hem akaryakıt hem de vergi yükü ile ezilen otomobil sürücüleri içerisinde en doğru tercih yapanlar ve artışlardan en az etkilenenler olduğumuzu hatırlatmak isterim.

    <1300cm3 dizel araç kullanmayı tercih eden herkesi, akıllı ve mantıklı tercihi ile, bireysel ulaşım özgürlüğünü kimseye kaptırmadığı için tekrar kutluyorum.



    Aracımın 1.3 Multijet Motora Sahip Olmasının Yanı Sıra,
    Yine Aracımın Kamyonet Olmamakla Birlikte Ruhsatta Kamyonet Gibi Görünmesinden Mütevellit Ödediğim Ucube Vergiden Tabiki Memnun Değilim.
    Ama Yapılan Bu Zamlardan Diğer Akaryakıt Tüketicilerine Göre Daha Az Etkilendiğimiz Konusunda Hem Fikiriz.
    Teşekkürler ozbak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coilover
    Aracımın 1.3 Multijet Motora Sahip Olmasının Yanı Sıra,
    Yine Aracımın Kamyonet Olmamakla Birlikte Ruhsatta Kamyonet Gibi Görünmesinden Mütevellit Ödediğim Ucube Vergiden Tabiki Memnun Değilim.
    Ama Yapılan Bu Zamlardan Diğer Akaryakıt Tüketicilerine Göre Daha Az Etkilendiğimiz Konusunda Hem Fikiriz.
    Teşekkürler ozbak



    Boşverin, çünkü kamyonet olması sayesinde düşük ÖTV ödeyerek sahip oldunuz ve baştan kar ettiniz zaten. ;)
  • D5'i peder kullanıyor, ben Starex kullanıyorum.
     MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU


    Range Rover ve Land Cruiser kadar yüksek, trafikte ite çakala ezilmiyorum.


    Yakıt seçiminde firma kadar istasyon da önemli. Opet'ten çok şikâyet olduğunu görüyorum ama nedense bir kere bile sorun yaşamadım. Dizel açısından yakıtları değerlendirmek gerekirse:

    Shell: Menzili biraz düşük kalıyor ama kalitesi ortalamanın üzerindedir. İstasyonların girişindeki tabelada eurodizel'in fiyatı yok ve kırsal motorini yalnızca motorin olarak yazdıklarından müşterileri yanıltabiliyor. Bu yüzden Shell'e GTL almak dışında girmiyorum. GTL ise Shell'in geliştirdiği, sıfır kükürte sahip bir mazot teknolojisi. Yakıt sistemini temizliyor. Depoyu bitirip 50-100 TL'lik alıyorum, sonra Total eurodisel'e devam.

    Total: Tüm bayilerinden almam. Oturduğum yerdeki şubesi iyi, fazla satışları yok, mazotları dinlenmiş oluyor ve menzili yüksek oluyor. Burdaki bayinin fiyatları bir miktar düşük, hizmet iyi, eli boş göndermiyorlar. Her defasında ıslak mendil veriyorlar. Mendilleri de kaliteli hani. Bir de dinamolu el feneri veriyorlar şu sıra.

    Opet: Yerli olduğu için bilmediğim yerlerde tercih ederim. Fiat'ın da yakıt sistemi garantisi vermesinden dolayı bir miktar güveniyorum.

    PO: Bir kez alma gafletinde bulundum, bir daha almayı düşünmüyorum. Motorun çalışması kötü şekilde değişmişti.

    Akpet, BP ve diğer küçük firmalardan ise almıyor, almayı da düşünmem.




  • Çevreyi daha az kirletiyoruz masalları bence züğürt tesellisi olmuş gerçekten, mazotun litresi 1 dolar olsa görürüm ben o çevrecileri. LPG furyası çıktığı dönemlerde bütün taksiciler çevreci olmuştu.
    Ne zaman 180bg üretirler o 1.3 lük motorlarla ,o zaman işte ben 1.300cc motorlu arabaya seve seve binerim, şu an çok erken. Araba sürmek bi zevktir! Umarım önümüzdeki yıllarda tatmin edici beygir üretilir bu motorlardan!!! 5 yıl sonra bende sizleyim inşallah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Imnobody -- 9 Aralık 2010; 17:37:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Imnobody

    Çevreyi daha az kirletiyoruz masalları bence züğürt tesellisi olmuş gerçekten, mazotun litresi 1 dolar olsa görürüm ben o çevrecileri. LPG furyası çıktığı dönemlerde bütün taksiciler çevreci olmuştu.
    Ne zaman 180bg üretirler o 1.3 lük motorlarla ,o zaman işte ben 1.300cc motorlu arabaya seve seve binerim, şu an çok erken. Araba sürmek bi zevktir! Umarım önümüzdeki yıllarda tatmin edici beygir üretilir bu motorlardan!!! 5 yıl sonra bende sizleyim inşallah

    1.4TSI 180 PS seat cupra skoda rs
    senin istediğin motor için 5 yıla gerek yok.
    1.4 'ü yapan 1.3 'u de yapar
    ayrıca Wankel motoru 1308 cc'dir. RX-8'de 192,215,231,240 ve 250 HP gücünde beş adet Wankel motoru vardır
    hemen katıl 1300 grubuna




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzt9


    quote:

    Orijinalden alıntı: Imnobody

    Çevreyi daha az kirletiyoruz masalları bence züğürt tesellisi olmuş gerçekten, mazotun litresi 1 dolar olsa görürüm ben o çevrecileri. LPG furyası çıktığı dönemlerde bütün taksiciler çevreci olmuştu.
    Ne zaman 180bg üretirler o 1.3 lük motorlarla ,o zaman işte ben 1.300cc motorlu arabaya seve seve binerim, şu an çok erken. Araba sürmek bi zevktir! Umarım önümüzdeki yıllarda tatmin edici beygir üretilir bu motorlardan!!! 5 yıl sonra bende sizleyim inşallah

    1.4TSI 180 PS seat cupra skoda rs
    senin istediğin motor için 5 yıla gerek yok.
    1.4 'ü yapan 1.3 'u de yapar
    ayrıca Wankel motoru 1308 cc'dir. RX-8'de 192,215,231,240 ve 250 HP gücünde beş adet Wankel motoru vardır
    hemen katıl 1300 grubuna



    Wankel motorları 40-50 bin km den sonra ölüyo. Mazda rx-8 forumları pert motor şikayetleriyle dolu Rx-8 alcaktık, son anda direkden döndük allahtan




  • Yalnız RX8 16 litre yakıyor.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.