Şimdi Ara

MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
2
Favori
18.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    MAKSİMUM 1300 cc DİZEL GRUBU olsun ister misiniz? Yani en az MTV ödeyen dizeller.

    - Çok az yakarız
    - Çok az kirletiriz
    - Ekstra vergi ödemek yerine o fark tutarla yılda en az 1500 km fazla yol gideriz
    - 3L yağ değiştiririz, yine çevreci ve tasarrufluyuz
    - Mevcut hız limitlerinde aynı yolları aynı sürede daha az para ödeyerek katederiz
    - Fayda/maliyet odaklıyız
    - Üstün ve güncel teknolojiyi aşırı hız değil, düşük yakıt tüketimi için kullanmayı tercih ederiz
    - Vergi ve yakıt fiyatları, artışları en az bizi etkiler
    - Çok gezeriz çok :), otomobil sahibi olmanın en iyi tarafı da özgürce gezebilmektir


    diyorsanız..

    Böyle bir gruba dahil olmak isteyebilirsiniz. Aynı düşünce yapısında olanlar için ortak platformda faydalı ve keyifli paylaşımlar olur, diğer otomobil sahiplerini de maksimum fayda minimum maliyet ekseninde buluşmaya özendirebiliriz düşüncesindeyim.

    Diğer araç sahipleri de her zaman konuğumuz olabilir, herkes görüş bildirebilir, soru sorabilir. Ama konumuzun <1300cm3 dizeller olduğunu unutmayalım.


    Bu grubun dizelciler grubundan bağımsız ve ayrı düşünülmesi gerekmiyor. Onun alt kümesi gibi düşünülebilir. Her ikisinde de yer alınabilir.

    1300 cc altı dizel, aklıma gelen TR'de satışta olan marka ve modelleri:

    FIAT Palio, Albea, 500, 500C, Punto, Grande Punto, Punto Evo, Linea, Fiorino, Doblo (1.3 multiJet)
    OPEL Corsa, Meriva, Astra, Combo (1.3 CDTI)
    VW Polo 1.2 TDI
    SEAT Ibiza 1.2 TDI
    SKODA Fabia 1.2 TDI
    KIA Picanto 1.1 CRDI


    --------
    2006 FIAT Albea 1.3 multijet Active + ABS AC 2AB CD AJ
    2010 FIAT Fiorino Emotion 1.3 multijet Comfort-matic



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozbak -- 4 Aralık 2010; 15:38:59 >







  • Tamda turbonun kendisini hisstettirmeye başladığı devirlerde bu ses turbodan olabilir bu arada sorunuzun cevabını konunun uzmanına sormak isterseniz şu foruma bir bakın derim :

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/mpage_34/f_/key_turbo%2Csarjli//tm.htm#41974283
  • http://www.facebook.com/home.php?#!/video/video.php?v=1233601484584

    buradan link koydum bu kendi aracım 200 km\h yapmıştık. motorda öyle aşırı bağırtı yok Erişim sağlayamazsanız bir siteye yüklerim oradan link atarım.
    Dipnot: sesli anlatımım berbattır kusura bakmayın....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    http://www.facebook.com/home.php?#!/video/video.php?v=1233601484584

    buradan link koydum bu kendi aracım 200 km\h yapmıştık. motorda öyle aşırı bağırtı yok Erişim sağlayamazsanız bir siteye yüklerim oradan link atarım.
    Dipnot: sesli anlatımım berbattır kusura bakmayın....


    Ehliyeti aldın mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    http://www.facebook.com/home.php?#!/video/video.php?v=1233601484584

    buradan link koydum bu kendi aracım 200 km\h yapmıştık. motorda öyle aşırı bağırtı yok Erişim sağlayamazsanız bir siteye yüklerim oradan link atarım.
    Dipnot: sesli anlatımım berbattır kusura bakmayın....


    Ehliyeti aldın mı?


    eylül 26 sında aldım hocam....:))) zaten altyapı vardı resmiyete bindi kendimide riske atmam zaten genelde dayımla beraber kullanırdık. artık ehliyetim var tek takılıyorum..:)))




  • arabada 5 kişi + bebek varmış, aman hocam yapmayın böyle. Allahtan sonu iyi bitmiş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    http://www.facebook.com/home.php?#!/video/video.php?v=1233601484584

    buradan link koydum bu kendi aracım 200 km\h yapmıştık. motorda öyle aşırı bağırtı yok Erişim sağlayamazsanız bir siteye yüklerim oradan link atarım.
    Dipnot: sesli anlatımım berbattır kusura bakmayın....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    arabada 5 kişi + bebek varmış, aman hocam yapmayın böyle. Allahtan sonu iyi bitmiş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    http://www.facebook.com/home.php?#!/video/video.php?v=1233601484584

    buradan link koydum bu kendi aracım 200 km\h yapmıştık. motorda öyle aşırı bağırtı yok Erişim sağlayamazsanız bir siteye yüklerim oradan link atarım.
    Dipnot: sesli anlatımım berbattır kusura bakmayın....




    yok ALLAH'a şükür bir aksilik olmadı. Zaten farkındaysan yol boştu genel olarak arada sırada basmak lazım yol bitmez yoksa 120 km yolu 40 dakika gibi bir sürede gelemezdik yoksa...:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qarez75

    Önümüz Kış.
    Özellikle Şu Aralar Aracımızın Motorunu Doğru Bir Şekilde Isıtmak,
    ve Motorumuzun Isınması Esnasında Turboya Zarar Vermemek İçin Ne Gibi Alternatifler Önerebilirsiniz ?



    Merhaba, sorunuzla ilgili en iyi kaynak aşağıda, turbolu araçların nasıl kullanılması gerektiğini üstadımız ayrıntılı olarak anlatıyor:

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Multijet motor 95 bg olarak Punto da yok diye biliyorum ama yanılıyor muyum?

    Bu arada hayırlı olsun güzel bir klüp olmuş.


    Çok teşekkürler öncelikle. :)

    Şu anda TR'de satışa sunulmadı ama Avrupa'da var. Punto Evo'da. TR'de de satılır yakında diye umut ediyorum. esas olay ise şunda:

    Punto EVO'nun eco:)rive denilen 85 hp lik 1.3 multiJet bir modeli daha var. Şehirdışı tüketim değeri: 3.0 L / 100 km


    linki:

    http://www.fiatpuntoevo.de/de/Motoren_und_technische_Daten/PuntoEvo_Motoren#1.3%2016V%20Multijet%2063%20kW%20%2885%20PS%29%3Cbr/%3Eund%20Start&Stopp-Automatik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozbak -- 6 Aralık 2010; 1:41:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Kural bellidir, soğuk havalarda (Sıfırın altındaki sıcaklıklarda) gaz vermeden ve hareket etmeden aracın rolantide en az bir dakika çalışması gerekir. Motor, normal sıcaklığına ulaşıncaya kadar da yüksek vites ve devirlere çıkmamak gerekli. Ilıman havada bu süreler biraz daha azalır.


    Bilgiler İçin Teşekkür Ederim


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    Merhaba, sorunuzla ilgili en iyi kaynak aşağıda, turbolu araçların nasıl kullanılması gerektiğini üstadımız ayrıntılı olarak anlatıyor:

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm



    Vermiş Olduğunuz Linkteki Konuyu 2 Gündür İnceliyorum.
    Kısa ve Öz Olarak Sizlerdende Duymak İstediğim İçin Sormuştum.
    Fikir Çatışması Yapmak Öğrenmek İçin Güzel Bir Yol
    Teşekkür Ederim ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluedreamms

    Merhaba,
    Bir gün önce yeni, Palio Premio 1.3 multijet aldım. 20 senedir ilk sıfır arabam oldu.
    Uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum.
    Bir önceki arabam Twingoydu ve km de 20 krş luk benzin sarfiyatı ile çok ekonomikti. Multijet li Palio yu tercih etmemin nedeni de düşük yıllık vergisi ve motoru oldu. Bir de fiyatı. Minimum fiyata maksimum donanımlı bir araç. Yolcu hava yastığı hariç hemen hemen her şey var. Bunu da anlamış değilim. Eksta konuyor tamamlayıcı paket adı altında.
    Dizel e bende alışma evresindeyim ve burda yazılanlar çok faydalı oldu.
    Henüz 53 km yol yaptım. 2000 devirden sonra çok fena çekiyor. Koltuğa yapışıyorum resmen... Beni şaşırttı. Serviste ki teslim eden arkadaşa sordum nasıl kullanayım diye, önemli değil nasıl isterseniz dedi. Motor yüksek teknoloji, eski zamanlarda ki gibi değil dedi
    Eski tamircime sordum fazla zorlama dedi. Yanlız arada bir uzun yolda 4000 bin devire çıkar, biriken kurumu atsın tavsiyesinde bulundu.
    Düşük devirde eskilerin tabiri ile motoru sağır yapmıyalım diye düşünmüştüm.

    Neyse yaşadıkça göreceğiz ve yazacağız... Millete faydamız olsun...



    Aracınız hayırlı olsun. Yaklaşık 8 yıllık benzin ve LPG'li araçlardan sonra bende palio mj'nin 2004'ünü aldım. Bir hafta oldu. Çok memnunum. HEnüz uzun yol deneyimim olmadı ama uzun yolda çok keyif verecek gibi gelio. 1.6, 1.4 kullanan biri olarak 1.3 her ikisinden de daha atak ve torkunu bulunca çekişi daha güçlü bir araç. Bende 2 ay boyunca sabahlara kadar düşünerek, araştırarak ve bu forumu hatim ederek kararımı vermişim. En doğru kararı verdiğimi düşünüyorum. aracımı aldıktan sonra OBK uzmanın açtığı bir topik var, çok çok faydalı olacağını düşünüyorum. Ben fırsat buldukça okuyorum, notlar alıyorum. İyi ki bu forum ve öyle yararlı topikler var diyorum. Orada kullanım ile ilgili özellikle OBK olmak üzere değerli arkadaşların tecrübeyle sabit önerileriyle hareket etmen yararına olur. Tekrar hayırlı olsun. Kazasız kullanın inşallah...
    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/mpage_1/f_/key_//tm.htm#22026445




  • Merhaba arkadaslar dün gebzeye gittim yaklaşık 77-78 km ve aracımı 110 km 2000 dd hıza sabitledim ve yol bilg. fotolarını çektim, yol boştu sırf bunları yakalamak için basmadım basamadım arkadaslar. Buyurun fotograflar.

    Not: ort. hız biraz düşmüş çünkü aracı az dinlendirdim o sırada azalmış vardığımda 105 km gösteriyordu, stop ettiğimde 98 e düşmüş....
    SAYGILAR.......

    http://img718.imageshack.us/i/01012011084.jpg/
    http://img210.imageshack.us/i/01012011085.jpg/
    http://img545.imageshack.us/i/01012011086.jpg/
    http://img832.imageshack.us/i/01012011087.jpg/




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.