DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
2.EL ARABA NASIL ALINIR ? (Benim derlediklerim içeride)
191
Cevap
90
Favori
69.095
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> 2.EL ARABA NASIL ALINIR ? (Benim derlediklerim içeride)
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2189 Mesaj
      08 Kasım 2010 00:40:11
      Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 2 aydır forumda hangi arabayı alıyım diye araştırma yapıyordum. İlk aracım olacağı için de alım-satım işleri nasıl yapılıyor, sahtekarlıklardan korunmak için neler yapmalıyız diye de baktım. Sözü fazla uzatmadan "ikinci el araba nasıl alınır?" konusunda kendi derlediklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

      Eksik gördüğünüz yanlar varsa, yada çok abartıyorsun dediğiniz yönler varsa parlaşırsanız sevinirim.





      İKİNCİ EL ARABA NASIL ALINIR?
      Alınacak araba göze kestirildikten sonra; (Eğer aracın plakası internette gözükmüyorsa, telefon edip sorulur. "Telefondaki internetteki aracınızı gördüm" bilgi almak istiyorum demekte fayda var. Eğer hangi araç derse bilin ki o galericidir) (ayrıca aracın ruhsat sahibi olup olmadığını ve vergi borcu olmadığına dair kağıdın elinde olup olmadığını sorun. Sanırım noter satışı öncesi satıcıda vergi borcu olmadığına dair bir kağıt olması gerekiyor. Eğer bu yoksa almanız gerekbilir. Arkadaşlar detaylandırırsa sevinirm.)

      1-
      www.turkiye.gov.tr üzerinden aracın plakası sorgulatılır. (1 TL ile ptt den şifre alıp giriş yapabiliyorsunuz)
      Burada
      -Araç çalıntı mı?
      -Araç üzerinde rehin, hak mahrumiyeti var mı?
      -Aracın en son satımı ne zaman yapılmış öğrenilir. (Arabanın en son el değiştirme tarihi satıcının dürüst olup-olmadığını anlamada kullanılabilir. Ne zaman aldınız sorusuna farklı bir yanıt verirse telefonda şüphelenmekte fayda var.)


      2-
      Arabanın plakası tramer den sms ile sorgulatılır. Aşağıda yazdıklarımı 5664 e sms gönderirseniz aracın hasar durumu vs. geliyor.
      -plakaNo
      -KASKO plakaNo
      -HS S sasiNo
      -HS M motorNo

      Yukarıda verdiklerimden ilki aracın hasarını plakadan sorgulamaya yarıyor. plakanın başına kasko yazıp gönderirseniz, arabanın sigorta bilgileri geliyor. Bu şekilde aracın hasar durumu ve sigorta bilgileri hakkında bilgi alabilirsiniz. Her bir sms ücreti 2-3 tl arasında bir masraf tutuyor. (sigorta-kasko sorgulatması yapmadım detaylarını bilmiyorum. Ancak hasar sorgulaması yaptığımızda kaç hasarı olduğu ve hasarların tutarları sms olarak geliyor. Bazı hasarların tutarı yazmıyor. Tutarı yazmayan hasarlar hakkında da ekleyecek bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.)

      Forumda bir arkadaş kandırıldığını söylemiş. Ve arabayı görmeye gittiğinizde ruhsattaki şasi no ve motor no yu kullanarak da sorgulama yapmamızı önerdi.

      3-
      Eğer arabanın hasarı ve telefonda adamı gözünüz tuttuysa artık aracı görmeye gidebilirsiniz.
      Aracı görmeye gittiğinizde ruhsatı alıp
      -plaka
      -şasi no
      -motor no
      bilgilerini araba ile karşılaştırın. Ruhsat ile araba bilgileri tutuyor mu diye bakın. (Yalnız bu kısım biraz zor. Şahsen motor numarası ve şasi numarasının nerede yazılı olduğunu bilmiyorum. Eğer servisler kontrol ediyorsa bilgilendirirseniz sevinirim)


      4-
      Araba incelenir.
      -Arabanın kaportası incelenir. Bu konuda da fazla bilgim yok, ama değişen parça varsa renk tonu farklılığından anlaşılabiliyor. Ekleyecekleri olan varsa minnettar olurum.
      -Arabanın lastiklerinin durumuna bakılır.
      -Arabanın kapıları açılıp örtülüyor mu diye kontrol edilir mi.
      -Arabanın camları açılıp örtülüyor mu diye kontrol edilir.
      -Arabanın kliması kontrol edilir.
      -Arabanın döşemesine, direksiyonuna vs. eskimiş yıpranmış mı diye bakılır.
      -Arabanın farları-aydınlatmaları-radyosu vs. kontrol edilir.

      Ekleyecekleri olanlar varsa lütfen paylaşssın. Bunların nasıl bakılacağı hakkında da detaylara girebilirsek iyi olur.

      5-
      Arabanın durumuna göre adamla pazarlığa girişilir. Arabanın durumuna göre bir fiyat verilir. Pazarlık konusunda tecrübem olmadığı için daha fazla yardımcı olamıyorum.

      Satıcı ile şu şekilde anlaşılır. Arabayı servise göstereceğim, eğer dediğin gibiyse- arabanın başka hasarı yoksa aracı anlaştığımızdan fiyattan alacağım denir.
      (servise gösterdikten sonra, satıcı ile pazarlık yapma şansınız azalıyor. Çünkü servise para ödemiş oluyorsunuz ve arabayı alma ihtimaliniz yüksek. Satıcı fiyat kırmayacaktır.)

      (Kapora da bu kısımda veriliyor sanırım. Ancak ben kapora verme taraftarı değilim. Nasıl olsa servise para ödenecek. Kapora konusunda da ekleyecekleriniz varsa lütfen paylaşın.)

      6-
      Araba bir sigorta şirketine götürülüp sorgulatılır. Pert kayıdı, sigorta yapılmamasına dair bir engel var mı baktırılır. (Bunu pek yapan yok sanırım. Tramer kayıtları ile paralellik gösteriyor. Bu adım belki atlanabilir. Yorumlarınızı bekliyorum.)

      7-
      Araba yetkili servise götürülür. Ekspertiz raporu istenir. Bu rapor yetkili servisin vereceği imzalı bir rapor olduğu için ustaya-sanayiciye-kaportacıya göstermekten daha garantili bir yöntemdir. Ücret konusunda detaylı bilgim yok, ancak 100 tl civarında diye duydum.

      Servisin verdiği raporda, arabanın masrafı çıkmazsa satış işlemine geçilir. Eğer masrafı varsa bir miktar daha pazarlık yapılabilir yada arabadan cayılır.

      8-
      Satıcı ile banka şubesine gidilir. Bankadan bloke çek hazırlatılır. Peki bloke çek nedir. Bloke çek sizin hesabınızdaki parayı bloke eder (bir nevi banka şubesi parayı kendisine alır). Bloke çek satıcının ismine hazırlanır. Bloke çek hazırlanabilmesi için bankada yeterli paranızın olması gerekir. Bloke çek ile çekin karşılıksız çıkması mümkün değil, zira para artık banka şubesinindedir ve satıcı için de bir riski yoktur. Bloke çeki bankadan alıcı alır.

      Bloke çekin dezavantajı biraz zaman alması, işlem masrafı ve satıcının parayı o şubeden çekebilecek olmasıdır. Ancak yanınızda para taşıma gibi bir riske girmek durumunda kalmazsınız.

      9-
      Çeki cebinize attıktan sonra satıcı ile birlikte notere gidebilirsiniz. Noterde imzalar atılırken satıcıya çeki teslim edin. Noter masrafını alıcı öder. 69 TL gibi bir yürütme masrafı var.

      Eğer plaka da değişecekse bir miktar daha tutuyor diye biliyorum. (plaka değişim ücreti ve yapılacak işlemleri paylaşan olursa sevinirim.)

      10-
      Satıcıdan arabanın anahtarını teslim alın. Tokalaşın ve ayrılın.






      Ekleyecekleriniz, eleştirecekleriniz varsa lütfen çekinmeyin. İnternetteki bilgiler çok dağınık, burada biraz da olsa toparlayabilirsek ve güvenilir bir yöntem oturtabilirsek buradaki çoğu arkadaşımızın faydalanacağını düşünüyorum.




      Anahtar kelimeler: 2.el, ikinci el, ikinci el araba araç vasıta otomobil nasıl alınır, araba otomobil nasıl satılır, araba alım satımı, ikinci el araç araba yürütme


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HITM@N -- 8 Kasım 2010; 0:52:55 >
      cicekli820 bu mesajı paylaştı
      _____________________________

    • Yarbay
      3716 Mesaj
      08 Kasım 2010 08:35:03
      güzel bir paylaşım olmuş..
      elinize sağlık


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      371 Mesaj
      08 Kasım 2010 09:27:39
      güzel paylaşım teşekkürler..


      _____________________________

    • Yarbay
      2159 Mesaj
      08 Kasım 2010 11:15:24
      Ben plaka değişimi yapacağımı söyledim, notere 132lr (İstanbul'da) verdim. Geldikten sonra 60lr şoförler derneğine verdim (plaka, dosya masrafı).Trafik şubesinde her hangi bir ücret alınmadı, plaka değişimi için noterin hazırladığı ikinci nüsha yeterli oluyormuş.


      _____________________________

    • Yarbay
      5664 Mesaj
      08 Kasım 2010 12:13:43
      Teşekkürler.Güzel bir klavuz olmuş


      _____________________________

      Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/
    • Binbaşı
      1662 Mesaj
      08 Kasım 2010 12:17:51
      Konu için teşekkürler.
      Favorilerime ekledim.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      481 Mesaj
      08 Kasım 2010 13:54:22
      aynı kıstasları uygulayan çok yakından tanıdığım bir arkadaşım 1 senedir araba alamadı. ben bile pes ettim. kabul ediyorum para kolay kazanılmıyor; ama amaç ile araç kavramları birbirine girmemeli. çünkü iş paranoyaklığa doğru gidiyor. geçmişte pert kaydı yoksa(ki aslında bu kavramda ülkemizde yanlış biliniyor) ve motor aksamında sorun yoksa fazla düşünmeyin ve alın. Boyası, şusu, busu derken çoğu kişi borca girip sıfır araba alıyor. milli servet boşa gidiyor. saygılarımla


      _____________________________

      saygılarımla
    • Yarbay
      10355 Mesaj
      08 Kasım 2010 15:31:05
      çok güzel hazırlanmış, ihtiyaç olan bir konuydu

      7. aşamadan önce satıcı ile ön sözleşme yapılabilir, ya da servis yetkilisinin önünde "bak arkadaş dediklerinden farklı bişey çıkmazsa expertiz ücretini ben ödeyeceğim, ama farklı bişey çıkarsa sen ödeyeceksin" denilmesi gerekir bence, kabul etmezse zaten yüzde 90 başka bişey vardır o işte

      geçen bizim araba için 2 adam geldi birlikta gittik sanayiye ben önce ustaya söyledim tampon değişti şehir içinde arkadan vurdular dedim, usta tam yarım saat aradı taradı akü şarj durumuna yağına suyuna silecek motoruna varana dek baktı hiçbirşey bulamadı

      sağol ustam sayende araba da elden geçmiş oldu dedim sinirli sinirli bakmıştı


      _____________________________

      Acer AS5740G-434G50Bi
      CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
      Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!
    • Yüzbaşı
      258 Mesaj
      08 Kasım 2010 16:23:12
      Yanlış hatırlamıyorsam bu yazının orjinali ekşisözlük'te bulunuyor. Kendin yazmamışsın, alıntı yaptığın yeri mesajının sonuna ilave etseydin iyi olurdu.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1081 Mesaj
      08 Kasım 2010 18:49:01
      ÜSTADIM NE GÜZEL YAZMIŞSIN FAKAT ÖNEMLİ OLMADIĞINI DÜŞÜNDÜĞÜN ÇOK ÖNEMLİ EKLEMELER YAPICAM

      1
      Plakayı sorguladığında marka renk de çıkıyordu sanıyorum

      2
      Ruhsatta şase numarası yazar bu numarayı kontrol et; ama sadece cam altındaki şeritten değil.
      Mesela Fordlarda ön yolcunun ayak bastığı yerde taban döşemesinin hafifce kaldırılmasıyla şase numarası okunur, vw lerde silecek altlarında mühürlüdür.
      Yani şase numarasının mühürlendiği yerden kontrol et.
      Bazen herşey yolunda olmasına rağmen ruhsata şase numarasını yazarken yanlış yazıyorlar o zaman satıcıya "git trafiğe bunu düzelttir" dersin adam ilgilenmezse sende arabayla ilgilenmezsin.
      Sırf şase ile ruhsat numarası tutmuyor diye satıcıyı düzenbaz sanma bazen hakkaten yanlışlıklar olabiliyor ama bunu gitsin düzelttirsin.

      3
      Bazen sıfır arabalarda bile motor ciddi arıza sonucu sökülmüş yerine yenisi takılmış olabiliyor
      Kaldırt lifte motor numarasını kontrol ettir.
      Şasenin tutması yetmez.

      4
      Motor ve şase numarasını bilgisayar bağlayarakta kontrol ettir. Birde mühürlendiği yerlere bak kaynakla falan monte edilmiş olmasın :)

      5
      Eğer şase ve motor tamamsa ...
      Bağlat elektronik cihazı turbo basıncı arıza kayıtları km falan bir güzel kontrol ettir.

      6
      Şase numarası ile bir sigortacıya git ve sigorta yaptırmak istediğini söyle bir sıkıntı varsa orda çıkar

      7
      Tüm yetkili servis kayıtları tüm servislerden gözükmeyebiliyor, bir markanın kayıtlarını incelemek için şehrindeki tüm yetkili servisleri ara

      8
      Arabayı lifte kaldırt alt sacını çıkartır akıtan yerleri varmı baktır

      9
      ön düzenine baktırt

      10
      Kaporta olayını el aletiyle kontrol ettirt.
      Bazen sıfır araçlarda bile boya veya değişen olabiliyor, fabrikada sağını solunu vuruyorlar veya taşıma sırasında zarar görüyor
      Bu nedenle sıfır araba alırken dahi kaporta kontrolü yaptırt

      11
      Trafikte haczi rehni borcu varmı kontrol ettirt


      12
      Lastiklerde balon olur balonlu kesimi içe alırlar
      Liftteyken lastik iç taraflarınıda kontrol ettir.

      13
      İnsanlar asıl yukarıda ve senin yazdıklarını incelemiyor sadece km olayına bakıyorlar
      dizel bir VW 1 milyon km ağır bakım istemeden yapar
      TOFAŞlar 450 binden fazla yapar
      km ye fazla takılma adam gaz-fren yapmıştır sürekli canına okumuştur aracın veya ılımlı kullanmıştır

      14
      Adama sor kaç lt yakıyorsun diye eğer makul bir değer söylerse sakin ılımlı kullanıyor demektir

      15
      Adama sor fren balatasını kaç km değiştirdin diye
      Eğer 70 bin 80 bin derse ılımlı kullanıyordur

      16
      Debriyaj balatasının durumunu merak ediyorsan el frenini kuvvetlice çek tak birinci vitese arabayı zorla eğer araç yola yapışıyorsa kaçırmıyordur eğer hissetmezse kaçırıyordur
      Debriyaj balatası km yaparak tükenmez ne kadar ılımlı kullnırsan o kadar uzun dayanır ben 30 binde değiştirende biliyorum 270 binde değiştirende


      17
      Yakıt depo kapağını aç eğer orda sonradan yapılmış ufak bir vida deliği varsa bu araça akaryakıt tanıtım cihazı takılmış demektir yani büyük ihtimalle şirket arabası veya kiralıktır.
      fiyatı ona göre belirle...

      18
      Eğer yapabilirsen aracın polen filtrelerine bak eğer orjinal ise iyi yok piyasa malı ise satıcı pinti ve ucuzcu demektir.

      19
      Birde döşeme koltuk falan iyice incele kokla bir arkadaşımın köpeği vardı arabanın canına okumuştu....

      BİTTİ


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 8 Kasım 2010; 19:18:47 >
      _____________________________

      http://www.sevenhill.com/
      nw9440, pavilion g6, caravelle & polo
    • Binbaşı
      1081 Mesaj
      08 Kasım 2010 19:20:15

      quote:

      Orijinalden alıntı: ugurgazi

      aynı kıstasları uygulayan çok yakından tanıdığım bir arkadaşım 1 senedir araba alamadı. ben bile pes ettim. kabul ediyorum para kolay kazanılmıyor; ama amaç ile araç kavramları birbirine girmemeli. çünkü iş paranoyaklığa doğru gidiyor. geçmişte pert kaydı yoksa(ki aslında bu kavramda ülkemizde yanlış biliniyor) ve motor aksamında sorun yoksa fazla düşünmeyin ve alın. Boyası, şusu, busu derken çoğu kişi borca girip sıfır araba alıyor. milli servet boşa gidiyor. saygılarımla


      Doğru, iyi uyarı...


      _____________________________

      http://www.sevenhill.com/
      nw9440, pavilion g6, caravelle & polo
    • Yarbay
      10355 Mesaj
      08 Kasım 2010 20:18:24
      önemli olan yalan var mı yok mu, km orjinal mi?

      diğer hususlar çok da önemli değil, kapı değişmiş, bagaj değişmiş, kaput değişmiş, ayna, tampon değişmiş... ya da boya var... önemli olan ne olduğu değil, hasarın nasıl oluştuğu, ufak tefek hasarlardan da oluşabiliyor bunlar, hasarın geçmişini öğrenmek gerekir, nerede onarıldığını öğrenmek gerekir, yetkili servisinde yapılmışsa hiç sıkıntı olmuyor bu şekilde 2 adet aracı (92 model renault 21 concorde, devrilmişti uzun yolda, 2003 model honda civic, uzun yolda yana yatmıştı, ikisinde de tavan dahil işlem vardı) uzun yıllar kullananları tanıyorum concorde bizim, civic kuzenin concorde'a 8 yıl bindik civic'e de 5 yıldır biniyorlar hiçbir sorun olmadı



      _____________________________

      Acer AS5740G-434G50Bi
      CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
      Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!
    • Binbaşı
      1056 Mesaj
      08 Kasım 2010 20:40:47

      quote:

      Orijinalden alıntı: HITM@N

      Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 2 aydır forumda hangi arabayı alıyım diye araştırma yapıyordum. İlk aracım olacağı için de alım-satım işleri nasıl yapılıyor, sahtekarlıklardan korunmak için neler yapmalıyız diye de baktım. Sözü fazla uzatmadan "ikinci el araba nasıl alınır?" konusunda kendi derlediklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

      Eksik gördüğünüz yanlar varsa, yada çok abartıyorsun dediğiniz yönler varsa parlaşırsanız sevinirim.





      İKİNCİ EL ARABA NASIL ALINIR?
      Alınacak araba göze kestirildikten sonra; (Eğer aracın plakası internette gözükmüyorsa, telefon edip sorulur. "Telefondaki internetteki aracınızı gördüm" bilgi almak istiyorum demekte fayda var. Eğer hangi araç derse bilin ki o galericidir) (ayrıca aracın ruhsat sahibi olup olmadığını ve vergi borcu olmadığına dair kağıdın elinde olup olmadığını sorun. Sanırım noter satışı öncesi satıcıda vergi borcu olmadığına dair bir kağıt olması gerekiyor. Eğer bu yoksa almanız gerekbilir. Arkadaşlar detaylandırırsa sevinirm.)

      1-
      www.turkiye.gov.tr üzerinden aracın plakası sorgulatılır. (1 TL ile ptt den şifre alıp giriş yapabiliyorsunuz)
      Burada
      -Araç çalıntı mı?
      -Araç üzerinde rehin, hak mahrumiyeti var mı?
      -Aracın en son satımı ne zaman yapılmış öğrenilir. (Arabanın en son el değiştirme tarihi satıcının dürüst olup-olmadığını anlamada kullanılabilir. Ne zaman aldınız sorusuna farklı bir yanıt verirse telefonda şüphelenmekte fayda var.)


      2-
      Arabanın plakası tramer den sms ile sorgulatılır. Aşağıda yazdıklarımı 5664 e sms gönderirseniz aracın hasar durumu vs. geliyor.
      -plakaNo
      -KASKO plakaNo
      -HS S sasiNo
      -HS M motorNo

      Yukarıda verdiklerimden ilki aracın hasarını plakadan sorgulamaya yarıyor. plakanın başına kasko yazıp gönderirseniz, arabanın sigorta bilgileri geliyor. Bu şekilde aracın hasar durumu ve sigorta bilgileri hakkında bilgi alabilirsiniz. Her bir sms ücreti 2-3 tl arasında bir masraf tutuyor. (sigorta-kasko sorgulatması yapmadım detaylarını bilmiyorum. Ancak hasar sorgulaması yaptığımızda kaç hasarı olduğu ve hasarların tutarları sms olarak geliyor. Bazı hasarların tutarı yazmıyor. Tutarı yazmayan hasarlar hakkında da ekleyecek bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.)

      Forumda bir arkadaş kandırıldığını söylemiş. Ve arabayı görmeye gittiğinizde ruhsattaki şasi no ve motor no yu kullanarak da sorgulama yapmamızı önerdi.

      3-
      Eğer arabanın hasarı ve telefonda adamı gözünüz tuttuysa artık aracı görmeye gidebilirsiniz.
      Aracı görmeye gittiğinizde ruhsatı alıp
      -plaka
      -şasi no
      -motor no
      bilgilerini araba ile karşılaştırın. Ruhsat ile araba bilgileri tutuyor mu diye bakın. (Yalnız bu kısım biraz zor. Şahsen motor numarası ve şasi numarasının nerede yazılı olduğunu bilmiyorum. Eğer servisler kontrol ediyorsa bilgilendirirseniz sevinirim)


      4-
      Araba incelenir.
      -Arabanın kaportası incelenir. Bu konuda da fazla bilgim yok, ama değişen parça varsa renk tonu farklılığından anlaşılabiliyor. Ekleyecekleri olan varsa minnettar olurum.
      -Arabanın lastiklerinin durumuna bakılır.
      -Arabanın kapıları açılıp örtülüyor mu diye kontrol edilir mi.
      -Arabanın camları açılıp örtülüyor mu diye kontrol edilir.
      -Arabanın kliması kontrol edilir.
      -Arabanın döşemesine, direksiyonuna vs. eskimiş yıpranmış mı diye bakılır.
      -Arabanın farları-aydınlatmaları-radyosu vs. kontrol edilir.

      Ekleyecekleri olanlar varsa lütfen paylaşssın. Bunların nasıl bakılacağı hakkında da detaylara girebilirsek iyi olur.

      5-
      Arabanın durumuna göre adamla pazarlığa girişilir. Arabanın durumuna göre bir fiyat verilir. Pazarlık konusunda tecrübem olmadığı için daha fazla yardımcı olamıyorum.

      Satıcı ile şu şekilde anlaşılır. Arabayı servise göstereceğim, eğer dediğin gibiyse- arabanın başka hasarı yoksa aracı anlaştığımızdan fiyattan alacağım denir.
      (servise gösterdikten sonra, satıcı ile pazarlık yapma şansınız azalıyor. Çünkü servise para ödemiş oluyorsunuz ve arabayı alma ihtimaliniz yüksek. Satıcı fiyat kırmayacaktır.)

      (Kapora da bu kısımda veriliyor sanırım. Ancak ben kapora verme taraftarı değilim. Nasıl olsa servise para ödenecek. Kapora konusunda da ekleyecekleriniz varsa lütfen paylaşın.)

      6-
      Araba bir sigorta şirketine götürülüp sorgulatılır. Pert kayıdı, sigorta yapılmamasına dair bir engel var mı baktırılır. (Bunu pek yapan yok sanırım. Tramer kayıtları ile paralellik gösteriyor. Bu adım belki atlanabilir. Yorumlarınızı bekliyorum.)

      7-
      Araba yetkili servise götürülür. Ekspertiz raporu istenir. Bu rapor yetkili servisin vereceği imzalı bir rapor olduğu için ustaya-sanayiciye-kaportacıya göstermekten daha garantili bir yöntemdir. Ücret konusunda detaylı bilgim yok, ancak 100 tl civarında diye duydum.

      Servisin verdiği raporda, arabanın masrafı çıkmazsa satış işlemine geçilir. Eğer masrafı varsa bir miktar daha pazarlık yapılabilir yada arabadan cayılır.

      8-
      Satıcı ile banka şubesine gidilir. Bankadan bloke çek hazırlatılır. Peki bloke çek nedir. Bloke çek sizin hesabınızdaki parayı bloke eder (bir nevi banka şubesi parayı kendisine alır). Bloke çek satıcının ismine hazırlanır. Bloke çek hazırlanabilmesi için bankada yeterli paranızın olması gerekir. Bloke çek ile çekin karşılıksız çıkması mümkün değil, zira para artık banka şubesinindedir ve satıcı için de bir riski yoktur. Bloke çeki bankadan alıcı alır.

      Bloke çekin dezavantajı biraz zaman alması, işlem masrafı ve satıcının parayı o şubeden çekebilecek olmasıdır. Ancak yanınızda para taşıma gibi bir riske girmek durumunda kalmazsınız.

      9-
      Çeki cebinize attıktan sonra satıcı ile birlikte notere gidebilirsiniz. Noterde imzalar atılırken satıcıya çeki teslim edin. Noter masrafını alıcı öder. 69 TL gibi bir yürütme masrafı var.

      Eğer plaka da değişecekse bir miktar daha tutuyor diye biliyorum. (plaka değişim ücreti ve yapılacak işlemleri paylaşan olursa sevinirim.)

      10-
      Satıcıdan arabanın anahtarını teslim alın. Tokalaşın ve ayrılın.






      Ekleyecekleriniz, eleştirecekleriniz varsa lütfen çekinmeyin. İnternetteki bilgiler çok dağınık, burada biraz da olsa toparlayabilirsek ve güvenilir bir yöntem oturtabilirsek buradaki çoğu arkadaşımızın faydalanacağını düşünüyorum.




      Anahtar kelimeler: 2.el, ikinci el, ikinci el araba araç vasıta otomobil nasıl alınır, araba otomobil nasıl satılır, araba alım satımı, ikinci el araç araba yürütme



      Bukadar detaya girip araba almaya kalkarsan her seferinde alamadan dönersin.sakınan göze çöp batar


      1.Araç Tramerden sorgulatılır.

      2.Ruhsat bilgileri araçla karşılaştırlır.

      3.Ustasına yada sevisine gösterilir.(satıcının söylediği herşeye itibar edilmez ve güvenilmez)

      4.Alıyorsan satıcıyla pazarlığını anlaşmanı yapar notere geçersin.

      5.Sonuç itibariyle 2. el alındığı için çıkacak olan küçük sürprizlere normal bakıp masraf edilip kullanıma devam edilir.



      _____________________________

    • Yarbay
      2125 Mesaj
      08 Kasım 2010 20:50:58
      arkadaşlar bu mesaj göndererek hasar sorgulama ile ilgili olarak birşey sormak istiyorum..

      aracı aldığımda plakası farklıydı ve ben plakayı değiştirdim..

      Şimdi mesaj gönderdiğim zaman bana üzerindeki plakaya bakarak mı hasar durumunu söyleyecekler yoksa aracın eski plakasındaki hasarlarıda gözükür mü?

      buna tam net cevap alabilirsem çok sevinirim

      EDIT: Msj gönderdim içim rahatladı Plaka değişmiş olsa dahi eski hasarları geliyor..

      Gelen msj şu şekilde;

      Kayıtlarımıza göre ***0168 SasiNo lu aracın iki adet hasarı mevcuttur.
      HSR1: 20.04.2009, Çarpma
      HSR2: 14.10.2008, Çarpma


      Vallahide billahide içim rahatladı yahuu

      kazaların izleri belli zaten, birinde yalnızca arka kapı değişmiş (şasede birşey yok 3-4 usta baktı, Sadece Kapı değişmiş dediler)
      diğeri de önden vurmuş, tamponda boya çatlakları var (çamurluklar kaput vs hepsi orjinal, tamponda orjinal ancak dediğim gibi boya çatlakları var)

      aldığımız günden beri içime dert olmuştu araç acaba pert mi acaba şumu bumu diye.. O yüzden şimdi okuyunca sevindim


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !!!Chinogolog!!! -- 8 Kasım 2010; 21:02:54 >
      _____________________________

      '05 Honda Civic VTEC 1.6 LS Manuel White 110hp
    • Yarbay
      4996 Mesaj
      08 Kasım 2010 21:04:58
      Noterde satış sözleşmesine kilometreyi de not olarak düşün. "Bu arabayı inceledim, beğendim, kendi rızamla alıyorum, mır mır mır..." gibi bir sözleşmedir o. Oraya "şu kilometredeki..." diye ekleme yapsın noter. Böylece ilerde km'nin düşürüldüğünü anlarsanız satışı iptal edebilime, aracı geri verme hakkınız olur.

      Bunu hepimiz yaparsak, standart uygulama olan km düşürme de zamanla yok olur.


    • Binbaşı
      1081 Mesaj
      08 Kasım 2010 21:51:35

      quote:

      Orijinalden alıntı: Karbon 12

      Noterde satış sözleşmesine kilometreyi de not olarak düşün. "Bu arabayı inceledim, beğendim, kendi rızamla alıyorum, mır mır mır..." gibi bir sözleşmedir o. Oraya "şu kilometredeki..." diye ekleme yapsın noter. Böylece ilerde km'nin düşürüldüğünü anlarsanız satışı iptal edebilime, aracı geri verme hakkınız olur.

      Bunu hepimiz yaparsak, standart uygulama olan km düşürme de zamanla yok olur.


      Bu faydalı olur.
      Hile yapmadan aracını satmak isteyenler çok zorda kalıyor.



      _____________________________

      http://www.sevenhill.com/
      nw9440, pavilion g6, caravelle & polo
    • Binbaşı
      1081 Mesaj
      08 Kasım 2010 22:02:23
      quote:

      Orijinalden alıntı: crazyarif

      önemli olan yalan var mı yok mu, km orjinal mi?

      diğer hususlar çok da önemli değil, kapı değişmiş, bagaj değişmiş, kaput değişmiş, ayna, tampon değişmiş... ya da boya var... önemli olan ne olduğu değil, hasarın nasıl oluştuğu, ufak tefek hasarlardan da oluşabiliyor bunlar, hasarın geçmişini öğrenmek gerekir, nerede onarıldığını öğrenmek gerekir, yetkili servisinde yapılmışsa hiç sıkıntı olmuyor bu şekilde 2 adet aracı (92 model renault 21 concorde, devrilmişti uzun yolda, 2003 model honda civic, uzun yolda yana yatmıştı, ikisinde de tavan dahil işlem vardı) uzun yıllar kullananları tanıyorum concorde bizim, civic kuzenin concorde'a 8 yıl bindik civic'e de 5 yıldır biniyorlar hiçbir sorun olmadı






      Kaza geçirmiş bir araç tekrar kaza geçirdiğinde akordiyon gibi aracın katlanma riski var.
      Al eline bir sac parçasını birkaç kere ey en sonunda yumuşar işte bu birinci risk
      Diyelimki araç devrildi tavan çökmedi herkes sağ çıktı araç toplandı aynı kazayı birdaha yaptığında içinden sağ çıkmayabilir yolcular....

      Kaporta tamir edilirken kaynakla boya ve galvaniz yakılıyor dıştan gıcırda gözükse içten çürüyor ......

      Sen hiç kaportası tamir edilen bir araç gördün mü????
      Araç mengenelerle alttan tutturulur gerilir etrafta hortumları vidaları dağınık.....
      Kaynakla borusu kablosu yanlışlıkla yanar .....

      Aracın şasesi hafifte olsa eğrilse rulmanlar lastikler hızlı aşınır adam gibi ön düzen tutmaz falan filan dolu şeys ayarım sana
      Devrilince direklerde ufak bir yatma olsa kapılardan su alır ses olur bimem ne kimsede bulamaz derdini aracın...

      Ancak ısıl işlem görmeden derin zımpara falanda yapılmadan tamir edilmişse bir sorun olmaz zaten bu şekilde tamirlerde anlaşılmaz....

      Parça değişimine gelince çamurluklar kaputlar ve kapılar değişiyor ama kalan yerlerde hep kaynak var.....
      Bence parça yenisi ile değişmişse sorun olmaz ama tamir veya şase ile ilgili en ufak olay fiyatı düşürür....

      Peki kazalı araba kullnılmazmı elbette kullnılır hemde yıllarca....


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 8 Kasım 2010; 22:07:09 >
      _____________________________

      http://www.sevenhill.com/
      nw9440, pavilion g6, caravelle & polo
    • Binbaşı
      1021 Mesaj
      08 Kasım 2010 22:07:41
      tanıdık bir galericiye gidilir,
      -memed emmi 15,16 bine hb.sedan temiz bir araba lazım
      -ben de 2005 megane,2003 bora var 23binsana 22olur
      -yooh mehmed emmi gücüm yetmez
      sonra pazar dolasılır temiz bişey bulunamaz bulunanlar da anasının gözüdür zaten.
      -memed emmi sen bu arabalardan hangisini tavsiye edersin
      -2003 ama bineceksen borayı al üzmez seni piyasadan iki bin fazla ama ben de pahalıya aldım
      -vurugu carıgı var mı
      -yooh sadece sag camurlukta üç parmak
      -20bin olmaz mı
      -olmaz zaten hocamın hatrına düştüm
      peder bey gelir(hoca)onun hatrına 21500olur.satısı alınır.
      ertesi gün sabah trafikdeki işler halledilir(ilk arabamı byl almıstım


      _____________________________

    • Yarbay
      10355 Mesaj
      08 Kasım 2010 23:26:21

      quote:

      Orijinalden alıntı: nogretse


      Alıntıları Göster






      Kaza geçirmiş bir araç tekrar kaza geçirdiğinde akordiyon gibi aracın katlanma riski var.
      Al eline bir sac parçasını birkaç kere ey en sonunda yumuşar işte bu birinci risk
      Diyelimki araç devrildi tavan çökmedi herkes sağ çıktı araç toplandı aynı kazayı birdaha yaptığında içinden sağ çıkmayabilir yolcular....

      Kaporta tamir edilirken kaynakla boya ve galvaniz yakılıyor dıştan gıcırda gözükse içten çürüyor ......

      Sen hiç kaportası tamir edilen bir araç gördün mü????
      Araç mengenelerle alttan tutturulur gerilir etrafta hortumları vidaları dağınık.....
      Kaynakla borusu kablosu yanlışlıkla yanar .....

      Aracın şasesi hafifte olsa eğrilse rulmanlar lastikler hızlı aşınır adam gibi ön düzen tutmaz falan filan dolu şeys ayarım sana
      Devrilince direklerde ufak bir yatma olsa kapılardan su alır ses olur bimem ne kimsede bulamaz derdini aracın...

      Ancak ısıl işlem görmeden derin zımpara falanda yapılmadan tamir edilmişse bir sorun olmaz zaten bu şekilde tamirlerde anlaşılmaz....

      Parça değişimine gelince çamurluklar kaputlar ve kapılar değişiyor ama kalan yerlerde hep kaynak var.....
      Bence parça yenisi ile değişmişse sorun olmaz ama tamir veya şase ile ilgili en ufak olay fiyatı düşürür....

      Peki kazalı araba kullnılmazmı elbette kullnılır hemde yıllarca....

      zaten örnekler uç örneklerdi, demek istediğim aynen sizin yazdıklarınızdı, bizim alıcılar yüzünden aracın çamurluğu yamuk, kasko da vasr ama babam değiştirtmiyor, çok göze batmıyor ama yine de ufak darbeler var (ben yaptım)


      _____________________________

      Acer AS5740G-434G50Bi
      CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
      Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!
    • Yarbay
      5446 Mesaj
      11 Aralık 2010 00:15:23
      Güzel başlık olmuş, mesajımız olsun.


      _____________________________

    • Yarbay
      4386 Mesaj
      11 Aralık 2010 00:39:01
      2. el araç almaktan soğudum.


      _____________________________

    • Yarbay
      4474 Mesaj
      15 Mart 2011 19:17:04
      Soranlar var,yukarı


      _____________________________

    • Yarbay
      2086 Mesaj
      15 Mart 2011 21:41:37

      quote:

      Orijinalden alıntı: dnz60

      tanıdık bir galericiye gidilir,
      -memed emmi 15,16 bine hb.sedan temiz bir araba lazım
      -ben de 2005 megane,2003 bora var 23binsana 22olur
      -yooh mehmed emmi gücüm yetmez
      sonra pazar dolasılır temiz bişey bulunamaz bulunanlar da anasının gözüdür zaten.
      -memed emmi sen bu arabalardan hangisini tavsiye edersin
      -2003 ama bineceksen borayı al üzmez seni piyasadan iki bin fazla ama ben de pahalıya aldım
      -vurugu carıgı var mı
      -yooh sadece sag camurlukta üç parmak
      -20bin olmaz mı
      -olmaz zaten hocamın hatrına düştüm
      peder bey gelir(hoca)onun hatrına 21500olur.satısı alınır.
      ertesi gün sabah trafikdeki işler halledilir(ilk arabamı byl almıstım

      üç aydır araba arayan bir yakınım , pazartesi günü aynen bu şekilde araç aldı.aradaki fark bunda hoca yok,kendi aldı.galericide alt komşusu.


      _____________________________

    • Yarbay
      6333 Mesaj
      17 Mayıs 2011 03:18:19

      quote:

      Orijinalden alıntı: Büyük İskender

      2. el araç almaktan soğudum.




      _____________________________

    • Binbaşı
      1175 Mesaj
      17 Mayıs 2011 06:51:08

      quote:

      Orijinalden alıntı: Büyük İskender
      2. el araç almaktan soğudum.

      Bu yazıyı okuyan herkes 0 araç almalı.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      İnsan bir şeyi, çok ciddi olarak arzu etmeye görsün, hiçbir şeyi erişilmeyecek kadar yüksekte değildir.
    • Yüzbaşı
      592 Mesaj
      17 Mayıs 2011 07:30:25
      böyle araç almak için binlerce satılık aracı rahatlıkla bulabileceğin İstanbul'da yaşıyor olmak lazım,

      aksi takdirde eğerki benim gibi küçük bir ilçede yaşıyorsanız araç alamassınız,

      2.el araç için bu kadar detaya girecek kişi bence doğrudan gidip yeni araç alması lazım.


      _____________________________

      ARAÇLAR : MERCEDES B180 CDI 2006 & NEW HOLLAND TT50 - 2006 & DACIA DUSTER 4x4 DCI 90HP 2013
    • Yarbay
      18966 Mesaj
      17 Mayıs 2011 08:43:48
      Değerli Arkadaşım,

      Çok amam çok değerli bilgiler. OLMASI GEREKEN PROSEDÜRÜ 0'dan 100'e kadar eksiksiz ve kusursuz yazmışsın. Bu bilgiler sadece genişletilebilir, fazla ve farklı alternatif kalmıyor 2011 yılı Türkiye OTOMOBİL MANZARASINDA.

      Ne var ki olayın sosyo-kültürel boyutunu da eklemek istiyorum. Yerel piyasadan örnek verebilirim. Adana'da galeri ve oto pazarındaki otomobillerin hiçbirinin ruhsatına bakamazsın, aracı satmadan sana göstermezler! Aracı sadece ustaya veya yetkili servise götürmene izin verirler. Aracı göstermek için makul yıol yapılabilir, 20 veya 30 km'den fazla yapılan yol şüphe işaretidir. Aracın plakasını, şası ve motor numarasını, kilometresini öyle yanında getirdiğin tükenmez kalem ve bloknota yazarsan adam sana arabayı satmaz, çünkü GÜVEN ve İTİMAT esastır. Kalkıp bu tür davranışlar yaparsan adamı GÜVENİLMEZ sınıfına sokarsın, belki öyledir ama belki de öyle değildir ve öyle değilse bu satıcının hiç ama hiç de hoşuna gitmez.

      15 yaşın üzerindeki araçların kilometresi artık önemli değildir. Ha 200.000 olmuş, ha 800.000, ne fark eder? Bu araç artık ZAMANIN SINAVINI (TEST OF TIME) geçmiştir. Aynı şekilde KULLANILMIŞ araç aldığınızı unutmamak gerek, SIFIR araba almıyorsunuz. Kaza, darbe, boya, takla, vuruk, göçük, çizik, sökülen, değişen, çekiçlenen, kaynatılan falan, filan, fistan artık aracın yaşı ilerledikçe önemini kaybeder. 10 yaşında bir aracın takla atmış ve pert kayıtlı olması tercih edilmez ama 2 parçasında çizikten dolayı boya olması o aracın alınmaması için sebep değildir. Kaldı ki bir tek Türkiye'de araç boyandığı için satıcıya kızarlar, Dünya'da araç boyandığı için satıcıya teşekkür ederler.

      Gerçi 2 yıla yakın apartmanda oturduğumdan yakın oturan ama uzak kalan insan ilişkilerinin nefesini ensemde hissettiğimden hiçkimsenin yaş tahtaya basmak istemediğini ve parasını mümkün olduğu kadar değerli ve kıymetli araca yatırmak istediğini anlıyorum, güvenin ama şüpheyle yaklaşın, sorgulayın ve süzün, fakat bunu alacağınız araçla yapın, aracı satan sahibiyle değil.

      Şahsen kendi aracımı almaya gelen birisi yukarıdaki işlemleri harfiyyen (!) yerine getirirse bu benim pek, hatta hiç hoşuma gitmez! Biz birbirimize itimat ettiğimiz ve güvendiğimiz için güçlü bağlar içerisindeyiz, ama biz temkinli, ihtiyatlı, sorgulayan bir tavır ve ölçen bir tarz içerisinde olduğumuz için de kendi içimizde güçlüyüz. Kalp kırmak olmaz, satıcıya suçlu gibi bakmamak lazım, tatlı dille herşey zaten ortaya çıkar.

      Selam ve sevgiler,

      Taner Göde


      _____________________________

    • Yarbay
      2667 Mesaj
      17 Mayıs 2011 08:50:22
      tesekkurler


      _____________________________

    • Yarbay
      18966 Mesaj
      17 Mayıs 2011 08:57:03






      .


      (
      )




      [Kunye=][bscfp=]
      [/mentioned][DHVideo=]
      [code][/code]


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 30 Ekim 2015; 15:45:48 >
      _____________________________

    • Yarbay
      5446 Mesaj
      17 Mayıs 2011 09:27:20

      quote:

      Orijinalden alıntı: Taner Göde

      Değerli Arkadaşım,

      Çok amam çok değerli bilgiler. OLMASI GEREKEN PROSEDÜRÜ 0'dan 100'e kadar eksiksiz ve kusursuz yazmışsın. Bu bilgiler sadece genişletilebilir, fazla ve farklı alternatif kalmıyor 2011 yılı Türkiye OTOMOBİL MANZARASINDA.

      Ne var ki olayın sosyo-kültürel boyutunu da eklemek istiyorum. Yerel piyasadan örnek verebilirim. Adana'da galeri ve oto pazarındaki otomobillerin hiçbirinin ruhsatına bakamazsın, aracı satmadan sana göstermezler! Aracı sadece ustaya veya yetkili servise götürmene izin verirler. Aracı göstermek için makul yıol yapılabilir, 20 veya 30 km'den fazla yapılan yol şüphe işaretidir. Aracın plakasını, şası ve motor numarasını, kilometresini öyle yanında getirdiğin tükenmez kalem ve bloknota yazarsan adam sana arabayı satmaz, çünkü GÜVEN ve İTİMAT esastır. Kalkıp bu tür davranışlar yaparsan adamı GÜVENİLMEZ sınıfına sokarsın, belki öyledir ama belki de öyle değildir ve öyle değilse bu satıcının hiç ama hiç de hoşuna gitmez.

      15 yaşın üzerindeki araçların kilometresi artık önemli değildir. Ha 200.000 olmuş, ha 800.000, ne fark eder? Bu araç artık ZAMANIN SINAVINI (TEST OF TIME) geçmiştir. Aynı şekilde KULLANILMIŞ araç aldığınızı unutmamak gerek, SIFIR araba almıyorsunuz. Kaza, darbe, boya, takla, vuruk, göçük, çizik, sökülen, değişen, çekiçlenen, kaynatılan falan, filan, fistan artık aracın yaşı ilerledikçe önemini kaybeder. 10 yaşında bir aracın takla atmış ve pert kayıtlı olması tercih edilmez ama 2 parçasında çizikten dolayı boya olması o aracın alınmaması için sebep değildir. Kaldı ki bir tek Türkiye'de araç boyandığı için satıcıya kızarlar, Dünya'da araç boyandığı için satıcıya teşekkür ederler.

      Gerçi 2 yıla yakın apartmanda oturduğumdan yakın oturan ama uzak kalan insan ilişkilerinin nefesini ensemde hissettiğimden hiçkimsenin yaş tahtaya basmak istemediğini ve parasını mümkün olduğu kadar değerli ve kıymetli araca yatırmak istediğini anlıyorum, güvenin ama şüpheyle yaklaşın, sorgulayın ve süzün, fakat bunu alacağınız araçla yapın, aracı satan sahibiyle değil.

      Şahsen kendi aracımı almaya gelen birisi yukarıdaki işlemleri harfiyyen (!) yerine getirirse bu benim pek, hatta hiç hoşuma gitmez! Biz birbirimize itimat ettiğimiz ve güvendiğimiz için güçlü bağlar içerisindeyiz, ama biz temkinli, ihtiyatlı, sorgulayan bir tavır ve ölçen bir tarz içerisinde olduğumuz için de kendi içimizde güçlüyüz. Kalp kırmak olmaz, satıcıya suçlu gibi bakmamak lazım, tatlı dille herşey zaten ortaya çıkar.

      Selam ve sevgiler,

      Taner Göde


      Hocam bu dediğiniz güven duygusundan dolayı o kadar çok kazık yiyen adam gördüm ki anlatılmaz.
      Yazdıklarınızın olması gereken şeyler olduğuna katılmakla beraber pratikte öyle olmadığı, işin içine para girince insanoğlunun taklalar attığını gözardı etmemek lazım.




      _____________________________

    • Yarbay
      3980 Mesaj
      17 Mayıs 2011 09:29:39
      konuyu açan arkadaşın emeğine sağlık.
      çok faydalı paylaşım olmuş.
      şu aralar 2. el arab arayan arkadaşlarıma göndereceğim bu konuyu.
      güven meselesine gelince.
      bence insanlardan beklentilerini düşük tutumak,
      daha az hayal kırıklığı yaşamanı sağlar.
      beklentilerin yüksek olursa, daha büyük ve daha çok hayal kırıklığı yaşarsın.
      birbirini tanımayan 2 insanın birbirine güvenmemesi bence çok doğaldır.
      ben şahsen kimseye güvenmem, kimseninde bana güven duymasını beklemem.
      benden arab alacak olan, istediği her şeyi yaptırabnilir, gocunmam.
      1 tane araba aldım, bir tanede araba sattım.
      bu konudaki gibi yapmadım(çünkü bilmiyordum araba almanın inceliklerini)
      satarkende alıcıya şöyle söyledim.
      arkadaşım ben arabanın hiç bir şeyini bilmiyorum, sen bana güvenme, istediğin her yere ve herkese göster.
      oda gösterdi sanayideki ustasına, sonra arabayı sattım.
      güven duyulsa, olağan üstü güzel bir his, ama duyulmaması, çok da gocunulacak birşey olmamalı diye düşünüyorum.


      _____________________________

      İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
      suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.
    • Yarbay
      6333 Mesaj
      17 Mayıs 2011 14:38:39

      quote:

      Orijinalden alıntı: Taner Göde

      Değerli Arkadaşım,

      Çok amam çok değerli bilgiler. OLMASI GEREKEN PROSEDÜRÜ 0'dan 100'e kadar eksiksiz ve kusursuz yazmışsın. Bu bilgiler sadece genişletilebilir, fazla ve farklı alternatif kalmıyor 2011 yılı Türkiye OTOMOBİL MANZARASINDA.

      Ne var ki olayın sosyo-kültürel boyutunu da eklemek istiyorum. Yerel piyasadan örnek verebilirim. Adana'da galeri ve oto pazarındaki otomobillerin hiçbirinin ruhsatına bakamazsın, aracı satmadan sana göstermezler! Aracı sadece ustaya veya yetkili servise götürmene izin verirler. Aracı göstermek için makul yıol yapılabilir, 20 veya 30 km'den fazla yapılan yol şüphe işaretidir. Aracın plakasını, şası ve motor numarasını, kilometresini öyle yanında getirdiğin tükenmez kalem ve bloknota yazarsan adam sana arabayı satmaz, çünkü GÜVEN ve İTİMAT esastır. Kalkıp bu tür davranışlar yaparsan adamı GÜVENİLMEZ sınıfına sokarsın, belki öyledir ama belki de öyle değildir ve öyle değilse bu satıcının hiç ama hiç de hoşuna gitmez.

      15 yaşın üzerindeki araçların kilometresi artık önemli değildir. Ha 200.000 olmuş, ha 800.000, ne fark eder? Bu araç artık ZAMANIN SINAVINI (TEST OF TIME) geçmiştir. Aynı şekilde KULLANILMIŞ araç aldığınızı unutmamak gerek, SIFIR araba almıyorsunuz. Kaza, darbe, boya, takla, vuruk, göçük, çizik, sökülen, değişen, çekiçlenen, kaynatılan falan, filan, fistan artık aracın yaşı ilerledikçe önemini kaybeder. 10 yaşında bir aracın takla atmış ve pert kayıtlı olması tercih edilmez ama 2 parçasında çizikten dolayı boya olması o aracın alınmaması için sebep değildir. Kaldı ki bir tek Türkiye'de araç boyandığı için satıcıya kızarlar, Dünya'da araç boyandığı için satıcıya teşekkür ederler.

      Gerçi 2 yıla yakın apartmanda oturduğumdan yakın oturan ama uzak kalan insan ilişkilerinin nefesini ensemde hissettiğimden hiçkimsenin yaş tahtaya basmak istemediğini ve parasını mümkün olduğu kadar değerli ve kıymetli araca yatırmak istediğini anlıyorum, güvenin ama şüpheyle yaklaşın, sorgulayın ve süzün, fakat bunu alacağınız araçla yapın, aracı satan sahibiyle değil.

      Şahsen kendi aracımı almaya gelen birisi yukarıdaki işlemleri harfiyyen (!) yerine getirirse bu benim pek, hatta hiç hoşuma gitmez! Biz birbirimize itimat ettiğimiz ve güvendiğimiz için güçlü bağlar içerisindeyiz, ama biz temkinli, ihtiyatlı, sorgulayan bir tavır ve ölçen bir tarz içerisinde olduğumuz için de kendi içimizde güçlüyüz. Kalp kırmak olmaz, satıcıya suçlu gibi bakmamak lazım, tatlı dille herşey zaten ortaya çıkar.

      Selam ve sevgiler,

      Taner Göde


      çok ciddi paralar riske atılıyor olunca müşterinin talepleri haklı kalıyor



      _____________________________

    • Binbaşı
      1812 Mesaj
      17 Mayıs 2011 16:56:54
      Bu kadar çok abartmaya gerek yok diye düşünüyorum. Alacağım araca tramerden ve tanıdığım sigortacıdan bakarım. Aracın ruhsat bilgilerini kontrol ederim. Servise yada ustasına götürür; öncelikle motor ve yürüyen sorunsuzsa, genel olarakta iyi durumdaysa tamamdır. Ufak-tefek boya, çizik vs. takılmam. Kaç km olduğu değil, o kmye nasıl geldiği önemlidir. Marka fanatikliğim yoktur. Almaya karar verdiysem pazarlığa geçerim. 2. el araç alacağım için sorunsuz ve uygun fiyatlı bir araba alırım. Aldığım kişinin tanıdık, bildik, güvenilir biri olmasına dikkat ederim.

      Edit : Ekleme.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bangsuui -- 17 Mayıs 2011; 16:58:56 >
      _____________________________

      donanımhaber
    • Yüzbaşı
      360 Mesaj
      17 Mayıs 2011 18:04:26

      quote:

      Orijinalden alıntı: bangsuui

      Bu kadar çok abartmaya gerek yok diye düşünüyorum. Alacağım araca tramerden ve tanıdığım sigortacıdan bakarım. Aracın ruhsat bilgilerini kontrol ederim. Servise yada ustasına götürür; öncelikle motor ve yürüyen sorunsuzsa, genel olarakta iyi durumdaysa tamamdır. Ufak-tefek boya, çizik vs. takılmam. Kaç km olduğu değil, o kmye nasıl geldiği önemlidir. Marka fanatikliğim yoktur. Almaya karar verdiysem pazarlığa geçerim. 2. el araç alacağım için sorunsuz ve uygun fiyatlı bir araba alırım. Aldığım kişinin tanıdık, bildik, güvenilir biri olmasına dikkat ederim.

      Edit : Ekleme.


      ney abartılı?



      _____________________________

      baktın ki olmuyor... o zaman bakmayacaksın
    • Android Beta Kullanıcısı
      2444 Mesaj
      17 Mayıs 2011 21:58:03
      Tüm yazıyı zevkle okudum ve aynı şekilde okurken de aklıma bir şey geldi, madem çok büyük paraları veriyoruz kazıklanmak istemiyoruz, ikinci eli sağlam bir şirketten alsak? Mesela renault'un yok işte fordun ikinci el bölümlerinden? Ya da DOD gibi bu işte ehli firmalardan? Ne de olsa onlar kendi araçlarını tanıyorlar ve aynı şekilde expertixlerini yapıyorlar ve arkasında da duracak bir kapı var, yani 13 değil 13.500 verilmez mi bu şekilde bir güven için, sonucunda insanlar muhattab aramıyorlar mı bu araçları aldığında.

      Benim de bir arkadaşım dökülmekte olan bir aracını taibiri caizse iteledi takas yaptılar, turbosu bitmek üzere falandı aracın. Elemanın elindeyken bitmiş tabi turbo haliyle, aynı şekilde ondan aldığımız araç da radyatöründe delik varmış tıkamışlar falan, onun gibi sorunlar işte. Adam bunu arıyor sen ne biçim araba sattın diye, o da diyor ki iyi senin masraf az tutmuş benimki de şu kadar tuttu diyor.

      Böylece karşılıklı birbirlerini kazıklamışlardı


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnnn -- 17 Mayıs 2011; 21:59:08 >
      _____________________________

    • Yarbay
      6333 Mesaj
      17 Mayıs 2011 23:58:00

      quote:

      Orijinalden alıntı: Johnnn

      Tüm yazıyı zevkle okudum ve aynı şekilde okurken de aklıma bir şey geldi, madem çok büyük paraları veriyoruz kazıklanmak istemiyoruz, ikinci eli sağlam bir şirketten alsak? Mesela renault'un yok işte fordun ikinci el bölümlerinden? Ya da DOD gibi bu işte ehli firmalardan? Ne de olsa onlar kendi araçlarını tanıyorlar ve aynı şekilde expertixlerini yapıyorlar ve arkasında da duracak bir kapı var, yani 13 değil 13.500 verilmez mi bu şekilde bir güven için, sonucunda insanlar muhattab aramıyorlar mı bu araçları aldığında.

      Benim de bir arkadaşım dökülmekte olan bir aracını taibiri caizse iteledi takas yaptılar, turbosu bitmek üzere falandı aracın. Elemanın elindeyken bitmiş tabi turbo haliyle, aynı şekilde ondan aldığımız araç da radyatöründe delik varmış tıkamışlar falan, onun gibi sorunlar işte. Adam bunu arıyor sen ne biçim araba sattın diye, o da diyor ki iyi senin masraf az tutmuş benimki de şu kadar tuttu diyor.

      Böylece karşılıklı birbirlerini kazıklamışlardı


      evet çoğu büyük firmanın ikinci el seçeneği daha cazip
      taksit ve kredi imkanı da var ama onlarda da dümen olmayacak diye bir kural var mı?


      _____________________________

    • Android Beta Kullanıcısı
      2444 Mesaj
      18 Mayıs 2011 00:38:14
      adamlar 2. elde bile garanti veriyor, km ve süre garantisi. normalde 6 ay ve 20.000 km garanti veriyorlar ama parayı bastırırsan30.000 km garantiye kadar çıkıyor mesela ford. Kendi expertizlerini kendileri yaptıkları için güveniyorlar araçlarına. Bunun böyle bir avantajı var.

      Ford için durumlar böyle Dod'da 6 ay ve ya 1 yıl garanti verenlerden birisi. Renault2'de yani renault'un ikinci elinde garantiden bahsetmiyor ama 96 nokta (DOD'da bu 101 nokta) Expertiz raporunun olduğunu ve aracın geçmişinin kaydını görebildiğini söylüyor. Ama şöyle bir koşulları var, 6 yaşını geçmemiş ve 150.000 km'ye gelmemiş araçlar için. Ama yine de bu da birşey. Sonucunda herkes 2inci elde uzman değil bi bakışta aracı anlasın ya da satış sırasında güvenmediğini belli etmeden araştırsın Taner beyin dediği gibi karşısındakini bir şekilde "güvensiz" yerine koymadan ama aynı şekilde tüm araştırmaları yaparak, sorunsuz bir şekilde alsın. Bu yüzden bu tarz şirketlerden de araç alma fikri kötü gelmiyor bana.


      _____________________________

    • Yarbay
      6333 Mesaj
      18 Mayıs 2011 00:48:37
      O HALDE İKİNCİ ELDE FORD DAHA MI İYİ DİYEBİLİRİZ?


      _____________________________

    • Android Beta Kullanıcısı
      2444 Mesaj
      18 Mayıs 2011 00:51:52
      DOD ve Ford, daha bir çok markanın da vardır belli başlı 2-3 firma arasından şimdilik öne çıkan bunlar oldu. Bakmak lazım daha. Hatta bi iki daha deneyeyim


      _____________________________

    • Yarbay
      4409 Mesaj
      18 Mayıs 2011 01:21:21

      quote:

      Orijinalden alıntı: Taner Göde

      Değerli Arkadaşım,

      Çok amam çok değerli bilgiler. OLMASI GEREKEN PROSEDÜRÜ 0'dan 100'e kadar eksiksiz ve kusursuz yazmışsın. Bu bilgiler sadece genişletilebilir, fazla ve farklı alternatif kalmıyor 2011 yılı Türkiye OTOMOBİL MANZARASINDA.

      Ne var ki olayın sosyo-kültürel boyutunu da eklemek istiyorum. Yerel piyasadan örnek verebilirim. Adana'da galeri ve oto pazarındaki otomobillerin hiçbirinin ruhsatına bakamazsın, aracı satmadan sana göstermezler! Aracı sadece ustaya veya yetkili servise götürmene izin verirler. Aracı göstermek için makul yıol yapılabilir, 20 veya 30 km'den fazla yapılan yol şüphe işaretidir. Aracın plakasını, şası ve motor numarasını, kilometresini öyle yanında getirdiğin tükenmez kalem ve bloknota yazarsan adam sana arabayı satmaz, çünkü GÜVEN ve İTİMAT esastır. Kalkıp bu tür davranışlar yaparsan adamı GÜVENİLMEZ sınıfına sokarsın, belki öyledir ama belki de öyle değildir ve öyle değilse bu satıcının hiç ama hiç de hoşuna gitmez.

      15 yaşın üzerindeki araçların kilometresi artık önemli değildir. Ha 200.000 olmuş, ha 800.000, ne fark eder? Bu araç artık ZAMANIN SINAVINI (TEST OF TIME) geçmiştir. Aynı şekilde KULLANILMIŞ araç aldığınızı unutmamak gerek, SIFIR araba almıyorsunuz. Kaza, darbe, boya, takla, vuruk, göçük, çizik, sökülen, değişen, çekiçlenen, kaynatılan falan, filan, fistan artık aracın yaşı ilerledikçe önemini kaybeder. 10 yaşında bir aracın takla atmış ve pert kayıtlı olması tercih edilmez ama 2 parçasında çizikten dolayı boya olması o aracın alınmaması için sebep değildir. Kaldı ki bir tek Türkiye'de araç boyandığı için satıcıya kızarlar, Dünya'da araç boyandığı için satıcıya teşekkür ederler.

      Gerçi 2 yıla yakın apartmanda oturduğumdan yakın oturan ama uzak kalan insan ilişkilerinin nefesini ensemde hissettiğimden hiçkimsenin yaş tahtaya basmak istemediğini ve parasını mümkün olduğu kadar değerli ve kıymetli araca yatırmak istediğini anlıyorum, güvenin ama şüpheyle yaklaşın, sorgulayın ve süzün, fakat bunu alacağınız araçla yapın, aracı satan sahibiyle değil.

      Şahsen kendi aracımı almaya gelen birisi yukarıdaki işlemleri harfiyyen (!) yerine getirirse bu benim pek, hatta hiç hoşuma gitmez! Biz birbirimize itimat ettiğimiz ve güvendiğimiz için güçlü bağlar içerisindeyiz, ama biz temkinli, ihtiyatlı, sorgulayan bir tavır ve ölçen bir tarz içerisinde olduğumuz için de kendi içimizde güçlüyüz. Kalp kırmak olmaz, satıcıya suçlu gibi bakmamak lazım, tatlı dille herşey zaten ortaya çıkar.

      Selam ve sevgiler,

      Taner Göde

      Evet taner abi ben aracı alırken ustaya götürelim dediğim bir galerici araba kıpırdatılmaz bu işleri bilmiyomusun kim bakacaksa burda baksın demişti.Araç çok hoşuma gitmişti ama ustaya götürmeye yanaşmamasından dolayı caymıştım.

      Daha sonra sahıstan aldıgım arabama sahibi ilk baktıgımız andan itibaren kullanmama izin verdi.

      Kısacası bazı çakal galericiler senin dedigin şeyi yapıyor.


      _____________________________

      İntel E8400/Asus P5K SE/Asus Hd5670/3gb Kingston 800mhz ram/Seagate 320gb hdd/Asus Vento A9 Chassis//\\İntel i5 4690k/Asus z97-A/Asus gtx 760/Seasonic X-750 80+Gold/Corsair Carbide 400r/Corsair Vengeance Pro 2x4 2133mhz Red/Corsair H100i/Samsung 850Evo 250gb/Seagate Barracuda 1tb/Samsung 2232BW/Logitech g402/
    • Yüzbaşı
      490 Mesaj
      18 Mayıs 2011 04:17:59
      Diyelim araba sahibinden . com sitesine bakılarak beyenildi. Arabanın modeli hakkında bir ön araştırma yapılır, motoru nedir, donanımı nedir öğrenilir. Sıfır fiyatı, ikinci el piyasası, vs önceden incelenir. Farklı donanım ve farklı motor fiyatlarına da bakılır.

      Arabaya bakmaya gidildiğinde modeli, donanımı, vs ya gözle yada yetkili serviste doğrulanır.

      Örneğin, satıcı airbag, abs, esp, vs var diyor. Kontağı açtığında bunların hepsinin gözükmesi gerekiyor. Yada serviste "bu arabada kaç tane airbag var" yada "esp, abs, ebd var mı bu arabada" diye sorulur...

      Bunları tecrübe ile öğrendim. Adam EPS'i ESP sanıyor ve aracımda ESP var diyor ve ESP modelinin fiyatını istiyor. Adam klavuzda ABS görmüş, arabada ABS var diyor. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Biliyorsunuz Fiat, Hyundai, vs hala ABS olmayan araç satıyor ama bazı akıllılar daha çok para alabilmek için arabada ABS var diyor. Kontağı bir açın ve ESP yada ABS lambası yanıyor mu bir kontrol edin yada servise sorun.

      Başka bir örnek. Biliyorsunuz aynı motor hacimlerinde bile 2-3 tane farklı güç seçeneği oluyor, ruhsatı açıp motor gücüne bakın. kW olarak yazıyor, onu kaba hesap olarak 1,4 ile çarpın ve bu size gücü hp cinsinden verecektir. Örneğin, yaklaşık olarak 50kw=70hp. Bir satıcıya inanmamıştım, servise kadar gittim ve sordum. Satıcının motor modeli hakkında yalan söylediği ortaya çıktı, adam hala pişkin pişkin haklı olduğunu iddia ediyordu. Motor hakkındaki bilgiler ruhsatta mevcut, bunları öğrenmek kolay. Ruhsatta yazan esastır, satıcının ne söylediği önemli değil.

      Araba ilanının bir çıktısını alın ve servise gittiğinizde çıktıyı servis elemanına gösterin ve araba modelinin ve donanımının gerçekten ilanda gözüktüğü gibi olup olmadığını sorun. Kaç tane airbag var, yan aynalar ısıtmalı mı, teybi mp3 çalıyor mu, vs gibi gözle öğrenilmesi kolay olmayan bilgileri servisten isteyin.

      Dedim ya bunları tecrübe ile öğrendim. Bundan sonra hiç utanmadan arabanın her özelliğini tek tek kontrol edecem, hatta açıp stepne lastiği var mı yok mu diye bile bakacam. Gerçeği bundan sonra ikinci el almayı da düşünmüyorum ya, ama büyük konuşmamak lazım.

      Sonra arabanın servisi ne zaman yapılmış, muayenesi ne zaman yapılmış bir sorun. Yakın zamanda muayene ve servis olayı varsa fiyatta pazarlık yapın, muayene ve servis için 500TL düşün. Araba zaten 2 yılda bir muayene oluyor, muayene tarihi yaklaşmış ise bazıları arabayı elden çıkarmayı tercih ediyor. Düşmüyorsa başka bir arabaya bakın, araba çok. Tok satıcılar enayi bekliyor, aylarca satılık olan araçlar biliyorum.

      İkinci elde güven çok önemli, ama siz siz olun kimseye güvenmeyin. Benim tecrübemde 3 kişiden 2si yalan söyledi, bu da çok yüksek bir oran. Güvendiğimi sandığım bir öğretmen bile yalancı çıktı, ikinci ele olan bütün güvenimi sarstı.


      _____________________________

      cout<<"imza yok"<<endl;
    • Teğmen
      235 Mesaj
      18 Mayıs 2011 10:28:19
      quote:

      DOD ve Ford, daha bir çok markanın da vardır belli başlı 2-3 firma arasından şimdilik öne çıkan bunlar oldu.


      Ankara'da bu şekilde ikinci el araç satan şirket satış noktaları nerelerde var? "Dürüst" insanlarla uğraşmaktan bıktım, şirkete biraz daha fazla para verip garantili almak çok mantıklı. "Tertemiz araba, tek çiziği yok" diye yeminler ediyor adam, pert kaydı çıkıyor. Bir başkası ABS, ESP, EPS aklına ne gelirse yazmış, gidip bakıyorum ABS bile yok.


      _____________________________

    • Android Beta Kullanıcısı
      2444 Mesaj
      18 Mayıs 2011 11:09:46
      Dod, doğuş otoya ait, yani volkswagen'ın ama tabiki de her markanın da ikinci elini barındırmaktalar.

      Doğuş oto istanbul yolunda,pursaklarda ve de balgatta mevcut.

      KONYA YOLU NO:179 06521 BALGAT Çankaya Ankara Türkiye

      Konya yolu üzerindekinin yerini biliyorum ama diğerlerini bilmiyorum

      YUNUS EMRE CAD.NO:1 PURSAKLAR 06145 Pursaklar Ankara Türkiye

      İSTANBUL YOLU BAHÇEKAPI MAH. FATİH SULTAN MEHMET BULVARI NO:289 06790 Etimesgut Ankara Türkiye

      http://www.ford.com.tr/ford-ikinci-el/arama burdan ankarayaı seçip bakabilirsiniz, ya da çevre illere de bakabilirsiniz

      dod.com.tr buradan da doğuş otonun ikinci el servisine bakabilirsiniz, hepsi kredi olanakları ile veriyor ve dediğim gibi 1 yıl ve 30.000 km garanti ek ücretle ve ya doğrudan 6 ay ve 20.000km garanti veriyorlar. Ama her araçlarında değil, ama yine de aracın expertiz raporu her halükarda çıkıyor, yani satın alırken aracı hangi parçasının değişmiş olduğunu bilerek alıyorsunuz.

      Bmw almak isteyenlere borusan'ın da bu şekilde bir ikinci el sistemi var. Ve orada satılabilmesi için borusan dışında hiç bir yere baktırlmamış olması gerekiyor aracın yani o adamlar da kendileri dışında bir bilgisi olmaması karşılığında orada satışlarına izin veriyorlar.






      _____________________________

    • Teğmen
      235 Mesaj
      18 Mayıs 2011 11:33:52
      Cevap için teşekkür ederim, gezelim bakalım neler varmış ellerinde.


      _____________________________

    • Çavuş
      87 Mesaj
      18 Mayıs 2011 11:57:52
      .


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      2952 Mesaj
      18 Mayıs 2011 13:05:21
      Güzel paylaşım.Ancak bu kadar teferruatlı bir inceleme yerine sıfır almak daha mantıklı bence..


      _____________________________

      2012 Mazda 3 Dizel
    • Binbaşı
      1562 Mesaj
      18 Mayıs 2011 14:27:06
      benim araç bakarken dikkat ettiğim sıralamam şöyle:

      -önce döşemeler direksiyonda yırtık veya soyulma var mı, varsa kilometre ile uyumlu mu? 60,000 km de bi aracın direksiyonu soyulmamış olmalı.
      -pedalların üzerindeki izlerin silikliği km ile uyumlu mu?
      -klima çalışıyor mu?
      -kapılar açılıp kapanırken tok bir sesle rahatça kapanıyor mu?
      -tavan ve kapılar arasındaki boşluk her kapıda aynı mı? değilse kapı işlem görmüştür.
      -araca yandan bakıldığında eğiklik pürüz yansımalarda bariz kırılma oluyor mu? boya veya işlem gören parçaları anlamak açısından
      sonra motor aksamı için motoru çalıştırıp;
      -çalışırken değişik sesler geliyor mu? parçaların birbirine çarpması, sürtmesi gibi
      -gaz verildiğinde motorda rutin dışı ses oluyor mu?
      -motorda çok fazla titreyerek çalışan parça var mı? özellikle radyatör taraflarında
      -boştayken 4000-5000 devirde egzos gazı rengi nasıl? yağ yakma durumunu anlamak açısından. bunu anlamak için yağ kartere inmeden hemen bakılması daha iyi olur
      -benim en hasas olduğum nokta mutlaka aracı sürerim ve vites geçişlerine bakarım. özellikle 1 ve 2. viteslerde geçirirken zorlanma, ses veya seri çalışma sorunları oluyor mu diye.
      -sürüş esnasında frenlere, gösterge ve konsol döşmelerine, klimaya ve araç lpg li ise devir göstergesinde ki titremeye bakabilirsiniz. klima açıkken lpg li araçlarda bir miktar devir göstergesinde oynama olabilir ama motor boğulacak veya stop edecek kadar olmaması gerekir.

      içime sinerse araç, bi compu-teste sokarım ama yaklaşık 9 aydır çok ihtiyacım olmasına rağmen araç alamadım. bu denilenler aracı alırken gerçekten yapılmalı ama çok da kafaya takılmamalı, yoksa benim gibi hiç birini alamıyorsunuz. ama artık kriterlerimi biraz daha düşürdüm. şuan bir çamurluk değişmiş, kaputta az bi boya yüzünden verniklenmiş bir araca bakıyorum. ama yine de tavsiyem 2. el araç alırken, satıcı sanki size pert aracı satıyormuş gibi davranın. aracın pert olmadığını kendinize ispatlamaya çalışın. ben o derece güvensizim


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrakON -- 18 Mayıs 2011; 14:31:23 >
      _____________________________

      ==> Lama V4 == CB400Z ==> Strada XT evo ==> Bullet St 3.0 ==> T-maxx 3.3
    • Yarbay
      2209 Mesaj
      18 Mayıs 2011 14:55:40
      Bilgisayar bağlantısı yardımıyla kilometre ve aracın motor , klima , enjeksiyon türü aksamlarını analiz eden ve aracın çalışması hakkında bilgiler veren uygulamalar var arkadaşlar. Yanlış hatırlamıyorsam Bosch un bir analiz programıydı. Ben eski aracımı satın alan arkadaş sayesinde bunu öğrenmiştim. 2. el araç alırken trafik ve tramer sorgusunu yapıp kafama yatan aracı mutlaka bu sisteme sahip bir ustaya gösteriyorum. Eğer km bilgisi ve elektonik - mekanik aksamlarda çok büyük bir sorun çıkmazsa kaportacıya götürüyorum...


      _____________________________

      2006 CIVIC 1.6VTEC 5KAPIOV
    • Binbaşı
      1562 Mesaj
      18 Mayıs 2011 16:49:59
      bu arada computestte soktuğunuzda size bi motor performans oranı verirler %90 gibi.güya bu motorun gücünü gösteriyormuş, %85 üzeri olursa çok iyiymiş. ama bu rakamlara pek itibar etmeyin başka bi computeste sokarsanız %60 çıkabilir. ankarada iseniz erciyes iş merkezinde bosch servisi var. orası çok iyi inceler.50 TL alır. yetkili servise giderseniz (ağaçlı vb. gibi) 80 TL derler. fazladan servis / bakım kayıtlarını da söylerler. kilometresi düşük araç bakıyorsanız bunu yaptırmanız iyi olur.


      _____________________________

      ==> Lama V4 == CB400Z ==> Strada XT evo ==> Bullet St 3.0 ==> T-maxx 3.3
    • Yarbay
      2406 Mesaj
      18 Mayıs 2011 17:23:30
      cevaplar için teşekkürler, ayrıca bu konu çok isabetli olmuş. açan arkadaşa ayrıca teşekkür ediyorum.
      benimde bir sorum olacak aracı alırken kilometresinin orijinal olup olmadığını anlamak mümkün değil midir?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1562 Mesaj
      18 Mayıs 2011 17:59:09
      yukarıda da yazdım servis kayıtlarında en son servise girdiği kilometre yazar ordan öğrenebilirsin. ama herzaman işe yaramayabilir bu kayıtlar. ozaman aracın döşemelerine, direksiyondaki yıpranmaya, pedalların üzerindeki izlerin silikliğine, kapı kollarındaki yıpranmaya vb. bakmalısın. düşük kilometre yapan araçta bunlar hemen yıpranmaz. bir de kesin olmamakla birlikte lpgsiz, boyasız değişensiz araçlar genelde doğru kilometrede olur. az kullanılmış ki lpg ye gerek kalmamış veya çok kullansa en azından bir iki parça boya olur mantığı.
      88.000 de focus ghia bulmuştum direksiyonun yarısı soyulmuştu. kapı kolları kararmıştı. servise götürmeye yanaşmadı satıcı bende vazgeçtim almaktan ama daha sonra computeste yazan bilgilerle servis kayıtlarını sorguladım araç 200,000 km civarında ağır bakıma girmişti. aslında 9 aydır başıma gelmedik kalmadı. bu basit bi örneği sadece.


      _____________________________

      ==> Lama V4 == CB400Z ==> Strada XT evo ==> Bullet St 3.0 ==> T-maxx 3.3
    • Yarbay
      2406 Mesaj
      18 Mayıs 2011 18:13:27

      quote:

      Orijinalden alıntı: TrakON

      yukarıda da yazdım servis kayıtlarında en son servise girdiği kilometre yazar ordan öğrenebilirsin. ama herzaman işe yaramayabilir bu kayıtlar. ozaman aracın döşemelerine, direksiyondaki yıpranmaya, pedalların üzerindeki izlerin silikliğine, kapı kollarındaki yıpranmaya vb. bakmalısın. düşük kilometre yapan araçta bunlar hemen yıpranmaz. bir de kesin olmamakla birlikte lpgsiz, boyasız değişensiz araçlar genelde doğru kilometrede olur. az kullanılmış ki lpg ye gerek kalmamış veya çok kullansa en azından bir iki parça boya olur mantığı.
      88.000 de focus ghia bulmuştum direksiyonun yarısı soyulmuştu. kapı kolları kararmıştı. servise götürmeye yanaşmadı satıcı bende vazgeçtim almaktan ama daha sonra computeste yazan bilgilerle servis kayıtlarını sorguladım araç 200,000 km civarında ağır bakıma girmişti. aslında 9 aydır başıma gelmedik kalmadı. bu basit bi örneği sadece.

      anladım, teşekkürler.
      ben teknik olarak anlamak mümkün mü asıl onu merak etmiştim. örneğin bir fotoğraaf üzerinde oynama (genel tabirle photoshop) yapılmışsa o fotoğrafın exif bilgilerine bakılarak bu anlaşılır. (tabi gözle fark edilmemişse) yani bu örnekten yola çıkarak otomobilin kilometre sayacının sıfırlandığının teknik olarak anlaşılması mümkün mü? yani sayaçla oynanıp oynanmadığını anlamak servis kayıtları dışında imkansız mı?


      _____________________________

    • Android Beta Kullanıcısı
      2444 Mesaj
      18 Mayıs 2011 18:54:44
      hocam km bilgisi aracın ecu'sunda tutulmaktadır, adamlar orası ile oynadığı için pc'ye format atmak gibidir. O yüzden dediğiniz şekilde bir bilgisayara bağlayıp falan anlaşılamaz, sadece aracın kmlerdeki yıpranmalarından, ve servis kayıtlarından belli olur çünkü servislerde gelen aracın o günkü km'si yazılır mutlaka.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1812 Mesaj
      18 Mayıs 2011 19:18:47

      quote:

      Orijinalden alıntı: USR.



      Alıntıları Göster



      ney abartılı?




      Genel olarak söyledim. En ince ayrıntısına kadar araştırma yapmaya gerek yok, sonuçta 2. el bir araba alınıyor. Genel olarak iyi durumdaysa benim için uygundur yoksa sıfır araç almak daha doğru olur diye düşünüyorum.


      _____________________________

      donanımhaber
    • Çavuş
      42 Mesaj
      19 Mayıs 2011 08:41:28
      arkadaşlar,

      plaka sorgulatmamda ayrıca şöyle bir hasar gözüküyor.

      HSR2: 14/09/2010, Diger Calinma, 499,4TL

      Burdaki çalınma araç içerisinden birşey çalınmışta kasko bunun karşılığında 500TL ödemiş demek mi oluyor?


      _____________________________

    • Android Beta Kullanıcısı
      2444 Mesaj
      19 Mayıs 2011 11:53:28
      Hocam, anahtarın çalınması durumunda falan da o şekilde yazar, o 500 tl de anahtar bedeli de olabilir yani.


      _____________________________

    • Yarbay
      10355 Mesaj
      19 Mayıs 2011 12:42:38
      çok sevdiğim bir yakınıma araç bakıyorduk, 2005 Ocak Ayı'nda... Bir galeride 2003 Model Honda Civic 1.6 ES bulmuşlar... Galerici 23.000 istiyor eniştem 21.000 verdi, kuzen arabayı kullandı falan, cd çalar, sunroof, tip güzel, donanım iyi... Ancak araç hakkında konuştukça şüphelendik, kazası vardı aracın. Babam teknik öğretmen, tüm yetkili servis çalışanları babamın elinden geçmiştir, Honda Servisine gittik... Orada bulunan bir civic üzerinde yarım saat boyunca yapılan işlemler anlatıldı, en sonunda da biniciye iyi araç denildi...

      -Galeride, araç kaskodan yapıldı denilmişti, kaskosu yokmuş...
      -Galeride değişmesi gereken herşey değişti denilmişti, kapı, pencere fitilleri hasarlıymış, fiyatı yüksek olduğundan değişmemiş...
      -Galeride..........denildi, öyle değilmiş....

      2-3 gün sonra oto pazarında giderken aracı kaldırımın kenarında gördük, pazarda işe yarar bişey bulamadık dönüşte araç aynı yerindeydi, honda oradaki esnafın arabasıymış, tesadüfen sahibine denk geldik satılık mı evet, aracı da bildiğimizden formalite icabı sorular hariç soru sormadık, pazarlığa girdik, 19.750'ye aldık. Sene 2011 araç halen sorunsuz bir şekilde kullanılıyor, 150.000 km'yi geçti.

      Aracın kazasında da, gece şöför uzun yolda uyuyor,araç tavaşlıyor, yavaş bir şekilde bankete iniyor araç, şöför farkedip direksiyonu sola kırınca şevli arazide yan yatıyor... (Not: olaya karışan başka araç olmadığından, ölü yaralı olmadığından, herhangi bir resmi kaydı yok kazanın) Tramer'a fazla güvenmeyin


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazyarif -- 19 Mayıs 2011; 12:44:11 >
      _____________________________

      Acer AS5740G-434G50Bi
      CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
      Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!
    • Yarbay
      7598 Mesaj
      29 Mayıs 2011 10:17:44
      Böyle arabamı alınır yahu, tamam belki çok değerli bilgiler ama, sizin paranız varsa adamın da malı var neticede, kimse birbirine öpücük vermiyorki. Şahsen ben satıcı olsam ve burda yazılanlar kadar uğraşsa alıcı benle elimde sopaylan kovalarım. :)


      _____________________________


      "Bizi bilen bilir, bilmeyende kendi gibi bilir"
      Hz.Mevlana

    • Yarbay
      2990 Mesaj
      29 Mayıs 2011 10:49:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: 2smoke

      Böyle arabamı alınır yahu, tamam belki çok değerli bilgiler ama, sizin paranız varsa adamın da malı var neticede, kimse birbirine öpücük vermiyorki. Şahsen ben satıcı olsam ve burda yazılanlar kadar uğraşsa alıcı benle elimde sopaylan kovalarım. :)


      burada dikkate almadığınız nokta şu. internetteki satıcıların çoğu arabayı bir yerden peydahlamış, zaten araç sorgulamadan çıkıyor 1-2 aydır kendinde araba. bişi soruyorsun adam arabadan bihaber. fiyatı 1,5-2 lira yukarı yazmış. arabanın geçmişi nedir ne değildir satan da bilmiyor. gelde bu adamdan araba al şimdi. galericileri zaten hiç soylemek istemiyorum. haşat arabaların km düşürüp allayıp pullayıp millete satmaya çalışıyorlar. adamın malı varsa benim de nakitim var. el mi yaman bey mi yaman görelim. para bende ...k bende.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odrin34 -- 29 Mayıs 2011; 10:54:54 >
Sayfa: [1] 2 3 4   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> 2.EL ARABA NASIL ALINIR ? (Benim derlediklerim içeride)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.