Şimdi Ara

2.EL ARABA NASIL ALINIR ? (Benim derlediklerim içeride)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
90
Favori
83.931
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 2 aydır forumda hangi arabayı alıyım diye araştırma yapıyordum. İlk aracım olacağı için de alım-satım işleri nasıl yapılıyor, sahtekarlıklardan korunmak için neler yapmalıyız diye de baktım. Sözü fazla uzatmadan "ikinci el araba nasıl alınır?" konusunda kendi derlediklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

    Eksik gördüğünüz yanlar varsa, yada çok abartıyorsun dediğiniz yönler varsa parlaşırsanız sevinirim.





    İKİNCİ EL ARABA NASIL ALINIR?
    Alınacak araba göze kestirildikten sonra; (Eğer aracın plakası internette gözükmüyorsa, telefon edip sorulur. "Telefondaki internetteki aracınızı gördüm" bilgi almak istiyorum demekte fayda var. Eğer hangi araç derse bilin ki o galericidir) (ayrıca aracın ruhsat sahibi olup olmadığını ve vergi borcu olmadığına dair kağıdın elinde olup olmadığını sorun. Sanırım noter satışı öncesi satıcıda vergi borcu olmadığına dair bir kağıt olması gerekiyor. Eğer bu yoksa almanız gerekbilir. Arkadaşlar detaylandırırsa sevinirm.)

    1-
    www.turkiye.gov.tr üzerinden aracın plakası sorgulatılır. (1 TL ile ptt den şifre alıp giriş yapabiliyorsunuz)
    Burada
    -Araç çalıntı mı?
    -Araç üzerinde rehin, hak mahrumiyeti var mı?
    -Aracın en son satımı ne zaman yapılmış öğrenilir. (Arabanın en son el değiştirme tarihi satıcının dürüst olup-olmadığını anlamada kullanılabilir. Ne zaman aldınız sorusuna farklı bir yanıt verirse telefonda şüphelenmekte fayda var.)


    2-
    Arabanın plakası tramer den sms ile sorgulatılır. Aşağıda yazdıklarımı 5664 e sms gönderirseniz aracın hasar durumu vs. geliyor.
    -plakaNo
    -KASKO plakaNo
    -HS S sasiNo
    -HS M motorNo

    Yukarıda verdiklerimden ilki aracın hasarını plakadan sorgulamaya yarıyor. plakanın başına kasko yazıp gönderirseniz, arabanın sigorta bilgileri geliyor. Bu şekilde aracın hasar durumu ve sigorta bilgileri hakkında bilgi alabilirsiniz. Her bir sms ücreti 2-3 tl arasında bir masraf tutuyor. (sigorta-kasko sorgulatması yapmadım detaylarını bilmiyorum. Ancak hasar sorgulaması yaptığımızda kaç hasarı olduğu ve hasarların tutarları sms olarak geliyor. Bazı hasarların tutarı yazmıyor. Tutarı yazmayan hasarlar hakkında da ekleyecek bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.)

    Forumda bir arkadaş kandırıldığını söylemiş. Ve arabayı görmeye gittiğinizde ruhsattaki şasi no ve motor no yu kullanarak da sorgulama yapmamızı önerdi.

    3-
    Eğer arabanın hasarı ve telefonda adamı gözünüz tuttuysa artık aracı görmeye gidebilirsiniz.
    Aracı görmeye gittiğinizde ruhsatı alıp
    -plaka
    -şasi no
    -motor no
    bilgilerini araba ile karşılaştırın. Ruhsat ile araba bilgileri tutuyor mu diye bakın. (Yalnız bu kısım biraz zor. Şahsen motor numarası ve şasi numarasının nerede yazılı olduğunu bilmiyorum. Eğer servisler kontrol ediyorsa bilgilendirirseniz sevinirim)


    4-
    Araba incelenir.
    -Arabanın kaportası incelenir. Bu konuda da fazla bilgim yok, ama değişen parça varsa renk tonu farklılığından anlaşılabiliyor. Ekleyecekleri olan varsa minnettar olurum.
    -Arabanın lastiklerinin durumuna bakılır.
    -Arabanın kapıları açılıp örtülüyor mu diye kontrol edilir mi.
    -Arabanın camları açılıp örtülüyor mu diye kontrol edilir.
    -Arabanın kliması kontrol edilir.
    -Arabanın döşemesine, direksiyonuna vs. eskimiş yıpranmış mı diye bakılır.
    -Arabanın farları-aydınlatmaları-radyosu vs. kontrol edilir.

    Ekleyecekleri olanlar varsa lütfen paylaşssın. Bunların nasıl bakılacağı hakkında da detaylara girebilirsek iyi olur.

    5-
    Arabanın durumuna göre adamla pazarlığa girişilir. Arabanın durumuna göre bir fiyat verilir. Pazarlık konusunda tecrübem olmadığı için daha fazla yardımcı olamıyorum.

    Satıcı ile şu şekilde anlaşılır. Arabayı servise göstereceğim, eğer dediğin gibiyse- arabanın başka hasarı yoksa aracı anlaştığımızdan fiyattan alacağım denir.
    (servise gösterdikten sonra, satıcı ile pazarlık yapma şansınız azalıyor. Çünkü servise para ödemiş oluyorsunuz ve arabayı alma ihtimaliniz yüksek. Satıcı fiyat kırmayacaktır.)

    (Kapora da bu kısımda veriliyor sanırım. Ancak ben kapora verme taraftarı değilim. Nasıl olsa servise para ödenecek. Kapora konusunda da ekleyecekleriniz varsa lütfen paylaşın.)

    6-
    Araba bir sigorta şirketine götürülüp sorgulatılır. Pert kayıdı, sigorta yapılmamasına dair bir engel var mı baktırılır. (Bunu pek yapan yok sanırım. Tramer kayıtları ile paralellik gösteriyor. Bu adım belki atlanabilir. Yorumlarınızı bekliyorum.)

    7-
    Araba yetkili servise götürülür. Ekspertiz raporu istenir. Bu rapor yetkili servisin vereceği imzalı bir rapor olduğu için ustaya-sanayiciye-kaportacıya göstermekten daha garantili bir yöntemdir. Ücret konusunda detaylı bilgim yok, ancak 100 tl civarında diye duydum.

    Servisin verdiği raporda, arabanın masrafı çıkmazsa satış işlemine geçilir. Eğer masrafı varsa bir miktar daha pazarlık yapılabilir yada arabadan cayılır.

    8-
    Satıcı ile banka şubesine gidilir. Bankadan bloke çek hazırlatılır. Peki bloke çek nedir. Bloke çek sizin hesabınızdaki parayı bloke eder (bir nevi banka şubesi parayı kendisine alır). Bloke çek satıcının ismine hazırlanır. Bloke çek hazırlanabilmesi için bankada yeterli paranızın olması gerekir. Bloke çek ile çekin karşılıksız çıkması mümkün değil, zira para artık banka şubesinindedir ve satıcı için de bir riski yoktur. Bloke çeki bankadan alıcı alır.

    Bloke çekin dezavantajı biraz zaman alması, işlem masrafı ve satıcının parayı o şubeden çekebilecek olmasıdır. Ancak yanınızda para taşıma gibi bir riske girmek durumunda kalmazsınız.

    9-
    Çeki cebinize attıktan sonra satıcı ile birlikte notere gidebilirsiniz. Noterde imzalar atılırken satıcıya çeki teslim edin. Noter masrafını alıcı öder. 69 TL gibi bir yürütme masrafı var.

    Eğer plaka da değişecekse bir miktar daha tutuyor diye biliyorum. (plaka değişim ücreti ve yapılacak işlemleri paylaşan olursa sevinirim.)

    10-
    Satıcıdan arabanın anahtarını teslim alın. Tokalaşın ve ayrılın.






    Ekleyecekleriniz, eleştirecekleriniz varsa lütfen çekinmeyin. İnternetteki bilgiler çok dağınık, burada biraz da olsa toparlayabilirsek ve güvenilir bir yöntem oturtabilirsek buradaki çoğu arkadaşımızın faydalanacağını düşünüyorum.




    Anahtar kelimeler: 2.el, ikinci el, ikinci el araba araç vasıta otomobil nasıl alınır, araba otomobil nasıl satılır, araba alım satımı, ikinci el araç araba yürütme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HITM@N -- 8 Kasım 2010; 0:52:55 >



  • güzel bir paylaşım olmuş..
    elinize sağlık
  • güzel paylaşım teşekkürler..
  • Teşekkür ederiz...
  • Ben plaka değişimi yapacağımı söyledim, notere 132lr (İstanbul'da) verdim. Geldikten sonra 60lr şoförler derneğine verdim (plaka, dosya masrafı).Trafik şubesinde her hangi bir ücret alınmadı, plaka değişimi için noterin hazırladığı ikinci nüsha yeterli oluyormuş.
  • Teşekkürler.Güzel bir klavuz olmuş
  • Konu için teşekkürler.
    Favorilerime ekledim.
  • aynı kıstasları uygulayan çok yakından tanıdığım bir arkadaşım 1 senedir araba alamadı. ben bile pes ettim. kabul ediyorum para kolay kazanılmıyor; ama amaç ile araç kavramları birbirine girmemeli. çünkü iş paranoyaklığa doğru gidiyor. geçmişte pert kaydı yoksa(ki aslında bu kavramda ülkemizde yanlış biliniyor) ve motor aksamında sorun yoksa fazla düşünmeyin ve alın. Boyası, şusu, busu derken çoğu kişi borca girip sıfır araba alıyor. milli servet boşa gidiyor. saygılarımla
  • çok güzel hazırlanmış, ihtiyaç olan bir konuydu

    7. aşamadan önce satıcı ile ön sözleşme yapılabilir, ya da servis yetkilisinin önünde "bak arkadaş dediklerinden farklı bişey çıkmazsa expertiz ücretini ben ödeyeceğim, ama farklı bişey çıkarsa sen ödeyeceksin" denilmesi gerekir bence, kabul etmezse zaten yüzde 90 başka bişey vardır o işte

    geçen bizim araba için 2 adam geldi birlikta gittik sanayiye ben önce ustaya söyledim tampon değişti şehir içinde arkadan vurdular dedim, usta tam yarım saat aradı taradı akü şarj durumuna yağına suyuna silecek motoruna varana dek baktı hiçbirşey bulamadı

    sağol ustam sayende araba da elden geçmiş oldu dedim sinirli sinirli bakmıştı
  • Yanlış hatırlamıyorsam bu yazının orjinali ekşisözlük'te bulunuyor. Kendin yazmamışsın, alıntı yaptığın yeri mesajının sonuna ilave etseydin iyi olurdu.
  • ÜSTADIM NE GÜZEL YAZMIŞSIN FAKAT ÖNEMLİ OLMADIĞINI DÜŞÜNDÜĞÜN ÇOK ÖNEMLİ EKLEMELER YAPICAM

    1
    Plakayı sorguladığında marka renk de çıkıyordu sanıyorum

    2
    Ruhsatta şase numarası yazar bu numarayı kontrol et; ama sadece cam altındaki şeritten değil.
    Mesela Fordlarda ön yolcunun ayak bastığı yerde taban döşemesinin hafifce kaldırılmasıyla şase numarası okunur, vw lerde silecek altlarında mühürlüdür.
    Yani şase numarasının mühürlendiği yerden kontrol et.
    Bazen herşey yolunda olmasına rağmen ruhsata şase numarasını yazarken yanlış yazıyorlar o zaman satıcıya "git trafiğe bunu düzelttir" dersin adam ilgilenmezse sende arabayla ilgilenmezsin.
    Sırf şase ile ruhsat numarası tutmuyor diye satıcıyı düzenbaz sanma bazen hakkaten yanlışlıklar olabiliyor ama bunu gitsin düzelttirsin.

    3
    Bazen sıfır arabalarda bile motor ciddi arıza sonucu sökülmüş yerine yenisi takılmış olabiliyor
    Kaldırt lifte motor numarasını kontrol ettir.
    Şasenin tutması yetmez.

    4
    Motor ve şase numarasını bilgisayar bağlayarakta kontrol ettir. Birde mühürlendiği yerlere bak kaynakla falan monte edilmiş olmasın :)

    5
    Eğer şase ve motor tamamsa ...
    Bağlat elektronik cihazı turbo basıncı arıza kayıtları km falan bir güzel kontrol ettir.

    6
    Şase numarası ile bir sigortacıya git ve sigorta yaptırmak istediğini söyle bir sıkıntı varsa orda çıkar

    7
    Tüm yetkili servis kayıtları tüm servislerden gözükmeyebiliyor, bir markanın kayıtlarını incelemek için şehrindeki tüm yetkili servisleri ara

    8
    Arabayı lifte kaldırt alt sacını çıkartır akıtan yerleri varmı baktır

    9
    ön düzenine baktırt

    10
    Kaporta olayını el aletiyle kontrol ettirt.
    Bazen sıfır araçlarda bile boya veya değişen olabiliyor, fabrikada sağını solunu vuruyorlar veya taşıma sırasında zarar görüyor
    Bu nedenle sıfır araba alırken dahi kaporta kontrolü yaptırt

    11
    Trafikte haczi rehni borcu varmı kontrol ettirt


    12
    Lastiklerde balon olur balonlu kesimi içe alırlar
    Liftteyken lastik iç taraflarınıda kontrol ettir.

    13
    İnsanlar asıl yukarıda ve senin yazdıklarını incelemiyor sadece km olayına bakıyorlar
    dizel bir VW 1 milyon km ağır bakım istemeden yapar
    TOFAŞlar 450 binden fazla yapar
    km ye fazla takılma adam gaz-fren yapmıştır sürekli canına okumuştur aracın veya ılımlı kullanmıştır

    14
    Adama sor kaç lt yakıyorsun diye eğer makul bir değer söylerse sakin ılımlı kullanıyor demektir

    15
    Adama sor fren balatasını kaç km değiştirdin diye
    Eğer 70 bin 80 bin derse ılımlı kullanıyordur

    16
    Debriyaj balatasının durumunu merak ediyorsan el frenini kuvvetlice çek tak birinci vitese arabayı zorla eğer araç yola yapışıyorsa kaçırmıyordur eğer hissetmezse kaçırıyordur
    Debriyaj balatası km yaparak tükenmez ne kadar ılımlı kullnırsan o kadar uzun dayanır ben 30 binde değiştirende biliyorum 270 binde değiştirende


    17
    Yakıt depo kapağını aç eğer orda sonradan yapılmış ufak bir vida deliği varsa bu araça akaryakıt tanıtım cihazı takılmış demektir yani büyük ihtimalle şirket arabası veya kiralıktır.
    fiyatı ona göre belirle...

    18
    Eğer yapabilirsen aracın polen filtrelerine bak eğer orjinal ise iyi yok piyasa malı ise satıcı pinti ve ucuzcu demektir.

    19
    Birde döşeme koltuk falan iyice incele kokla bir arkadaşımın köpeği vardı arabanın canına okumuştu....

    BİTTİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 8 Kasım 2010; 19:18:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurgazi

    aynı kıstasları uygulayan çok yakından tanıdığım bir arkadaşım 1 senedir araba alamadı. ben bile pes ettim. kabul ediyorum para kolay kazanılmıyor; ama amaç ile araç kavramları birbirine girmemeli. çünkü iş paranoyaklığa doğru gidiyor. geçmişte pert kaydı yoksa(ki aslında bu kavramda ülkemizde yanlış biliniyor) ve motor aksamında sorun yoksa fazla düşünmeyin ve alın. Boyası, şusu, busu derken çoğu kişi borca girip sıfır araba alıyor. milli servet boşa gidiyor. saygılarımla


    Doğru, iyi uyarı...
  • önemli olan yalan var mı yok mu, km orjinal mi?

    diğer hususlar çok da önemli değil, kapı değişmiş, bagaj değişmiş, kaput değişmiş, ayna, tampon değişmiş... ya da boya var... önemli olan ne olduğu değil, hasarın nasıl oluştuğu, ufak tefek hasarlardan da oluşabiliyor bunlar, hasarın geçmişini öğrenmek gerekir, nerede onarıldığını öğrenmek gerekir, yetkili servisinde yapılmışsa hiç sıkıntı olmuyor bu şekilde 2 adet aracı (92 model renault 21 concorde, devrilmişti uzun yolda, 2003 model honda civic, uzun yolda yana yatmıştı, ikisinde de tavan dahil işlem vardı) uzun yıllar kullananları tanıyorum concorde bizim, civic kuzenin concorde'a 8 yıl bindik civic'e de 5 yıldır biniyorlar hiçbir sorun olmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 2 aydır forumda hangi arabayı alıyım diye araştırma yapıyordum. İlk aracım olacağı için de alım-satım işleri nasıl yapılıyor, sahtekarlıklardan korunmak için neler yapmalıyız diye de baktım. Sözü fazla uzatmadan "ikinci el araba nasıl alınır?" konusunda kendi derlediklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

    Eksik gördüğünüz yanlar varsa, yada çok abartıyorsun dediğiniz yönler varsa parlaşırsanız sevinirim.





    İKİNCİ EL ARABA NASIL ALINIR?
    Alınacak araba göze kestirildikten sonra; (Eğer aracın plakası internette gözükmüyorsa, telefon edip sorulur. "Telefondaki internetteki aracınızı gördüm" bilgi almak istiyorum demekte fayda var. Eğer hangi araç derse bilin ki o galericidir) (ayrıca aracın ruhsat sahibi olup olmadığını ve vergi borcu olmadığına dair kağıdın elinde olup olmadığını sorun. Sanırım noter satışı öncesi satıcıda vergi borcu olmadığına dair bir kağıt olması gerekiyor. Eğer bu yoksa almanız gerekbilir. Arkadaşlar detaylandırırsa sevinirm.)

    1-
    www.turkiye.gov.tr üzerinden aracın plakası sorgulatılır. (1 TL ile ptt den şifre alıp giriş yapabiliyorsunuz)
    Burada
    -Araç çalıntı mı?
    -Araç üzerinde rehin, hak mahrumiyeti var mı?
    -Aracın en son satımı ne zaman yapılmış öğrenilir. (Arabanın en son el değiştirme tarihi satıcının dürüst olup-olmadığını anlamada kullanılabilir. Ne zaman aldınız sorusuna farklı bir yanıt verirse telefonda şüphelenmekte fayda var.)


    2-
    Arabanın plakası tramer den sms ile sorgulatılır. Aşağıda yazdıklarımı 5664 e sms gönderirseniz aracın hasar durumu vs. geliyor.
    -plakaNo
    -KASKO plakaNo
    -HS S sasiNo
    -HS M motorNo

    Yukarıda verdiklerimden ilki aracın hasarını plakadan sorgulamaya yarıyor. plakanın başına kasko yazıp gönderirseniz, arabanın sigorta bilgileri geliyor. Bu şekilde aracın hasar durumu ve sigorta bilgileri hakkında bilgi alabilirsiniz. Her bir sms ücreti 2-3 tl arasında bir masraf tutuyor. (sigorta-kasko sorgulatması yapmadım detaylarını bilmiyorum. Ancak hasar sorgulaması yaptığımızda kaç hasarı olduğu ve hasarların tutarları sms olarak geliyor. Bazı hasarların tutarı yazmıyor. Tutarı yazmayan hasarlar hakkında da ekleyecek bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.)

    Forumda bir arkadaş kandırıldığını söylemiş. Ve arabayı görmeye gittiğinizde ruhsattaki şasi no ve motor no yu kullanarak da sorgulama yapmamızı önerdi.

    3-
    Eğer arabanın hasarı ve telefonda adamı gözünüz tuttuysa artık aracı görmeye gidebilirsiniz.
    Aracı görmeye gittiğinizde ruhsatı alıp
    -plaka
    -şasi no
    -motor no
    bilgilerini araba ile karşılaştırın. Ruhsat ile araba bilgileri tutuyor mu diye bakın. (Yalnız bu kısım biraz zor. Şahsen motor numarası ve şasi numarasının nerede yazılı olduğunu bilmiyorum. Eğer servisler kontrol ediyorsa bilgilendirirseniz sevinirim)


    4-
    Araba incelenir.
    -Arabanın kaportası incelenir. Bu konuda da fazla bilgim yok, ama değişen parça varsa renk tonu farklılığından anlaşılabiliyor. Ekleyecekleri olan varsa minnettar olurum.
    -Arabanın lastiklerinin durumuna bakılır.
    -Arabanın kapıları açılıp örtülüyor mu diye kontrol edilir mi.
    -Arabanın camları açılıp örtülüyor mu diye kontrol edilir.
    -Arabanın kliması kontrol edilir.
    -Arabanın döşemesine, direksiyonuna vs. eskimiş yıpranmış mı diye bakılır.
    -Arabanın farları-aydınlatmaları-radyosu vs. kontrol edilir.

    Ekleyecekleri olanlar varsa lütfen paylaşssın. Bunların nasıl bakılacağı hakkında da detaylara girebilirsek iyi olur.

    5-
    Arabanın durumuna göre adamla pazarlığa girişilir. Arabanın durumuna göre bir fiyat verilir. Pazarlık konusunda tecrübem olmadığı için daha fazla yardımcı olamıyorum.

    Satıcı ile şu şekilde anlaşılır. Arabayı servise göstereceğim, eğer dediğin gibiyse- arabanın başka hasarı yoksa aracı anlaştığımızdan fiyattan alacağım denir.
    (servise gösterdikten sonra, satıcı ile pazarlık yapma şansınız azalıyor. Çünkü servise para ödemiş oluyorsunuz ve arabayı alma ihtimaliniz yüksek. Satıcı fiyat kırmayacaktır.)

    (Kapora da bu kısımda veriliyor sanırım. Ancak ben kapora verme taraftarı değilim. Nasıl olsa servise para ödenecek. Kapora konusunda da ekleyecekleriniz varsa lütfen paylaşın.)

    6-
    Araba bir sigorta şirketine götürülüp sorgulatılır. Pert kayıdı, sigorta yapılmamasına dair bir engel var mı baktırılır. (Bunu pek yapan yok sanırım. Tramer kayıtları ile paralellik gösteriyor. Bu adım belki atlanabilir. Yorumlarınızı bekliyorum.)

    7-
    Araba yetkili servise götürülür. Ekspertiz raporu istenir. Bu rapor yetkili servisin vereceği imzalı bir rapor olduğu için ustaya-sanayiciye-kaportacıya göstermekten daha garantili bir yöntemdir. Ücret konusunda detaylı bilgim yok, ancak 100 tl civarında diye duydum.

    Servisin verdiği raporda, arabanın masrafı çıkmazsa satış işlemine geçilir. Eğer masrafı varsa bir miktar daha pazarlık yapılabilir yada arabadan cayılır.

    8-
    Satıcı ile banka şubesine gidilir. Bankadan bloke çek hazırlatılır. Peki bloke çek nedir. Bloke çek sizin hesabınızdaki parayı bloke eder (bir nevi banka şubesi parayı kendisine alır). Bloke çek satıcının ismine hazırlanır. Bloke çek hazırlanabilmesi için bankada yeterli paranızın olması gerekir. Bloke çek ile çekin karşılıksız çıkması mümkün değil, zira para artık banka şubesinindedir ve satıcı için de bir riski yoktur. Bloke çeki bankadan alıcı alır.

    Bloke çekin dezavantajı biraz zaman alması, işlem masrafı ve satıcının parayı o şubeden çekebilecek olmasıdır. Ancak yanınızda para taşıma gibi bir riske girmek durumunda kalmazsınız.

    9-
    Çeki cebinize attıktan sonra satıcı ile birlikte notere gidebilirsiniz. Noterde imzalar atılırken satıcıya çeki teslim edin. Noter masrafını alıcı öder. 69 TL gibi bir yürütme masrafı var.

    Eğer plaka da değişecekse bir miktar daha tutuyor diye biliyorum. (plaka değişim ücreti ve yapılacak işlemleri paylaşan olursa sevinirim.)

    10-
    Satıcıdan arabanın anahtarını teslim alın. Tokalaşın ve ayrılın.






    Ekleyecekleriniz, eleştirecekleriniz varsa lütfen çekinmeyin. İnternetteki bilgiler çok dağınık, burada biraz da olsa toparlayabilirsek ve güvenilir bir yöntem oturtabilirsek buradaki çoğu arkadaşımızın faydalanacağını düşünüyorum.




    Anahtar kelimeler: 2.el, ikinci el, ikinci el araba araç vasıta otomobil nasıl alınır, araba otomobil nasıl satılır, araba alım satımı, ikinci el araç araba yürütme



    Bukadar detaya girip araba almaya kalkarsan her seferinde alamadan dönersin.sakınan göze çöp batar


    1.Araç Tramerden sorgulatılır.

    2.Ruhsat bilgileri araçla karşılaştırlır.

    3.Ustasına yada sevisine gösterilir.(satıcının söylediği herşeye itibar edilmez ve güvenilmez)

    4.Alıyorsan satıcıyla pazarlığını anlaşmanı yapar notere geçersin.

    5.Sonuç itibariyle 2. el alındığı için çıkacak olan küçük sürprizlere normal bakıp masraf edilip kullanıma devam edilir.
  • arkadaşlar bu mesaj göndererek hasar sorgulama ile ilgili olarak birşey sormak istiyorum..

    aracı aldığımda plakası farklıydı ve ben plakayı değiştirdim..

    Şimdi mesaj gönderdiğim zaman bana üzerindeki plakaya bakarak mı hasar durumunu söyleyecekler yoksa aracın eski plakasındaki hasarlarıda gözükür mü?

    buna tam net cevap alabilirsem çok sevinirim

    EDIT: Msj gönderdim içim rahatladı Plaka değişmiş olsa dahi eski hasarları geliyor..

    Gelen msj şu şekilde;

    Kayıtlarımıza göre ***0168 SasiNo lu aracın iki adet hasarı mevcuttur.
    HSR1: 20.04.2009, Çarpma
    HSR2: 14.10.2008, Çarpma


    Vallahide billahide içim rahatladı yahuu

    kazaların izleri belli zaten, birinde yalnızca arka kapı değişmiş (şasede birşey yok 3-4 usta baktı, Sadece Kapı değişmiş dediler)
    diğeri de önden vurmuş, tamponda boya çatlakları var (çamurluklar kaput vs hepsi orjinal, tamponda orjinal ancak dediğim gibi boya çatlakları var)

    aldığımız günden beri içime dert olmuştu araç acaba pert mi acaba şumu bumu diye.. O yüzden şimdi okuyunca sevindim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !!!Chinogolog!!! -- 8 Kasım 2010; 21:02:54 >
  • Noterde satış sözleşmesine kilometreyi de not olarak düşün. "Bu arabayı inceledim, beğendim, kendi rızamla alıyorum, mır mır mır..." gibi bir sözleşmedir o. Oraya "şu kilometredeki..." diye ekleme yapsın noter. Böylece ilerde km'nin düşürüldüğünü anlarsanız satışı iptal edebilime, aracı geri verme hakkınız olur.

    Bunu hepimiz yaparsak, standart uygulama olan km düşürme de zamanla yok olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Noterde satış sözleşmesine kilometreyi de not olarak düşün. "Bu arabayı inceledim, beğendim, kendi rızamla alıyorum, mır mır mır..." gibi bir sözleşmedir o. Oraya "şu kilometredeki..." diye ekleme yapsın noter. Böylece ilerde km'nin düşürüldüğünü anlarsanız satışı iptal edebilime, aracı geri verme hakkınız olur.

    Bunu hepimiz yaparsak, standart uygulama olan km düşürme de zamanla yok olur.


    Bu faydalı olur.
    Hile yapmadan aracını satmak isteyenler çok zorda kalıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    önemli olan yalan var mı yok mu, km orjinal mi?

    diğer hususlar çok da önemli değil, kapı değişmiş, bagaj değişmiş, kaput değişmiş, ayna, tampon değişmiş... ya da boya var... önemli olan ne olduğu değil, hasarın nasıl oluştuğu, ufak tefek hasarlardan da oluşabiliyor bunlar, hasarın geçmişini öğrenmek gerekir, nerede onarıldığını öğrenmek gerekir, yetkili servisinde yapılmışsa hiç sıkıntı olmuyor bu şekilde 2 adet aracı (92 model renault 21 concorde, devrilmişti uzun yolda, 2003 model honda civic, uzun yolda yana yatmıştı, ikisinde de tavan dahil işlem vardı) uzun yıllar kullananları tanıyorum concorde bizim, civic kuzenin concorde'a 8 yıl bindik civic'e de 5 yıldır biniyorlar hiçbir sorun olmadı






    Kaza geçirmiş bir araç tekrar kaza geçirdiğinde akordiyon gibi aracın katlanma riski var.
    Al eline bir sac parçasını birkaç kere ey en sonunda yumuşar işte bu birinci risk
    Diyelimki araç devrildi tavan çökmedi herkes sağ çıktı araç toplandı aynı kazayı birdaha yaptığında içinden sağ çıkmayabilir yolcular....

    Kaporta tamir edilirken kaynakla boya ve galvaniz yakılıyor dıştan gıcırda gözükse içten çürüyor ......

    Sen hiç kaportası tamir edilen bir araç gördün mü????
    Araç mengenelerle alttan tutturulur gerilir etrafta hortumları vidaları dağınık.....
    Kaynakla borusu kablosu yanlışlıkla yanar .....

    Aracın şasesi hafifte olsa eğrilse rulmanlar lastikler hızlı aşınır adam gibi ön düzen tutmaz falan filan dolu şeys ayarım sana
    Devrilince direklerde ufak bir yatma olsa kapılardan su alır ses olur bimem ne kimsede bulamaz derdini aracın...

    Ancak ısıl işlem görmeden derin zımpara falanda yapılmadan tamir edilmişse bir sorun olmaz zaten bu şekilde tamirlerde anlaşılmaz....

    Parça değişimine gelince çamurluklar kaputlar ve kapılar değişiyor ama kalan yerlerde hep kaynak var.....
    Bence parça yenisi ile değişmişse sorun olmaz ama tamir veya şase ile ilgili en ufak olay fiyatı düşürür....

    Peki kazalı araba kullnılmazmı elbette kullnılır hemde yıllarca....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 8 Kasım 2010; 22:07:09 >
  • tanıdık bir galericiye gidilir,
    -memed emmi 15,16 bine hb.sedan temiz bir araba lazım
    -ben de 2005 megane,2003 bora var 23binsana 22olur
    -yooh mehmed emmi gücüm yetmez
    sonra pazar dolasılır temiz bişey bulunamaz bulunanlar da anasının gözüdür zaten.
    -memed emmi sen bu arabalardan hangisini tavsiye edersin
    -2003 ama bineceksen borayı al üzmez seni piyasadan iki bin fazla ama ben de pahalıya aldım
    -vurugu carıgı var mı
    -yooh sadece sag camurlukta üç parmak
    -20bin olmaz mı
    -olmaz zaten hocamın hatrına düştüm
    peder bey gelir(hoca)onun hatrına 21500olur.satısı alınır.
    ertesi gün sabah trafikdeki işler halledilir(ilk arabamı byl almıstım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    önemli olan yalan var mı yok mu, km orjinal mi?

    diğer hususlar çok da önemli değil, kapı değişmiş, bagaj değişmiş, kaput değişmiş, ayna, tampon değişmiş... ya da boya var... önemli olan ne olduğu değil, hasarın nasıl oluştuğu, ufak tefek hasarlardan da oluşabiliyor bunlar, hasarın geçmişini öğrenmek gerekir, nerede onarıldığını öğrenmek gerekir, yetkili servisinde yapılmışsa hiç sıkıntı olmuyor bu şekilde 2 adet aracı (92 model renault 21 concorde, devrilmişti uzun yolda, 2003 model honda civic, uzun yolda yana yatmıştı, ikisinde de tavan dahil işlem vardı) uzun yıllar kullananları tanıyorum concorde bizim, civic kuzenin concorde'a 8 yıl bindik civic'e de 5 yıldır biniyorlar hiçbir sorun olmadı






    Kaza geçirmiş bir araç tekrar kaza geçirdiğinde akordiyon gibi aracın katlanma riski var.
    Al eline bir sac parçasını birkaç kere ey en sonunda yumuşar işte bu birinci risk
    Diyelimki araç devrildi tavan çökmedi herkes sağ çıktı araç toplandı aynı kazayı birdaha yaptığında içinden sağ çıkmayabilir yolcular....

    Kaporta tamir edilirken kaynakla boya ve galvaniz yakılıyor dıştan gıcırda gözükse içten çürüyor ......

    Sen hiç kaportası tamir edilen bir araç gördün mü????
    Araç mengenelerle alttan tutturulur gerilir etrafta hortumları vidaları dağınık.....
    Kaynakla borusu kablosu yanlışlıkla yanar .....

    Aracın şasesi hafifte olsa eğrilse rulmanlar lastikler hızlı aşınır adam gibi ön düzen tutmaz falan filan dolu şeys ayarım sana
    Devrilince direklerde ufak bir yatma olsa kapılardan su alır ses olur bimem ne kimsede bulamaz derdini aracın...

    Ancak ısıl işlem görmeden derin zımpara falanda yapılmadan tamir edilmişse bir sorun olmaz zaten bu şekilde tamirlerde anlaşılmaz....

    Parça değişimine gelince çamurluklar kaputlar ve kapılar değişiyor ama kalan yerlerde hep kaynak var.....
    Bence parça yenisi ile değişmişse sorun olmaz ama tamir veya şase ile ilgili en ufak olay fiyatı düşürür....

    Peki kazalı araba kullnılmazmı elbette kullnılır hemde yıllarca....

    zaten örnekler uç örneklerdi, demek istediğim aynen sizin yazdıklarınızdı, bizim alıcılar yüzünden aracın çamurluğu yamuk, kasko da vasr ama babam değiştirtmiyor, çok göze batmıyor ama yine de ufak darbeler var (ben yaptım)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.