Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.445
Cevap
2
Favori
97.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam beyler isim ve hayatım otomobil üzerine kurulu otomotiv ögretmenligi ögrencisiyim butun tartısmalar ve sorular icin burdayım sizide beklerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 27 Mayıs 2007; 12:17:16 >



  • var kardeş ayıp ettin f1 arabalarında gaz ve freni ayaklamı yapıyolar bi bilgin varmı bu konuda bazı değişik şeyler duydumda mrk ettim yawss,ben kullanıyollar diye biliyorum ama..
  • Ayak gaz ve fran ayakla ama direksiyonun ustundeki bazı tuslarda motor freni gibi ve gaz kesici ayarlar bulunmaktadır ustunde.
  • Fren sisteminde hava olmasından dolayı fren yaparken fren pedalı yeterince sertleşmiyor. Önceleri dokunduğum gibi yumulurdu araba, şimdi yarıya kadar boş basıyor. Bu durumda ne yapmalıyım?
    Bunun için ayrı bir topic açacaktım ama burda yanıt alırsam gerek kalmaz sanırım..
  • Hava takviyeli frenlerde arac lifte alınarak fazla havası alınabilir bu tamamen servis işi oldugu icin uzman kişiler tarafından yapılmalı nasıl yaplacagını soylerim ama inanki yanlıs yapılması durumunda frenlerde istenmeyen sonuclar dogurabilir en iyisi servise gidilmeli ....
  • Yani servis yolu göründü. Peki bunun masrafı çok mudur, daha yeni bakımdan çıkardık, yine o kadar para vermek istemem valla..
  • fren havası almak olayı çok pahalıya patlamaz taş çatlasın 50 ytl oda abartı yetkiili vw servisindeyim bizde bile o kadara çıkmıyor...
  • Uff abi ne ettin, 50ytl çok valla, daha yeni bayıldık servise mangırı. Şimdi de bu kadar tutmaz inşallah.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ataman_74

    fren havası almak olayı çok pahalıya patlamaz taş çatlasın 50 ytl oda abartı yetkiili vw servisindeyim bizde bile o kadara çıkmıyor...
  • yaww yok o kadar tutmaz...
    kutusu 7.5 ytl gibi 2 bilemedin 3 kutu

    işçilikte o kadar fazla değil..
    git bir tamirciye ver 10 ytl yapar..
    zaten zor bişi değil..
    biz serviste lifte alıpta makina ile yaptığımız için ...
  • o.k. anlaşılmıştır. tşk.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ataman_74

    yaww yok o kadar tutmaz...
    kutusu 7.5 ytl gibi 2 bilemedin 3 kutu

    işçilikte o kadar fazla değil..
    git bir tamirciye ver 10 ytl yapar..
    zaten zor bişi değil..
    biz serviste lifte alıpta makina ile yaptığımız için ...
  • usta sana zor bi soru:
    araba vitesteyken stop ederse araba ilerlemeye devam ediyor. (...mu? yoksa sadece 5.viteste mi bu özellik var?) ama 5. yada başka bi viteste bırakıp arabayı itince gitmiyor. bunu nasıl açıklarsın? bisiklet zincirindeki gibi ters çalışmayı engelleyen bi mekanizma mı var? nedir?
  • hayır ..

    senin demek istediğin arabayı durduğu yerde çalışmazken vitese taktığında düşük viteste kaymaz yüksek viteste kayar onu sormak istedin galiba..


    bunun nedeni düşük viteste motorun 7 yada 8 turu tekerlekte 1 tura denk gelir yane tekerleğin 1 turu motorun yaklaşık 7 8 tur dönmesine neden olur..
    tabiki motorda kompresyon çalışmazkende olduğu için 1.viteste motoru döndüremez motor tekerlekleri rahat döndürür..
    ama 5. viteste tam tersidir tekerlekler motoru rahat döndürü motor tekerlekleri kolay döndüremez ...
  • yok o değil. şimdi 100le giderken stop edersem tekerler kiitlenmiyor, araba akmaya devam ediyor. diğer viteslerde denemedim bilmiyorum sadece.
    bu nasıl oluyor, ben stop edince tekerle bağlantısı nasıl kesiliyor onu anlamak istiyorum.
  • hayır o hızda tekerleklerin gücü fazladır vede motor durdurmaya yetmez ...
    motorda o hızla döner..
    yane yüksek viteste tekerlekler motoru çevirirler ...
    motoru stop bile etsen belli bir müddet yürürler...
  • ataman yanlışın var motor öyle boş boş dönmez. kesin duruyo yani ondan eminim. boşa almışsın gibi sessizce yavaşlayıp duruyor. noss gitti galiba cevap yarına kaldı sanırım.
  • benim dediğimi yanlış annadım ..
    bir müddet döner ki düzde ..
    ama rampa aşağı aracı ağırlıüı ve ataleti motoru döndürür motorun kompresyon gücünden daha fazladır...
  • yok ben anlatamadım galba. şimdi 5te stop et, sessiz sessiz giderken debriyaja bas-çek-bas-çek gidişte hiç bi fark olmuyor. yani bi şekilde dişliden kurtuluyor araba. o nasıl oluyor işte sorduğum o.
  • yok burdayım arkadaslar otomobil kacınca viteste giderken stop ederse etsin bir sure gider ama vitesler buyudukce hıza daha megilli hale geldigi icin 5 vites ki yani son vitesse buna overdrive vitesi denir.Overdrive vitesinde buyuk dislilerle dondugu icin cevrim daha kolay olur ve daha uzun sure gider
    stop etsede araba...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 11 Ekim 2005, 0:07:25 >
  • benimde annatmak istediğim buydu..
    ama eğitimci olmanın faydası daha rahat annatıyor


    bu arada NOSS sen hangi okuldasın lisede hangi okuldaydın???
  • onları hic sormayın bir talihsiz hikaye anadolu lisesinden teknik egitime uzanan bi yol hemde Turkiye'nin en şoktan ortamlı unvisersitesi Karabuk teknik egitim
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.