DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım.
1.443
Cevap
3
Favori
92.505
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım.
Sayfaya Git:
Sayfa: <<< önceki 17 18 19 20 21 22 23 24 25 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      15 Ocak 2007 18:14:39
      quote:

      Orjinalden alıntı: srdrmrngz

      Selamlar,

      Bende 2000 model R19 var (Karbrütörlü) Araba beni deli ediyo ya her sabah!! Sırf bu yüzden satacam!! Çalışmıyo araba! Bi kaç kez marşa basmam gerekiyo. Araba 58000km de ama 2 kez marş dinamosunun kömürlerini değiştirmek zorunda kaldım. Sanırım sorun ateşleme ekipmanlarıyla ilgili ama bilemiorum işte ne olabilir sizce? Yapılbilecek bi iyileştirme var mı?

      Arabayı nasıl çalıştırdıımı anlatayım:

      jikleyi çekiyorum. Boşa alıp 2-3 gazı pompalıyorum sonra marşa basıyorum (pompalamasam da çalışmıyo ilk seferinde)


      Karbüratorlu ise karbüratörünüz temiz mi ayarları normal mi bunlar önemli.Bunun dısında Akü cok onemlidir ilk ateslemede zayıf bir aküyle istenilen kıvılcım elde edileeye bilir bunun icin gec calısma gerceklesebilir.Bunun dısanda buji ve buji kablolarıda onemlidir motorunuza uygun ve saglam olmalı bu parcalar.Arabanız iyi hava almazsa zor calısır hava filtrenizin temiz olası lazım suan bunlar geldi aklıma ilk planda ...


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Yarbay
      2421 Mesaj
      15 Ocak 2007 20:10:49
      Kardeş öncelikle senin gibi birini forumda görmek gerçekten çok sevindirici gerçekten çok mutlu oldum :) Sana bir soru sormak istiyorum daha doğrusu arkadaşımın bir sorusu fakat can ciğer kardeşim olduğu için onun isteğini ben gerçekleştirmek ve onu sevindirmek istiyorum..

      Arkadaşda benim arabanın 2.0 ı yani 2001 Volvo S40 2000cc 136bg lik modeli var ve bendeki S40 T4 200bg Yüksek basınç Turbo ya çok özeniyor.. Arabamı 2-3 günlüğüne ona veriyorum ama fazlasına ayrı kalamıyorum.. Doğum günüde yaklaşıyor ve bu işi gerçekten kafaya koydum hatta adama çok büyük bir süprizim var diye yılbaşı hediyesi bile almadım :) Doğumgününü bekle dedim..

      Uzun lafın kısası aracına Turbo hatta mümkünse Süperşarj taktırmak istiyorum ve birazcık araştırdım Volvo motorlarının kaldıracağı düşünülüyor.. Yani normalde 50 sene bile gidebilicek motor yarısı kadar gidicek olsada sonuçta 20 senede araç çoktan satılacağı için problem olacağını sanmıyorum.. Fakat sanada danışmak isterim.. Bu araca Turbo veya Sprchrge ile nekadar güç sağlayabiliriz, motoru bozar mı.. Turbo + sağlam bir modifiyeyle (chip tuning, spor egzostur bilmemne..) nekadar güç sağlarız veya turbo olmaz dersen bu 2000cc nin maksimum yapılacak modifiyesi nedir bilmek isterim..? Mümkünse teker teker yapabileceğimiz modları getirecekleri güç artışlarıyla beraber yazabilirsen sevinirim.. Birde bilgin dahilinde tahminen, 2000cc 136bg ile 9 saniye civarında 0-100km değeri olan bu aracı kaça çıkarabiliriz? Cevabını heyecanla bekliyor ve şimdiden çok teşekkür ederim.. Son olarakda maliyetinide yazarsan sevinirim, can kardeşim olduğu ve hiçbirşeyden kaçınmayacağım için nekadar maliyetde çıksa maksimumunu yazarsan sevinirim..


      _____________________________

      Hazır cep onayı gelmişken yazmayım dedim, yine dayanamadım cepten onaylattım.
      VOLVO S40 2007 Dynamic araç satıldı, şuan S60 2.0 T5 2011 Advance
    • Yüzbaşı
      738 Mesaj
      15 Ocak 2007 22:28:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: noss


      Bu konular cogu kez temkinli yaklasıyorum sonucunu bilemiyosun kısa vadede iyi yarar saglayabilir ama uzun vadene ne sonuc verir mechul ondan bu konular beni aşar biraz deneyip gormek lazım


      sağol hocam
      bekleyelim bakalım biraz daha araştırmak gerekiyo yinede kulağınızda olsun duyarsanız biryerde kullanan falan olursa sonuçları aktarırsanız sevinirim
      tekrar teşekkürler.



      bu konuda başka bilgisi olan arkadaşlar varsa onlarında görüşlerini alamak isterim


      _____________________________

      2006 Megane II Sedan 1.4 16V 98 Hp Authentique Platin Gri
      İNTİKAM EN İYİ SOĞUK YENEN YEMEKTİR. NE KADAR SOĞUK OLURSA O KADAR LEZZETLİ OLUR...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      16 Ocak 2007 00:08:16
      quote:

      Orjinalden alıntı: WaRToX

      Kardeş öncelikle senin gibi birini forumda görmek gerçekten çok sevindirici gerçekten çok mutlu oldum :) Sana bir soru sormak istiyorum daha doğrusu arkadaşımın bir sorusu fakat can ciğer kardeşim olduğu için onun isteğini ben gerçekleştirmek ve onu sevindirmek istiyorum..

      Arkadaşda benim arabanın 2.0 ı yani 2001 Volvo S40 2000cc 136bg lik modeli var ve bendeki S40 T4 200bg Yüksek basınç Turbo ya çok özeniyor.. Arabamı 2-3 günlüğüne ona veriyorum ama fazlasına ayrı kalamıyorum.. Doğum günüde yaklaşıyor ve bu işi gerçekten kafaya koydum hatta adama çok büyük bir süprizim var diye yılbaşı hediyesi bile almadım :) Doğumgününü bekle dedim..

      Uzun lafın kısası aracına Turbo hatta mümkünse Süperşarj taktırmak istiyorum ve birazcık araştırdım Volvo motorlarının kaldıracağı düşünülüyor.. Yani normalde 50 sene bile gidebilicek motor yarısı kadar gidicek olsada sonuçta 20 senede araç çoktan satılacağı için problem olacağını sanmıyorum.. Fakat sanada danışmak isterim.. Bu araca Turbo veya Sprchrge ile nekadar güç sağlayabiliriz, motoru bozar mı.. Turbo + sağlam bir modifiyeyle (chip tuning, spor egzostur bilmemne..) nekadar güç sağlarız veya turbo olmaz dersen bu 2000cc nin maksimum yapılacak modifiyesi nedir bilmek isterim..? Mümkünse teker teker yapabileceğimiz modları getirecekleri güç artışlarıyla beraber yazabilirsen sevinirim.. Birde bilgin dahilinde tahminen, 2000cc 136bg ile 9 saniye civarında 0-100km değeri olan bu aracı kaça çıkarabiliriz? Cevabını heyecanla bekliyor ve şimdiden çok teşekkür ederim.. Son olarakda maliyetinide yazarsan sevinirim, can kardeşim olduğu ve hiçbirşeyden kaçınmayacağım için nekadar maliyetde çıksa maksimumunu yazarsan sevinirim..


      Yazdıgın sözlerden dolayı tessekür ederim.Bu konuya öncelikle şöyle bir giriş yapalım belki biliyosun yad bilmiyosun motorun ömrünü ciddi sekilde kısaltabilir takacagın turbo ben öncelikle kesillikle tavsiye etmiyorum turbo takılmasını çünkü aracın silindir piston biyel sekman vb gibi bütün parcaları 136 bg e gore üretilmiş olup bunun üzerindeki toleranslarda aracın ömründen mutlaka yiyecektir.

      Bunları söyledikten sonra illa turbo taktırmaya kararlıysan hala 136 beygirlik aracı 200 bg veya üstü gibi rakamlara cıkarman mümkün(bu turbonun capıyla ilgili) simdi bazı seyleri net soyleyemiyorum cunku ne capta turbo kullanacagınız belli degil bunu dısında chip tuning,komple egzost,hava filtresi,forged piston takımı,turbo timer,intercooler,nos vb daha bir cok sey yaptıabilirsiniz bu sizin butcenizle sınırlı olan bisey yaznlız sunu soyliyim sadece turbo uygulaması ortalama olarak iscilik haric 2-2,5 milyarı bulur bunların ısıgında ilerleyebilirsiniz.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1113 Mesaj
      16 Ocak 2007 08:20:50
      Nacizhane benim de bir sorum olacak.

      2003 model Benzinli 1.6 16V 73000KM Otomatik Vites Full Megane I var kuzende. Asagidaki dosyada motordan gelen dizel sesini kaydettim. Motor dizel gibi sesli calisiyor. Bilgisayarda hata gozukmedi. Cekis dusuklugu yok. Arac yag da yakmiyor, kacirmiyor da. Sorunu bulamadi ustalar. Bir usta ``Birsey olmaz, boyle gezin`` diyor. Diger bir usta ise ``Silindir kapagi acilacak ve Piston-Sekman takimi falan degisecek`` diyor.

      Motordan anlayan arkadaslardan rica ediyorum. Bu ses onemli bir sorun olusturur mu? Cozumu pahali midir? Ayrica subap ayarlari otomatik. Motorun kendisi ayarliyor.

      Ses kaputun icinden motorun yanindan fan calisirken kaydedildi. Ayni zamanda kaputun disindan havalandirma izgarasinin onunden de kaydedildi. Ses gece cok bariz duyuluyor.

      http://r a p i d share.com/files/11133382/Motor.wav.html



      _____________________________

    • Teğmen
      136 Mesaj
      16 Ocak 2007 11:19:18
      Konu dışı küçük bir duyuru. Arkadaşlar bu topic süper gerçekten. Nerdeyse bütün mesajları okuyorum baştan sona araçlarla ilgili bilgimi artırmak için (benim için bir hobi haline geldi) Sizden ricam burda cevaplanan ve cevaplanabilecek konularla ilgili başka yerlerde açılan topicler gördüğünüzde buraya yönlendirmeniz. Hem topic kirliliği olmasın hem de bu konu üstlerde yaşasın...

      teşekkürler...


      _____________________________

      SeRd@R
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      16 Ocak 2007 12:49:52
      quote:

      Orjinalden alıntı: srdrmrngz

      Konu dışı küçük bir duyuru. Arkadaşlar bu topic süper gerçekten. Nerdeyse bütün mesajları okuyorum baştan sona araçlarla ilgili bilgimi artırmak için (benim için bir hobi haline geldi) Sizden ricam burda cevaplanan ve cevaplanabilecek konularla ilgili başka yerlerde açılan topicler gördüğünüzde buraya yönlendirmeniz. Hem topic kirliliği olmasın hem de bu konu üstlerde yaşasın...

      teşekkürler...


      Saol boyle dusundugune sevindim umarım herkes icin yararlı oluyordur elimden geldigince biseyler yapmaya calısıyorum.Sizde isteklerinizi önerilerinizi yazabilirsiniz...


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      16 Ocak 2007 13:22:26
      quote:

      Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj

      Nacizhane benim de bir sorum olacak.

      2003 model Benzinli 1.6 16V 73000KM Otomatik Vites Full Megane I var kuzende. Asagidaki dosyada motordan gelen dizel sesini kaydettim. Motor dizel gibi sesli calisiyor. Bilgisayarda hata gozukmedi. Cekis dusuklugu yok. Arac yag da yakmiyor, kacirmiyor da. Sorunu bulamadi ustalar. Bir usta ``Birsey olmaz, boyle gezin`` diyor. Diger bir usta ise ``Silindir kapagi acilacak ve Piston-Sekman takimi falan degisecek`` diyor.

      Motordan anlayan arkadaslardan rica ediyorum. Bu ses onemli bir sorun olusturur mu? Cozumu pahali midir? Ayrica subap ayarlari otomatik. Motorun kendisi ayarliyor.

      Ses kaputun icinden motorun yanindan fan calisirken kaydedildi. Ayni zamanda kaputun disindan havalandirma izgarasinin onunden de kaydedildi. Ses gece cok bariz duyuluyor.

      http://r a p i d share.com/files/11133382/Motor.wav.html



      Bu ses nasıl benzinli bir motordan cıkar ya en onemlisi bunu nasıl servis bulamaz arızasını uzaktan motora bakmadan bir seyler soylemek ne kadar dogru bilimiyorum ama ya ateslemede ya da biyel mekanizmasında sorun olabilir.Bunlar sadece bir tahmin tabi dogruluk payı ne kadar tartısılır ama arac iyi bir gozden gecmeli o kesin.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Teğmen
      136 Mesaj
      16 Ocak 2007 14:09:45
      arkadaşlar ya arabaya orjinal spor yay bulamıyorum (malum araba R19) ve şu arabanın lastikle kaporta arasındaki kocaman boşluk canımı sıkıyor (arkadaki yaylar vidalı zaten sıkılacak). Yayları kestirmenin zararlarını da az biraz bildiğim için tereddüt ediyorum. Ne dersiniz ya arkaları sıkıp sadece öndeki yayları 35-40 mm kestirsek patlatır mı amortisörleri? ya da sürtme sorunu yaşar mıyım çok fazla (normal yükte) ?


      _____________________________

      SeRd@R
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      16 Ocak 2007 14:12:35
      quote:

      Orjinalden alıntı: srdrmrngz

      arkadaşlar ya arabaya orjinal spor yay bulamıyorum (malum araba R19) ve şu arabanın lastikle kaporta arasındaki kocaman boşluk canımı sıkıyor (arkadaki yaylar vidalı zaten sıkılacak). Yayları kestirmenin zararlarını da az biraz bildiğim için tereddüt ediyorum. Ne dersiniz ya arkaları sıkıp sadece öndeki yayları 35-40 mm kestirsek patlatır mı amortisörleri? ya da sürtme sorunu yaşar mıyım çok fazla (normal yükte) ?


      Kestiriyosan o risk her zaman var bide her cukuru kasisi bobreklerinde belinde ve bilimum yerinde hissedeceksin bunuda unutma


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 16 Ocak 2007; 14:15:53 >
      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Teğmen
      136 Mesaj
      16 Ocak 2007 14:29:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: noss


      Alıntıları Göster



      Kestiriyosan o risk her zaman var bide her cukuru kasisi bobreklerinde belinde ve bilimum yerinde hissedeceksin bunuda unutma


      Eyvallah noss. Bir soru daha, hani desem ki ben kestireyim yayları ama aynı zamanda amoritsörleri de değiştireyim bu patlama ve sürtme sorununu önlemek için (amortisörlerden çok ses geliyor zaten 6 yıldır değişmedi hiç). Amortisör alırken neye bakmak gerek? Yani orjinal amortisörün yüksüz haldeki durumuyla maksimum yük konumu arasındaki yükseklik farkı falan nerde yazar?


      _____________________________

      SeRd@R
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      16 Ocak 2007 14:34:53
      quote:

      Orjinalden alıntı: srdrmrngz



      Alıntıları Göster



      Eyvallah noss. Bir soru daha, hani desem ki ben kestireyim yayları ama aynı zamanda amoritsörleri de değiştireyim bu patlama ve sürtme sorununu önlemek için (amortisörlerden çok ses geliyor zaten 6 yıldır değişmedi hiç). Amortisör alırken neye bakmak gerek? Yani orjinal amortisörün yüksüz haldeki durumuyla maksimum yük konumu arasındaki yükseklik farkı falan nerde yazar?


      Amortisör satan yerler sana yardımcı olur (orjinal almayacaksan) iyi bir marka al tanınmıs markalar var cevap veremiyorum ki sana ne amacla istiyosn amortisoru eger normal kullanıl icin istiyorsan ortalama bir amortisorde yeter sana alırken gerginligine malzemesine boyuna sertligine gore almanda yarar var alırken bide aracına uygunluguna bak mak. ne kadar yuk tasır min ne kadar yukte kullanılmalı gibi.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 16 Ocak 2007; 14:36:16 >
      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Teğmen
      136 Mesaj
      16 Ocak 2007 16:13:11
      Bir şey daha R9 ve R19 larda aynı süspansiyon ekipmanları mı kullanılıyor bilginiz var mı?


      _____________________________

      SeRd@R
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      16 Ocak 2007 16:14:57
      quote:

      Orjinalden alıntı: srdrmrngz

      Bir şey daha R9 ve R19 larda aynı süspansiyon ekipmanları mı kullanılıyor bilginiz var mı?


      emin degilim ama bildigim aynı suspansiyonu kullanmıyorlar.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Yarbay
      2421 Mesaj
      16 Ocak 2007 21:23:52
      Çok saol noss kardeşim :) Sana ufak bir sorum daha olcak aslında çok sorum varda ufak ufak soruyumda bi anda yüklenmiyim :)

      Bu arkadaşın arabaya motor modifiyesi belirttiğin üzere fazla gelir en iyisi görünüm bazında modifiye düşünelim.. Tabi motor uzmanısın fakat bu işlerle ilgili olduğun için bileceğini düşünüyorum.. Arkadaşın tekerler 195/65/15 yani 15" jant takılı ve pek hoş durmayan kalın yanaklı ince tabanlı bir teker takılı.. Araca maksimum kaç inç jant takabiliriz tahminince ve teker kalınlığı olarak nekadar yapabiliriz.. Fabrika çıkışı 195 verildiğine göre hesaplayabilirsin sanırım bu arada aks fln olarak herşeyi aynı T4'de de 215 teker fabrika çıkışı veriliyor.. Yani genişlik 235-245 fln sığar mı acaba ve maksimum kaç inç jant takabiliriz.. Tekrar teşekkür ederim :)


      _____________________________

      Hazır cep onayı gelmişken yazmayım dedim, yine dayanamadım cepten onaylattım.
      VOLVO S40 2007 Dynamic araç satıldı, şuan S60 2.0 T5 2011 Advance
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      16 Ocak 2007 21:39:05
      quote:

      Orjinalden alıntı: WaRToX

      Çok saol noss kardeşim :) Sana ufak bir sorum daha olcak aslında çok sorum varda ufak ufak soruyumda bi anda yüklenmiyim :)

      Bu arkadaşın arabaya motor modifiyesi belirttiğin üzere fazla gelir en iyisi görünüm bazında modifiye düşünelim.. Tabi motor uzmanısın fakat bu işlerle ilgili olduğun için bileceğini düşünüyorum.. Arkadaşın tekerler 195/65/15 yani 15" jant takılı ve pek hoş durmayan kalın yanaklı ince tabanlı bir teker takılı.. Araca maksimum kaç inç jant takabiliriz tahminince ve teker kalınlığı olarak nekadar yapabiliriz.. Fabrika çıkışı 195 verildiğine göre hesaplayabilirsin sanırım bu arada aks fln olarak herşeyi aynı T4'de de 215 teker fabrika çıkışı veriliyor.. Yani genişlik 235-245 fln sığar mı acaba ve maksimum kaç inç jant takabiliriz.. Tekrar teşekkür ederim :)


      Sorun degil bildigim seyleri soylemeye calısıyorum heps bu ben motor uzmanı filan degilim yok o kadar degil biraz meraklıyım diyelim Jant konusu cok hakim oldugum bir konu olmamakla birlikte 16 kaldırır tahmin ediyrm ama 17 de sorun cıkar mı onu denemek lazım fabrika verilerinde camurluk genislikleri filan yazar ona gore bakabilirsiniz daha fazlasını lastikciler tuningciler benden iyi bilir cünkü bunlar benim asıl konuma girmiyor biraz sunu soyliyim yanlız buyuttugunuz teker buyuklugu hızlanmanızdan calacaktır motorunuza ek bir yük bindirecektir bunu yanında son hızınız bir miktar yükselebilir ve yanakları kuculturseniz daha stabil bir viraj kontrolu saglarsınız ancak her girdiginiz cukurda belniz cukuru hissederayrıca cok ince yanaklı lastik kullanan madifiyeli araclar istanbulun guzel yollarında cogu zaman jantı yamultuyor dikkatli olmak lazım elimden bask bi sey gelirse yardımcı olmaya calısırm.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1113 Mesaj
      16 Ocak 2007 21:46:07
      quote:

      Orjinalden alıntı: noss


      Alıntıları Göster





      Bu ses nasıl benzinli bir motordan cıkar ya en onemlisi bunu nasıl servis bulamaz arızasını uzaktan motora bakmadan bir seyler soylemek ne kadar dogru bilimiyorum ama ya ateslemede ya da biyel mekanizmasında sorun olabilir.Bunlar sadece bir tahmin tabi dogruluk payı ne kadar tartısılır ama arac iyi bir gozden gecmeli o kesin.


      Ses subaplardan geliyor. Baska bir yerden degil. Bu kesin. Yetkili servis motoru acmayalim dedi bunun icin. Boyle bin dedi. Hic elletme dedi. Zarari olmazmis. Biz de nasil yapsak bilmiyoruz. Actirsak kotu mu olur falan. Motordan iyi anlayan usta lagzim aslinda. Malesef bu cografyada biraz zor.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turetskiy_Muj -- 16 Ocak 2007; 21:47:58 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      16 Ocak 2007 21:54:46
      quote:

      Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj


      Alıntıları Göster



      Ses subaplardan geliyor. Baska bir yerden degil. Bu kesin. Yetkili servis motoru acmayalim dedi bunun icin. Boyle bin dedi. Hic elletme dedi. Zarari olmazmis. Biz de nasil yapsak bilmiyoruz. Actirsak kotu mu olur falan. Motordan iyi anlayan usta lagzim aslinda. Malesef bu cografyada biraz zor.


      Subap benimde aklıma gelidi ama subap sesi bole olmaz pek yada ses kayıt olurken degismis biraz ben yinede subap olduguna emin degilim cünkü bunlar otomatik ayar yapan tip subap iticilerine sahip kaldıki subaptansada bunun subap ömrünü yiyecegini nasıl bilmiyorlar...


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Onbaşı
      16 Mesaj
      18 Ocak 2007 19:24:12

      İyi Akşamlar

      NOSS arkadaşım sorunuma sizin yanıt verbileceğinizi SRDRMNGZ arkadaşım söyledi
      yardımcı olursanız sevinirim.

      Benim 2000 Model Marea SX aracım var. Araçta direksiyon sertleşmesi meydana geldi.
      Sabah ilk çalıştırmada direksiyon normal fakat bir süre yol aldıktan sonra araçta direksiyon sertleşiyor.
      Rot ayarı yaptırdım. Hidrolik yağını ve kayışları değiştirdim.Fakat sorun devam ediyor. Ayrıca sanki sağa turlu dönüş
      yaptığımda sertleşme daha fazla oluyor. Sorun neden kaynaklanır.Tamirciler farklı yorumlar yapıyorlar kafam karıştı
      sizden yardım bekliyorum.


      _____________________________

    • Onbaşı
      20 Mesaj
      18 Ocak 2007 20:10:53
      quote:

      Orjinalden alıntı: noss


      Alıntıları Göster



      emin degilim ama bildigim aynı suspansiyonu kullanmıyorlar.


      Amortisörler ve ön yaylar vb. farklı.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TOPTANCI -- 18 Ocak 2007; 20:15:19 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2421 Mesaj
      18 Ocak 2007 21:28:14
      Çok teşekkür ederim noss kardeşim..


      _____________________________

      Hazır cep onayı gelmişken yazmayım dedim, yine dayanamadım cepten onaylattım.
      VOLVO S40 2007 Dynamic araç satıldı, şuan S60 2.0 T5 2011 Advance
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      18 Ocak 2007 22:24:06
      quote:

      Orjinalden alıntı: Adnan_


      İyi Akşamlar

      NOSS arkadaşım sorunuma sizin yanıt verbileceğinizi SRDRMNGZ arkadaşım söyledi
      yardımcı olursanız sevinirim.

      Benim 2000 Model Marea SX aracım var. Araçta direksiyon sertleşmesi meydana geldi.
      Sabah ilk çalıştırmada direksiyon normal fakat bir süre yol aldıktan sonra araçta direksiyon sertleşiyor.
      Rot ayarı yaptırdım. Hidrolik yağını ve kayışları değiştirdim.Fakat sorun devam ediyor. Ayrıca sanki sağa turlu dönüş
      yaptığımda sertleşme daha fazla oluyor. Sorun neden kaynaklanır.Tamirciler farklı yorumlar yapıyorlar kafam karıştı
      sizden yardım bekliyorum.


      Direksiyon sertlesmesinde dedigin seyler kontrol edildiyse direksiyon kutusunun icindeki çarklar zarar gormus olabilir buda bir ihtimal.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      18 Ocak 2007 22:30:13
      quote:

      Orjinalden alıntı: WaRToX

      Çok teşekkür ederim noss kardeşim..


      Rica ederim ne yaptım ki...


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Yarbay
      2842 Mesaj
      19 Ocak 2007 07:44:07
      merhaba noss uzun zamandır sizi takip ediyorum.harikulade.bende nacizene sorumu soracaktım aslında sorular.
      bende 85000 de laguna var devir daim pompası ,ısı müşürü,hararet müşiri,termostat müşiri,02 sensörleri,disk frenlerin aynaları ön ve arka için,trigferi,fren yağı,şanzıman yağı,amartisör ve rotil başları ve radyotör sistemine ait plastik boruları ortalama yaş ve km olarak kaçda değişir.sorma nedenim mesala bundan önceki arabamda devir daim pompası bozulduğundan hararet yaptı bu sorun üst kapak contası ve egsoz manifold contasını yaktı.anlıycan zincirleme başka arızalar çıkardı.eğer baştan değiştirseydim bu arızalar olmazdı.vesselam o arabada motor zincirleme başka arızalarda çıkartınca satmak zorunda kaldım(ford escort 98)150 000 km de.ortalama motor ve mekanik donanımlarda ortalama km lerde ve yıllarda değişim periyodlarını verirseniz sanırım tüm forumdaki arkadaşlar ve ben mutlu olacağız.mutlu günler dileğiyle


      _____________________________

      ***İZMİR***2012 HONDA CİVİC(FB7) BEYAZ ELEGANCE A\T. BRC MY11 LPG KİTİ


      XIAOMI MI 5S PLUS
    • Yüzbaşı
      738 Mesaj
      21 Ocak 2007 01:33:27
      hocam bir soru daha aracın hava filitresini ve ekzantrik hava filitresini birlikte değiştirsem ne kadar güç kazanırım birde artıları ve eksileri neler olur







      _____________________________

      2006 Megane II Sedan 1.4 16V 98 Hp Authentique Platin Gri
      İNTİKAM EN İYİ SOĞUK YENEN YEMEKTİR. NE KADAR SOĞUK OLURSA O KADAR LEZZETLİ OLUR...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      21 Ocak 2007 15:14:07

      quote:

      Orjinalden alıntı: erdemkaraman35

      merhaba noss uzun zamandır sizi takip ediyorum.harikulade.bende nacizene sorumu soracaktım aslında sorular.
      bende 85000 de laguna var devir daim pompası ,ısı müşürü,hararet müşiri,termostat müşiri,02 sensörleri,disk frenlerin aynaları ön ve arka için,trigferi,fren yağı,şanzıman yağı,amartisör ve rotil başları ve radyotör sistemine ait plastik boruları ortalama yaş ve km olarak kaçda değişir.sorma nedenim mesala bundan önceki arabamda devir daim pompası bozulduğundan hararet yaptı bu sorun üst kapak contası ve egsoz manifold contasını yaktı.anlıycan zincirleme başka arızalar çıkardı.eğer baştan değiştirseydim bu arızalar olmazdı.vesselam o arabada motor zincirleme başka arızalarda çıkartınca satmak zorunda kaldım(ford escort 98)150 000 km de.ortalama motor ve mekanik donanımlarda ortalama km lerde ve yıllarda değişim periyodlarını verirseniz sanırım tüm forumdaki arkadaşlar ve ben mutlu olacağız.mutlu günler dileğiyle


      Merhaba saol sozlerin icin elimden geldigince bilgilerndirmeye calısıyorum meraklı olan insanları.

      Cok kapsamlı bir soru sormussun daha önceki sayfalarda parcaların degisim zamanlarını ortalama olarak vermistim ama her aracın her modelin tek tek parcalarının degisim zamanlarını bilmemin pek imkanı yok ama arastırırım.



      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      21 Ocak 2007 15:16:59

      quote:

      Orjinalden alıntı: tturnusol

      hocam bir soru daha aracın hava filitresini ve ekzantrik hava filitresini birlikte değiştirsem ne kadar güç kazanırım birde artıları ve eksileri neler olur







      Ortalama %5 bg kazanım olur


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Teğmen
      218 Mesaj
      24 Ocak 2007 23:31:56
      arkadasar konular ve paylasımlar herzaman benm bılgımı artırdıgını dusunuyrm emegı gecenelre tesekkler.benm bı sorunum var tıpo aracım var sagon teker den 60 km hız cıvarında bır ugultu gelıyo hız artınca yada azalınca kesılıyo.on teker bılyası dedıler degıstırdım ama sonuc nafıle.tekrar ses gelıyo sank ıruzgar sesı gıbı ama baska tıpoya bındım onda yok oyle bıses!
      bana bı yardım pls...
      bırde bakı balatanın bıtıp bıtmedıgını nasıl anlarız?sokmeden:)
      sımdıden teskkler


      _____________________________

      octavia a5 elegance 2005 mpı
    • Yarbay
      2627 Mesaj
      25 Ocak 2007 14:22:42
      tdi araçlardaki dizel motor sesini kapatıcı ne gibi uygulamalar yapılabilir şu takır tukur eden traktör sesi yerine daha sportif bir ses nsl elde edilebilir son susturucu ve filtre olayları biraz pahalı bunun yerine başka ne olabilir


      _____________________________

      "Burası bir donanım forumudur!"
      Apple iPod Touch 8GB with Jailbroken! & Nano 6th 8GB with Creative Ep-630
      Canon PowerShot SX230HS
      Seat Team Cordoba 1.4 TDi
      Cowon D2 4GB
      Nexus 4 Black & iPhone 5S White
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      25 Ocak 2007 16:47:10
      quote:

      Orjinalden alıntı: fmaka

      arkadasar konular ve paylasımlar herzaman benm bılgımı artırdıgını dusunuyrm emegı gecenelre tesekkler.benm bı sorunum var tıpo aracım var sagon teker den 60 km hız cıvarında bır ugultu gelıyo hız artınca yada azalınca kesılıyo.on teker bılyası dedıler degıstırdım ama sonuc nafıle.tekrar ses gelıyo sank ıruzgar sesı gıbı ama baska tıpoya bındım onda yok oyle bıses!
      bana bı yardım pls...
      bırde bakı balatanın bıtıp bıtmedıgını nasıl anlarız?sokmeden:)
      sımdıden teskkler


      Aracındaki ses bilya genelde neden olur ama degistirdigini soylemissin bunun dısında akstanda yapıyor olabilir aks baglantı yerlerini kontrol edilmeli.

      Cekisten düsüyosa anlarsın yoksa anlayamazsın.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 25 Ocak 2007; 16:56:14 >
      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      25 Ocak 2007 16:49:57

      quote:

      Orjinalden alıntı: ***blood***

      tdi araçlardaki dizel motor sesini kapatıcı ne gibi uygulamalar yapılabilir şu takır tukur eden traktör sesi yerine daha sportif bir ses nsl elde edilebilir son susturucu ve filtre olayları biraz pahalı bunun yerine başka ne olabilir


      Filtre ve son son susturucu en ucuz uygulamalar malesef.Motor sesinin kapatmak icin daha ucuz bi motor yalıtımı yaptırmak var onuda profesyonel sirketler yapıyor.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Teğmen
      224 Mesaj
      26 Ocak 2007 18:00:57
      gazlı arabada hava gelen boruları yarı bantlı sebebi karburatörün bazı yerlerden hava alıyor diyorlar sorum şu az hava gelmesi motora zararı olurmu konvektöre zarar olurmu bir arkadas yazmıstı konvektör nar gibi kızrıyormus ve içeriye yanık kokusu geliyormus .rolanti devri araba calıstıgında 0 yani stop ediyo sonra 7 sonra 9 sonra 10 geliyo neden hemen 10 olmuyo.tesekkür


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      26 Ocak 2007 21:58:56
      Karburatorlu araclarda katalitik konvertor olmaz,bu nedenle bu konuda endiselenmenize gerek yok.

      Karburatorlu arabalarda hava yakit karisimini motor sicakligina gore otomatik olarak ayarlayacak %100 otomatik jikle sistemi olmadigindan motor sogukken manuel jikle ile motorun isinana kadar yuksek rolantide calismasini kendinizin saglamasi gerekiyor.(1500-2000 d/d civari)Rolanti karburatorlu araclarda motor normal calisma sicakligina eristiginde ancak olmasi gereken degere gelir.
      Enjeksiyonlu araclarda motor kontrol unitesi nin kontrol ettigi rolanti hava duzenleyicisi ve enjeksiyon suresinin motor sicakligina gore artirilmasi sayesinde devir devamli rolanti devrinde sabit kalir ya da kisa sureli cok soguk havalarda 1500 d/d civarinda gezer.
      Motorun az hava almasi motor performansini ozellikle yuksek devirlerde cok dusurur,karburatorun hava aldigi yeri bulup tamir ettirmek gerekir,boyle gereksiz ve yanlis yontemlerle ugrasmayin.Masraf cikarmaz,sadece iyi bir ustanin bir saat ugrasmasiyla hava alan yer bulunabilir. Hemde hava alan yer bulunursa rolanti de sicak motorda tutarli olur.Yoksa sicak motorda bile duzgun bir rolanti elde edemezsiniz.


      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Teğmen
      224 Mesaj
      27 Ocak 2007 10:25:24
      pcdata76 acıklamalarn içn tesekr ederm


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      998 Mesaj
      27 Ocak 2007 21:17:26
      Noss selam...

      Volanın marş motorundan aldığı güçle krank miline ilk hareketi vererek motoru çalıştırmak dışında ne gibi bir fonksyonu var? Bu parçanın düşük devirde devirin yükselmesini sağladığını çok yüksek devirde ise devrin düşmesini sağladığı şeklinde bir yazı okumuşdum.. Volan bu görevi nasıl gerçekleştiriyor? bu konuda bilgi verirmisin?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1552 Mesaj
      28 Ocak 2007 02:52:15

      quote:

      Orjinalden alıntı: Rocapitol

      Noss selam...

      Volanın marş motorundan aldığı güçle krank miline ilk hareketi vererek motoru çalıştırmak dışında ne gibi bir fonksyonu var? Bu parçanın düşük devirde devirin yükselmesini sağladığını çok yüksek devirde ise devrin düşmesini sağladığı şeklinde bir yazı okumuşdum.. Volan bu görevi nasıl gerçekleştiriyor? bu konuda bilgi verirmisin?

      bende cevap versem olurmu bilmem yanlissa duzeltsin arkadaslar

      volan demiren veya celik ten yani agir mir parca ve direk motora bagli
      agir olmasindan dolayi motorun donme hareketini daha duzgun hale yani kesintisiz bir donme elde etmek icin

      yanlissa noss duzeltir herhalde



      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      28 Ocak 2007 18:18:18

      quote:

      Orjinalden alıntı: polotje



      Alıntıları Göster


      bende cevap versem olurmu bilmem yanlissa duzeltsin arkadaslar

      volan demiren veya celik ten yani agir mir parca ve direk motora bagli
      agir olmasindan dolayi motorun donme hareketini daha duzgun hale yani kesintisiz bir donme elde etmek icin

      yanlissa noss duzeltir herhalde



      Evet volan motorun daha sarsıtısız calısmasını saglar ayrıca yuvarlama direncini kullanarak motor cevrimine yardımcı olmaya calısır.



      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Yarbay
      2056 Mesaj
      28 Ocak 2007 18:26:53
      noss, arkadaşım iki adet sorum var (bilgisi olan diğer arkadaşlarda cevaplarsa sevinirim).
      İlki, günümüz otomobilleri kaç derecelik bir açıya tırmanabilirler yani çıkabilecekleri bir yokuş en fazla kaç derece olur. Fabrika çıkışı araçlardan bahsediyorum, özel yapım ya da daha sonradan eklentili olanlardan değil. birde tankları biliyor musunuz? Tanklar kaç dereceye kadar çıkabilir?
      İkinci olarak, sanırım bazı arazi araçlarında eskiden merdiven şasi kullanılıyormuş, bu merdiven şasinin özelliği nedir ve nasıl bir şeydir?
      Bu konular hakkında bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevinirim. Saygılar.


      _____________________________

      Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!
    • Teğmen
      187 Mesaj
      28 Ocak 2007 18:46:41

      Sevgili noss,,

      Öncelikle bizi bilgilendirdigin icin tsk ederim, foruma her geldigimde,burdaki yazıları okuyorum cunku gercekten cok bilgilendirici..

      Benimda sana 3 sorum olacak..

      1.si ,, Sabah arabamı calistirdigimda mutlaka 1,1,30 dk rolantide calistirip isindirmam gerekiyor. Iklım olarak yasadıgım yer soguk olmamasaına ragmen isinmadan gaza basarsam ya araba stop ediyor yada gaza az bile bassam motor kendini bir ileri birde geri itiyor. ta ki vites degisene kadar.. bole bir zorlanmanın sebebi ne olabilir. benzinin kalitesizligi buna nedenmi?

      2.si, tekrar servise gidicegim gecen sefer gittigimde baya bir degisim oldu malum birazda pahalı, acaba 50,000de neleri deistirmem gerek, en son bakımı 32binde olmustu. trigger kayısı, buji, hava,yag filitresi ne kadar surede degisir..?

      3.sü klimayı calistirinca olusmuyor fakat normal fan calisinca icersine kötü bir koku giriyor, bunu engellememiz mumkun mu? temiz hava icin neyi temizlememiz gerek?

      cevapların icin simdiden tsklr..


      _____________________________

      :)
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      29 Ocak 2007 17:29:33

      quote:

      Orjinalden alıntı: KKTC_EVREN


      Sevgili noss,,

      Öncelikle bizi bilgilendirdigin icin tsk ederim, foruma her geldigimde,burdaki yazıları okuyorum cunku gercekten cok bilgilendirici..

      Benimda sana 3 sorum olacak..

      1.si ,, Sabah arabamı calistirdigimda mutlaka 1,1,30 dk rolantide calistirip isindirmam gerekiyor. Iklım olarak yasadıgım yer soguk olmamasaına ragmen isinmadan gaza basarsam ya araba stop ediyor yada gaza az bile bassam motor kendini bir ileri birde geri itiyor. ta ki vites degisene kadar.. bole bir zorlanmanın sebebi ne olabilir. benzinin kalitesizligi buna nedenmi?

      2.si, tekrar servise gidicegim gecen sefer gittigimde baya bir degisim oldu malum birazda pahalı, acaba 50,000de neleri deistirmem gerek, en son bakımı 32binde olmustu. trigger kayısı, buji, hava,yag filitresi ne kadar surede degisir..?

      3.sü klimayı calistirinca olusmuyor fakat normal fan calisinca icersine kötü bir koku giriyor, bunu engellememiz mumkun mu? temiz hava icin neyi temizlememiz gerek?

      cevapların icin simdiden tsklr..


      Soylediklerin icin tesekkurler...

      1.Bunun cok sebebi olabilir ezbere konusmamak lazım önce fgd cihazına baglanarak kontrol edilmeli arac bir arıza verisi var mı diye bunun dısında kalitesiz benzinde buna neden olabilir,otomatik jikle bozuk olabilir,yakıt ısıtmaya yarayan egzost manifoldu cevresinde dolasmaya yarasan manivela takılmıs olabilir,karbütorluyse aracın temizlik istiyor olabilir vb daha bir cok sebep olabilir kontrolden gecmesi lazım.

      2. soruna gelince bunların ortalama ömürlerini daha önceki sayfalarda yazmıstım kmlerine gore arattırısan bulacaksındır ama kesin bir rakam icin her marka ve modelin farklılık gosterebilir bu servis zaman aralıkları aracın kitapçıgında yazar.

      3.Hava kanallarındaki birikintiler buna sebep oluyordur servislerde yada baska bir yerde temizletebilirsin.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      29 Ocak 2007 17:31:40

      quote:

      Orjinalden alıntı: .C.O.

      noss, arkadaşım iki adet sorum var (bilgisi olan diğer arkadaşlarda cevaplarsa sevinirim).
      İlki, günümüz otomobilleri kaç derecelik bir açıya tırmanabilirler yani çıkabilecekleri bir yokuş en fazla kaç derece olur. Fabrika çıkışı araçlardan bahsediyorum, özel yapım ya da daha sonradan eklentili olanlardan değil. birde tankları biliyor musunuz? Tanklar kaç dereceye kadar çıkabilir?
      İkinci olarak, sanırım bazı arazi araçlarında eskiden merdiven şasi kullanılıyormuş, bu merdiven şasinin özelliği nedir ve nasıl bir şeydir?
      Bu konular hakkında bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevinirim. Saygılar.


      Sorun hakkında tam bir bilgiye sahip degilim malesef bilen arkadaslar varsa umarım yardımcı olurlar.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      29 Ocak 2007 17:59:16
      ASlında boyle gormeden etmeden bazı arızaları tahmin etmek cok saglıklı degil aslında genel bilgiye isin özunu calısma mantıgını parcaları tanımayı öneriyorum size tabi meraklı olanlara istekli olanlar var mı?


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Yüzbaşı
      983 Mesaj
      29 Ocak 2007 19:30:01
      noss sen yinede bildiklerini anlat almak isteyen alır yani eninde sonunda bilgilerin birilerinin işine yarıycaktır elbet.bizde sana en azından bi teeşekkür ediyoruz bilgilerin ve yardımların için.soruma gelelim.
      direksiyon milinin eğri olup olmadığı nasıl anlaşılır?ve eğri ise tornacıda ne kadar güvenli tamir edilir?ve sanırım direksiyon kutusunun açılması gerek bunun için,çok zahmetli ve uzun bi işmidir?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1844 Mesaj
      29 Ocak 2007 19:44:42
      merhaba noss, yazılarını dikkatle takip adiyorum ve yararlı buluyorum. Teşekkürler

      daha ziyade parçalar ve çalışma prensipleri üzerine konuşmayı önermişsin.
      ben de lambda sensörleri ve katalizator hakkında bilgi almak istiyorum. tek nokta ve çok nokta enj. motorlarda çalışma mantığında fark varmı
      -kat iptali (olumlu ve olumsuz yanları)
      -tükenmiş bir kat ın nasıl anlaşılacağı
      konularında açıklama yaparsan sewinirim şimdiden saol...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 29 Ocak 2007; 20:04:45 >
      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
    • Er
      6 Mesaj
      30 Ocak 2007 10:46:14
      Arkadaşlar benim R9 95 model brodway aracım var , bundan 3 ay önce aldığımda marş motoru arızalıydı değiştirdim sorunsuz çalışıyordu daha sonra öğrendiğimde , önceden aracın motoru conta yakmış ve suyu egzost tan dışarı atmış onu yaptırdım motorun durumu gayet iyi.. 15 gün önce ist. a gitmiştim ve aracı kullanmadım geldiğimde ise sabahları araç çalışmıyor lpg de ve benzinde , aracın motor sibop ayarları yapıldı bujiler yeni marş motoru ve akü yeni , bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşların fikirlerini bekliyorum ..?


    • Yüzbaşı
      998 Mesaj
      31 Ocak 2007 09:19:09
      Selam bu sorunun cevabını bildiğimi zannediyorum..ancak yokuş çıkma meselesine,açtığım başlık altında 2-3 konu sonra değineceğim...

      birde sorunu şu açıdan netleştirmeni isterim.. bu soruyu bir arabanın hızını düşürmeden(mümkün olan en yüksek sabit hızda) çıkabileceği derece kaç derecedir şeklindemi soruyorsun yoksa araba geriye doğru düşmeden çıkabileceği kaç derecedir şeklindemi soruyorsun?





      quote:

      Orjinalden alıntı: .C.O.

      noss, arkadaşım iki adet sorum var (bilgisi olan diğer arkadaşlarda cevaplarsa sevinirim).
      İlki, günümüz otomobilleri kaç derecelik bir açıya tırmanabilirler yani çıkabilecekleri bir yokuş en fazla kaç derece olur. Fabrika çıkışı araçlardan bahsediyorum, özel yapım ya da daha sonradan eklentili olanlardan değil. birde tankları biliyor musunuz? Tanklar kaç dereceye kadar çıkabilir?
      İkinci olarak, sanırım bazı arazi araçlarında eskiden merdiven şasi kullanılıyormuş, bu merdiven şasinin özelliği nedir ve nasıl bir şeydir?
      Bu konular hakkında bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevinirim. Saygılar.




      _____________________________

    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      31 Ocak 2007 12:26:46

      quote:

      Orjinalden alıntı: okeyn

      noss sen yinede bildiklerini anlat almak isteyen alır yani eninde sonunda bilgilerin birilerinin işine yarıycaktır elbet.bizde sana en azından bi teeşekkür ediyoruz bilgilerin ve yardımların için.soruma gelelim.
      direksiyon milinin eğri olup olmadığı nasıl anlaşılır?ve eğri ise tornacıda ne kadar güvenli tamir edilir?ve sanırım direksiyon kutusunun açılması gerek bunun için,çok zahmetli ve uzun bi işmidir?


      Direksiyondan gelen cesitli seslerden dondururken bazı yerlerde sertlesmesinden anlayabilirsin,tornacıda tanir edilir fakat ne kadar güvenilir ve ne kadar kalıcı olur onu bilemem malzeme bir kere egilmis elastiklik sınırını aşmıs yani düzeltilmesi cok kalıcı olmayabilir.Direksiyon kutusu acılması biraz zahnetli bir iştir uzunlugu kısası arızaya gore degisir ama genelde el oyalayan bir iştir.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Yüzbaşı
      983 Mesaj
      31 Ocak 2007 12:41:33
      teşekkürler cevabın için.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      31 Ocak 2007 12:44:32

      quote:

      Orjinalden alıntı: mustyyyyy

      merhaba noss, yazılarını dikkatle takip adiyorum ve yararlı buluyorum. Teşekkürler

      daha ziyade parçalar ve çalışma prensipleri üzerine konuşmayı önermişsin.
      ben de lambda sensörleri ve katalizator hakkında bilgi almak istiyorum. tek nokta ve çok nokta enj. motorlarda çalışma mantığında fark varmı
      -kat iptali (olumlu ve olumsuz yanları)
      -tükenmiş bir kat ın nasıl anlaşılacağı
      konularında açıklama yaparsan sewinirim şimdiden saol...


      Goruslerin icin tessekkur ederim.

      İçten yanmalı motorlar organik maddeleri, yani benzin, yakarak çevreye zararlı gazlar yayıyor. Bu istenmeyen etkiyi hafifletmek üzere, emisyonları çevreye daha az zarar veren gazlara dönüştüren katalizatör kullanılır.
      Bunu sağlamak üzere, motor ile katalizatör arasında, egzoz gazındaki artık oksijen oranını elektrotlar aracılığıyla ölçen ve bu şekilde elde edilen değerleri motor kumandasına ileten lambda sensörü kullanılır. Motor kumandası, sensörden gelen sinyali işleyip karışım oluşturucusu üzerinden optimum yakıt/hava karışımını ayarlar.

      Burada, Alman fiziko-kimyacı Walther Nernst’in (1864-1941) prensibine göre işleyen, zirkonyum dioksitten (ZRO2) yapılma bir oksijen sensörü söz konusudur. Nernst, bir elektrodun normal potansiyelinin etki eden madde konsantrasyonuna bağımlı olarak tanımlanabileceğini ortaya koymuştur.
      Lambda sensörü ile ilgili olarak da bu, egzoz gazındaki artık oksijen oranının lambda sensöründe bulunan elektrotlar yardımıyla ölçülebileceği anlamına gelir. Sensör, dış elektrot (dış platin tabakası) etrafında egzoz gazı akımı dolaşırken iç elektrot çevre havası ile bağlantılı olacak şekilde egzoz gazı akımı içerisinde durmaktadır.Zirkonyum dioksit seramiği yaklaşık 300°C’den itibaren oksijen iyonları için iletken hale geldiğinden, dış ve iç elektrotlar arasında oksijen oranı farkları bulunması halinde maksimum 1 V düzeyinde bir elektrik gerilimi oluşur ve bu gerilim kablo bağlantıları aracılığıyla çekilir.

      Egzost sisteminin parçalarından biridir ve atık gazdaki zararlı gazların azaltılmasını sağlar.Yüksek ısıya dayanıklı çelik yuvasının içinde sayısız monolit doku bulunuyor.Her birinde özel platin yüzeyler bulunur.Monolitlere alternatif olarak 0.5 mm kalınlıktaki metal folye de kullanılabilir.ii.Motordan çıkan zararlı maddeleri zararsız maddelere dönüştürmek için araçlara takılır. Seramikten yapılan ve gözenekleri katalitik etki sağlayan maddelerle (katalizör) kaplı katalitik dönüştürücünün içinden geçen egzoz gazları reaksiyona girerek zararsız maddelere dönüşür. Dönüştürücüye NOx (Azot Oksit), CO (Karbon monoksit) ve HC (Hidrokarbonlar) olarak giren maddeler reaksiyon sonucunda canlılara zararsız N2 (Azot), CO2 (Karbon dioksit) ve H2O (su) olarak egzozdan dışarı verilir. Bazen performans artırmak için katalitik dönüştürücünün iptali gündeme gelmektedir. Bu işlem araca ek güç sağlasa da çevreyi kirletmesine neden olduğu için kaçınılması gerekir.

      Fazla yoktur enjektor farkı vardır ama bu enjektörü degistirerek tek noktadan bir aracı cok noktaya cevirebiliriz anlamına gelmez yani yuksek basınc hatları farklı basınclarda calısır.

      Günümüzde sera etkisiyle savasılmaya calısılırken hangi akla hizmet katalitik konvertorlerini iptal eden zihniyetler farkında olmadan kendi evlatlarının gelceklerinden calıyorlar.Katalitik konvertor egzost gazlarının uygun emisyonlara cekmeye yarayan bir elemandır icinde cesitli farklı maddeler vardır zararlı gazlarla tepkiyeme girerek bunları indirger katalitik konvertör iptal edenlere

      Bitmis tıkanmıs katalitik konvertor egzost gazlarının cıkmasını güclestirir cekisten dusurur.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      31 Ocak 2007 12:47:26

      quote:

      Orjinalden alıntı: jakopsen

      Arkadaşlar benim R9 95 model brodway aracım var , bundan 3 ay önce aldığımda marş motoru arızalıydı değiştirdim sorunsuz çalışıyordu daha sonra öğrendiğimde , önceden aracın motoru conta yakmış ve suyu egzost tan dışarı atmış onu yaptırdım motorun durumu gayet iyi.. 15 gün önce ist. a gitmiştim ve aracı kullanmadım geldiğimde ise sabahları araç çalışmıyor lpg de ve benzinde , aracın motor sibop ayarları yapıldı bujiler yeni marş motoru ve akü yeni , bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşların fikirlerini bekliyorum ..?


      Soylediklerinden pek arızaya ipucu veren bir seye rastlayamadım o yuzden bi yorum yapmak zor bir cok sey olabilir en temizi git bir baktır.



      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1552 Mesaj
      01 Şubat 2007 00:09:06
      benden de bir soru

      genelde burada firma kamyonetlerine yapiyorlar fabrika cikisi veya serviste ayarlattiriyorlar

      arabalarin son hizi 90 i gecmiyor ama normal dusuk viteslerde devirlenmesi normal nereden ayarliyorlar bunu direk hiz la alakali bir sey mi




      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü
    • Çavuş
      51 Mesaj
      01 Şubat 2007 01:46:56
      merhabalar...daha 8bin kmdeki getzin direksiyonu 120km/h hıza gelince bariz bir şekilde titremeye başlıyor. neden olabilir acaba? hiç bir arabada bu kadar titremeyle karşılaşmadım çok şaşırdım yani...teşekkürler.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      01 Şubat 2007 11:41:55

      quote:

      Orjinalden alıntı: polotje

      benden de bir soru

      genelde burada firma kamyonetlerine yapiyorlar fabrika cikisi veya serviste ayarlattiriyorlar

      arabalarin son hizi 90 i gecmiyor ama normal dusuk viteslerde devirlenmesi normal nereden ayarliyorlar bunu direk hiz la alakali bir sey mi




      Hız sınırlayacı ecu dan yapabilirler.ecu ya yad edu ya program yukleyerek hız sınırlandırması yapabilirsin.



      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      01 Şubat 2007 11:44:08

      quote:

      Orjinalden alıntı: nightmare34

      merhabalar...daha 8bin kmdeki getzin direksiyonu 120km/h hıza gelince bariz bir şekilde titremeye başlıyor. neden olabilir acaba? hiç bir arabada bu kadar titremeyle karşılaşmadım çok şaşırdım yani...teşekkürler.


      Rot balansın ayarsız olmasın acaba?


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Yarbay
      2285 Mesaj
      03 Şubat 2007 01:15:56
      Merhabalar,

      Arkadaşlar ne kadar rağbet vardır bilemem ama şahsen ben de 4x4 ve paralel konularda sorunları olan varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.Bir yandan da bilgilerimi tazelemiş olurum.

      Saygılar.


      _____________________________

      2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      03 Şubat 2007 13:55:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: RqJnr

      Merhabalar,

      Arkadaşlar ne kadar rağbet vardır bilemem ama şahsen ben de 4x4 ve paralel konularda sorunları olan varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.Bir yandan da bilgilerimi tazelemiş olurum.

      Saygılar.


      Merhaba o zaman bize biliyosan kilitli difransiyelin calısmasını anlatabilirsin.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Teğmen
      153 Mesaj
      03 Şubat 2007 14:53:39
      mrb arkdslr noss hoca ve dıger arkdslrın yazılarını okudum cok basarılı bı topic cewaplıyacak ardslsr için bi sorum war bu dızel weya benzınlı motorlara bilinen yakıtların dışında bnzn dzel lpg d gaz acaba daha werimli bi yakıt denenemezmı bılmıyorum bagıslayın nıtrojen saf oksıjen weya alternatıflerı bıde su yakıt hattına takılan tasarruf cıhazları ne derece etkılı sımdıden tesekurler


      _____________________________

      CLİO 4 J
    • Yarbay
      2285 Mesaj
      03 Şubat 2007 15:21:40
      Selam,

      Tabii ki.Öncelikle baştan kilitli difransiyel ile difransiyel kilidinin birbirinden farklı sistemler olduğunu söyleyerek başlamak isterim.

      Kilitli difransiyel,en basit örnekle düz yolda giderken birbirinden bağımsız olan ve haliyle düz yolda olduğu için ikisine de aynı miktarda güç düşen tekerleklerin,virajlarda viraj içindeki ve viraj dışındaki tekerleğin yine aynı miktarda güç ile hareket etmesini amayıcla birbirine aynı oranla(1:1) dönmesini sağlayan difransiyel türüdür.Fakat ben en nihayetinde 4x4 kullanıcısı olduğumdan bu difransiyel türünü çok iyi anlatamamamış olabilirim.

      Benim ilgi ve bilgi alanıma giren difransiyel kilidi ise aslında çok basit bir mantığa sahip bir sistemidir.Olay,bir tekerleğin patinaj yaptığında manuel veya elektronik/mekanik olarak diğer tekerleğin mili ile patinaj yapan tekerleğin milinin differansiyel içinde birbirine kenetlenip,motordan gelen hareketle iki tekerleğin birbirine bağlı olarak hareket etmesinin sağlanmasıdır.Difransiyel kilidi her off-road sporcusunun imdadına yetişen yegane mekanik aksamdır.Arazide patinaj yüzünden hareket edemeyen aracı kurtaracak olan sistemdir.Yine de kurtulamıyorsa vinci bağlayacak ağaç aramaya başlanmalıdır .Ayrıca difransiyel kilidi ekstrem dikkatle kullanılması gekeren bir aksamdır.Mutlaka ve mutlaka gerektiği zaman devreye sokulup,araç kurtulduğu zaman devreden çıkarılmalıdır.

      Aslında benim içimde en büyük sıkıntıyı oluşturan konu 4WD ve AWD sistemlerinin ayrımlarının yapılamamasıdır.Bu da,yanlış bilgilenmenin körüklenmesini sağlamaktadır.Arkadaşlar Türkiye pazarında SUV adı altında satılan bir çok araç AWD çekiş sistemine sahiptir.Bu skalayı Kia Sorento'dan tutun da İnfiniti FX35'e,Porsche Cayenne'e kadar sıralayabiliriz.Eğer konusu açılırsa bu iki başlığı daha özenli bir şekilde anlatmaktan zevk duyarım.

      Saygılar.




      _____________________________

      2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      03 Şubat 2007 16:15:21

      quote:

      Orjinalden alıntı: ne5555

      mrb arkdslr noss hoca ve dıger arkdslrın yazılarını okudum cok basarılı bı topic cewaplıyacak ardslsr için bi sorum war bu dızel weya benzınlı motorlara bilinen yakıtların dışında bnzn dzel lpg d gaz acaba daha werimli bi yakıt denenemezmı bılmıyorum bagıslayın nıtrojen saf oksıjen weya alternatıflerı bıde su yakıt hattına takılan tasarruf cıhazları ne derece etkılı sımdıden tesekurler


      Selam arkadasım tam da benim konumu sormusun bu sene sadece lpg ve cng sistemlerini arastırırak gecti lpg ve dogalgaz oldukca cevreci yakıtlar benzin ve dizele gore aslında fakat iyi donusum yapılmalı ve bakımları duzenli bilir kisiler tarafından yapılmalı yanlız yinede lpg ye gore ve cng ye gore dizayn edilmis hala bir motor yok gunuzde.
      Nitrojen aslında cok cok guzel bir yakıt ama ilk uygulama masrafları cok fazla ve depolanması cok zor et kalınlıgı cok yuksek olması lazım depolerının buda maliyeti ve aracın agırlıgını arttırıyor

      Tasarruf cihazları bir cok kez soruldu bu konu hakkında dusuncelerimi daha öncede belirtmistim.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
    • Binbaşı
      1541 Mesaj
      03 Şubat 2007 16:20:05

      quote:

      Orjinalden alıntı: RqJnr

      Selam,

      Tabii ki.Öncelikle baştan kilitli difransiyel ile difransiyel kilidinin birbirinden farklı sistemler olduğunu söyleyerek başlamak isterim.

      Kilitli difransiyel,en basit örnekle düz yolda giderken birbirinden bağımsız olan ve haliyle düz yolda olduğu için ikisine de aynı miktarda güç düşen tekerleklerin,virajlarda viraj içindeki ve viraj dışındaki tekerleğin yine aynı miktarda güç ile hareket etmesini amayıcla birbirine aynı oranla(1:1) dönmesini sağlayan difransiyel türüdür.Fakat ben en nihayetinde 4x4 kullanıcısı olduğumdan bu difransiyel türünü çok iyi anlatamamamış olabilirim.

      Benim ilgi ve bilgi alanıma giren difransiyel kilidi ise aslında çok basit bir mantığa sahip bir sistemidir.Olay,bir tekerleğin patinaj yaptığında manuel veya elektronik/mekanik olarak diğer tekerleğin mili ile patinaj yapan tekerleğin milinin differansiyel içinde birbirine kenetlenip,motordan gelen hareketle iki tekerleğin birbirine bağlı olarak hareket etmesinin sağlanmasıdır.Difransiyel kilidi her off-road sporcusunun imdadına yetişen yegane mekanik aksamdır.Arazide patinaj yüzünden hareket edemeyen aracı kurtaracak olan sistemdir.Yine de kurtulamıyorsa vinci bağlayacak ağaç aramaya başlanmalıdır .Ayrıca difransiyel kilidi ekstrem dikkatle kullanılması gekeren bir aksamdır.Mutlaka ve mutlaka gerektiği zaman devreye sokulup,araç kurtulduğu zaman devreden çıkarılmalıdır.

      Aslında benim içimde en büyük sıkıntıyı oluşturan konu 4WD ve AWD sistemlerinin ayrımlarının yapılamamasıdır.Bu da,yanlış bilgilenmenin körüklenmesini sağlamaktadır.Arkadaşlar Türkiye pazarında SUV adı altında satılan bir çok araç AWD çekiş sistemine sahiptir.Bu skalayı Kia Sorento'dan tutun da İnfiniti FX35'e,Porsche Cayenne'e kadar sıralayabiliriz.Eğer konusu açılırsa bu iki başlığı daha özenli bir şekilde anlatmaktan zevk duyarım.

      Saygılar.




      Acıklamarın icin saol sekil varsa elinde onun üzerinde semasıyla gosterilmis halsa iyi olurdu kavrasmıs halleri nasıl oluyor diger ayna,mahruti cıkıs mili vb dislilerin durumunu gormek acısından daha iyi olacaktır.


      _____________________________

      Motoru dinleyen adam :)
      Ağzı olan konuşuyor...
Sayfa:   <<     < önceki   17 18 19 20 21 22 [23] 24 25   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.