Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (55. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.445
Cevap
2
Favori
97.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit tuna

    hocam merhaba benim 2 sorunum var ;
    1-arac sehir ici 10.6 yakmasi gerekirken 13.8 yakmakta ve surusumden kaynakli degil bir turlu dusuremedim ne yapabilirim?(arac rodajda)
    2-dik yokuslarda tam gaz 40 i gecemiyo d de.baska arkadaslar 80 e kadar cikiyo zorlanmadan.bunun sebebi ne olabilir?

    servise götürücem ama bide sana sormak istedim.


    Rodajdaysa yakıt tuketimi biraz yuksek olması normal ama yinede bilgisayara baglayıp arıza verisi varsa gorulebilir.

    aracının baskı balatası yeni mi? Motor devri mi yujselmiyor yoksa yukseliyorda yurumuyor mu bagırdıgı halde arac?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sukru234

    arkadaşım megane 2 ile ilgili mesaj yollamıştım sana mekanik modifiye ile ilgili ona cewap yazmadın hala sana zahmet bi yardımcı olsan


    Gelmedi mesajın ozaman bana ole bi mesaj ulasmadı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Cok cansız buralar biraz hareketlendirelim var mı aranızda ben bu isten biraz anlarım diyen varsa sorum size bakalım bilebilecek var mı?

    Benzinli araclarda 1 tane yakıt filtresi bulunur dizellerde ise 2-3 tane bulunur bunun ana sebebini bilen arkads var mı? (yardımcı sebepleri sormuyorum ayrıca dizel motorlar daha hassastır veya daha pistir gibi cevaplarda sebebini soruyorum) bakalım aramızda teknikten anlayan arkadslar var mı bilgiyi sizinle boyle paylasmayı dusundum hem biraz hareketlensin konu diye


    Ya kimse teknikle ilgilenmiyor yada kimse iplemiyor

    Son güncel...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: yigit tuna

    hocam merhaba benim 2 sorunum var ;
    1-arac sehir ici 10.6 yakmasi gerekirken 13.8 yakmakta ve surusumden kaynakli degil bir turlu dusuremedim ne yapabilirim?(arac rodajda)
    2-dik yokuslarda tam gaz 40 i gecemiyo d de.baska arkadaslar 80 e kadar cikiyo zorlanmadan.bunun sebebi ne olabilir?

    servise götürücem ama bide sana sormak istedim.


    Rodajdaysa yakıt tuketimi biraz yuksek olması normal ama yinede bilgisayara baglayıp arıza verisi varsa gorulebilir.

    aracının baskı balatası yeni mi? Motor devri mi yujselmiyor yoksa yukseliyorda yurumuyor mu bagırdıgı halde arac?

    araci alali 2 ay oldu olmadi 620 km yaptim daha ,motor devrim yükselmiyo hizimda sabit 40 ta kaliyo.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit tuna


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: yigit tuna

    hocam merhaba benim 2 sorunum var ;
    1-arac sehir ici 10.6 yakmasi gerekirken 13.8 yakmakta ve surusumden kaynakli degil bir turlu dusuremedim ne yapabilirim?(arac rodajda)
    2-dik yokuslarda tam gaz 40 i gecemiyo d de.baska arkadaslar 80 e kadar cikiyo zorlanmadan.bunun sebebi ne olabilir?

    servise götürücem ama bide sana sormak istedim.


    Rodajdaysa yakıt tuketimi biraz yuksek olması normal ama yinede bilgisayara baglayıp arıza verisi varsa gorulebilir.

    aracının baskı balatası yeni mi? Motor devri mi yujselmiyor yoksa yukseliyorda yurumuyor mu bagırdıgı halde arac?

    araci alali 2 ay oldu olmadi 620 km yaptim daha ,motor devrim yükselmiyo hizimda sabit 40 ta kaliyo.


    Cok normal bi seymis gibi gelmiyor ozaman arac bilgisayara baglanıp sensörleri kontrol edilmeli arac yeni diyosun yani bi cok sey olabilir sen yine bi git servise




  • Arkadaşlar bir sorum olacak. Malum fren hidroliğinin iki yılda bir değişmesi gerekiyor. En azından benim aracım için markası öyle tavsiye ediyor. Ben de yakın tarihte değiştireceğim. Aklıma takılan soru ise fren hidroliği ile fren balatalarının aynı zamanda değişmesinin gerekli olup olmadığı. İkisi arasında doğrudan bir bağ var mı?

    Bu ara noss kimse okumuyor diye yazmaktan sakın vazgeçme, yazdılarını satır satır okuyoruz. Tümü için çok teşekkür, lütfen devam
  • oncelikle tesekkur ederim

    Fren hidroligi ile fren balata ve diskleri arasında degisimin dogrudan bir baglantısı yoktur 2sini farklı tarihlerde degismende sakınca yoktur.
  • hocam sordularmi bilmiyorum ama eko-yak icin ne düsünüyosun?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit tuna

    hocam sordularmi bilmiyorum ama eko-yak icin ne düsünüyosun?


    Sordular daha once bu konu icinde aratırsan goreceksin 3-4 kere cevap verdim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Cok cansız buralar biraz hareketlendirelim var mı aranızda ben bu isten biraz anlarım diyen varsa sorum size bakalım bilebilecek var mı?

    Benzinli araclarda 1 tane yakıt filtresi bulunur dizellerde ise 2-3 tane bulunur bunun ana sebebini bilen arkads var mı? (yardımcı sebepleri sormuyorum ayrıca dizel motorlar daha hassastır veya daha pistir gibi cevaplarda sebebini soruyorum) bakalım aramızda teknikten anlayan arkadslar var mı bilgiyi sizinle boyle paylasmayı dusundum hem biraz hareketlensin konu diye


    Mazotun yapısı itibariyle işlenmemiş petrol yada az işlenmiş pertol olarak geçtiini biliorum. buyüzden mazotun yapısı içinde bulunan we motora zamanla birikme yapabilicek partiküller daha çok tutulsun diye 2- 3 filtre birden konulur. böylece motora giden mazot daha saf we yanıcı hale getirilir. mazot filtreleri tıkanan araçlarda çekiş kaybı olur sürekli kontrol edilmelidir.

    Nasıl?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Outbreak


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Cok cansız buralar biraz hareketlendirelim var mı aranızda ben bu isten biraz anlarım diyen varsa sorum size bakalım bilebilecek var mı?

    Benzinli araclarda 1 tane yakıt filtresi bulunur dizellerde ise 2-3 tane bulunur bunun ana sebebini bilen arkads var mı? (yardımcı sebepleri sormuyorum ayrıca dizel motorlar daha hassastır veya daha pistir gibi cevaplarda sebebini soruyorum) bakalım aramızda teknikten anlayan arkadslar var mı bilgiyi sizinle boyle paylasmayı dusundum hem biraz hareketlensin konu diye


    Mazotun yapısı itibariyle işlenmemiş petrol yada az işlenmiş pertol olarak geçtiini biliorum. buyüzden mazotun yapısı içinde bulunan we motora zamanla birikme yapabilicek partiküller daha çok tutulsun diye 2- 3 filtre birden konulur. böylece motora giden mazot daha saf we yanıcı hale getirilir. mazot filtreleri tıkanan araçlarda çekiş kaybı olur sürekli kontrol edilmelidir.

    Nasıl?


    Cevap verdigin icin saol ama bu yardımcı sebep ben ana sebebi soruyorum sanırım bilen cıkmayacak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: Outbreak


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Cok cansız buralar biraz hareketlendirelim var mı aranızda ben bu isten biraz anlarım diyen varsa sorum size bakalım bilebilecek var mı?

    Benzinli araclarda 1 tane yakıt filtresi bulunur dizellerde ise 2-3 tane bulunur bunun ana sebebini bilen arkads var mı? (yardımcı sebepleri sormuyorum ayrıca dizel motorlar daha hassastır veya daha pistir gibi cevaplarda sebebini soruyorum) bakalım aramızda teknikten anlayan arkadslar var mı bilgiyi sizinle boyle paylasmayı dusundum hem biraz hareketlensin konu diye


    Mazotun yapısı itibariyle işlenmemiş petrol yada az işlenmiş pertol olarak geçtiini biliorum. buyüzden mazotun yapısı içinde bulunan we motora zamanla birikme yapabilicek partiküller daha çok tutulsun diye 2- 3 filtre birden konulur. böylece motora giden mazot daha saf we yanıcı hale getirilir. mazot filtreleri tıkanan araçlarda çekiş kaybı olur sürekli kontrol edilmelidir.

    Nasıl?


    Cevap verdigin icin saol ama bu yardımcı sebep ben ana sebebi soruyorum sanırım bilen cıkmayacak



    Ana sebep şu : Arabayı dizayn ederken mühendisler düşünüolar we 2- 3 filtrebirden koyma kararı alıolar. bölece 2 - 3 filtre oluo.. israf yani Opel daha çok parça satsın daha çok para kazansın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Outbreak -- 13 Ekim 2006; 14:22:38 >




  • bende onu soruyorum iste niye benzinde olmuyorda dizelde oluyor bu 2-3 filtre diye bilen cıkmayacak cevabı soylesem mi belki biri bilir diye bekliyrm teknikten anlayan biri varsa boylece kazandırırız buraya diyorum ama pek cevap bile gelmiyor
  • hocam alakasiz olucak ama bugun arkadaslarla konusurken bi konuda takildik sana sormak istedim.
    1-arabaya ses izolasyonu yapilmasi aracin garanti kapsamindan cikmasina neden olurmu?
    2-temizleme köpügü,deri bakim sütü kullanmak kullanilan yeri garanti kapsamindan cikarirmi?(arkadasimin deri direksiyonu soyulmaya baslamis servise götürmüs kimyasal(bakim kremi) kullandiniz diye garanti disi kalmis)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit tuna

    hocam alakasiz olucak ama bugun arkadaslarla konusurken bi konuda takildik sana sormak istedim.
    1-arabaya ses izolasyonu yapilmasi aracin garanti kapsamindan cikmasina neden olurmu?
    2-temizleme köpügü,deri bakim sütü kullanmak kullanilan yeri garanti kapsamindan cikarirmi?(arkadasimin deri direksiyonu soyulmaya baslamis servise götürmüs kimyasal(bakim kremi) kullandiniz diye garanti disi kalmis)


    1- servisene ve markasına gore degisebilir ama ben garanti kapsamı dısına cıkacagını biliyorum bikac markadan bunu duydum ama hepsi icin ole mi tam bilemem
    2-evet bu kremler sonucunda eger bir sorun olusursa servis bunu anlarsa garanti kapsamı tarafından karsılanmaz
  • İmzamdaki ihtiyarın her türlü karbüratör ateşleme v.b ayarlarının yapılmasına rağmen eksoz ölçümünde bir türlü gereken değeri tutturamıyor, sizce bu yaşı ve teknolojisi itibarıyla normal midir yoksa dikkat etmemiz gereken başka hususlar da mı var?

    Birde çözüm bulamazsak önceden rölanti devrini yükseltmenin veya motoru iyice ısıtmanın emisyon ölçümünde bize faydası olur mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    İmzamdaki ihtiyarın her türlü karbüratör ateşleme v.b ayarlarının yapılmasına rağmen eksoz ölçümünde bir türlü gereken değeri tutturamıyor, sizce bu yaşı ve teknolojisi itibarıyla normal midir yoksa dikkat etmemiz gereken başka hususlar da mı var?

    Birde çözüm bulamazsak önceden rölanti devrini yükseltmenin veya motoru iyice ısıtmanın emisyon ölçümünde bize faydası olur mu?


    Gereken deiginiz deger bugun ki egzost degerleri mi yoksa aracın normal fabrika cıkıs degerlerini mi tutamıyosunuz?
  • noss durup durup alakasiz sorular soruyorum kusura bakma.aklima takilan baska bisey daha var bu motor acma denen sey tam olarak nedir?ben 700 km yaptim daha aracla arada cevre yoluna fln cikip 120-140 arasi sürüyorum (140 i 1500 e kadar gecmemem söylenmisti)yaptigimin faydasi veya zarari varmi?bide yeni araci yüksek devirlerde zorlayanlar var daha sonralari performansi ve tüketimi hem cinsine oranla daha iyi olurmus?hurafemi bunlar?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit tuna

    noss durup durup alakasiz sorular soruyorum kusura bakma.aklima takilan baska bisey daha var bu motor acma denen sey tam olarak nedir?ben 700 km yaptim daha aracla arada cevre yoluna fln cikip 120-140 arasi sürüyorum (140 i 1500 e kadar gecmemem söylenmisti)yaptigimin faydasi veya zarari varmi?bide yeni araci yüksek devirlerde zorlayanlar var daha sonralari performansi ve tüketimi hem cinsine oranla daha iyi olurmus?hurafemi bunlar?


    Merak ettigini soracaksın tabi bunun kusuru mu olur motor acma denen sey aslında cok sokak agazı bisey yani motor alısma devresi gectikten sonra daha zorlayarak kullansanda ilk zamanki kadar zarar vermezsin motora.Aracının katalogunda yada servisten belirli bir süre sana arabanı zorlamamanı belirli sürat ve devrin ustune cıkmaman soylendiyse yapman iyi olmaz cunku piston ve silindirin birbirine alısması icin zamana ihtiyacı oluyor(bazı tip motorlarda) eger soylenipte yapıyosan zararı var.

    Yeni aldıgı arabaları zorlayanlar anlasılan cok biliyolar bu işleri zorlasın tabi hic bir mantıgı yok tersine zararlı arac daha piston silindir yataklar alısmamısken basarsan sen aracın motorunun sürtünme oranları bu alısma cagında yeniyken yuklenirsen motorun ömründen yersin.




  • quote:

    quote:


    Orjinalden alıntı: djoz

    İmzamdaki ihtiyarın her türlü karbüratör ateşleme v.b ayarlarının yapılmasına rağmen eksoz ölçümünde bir türlü gereken değeri tutturamıyor, sizce bu yaşı ve teknolojisi itibarıyla normal midir yoksa dikkat etmemiz gereken başka hususlar da mı var?

    Birde çözüm bulamazsak önceden rölanti devrini yükseltmenin veya motoru iyice ısıtmanın emisyon ölçümünde bize faydası olur mu?


    Gereken deiginiz deger bugun ki egzost degerleri mi yoksa aracın normal fabrika cıkıs degerlerini mi tutamıyosunuz?


    Bugünkü gereken değerler, yani bildiğimiz yıllık eksoz muayenesi.
    Gerçi yeni araçlarla aynı çıkması imkansız ama en azından muayeneden geçer not almasını beklerdim :(




  • 
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.