Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (52. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.445
Cevap
2
Favori
97.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öncelikle bilgilerini bizimle paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim. benim sorum R9 Broadway 94 model aracımda ayağımı gazdan çekip frene bastığımda şarj göstergesi yanıyor ve araç stop edecekmiş gibi oluyor tekrar gaza bastığımda ise gösterge sönüyor. Rölantisi de normal ama başka nelerden kaynaklanıyor olabilir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nalmes42

    öncelikle bilgilerini bizimle paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim. benim sorum R9 Broadway 94 model aracımda ayağımı gazdan çekip frene bastığımda şarj göstergesi yanıyor ve araç stop edecekmiş gibi oluyor tekrar gaza bastığımda ise gösterge sönüyor. Rölantisi de normal ama başka nelerden kaynaklanıyor olabilir?


    Aracınızdaki sorun belliki sarj ünitesinden kaynaklanan bir durum sarj dinamosundan olma ihtimali yüksek alternatorden de olabilir,yinede sarj sistemi tümden gözden gecirilmeli.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nalmes42

    öncelikle bilgilerini bizimle paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim. benim sorum R9 Broadway 94 model aracımda ayağımı gazdan çekip frene bastığımda şarj göstergesi yanıyor ve araç stop edecekmiş gibi oluyor tekrar gaza bastığımda ise gösterge sönüyor. Rölantisi de normal ama başka nelerden kaynaklanıyor olabilir?




    Senin asıl sorunun şarjla iligili falan değil.Alternatörü yenisi ile değiştir sorunu yine yapacaktır.
    Tam net ve kesin bir sonuca ulaşmak istersen " ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ "ELEKTRONİK" SORUNLAR İÇİN BURAYA!! " form'a gel orada sorabilirsin.



    İyi çalışmalar...
  • Sayın noss bence senin burası mekanik aksamlar için uygun bir form ama elektronik
    aksamlar için benim oraya gönderirsen konular tam başlık altında toplanır.




    İyi çalışmalar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Sayın noss bence senin burası mekanik aksamlar için uygun bir form ama elektronik
    aksamlar için benim oraya gönderirsen konular tam başlık altında toplanır.




    İyi çalışmalar...



    Saeninle aynı fikirdeyim ama bende az cok anlarım elektronik aksamdan birlikte yurutmeye calısırız istersen yanlız yukarda soyledigin arızada alternatör degissede yine olur diyosun ama alternatorden de kaynaklanıyor olabilir sorun bunun ornegini bizzat yasadım.
  • Merhaba,

    Arkadaşlar bir sualim olacak, benim 94 c 180 mercedes aracım var, araç yağ değişiminde yağ filtresini çıkaran eleman filtreyi çıkartırken kullandığı aracın somununu yağ filtresinin arkasında (filtrenin ya da mootrun içine değil) yani motor aksamında olmakla birlikte boş bir yere düşürdü 2 saat uğraşmaya rağmen çıkramadık ordan fırlarda öndeki kayışlara gelir diyorum, bazıları da diyor ki gerçi benimkinde koruma var ama o zaman alttan fırlayan bir sürü taş parçası da gelir endişeleneck bir şey yok dediler, bu olaydan sonra yaklaşık 1000 km yol yaptım herhangi olağan dışı birşey yok , bilmiyorum ne olacak düştü mü ya da arada biryerde yerini mi buldu fikrim yok, ne yapmalıyım ya da birşey yapmalı mıyım yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mertiz -- 9 Eylül 2006; 22:26:08 >
  • slmalr ben formdakı konular bana gayet guzel ve faydalı bılgı verıyor.
    oncelıkle emegı gecenlere tesekkr ederım
    ben sızlere bı konuyu danısmak ıstıyorm
    bende 99 tıpo 14s var lpg lı ben buna acık yada kapalı hava fıltresı taktıra bılırmıym?amacım performanstan once fıltrenın sesı
    bu arabaya en ıyı kullanılacak motor yagı ne olabılır?sentetık mıneral yada digerleri?ben su na magnatec
    kullanıyorum. tavsiye decegınız yag markası?
    ılgı ve alakanıza tesekkr ederım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fmaka -- 10 Eylül 2006; 13:25:24 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertiz

    Merhaba,

    Arkadaşlar bir sualim olacak, benim 94 c 180 mercedes aracım var, araç yağ değişiminde yağ filtresini çıkaran eleman filtreyi çıkartırken kullandığı aracın somununu yağ filtresinin arkasında (filtrenin ya da mootrun içine değil) yani motor aksamında olmakla birlikte boş bir yere düşürdü 2 saat uğraşmaya rağmen çıkramadık ordan fırlarda öndeki kayışlara gelir diyorum, bazıları da diyor ki gerçi benimkinde koruma var ama o zaman alttan fırlayan bir sürü taş parçası da gelir endişeleneck bir şey yok dediler, bu olaydan sonra yaklaşık 1000 km yol yaptım herhangi olağan dışı birşey yok , bilmiyorum ne olacak düştü mü ya da arada biryerde yerini mi buldu fikrim yok, ne yapmalıyım ya da birşey yapmalı mıyım yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...


    Sanmıyorum bir sorun olacagını belkide dusmustur bile...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fmaka

    slmalr ben formdakı konular bana gayet guzel ve faydalı bılgı verıyor.
    oncelıkle emegı gecenlere tesekkr ederım
    ben sızlere bı konuyu danısmak ıstıyorm
    bende 99 tıpo 14s var lpg lı ben buna acık yada kapalı hava fıltresı taktıra bılırmıym?amacım performanstan once fıltrenın sesı
    bu arabaya en ıyı kullanılacak motor yagı ne olabılır?sentetık mıneral yada digerleri?ben su na magnatec
    kullanıyorum. tavsiye decegınız yag markası?
    ılgı ve alakanıza tesekkr ederım.





    Tabiki hava filtesi takabilirsin uygun bi filtre taktıgın zaman hem ses bakımdan hem performans bakımından bi seyler kazanabilirsin.

    Kullandıgın magnatec gayet iyi bir yagdır.Sana su bu marka diye bi sey tavsiye edemem cunku artık gunumuz yagları cok yakınlar birbirine cogu tanındık firmaların yagları oldukca iyi magnetec mobil 1 yinede en iyiler arasında gibi geliyor.
  • sevgili otomotiv öğretmenliği okuyan arkadaşım, cevaplarını takip ediyorum ve ben de bir soru soracağım sana.
    mitsubishi 1.3 mt invite 95 beygir arabam var ve 65 beygir araçlardan bile daha yavaş hızlanıyor, hafif rampada bile nerdeyse hiç gaz yemiyor. teyzemin toyta yarisinde de aynı olay var. ama reno clio, hyundai accent gibi arablar kullanıyorum, daha düşük beygir oldukları halde daha seri, arabanın beyni yakıt tüketimi ve performansı sürücüye göre ayarlıyor falan deniyor, acaba biz mi beceremdik sürmeyi?
    ya da motorumu açamadık, her kafadan bir ses çıkıyor, motor açmak gerekirmi bizim araçlarda ve nasıl yapılır?
    bir şey daha, baskı plakası ne işe yarar?
    teşekkür ederim,cevabını bekliyorum, ayrıntılı yazabilirsen sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratpamuk

    sevgili otomotiv öğretmenliği okuyan arkadaşım, cevaplarını takip ediyorum ve ben de bir soru soracağım sana.
    mitsubishi 1.3 mt invite 95 beygir arabam var ve 65 beygir araçlardan bile daha yavaş hızlanıyor, hafif rampada bile nerdeyse hiç gaz yemiyor. teyzemin toyta yarisinde de aynı olay var. ama reno clio, hyundai accent gibi arablar kullanıyorum, daha düşük beygir oldukları halde daha seri, arabanın beyni yakıt tüketimi ve performansı sürücüye göre ayarlıyor falan deniyor, acaba biz mi beceremdik sürmeyi?
    ya da motorumu açamadık, her kafadan bir ses çıkıyor, motor açmak gerekirmi bizim araçlarda ve nasıl yapılır?
    bir şey daha, baskı plakası ne işe yarar?
    teşekkür ederim,cevabını bekliyorum, ayrıntılı yazabilirsen sevinirim.


    Gaz yememesi biraz kişiye gore degisen bi sey yani ne acıdan gaz yemiyor ve ne kadar gaz yemiyor bu kişiye gore degisir aracın 0-100 fabrika verileri 10.7 sen 13 civarı filan cıkıyosan normaldir 100 km duz yolda
    beyin ayarlanıyor filan bunlar faso fiso yani motor acmak filan bunlar herkesin kafasınında bunlar eskiden kalma seyler oyle seyler kalmadı artık baskı plakası kavrama icinde bulunan kavramaya yardımcı bir parcadır diske yapısıp ayrılan ben sana sunra sekilli olarak gosteririm suan da resmi yok kendi bilgisayarımda degilim.
  • 3500 devire kadar araç sollamalarında hızlanırken çok yavaş hızlanıyor, 70 beygir aracım düşük devirlerde daha çabuk tepki verirken 95 beygirlik aracımda vites küçültüp aracı bağırtmam gerekiyor. yüksek devirde performans çok iyi ancak düşük devirde çok zayıf. genelde 3000 devirde vites değiştiririm, motoru fazla zorlamadan yolculuk ediyorum, performans için motoruy zorlamak motora zarar verirmi pek bilmiyorum. kastettiğim buydu, yani düşük ve normal devirlerdeki ani hızlanmalardaki motor tepkisi zayıf kalıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratpamuk

    3500 devire kadar araç sollamalarında hızlanırken çok yavaş hızlanıyor, 70 beygir aracım düşük devirlerde daha çabuk tepki verirken 95 beygirlik aracımda vites küçültüp aracı bağırtmam gerekiyor. yüksek devirde performans çok iyi ancak düşük devirde çok zayıf. genelde 3000 devirde vites değiştiririm, motoru fazla zorlamadan yolculuk ediyorum, performans için motoruy zorlamak motora zarar verirmi pek bilmiyorum. kastettiğim buydu, yani düşük ve normal devirlerdeki ani hızlanmalardaki motor tepkisi zayıf kalıyor.


    Anladım bi sorun oldugunu sanmıyorum ama yinede bi suphen varsa servise gotur opel astra var 1.3 arkadsımda oda 3000 devire kadar yokus bile zor cıkıyor desem yeri var 3000den sonra turbo acıyor cunku senim kide belki max. torku yuksek devirde veriyor olabilir tam bi sey soyleyip yanıltmak istemem cunku bu sıyledigin aracın direksiyonuna gecmeden cok anlasılabilecek bi sorun degil.
  • evet haklısın maksimum torku yüksek devirde veren bir araç. teknik yardım aldım yol servisinden, araç incelemeden geçti ve ardından deneme sürüşleri yapıldı, performans için yüksek devirde kullanılması gerektiğini anlattılar.
    yakıt tüketimi ilk zamanlara göre düştü gibi hissediyorum, 7000 km. yol yaptım şu ana kadar, araçlarda en düşük tüketim yaklaşık hangi km. den sonra olur bilgin var mı bu konuda?

    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratpamuk

    3500 devire kadar araç sollamalarında hızlanırken çok yavaş hızlanıyor, 70 beygir aracım düşük devirlerde daha çabuk tepki verirken 95 beygirlik aracımda vites küçültüp aracı bağırtmam gerekiyor. yüksek devirde performans çok iyi ancak düşük devirde çok zayıf. genelde 3000 devirde vites değiştiririm, motoru fazla zorlamadan yolculuk ediyorum, performans için motoruy zorlamak motora zarar verirmi pek bilmiyorum. kastettiğim buydu, yani düşük ve normal devirlerdeki ani hızlanmalardaki motor tepkisi zayıf kalıyor.


    Anladım bi sorun oldugunu sanmıyorum ama yinede bi suphen varsa servise gotur opel astra var 1.3 arkadsımda oda 3000 devire kadar yokus bile zor cıkıyor desem yeri var 3000den sonra turbo acıyor cunku senim kide belki max. torku yuksek devirde veriyor olabilir tam bi sey soyleyip yanıltmak istemem cunku bu sıyledigin aracın direksiyonuna gecmeden cok anlasılabilecek bi sorun degil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratpamuk

    evet haklısın maksimum torku yüksek devirde veren bir araç. teknik yardım aldım yol servisinden, araç incelemeden geçti ve ardından deneme sürüşleri yapıldı, performans için yüksek devirde kullanılması gerektiğini anlattılar.
    yakıt tüketimi ilk zamanlara göre düştü gibi hissediyorum, 7000 km. yol yaptım şu ana kadar, araçlarda en düşük tüketim yaklaşık hangi km. den sonra olur bilgin var mı bu konuda?



    En dusuk tuketimin km den cok ilk servise gittikten sonra ayarlarınızın yapıldıktan sonra daha dusuk yakıt tuketimi degerlerini yakalayabilirsiniz...
  • noss ve diğer dostlar,aklıma takılan bir şey var.91 model e36 3.18i sahibiyim.alırken abs var dediler ve birkaç yıl böyle bildim.frene bastığım zaman lastiklerde absye has bir zıplama ve pedalda itmeler oluyor.baıkım için gittiğim bir usta abs olmadığını söyledi;absli araçlarda abs pompası olur, bunda yok dedi.arabamı satmak için ilan verdiğimde insanları yanıltmamak için "bu modellerde abs yok, güçlendirilmiş fren var" diye yazdım.benimkiyle aynı model ve kasadaki birçok araçta abs var yazılmış.arabamda abs var mı sizce? şimdiden teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: livaneli

    noss ve diğer dostlar,aklıma takılan bir şey var.91 model e36 3.18i sahibiyim.alırken abs var dediler ve birkaç yıl böyle bildim.frene bastığım zaman lastiklerde absye has bir zıplama ve pedalda itmeler oluyor.baıkım için gittiğim bir usta abs olmadığını söyledi;absli araçlarda abs pompası olur, bunda yok dedi.arabamı satmak için ilan verdiğimde insanları yanıltmamak için "bu modellerde abs yok, güçlendirilmiş fren var" diye yazdım.benimkiyle aynı model ve kasadaki birçok araçta abs var yazılmış.arabamda abs var mı sizce? şimdiden teşekkür ediyorum.


    Pedal titremesini illa abs yapar diye bi sey yok buna bir arızada sebep olabilir bakmak lazım ama usta dogru soyluyorsa pompa yoksa gercekten abs yok demektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nalmes42

    öncelikle bilgilerini bizimle paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim. benim sorum R9 Broadway 94 model aracımda ayağımı gazdan çekip frene bastığımda şarj göstergesi yanıyor ve araç stop edecekmiş gibi oluyor tekrar gaza bastığımda ise gösterge sönüyor. Rölantisi de normal ama başka nelerden kaynaklanıyor olabilir?


    Frene basarken debriyaja da basıyorsan motor devri servonun da etkisiyle iyice düşüyor olabilir. Bu da avansın düşüklüğünden olur. Devir çok düştüğü için de şarj gerçekleşmiyor ve gösterge ışığı yanıyordur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: muratpamuk

    3500 devire kadar araç sollamalarında hızlanırken çok yavaş hızlanıyor, 70 beygir aracım düşük devirlerde daha çabuk tepki verirken 95 beygirlik aracımda vites küçültüp aracı bağırtmam gerekiyor. yüksek devirde performans çok iyi ancak düşük devirde çok zayıf. genelde 3000 devirde vites değiştiririm, motoru fazla zorlamadan yolculuk ediyorum, performans için motoruy zorlamak motora zarar verirmi pek bilmiyorum. kastettiğim buydu, yani düşük ve normal devirlerdeki ani hızlanmalardaki motor tepkisi zayıf kalıyor.


    Anladım bi sorun oldugunu sanmıyorum ama yinede bi suphen varsa servise gotur opel astra var 1.3 arkadsımda oda 3000 devire kadar yokus bile zor cıkıyor desem yeri var 3000den sonra turbo acıyor cunku senim kide belki max. torku yuksek devirde veriyor olabilir tam bi sey soyleyip yanıltmak istemem cunku bu sıyledigin aracın direksiyonuna gecmeden cok anlasılabilecek bi sorun degil.


    Slm Noss. Yukarda bahsettiğin araç Astra 1.3 multijet 90 hp mi? Bildiğim kadarıyla 1750-2500 devir aralığında max. tork veriyor bu motor. Ve turbo 1750 devirde devreye giriyor. Yanlışmı biliyorum? Çekişin 2500 devirde max. olması gerekmez mi? 3000 devirden itibaren çekiş düşmeye başlar diye düşünüyorum. Yanılıyormuyum?
  • Selam. Ben makina mühendisi öğrencisiyim. Bu sene okulda hidrojrn enerjisiyle çalışcan araba yapıyoruz. benim görevim fren sistemleri ve güvenlik ekipmanları. Fren sistemleri arasındaki farkları anlatabilirmisiniz. Mesela mekanik fren ile hidrolik disk fren arasındaki. Sizce hangisi kullanmamız daha uygun olur. Bu arada arabanın ulaşacağı hızlar max. 100 civarlarında. Bu arada arabanın kilo kriterleri var. Yan, araba çok ağır olmamak zorunda. Bunuda göz önünde bulundurursanız sevinirim. Son olarak fren sistemleri ile araştırma yapabileceğim kaynaklarınız var mı? VAr olupta yollarsanız veya söylerseniz sevinirim. teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.