DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
bir türlü çözemediğim motor suyu problemi için yardım
Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir Kullanıcı
61
Cevap
2
Favori
39.603
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> bir türlü çözemediğim motor suyu problemi için yardım
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      147 Mesaj
      16 Eylül 2010 09:38:24
      Merhabalar,
      İmzamda bulunan aracımın motor suyunu hergün tamamlamam gerekiyor. işe gidip gelirken günde 2 saat kullanıyorum. Eğer ikinci gün su koymassam yolda alarm vermeye başlıyor.
      Problemi ne yetkili servis ne de ustalar çözebildi. 2 ayrı ustada, 2 gün kaldı. Usta radyatörün yeni olduğunu söyledi. Devirdaim hortumları değişti. Benden önceki sahibi de durumu biliyormuş sanırım ve radyatörü de değişmiş. Ustalar suyun nereden eksildiğini bir türlü söyleyemediler. Zaten araba dururken eksilmiyor. KM'den bağımsız 2 saat çalıştığında alarm vermeye başlıyor. Sanırım yüksek devirde daha hızlı eksiliyor.
      Her gün su koyduğum için zaten içinde antifiriz kalmamıştır. Bir forumda antifiriz koyunca düzelebileceği yazıyor. Mantıklı mı? koyup denesemmi?
      Bir de aşağıdaki gibi bir ürün var. Son çare olarak buna başvurmayı düşünüyorum.
      Stop Leak Radyatör Çatlak Tıkayıcı Toz Made In Usa - http://www.hepsiburada....6005&productid=otev66120
      Böyle bir durumla karşılaşan oldumu daha önce? ne yapmamı önerirsiniz?




      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Yarbay
      5421 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      16 Eylül 2010 16:29:38
      Devir-daim pompası en yüksek ihtimal.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Eylül 2010 00:46:09
      araç daha önce hararet yapmış mı? Eğer çalışırken yapıyorsa ki öyle söylemişsiniz, devirdaim pompası ve contalara baktırın derim ben...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      602 Mesaj
      17 Eylül 2010 10:12:26
      Aynı şey benim de başıma geldi. 1 ay önce sorunu çözdük. Aynen söylediğiniz gibi aracı 3-5 km kullansam bile 1 çay bardağı kadar su mutlaka eksiliyordu. 1 ay kadar öyle devam ettim forumlarda araştırdım bu konuyla ilgili başlıkları. Radyatörden olabilir, hortumlardan olabilir, devir daimden olabilir, bunlar değilse son olarak contadan olabilir deniyordu. Ustaya götürmeden kendi yapabileceğim herşeyi yapmaya çalıştım. Ama sorun devam edince ve ustaya götürdüm. Ve sorun contadan kaynaklanıyordu. Hatta benle aynı sorunu yaşayan bir arkadaş da herşeyi denemiş o da en son ustaya götürmüş ve onun sorunu da contadanmış.

      Eğer dediğiniz kadar fazla su eksiltiyorsa ve görünen birşey yoksa büyük ihtimal contadandır. Tahliye bidonuna bir bakmanızı öneririm. Araç çalıştıktan sonra haraket ortaya gelene kadar bekleyin veya aracı kullandıktan sonra motoru durdurmadan bidona bir bakın fokurdama var mı? Tabi benim araç 91 model mazda 626. Yani marka ve modelden kaynaklanan farklıklar varsa bilmiyorum çok bilmem acemi sayılırım biraz. Ayrıca bu dediğim şekilde olunca mesela su min. da olsa bile hararet normal seviyeye geldiktin sonra su fokurdarken max. a kadar seviye yükseliyordu hatta max. a kadar doldurursam tahliye borusundan dışarı atıyordu suyu. Bu da motor hava mı yapıyormuş ne o yüzden oluyormuş galiba. Ama dediğim gibi sorun büyük ihtimalle contadan. Hatta bu tip başlıklara bakarken bir arkadaş, zannedersem usta kendisi, bu tip şikayetle gelen kişilerden %90 ının sorunu contanın yanması demiş. Tabi itiraz edenler olmuş ama zannedersem arkadaş, conta harici herşeyi kontrol edip çözüm bulamayınca gelen kişilerden bahsetmiş.

      Bu arada maliyetini de söyleyim. Devir daim pompası da ek olarak değişti ve toplam 250 TL verdim. Genelde fiyatlar bu şekilde. Bir de taşlama falan diyorlar o olursa 400 e kadar da çıkabiliyormuş.
      İnşallah bir an önce sorunu çözersiniz...


      _____________________________

      Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...
    • Yüzbaşı
      683 Mesaj
      17 Eylül 2010 10:19:37
      Benim tahminimce de sorununuz conta yanması. Bildiğim kadarıyla conta yanmasının belirtilerinden bir tanesi suya yağ, yağa su karışmaya başlıyor. Conta yanıp yanmadığını anlamak için bir test var. Şırınga gibi bir aletin içindeki mavi bir sıvıya motor suyundan çekiyorlar ve renginin değişip değişmediğine bakıyorlar. Motoru açtırmadan o testi yaptırabilirsiniz.


      _____________________________

    • Yarbay
      5421 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      17 Eylül 2010 12:39:09
      Arkadan beyaz duman atıyorsa conta yanmıştır.Ayrıca contanın yanması hararete sebep olur.Eğer aracınızda hararet problemi yoksa sorun büyük ihtimalle devir-daim pompasındandır.
      Kaçağı bulabilmek için genleşme kavanozundan elpompası ile bir miktar hava basarlar, eğer kaçak hortumda veya radyatörde ise kaçak anında görülür.Tabi bu testin doğru sonuç vermesi için motorun soğuk olması gerekir.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Yarbay
      4996 Mesaj
      17 Eylül 2010 13:59:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: karaserhat
      Her gün su koyduğum için zaten içinde antifiriz kalmamıştır.


      Sorun silindir kapağı contası gibi görünüyor. Ama eğer sorun bu değilse bile bu şekilde kullanırsanız yakında bir sorun da bu olur, silindir kapağını kaybedebilirsiniz, o zaman da masrafınız çok artar. Soğutma sistemine kaçan gazlar bilhassa dizel motorlardaki yükek nitratlı emisyonlarından dolayı derhal nitrik aside dönüşür. Sıcaklık ve basınç piston üstü bölgede çok yüksektir bir de nitrik asit işin içine girdiğinde silindir kapağında kısa sürede kavitasyon türü paslanma olur. Bunun da tamiri olmaz silindir kapağının değişmesi gerekir. Daha önce kullanılan 2.0 litrelik bir HDI motorda bu olaya bire bir şahit oldum.

      Antifriz asitleri nötralize ettiği ve paslanmayı geciktirdiği için çok önemlidir ama dizel motorlarda iki defa daha önemlidir. %30'dan az olmamak şartıyla antifrizli karışım hazırlayıp sorun giderilinceye kadar bu karışımı kullanmak iyi olurdu. Böylece antifriz oranı hiç değişmemiş olur. Ayrıca etilen glikol tarzı klasik antifrizlerin iki yıl veya 100bin kmde bir tamamen yenilenmesi gerekir. Donmaya karşı erformansları değişmek ancak paslanmaya karşı özellikleri zamanla kaybolur. Bu değişimler tabii asgari değerler.

      Granül tarzı kaçak tıkayıcılar sadece yolda kalındığında idare etmek için kullanılmalı. Çünkü akışın az olduğu yerlerde, radyatör ağzıda, termostat ve radyatör kapağı cidarlarında birikim yapıp ilerde sistemin bakımını zorlaştırıyorlar. Daha kaliteli, antifrizle homojen karışabilen sıvı tkayıcılar tercih edilmeli ancak silindir contası veya pompa aksı gibi bölgelerde o da hiç bir şekilde çalışmayacaktır. Şu durmda sadece teşhisi ve tamiri zorlaştırabilir. Bence kullanmayın.








    • Yarbay
      5421 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      17 Eylül 2010 16:26:01
      Tüm su kaçağı testleri ve devir-daim incelendikten sonra silindir kapağına yönelmelisiniz.Arızayı bulana kadar tek yapmanız gereken arabaya hararet yaptırmamak.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Teğmen
      147 Mesaj
      20 Eylül 2010 11:47:08
      Bu şekilde 2000 km yol yaptım. 1500 km'si uzun yol. Hararet ile ilgili bir problem hiç yaşamadım. Egsozdan çıkan gözle görülen bir buhar veya duman yok. Ustalar bakarken onu da baya inceliler. Suda her hangi bir yağ izi veya pislenme olmuyor. Sedece eksiliyor. Bu durumda contadan olma ihtimali var mı?
      Araba genelde stabil çalışıyor ancak bazen trafikde beklerken anormal bir şekilde sallanmaya başlıyor. Arabayı durdurup tekrar çalıştırıyorum düzelmiyor.
      Yağ göstergesi ise dengesiz. Yağı daha geçen hafta yenilenmiş olmasına rağmen kafasına estiği zaman yağ minimum hatası veriyor.
      bütün bunların aynı hata ile ilgisi olabilir mi?


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Yüzbaşı
      602 Mesaj
      20 Eylül 2010 12:43:33
      Zannedersem bu arabanın arıza durumuna göre değişiyor. Benim arabada da contaya dair belirtilerden hiç biri yoktu. Ne yağa su karışmıştı ne de egsozdan duman atıyordu. Sadece tahliye bidonuna min. un üzerinde su koyarsam su ısındıktan sonra taşıyordu ama fokurdama vardı. Radyatörün kapağı değiştirdiğimde de bu sefer tahliye bidonuna hiç su gitmiyordu ancak bu sefer de hararet yükseliyordu. Benim sorunlarım bunlardı ve contadan çıktı sorun. Bir de devir daim pompası değişti. Onun haricinde birşey diyemem...


      _____________________________

      Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...
    • Yarbay
      3023 Mesaj
      20 Eylül 2010 13:14:03
      suyun uçup gideceği yerlerden kaçırıyor olma ihtimali yüksek.benzinlilerde çok sinsi arıza ısı kontrollü jigle.
      diesel ve benzinlide ortak sinsi su kaçırma yeri devridaim keçesidir.çünkü yere damla inmez.nedeni sızan su pervane ile savrulup yok ediliyor.
      önerim deridaimin bilya ve keçesinin kotrolü.
      ve tabii conta ve blok-kapak çatlak kontrolü.çünkü eksoz portlarıyla veya emme portlarıyla ilintili çatlaktan silindire su girer ve eksozdan gider.
      amma bana göre birincil bakılacak yer devridaim.hatta çıkma bulup denemek için takmak.
      conta yanığıda su eksiltme nedenidir.su kanalı yanığı silindirle birleşirse sızıntı vermeden su eksiltir.


      _____________________________

    • Yarbay
      5421 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      20 Eylül 2010 13:39:07
      Contadan olsaydı büyük ihtimalle egzosdan beyaz duman çıkışı olur ve araç su kaynatırdı.
      Arabanın titremesi su ile alakalı değil, ateşleme problemidir büyük ihtimalle.Buji kablolarına ve eğer her bujiye tek bobin bağlanmışsa bobinlere baktırmak gerekir.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Teğmen
      147 Mesaj
      20 Eylül 2010 14:05:05
      yolda giderken su eksildiğinde, mecburen sağa çekip su ekliyorum. deponun kapağını açtığımda çok nadirde olsa su kaynayıp taşıyor. Ancak bunu çok sık yapmıyor. Çok nadir yapıyor. ben bunun normal olduğunu düşünmüştüm.


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Yarbay
      5421 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      20 Eylül 2010 14:36:24
      Devir-daim suyu dolaştıramıyorsa kaynama gene olur.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Yüzbaşı
      602 Mesaj
      20 Eylül 2010 16:01:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: alpernbugra

      Contadan olsaydı büyük ihtimalle egzosdan beyaz duman çıkışı olur ve araç su kaynatırdı.
      Arabanın titremesi su ile alakalı değil, ateşleme problemidir büyük ihtimalle.Buji kablolarına ve eğer her bujiye tek bobin bağlanmışsa bobinlere baktırmak gerekir.



      Aynı şey benim de başıma geldi 1 ay önce yaptırdım. Ne radyatörde ne borularda bir sızma görünmüyordu. Ayrıca yağa karışan birşey de yoktu. Egsozdan da duman çıkmıyordu. Ama sorun contadandı. Ek olarak devir daim pompası da değişti. Sorun düzeldi şimdilik.

      Ayrıca su kaynıyorsa benim duruma benziyor. Genelde hep bir fokurdama oluyordu tahliye bidonunda. Bunun sakıncalı olduğunu söylemişlerdi. Yani bu herhangi bir yeri patlatır dikkat et bir an önce yaptır demişlerdi. Bence siz sorunu contada arayın...


      _____________________________

      Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...
    • Teğmen
      147 Mesaj
      20 Eylül 2010 16:04:53

      quote:

      Bence siz sorunu contada arayın...

      Bunun masrafı ne olur bana? en uygun şekilde nerede yaptırabilirim. Silindir kapağı açıldığında mutlaka taşlanması mı gerekiyor? maliyet bundan dolayı da artıyor çünkü.


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Yüzbaşı
      602 Mesaj
      20 Eylül 2010 16:18:26
      Yukarda söylemiştim. Bana toplam 250 TL ye mal oldu. Devir daim de değişti ayrıca. Taşlanırsa 400 civarını buluyor galiba. Usta bana 250-400 arası olur demişti. Taşlanması gerekirse 400 ü bulur demişti.

      Taşlanma olayın çok iyi bilmiyorum ama usta illa taşlanması gerekmiyor demişti. Zarar görmüşse o zaman taşlanır demişti.


      _____________________________

      Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...
    • Teğmen
      147 Mesaj
      20 Eylül 2010 17:15:21
      250 tutacağını bilsem hemen götürüp açtırırım motoru. Sadece hortumlar,su deposu kapağı derken 200 harcamıştım zaten.


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Yarbay
      4996 Mesaj
      20 Eylül 2010 19:18:57
      Ustalar kaçak bulamadığına göre pompanından da kaçırmadığını varsaymıştım. Ama Sn. Hazerfen'in dikkat çektiği noktayı da es geçmeyin. Makaralara damlayan kaçaklar kolay belli olmaz. Bu durumda markayı iyi tanıyan ustalar ancak pompa kaçaklarını bulabilirler. Bazı pompalarda sızıntı delikleri bellidir, bir arız adurumunda aks keçesini aşırı basınçtan korumak için daha erken açılan delikler vardır. Pompa contalarında sorun olduğunda anlaşılabilir.

      Emisyon pulu veren bir tamirciye gidin, motor biraz soğuduktan sonra radyatör kapağını açıp termostat açılıncaya kadar çalıştırın (bu durumda radyatördeki akıştan devri-daim pompasının çalışıp çalışmadığı da az-çok belli olur. Akış, termostat açılınca artar). Sonra emisyon sensör çubuğunu radyatörün açık kapağına iyice yaklaştırın. Ekranda az da olsa CO, HC varsa sorun kapak contası, emin olabilirsiniz.

      Silindir kapağındaki conta sorunu Sonbahar78 arkadaşın da yazdığı gibi sinsi hatalardır. Eksozdan beyaz duman atmak çok ilerki bir nokta, bu kadar ileri durumda zaten çekişten farkedersiniz. Bu conta normalde motor kompresyonuna karşı koyuyor. Kaçırma, motor ısınıp kapaklar genleşince belli olur, motor soğukken kaçırma yapmaz. Çalışma sırasında kompresyon soğutma sisteminin basıncının üstesinden gelir bu drumda soğutma sistemine doğru eksos gazı geçişi olur, su seviyesi yükselir. Su en çok motor soğurken silindire girer, bir de motor soğukken pistonların emme zamnlarında. Havalar da serinledi sabahları motor soğukken eksozda da su oluyor ve bu dışarı atılıyor... bu durumda conta kaçağını erken anlamak gerçekten güç.

      Geç farkederseniz de üst motorda supap kılavuzları veya eksantrikte yağlamaya bağlı sorunlar olabilir. Antifriz yağ filmi diye bir şey bırakmaz.

      Kaynama yapmak demek hararet yapmak demek değildir. Motor aşırı ısıya maruz kalmadıysa silindir kapağı da kolay kolay bozulmaz. Kapak geometrisi bozulmamışsa taşlama yapılmamalıdır. Sadece conta temizlenmelidir. Ama conta temizlemekten üşenip kapağı gereksiz yere revizyona gönderebilirler, bu da silindir hacmini az da olsa düşürür, sunuçta vuruntu az da olsa artabilir. Bunu ustayla konuşun ki işi boşlamasın.

      Geometrinin bozulmasından daha büyük problem pastır, dizel motorlarda eksozun muhtevasından dolayı çok hızlı gelişir. Sıvı akışının olduğu yerlerde bir kanalda içeri ilerleyen kavitasyon tipi pas gelişebilir. Bu durumda silidir kapağını kaybedersiniz. Erken teşhis ve hareket etmek bu sebeplerle önemli.



    • Yüzbaşı
      580 Mesaj
      21 Eylül 2010 09:52:08
      genleşme kavanozunu iyice inceleyin bakalım içerisinde yağ görebiliyor musunuz.
      eğer yağ görmüyorsanız ve araba dururken bütün su borularını inceleyip bir kaçak tespit edememişseniz, çok büyük bir ihtimalle devirdaim pompasının değişme zamanı gelmiştir. aman diyim ihmal etmeyin.

      buna benzer bir olay şöyle başıma geldi : su eksiltmesi nedeni ile yetkili servise gittim, genleşme kavanozunun kapağını çıkarıp sübaplı bir kapak taktılar ve sisteme hava bastılar, sağına soluna baktılar, birşey bulamadılar, işlemleri gözümün önünde yaptılar, ve herhangi bir kaçak bulunamadığını söyleyip para da almadılar.
      ama arabam hergün su eksiltiyordu. ve dururken değil sadece hareket halindeyken eksiltiyordu. bundan emindim.
      sonra birgün 20 kilometre kadar kullanıp kaputu açtım, incelediğimde devir daimden su sızdığını gördüm. değiştirttim. ve sorun ortadan kalktı.



      _____________________________

    • Teğmen
      147 Mesaj
      21 Eylül 2010 10:54:21
      quote:

      20 kilometre kadar kullanıp kaputu açtım, incelediğimde devir daimden su sızdığını gördüm. değiştirttim. ve sorun ortadan kalktı

      sizin arabanın modeli nedir? 307'lerde bu devirdaim pompası nerede oluyor. ben de incelesem görebilir miyim?
      Gerçi usta bakarken arabanın tek tekerini kaldırıp değişken devirlerde 10 - 15 dk çalıştırdı. Her yerini inceledi. Araba bir gece de onda kaldı. Sabah soğukken inceleyeceğim dedi. Dışarıya kaçak olsa görürdü sanırım.
      Devir daim pompasını ben görebilirsem incelemek istiyorum. nerede oluyor 307 lerde?


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Yüzbaşı
      580 Mesaj
      21 Eylül 2010 16:45:12
      o zamanki arabamın modeli megane coupe idi.

      hiç peugeot kullanmadığımdan tam olarak yerini bilmemekle beraber, sizin aracınızda devirdaim pompası ne yazık ki egzantrik kayışının döndürdüğü bir parça ve davlumbaz veya kayış koruyucu kapak varsa kolaylıkla göremezsiniz. su kaçağını da bu nedenle tespit edemiyorsunuz bence.




      _____________________________

    • Teğmen
      147 Mesaj
      27 Eylül 2010 10:43:34
      Ustaya gittim tekrar. Devir daimi kontrol ettik sızıntı yok diyor. Stop Leak Radyatör Çatlak Tıkayıcı Tozu kullandım. Değişen birşey olmadı. Sanırım sızdıran bir yer yok zaten.
      O zaman geriye conta problemi kalıyor. Conta yanığı için silindir kapağını açtırmak bana yaklaşık ne kadara patlar. Hangi parçaların değişmesi gerekiyor. Kapağın mutlaka taşlanması gerekyior mu?


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Er
      1 Mesaj
      03 Ekim 2010 16:40:56
      kardesim aynı sorunu ben de yaşadim ve sizin gibi öncesinde değiştirmediğim devirdayım pompasi hortumlar vs vs kalmadi ve sonunda

      öncelikle söyleyim Bu fiyatlar Benzin + Lpg li araç için geçerli dizellerden bi fikrim yok..

      25.08.2010 tarihli yapilan işlemler ve Fiyatlari (2000 model Renault Clio RTE 1.6 Hb. 8 valf)

      üst kapak söküldü(200 TL) ( motor sökülüp takılması 150 - 200 TL civari)
      sibop contalari alındı 8 valf için (15 TL)
      eksilen sular üst kapakta delikler oluşturmuş( 17 delik) onları argon kaynağiyla doldurdular(60 TL)
      sonrasinda güzelce taşlandi (60 TL)
      üst kapak contasi (70 TL)

      bunlar aklıma gelen işlemler kardesim.. kısa sürede yaptirmani tavsiye ederim üzerine gittikce aracinda motor teklemeleri olacak... eksilen suları conta veya su kanallarindan motor içine aliyor pistonlar atmaya calişacak yaklaşik 15 km boyunca aracin tekleme yapacak stop edecek yokuş cikmayacak vs vs sonrasinda düzelir gibi olacak araci durdurdugun anda sular tekrardan pistonlara dolacak ve yine ayni işlemler.......... en iyi tavsiye hemen yaptirman üzerine gittikce herşey daha cok masraf cikaracak ...... ortalama maaliyetin ise 400 - 600 TL arasi... hadi Allah kolaylık versin...


      _____________________________

    • Teğmen
      147 Mesaj
      08 Kasım 2010 14:04:36
      Sorun hala devam ediyor. Sanırım sonunda conta değiştirticem. Contadan olup olmadığını anlarız bu durumda :).
      Benim usta 150 tl conta için, 100 tl de taşlama için masrafın 250 tl olduğunu ve 750 ye yapacağını söyledi.
      Sizce yarım günlük bir için 500 TL işçilik normal mi? Bana çok geldi.
      Önerebileceğiniz bir usta var mı? işi bilmeyen birine yaptırıp da ikinci kez kapağı açtırmayalım.


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Yarbay
      7030 Mesaj
      08 Kasım 2010 14:15:00

      quote:

      Orijinalden alıntı: karaserhat

      Sorun hala devam ediyor. Sanırım sonunda conta değiştirticem. Contadan olup olmadığını anlarız bu durumda :).
      Benim usta 150 tl conta için, 100 tl de taşlama için masrafın 250 tl olduğunu ve 750 ye yapacağını söyledi.
      Sizce yarım günlük bir için 500 TL işçilik normal mi? Bana çok geldi.
      Önerebileceğiniz bir usta var mı? işi bilmeyen birine yaptırıp da ikinci kez kapağı açtırmayalım.

      Çok fahiş bi rakam söylemiş ben aynı işlemi 450tl'ye yaptırmıştım 2005 Opel Astra'ya.Sizinki de 400-450'yi kesinlikle geçmemeli.Düzgün bir usta bulun bence.


      _____________________________

      God doesn't play dice with the universe.
    • Teğmen
      147 Mesaj
      09 Kasım 2010 11:38:11
      Önerebileceğiniz birileri var mı İstanbul'da? Bu iş için en fazla 500 tl ayırabiliyorum.


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Teğmen
      161 Mesaj
      12 Kasım 2010 14:01:05
      Kalorifer kabin radyatörüne giden sıcak su hortumunu çıkış hortumu ile birleştirin yani kalorifer radyatörünü devre dışı bırakıp tekrar deneyin aracınızı yada sağ ön yolcu paspasını kaldırıp elinizle taban halısında nemlenme olup olmadığını kontrol edin.Eğer bu bölgede de sorun yok ise silindir kapak contasına odaklanmanız gerekiyor.


    • Binbaşı
      1081 Mesaj
      16 Kasım 2010 13:49:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: yalkinh

      Kalorifer kabin radyatörüne giden sıcak su hortumunu çıkış hortumu ile birleştirin yani kalorifer radyatörünü devre dışı bırakıp tekrar deneyin aracınızı yada sağ ön yolcu paspasını kaldırıp elinizle taban halısında nemlenme olup olmadığını kontrol edin.Eğer bu bölgede de sorun yok ise silindir kapak contasına odaklanmanız gerekiyor.


      evet bende bunu diycektim

      bu sıcak kaolrifer sisteminin radyatörü varya hocam büyük ihtimal odur.

      sendeki büyük ihtimal plastikten ufacık bir parça motoru açmadan birde buna baktır.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 16 Kasım 2010; 13:52:13 >
      _____________________________

      http://www.sevenhill.com/
      nw9440, pavilion g6, caravelle & polo
    • Teğmen
      147 Mesaj
      16 Kasım 2010 19:50:03

      quote:

      Orijinalden alıntı: nogretse


      Alıntıları Göster



      evet bende bunu diycektim

      bu sıcak kaolrifer sisteminin radyatörü varya hocam büyük ihtimal odur.

      sendeki büyük ihtimal plastikten ufacık bir parça motoru açmadan birde buna baktır.


      Tavsiyeleriniz üzerine sadece radyatör ve kalorifer işi ile uğraşan bir ustaya gittim. Yaklaşık 1 saat boyunca detaylı bir şekilde kaçak aradı. Su deposuna hava bastı ama bir türlü kaçak göremedi. Arabanın içine kalorifer sistemine falanda baktı. Araba hararet yapmıyor sözüme inanmadı ve birlikte yarım saat trafikte takıldık. Devamlı hararet ibresini izledi. Arabada hararet olmadığını ve Motorun çalışmasında problem olmadığını kendi gözüyle gördü.
      Onun yorumu arabada bir problem olmadığı yönünde oldu. Suyu tamamlayıp kullanmamı, sadece bu sebepten silindir kapağını açtırmamın yanlış olduğunu söyledi.
      Ne yapmam gerekiyor karar veremedim.


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Binbaşı
      1081 Mesaj
      16 Kasım 2010 20:00:48

      quote:

      Orijinalden alıntı: karaserhat



      Alıntıları Göster



      Tavsiyeleriniz üzerine sadece radyatör ve kalorifer işi ile uğraşan bir ustaya gittim. Yaklaşık 1 saat boyunca detaylı bir şekilde kaçak aradı. Su deposuna hava bastı ama bir türlü kaçak göremedi. Arabanın içine kalorifer sistemine falanda baktı. Araba hararet yapmıyor sözüme inanmadı ve birlikte yarım saat trafikte takıldık. Devamlı hararet ibresini izledi. Arabada hararet olmadığını ve Motorun çalışmasında problem olmadığını kendi gözüyle gördü.
      Onun yorumu arabada bir problem olmadığı yönünde oldu. Suyu tamamlayıp kullanmamı, sadece bu sebepten silindir kapağını açtırmamın yanlış olduğunu söyledi.
      Ne yapmam gerekiyor karar veremedim.


      ne diyim

      tanıdık bir hoca var mı?

      bir kurşun döktürelim motora :)



      _____________________________

      http://www.sevenhill.com/
      nw9440, pavilion g6, caravelle & polo
    • Teğmen
      147 Mesaj
      16 Kasım 2010 22:06:09

      quote:

      Orijinalden alıntı: nogretse



      Alıntıları Göster



      ne diyim

      tanıdık bir hoca var mı?

      bir kurşun döktürelim motora :)


      Bu iş başka türlü çözülmez diyosun :)


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Yarbay
      5421 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      16 Kasım 2010 23:21:09
      Kaçak aramada hava basma işlemi birçok usta tarafından yanlış yapılıyor.Bu işlemin etkin olarak yapılabilmesi için motorun soğuk olması lazım.Eğer kaçak devir-daimdense devir-daimde gözle gözükmeyecek bir yerde ise kaçağı bulmanız zor.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Teğmen
      147 Mesaj
      16 Kasım 2010 23:34:26

      quote:

      Orijinalden alıntı: alpernbugra

      Kaçak aramada hava basma işlemi birçok usta tarafından yanlış yapılıyor.Bu işlemin etkin olarak yapılabilmesi için motorun soğuk olması lazım.Eğer kaçak devir-daimdense devir-daimde gözle gözükmeyecek bir yerde ise kaçağı bulmanız zor.

      Hava bastığında su eksilmedi. İlginç bir şekilde sadece araba çalışırken su eksiliyor.


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Teğmen
      161 Mesaj
      21 Kasım 2010 00:01:27
      Anladığım kadarı ile sorun çözülmüş değil ...Araç sadece çalışırken su eksiltiyor çalışmaz ise su eksiltmiyor ibaresini kullandığınıza göre sizin sorununuz çok büyük ihtimalle silindir kapak contanızda ki çok minik bir yanık yada yaralanmadan oluşuyor gibi duruyor.Su pompaları arızalarının ilk dönemlerinde motor soğuk iken minik minik su bırakır ısınınca bunu keser defekt büyüdükçe sıcakkende kaçırma başlar.Termostat kapağı motor bloğuna yakın ise sızıntı halindeki su sıcak blok üzerinde hemen buharlaşarak yok olur ama beyaz bir iz bırakır ardında.Bunların hepsikontroledildiğine göre olay contada düğümlenecek gibi duruyor contada problem var ise zaten zamanla yaralı olan bölgeyi kemirecek ve su kaybı artacak .
      Birde bujilerinizi sökün ve hepsini yanyana getirerek bir büyüteç ile elektrod denilen bölgeyi inceleyin.Diğerlerinden farklı duran bir bujiniz varmı.??Bujinin
      gap denilen bölgesinde izolatörde ve şapkasında kül rengi tortu veya buna benzer bir farklılık varmıdır.(Siyah kurum değil)Eğer var ise o bujinin söküldüğü silindir de su kaybı oluşmaktadır muhtemelen.


    • Yarbay
      5421 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      21 Kasım 2010 00:21:16
      Conta yanığını anlamanız için ilk yapmanız gereken yağa bakmak.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Teğmen
      147 Mesaj
      20 Aralık 2010 17:23:01
      Kış geldiği için klaoriferi sık kullanmaya başladım. Kalorifer çalışırken su çok daha çabuk bitiyor. Bu bizim için bir ipucu olabilir mi?
      Motordan olmadığını düşünüyorum, Kaloriferden içeriye herhengi bir su sızmıyor, ancak buharlaşma oluyor olabilir. Bazen nem kokusu geliyor çünkü.
      Bu durumda nereye baktırmalıyım?


      _____________________________

      2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
      2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP
    • Yarbay
      5476 Mesaj
      29 Nisan 2012 09:42:49
      benim arabada son 1 aydır su eksiltiyordu (2005 astra gtc 1.6 benzinli), geçen hafta özel opel servisine götürdüm,arabayı kaldırdılar devridaim altında ıslaklık görüldü, devridaimden dediler 250 tl ye değiştirdiler, daha 100 km yapmadan araba su eksilme alarmı verdi, bu sefer izmirde sanayiye götürdüm, devridaimin yanındaki ''devridaim by-pass borusu'' delinmiş onu değiştirince düzeldi,2 usta da ''meslek hayatımda ilk defa bu borunun delindiğini gördüm'' dedi, nasıl anladınız dedim, borunun arkasındaki sacta akan su iz yapmış,dikkatli bakınca gözüküyor,usta ''akan su muhakkak iz yapar'' dedi, neyse bir 250 de oraya tosladık,akacak kan damarda durmazmış sağlık olsun...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stevie_ray_vaughan -- 12 Ağustos 2014; 13:07:27 >
      _____________________________

      ''ahmağa verilecek cevap sükuttur'' mevlana
    • Binbaşı
      1217 Mesaj
      30 Nisan 2012 23:14:27
      hort


    • DH Yönetici
      8108 Mesaj
      01 Mayıs 2012 00:54:27
      2005 yılında buna benzer bir olay yaşamıştım 87 model renault 9 ile...Su eksiltme değilde araba habire hava yapıyordu...çalıştırıp 300-500 metre git gaz kafası dönüyor araba stop ediyordu...En sonunda gaz kafasının suya gaz kaçırdığını bulduk...Lpg montajını yapan yere kabul ettirene kadar akla karay seçtim...En son kafasını genleşme kabına sokunca anladı kokudan...


      _____________________________

    • Er
      6 Mesaj
      12 Ağustos 2014 10:06:53
      merhaba arkadaşlar yaklaşık 5 ay önce bende marea aldım 1998 model 157000 de 1.6 16v elx

      dün aracın damlaya damlaya su eksiltiğini gözlemledim 1 gün içerisinde motor suyunun yarıya düştüğünü gördüm arkadaşlar motorun altından damlıyor gibi bunun maliyeti ne olur bana araç hararet falan yapmıyor conta falan değil gözlemlediğim egzozdan falan da su atmıyor bir yerden damlaya damlaya kaçırıyor neyı degıstırmem gerekır bana kaca patlar.. iyi çalışmalar herkese


      _____________________________

      ESKİLER TANIR,YENİLER ÖRNEK ALIR,TANIYANLAR ANLATIR
    • Binbaşı
      1487 Mesaj
      12 Ağustos 2014 10:36:01
      Hortumlardan kaçak vardır büyük ihtimal ...


      _____________________________


      1999 Renault Broadway Rn
      2001 Peugeot 306 Platinum
      2001 Golf Comfortline
      2011 Fabia Ambiente Dynamic
      2015 Corsa 1.4 Enjoy
      2012 Sedona 751
    • Çavuş
      73 Mesaj
      12 Ağustos 2014 11:58:22

      Bayramda Sivas'ta başıma geldi, bizim araba hararet de yaptı çünkü haznedeki su tamamen boşalmıştı. Sebep termostatın çürümesiydi, plastikmiş, miadını doldurmuş. 100 tl + 20 tl işçilikle halloldu.

      Termostata bi bakın/baktırın derim.


      RoodCagekullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      ''Görür gibi uyur, konuşur gibi susar, güler ağlar gibi''
    • Er
      6 Mesaj
      12 Ağustos 2014 13:33:21
      teşekkürler arkadaşlar olayı çözdürdüm motor suyu yerinden 2 tane hortum çıkıyor ve motorun arka tarafında kalorifer ve klima için ikiye ayrılan bir T var orası kırılmış usta dedi yine ucuz yırtmıssın yolda falan kopsa idi harareti görmeden motoru yakardın dedi. 5 tl ona vermiş 5 tl ye de antifirzli su doldurdum dedi .1 lt de yağ azalmış ona da 10 tl istedi işçilik için de 20 tl 50tl verdim çıktım ucuz yırttık yine :)


      _____________________________

      ESKİLER TANIR,YENİLER ÖRNEK ALIR,TANIYANLAR ANLATIR
    • Er
      6 Mesaj
      12 Ağustos 2014 13:34:31
      quote:

      Orijinalden alıntı: RoodCage

      teşekkürler arkadaşlar olayı çözdürdüm motor suyu yerinden 2 tane hortum çıkıyor ve motorun arka tarafında kalorifer ve klima için ikiye ayrılan bir T var orası kırılmış usta dedi yine ucuz yırtmıssın yolda falan kopsa idi harareti görmeden motoru yakardın dedi. 5 tl ona vermiş 5 tl ye de antifirzli su doldurdum dedi .1 lt de yağ azalmış ona da 10 tl istedi işçilik için de 20 tl 50tl verdim çıktım ucuz yırttık yine :)

      he unutmadan aklınızda bulunsun motor sıcak iken bu suyu damlatmazmış o hortumlardan dikkatli gözlemlemek lazımmış böyle bir sorununuz varsa sık sık gerekırse her gun bakım derım sonu kötü :)


      _____________________________

      ESKİLER TANIR,YENİLER ÖRNEK ALIR,TANIYANLAR ANLATIR
    • Binbaşı
      1912 Mesaj
      08 Aralık 2015 09:21:12
      benimde suyu eksiltme - arabayı calıştırdıgımda egzozdan beyaz duman cıkartması sorunum var . geçen gün yağa baktığımda sümük gibi birşey vardı yağ kontrol cubugunun hemen hemen ortasına kadar geliyordu nedenini anlayamadım ?

      okudugm kadarıyla ya devir-daim ya contada sıkıntı var . güncel fiyat nedir acaba ? ilk olarak nerden başlamam gerek ?

      fiat albea 1.2 16v benzin-lpg 2004 model


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      11 Aralık 2015 10:30:08

      Muhtemelen motor contasinda sorun var, bende de aynisi olmustu eger borularinizda ve muslukta kacak gocek , delik yok ise
      ve radyatorunuz delik degilse mutlaka motor contasinda sorun vardir, bence gec olmadan ustaniza soyleyin degistirsin, ben 2-3 sene bu sekilde bindim,
      ustalar motora dokunmayi sevmiyorlar zahmetli is diye, ustanizi degistirin yada israrla motor contasi oldugunu soyleyin, biz oyle yapmistik araba mazda 3 sedandi o zamanlar...


      alpernbugrakullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Binbaşı
      1912 Mesaj
      11 Aralık 2015 13:05:53
      ustaya verdim aracımı .conta kapağında %20 lik eğrilme varmış .onu düzelttirmeye calışacakmış .olmazsa kapak değişecekmiş .fiyat da daha vermedi
      bekliyorum .


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      2666 Mesaj
      17 Aralık 2015 12:07:31
      quote:

      Orijinalden alıntı: ysertac

      ustaya verdim aracımı .conta kapağında %20 lik eğrilme varmış .onu düzelttirmeye calışacakmış .olmazsa kapak değişecekmiş .fiyat da daha vermedi
      bekliyorum .

      baya uzun bir zaman olmuş ama bende de albea var su eksiltiyor acaba sizin sorun neymiş


      _____________________________

    • Binbaşı
      1912 Mesaj
      17 Aralık 2015 12:38:54

      quote:

      Orijinalden alıntı: strong.


      Alıntıları Göster


      baya uzun bir zaman olmuş ama bende de albea var su eksiltiyor acaba sizin sorun neymiş

      Silindir kapak contasi
      Devir daim
      Termostat
      Gergi rulman
      Buji ve kablosu
      Trigger seti
      Yağ filtreler vs
      Yukarıdaki işlemleri yaptı usta.su an bir sorun yok gibi

      Tüm bu bu işlemler 1050tl tuttu.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      2666 Mesaj
      17 Aralık 2015 14:03:38

      quote:

      Orijinalden alıntı: ysertac


      Alıntıları Göster


      Silindir kapak contasi
      Devir daim
      Termostat
      Gergi rulman
      Buji ve kablosu
      Trigger seti
      Yağ filtreler vs
      Yukarıdaki işlemleri yaptı usta.su an bir sorun yok gibi

      Tüm bu bu işlemler 1050tl tuttu.

      Peki sorun neymis


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1912 Mesaj
      17 Aralık 2015 15:11:06

      quote:

      Orijinalden alıntı: strong.


      Alıntıları Göster


      Peki sorun neymis

      Kapak coktasindan kaynaklı ama ben komple bakim olsun diye herşeyini yaptırdım


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      672 Mesaj
      26 Aralık 2015 23:44:46

      Merhaba benzer bi sorunu yaşıyorum bende

      reno twingo aracıma antifiriz ekleyince radyatör delindi malesef ,su deposunun içide paslanmıştı zaten..radyatörü değiştirdik fakat antifiriz eksiltiyor şimdide..dışardan bi kaçak yok dedi ustaya götürdüm baktı,üst kapak contasından olabilir dedi yalnız araçtan beyaz duman falan çıkmıyor,hararet yok, kalorifer kaçağınada baktı çok az kaçırmış ama kesmiş dedi,1500 TL tutar dedi en az bu işin maliyeti..üst kapak contası sökme takma vesaire
      şaştım kaldım arabanın kendisi 9-10 bin zatenönerileriniz nedir acaba?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      Karbon 12kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      2346 Mesaj
      27 Aralık 2015 00:16:15
      Benim Torosta da su kaçağı var ama tam olarak nereden kaçırıyor bilmiyorum. Radyatör sağlam, borularda görebildiğim kadarıyla kaçak sızıntı falan yok. Motor yağı da temiz. Ben LPG sisteminden şüpheleniyorum, bir ara kafaya giren boru kısmından sızdırma yapmış karoserde damlatmadan dolayı sarı leke bırakmış kelepçeyi sıktım su kesildi. ama şimdi orda da kaçak yok başka nerden olabilir ki.


    • Yarbay
      2666 Mesaj
      27 Aralık 2015 00:18:42

      quote:

      Orijinalden alıntı: bayteorix

      Merhaba benzer bi sorunu yaşıyorum bende

      reno twingo aracıma antifiriz ekleyince radyatör delindi malesef ,su deposunun içide paslanmıştı zaten..radyatörü değiştirdik fakat antifiriz eksiltiyor şimdide..dışardan bi kaçak yok dedi ustaya götürdüm baktı,üst kapak contasından olabilir dedi yalnız araçtan beyaz duman falan çıkmıyor,hararet yok, kalorifer kaçağınada baktı çok az kaçırmış ama kesmiş dedi,1500 TL tutar dedi en az bu işin maliyeti..üst kapak contası sökme takma vesaire
      şaştım kaldım arabanın kendisi 9-10 bin zatenönerileriniz nedir acaba?

      Eger ust kapak conta isine girilirse ustanin dedigi rakam cikabilir ancak once tum hortumlarin radyatorun devirdaimin kontrol edilmesi gerekmektedir buralardan sonra hic bir yer kalmayınca ust kapak işine donuyor malesef umarim oraya donmeden bu isi en az maliyet ile bitirirsiniz


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      4996 Mesaj
      27 Aralık 2015 01:20:41

      Malesef, kaloriferin de eli kulağında olabilir. Fazla eksiltmiyorsa, performansta düşüklük yoksa yağa dikkat edip daha sık değiştirerek ertelenebilir. Ama ilerde yaptırmayı düşünüyorsanız antifirizi boşlamayın ki silindir kapağı da çürümesin. %50 oranını koruyarak mutlaka TSE 3582 veya BS 6580 standartlarını karşılayan antifirizler kullanın. Malesef kalitesiz antifirzler de var, bunlar da biraz bu yüzden oluyor.


      bayteorixkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    • Yüzbaşı
      672 Mesaj
      27 Aralık 2015 11:57:54

      hocam antifrizi zaten total classic kullanıyorum..kalorifer radyatörüne baktı gerek yok dedi bir süre kaçırıp kesilmiş dedi usta..
      yağa dikkat derken hocam? yağıdamı değiştircez yani?
      yani eksildikçe antifriz ekleyerek devam ediyim diyorum bir süre daha..



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      Karbon 12kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      4996 Mesaj
      27 Aralık 2015 14:17:45

      Yağ çubuğunu arada sırada kotrol edin de, yağa da karışıyor olmasın. Antifiriz yağı bozar çünkü. Baktıız yağ daha çabuk bozuluyor, yaptırıncaya kadar daha sık değiştirmek iyi olur. Hemen değiştirmeyin, bozulursa ve yağa su karştığından şüphelenirseniz.

      Zaten acele etmeyin. Diğer arkadaşın da yazdığı gibi başka, zor görülen bir dış kaçak da olabilir. Silindir kapağından kaçırdığı kesin değil.


      bayteorixkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    • Yüzbaşı
      672 Mesaj
      27 Aralık 2015 16:08:07

      peki yağ çubuğundaki değişimi nasıl anlayacağız rengimi değişiyor?


      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      Karbon 12kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      10 Ocak 2016 22:53:44
      Benim arabada gaz pedalinin ustundeki klima peteginden antifiriz kaciriyor neden acaba


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> bir türlü çözemediğim motor suyu problemi için yardım
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.