Şimdi Ara

>>> TOYOTA VERSO <<< (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
862
Cevap
24
Favori
130.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2004 model Verso elegant otomatik aracımda 1 yıldır 4 lastik Petlas imperium (yazlık) 215/55/16 kullanıyorum. Ankara'da geçen kışı çok soğuk ve buzlu olmasına rağmen geçirebildim bu lastiklerle (Tabi antipatinaj özelliği ve çok fazla buz olduğunda yola çıkmamam dışında idare etti). Genel olarak memnunum diyebilirim Petlastan.

    Şimdi size sorum;

    Malum bu kış, kışlık lastik mecburi olabilir (hala belli değil sanırım ve ben de artık Ordu-Ünye'de yaşıyorum Ankara gibi kışı olmaz karadenizin). Kesin zorunluluk çıkarsa kışlık lastik alacağım mecburen.

    Jantlarım 16 inch ve buna uygun 215/55/16 petlas snow master fiyatı 200x4=800 lira. Şöyle bir düşüncem var; 15 inch jant alıp 195/65/15 snowmaster 4 lastik aldığımda jantlar+lastikler toplam 1000 lira ediyor. Hem kış lastiğinde dar ebadın (195) daha iyi tutunduğunu hem de lastik fiyatının bu ebatta daha da ucuzladığını düşünürsek, ayrıyeten 16 inch janttaki yazlık lastikleri sökme takma sırasındaki deformasyonlarını ve lastik değişim ve balans ücretlerini de düşünürsek, 4 adet 15 jant alıp 4 kışlık lastik alıp mevsim geçişlerinde sadece bijonları söküp takmak daha iyi gibime geliyor.

    Başta da dediğim gibi şu anki jantlara kışlık lastik alırsam 800 liraya geliyor.

    Düşünceleriniz nedir acaba? Mantıklı mıdır bu yöntem? 15 inch jantlar versoya uygun mudur, aracın yüksekliğini etkiler mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thorondor06

    Arkadaşlar 2004 model Verso elegant otomatik aracımda 1 yıldır 4 lastik Petlas imperium (yazlık) 215/55/16 kullanıyorum. Ankara'da geçen kışı çok soğuk ve buzlu olmasına rağmen geçirebildim bu lastiklerle (Tabi antipatinaj özelliği ve çok fazla buz olduğunda yola çıkmamam dışında idare etti). Genel olarak memnunum diyebilirim Petlastan.

    Şimdi size sorum;

    Malum bu kış, kışlık lastik mecburi olabilir (hala belli değil sanırım ve ben de artık Ordu-Ünye'de yaşıyorum Ankara gibi kışı olmaz karadenizin). Kesin zorunluluk çıkarsa kışlık lastik alacağım mecburen.

    Jantlarım 16 inch ve buna uygun 215/55/16 petlas snow master fiyatı 200x4=800 lira. Şöyle bir düşüncem var; 15 inch jant alıp 195/65/15 snowmaster 4 lastik aldığımda jantlar+lastikler toplam 1000 lira ediyor. Hem kış lastiğinde dar ebadın (195) daha iyi tutunduğunu hem de lastik fiyatının bu ebatta daha da ucuzladığını düşünürsek, ayrıyeten 16 inch janttaki yazlık lastikleri sökme takma sırasındaki deformasyonlarını ve lastik değişim ve balans ücretlerini de düşünürsek, 4 adet 15 jant alıp 4 kışlık lastik alıp mevsim geçişlerinde sadece bijonları söküp takmak daha iyi gibime geliyor.

    Başta da dediğim gibi şu anki jantlara kışlık lastik alırsam 800 liraya geliyor.

    Düşünceleriniz nedir acaba? Mantıklı mıdır bu yöntem? 15 inch jantlar versoya uygun mudur, aracın yüksekliğini etkiler mi?

    Size tecrübelerimi aktarayım.

    Yere iyi tutunan kaliteli ince bir lastik, geniş tabana göre her zaman yakıt ekonomisi ve karda, buzda, çamurda, ıslak zeminde kaymama yönünden daha avantajlıdır.

    İnce (dar tabanlı) lastik geniş tabanlıya göre daima daha az yakıt tüketimi sağlar. Bunu anlamak için en basit yol;

    Aynı bisiklete ince ve kalın lastik takıp kullanarak aradaki güç gerektirici fark uçurumunu rahatlıkla görebilirsiniz. Bisiklet tümüyle insan gücüne dayalı olduğundan, ince lastikte zemin teması 0.5 cm gibi noktasal oluyor. Kalın lastikte zemine temas 2-2.5 cm oluyor. Aradaki güç ihtiyacı, ivmelenme farkı %100 desem yalan olmaz.

    Sürtünme kaynaklı güç ihtiyacı temelde fizik kanunu gereği olduğuna göre, aynı kuram araç lastikleri içinde geçerlidir. Ancak bazı araçlarda çok çirkin durması sebebiyle maalesef ince lastik takmak uygun olmayabiliyor.




  • ARKADAŞLAR 2011 1.6 ELAGANTIN KASKOSU VE VERGİSİ NEKADAR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratsever67

    ARKADAŞLAR 2011 1.6 ELAGANTIN KASKOSU VE VERGİSİ NEKADAR

    Vergisi diğer 1.6 lar gibi 380TL X 2 civarı.

    Kaskosu kullanıcıya ve sigorta şirketine göre değiştiğinden, 800-1100TL arası olabilir.
  • Bence 2013 ve 2014 yılları motor ve yakıt türevleri yönünden belirleyici yıllar olacaktır. Renault Fluence ZE ile TR pazarına elektrikli seçenek virüsü bulaştırılmış oldu bir kere. Artık tüketici fikirlerinde geri dönüş olmayacaktır. Bu sebeple Toyota makul fiyatlı Yaris Hybrid ile piyasa tepkilerini ölçme yoluna gitti.

    Renault, Fluence ZE ile her ne kadar kısa menzili sebebiyle piyasaya sembolik bir giriş yapmış olsa da, eminim menzili 1 yıl içinde en az 2 katına çıkaracaklardır. Bu da tüketici için gayet yeterli bir tercih olacağından;

    Eğer ekonomide bir kriz olmaz ise 2013-2014 arasında Toyota tarafından ZE ile gerçekten sıkı bir rekabete girebilecek alternatif araç seçeneği sunulacaktır. Muhtemelen bu araç ilk başta hybrit, sonra elektrik ağırlıklı olacaktır.

    Toyota'nın satış yaptığı en büyük pazar USA olduğundan...
    USA'da yakıt konusu Avrupa ve TR'deki kadar önemsenmediğinden...
    Firmanin genel üretim felsefesi, dayanıklılık = uzun ömür + az masraf olduğundan...

    Toyota özellikle ürün gamında benzinli ve benzinli+hybrit motorları tercih etmektedir.

    Bu mantık, dizel motor seçeneklerindeki yetersizlik ve alternatif gam üretiminde isteksiz davranma politikasını açıklamaktadır.

    Delilleri;
    1- TR'deki yolların yeteri kadar düzgün olmadığı bahanesi ile iç piyasaya sunroof'lu araç satmamaları. (pire için yorgan yakmak buna denir herhalde)
    2- İzolasyon keçelerini tedarik eden firmadan aldığım bir bilgi ise, TR'deki tüm araç üreticilerine izolasyon keçeleri ürettikleri, ancak içlerinde sadece Toyota'nın kalite kontroluna ürün kabul ettirebilme noktasında sıkıntı yaşadıklarını, yüksek derecede seçici ve titiz davrandıklarını kendilerinden bizzat dinledim.




  • Yakıttan şikayet edenler için..............

    Şu bir gerçekki;
    Bir aracın yakıt sarfiyatını belirlemede yol durumu 1. faktördür.

    Bisiklete binince ne görüyoruz? İlk hızlanmayı sağladıktan sonra gittiğimiz yol yokuşl değil ve dümdüz ise, pedallar neredeyse kendi ataleti ile çevrilebiliyorken aynı hızı çok az bir kuvvetle sağlayabiliyoruz. Ancak yol sürtünmeli, lastikler araları açık dişli ise, aynı hız şartlarını sağlayabilmek için 2 katı kuvvet gerekiyor. Bir yokuşa geldiğimizde ise hem aynı hızı koruyamıyoruz, hem de ilkine göre 5 katı fazla bir güç gerektiriyor.

    Fizik kuralları araca, motora, insana göre değişmeyeceğinden, araçlarda da bu durum aynen böyle. USA'da bir Passat, bir depo benzinle yaklaşık 2500km gitmişti. Haberde lastiklerin çok az direnci olduğu yazılıydı. Bence yolda dümdüz olmalıydı. Yokuş-yol ve rüzgar direnci-lastik tipi okadar çok farkediyorki, en belirleyici unsurlar.

    1.6 valvematic motorlu verso aracım İst.içi ort.7.5lt yakıyor. Bugün Halkalı'dan yakıt aldım, istasyon çıkışı yokuş aşağı 3-4 viteslerle inerek basın expres yoluna geldim, y.bilgisayarı 3 lt ort gösteriyordu. Basın expres-havaalanı istikametinde 70km hızı aşmadan dümdüz yolda 4.2lt ort.ile ilerledim. Havaalanı yokuşuna geldim ve hemen sarfiyat kademeli olarak 5.2 ye kadar çıktı. gaza dokunarak. Yani havaalanına kadar 6 km'yi 4.2 ile, 400mt.lik yokuşu 5.2 ile tamamladım. Yokuş çıkışında havuza kadarki 5 km'yi 4.7 ile tamamladım.
    Benzer bir tecrübeyi Afyona giderken yaşamıştım. Bilecik'e kadar kaymak asfaltta 90-120km hız ile 5.7 sarfederek gitmiştim. Sonraki yol mıcırlı asfalttı ve sarfiyat 8 lere yükseldi.

    Ben farklı marka araçlarıda olan objektif bakışlı bir Toyota kullanıcısı olarak Toyota araçların fabrika verilerinin diğer markalardaki gibi abartılı olmadığını gördüm.












  • 900 gibi bu sistemin montaj dahil maliyeti

    serviste çamur gibi sürekli sıkıntı çıkaran -navigasyonlu- modeli 2500 tl civarı
  • Serviste bulabilirsen 2500.-, bulamazsan Derindere gibi 10.000.- çekende var.

    Arkadaşlar, Çin malı uyduruk m.medya cihazlarına dikkat edin derim. Bir tanıdık Mercedes için olanını aldı, rezonansın getirdiği ıslık sesi gibi cızırtılardan bluetooth ile zor görüşüyor.
  • merhaba arkadaslar istanbul k.cekmecedeyim.2011 verso 1.6 benzinli premium aracim var. acaba 40.000 bakiminda ne islemler yapilir ve ort. ne kadar tutar? ist.dan tavsiye servis firmasi verirmisiniz?tecrubeli arkadaslardan yanit bekliyorum tesekkurler.not:aracima 24.000 km de zavolli marka lpg taktirdim.1lt.gazla 10 km giderken simdi 7 km.lere.dustu.o.disi sekilde cok yakmaya basladi.benzinle ayni degere ulasti neredeyse.yarin ayar yaptircam duzelmezse lpg taktirdigima pisman olcam gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet28

    merhaba arkadaslar istanbul k.cekmecedeyim.2011 verso 1.6 benzinli premium aracim var. acaba 40.000 bakiminda ne islemler yapilir ve ort. ne kadar tutar? ist.dan tavsiye servis firmasi verirmisiniz?tecrubeli arkadaslardan yanit bekliyorum tesekkurler.not:aracima 24.000 km de zavolli marka lpg taktirdim.1lt.gazla 10 km giderken simdi 7 km.lere.dustu.o.disi sekilde cok yakmaya basladi.benzinle ayni degere ulasti neredeyse.yarin ayar yaptircam duzelmezse lpg taktirdigima pisman olcam gibi...

    Zaten lpg taktırmak en baştan yanlış bir tercih. Ben lpg takılmış bir aracı satın almayı düşünmem şahsen. Çünkü daha önce çok fazla tecrübe yaşadım ve gerçekten en sonunda taktırmaya değmeyeceğini anladım.
    Özellikle yılda 10-15bin km kullananlar için tümüyle gereksiz bir risk. 50bin kullansan belki maddi olarak değer ama riskini almaya yine de değmez diye düşünüyorum.




  • evet hakan bey haklısınız ve özellikle bu ara lpg 2.60- 2.80 aralığında gezmeye başlayınca kendimce hesap yapar oldum...
    lpg sistemi dönüşümü bakımı işlenmesi v.s 2000 tutuyor...
    yıllık ortalama 15.000 km yapıyorum.
    lpg dönüşümü için verdiğim parayla 100 km.de 8 litre yaktığımı düşünürsem istanbul trafiğinde 5.000 km giderim 2000 tl ile...
    15.000 km. yi de yaklaşık 5800 tl lik yıllık benzin maliyeti ile kullanırım .
    yılda 5800 tl lik lpg alırsam ( lpg yi 2.65 saydım ve arabam 30lt lpg ile 250 km gidiyor ortalama) enfazla 19.000 km gidiyorum
    yani lpg nin bana karı zorlasam % 25 oluyor.aracın orjinalliği lpg nin bakımı diğer masrafları verdiği zararı beraberinde benzin koyma zorunluluğunu düşündüğümde bu iş bana saçma geldi.taktıracak arkadaşlar şimdiden iyi düşünsün.
    hele ki 100km de ortalama 7 lt. yi yakalayan arkadaşlar var ise igp yi hiç düşünmesin.
    aracım 2011 toyota cor. verso 1.6 premium 37.000 km de...
    lpg zavolli marka...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet28

    evet hakan bey haklısınız ve özellikle bu ara lpg 2.60- 2.80 aralığında gezmeye başlayınca kendimce hesap yapar oldum...
    lpg sistemi dönüşümü bakımı işlenmesi v.s 2000 tutuyor...
    yıllık ortalama 15.000 km yapıyorum.
    lpg dönüşümü için verdiğim parayla 100 km.de 8 litre yaktığımı düşünürsem istanbul trafiğinde 5.000 km giderim 2000 tl ile...
    15.000 km. yi de yaklaşık 5800 tl lik yıllık benzin maliyeti ile kullanırım .
    yılda 5800 tl lik lpg alırsam ( lpg yi 2.65 saydım ve arabam 30lt lpg ile 250 km gidiyor ortalama) enfazla 19.000 km gidiyorum
    yani lpg nin bana karı zorlasam % 25 oluyor.aracın orjinalliği lpg nin bakımı diğer masrafları verdiği zararı beraberinde benzin koyma zorunluluğunu düşündüğümde bu iş bana saçma geldi.taktıracak arkadaşlar şimdiden iyi düşünsün.
    hele ki 100km de ortalama 7 lt. yi yakalayan arkadaşlar var ise igp yi hiç düşünmesin.
    aracım 2011 toyota cor. verso 1.6 premium 37.000 km de...
    lpg zavolli marka...

    Ben forumun en başından beri herzaman aynı şeyi söyledim. LPG taktırmak RİSKİNE değmeyecek kadar ekonomiktir. Canını sevdiklerinin hayatını emanet edecek kadar büyük bir kâr getirmez.
    Maalesef insanlar evdeki hesapla çarşıdakinin uyabileceğini sanarak taktırıyor.




  • 3 gün önce anadolu sigortadan 1200 tl ye yaptırdım
  • evet hakan bey haklısınız. . yine denedim 30 lt ile 250 km gitttim yani 80 tl ile 250 km gittim.aynı para ile 220 km benzinle giderim.
    ah şu benzin 3.5 tl civarlarına bir inse..kim benzini 1 tl indirirse oyum ona olacak hatta başkası da oy versin diye yalvarcam.nu ne araba alıyoruz kullanamayoruz.osmanlı zamanında attan bu kadar vergi alınıyormuydu acaba ve yediği ottan..kasko 1000 tl, trf sig. 300 tl yıllık vergi 800 tl yılda bakım 500 tl yakıt ve ondan alınan vergiyi de sayarsak insanın belini büküyor..
  • Hakan bey merhabalar. tüm sayfaları okudum. anladığım kadarıyla siz de benim gibi verso hastası olmuşsunuz. benim araç 2005 elegant 1.8 mmt 92.000km. 2 çocukla bagaj ağzına kadar dolu yolculuklar çok yaptım. genişliği, konforu, sürüşü, herşeyiyle çok memnunum.fakat geçenlerde teyp arıza verdi. (6lı cd chancer li) bir iki yere sorduğumda sistem entegresi değişecek denildi ve 300tl civarı ücret istendi. ben de tanıdık bir elektonikçiye baktırdım o da anladığım kadarıyla teyp tamircilerine sormuş, onlarda aynı şeyi söylemişler. ayrıca tamir edilse bile arızayı yineleyebilir falan demişler. Önceki sayfalarda bu konuda detaylı bilgi vermişsiniz. Bu konudaki düşüncelerim şöyle
    - Aracın orjinalini bozmayı hiç sevmiyorum. o yüzden tam garanti verilemeyen bir tamir için 300 tl tamir ücreti vermek yerine yeni teyp almak fikri çok çekici gelmedi. bunların fiyatları da düzgün bişey olsun derseniz 1500 lirayı buluyor, ayrıca forumlarda bu cihazların tam uymadığı, cızırtı yaptığı gibi bir sürü sıkıntı mevcut.
    - çıkma bir teyp almak da cazip gelmedi çünkü onun da ne olduğunu bilme şansım yok.
    - bu tamiri sizin dediğiniz gibi uygun fiyata yaptırabileceğim bir yer varmı acaba ?
    görüşlerinizi bildiriseniz sevinirim.




  • Hakan bey merhabalar. tüm sayfaları okudum. anladığım kadarıyla siz de benim gibi verso hastası olmuşsunuz. benim araç 2005 elegant 1.8 mmt 92.000km. 2 çocukla bagaj ağzına kadar dolu yolculuklar çok yaptım. genişliği, konforu, sürüşü, herşeyiyle çok memnunum.fakat geçenlerde teyp arıza verdi. (6lı cd chancer li) bir iki yere sorduğumda sistem entegresi değişecek denildi ve 300tl civarı ücret istendi. ben de tanıdık bir elektonikçiye baktırdım o da anladığım kadarıyla teyp tamircilerine sormuş, onlarda aynı şeyi söylemişler. ayrıca tamir edilse bile arızayı yineleyebilir falan demişler. Önceki sayfalarda bu konuda detaylı bilgi vermişsiniz.

    Bu konudaki düşüncelerim şöyle

    - Aracın orjinalini bozmayı hiç sevmiyorum. o yüzden tam garanti verilemeyen bir tamir için 300 tl tamir ücreti vermek yerine yeni teyp almak fikri çok çekici gelmedi. bunların fiyatları da düzgün bişey olsun derseniz 1500 lirayı buluyor, ayrıca forumlarda bu cihazların tam uymadığı, cızırtı yaptığı gibi bir sürü sıkıntı mevcut.

    - çıkma bir teyp almak da cazip gelmedi çünkü onun da ne olduğunu bilme şansım yok.

    - bu tamiri sizin dediğiniz gibi uygun fiyata yaptırabileceğim bir yer varmı acaba ?

    görüşlerinizi bildiriseniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet28

    evet hakan bey haklısınız. . yine denedim 30 lt ile 250 km gitttim yani 80 tl ile 250 km gittim.aynı para ile 220 km benzinle giderim.
    ah şu benzin 3.5 tl civarlarına bir inse..kim benzini 1 tl indirirse oyum ona olacak hatta başkası da oy versin diye yalvarcam.nu ne araba alıyoruz kullanamayoruz.osmanlı zamanında attan bu kadar vergi alınıyormuydu acaba ve yediği ottan..kasko 1000 tl, trf sig. 300 tl yıllık vergi 800 tl yılda bakım 500 tl yakıt ve ondan alınan vergiyi de sayarsak insanın belini büküyor..

    Aldıktan sonra kapınızın önünden hiç kıpırdatmasanız bile bugün bir araba sahibi olmanın yıllık maliyeti herşey dahil yakıt hariç 1000-20000 arasındadır. Buna rağmen özellikle İstanbul gibi aşırı kalabalık şehirlerde daracık ara sokaklar dahi neredeyse üstüste duracak hale gelmiş araç kalabalıklarının işgali altındadır.

    Trafik sigortası, kasko, bandrol, muayene gibi zorunlu masrafların kabarıklığı yakıtın aşırı pahalılığına eklenince dahi bu yığınların azalmasına maalesef çare olamamaktadır.

    Tek çare bisiklettir. Ancak İstanbul gibi bir şehirde kazaya uğramadan bisiklet ile işe gidip gelmek mümkün görünmüyor. Hiç kaldırımlardan inmeseniz bile araçlar kaldırıma çıkarak sizi taciz ediyorlar.

    Çözüm zihniyetin değişmesi, kısacası medenileşmedir. Medeni olan insan diğer insanların ve canlıların haklarına saygı duyacağından, bırakın birbirini taciz etmeyi, incitmek bile istemez.




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.