DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Debriyaj kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi nedir sizce?
41
Cevap
1
Favori
38.660
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Debriyaj kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi nedir sizce?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Emekli Yönetici
      10736 Mesaj
      18 Ağustos 2010 12:13:10
      Merhaba arkadaşlar;

      Aklıma geldi, kendi kendi düşünmeye başladım. İşin esası net bir sonuca ulaşabilmiş değilim. Tartışalım istedim.

      Araçlarımızda hepimizinde debriyaj kavrama noktaları farklı farklı. Yeni araçlarda debriyaj kavrama noktası genelde yukarıda oluyor. Ayrıca yeni araçlarda kavrama mekanik değil hidrolik oluyor. Tabi araç motoru bu noktayı kendisi buluyor. Yeni araçlarda durum böyle. Ama yinede isterseniz yenilerde ayar yapılabiliyor. Eski araçlarda kavrama mekanik,güzel bir ayar yapılması uygun olur. Neticede yeni eski farketmez istenildiğinde ayar yapılabiliyor.

      Debriyaj kavrama noktası aşağıda olursa bence sürüş daha az yorucu oluyor. Kaçırma az oluyor. Tabi çok aşağıda olmamalı.Ortaya yakın... Kavrama noktası yukarıda olursa yorucu olur. Tabi bu kişiden kişiye değişir. Genelleme yapmak doğru olmayabilir.

      Şimdi gelelim esas problemimize, debriyaj kavrama noktası aşağıdamı yoksa yukarıdamı olması debriyaj baskı balatasının ömrünü uzatır?

      Sizin görüşünüz nedir?...




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 18 Ağustos 2010; 12:14:24 >||:||
      _____________________________

    • Yarbay
      2947 Mesaj
      18 Ağustos 2010 12:57:19
      Yukarıda olması..

      Ford' ların baskı çabuk biter bu yüzden, en azından benim kullandıklarımda öyle oldu...


      _____________________________

      Golf MK7 1.4 TSI 125 DSG Highline Beyaz
      Panaromik-U-Led-Shetland

    • Yarbay
      3023 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:03:40
      niye aşağıda veya yukarda seçenekleri.ortada olursa debriyajın kelimi azıyor.
      önce debriyaj;motor haraketini aktarma organlarına sorunsuz ileten bir parçalar bütünüdür.
      ikinci husus hidrolik sistem debriyaj öyle çok yeni nesil araçlarda yok eskilerdede vardı.yeni nesilde daha yaygın.
      debriyaja basılınca (mekanik hidrolik farketmez)balata boşta kalır.
      kavrama noktasını tayin işi ayarla ilgilidir.aşağıda yukarıda veya ortada kavrama işi tamamen ayarla ilgilidir.
      hidrolik sisteme geçiş nedeni debriyajın hafif olmasıyla ilgilidir.
      eski nesilde debriyaj bilyası baskı parmak veya şemsiyesiyle temas etmezdi onun için daha dipte kavrama olurdu.çok kaldıramazdınız çünkü bilyanın teması söz konusu idi.
      yeni nesilde bilya genelde temas halindedir(ki doğrusuda budur bence)onun için biraz daha yüksek ayarlamak mümkündür.
      yüksek olursa kaçırma(patinaj)biraz daha fazla olur.
      düşüksede debriyaja tam basmayan tembeller vites dişlilerine zarar verirler.
      en iyisi ortada kavratmak ve ayağımızı ona göre alıştırmaktır.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      597 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:03:48
      Hazır konu açılmış bende birşey sormak istiyorum.Bizim araba sanayiden 1 2 ay once cıktı ( motor revizyonu ) usta debriyaj balatalarını ve merkezini değiştirmiş. Şu anda çok çok aşşağıda kavrıyor debriaj. Güzel olmuş ama birşey dikkatimi çekti.Debriyaja sonuna kadar bastıktan sonra , epey bi basarsan dahada gidiyor. 2 Kademe olmuş Vitesleride zor geçiyor arabanın. Usta dükkanı kapatmış gitmiş ulaşamıyoruzda. Bunun tamiri pahalımıdır ? Bi zararı olurmu böyle kullansam ?


      _____________________________

      Non omnia possumus omnes.
    • Emekli Yönetici
      10736 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:09:28

      quote:

      Orijinalden alıntı: hezerfen

      niye aşağıda veya yukarda seçenekleri.ortada olursa debriyajın kelimi azıyor.
      önce debriyaj;motor haraketini aktarma organlarına sorunsuz ileten bir parçalar bütünüdür.
      ikinci husus hidrolik sistem debriyaj öyle çok yeni nesil araçlarda yok eskilerdede vardı.yeni nesilde daha yaygın.
      debriyaja basılınca (mekanik hidrolik farketmez)balata boşta kalır.
      kavrama noktasını tayin işi ayarla ilgilidir.aşağıda yukarıda veya ortada kavrama işi tamamen ayarla ilgilidir.
      hidrolik sisteme geçiş nedeni debriyajın hafif olmasıyla ilgilidir.
      eski nesilde debriyaj bilyası baskı parmak veya şemsiyesiyle temas etmezdi onun için daha dipte kavrama olurdu.çok kaldıramazdınız çünkü bilyanın teması söz konusu idi.
      yeni nesilde bilya genelde temas halindedir(ki doğrusuda budur bence)onun için biraz daha yüksek ayarlamak mümkündür.
      yüksek olursa kaçırma(patinaj)biraz daha fazla olur.
      düşüksede debriyaja tam basmayan tembeller vites dişlilerine zarar verirler.
      en iyisi ortada kavratmak ve ayağımızı ona göre alıştırmaktır.


      Haklısın ama ortada ayar yaptırmak zor oluyor, tam tamına orta olamıyor yani...


      _____________________________

    • Yarbay
      3023 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:31:41

      quote:

      Orijinalden alıntı: OpelCorsa1.3

      Hazır konu açılmış bende birşey sormak istiyorum.Bizim araba sanayiden 1 2 ay once cıktı ( motor revizyonu ) usta debriyaj balatalarını ve merkezini değiştirmiş. Şu anda çok çok aşşağıda kavrıyor debriaj. Güzel olmuş ama birşey dikkatimi çekti.Debriyaja sonuna kadar bastıktan sonra , epey bi basarsan dahada gidiyor. 2 Kademe olmuş Vitesleride zor geçiyor arabanın. Usta dükkanı kapatmış gitmiş ulaşamıyoruzda. Bunun tamiri pahalımıdır ? Bi zararı olurmu böyle kullansam ?

      herhangi şanzımancıya giderseniz derdinize çare mutlaka vardır.
      birde buradan alınan fiyatlarla hareket etmemenizi salık veririm.belkide hiç sanayiye uğramamış kişilerde cevap yazabiliyor sizi aldatabilir.
      birde sorununuzun ne olduğu tam bilinmeden(merkezmi lastiklrimi bilyamı baskı çatalımı pedalmı....uzar gider.)buradan alacağınız cevaplar KEYFEKEDER olur kanaatindeyim.
      debriyaja tam basma alışkanlığınız varsa ve vites geçişlerinde zorlanma yoksa HİÇBİR MAHZURU YOK.
      amma vites geçişleri biraz zorlanarak oluyorsa şanzımanı indirmek rizki ile karşıkarşıya kalabilirsiniz.çünkü senkromeçleri devamında vites dişlilerini bozabilirsiniz.


      _____________________________

    • Yarbay
      3023 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:35:37
      sevgili set... debriyaj ayarı o kadar abartılacak bir şey deyil.sanayide bir çırağa bir paket sigara verin sizde koltukta oturun ayar yapılırken.ve istediğiniz ayar kıvamı yakalanınca tamam deyin.bu kadar basit.
      hatta ben dahada basite indirgeyim;ayar yapılan yerleri araştırın ve ayarınızı kendiniz yapın.kolay gelsin.


      _____________________________

    • Teğmen
      134 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:02:15

      quote:

      Orijinalden alıntı: hezerfen

      sevgili set... debriyaj ayarı o kadar abartılacak bir şey deyil.sanayide bir çırağa bir paket sigara verin sizde koltukta oturun ayar yapılırken.ve istediğiniz ayar kıvamı yakalanınca tamam deyin.bu kadar basit.
      hatta ben dahada basite indirgeyim;ayar yapılan yerleri araştırın ve ayarınızı kendiniz yapın.kolay gelsin.


      haklısınız ama sizin bahsettiğiniz sadece mekanik debriyajlarda oluyor.hidrolik debriyajlar öyle değil yani biraz zahmetli bildiğim kadarıyla.öyle her çırağın yapacağı iş değil.
      mekanik debriyajın ise tek avantajı ayarının ve bakımının kolay olması.bizim kartalın debriyaj ayarını ben yapıyorum mesela 2 dakika almıyor.debriyaj çatalıyla halatın birleşme noktasındaki somunu sıkarsan debriyaj yükselir,gevşetirsen düşer.bu kadar basit...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1561 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:07:11
      benım c-max asagıdan kavrıyor sureklı ve hıc kacırmam aracı bu sekılde daha az yorucu oluyor


      _____________________________

      OPEL İNSİGNİA CDTİ COSMO / SCANİA R480 XPİ TOPLİNE EURO5 OHNE ADBLUE / MB ACTROS 1846 MPII / EFEKENTLİ(09)
    • Yarbay
      3023 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:20:51

      quote:

      Orijinalden alıntı: Caηея



      Alıntıları Göster



      haklısınız ama sizin bahsettiğiniz sadece mekanik debriyajlarda oluyor.hidrolik debriyajlar öyle değil yani biraz zahmetli bildiğim kadarıyla.öyle her çırağın yapacağı iş değil.
      mekanik debriyajın ise tek avantajı ayarının ve bakımının kolay olması.bizim kartalın debriyaj ayarını ben yapıyorum mesela 2 dakika almıyor.debriyaj çatalıyla halatın birleşme noktasındaki somunu sıkarsan debriyaj yükselir,gevşetirsen düşer.bu kadar basit...

      her bilinmeyen gibi buda zor görünür.
      size tamirci ağzı ile bir ayar söyleyim(tenzih ederek)usta çırağa seslenir :oğlum şu debriyaj ana merkez "çük"ayarını kontrol et.buradaki ayar edilecek "çük"merkezi tahrık eden milin uzatılıp kısaltılmasıdır.
      ararsanız ayar edilecek yeri bulursunuz....


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      10736 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:30:02
      Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
      Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
      Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

      Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

      En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...


      _____________________________

    • Yarbay
      4181 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:47:25

      quote:

      Orijinalden alıntı: set

      Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
      Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
      Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

      Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

      En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...

      kendi aracımın kaavrama noktası baya aşağıda sayılır. bu yüzden hiç kaçırma ve balatayı zorlamadan kaldırabiliyorum. aynı şekilde alfa romeo nunkide aşağıda sayılır ve zorlamadan kaldırabiliyorsunuz yokuşta.

      geçen gün kuzenimin (bayan olur kendisi) reno modüs aracını kullandım. debriyaj üst ölü noktaya 8 - 9 mm kala kavrıyor :D yani bitti bitecek. o aracı kaldırırken ben zorlandın, bir iki defa balatayı zorladım. ancak kendini şak diye kaldırıyor...

      netice:
      dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...


      _____________________________

      Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

      89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.
    • Binbaşı
      1125 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:53:05
      Arkadaşlar konuyla ilgisi yok fakat bu debriyaj konusunda birşey sormak istiyorum. Aracım polo 2006 model. dün 600 km yol yaptım. Yolda birşey farkettim. Polo larda da bebriyaj yukarıda kavrıyor. vites değiştirip debriyajı bıraktığım zaman tam kavrama noktasında çok az bir tak diye ses geliyor. Daha önce fark etmemiştim . Sizce normal mi ? Aracın kavramasında bir sorun yok fakat bir arıza açmasından korkuyorum.


      _____________________________

    • Yarbay
      3023 Mesaj
      18 Ağustos 2010 16:46:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: set

      Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
      Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
      Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

      Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

      En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...

      sorunuza düşünebildiğim kadar cevap:çok yukarda kavrar,çok fazla basma alışkanlığınız yoktur hemen kavrar-ayırır piston çok çalışmaz;yarar.
      çok üstte kavrar çok basma alışkanlığınız yoktur:baskının yayları boşa yorulmaz -veya şemsiye.
      çok üstte kavrar:bilyeniz uzun süre baskı altında kalmaz sonuna kadar basma alışkanlığınız yoksa
      çok dipte kavrar:ayağınız tembelse vites geçişleri zor olur.şanzımana zarar verir.çok dipte kavrar:ana merkez piston-lastikleri çok yol kateder.daha erken bozulur.
      dipte kavrıyorsa ve sorunsuz ayırıyorsa baskı yayları ve bilyası aşırı sterste kalmaz.ve daha çok dayanır.
      tabii bu saydıklarım sinekten yağ misali amma katkısı ve zararı olur düşüncesindeyim.kolay gelsin.
      (yani aşağıda-yukarıda zarar -kar sadece ayak alışkanlıklarınızla orantılıdır.zannımca)

      ed:balata ömrü sorulmuş.o zaman net altta kavrama derim...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Ağustos 2010; 16:48:57 >
      _____________________________

    • Teğmen
      105 Mesaj
      19 Ağustos 2010 04:05:05
      benim fiesta'da senkron dişlisinde sorun var sanırım,
      ara sıra kavrama sırasında motor istop ediyor, bi de vites atarken kaskatı kesiliyor. zor geçiriyorum vitese.
      boşta debriyajı pompalayınca açılıyor ama :)



      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      10736 Mesaj
      19 Ağustos 2010 14:36:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: hezerfen


      Alıntıları Göster


      sorunuza düşünebildiğim kadar cevap:çok yukarda kavrar,çok fazla basma alışkanlığınız yoktur hemen kavrar-ayırır piston çok çalışmaz;yarar.
      çok üstte kavrar çok basma alışkanlığınız yoktur:baskının yayları boşa yorulmaz -veya şemsiye.
      çok üstte kavrar:bilyeniz uzun süre baskı altında kalmaz sonuna kadar basma alışkanlığınız yoksa
      çok dipte kavrar:ayağınız tembelse vites geçişleri zor olur.şanzımana zarar verir.çok dipte kavrar:ana merkez piston-lastikleri çok yol kateder.daha erken bozulur.
      dipte kavrıyorsa ve sorunsuz ayırıyorsa baskı yayları ve bilyası aşırı sterste kalmaz.ve daha çok dayanır.
      tabii bu saydıklarım sinekten yağ misali amma katkısı ve zararı olur düşüncesindeyim.kolay gelsin.
      (yani aşağıda-yukarıda zarar -kar sadece ayak alışkanlıklarınızla orantılıdır.zannımca)

      ed:balata ömrü sorulmuş.o zaman net altta kavrama derim...


      Teşekkür ederim.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1927 Mesaj
      08 Ekim 2012 13:19:15
      Orta nokta kavramaya; veya aşağıya yakın kavramaya alışmış kişilerde üstten kavraması alışma süreci gerektiriyor


      _____________________________

      KAŞİF
    • Yarbay
      7701 Mesaj
      08 Ekim 2012 13:29:57
      quote:

      Orijinalden alıntı: Du Hast
      netice:
      dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...

      Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.


    • Binbaşı
      1927 Mesaj
      08 Ekim 2012 21:15:45
      quote:

      Orijinalden alıntı: optiarc


      Alıntıları Göster


      Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.

      Üstten kavrama için tavsiyelerini var mı hocam.

      Ayak bileği hangi konumda uygun olmalıdır? Topukları zeminde sabitlemekte mesele üstten kavrayan debriyajlarda, ayak açısı zeminden yukarı yönde artış gösteriyor malum.


      _____________________________

      KAŞİF
    • Yarbay
      7701 Mesaj
      08 Ekim 2012 21:36:21
      quote:

      Orijinalden alıntı: bm34
      Üstten kavrama için tavsiyelerini var mı hocam.

      Ayak bileği hangi konumda uygun olmalıdır? Topukları zeminde sabitlemekte mesele üstten kavrayan debriyajlarda, ayak açısı zeminden yukarı yönde artış gösteriyor malum.

      Ben özellikle ayağı büyük olanlar için debriyaja ayağın pençesiyle değil de, biraz daha altta kalan kısmıyla basmanın ve ayak bileğini mümkün olduğunca hareket ettirmemenin en iyi kavramaya imkan verdiği kanaatindeyim. Zaten dediğiniz gibi, topuğu döşemeye yapıştırarak debriyajı kullanmak imkansız. Ayrıca kavrama olmayan kısımda ayağı hızlı hareket ettirip, kavrama noktasında biraz daha yavaş hareket etmek en iyi sonucu veriyor.


    • Yarbay
      3685 Mesaj
      08 Ekim 2012 21:37:22
      Valla bence bir alakası yoktur. Sadece hangisinde daha rahat ediyorsanız onda daha iyi kullanacağınız için belki ömrü uzayabilir ama tabi tahmin bu gerçek değil.

      Ben kendim ışıklarda beklerken fln basılı bekliyorum. 2 kere basmak daha fazla yorar gibime geliyor. Şu anda 150000 de ve debriyaj kaçırmadığına göre de haklı olma olasılığım yüksek ama %100 bildiğim bişey değil tabi ki.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1927 Mesaj
      08 Ekim 2012 21:45:42
      quote:

      Orijinalden alıntı: optiarc


      Alıntıları Göster


      Ben özellikle ayağı büyük olanlar için debriyaja ayağın pençesiyle değil de, biraz daha altta kalan kısmıyla basmanın ve ayak bileğini mümkün olduğunca hareket ettirmemenin en iyi kavramaya imkan verdiği kanaatindeyim. Zaten dediğiniz gibi, topuğu döşemeye yapıştırarak debriyajı kullanmak imkansız. Ayrıca kavrama olmayan kısımda ayağı hızlı hareket ettirip, kavrama noktasında biraz daha yavaş hareket etmek en iyi sonucu veriyor.

      Eyvallah hocam sağolun bilgi için


      _____________________________

      KAŞİF
    • Emekli Yönetici
      4229 Mesaj
      08 Ekim 2012 22:24:51
      Mantık olarak aşağıda kavrar ise tecrübesiz kişiler her halde 1 günde bitirir baskı balatayı. Ama orta ayarda olması gerekir bence. Bundan daha önemlisi gaz pedalı. Kimisi geç tepki veriyor kimisi anında. Geç tepki verenleri hiç sevmiyorum. Yani kavrama kıvamını ayarlıyorsun ama gaz geç tepki verdiği için biraz daha fazla basıyorsun yokuşlarda vs.. Bu da bağırtıyor aracı..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones_ -- 8 Ekim 2012; 22:27:36 >
      _____________________________

      İyi bir kadınla iyi bir erkek birlikte değildir. Çünkü kadınlar, Kötü erkeklere aşık olup iyi erkeklerle dertleşir...

      Ölümden sonrası bile var senden sonrası neden olmasın ki...
    • Yarbay
      5334 Mesaj
      08 Ekim 2012 22:53:52
      Hangisinde daha uzun ömürlü bilmiyorum ama Latitude yukarıda kavrıyor ve çoğu zaman titreterek kaldırıyorum aracı.


      _____________________________

    • Yarbay
      4181 Mesaj
      09 Ekim 2012 00:28:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: optiarc


      Alıntıları Göster


      Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.

      Arkadaşım kavrama noktasını kavradıktan sonra isterse fizandan kavrasın debriyaj, ne alaka sarsıntı v.s.? o zaman çoğu reno megane taa en tepede kavrar, arabanın içindeki herkes rock yapıyor gibi olur. kavramayı sağlamak için ayağınızı bir kaç cm üstte çekersiniz kavrama noktasını bulursunuz kaldırırsınız sarsıntı v.s. olmaz. nasıl emin konuşuyorsunuz bu kadar.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 9 Ekim 2012; 0:29:47 >
      _____________________________

      Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

      89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.
    • Yarbay
      2762 Mesaj
      09 Ekim 2012 00:47:45
      Yorumları okumadım ne kanıya varıldı bilmiyorum ancak bu konuda ki bilgimi paylaşayım.

      Baskı balata volant ve şanzumanın çalışma prensibini bilen herkes debriyaj ile ilişkinin ne kadar kısa sürede tamamlanırsa baskı balatanın ömrünün o kadar uzun olacağını bilir. Burdan yola çıkarsak debriyajın; vites geçişlerinde senkromejleri yormayarak mümkün olan en aşağı seviyede kavrama yapması baskının sağlığı uzun ömrü evlenip çoluk çocuğa kavuşması o kadar garantilenmiş olur. Yukarıda kavrayan bir debriyaj ile kavrama başlayana kadar kısa sürelide olsa aşağıda kavrayan debriyaja göre fazladan sürtünme gerçekleşecektir bir spatulayla değilde bir kürdanla kazıdığınızı düşünün. Fark çok büyük ancak uzun vadede debriyaj balatasının çocuklarını yetim bırakabilirsiniz oysaki daha torunlarını görebilirdi.

      edit:imla


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoMinicSS -- 9 Ekim 2012; 0:49:23 >
      senecaristo bu mesajı paylaştı
      _____________________________

      2002 Alfa Romeo 156 2.0ts Selespeed
      Cuore Sportivo
    • Yüzbaşı
      251 Mesaj
      09 Ekim 2012 00:56:11
      Bilgiler için teşekkürler. Konuyu manuel vites otomobil kullanan bir arkadaşa gönderdim.Aynı soruların cevabını arıyodu. Düz araba kullanmayalı epey uzun zaman olmuştur. Teferruatı bayağı fazlaymış.


      _____________________________

      2009 CLS 320 CDI 179.000 Km
      Sony Xperia U
      Davidoff Classic
    • Yarbay
      7701 Mesaj
      09 Ekim 2012 08:41:03
      quote:

      Orijinalden alıntı: Du Hast
      ...kavramayı sağlamak için ayağınızı bir kaç cm üstte çekersiniz kavrama noktasını bulursunuz kaldırırsınız sarsıntı v.s. olmaz. nasıl emin konuşuyorsunuz bu kadar.

      Yok öyle bir Dünya. Ancak debriyaja yarım basarak dediğinizi tam olarak yapabilirsiniz. Zaten aracın içindekileri sarsılacağı kadar büyük bir sarsıntıdan bahsetmiyorum. Göreceli olarak dipten kavrayana göre daha sarsıntılı olan ve sürücünün sol ayağı ile rahatça hissedeceği bir sarsıntıya neden olan kavramadan bahsediyorum. Kısaca kavrama daha sert oluyor...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi optiarc -- 9 Ekim 2012; 8:42:55 >
    • Binbaşı
      1549 Mesaj
      09 Ekim 2012 09:49:13
      Eski fordlarda debriyaj pedalının bağlantı yerinde plastikten dişli olurdu, cırcır derlerdi. balata eskidikçe aradaki boşluğu kapatıp her zaman aynı yükseklikte kavramasını sağlardı. Bu tip araçlarda ayar yoktur, genelde ortanın biraz altında kavrama yapardı ve konfor açısından çok rahattır. Ben 90000 km de değişim yaptığımı hatırlarım. Daha yeni modellerde baskı çapı daha geniş olduğu için onlar benimkinden daha fazla km yapıyordu.


      _____________________________

      2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah
      Nikon D7200; Nikkor 18-300; Tokina 100 Macro; SB910
    • Çavuş
      69 Mesaj
      09 Ekim 2012 09:57:49
      Yeni nesil hidrolik debriyajlara ayar yapılmaz.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1927 Mesaj
      09 Ekim 2012 12:34:16
      Ortanın biraz altındaki kavrama ideal olanı sanırım


      _____________________________

      KAŞİF
    • Otomobil Uzmanı
      10360 Mesaj
      09 Ekim 2012 12:57:03
      debriyaj ömrü balatanın sertliği yumuşaklığı torkun fazla olup olmaması ile alakalı olarak kıslır veya uzar. Gerisi için tüm anlatılanlara katılıyorum.

      Fren balatası ömrü için geçerli olan prensipler genel itibarıyle baskı balata için de geçerlidir. BAlatanın kavrama noktasının bu konu ile ilişkisi süreden kaynaklanmaktadır
      Yukarıda kavrayan durum için süre daha uzundur moro devirlenmek için daha fazla zaman bulur , tork artar ve aşınma fazlalaşır. Ancak tabiiki bilinçli kullnıcı ile araç kaçırmasın diye gaza aniden yüklenmek gibi bir sürü alt detay olayı tetikler.

      Debriyaja basma sıklığı da balata yüzey ısısını artıracağı için aşınmayı tetikler aynen fren balatalarında olduğu gibi.Bunu çeşitlendirmek mümkündüğrdış hava scıak ve sıkışık trafik var ise debriyaja ne kadar çok basıldığı ile alakalı (araç hareket etmek kaydıyla) balata yüzey ısınacak ve aşınma artacaktır.


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      12 Kasım 2012 22:57:13
      iyi forumlar debriyajla ilgili benimde bir sıkıntım var.Bilgisi olan arkadaşlar varsa yorumlarını almak istedim.
      Aracım ford focus 1.0lt ecoboost alalı 1 ay oldu 1200 km de,rampada kalıkşta sadece ve sadece 1. vitesde balata ısınınca bir ugultu sesi geliyo (vvvvut) gibi bi ses bi anlık 1 2 ssaniye kadar diger viteslerde yapmıyo ve sadece balata ısınınca yapıyo 3 4 kez rampada dur kalk yapınca,düz yolda veya başka bir yerde bi sorun yok kalkıştada performansında bi sorun yok ama bu ses neyin nesidir çözemedim,servisdeki ve bazı forumlardaki akradaşlar balata ısınınca ve anlık sadece 1. vites de yapıyosa normaldir dediler.Birde sizin yorumlarınızı almak istedim.


      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      02 Mayıs 2013 21:18:34
      Herkese selamlar. Ben debriyaj kavrama noktasının alışılabilir bir özellik olduğunu gördüm , farklı araçları kullandığımda , debriyaj kavrama noktası kiminde çok aşağıda kiminde çok yukarıda olmasına rağmen çok kısa bir kullanımda bile hemen alışmışımdır. Ben debriyajla ilgili özellikle debriyajın yumuşaklığının önemli olduğunu düşünüyorum. Hidrolik debriyajlarda yumuşak oluyor deniyor, ancak İstanbul trafiğinde bu yumuşak debriyajlar bile belli bir süre kullanılınca yorabiliyor. Ben de Laguna 2 var , sanırım debriyajı hidrolik olan cinsten, ancak benim sorum bunu daha yumuşak hale getirmek için bir modifikasyon yapılıp yapılamacağını bilen var mı?

      Teşekkürler,

      Saygılar


      _____________________________

    • Binbaşı
      1507 Mesaj
      02 Mayıs 2013 23:05:12
      Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.


      _____________________________

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_97058070/tm.htm][color=
    • Yarbay
      2950 Mesaj
      02 Mayıs 2013 23:10:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

      Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.

      dizel mi aracınız ?


      _____________________________

      Ölümü bilen hiç gelirmi Rabbini bilmezlikten . Sagopa Kajmer
    • Binbaşı
      1507 Mesaj
      03 Mayıs 2013 00:22:36
      quote:

      Orijinalden alıntı: the_zula


      Alıntıları Göster


      dizel mi aracınız ?

      Evet dizel.


      _____________________________

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_97058070/tm.htm][color=
    • Yarbay
      2950 Mesaj
      03 Mayıs 2013 00:32:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: Face Of Melinda


      Alıntıları Göster


      Evet dizel.

      dizel araçların en sevdiğim yanı o misal bende megan var benzinli illa debriyaj gaz ayarı fln gerekiyor yokuşta bi miktar geri kayıyor
      ama iş yerinde doblu var yokuşta yarım debriyajda kendisi otomatik kalkıyor gaza basmadan stop etmiyor.


      _____________________________

      Ölümü bilen hiç gelirmi Rabbini bilmezlikten . Sagopa Kajmer
    • Binbaşı
      1507 Mesaj
      03 Mayıs 2013 00:35:36
      quote:

      Orijinalden alıntı: the_zula


      Alıntıları Göster


      dizel araçların en sevdiğim yanı o misal bende megan var benzinli illa debriyaj gaz ayarı fln gerekiyor yokuşta bi miktar geri kayıyor
      ama iş yerinde doblu var yokuşta yarım debriyajda kendisi otomatik kalkıyor gaza basmadan stop etmiyor.

      O özellik iyi bir şey gerçekten.Bayırda kalkış yaparken çok işe yarıyor.


      _____________________________

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_97058070/tm.htm][color=
    • Yarbay
      2950 Mesaj
      03 Mayıs 2013 00:36:58
      quote:

      Orijinalden alıntı: Face Of Melinda


      Alıntıları Göster


      O özellik iyi bir şey gerçekten.Bayırda kalkış yaparken çok işe yarıyor.

      fakat baskı balatının erken bitmesine sebep oluyormuş ne derece doğru bilemem


      _____________________________

      Ölümü bilen hiç gelirmi Rabbini bilmezlikten . Sagopa Kajmer
    • Emekli Yönetici
      4229 Mesaj
      03 Mayıs 2013 00:40:35
      Konu eski ama kavramanın yanı sıra, gaz tepkisi de eş değer olmalı. Şimdiki araçların debriyajlar pamuk gibi. Mesela Vw araçlarının gaz tepkisi ani değil. Kavramanın aşağıdan başlaması ayak yorgunluğunu azaltır.


      _____________________________

      İyi bir kadınla iyi bir erkek birlikte değildir. Çünkü kadınlar, Kötü erkeklere aşık olup iyi erkeklerle dertleşir...

      Ölümden sonrası bile var senden sonrası neden olmasın ki...
    • Yarbay
      3595 Mesaj
      13 Haziran 2014 01:06:03



      _____________________________

      nereye gittiğini bilmiyorsan hangi yoldan gideceğinin önemi yok
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Debriyaj kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi nedir sizce?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.