Şimdi Ara

Debriyaj kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi nedir sizce?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
88.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;

    Aklıma geldi, kendi kendi düşünmeye başladım. İşin esası net bir sonuca ulaşabilmiş değilim. Tartışalım istedim.

    Araçlarımızda hepimizinde debriyaj kavrama noktaları farklı farklı. Yeni araçlarda debriyaj kavrama noktası genelde yukarıda oluyor. Ayrıca yeni araçlarda kavrama mekanik değil hidrolik oluyor. Tabi araç motoru bu noktayı kendisi buluyor. Yeni araçlarda durum böyle. Ama yinede isterseniz yenilerde ayar yapılabiliyor. Eski araçlarda kavrama mekanik,güzel bir ayar yapılması uygun olur. Neticede yeni eski farketmez istenildiğinde ayar yapılabiliyor.

    Debriyaj kavrama noktası aşağıda olursa bence sürüş daha az yorucu oluyor. Kaçırma az oluyor. Tabi çok aşağıda olmamalı.Ortaya yakın... Kavrama noktası yukarıda olursa yorucu olur. Tabi bu kişiden kişiye değişir. Genelleme yapmak doğru olmayabilir.

    Şimdi gelelim esas problemimize, debriyaj kavrama noktası aşağıdamı yoksa yukarıdamı olması debriyaj baskı balatasının ömrünü uzatır?

    Sizin görüşünüz nedir?...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Yorumları okumadım ne kanıya varıldı bilmiyorum ancak bu konuda ki bilgimi paylaşayım.

    Baskı balata volant ve şanzumanın çalışma prensibini bilen herkes debriyaj ile ilişkinin ne kadar kısa sürede tamamlanırsa baskı balatanın ömrünün o kadar uzun olacağını bilir. Burdan yola çıkarsak debriyajın; vites geçişlerinde senkromejleri yormayarak mümkün olan en aşağı seviyede kavrama yapması baskının sağlığı uzun ömrü evlenip çoluk çocuğa kavuşması o kadar garantilenmiş olur. Yukarıda kavrayan bir debriyaj ile kavrama başlayana kadar kısa sürelide olsa aşağıda kavrayan debriyaja göre fazladan sürtünme gerçekleşecektir bir spatulayla değilde bir kürdanla kazıdığınızı düşünün. Fark çok büyük ancak uzun vadede debriyaj balatasının çocuklarını yetim bırakabilirsiniz oysaki daha torunlarını görebilirdi.

    edit:imla
  • Yukarıda olması..

    Ford' ların baskı çabuk biter bu yüzden, en azından benim kullandıklarımda öyle oldu...
  • niye aşağıda veya yukarda seçenekleri.ortada olursa debriyajın kelimi azıyor.
    önce debriyaj;motor haraketini aktarma organlarına sorunsuz ileten bir parçalar bütünüdür.
    ikinci husus hidrolik sistem debriyaj öyle çok yeni nesil araçlarda yok eskilerdede vardı.yeni nesilde daha yaygın.
    debriyaja basılınca (mekanik hidrolik farketmez)balata boşta kalır.
    kavrama noktasını tayin işi ayarla ilgilidir.aşağıda yukarıda veya ortada kavrama işi tamamen ayarla ilgilidir.
    hidrolik sisteme geçiş nedeni debriyajın hafif olmasıyla ilgilidir.
    eski nesilde debriyaj bilyası baskı parmak veya şemsiyesiyle temas etmezdi onun için daha dipte kavrama olurdu.çok kaldıramazdınız çünkü bilyanın teması söz konusu idi.
    yeni nesilde bilya genelde temas halindedir(ki doğrusuda budur bence)onun için biraz daha yüksek ayarlamak mümkündür.
    yüksek olursa kaçırma(patinaj)biraz daha fazla olur.
    düşüksede debriyaja tam basmayan tembeller vites dişlilerine zarar verirler.
    en iyisi ortada kavratmak ve ayağımızı ona göre alıştırmaktır.




  • Hazır konu açılmış bende birşey sormak istiyorum.Bizim araba sanayiden 1 2 ay once cıktı ( motor revizyonu ) usta debriyaj balatalarını ve merkezini değiştirmiş. Şu anda çok çok aşşağıda kavrıyor debriaj. Güzel olmuş ama birşey dikkatimi çekti.Debriyaja sonuna kadar bastıktan sonra , epey bi basarsan dahada gidiyor. 2 Kademe olmuş Vitesleride zor geçiyor arabanın. Usta dükkanı kapatmış gitmiş ulaşamıyoruzda. Bunun tamiri pahalımıdır ? Bi zararı olurmu böyle kullansam ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    niye aşağıda veya yukarda seçenekleri.ortada olursa debriyajın kelimi azıyor.
    önce debriyaj;motor haraketini aktarma organlarına sorunsuz ileten bir parçalar bütünüdür.
    ikinci husus hidrolik sistem debriyaj öyle çok yeni nesil araçlarda yok eskilerdede vardı.yeni nesilde daha yaygın.
    debriyaja basılınca (mekanik hidrolik farketmez)balata boşta kalır.
    kavrama noktasını tayin işi ayarla ilgilidir.aşağıda yukarıda veya ortada kavrama işi tamamen ayarla ilgilidir.
    hidrolik sisteme geçiş nedeni debriyajın hafif olmasıyla ilgilidir.
    eski nesilde debriyaj bilyası baskı parmak veya şemsiyesiyle temas etmezdi onun için daha dipte kavrama olurdu.çok kaldıramazdınız çünkü bilyanın teması söz konusu idi.
    yeni nesilde bilya genelde temas halindedir(ki doğrusuda budur bence)onun için biraz daha yüksek ayarlamak mümkündür.
    yüksek olursa kaçırma(patinaj)biraz daha fazla olur.
    düşüksede debriyaja tam basmayan tembeller vites dişlilerine zarar verirler.
    en iyisi ortada kavratmak ve ayağımızı ona göre alıştırmaktır.


    Haklısın ama ortada ayar yaptırmak zor oluyor, tam tamına orta olamıyor yani...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OpelCorsa1.3

    Hazır konu açılmış bende birşey sormak istiyorum.Bizim araba sanayiden 1 2 ay once cıktı ( motor revizyonu ) usta debriyaj balatalarını ve merkezini değiştirmiş. Şu anda çok çok aşşağıda kavrıyor debriaj. Güzel olmuş ama birşey dikkatimi çekti.Debriyaja sonuna kadar bastıktan sonra , epey bi basarsan dahada gidiyor. 2 Kademe olmuş Vitesleride zor geçiyor arabanın. Usta dükkanı kapatmış gitmiş ulaşamıyoruzda. Bunun tamiri pahalımıdır ? Bi zararı olurmu böyle kullansam ?

    herhangi şanzımancıya giderseniz derdinize çare mutlaka vardır.
    birde buradan alınan fiyatlarla hareket etmemenizi salık veririm.belkide hiç sanayiye uğramamış kişilerde cevap yazabiliyor sizi aldatabilir.
    birde sorununuzun ne olduğu tam bilinmeden(merkezmi lastiklrimi bilyamı baskı çatalımı pedalmı....uzar gider.)buradan alacağınız cevaplar KEYFEKEDER olur kanaatindeyim.
    debriyaja tam basma alışkanlığınız varsa ve vites geçişlerinde zorlanma yoksa HİÇBİR MAHZURU YOK.
    amma vites geçişleri biraz zorlanarak oluyorsa şanzımanı indirmek rizki ile karşıkarşıya kalabilirsiniz.çünkü senkromeçleri devamında vites dişlilerini bozabilirsiniz.




  • sevgili set... debriyaj ayarı o kadar abartılacak bir şey deyil.sanayide bir çırağa bir paket sigara verin sizde koltukta oturun ayar yapılırken.ve istediğiniz ayar kıvamı yakalanınca tamam deyin.bu kadar basit.
    hatta ben dahada basite indirgeyim;ayar yapılan yerleri araştırın ve ayarınızı kendiniz yapın.kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    sevgili set... debriyaj ayarı o kadar abartılacak bir şey deyil.sanayide bir çırağa bir paket sigara verin sizde koltukta oturun ayar yapılırken.ve istediğiniz ayar kıvamı yakalanınca tamam deyin.bu kadar basit.
    hatta ben dahada basite indirgeyim;ayar yapılan yerleri araştırın ve ayarınızı kendiniz yapın.kolay gelsin.


    haklısınız ama sizin bahsettiğiniz sadece mekanik debriyajlarda oluyor.hidrolik debriyajlar öyle değil yani biraz zahmetli bildiğim kadarıyla.öyle her çırağın yapacağı iş değil.
    mekanik debriyajın ise tek avantajı ayarının ve bakımının kolay olması.bizim kartalın debriyaj ayarını ben yapıyorum mesela 2 dakika almıyor.debriyaj çatalıyla halatın birleşme noktasındaki somunu sıkarsan debriyaj yükselir,gevşetirsen düşer.bu kadar basit...




  • benım c-max asagıdan kavrıyor sureklı ve hıc kacırmam aracı bu sekılde daha az yorucu oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caηея


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    sevgili set... debriyaj ayarı o kadar abartılacak bir şey deyil.sanayide bir çırağa bir paket sigara verin sizde koltukta oturun ayar yapılırken.ve istediğiniz ayar kıvamı yakalanınca tamam deyin.bu kadar basit.
    hatta ben dahada basite indirgeyim;ayar yapılan yerleri araştırın ve ayarınızı kendiniz yapın.kolay gelsin.


    haklısınız ama sizin bahsettiğiniz sadece mekanik debriyajlarda oluyor.hidrolik debriyajlar öyle değil yani biraz zahmetli bildiğim kadarıyla.öyle her çırağın yapacağı iş değil.
    mekanik debriyajın ise tek avantajı ayarının ve bakımının kolay olması.bizim kartalın debriyaj ayarını ben yapıyorum mesela 2 dakika almıyor.debriyaj çatalıyla halatın birleşme noktasındaki somunu sıkarsan debriyaj yükselir,gevşetirsen düşer.bu kadar basit...

    her bilinmeyen gibi buda zor görünür.
    size tamirci ağzı ile bir ayar söyleyim(tenzih ederek)usta çırağa seslenir :oğlum şu debriyaj ana merkez "çük"ayarını kontrol et.buradaki ayar edilecek "çük"merkezi tahrık eden milin uzatılıp kısaltılmasıdır.
    ararsanız ayar edilecek yeri bulursunuz....




  • Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
    Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
    Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

    Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

    En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
    Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
    Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

    Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

    En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...

    kendi aracımın kaavrama noktası baya aşağıda sayılır. bu yüzden hiç kaçırma ve balatayı zorlamadan kaldırabiliyorum. aynı şekilde alfa romeo nunkide aşağıda sayılır ve zorlamadan kaldırabiliyorsunuz yokuşta.

    geçen gün kuzenimin (bayan olur kendisi) reno modüs aracını kullandım. debriyaj üst ölü noktaya 8 - 9 mm kala kavrıyor :D yani bitti bitecek. o aracı kaldırırken ben zorlandın, bir iki defa balatayı zorladım. ancak kendini şak diye kaldırıyor...

    netice:
    dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...




  • Arkadaşlar konuyla ilgisi yok fakat bu debriyaj konusunda birşey sormak istiyorum. Aracım polo 2006 model. dün 600 km yol yaptım. Yolda birşey farkettim. Polo larda da bebriyaj yukarıda kavrıyor. vites değiştirip debriyajı bıraktığım zaman tam kavrama noktasında çok az bir tak diye ses geliyor. Daha önce fark etmemiştim . Sizce normal mi ? Aracın kavramasında bir sorun yok fakat bir arıza açmasından korkuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
    Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
    Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

    Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

    En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...

    sorunuza düşünebildiğim kadar cevap:çok yukarda kavrar,çok fazla basma alışkanlığınız yoktur hemen kavrar-ayırır piston çok çalışmaz;yarar.
    çok üstte kavrar çok basma alışkanlığınız yoktur:baskının yayları boşa yorulmaz -veya şemsiye.
    çok üstte kavrar:bilyeniz uzun süre baskı altında kalmaz sonuna kadar basma alışkanlığınız yoksa
    çok dipte kavrar:ayağınız tembelse vites geçişleri zor olur.şanzımana zarar verir.çok dipte kavrar:ana merkez piston-lastikleri çok yol kateder.daha erken bozulur.
    dipte kavrıyorsa ve sorunsuz ayırıyorsa baskı yayları ve bilyası aşırı sterste kalmaz.ve daha çok dayanır.
    tabii bu saydıklarım sinekten yağ misali amma katkısı ve zararı olur düşüncesindeyim.kolay gelsin.
    (yani aşağıda-yukarıda zarar -kar sadece ayak alışkanlıklarınızla orantılıdır.zannımca)

    ed:balata ömrü sorulmuş.o zaman net altta kavrama derim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Ağustos 2010; 16:48:57 >




  • benim fiesta'da senkron dişlisinde sorun var sanırım,
    ara sıra kavrama sırasında motor istop ediyor, bi de vites atarken kaskatı kesiliyor. zor geçiriyorum vitese.
    boşta debriyajı pompalayınca açılıyor ama :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
    Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
    Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

    Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

    En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...

    sorunuza düşünebildiğim kadar cevap:çok yukarda kavrar,çok fazla basma alışkanlığınız yoktur hemen kavrar-ayırır piston çok çalışmaz;yarar.
    çok üstte kavrar çok basma alışkanlığınız yoktur:baskının yayları boşa yorulmaz -veya şemsiye.
    çok üstte kavrar:bilyeniz uzun süre baskı altında kalmaz sonuna kadar basma alışkanlığınız yoksa
    çok dipte kavrar:ayağınız tembelse vites geçişleri zor olur.şanzımana zarar verir.çok dipte kavrar:ana merkez piston-lastikleri çok yol kateder.daha erken bozulur.
    dipte kavrıyorsa ve sorunsuz ayırıyorsa baskı yayları ve bilyası aşırı sterste kalmaz.ve daha çok dayanır.
    tabii bu saydıklarım sinekten yağ misali amma katkısı ve zararı olur düşüncesindeyim.kolay gelsin.
    (yani aşağıda-yukarıda zarar -kar sadece ayak alışkanlıklarınızla orantılıdır.zannımca)

    ed:balata ömrü sorulmuş.o zaman net altta kavrama derim...


    Teşekkür ederim.




  • Orta nokta kavramaya; veya aşağıya yakın kavramaya alışmış kişilerde üstten kavraması alışma süreci gerektiriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    netice:
    dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...

    Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    netice:
    dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...

    Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.

    Üstten kavrama için tavsiyelerini var mı hocam.

    Ayak bileği hangi konumda uygun olmalıdır? Topukları zeminde sabitlemekte mesele üstten kavrayan debriyajlarda, ayak açısı zeminden yukarı yönde artış gösteriyor malum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bm34
    Üstten kavrama için tavsiyelerini var mı hocam.

    Ayak bileği hangi konumda uygun olmalıdır? Topukları zeminde sabitlemekte mesele üstten kavrayan debriyajlarda, ayak açısı zeminden yukarı yönde artış gösteriyor malum.

    Ben özellikle ayağı büyük olanlar için debriyaja ayağın pençesiyle değil de, biraz daha altta kalan kısmıyla basmanın ve ayak bileğini mümkün olduğunca hareket ettirmemenin en iyi kavramaya imkan verdiği kanaatindeyim. Zaten dediğiniz gibi, topuğu döşemeye yapıştırarak debriyajı kullanmak imkansız. Ayrıca kavrama olmayan kısımda ayağı hızlı hareket ettirip, kavrama noktasında biraz daha yavaş hareket etmek en iyi sonucu veriyor.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.