Şimdi Ara

marş basıyor araba çalışmıyor / denemelerden sonra çalışabiliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
167.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar iyi akşamlar,

    seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

    ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

    arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

    halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

    bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

    forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

    okuduğum farklı birçok mesaja göre;

    benzin pompasında sorun olabilirmiş,

    marş motorunda sorun olabilirmis,

    şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

    ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

    ama bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


    acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

    teşekkür ederim yardımlar için simdiden...



  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    arkadaşlar iyi akşamlar,

    seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

    ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

    arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

    halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

    bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

    forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

    okuduğum farklı birçok mesaja göre;

    benzin pompasında sorun olabilirmiş,

    marş motorunda sorun olabilirmis,

    şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

    ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

    ama bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


    acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

    teşekkür ederim yardımlar için simdiden...




    bu arada bir iki ekleme daha yapayım: konsoldaki direnc gorunumdeki sarı lamba yanıyor diye serviste kızıştırma bujilerinden bir tanesi değiştirildi, elektrik akımını geçirmediği tespit edildiği için 3 tanesinden birinin.. ancak halen kontağı çevirince, o lamba önce bir kendini gösteriyor, sonra sarı lamba sönüp gidiyor. ayrıca, arabayı çalıştırırken gaza basma ihtiyacı olmaması gerekirken; çalıştırırken araba sanki çalıştırmayı almayacakmış geri bırakacakmış hissi yarattığı için gaz pedalına basmak durumunda kalıyorum. buna rağmen bazı çalışma denemleri başarılı gibi görünse de birkaç saniye sonra motor kapanıyor... bir-iki kere aynı şeyi motoru zorla çalıştıktan sonra arabayı hareket ettirdikten sonra yaşadım, araç stop etti ve direksiyonda hafif bir sertleşme hissettim sanki (bu sertleşme her seferinde oluyor diyemem ama)

    şu gaza basmak zorunda hissetmek durumu da kafamı kurcalıyor, debriyaj yeterli olmalı halbuki.... ???

    ne dersiniz?

    bo surunlar nasıl çözülür?
  • atatürk havalimanı - ikitelli civarlarında konuyu çözebileceğine inandığınız usta-tamirci önerileriniz var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    atatürk havalimanı - ikitelli civarlarında konuyu çözebileceğine inandığınız usta-tamirci önerileriniz var mıdır?
    yorumlarınızı bekliyorum... teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    yorumlarınızı bekliyorum... teşekkürler

    Alıntıları Göster
    ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    ?

    Alıntıları Göster
    artık her çalıştırmada sorun yaşıyorum. bujileri ısııtmak maksatlı birkaç kez tam çalıştırmadan açıp kapama yapsam da çalışmada zorluk oluyor. gaz pedalına basmam gerekiyor bol bol, bazen çalışştıktan sonra stop bile ediyor... gaz ile ilgili bir sorunu var sanki ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    artık her çalıştırmada sorun yaşıyorum. bujileri ısııtmak maksatlı birkaç kez tam çalıştırmadan açıp kapama yapsam da çalışmada zorluk oluyor. gaz pedalına basmam gerekiyor bol bol, bazen çalışştıktan sonra stop bile ediyor... gaz ile ilgili bir sorunu var sanki ???

    Alıntıları Göster
    araba gaz pedalına basmadan kesinlikle çalışımıyor. o da defalarca kontak açıp kapamadan sonra çalışabiliyor.. ??? nedir sorunu sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    araba gaz pedalına basmadan kesinlikle çalışımıyor. o da defalarca kontak açıp kapamadan sonra çalışabiliyor.. ??? nedir sorunu sizce?

    Alıntıları Göster
    Geç çalışmasıyla şarj dinamosunun doğrudan ilişkili olacağını sanmıyorum. Çünkü şarj edemiyorsa zaten akü boşalacaktır ve araba hiç çalışmayacaktır. Ama herhangi bir oto elektrikçisine giderseniz 2 dakikada şarj dinamosunun iş görüp göremeiğini söylerler.

    Az yakıt aldığınızda daha sık olması, depo dibindeki pisliğin çekilmiş ve bir yerleri tıkıyor olmasına yol açabilir. Bence öncelikle benzin filtresi ve benzin otomatiğini kontrol ettiriniz.

    Elektrik, akü, marş, şarj vs için Topkapı'da Teknik Oto Sanayi'nde Hilmi/Bayram Usta'ya ve diğer motor/mekanik işler için yine aynı sanayi sitesinde Turgay Usta'ya (Çağlar Oto) gidebilirsiniz. Sanayi içinde herhangi bir esnafa sorsanız yerlerini tarif ederler. İşlerinin ehli ve güvenilirdirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kandoR21

    Geç çalışmasıyla şarj dinamosunun doğrudan ilişkili olacağını sanmıyorum. Çünkü şarj edemiyorsa zaten akü boşalacaktır ve araba hiç çalışmayacaktır. Ama herhangi bir oto elektrikçisine giderseniz 2 dakikada şarj dinamosunun iş görüp göremeiğini söylerler.

    Az yakıt aldığınızda daha sık olması, depo dibindeki pisliğin çekilmiş ve bir yerleri tıkıyor olmasına yol açabilir. Bence öncelikle benzin filtresi ve benzin otomatiğini kontrol ettiriniz.

    Elektrik, akü, marş, şarj vs için Topkapı'da Teknik Oto Sanayi'nde Hilmi/Bayram Usta'ya ve diğer motor/mekanik işler için yine aynı sanayi sitesinde Turgay Usta'ya (Çağlar Oto) gidebilirsiniz. Sanayi içinde herhangi bir esnafa sorsanız yerlerini tarif ederler. İşlerinin ehli ve güvenilirdirler.

    Alıntıları Göster
    Aracınız çalışmama sorununu eğer motor sıcakkende yapıyorsa, marş esnasında devir satini kontrol edin marşa basıkken devir saati hiç oynamıyor ise gidin krank sensörü nü değiştirin hiç bir sorununz kalmaz. Aracınız dizelmiş benimki benzinli bende de nezaman yapacağı belli olmayan çalışmama sorunu vardı krank sensörünü değiştirince sorun kalmadı. Sizinkinde de böle bir sensör varsa baktırın ondan olabilir. Krank sensörü aracın çalışma esnasında dişliye ateşleme yapar ve aracı çalıştırır. Bu sensör küflenmiş veya deforme olmussa ateşlemiyi bir yapar bir yapmaz yaptığı zaman aracınız çalışır. Eğer sorun bundan değilse sebek büyük ihtimalle yakıt tertibatındadır. Pislik gelmiş bi yerleri tıkıyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaaagac

    Aracınız çalışmama sorununu eğer motor sıcakkende yapıyorsa, marş esnasında devir satini kontrol edin marşa basıkken devir saati hiç oynamıyor ise gidin krank sensörü nü değiştirin hiç bir sorununz kalmaz. Aracınız dizelmiş benimki benzinli bende de nezaman yapacağı belli olmayan çalışmama sorunu vardı krank sensörünü değiştirince sorun kalmadı. Sizinkinde de böle bir sensör varsa baktırın ondan olabilir. Krank sensörü aracın çalışma esnasında dişliye ateşleme yapar ve aracı çalıştırır. Bu sensör küflenmiş veya deforme olmussa ateşlemiyi bir yapar bir yapmaz yaptığı zaman aracınız çalışır. Eğer sorun bundan değilse sebek büyük ihtimalle yakıt tertibatındadır. Pislik gelmiş bi yerleri tıkıyordur.

    Alıntıları Göster
    ilginç bir durum daha tecrübe ettim arkadaşlar. tesadüf müdür bilmiyorum ama geçen hafta depoyu (yedek depo ile birlikte) tamamen doldurttum, bir de içine katkı koydum. çalışmama sorunum nispeten azaldı.. tabii halen aynı sorunla karşılaşmıyor değilim. şöyle de bir çözüm geliştirdim ama yine tesadüf olabilir, kontağı 3-4 kez çevirip kapatıyorum marşa basmadan ışıklar söndükten sonra. 3 ya da 4üncü seferden sonraki kontağı çevirmemde ikinci kademeyi de çevirip gaz veriyorum, çalışıyor falan. (bazen bu 3-4 ten rakamı artabiliyor...)

    ilk fırsatta tamire götüreceğim zaman yaratıp...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    ilginç bir durum daha tecrübe ettim arkadaşlar. tesadüf müdür bilmiyorum ama geçen hafta depoyu (yedek depo ile birlikte) tamamen doldurttum, bir de içine katkı koydum. çalışmama sorunum nispeten azaldı.. tabii halen aynı sorunla karşılaşmıyor değilim. şöyle de bir çözüm geliştirdim ama yine tesadüf olabilir, kontağı 3-4 kez çevirip kapatıyorum marşa basmadan ışıklar söndükten sonra. 3 ya da 4üncü seferden sonraki kontağı çevirmemde ikinci kademeyi de çevirip gaz veriyorum, çalışıyor falan. (bazen bu 3-4 ten rakamı artabiliyor...)

    ilk fırsatta tamire götüreceğim zaman yaratıp...

    eğer üst üste kontak kapatıp açıp marş yaptığınızda kolay çalışıyorsa ısıtma bujilerinde (kızdırma bujileri) %95 sıkıntı vardır
    kontrol ettirin, zaten patlak olup olmadıklarının tespiti kolay.
    bir ya da 2 tane patlaksa, hepsini değiştirmekte fayda var. yeni takılanlar çabuk kızarıyor diğerleri daha yavaş ısınıyor ve yine marş esnasında sıkıntı çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 25 Ağustos 2010; 3:07:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    ilginç bir durum daha tecrübe ettim arkadaşlar. tesadüf müdür bilmiyorum ama geçen hafta depoyu (yedek depo ile birlikte) tamamen doldurttum, bir de içine katkı koydum. çalışmama sorunum nispeten azaldı.. tabii halen aynı sorunla karşılaşmıyor değilim. şöyle de bir çözüm geliştirdim ama yine tesadüf olabilir, kontağı 3-4 kez çevirip kapatıyorum marşa basmadan ışıklar söndükten sonra. 3 ya da 4üncü seferden sonraki kontağı çevirmemde ikinci kademeyi de çevirip gaz veriyorum, çalışıyor falan. (bazen bu 3-4 ten rakamı artabiliyor...)

    ilk fırsatta tamire götüreceğim zaman yaratıp...

    eğer üst üste kontak kapatıp açıp marş yaptığınızda kolay çalışıyorsa ısıtma bujilerinde (kızdırma bujileri) %95 sıkıntı vardır
    kontrol ettirin, zaten patlak olup olmadıklarının tespiti kolay.
    bir ya da 2 tane patlaksa, hepsini değiştirmekte fayda var. yeni takılanlar çabuk kızarıyor diğerleri daha yavaş ısınıyor ve yine marş esnasında sıkıntı çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    sadece bu değil ama... bazen de (çok sık değil) çalıştıktan sonra kendiliğinden susuyor motor. sanki gaza basmadığım için çalışmaya devam edemedi gibi hissettiriyor...

    ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    atatürk havalimanı - ikitelli civarlarında konuyu çözebileceğine inandığınız usta-tamirci önerileriniz var mıdır?


    dostum, profilimde cep numaram mevcut.
    eğer çalışmama sebebi kızdırma bujileri veya marş dinamosundan değilse, enjektörlerin veya pompanın geri dönüş oranlarını kontrol etmemiz gerekecek.
    araçta elektronik kontrollü bir sistem varsa, arızalarını bilgisayar yardımıyla da görme şansımız var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere


    quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    atatürk havalimanı - ikitelli civarlarında konuyu çözebileceğine inandığınız usta-tamirci önerileriniz var mıdır?


    dostum, profilimde cep numaram mevcut.
    eğer çalışmama sebebi kızdırma bujileri veya marş dinamosundan değilse, enjektörlerin veya pompanın geri dönüş oranlarını kontrol etmemiz gerekecek.
    araçta elektronik kontrollü bir sistem varsa, arızalarını bilgisayar yardımıyla da görme şansımız var.



    Erkan Bey,

    Serviste gösterdiğiniz ilgi ve emeğiniz için çok teşekkürler. Sanıyorum yakın zamanda aracım servisinizde tamire girecek.. Görüşeceğiz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere


    quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    atatürk havalimanı - ikitelli civarlarında konuyu çözebileceğine inandığınız usta-tamirci önerileriniz var mıdır?


    dostum, profilimde cep numaram mevcut.
    eğer çalışmama sebebi kızdırma bujileri veya marş dinamosundan değilse, enjektörlerin veya pompanın geri dönüş oranlarını kontrol etmemiz gerekecek.
    araçta elektronik kontrollü bir sistem varsa, arızalarını bilgisayar yardımıyla da görme şansımız var.



    Erkan Bey,

    Serviste gösterdiğiniz ilgi ve emeğiniz için çok teşekkürler. Sanıyorum yakın zamanda aracım servisinizde tamire girecek.. Görüşeceğiz..

    Alıntıları Göster
    son güncel bilgi: arabanın kontağını motoru çalıştırmadan 3-4 kez açıp ışıkları sönünceye kadar bekleyip kapatıp tekrar açıyorum. daha sonra marşa basıyorum. genellikle gaza ilk bastığım anda motor kendiliğinden sönüyor ve bu kontak açıp kapatma işlemini tekrarlamam gerekiyor aracı çalıştırabilmem için. bu arada akü değerlerimi ölçtürdüm. normal çıktı (voltaj 13.14 V çıktı). fakat alternatör testinde (şarj dinamosu) voltaj ölçümü 12.69 V çıktı ve raporda "çok düşük" olarak görünüyor. şimdi sorunun aracın şarj dinamosunda mı yoksa yakıt sisteminde mi olduğunu belirlemek gerekiyor... fikri olanlar paylaşabilirler mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    son güncel bilgi: arabanın kontağını motoru çalıştırmadan 3-4 kez açıp ışıkları sönünceye kadar bekleyip kapatıp tekrar açıyorum. daha sonra marşa basıyorum. genellikle gaza ilk bastığım anda motor kendiliğinden sönüyor ve bu kontak açıp kapatma işlemini tekrarlamam gerekiyor aracı çalıştırabilmem için. bu arada akü değerlerimi ölçtürdüm. normal çıktı (voltaj 13.14 V çıktı). fakat alternatör testinde (şarj dinamosu) voltaj ölçümü 12.69 V çıktı ve raporda "çok düşük" olarak görünüyor. şimdi sorunun aracın şarj dinamosunda mı yoksa yakıt sisteminde mi olduğunu belirlemek gerekiyor... fikri olanlar paylaşabilirler mi?

    Alıntıları Göster
    sorun büyük ihtimalle kızdırma rölesinde. onu bi kontrol ettirin. bi elektrikçiye gösterin durumu anlarlar sanırım. Bende 2000 model transporter da aynı sorunu yaşıyordum bir türlü marş almıyordu. 3-4-5 defa marşa basıyordum boğuluyordu haliyle. sonra ustamın tavsiyesi ile elektrikçiye aracı 1 gece bıraktım. sabah soğukken marşa basıp denediler ve hemen sorunu çözüp hallettiler. bu arada izmirdeyim izmirde olmuş olsanız tavsiye edebilirdim size elektrikçiyi. ama siz dediğim gibi kızdırma rölesine bi baktırın derim anlattıklarınızın hemen hemen aynısı başımdaydı ve bu şekilde kurtuldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Simone1912

    sorun büyük ihtimalle kızdırma rölesinde. onu bi kontrol ettirin. bi elektrikçiye gösterin durumu anlarlar sanırım. Bende 2000 model transporter da aynı sorunu yaşıyordum bir türlü marş almıyordu. 3-4-5 defa marşa basıyordum boğuluyordu haliyle. sonra ustamın tavsiyesi ile elektrikçiye aracı 1 gece bıraktım. sabah soğukken marşa basıp denediler ve hemen sorunu çözüp hallettiler. bu arada izmirdeyim izmirde olmuş olsanız tavsiye edebilirdim size elektrikçiyi. ama siz dediğim gibi kızdırma rölesine bi baktırın derim anlattıklarınızın hemen hemen aynısı başımdaydı ve bu şekilde kurtuldum.

    Alıntıları Göster
    merhabalar bende 2005 model dizel ford-fiesta kullanıcısıyım. aracı alalı 3 ay oldu ben aldığımda 100.00 km deydi. Ancak ilk aldığım günden beri sabahları çalışmama sorununu yaşıyorum. depodaki yakıt miktarı az ise daha da zor çalışıyor. hava yapmıştır dediler (çok ii bilmediğim için duyduğum tabirleri yazıyorum yanlış da olabilir) kaputu açtığımızda elcik dedikleri bi parça var bi süre pompaladıktan sonra çalışıyor. havanın sıcak ya da soğuk olması fark etmiyor. uzun süre çalışmadan beklerse yapıyor bu sorunu.
    yakıt filtresi ve enj. geri dönüş hortumları değişti. aracı aldıktan sonra triger setine kadar tüm ağır bakımlarını yaptırdım zaten çok da maliyetli oldu.
    bi süre normal çalıştı ancak yine aynı sorun tekrar etti. aracı çalıştırırken gaza basmazsam çalışıp bi kaç saniye içinde stop ediyo araç mecburen gaza basıyorum.
    arada bir de olsa sorunsuz çalışıyor ama neye göre sorun çıkarıyor ya da çıkarmıyor bi türlü çözemedim.
    akü de falan da sorun yok.
    şimdi nereye götürmeliyim aracı ya da sorun nereden kaynaklanıyor olabilir.
    yardımlarınız için şimdiden tşk ler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SimoneKSK

    sorun büyük ihtimalle kızdırma rölesinde. onu bi kontrol ettirin. bi elektrikçiye gösterin durumu anlarlar sanırım. Bende 2000 model transporter da aynı sorunu yaşıyordum bir türlü marş almıyordu. 3-4-5 defa marşa basıyordum boğuluyordu haliyle. sonra ustamın tavsiyesi ile elektrikçiye aracı 1 gece bıraktım. sabah soğukken marşa basıp denediler ve hemen sorunu çözüp hallettiler. bu arada izmirdeyim izmirde olmuş olsanız tavsiye edebilirdim size elektrikçiyi. ama siz dediğim gibi kızdırma rölesine bi baktırın derim anlattıklarınızın hemen hemen aynısı başımdaydı ve bu şekilde kurtuldum.



    hocam kizdirma rölesinden kastiniz kızıştırma bıjileri mi? (3 tane olduğunu biliyorum seat ibizada)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaaagac

    Aracınız çalışmama sorununu eğer motor sıcakkende yapıyorsa, marş esnasında devir satini kontrol edin marşa basıkken devir saati hiç oynamıyor ise gidin krank sensörü nü değiştirin hiç bir sorununz kalmaz. Aracınız dizelmiş benimki benzinli bende de nezaman yapacağı belli olmayan çalışmama sorunu vardı krank sensörünü değiştirince sorun kalmadı. Sizinkinde de böle bir sensör varsa baktırın ondan olabilir. Krank sensörü aracın çalışma esnasında dişliye ateşleme yapar ve aracı çalıştırır. Bu sensör küflenmiş veya deforme olmussa ateşlemiyi bir yapar bir yapmaz yaptığı zaman aracınız çalışır. Eğer sorun bundan değilse sebek büyük ihtimalle yakıt tertibatındadır. Pislik gelmiş bi yerleri tıkıyordur.


    Benim arabam da diesel. Marşa bastıktan sonra motor çalışana kadar devir saati bir gram bile oynamıyor ki. Ama benim arabada sorun yok. En soğuk havada bile tek harekette çalışıyor motor ve devir saati motor çalışınca aktif hale geliyor.

    Yani marşa basma anıyla motorun çalışma anı arasında devir saati oynamaz. Oynaması lazım diyorsanız bile benim arabamda bu durum geçerli değil. Arabam 2006 model Dacia Logan 1.5 DCI.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    arkadaşlar iyi akşamlar,

    seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

    ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

    arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

    halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

    bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

    forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

    okuduğum farklı birçok mesaja göre;

    benzin pompasında sorun olabilirmiş,

    marş motorunda sorun olabilirmis,

    şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

    ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

    ama bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


    acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

    teşekkür ederim yardımlar için simdiden...



    Volant in üstünde bir miür var onu deneyiniz..

    eger mişür özelligini kaybetiyse ki 150 bindeki araba sık görülür

    gec alma yapar
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.