Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
981
Cevap
47
Favori
215.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    2013'ten itibaren yeni yasa ile birlikte terfi etme süresi 20 aydan 36 aya çıkcakmış galiba bir bilginiz varmı?

    Aynen öyle. Staj süreleri de 1 sene olacak o yüzden 2012 kasımına kadar stajınızı tamamlayıp 2013 yılına girmeden de 3. mühendislik ehliyetinizi almakta fayda var.

    2013'e sarkar ise stajımız ne olacak peki? Ben bunu birkaç kişiye daha sordum sektörden onlar 2012'de başlamanız yeterli dediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    2013'ten itibaren yeni yasa ile birlikte terfi etme süresi 20 aydan 36 aya çıkcakmış galiba bir bilginiz varmı?

    Aynen öyle. Staj süreleri de 1 sene olacak o yüzden 2012 kasımına kadar stajınızı tamamlayıp 2013 yılına girmeden de 3. mühendislik ehliyetinizi almakta fayda var.

    2013'e sarkar ise stajımız ne olacak peki? Ben bunu birkaç kişiye daha sordum sektörden onlar 2012'de başlamanız yeterli dediler.

    Kanun tam olarak çıkmadığı için aslında kimsenin net bişey bildiği yok. Hocalarımızdan ve kurs yöneticilerinden duyduğum kadarıyla 2013 e kadar gemiden gelip 3. mühendislik ehliyetini almakta fayda var. Belki ek bir madde koyarlar ve derler ki 2010 yılı ve öncesinde mezun olanlar bu yasadan muaftır. veya 31 Aralık 2012 tarihine kadar stajını tamamlayıp gelenleri bu yasa kapsamaz..gibi gibi...mesela asker arkadaşım 3. çarkçıydı ve 5 ay gibi bi süresi kalmıştı 2. liğini alması için. Adam askerden gelir gelmez gemiye çıktı bu kural vurmasın bana diye.
    2013 e sarkarsada stajın 6 ay kara ve 6 ay deniz stajı olmak üzere toplam 1 sene staj göreceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenksen_41 -- 18 Şubat 2012; 9:15:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    2013'ten itibaren yeni yasa ile birlikte terfi etme süresi 20 aydan 36 aya çıkcakmış galiba bir bilginiz varmı?

    Aynen öyle. Staj süreleri de 1 sene olacak o yüzden 2012 kasımına kadar stajınızı tamamlayıp 2013 yılına girmeden de 3. mühendislik ehliyetinizi almakta fayda var.

    2013'e sarkar ise stajımız ne olacak peki? Ben bunu birkaç kişiye daha sordum sektörden onlar 2012'de başlamanız yeterli dediler.

    Kanun tam olarak çıkmadığı için aslında kimsenin net bişey bildiği yok. Hocalarımızdan ve kurs yöneticilerinden duyduğum kadarıyla 2013 e kadar gemiden gelip 3. mühendislik ehliyetini almakta fayda var. Belki ek bir madde koyarlar ve derler ki 2010 yılı ve öncesinde mezun olanlar bu yasadan muaftır. veya 31 Aralık 2012 tarihine kadar stajını tamamlayıp gelenleri bu yasa kapsamaz..gibi gibi...mesela asker arkadaşım 3. çarkçıydı ve 5 ay gibi bi süresi kalmıştı 2. liğini alması için. Adam askerden gelir gelmez gemiye çıktı bu kural vurmasın bana diye.
    2013 e sarkarsada stajın 6 ay kara ve 6 ay deniz stajı olmak üzere toplam 1 sene staj göreceksin.

    2012 Haziran'da mezun oluyorum, mezun olur olmaz çıkmam gerekecek gemiye o halde. Söylemem de fayda var, ben de STCW kursu aldım, orada bana 2012'de çıkarsanız sorun yok demişlerdi, 2013'e sarkma gibi bir durumdan bahsetmemişlerdi. Eski yönetmelik sizin için çalışır demişlerdi.

    Bahsettiğiniz 6 ay kara stajı da atölye stajıymış, zaten 2-3 hafta tersanede atöyle stajında içtiğim çayların haddi hesabı yok sıkıntıdan. :) 6 ay ne yapacağım Allah aşkına, en azından bizim hocalar çıkıp dese, bizim çocuklar zaten atöyle yaptılar, onları muaf tutun deseler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    2013'ten itibaren yeni yasa ile birlikte terfi etme süresi 20 aydan 36 aya çıkcakmış galiba bir bilginiz varmı?

    Aynen öyle. Staj süreleri de 1 sene olacak o yüzden 2012 kasımına kadar stajınızı tamamlayıp 2013 yılına girmeden de 3. mühendislik ehliyetinizi almakta fayda var.

    2013'e sarkar ise stajımız ne olacak peki? Ben bunu birkaç kişiye daha sordum sektörden onlar 2012'de başlamanız yeterli dediler.

    Kanun tam olarak çıkmadığı için aslında kimsenin net bişey bildiği yok. Hocalarımızdan ve kurs yöneticilerinden duyduğum kadarıyla 2013 e kadar gemiden gelip 3. mühendislik ehliyetini almakta fayda var. Belki ek bir madde koyarlar ve derler ki 2010 yılı ve öncesinde mezun olanlar bu yasadan muaftır. veya 31 Aralık 2012 tarihine kadar stajını tamamlayıp gelenleri bu yasa kapsamaz..gibi gibi...mesela asker arkadaşım 3. çarkçıydı ve 5 ay gibi bi süresi kalmıştı 2. liğini alması için. Adam askerden gelir gelmez gemiye çıktı bu kural vurmasın bana diye.
    2013 e sarkarsada stajın 6 ay kara ve 6 ay deniz stajı olmak üzere toplam 1 sene staj göreceksin.

    2012 Haziran'da mezun oluyorum, mezun olur olmaz çıkmam gerekecek gemiye o halde. Söylemem de fayda var, ben de STCW kursu aldım, orada bana 2012'de çıkarsanız sorun yok demişlerdi, 2013'e sarkma gibi bir durumdan bahsetmemişlerdi. Eski yönetmelik sizin için çalışır demişlerdi.

    Bahsettiğiniz 6 ay kara stajı da atölye stajıymış, zaten 2-3 hafta tersanede atöyle stajında içtiğim çayların haddi hesabı yok sıkıntıdan. :) 6 ay ne yapacağım Allah aşkına, en azından bizim hocalar çıkıp dese, bizim çocuklar zaten atöyle yaptılar, onları muaf tutun deseler.

    Dostum mesajımda da söylediğim gibi kimi 2013 e kadar çık gel diyor, kimi 2012 de çıkarsanız sizin için geçerli olmaz o kural diyor. Yasa tam olarak belli olmadığı için aslında kimsenin tam bir cevabı yok. Ama yine söylüyorum, belli bir tarihten önce mezun olmuş veya gemiye çıkmış kişiler bu yasadan muaf olacaktır gibi bir maddenin eklenmesi umuluyor. Banada konuştuğum bir kurs şubat sonu veya mart sonu gibi gelecek ve o zamana kadar gemiye çıkmış isen bu yasadan muaf olup stajını 6 ay yapar gelirsin demişti. Şu an için zaten elinden bir şey gelmez. Gemiye çıkan ve çıkmayı bekleyen arkadaşlarım var. Onlar sayesinde benimde bilgim oluyor. Kural çıktıktan sonra net bir bilgi verebileceğimi düşünüyorum. En iyisi bekleyip görmek sanırım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    2013'ten itibaren yeni yasa ile birlikte terfi etme süresi 20 aydan 36 aya çıkcakmış galiba bir bilginiz varmı?

    Aynen öyle. Staj süreleri de 1 sene olacak o yüzden 2012 kasımına kadar stajınızı tamamlayıp 2013 yılına girmeden de 3. mühendislik ehliyetinizi almakta fayda var.

    2013'e sarkar ise stajımız ne olacak peki? Ben bunu birkaç kişiye daha sordum sektörden onlar 2012'de başlamanız yeterli dediler.

    Kanun tam olarak çıkmadığı için aslında kimsenin net bişey bildiği yok. Hocalarımızdan ve kurs yöneticilerinden duyduğum kadarıyla 2013 e kadar gemiden gelip 3. mühendislik ehliyetini almakta fayda var. Belki ek bir madde koyarlar ve derler ki 2010 yılı ve öncesinde mezun olanlar bu yasadan muaftır. veya 31 Aralık 2012 tarihine kadar stajını tamamlayıp gelenleri bu yasa kapsamaz..gibi gibi...mesela asker arkadaşım 3. çarkçıydı ve 5 ay gibi bi süresi kalmıştı 2. liğini alması için. Adam askerden gelir gelmez gemiye çıktı bu kural vurmasın bana diye.
    2013 e sarkarsada stajın 6 ay kara ve 6 ay deniz stajı olmak üzere toplam 1 sene staj göreceksin.

    2012 Haziran'da mezun oluyorum, mezun olur olmaz çıkmam gerekecek gemiye o halde. Söylemem de fayda var, ben de STCW kursu aldım, orada bana 2012'de çıkarsanız sorun yok demişlerdi, 2013'e sarkma gibi bir durumdan bahsetmemişlerdi. Eski yönetmelik sizin için çalışır demişlerdi.

    Bahsettiğiniz 6 ay kara stajı da atölye stajıymış, zaten 2-3 hafta tersanede atöyle stajında içtiğim çayların haddi hesabı yok sıkıntıdan. :) 6 ay ne yapacağım Allah aşkına, en azından bizim hocalar çıkıp dese, bizim çocuklar zaten atöyle yaptılar, onları muaf tutun deseler.

    Dostum mesajımda da söylediğim gibi kimi 2013 e kadar çık gel diyor, kimi 2012 de çıkarsanız sizin için geçerli olmaz o kural diyor. Yasa tam olarak belli olmadığı için aslında kimsenin tam bir cevabı yok. Ama yine söylüyorum, belli bir tarihten önce mezun olmuş veya gemiye çıkmış kişiler bu yasadan muaf olacaktır gibi bir maddenin eklenmesi umuluyor. Banada konuştuğum bir kurs şubat sonu veya mart sonu gibi gelecek ve o zamana kadar gemiye çıkmış isen bu yasadan muaf olup stajını 6 ay yapar gelirsin demişti. Şu an için zaten elinden bir şey gelmez. Gemiye çıkan ve çıkmayı bekleyen arkadaşlarım var. Onlar sayesinde benimde bilgim oluyor. Kural çıktıktan sonra net bir bilgi verebileceğimi düşünüyorum. En iyisi bekleyip görmek sanırım :)

    Yönetmelik 2013'te yürürlüğe girecek orası kesin. Yani 1 Ocak 2013'te gemiye çıkan biri yeni yönetmeliğe göre stajını yapacak ama 2012'de çıkıp da 2013'te dönecekler için net bir şey yok, hep bir soru işaretleri var ama mantıken eski yönetmelikle devam edilmesi lazım. Gerçi stajı hallettik diyelim 20 ay olan ehliyet süresi, 36 ay olmuş. Orada zurna zırt ediyor işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: cenksen_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    2013'ten itibaren yeni yasa ile birlikte terfi etme süresi 20 aydan 36 aya çıkcakmış galiba bir bilginiz varmı?

    Aynen öyle. Staj süreleri de 1 sene olacak o yüzden 2012 kasımına kadar stajınızı tamamlayıp 2013 yılına girmeden de 3. mühendislik ehliyetinizi almakta fayda var.

    2013'e sarkar ise stajımız ne olacak peki? Ben bunu birkaç kişiye daha sordum sektörden onlar 2012'de başlamanız yeterli dediler.

    Kanun tam olarak çıkmadığı için aslında kimsenin net bişey bildiği yok. Hocalarımızdan ve kurs yöneticilerinden duyduğum kadarıyla 2013 e kadar gemiden gelip 3. mühendislik ehliyetini almakta fayda var. Belki ek bir madde koyarlar ve derler ki 2010 yılı ve öncesinde mezun olanlar bu yasadan muaftır. veya 31 Aralık 2012 tarihine kadar stajını tamamlayıp gelenleri bu yasa kapsamaz..gibi gibi...mesela asker arkadaşım 3. çarkçıydı ve 5 ay gibi bi süresi kalmıştı 2. liğini alması için. Adam askerden gelir gelmez gemiye çıktı bu kural vurmasın bana diye.
    2013 e sarkarsada stajın 6 ay kara ve 6 ay deniz stajı olmak üzere toplam 1 sene staj göreceksin.

    2012 Haziran'da mezun oluyorum, mezun olur olmaz çıkmam gerekecek gemiye o halde. Söylemem de fayda var, ben de STCW kursu aldım, orada bana 2012'de çıkarsanız sorun yok demişlerdi, 2013'e sarkma gibi bir durumdan bahsetmemişlerdi. Eski yönetmelik sizin için çalışır demişlerdi.

    Bahsettiğiniz 6 ay kara stajı da atölye stajıymış, zaten 2-3 hafta tersanede atöyle stajında içtiğim çayların haddi hesabı yok sıkıntıdan. :) 6 ay ne yapacağım Allah aşkına, en azından bizim hocalar çıkıp dese, bizim çocuklar zaten atöyle yaptılar, onları muaf tutun deseler.

    Dostum mesajımda da söylediğim gibi kimi 2013 e kadar çık gel diyor, kimi 2012 de çıkarsanız sizin için geçerli olmaz o kural diyor. Yasa tam olarak belli olmadığı için aslında kimsenin tam bir cevabı yok. Ama yine söylüyorum, belli bir tarihten önce mezun olmuş veya gemiye çıkmış kişiler bu yasadan muaf olacaktır gibi bir maddenin eklenmesi umuluyor. Banada konuştuğum bir kurs şubat sonu veya mart sonu gibi gelecek ve o zamana kadar gemiye çıkmış isen bu yasadan muaf olup stajını 6 ay yapar gelirsin demişti. Şu an için zaten elinden bir şey gelmez. Gemiye çıkan ve çıkmayı bekleyen arkadaşlarım var. Onlar sayesinde benimde bilgim oluyor. Kural çıktıktan sonra net bir bilgi verebileceğimi düşünüyorum. En iyisi bekleyip görmek sanırım :)

    Yönetmelik 2013'te yürürlüğe girecek orası kesin. Yani 1 Ocak 2013'te gemiye çıkan biri yeni yönetmeliğe göre stajını yapacak ama 2012'de çıkıp da 2013'te dönecekler için net bir şey yok, hep bir soru işaretleri var ama mantıken eski yönetmelikle devam edilmesi lazım. Gerçi stajı hallettik diyelim 20 ay olan ehliyet süresi, 36 ay olmuş. Orada zurna zırt ediyor işte.

    Valla o konuda yapacak hiç bişey yok artık. Staj 1 sene olmadan çıkıp gelmekte fayda var :)
  • Öncelikle "işinizi severek mi yapıyorsunuz" yani bir gün bile bıkmadınız mı ? Birde diğer bölümlerle karşılaştırdığımda mühendislik dalında , iş imkanlarının daha iyi ama çalışma şartlarının daha ağır olduğunu okudum veyahut duydum.Düzenli olarak ailemiz ile görüşememiz haricinde , bu mesleği tavsiye eder misiniz ?Çünkü ailemiz ile düzenli olarak görüşememek fikri tamamen değiştirebilecek bir etken.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Victoryforus

    Öncelikle "işinizi severek mi yapıyorsunuz" yani bir gün bile bıkmadınız mı ? Birde diğer bölümlerle karşılaştırdığımda mühendislik dalında , iş imkanlarının daha iyi ama çalışma şartlarının daha ağır olduğunu okudum veyahut duydum.Düzenli olarak ailemiz ile görüşememiz haricinde , bu mesleği tavsiye eder misiniz ?Çünkü ailemiz ile düzenli olarak görüşememek fikri tamamen değiştirebilecek bir etken.

    işimi severek yapmaya çalışıyorum tamamen duygusal olan sebeblerden dolayı:) bu meslekte işini severek yapan az insan vardır.gitmek zordur gemi zordur arkadaşlar.ama parası tatlıdır tatili izni 2 ay izin yapması güzeldir aldığın maaş güzeldir bankada hesabın da kendine ait bir paranın olması hayat şartlarının güzel olması bunlar güzeldir.o yüzden severek yapmaya çalışmak daha doğru bir tanım olur.

    çalışma şartları dönem dönem gemi için de yapılan ile göre ortam sıcaklığı gibi çevresel faktörlere bağlı olarak ağırlaşabiliyor.bu durum hemen hemen her meslek de vardır.(bence)

    mesleği tavsiye etmek konusun da açıkçası bir şey diyemem.seni tanımıyorum aileni ailen ile olan ilişlkilerini maddi hayatını hayatından beklentileri bilemem ve bilmiyorum o yüzden çok fazla yorum yapamam bu konu da.ama önceki yazılarımı okursan bu konu da az çok ne düşündüğümü anlarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Victoryforus

    Öncelikle "işinizi severek mi yapıyorsunuz" yani bir gün bile bıkmadınız mı ? Birde diğer bölümlerle karşılaştırdığımda mühendislik dalında , iş imkanlarının daha iyi ama çalışma şartlarının daha ağır olduğunu okudum veyahut duydum.Düzenli olarak ailemiz ile görüşememiz haricinde , bu mesleği tavsiye eder misiniz ?Çünkü ailemiz ile düzenli olarak görüşememek fikri tamamen değiştirebilecek bir etken.

    işimi severek yapmaya çalışıyorum tamamen duygusal olan sebeblerden dolayı:) bu meslekte işini severek yapan az insan vardır.gitmek zordur gemi zordur arkadaşlar.ama parası tatlıdır tatili izni 2 ay izin yapması güzeldir aldığın maaş güzeldir bankada hesabın da kendine ait bir paranın olması hayat şartlarının güzel olması bunlar güzeldir.o yüzden severek yapmaya çalışmak daha doğru bir tanım olur.

    çalışma şartları dönem dönem gemi için de yapılan ile göre ortam sıcaklığı gibi çevresel faktörlere bağlı olarak ağırlaşabiliyor.bu durum hemen hemen her meslek de vardır.(bence)

    mesleği tavsiye etmek konusun da açıkçası bir şey diyemem.seni tanımıyorum aileni ailen ile olan ilişlkilerini maddi hayatını hayatından beklentileri bilemem ve bilmiyorum o yüzden çok fazla yorum yapamam bu konu da.ama önceki yazılarımı okursan bu konu da az çok ne düşündüğümü anlarsın.


    5 sayfayı dikkatlice okuyunca kafamda genel bir fikir oluştu.İlk başta denizde tecrübe edinmek daha iyi gözüküyor.Tecrübe edindikten sonra karada çalışmak daha mantıklı.Hem ekonomik anlamdada baya rahat bir yaşam sürebilirim.

    Peki değişik bir soru olacak ama nerelerde çalıştınız dha önce (ülke olarak)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Victoryforus

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Victoryforus

    Öncelikle "işinizi severek mi yapıyorsunuz" yani bir gün bile bıkmadınız mı ? Birde diğer bölümlerle karşılaştırdığımda mühendislik dalında , iş imkanlarının daha iyi ama çalışma şartlarının daha ağır olduğunu okudum veyahut duydum.Düzenli olarak ailemiz ile görüşememiz haricinde , bu mesleği tavsiye eder misiniz ?Çünkü ailemiz ile düzenli olarak görüşememek fikri tamamen değiştirebilecek bir etken.

    işimi severek yapmaya çalışıyorum tamamen duygusal olan sebeblerden dolayı:) bu meslekte işini severek yapan az insan vardır.gitmek zordur gemi zordur arkadaşlar.ama parası tatlıdır tatili izni 2 ay izin yapması güzeldir aldığın maaş güzeldir bankada hesabın da kendine ait bir paranın olması hayat şartlarının güzel olması bunlar güzeldir.o yüzden severek yapmaya çalışmak daha doğru bir tanım olur.

    çalışma şartları dönem dönem gemi için de yapılan ile göre ortam sıcaklığı gibi çevresel faktörlere bağlı olarak ağırlaşabiliyor.bu durum hemen hemen her meslek de vardır.(bence)

    mesleği tavsiye etmek konusun da açıkçası bir şey diyemem.seni tanımıyorum aileni ailen ile olan ilişlkilerini maddi hayatını hayatından beklentileri bilemem ve bilmiyorum o yüzden çok fazla yorum yapamam bu konu da.ama önceki yazılarımı okursan bu konu da az çok ne düşündüğümü anlarsın.


    5 sayfayı dikkatlice okuyunca kafamda genel bir fikir oluştu.İlk başta denizde tecrübe edinmek daha iyi gözüküyor.Tecrübe edindikten sonra karada çalışmak daha mantıklı.Hem ekonomik anlamdada baya rahat bir yaşam sürebilirim.

    Peki değişik bir soru olacak ama nerelerde çalıştınız dha önce (ülke olarak)



    değişik ve güzel bir soru.

    nerde çalıştığınız tamamen geminin nerde çalıştığına bağlı.geminiz belirli bir hat üzerin de türkiye de veya dünyanın herhangi bir yerinde bir bölgesin de belirli ülkeler arasında da çalışıyor olabilir ya da herhangi bir bölgeden ya da ülkeden bağımsız dünyanın herhangi bir yerine gidiyor olabilir.

    mesela tanker de çalışıyorsanız çalıştığınız tankeri kiralayan firma amerikalı bir firma ise o bölgede çalışıyor olabilirsiniz.mesela venezuella dan yükleyip amerikaya tahliye edebilirsiniz.ya da venezuella dan yükleyip avrupa gelebilir tahliye yapabilirsiniz.ya da cezayirden yükler ya da nijeryadan yükler ya da rusyadan yükler dünyanın herhangi bir ülkesine tahliye yapmaya gidebilirsiniz.kısaca ve özetle nerde çalıştığınız ya da çalışacağınız tamamen nasip kısmet işi.firmaya gemiye taşıdığı yüke tipe kiracısına göre değişir durur.

    benim uğrayıpta çıkıp en kötü en en en kötü 3-4 saat de gezip tur atıp yemek yiyip fotoğraf çektirip havasını suyunu tattığım ülkelerden bazıları;

    panama,venezuella,amerika,almanya,ispanya,çin,rusya,singapur,kore...

    bunların dışında bazı ülkeler de var.
  • Her meslekte tehlikeler vardır..Korsan olayını merak ediyorum.Özellikle Somali açıklarında birkaç kaçırılma olayı vardı.Acaba karşılaştınız mı böyle durumlarla ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Victoryforus -- 25 Şubat 2012; 22:30:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Victoryforus

    Her meslekte tehlikeler vardır..Korsan olayını merak ediyorum.Özellikle Somali açıklarında birkaç kaçırılma olayı vardı.Acaba karşılaştınız mı böyle durumlarla ?



    hayır karşılaşmadım.o bölgeler de çok bulunmadım meslek hayatım boyunca.
  • @Petersburg

    Oncelikle size cok tesekkur etmek istiyorum degerli yonlendirmeelerinizden dolayi. Genelde forumu okuyorum cok fazla yazmiyorum.Ozellikle size bir soru sormak istiyorum...Yildiz gemi insaat 3. siniftayim.

    Sorum su: Okul ile calisma hayatinin benzer ve farkli yanlari nelerdir? yani okulda gordugumuz dersler ile pratikte yapilanlar birbirinden ne kadar farkli... Mesela 3 stajimi da bitirdim su ana kadar... stajlarda ogrendigimiz pratik bilgileri okulda mumkun degil ogrenemiyoruz. Yani ben ileride yapacagim meslegi stajlarla sevdim desem yalnis olmaz sanirim. bu konudaki fikirleriniz nelerdir? Sizin ogrencilik hayatiniz nasildi? Ve okulda ogrendiginiz bilgiler pratikte ne kadar isinize yaradi? Soru biraz karisik oldu sanirim ama kusura bakmayin.... =)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    @Petersburg

    Oncelikle size cok tesekkur etmek istiyorum degerli yonlendirmeelerinizden dolayi. Genelde forumu okuyorum cok fazla yazmiyorum.Ozellikle size bir soru sormak istiyorum...Yildiz gemi insaat 3. siniftayim.

    Sorum su: Okul ile calisma hayatinin benzer ve farkli yanlari nelerdir? yani okulda gordugumuz dersler ile pratikte yapilanlar birbirinden ne kadar farkli... Mesela 3 stajimi da bitirdim su ana kadar... stajlarda ogrendigimiz pratik bilgileri okulda mumkun degil ogrenemiyoruz. Yani ben ileride yapacagim meslegi stajlarla sevdim desem yalnis olmaz sanirim. bu konudaki fikirleriniz nelerdir? Sizin ogrencilik hayatiniz nasildi? Ve okulda ogrendiginiz bilgiler pratikte ne kadar isinize yaradi? Soru biraz karisik oldu sanirim ama kusura bakmayin.... =)



    rica ederim ben teşekkür ederim.

    okul da gördüğünüz her ders pratik anlam da meslek hayatınız da işinize yaramayabilir.zaten bazı dersler ve o derslerin için de konular var ki günümüz ticaret gemilerin de pek de karşılacağınız konular değil.bazı dersler var hatta öyle hocalar var ki direk olarak gemi de işinize yarayacak size bir şeyler katacak gittiğiniz de direk olarak muhatab olacağınız derslere girer o dersler ile siz e harika bilgiler verir.bu tamamen derse o dersin hocasına o dersin müfredatına bağlı.ama asla asla asla bir şey yaramaz diyemeyiz.gördüğünüz her şey öğrendiğiniz her şey meslek hayatınız da direk ya da dolaylı bazı noktalar da yardımcı olacaktır yorum gücünüzü yorum kabiliyetinizi problemleri çözerken ki hızınızı arttıracak ya da doğruları bulurken geçen zamanınızı kısaltacaktır.bunların dışın da şu var tabi o dersler koyulmuş müfredata.beğenseniz de beğenmeseniz de işinize yarayacağını düşünseniz de düşünmeseniz de öğrenip geçmek zorundasınız.başka çare yok.

    ama okuyan arkadaşlara nacizane tavsiyem (gemi makinaları okuyanlara) özellikle dizel makinaları (ana makine ve generator dizel makinaları olarak),yardımcı makinalar ( kompresörler seperatörler pompalar hidrafor sistemleri soğutma sistemleri sintine sludge sistemleri ısıtma sistemleri gibi) ve uluslar arası regülasyonlar (marpol,solas ) gibi konuları muhakkak ama muhakkak iyi dinlesinler iyi öğrensinler.kendilerine anlatılan bir bilgiyi bin yapsınlar.derinlemesine olamaz elbette ama yüzeysel de olsa sistemlerin ekipmanların regülasyonların içeriklerini işleyişlerini ve de başka konularını incelesinler.

    benim öğrencilik hayatım üniversite zamanın da çok iyi değildi.kötü de değildi ama işte ortalama sayılabilecek türdendi.ama elim de olsa dediğim gibi yukarda bahsettiğim gibi geçirirdim o dönemlerimi.o bilgiler ne kadar işime yaradı o konu da bir şey diyemem.bilemem çünkü.ama bazı şeyler var okuldan hatırladığın bazı şeyler var okulda gördüğün.ama aslın da okul insana bilgiden çok düşünme yeteneğini çözüm yeteneğini beceri yeteneğini problemlere yaklaşma tanımlama onları çözme yorumlama yeteneklerini kazandırma adına bir şeyler veriyor gibi.belki yanılıyor olabilirim ama şu an bu şekil de düşünüyorum.

    elinizden geldiğince okul dönemlerinizi sektöre gemiye ait bilgiler öğrenerek kendinizi geliştirerek geçirin.ingilizcenizi iyileştirin.okulunuz da ya da başka yerler de eğer yapabiliyorsanız 'ne işime yarayacak' diye düşünmeden başka dil öğrenin.stajlarınızı iyi şirketler de yapın.iyi şirketlere staj dönemlerinden bir kaç ay önce gidin.personel müdürüyle tanışın eğer imkanı ve zamanı müsait ise bir çayını için.meslek hayatınızı sadece gemi de çalışacakmış gibi düşünmeyin 2-3-4-5-6 yıllık zaman diliminden sonra bir gün karada iş bakacağınızı karada çalışmaya başlayacağınızı unutmayın.
  • Verdiginiz cevap icin cok tesekkurler. Oldukca mantikli ve yeterli oldu benim icin saolun...
  • solti hocam ben gemi inşaatı ve makinaları mühünendisligini okumayı düşünüyorum mezun oldugumda karada mı görev yapacam tessanelerdemi görev alacam o kadar yazılardan dolayı kafam çok karışık mezun olduktan sonra ki yolumla ilgili bilgilendirirmisiniz beni teşekkü ederim
  • abi tekrardan merhabalar,benim kursum bu hafta bitiyor kısmetse ama bi konuda kafam o kadar karışık ki işin içinden çıkamıyorum.Tankerlere mi cıkmaya çalışsam,yoksa kuru yüke mi ya da RoRo ya mı.Bu soruyu bi türlü cevaplayamıyorum.Roro larda çalışma şartlarının kolay oldugunu Turkiye ye daha sık geldiğini öğrendim ama verilen maaşların yüksek olmadığını söylediler.Siz ne tür gemide çalışıyorsunuz ve bu işin içinde olan biri olarak size şunu da sormak istiyorum. Mesela 4+1 kontrat yaptığımızı düşünelim,bu +1 leri çalıştığımızı aylara ekleme yapmadan hem tanker hem kuru yük 3. mühendis maaşları hakkında net birşey söyleyebilirmisinz? Şimdiden teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elysemic

    abi tekrardan merhabalar,benim kursum bu hafta bitiyor kısmetse ama bi konuda kafam o kadar karışık ki işin içinden çıkamıyorum.Tankerlere mi cıkmaya çalışsam,yoksa kuru yüke mi ya da RoRo ya mı.Bu soruyu bi türlü cevaplayamıyorum.Roro larda çalışma şartlarının kolay oldugunu Turkiye ye daha sık geldiğini öğrendim ama verilen maaşların yüksek olmadığını söylediler.Siz ne tür gemide çalışıyorsunuz ve bu işin içinde olan biri olarak size şunu da sormak istiyorum. Mesela 4+1 kontrat yaptığımızı düşünelim,bu +1 leri çalıştığımızı aylara ekleme yapmadan hem tanker hem kuru yük 3. mühendis maaşları hakkında net birşey söyleyebilirmisinz? Şimdiden teşekkür ederim

    elysemic bilerek buraya yönlendiriyorum yanlış anlamayın.özel olarak günde bir kaç tane mesaj geliyor çünkü ve inanın sorular neredeyse aynı.


    kardeş hangi gemiye de çalışacağın konusunu senden başka kimse bilemez.evet doğru duymuşsun bazı büyük roro firmaları türkiyeye sık uğruyor.mesela o firmalardan birin de 2. mühendislik yapan dönem arkadaşım 2 hafta da falan bir pendikte oluyor.türkiyeye daha sık uğuruyor.artık sigortası var 12 ay boyunca yatıyor.ama maaşı benim neredeyse yarısı.ha salak mı peki bu adam? o gidip benim kadar maaş alabileceği bir firma da çalışamaz mı çalışır elbette.işte bu noktada senin de bahsettiğin gibi seçim yapmak zorundasın.

    seçimi yaparken dikkat etmeniz gereken kriterler;

    1- yabancı bayraklı mı olacak türk bayraklı mı?

    yabancı bayraklı olur ise bir kere istediğiniz kadar maaş alın,ister düşük ister yüksek sigortanız olmayacak.sgk gibi bir kuruma bağlı olmayacaksınız.bunu ya isteğe bağlı yaparsınız ya da yapmazsınız.(şu an gerçi durum değişiyor herkes sgk lı olacak bir şekil de yeni yasa ile)

    yabancı bayraklı gemide çalışan arkadaşlar bir takvim yılı için de türkiye de 6 aydan fazla kalmamak koşulu ile dövizli (bedelli değil) askerlikten faydalanabilirler 36 ay deniz hizmeti sonun da.bu da onlar için bir avantaj.

    türk bayraklı gemide çalışırsanız sigortanız olur.priminiz her ay yatar aldığınız maaş üzerinden.ama askerliiğinizi normal üniversite mezunları nasıl yapıyor ise öyle yaparsınız(lisans mezunları için) onun dışın da nerde çalıştığınızın maaşınızın yabancı bayraklı gemilerden farklı da olabilir az da olabilir çok da olabilir bu durum tamamen şirkete bağlı.

    2- geminin çalışıtğı bölge.

    arkadaşlar bu durum da size bağlı.yani bazı firmlar var türkiye içi çalışıyor.maaşı iyi olan var az ona var.bir de neye göre kime göre az bu tamamen değişken ve göreceli.bana göre az olan bir maaş benim sınıf arkadaşıma göre normal olabiliyor.yakın da türkiye civarın da ya da için de çalışan her gemi veya şirket az maaş verir diye bir şey olmayacağı gibi uzak çalışan dünyanın farklı yerlerine giden şirketlerde iyi para verir diye bir şey yok.bu tamamen şirkete bağlı gücüne bağlı gemilerine bağlı yönetenlerine bağlı.

    3- geminin tipi

    bu da tamamen size şansa kısmete bağlı.yani ben stajımı kimseye sormadan tanker tipi gemide yaptım sonra zabitliğimi ve sonrasını yine tanker de kaldım.şu an tanker tipi gemiler de çalışıyorum.kısa stajım tankerdi uzun stajım dökme de yaptım 5 ay ve harika bir staj geçirdim hem mesleki hem gezme tozma anlamın da.tanker de böyle gezmeleri falan unutun onu söyleyeyim.tabi bazı sıradışı sefer ve durumları saymaz isek.

    geminin tipi şu açıdan önemli.şu an en yüksek maaşları bildiğim kadarıyla tanker tipi gemiler veriyorlar.3.-4. mühendis maaşları ham olarak 3500 dolar civarın da.4-1 kontrat atacaksınız o da işte 4300 dolar civarı yapar.yabancı bayraklı ya da türk bayraklı oluşuna göre sigortalı ya da sigortasız olabilir.izne ayrıldığınız o bir ay maaş alıyorsunuz zaten onu da hesapladık 4300 e katarak.ondan sonraki zamanlar için maaş yok.kabaca sene de 8 ay çalışıp 10 maaş alıp 4 ay izin yapmak sanırım en mantıklısı.4-2 şeklin de iki kere.tabi her şirkette kontratlar 4-1 olacak diye bir şey yok.bazı şirketler 6-1.o yüzden en iyi maaş tanker de.dökmeler sanırım 3300-3000 dolar civarı ama 6-1 şeklin de biraz daha düşük.ama dökmeler de bazı tonajları liman da 1 hafta kalır gezersin tozarsın falan filan.roro ve konteynır tipi gemiler de yaklaşık dökme kadar para veriyor bildiğim kadarıyla.çok fazla haberim yok ne alıp verdiklerinden çünkü hiç çalışmadım ama illa öğrenmek isteyen olur ise sorabiliriz arkadaşlara.kriterler aşşağı yukarı böyle.bence staj dönemin de bu durumu kafanız da bu kadar büyütüp sorun haline getirmeyin.gidin hem dökme hem tanker hem konteynır firmalarını gezin cv bırakın hangisi çağırır ise gidin çalışın.ona göre zaten beğenir ya da beğenmezsiniz bir fikir oluşur kafanız da.ama para çok önemli yemişim gezmesini tozmasını yemişim 4 ay dışarı çıkamamayı diyorsanız tankerde çalışın:)

    türkiye de belli başlı büyük firmaları söyleyeyim ben size gemilerin de çalışmak için.unuttuklarım olabilir.büyüklük küçüklükten ziyade sektör de isimlerini duyduğumuz firmalar bunlar.bunlara başvurun gidip personel müdürleriyle tanışın.staj yapmak istediğinizi söyleyin.

    - mardaş denizcilik (ambarlıdaydı yeri bildiğim kadarıyla,dökme )
    - içtaş-tankerleri var.
    - beşiktaş denizcilik-tankerleri var,en son dökme gemiler de indireceklerdi.
    - genel denizcilik-hem dökme hem tankerleri var.
    - dünya denizcilik-tankerleri var.
    - kaşif kalkavan-konteynır firması
    - arkas-konteynır firması
    - ditaş-tanker
    - güngen denizcilik-tanker
    - vbg denizcilik tanker
    - kıran denizcilik-dökme sanırım
    - şener petrol-tanker
    - chemmariner-tanker
    - aktif denizcilik-tanker


    aklıam gelenler bunlar.eğer hatırladığım olursa ekleriz yine.faydalı olmuştur umarım.
  • bu arada aklıma gelmişken itü denizcilik fakültesini yazacak arkadaşlara fakülte hakkın da kısa bir bilgi vereyim.aslın da bu söyleyeceklerim de en az gemi kadar meslek kadar önemli.

    diğer üniversite ve bölümleri tam olarak bilmemek ile birlikte itü denizcilik fakültesin de öğrenciler üniforma giyiyorlar.(dokuz eylül üniv de giyiyor bildiğim kadarıyla)
    4 yıl boyunca kışları siyah yazları beyaz üniforma giyeceksiniz.

    fakültede alt üst ilişkisi hiyararşisi mevcut.alt sınıflar üst sınıflarına abi diye hitap ediyor.bu bir gelenek aslın da.100 yılık okul tarihin de var.o yüzden garip bulanlar olacaktır sindiremeyenler böyle şey mi olur diyenler olacaktır.oraya gidecek arkadaşlar bunun bilincinde ve farkın da olsunlar.gittiklerin de sudan çıkmış balığa dönmesinler:) şaşıran bu nasıl iş diyenlere bir kaç misal vereyim.mesela bir şirkete gittiniz.genel müdür var karşınız da aynı okuldan mezun olmuşsunuz.ya da bir yer de
    bilmem kaç tane gemisi olan bir armatöre rasladınız yine aynı okuldan mezun olmuşsunuz.onlara bile mezunlar kendi araların da ağabey diye hitap eder.bu bir gelenek dediğim gibi.mantıklı bulursunuz ya da bulmazsınız bu size kalmış ama gerçeğin farkın da olun.

    bir de mezun olurken çalınan ve büyük alkış alan boru trampet çalışmaları birinci sınıfta yapılır.ilk sene hiyararşiyi üzerinde fazlasıyla hisseden birinci sınıflar bir de boru trampet çalışmalarına katılır.ilk başlar da ve aslın da zor gelse de sonrası keyife dönüşür gırgıra dönüşür ve yapılan işin güzelliği ortaya çıktıkça daha da mutlu eder insanı.birinci sınıfta ne işim var benim burda isyanlarını savuran öğrenciler kendi mezunuyiet törenlerin de çalınan boru trampet gösterisiyle ailelerine kız arkadaşlarına sevdiklerine ve çevreye gururla mutlulukla hava atmayı da ihmal etmezler:)

    söylediğim gibi özellikle birinci sınıfta ve ilk zamanlar da o hiyararşi ve üniforma olayları sizi sıkabilir bunaltabilir hatta bu yüzden okulu bırakanlar bile olabiliyor.ama sakın gaza gelmeyin pes etmeyin.birinci bu durumların birinci sınıfta sizden önceki mezunların da abilerin de yaşadığını unutmayın.bir de bizden de önceki dönemler de zamanlar da okulun yatılı olduğu dönemler de şartlar çok daha zormuş.gerek hiyerarşik anlam da gerek disiplin anlamın da.

    bir de itü de okumanıza rağmen ana kampüse maslağa uzak olacağınızı unutmayın.o yüzden aslın da bir bakıma itünün her nimetin de her anlam da faydalanamıyorsunuz.kendi derslerinizin yoğunluğu ve arada ki mesafelerden dolayı tuzlaya fakültenize hapsolup kalıyorsunuz.başka itü öğrencileri farklı fakültelerdeki etkinliklere olaylara derslere programlara katılırken siz bunlardan ister istemez gitmek istesenişz de istemeseniz de uzak kalabiliyorsunuz.bu da itü denizcilik fakültesini yazacak arkadaşlara duyurulur.
  • deniz haber sitesi yazar abilerimizden kemal murat abinin güzel bir yazısı var denizciler hakkın da.biraz eski ama okumayan gözden kaçıran vardır belki diye paylaşalım istedim.

    Denizcinin Tanımını Yapalım....

    Sevgili Barbaroslar, geçen yıl Mayıs ayında Deniz Ticaret Gazetesinde yayımlanan yazımı bazı değişikliklerle tekrar sizlerle paylaşmak istedim..

    Öğrencilik yıllarımızda "Denizcinin tanımı" nedir diye sorulduğunda aklımıza hukuk derslerinden öğrendiğimiz "Gemi adamı ’’ tanımı gelirdi ..

    Denize çıktığımız ilk yıllarda ise bu tanım, usta olma yolunda seyir eden denizcinin elindeki hamur gibi yeni biçimler almaya başladı; içine duygular girdi.,düşünceler katıldı… Kendi yorumlarımız ile bu tanım kendimizi biçimlemeye başladı.. Gemi adamını; bir hizmet akdi ile gemi arasına sıkıştıran tanım denizcinin önce insan olma büyüklüğüne sığmayarak, kağıt üzerinde bir tanım olmaktan çıkıp yaşam bulmaya başladı..

    Ne diyor Deniz İş Kanunu gemi adamını tanımlarken " Bir hizmet aktine dayanarak gemide çalışan kaptan, zabit ve tayfalarla ve diğer kimselere ''gemi adamı " denir. Bu kadar..

    Hikaye anlatacak hali yok tabii kanun yapıcının...

    Hukuki anlaşmazlıkta kimin gemi adamı sayılıp sayılmayacağını basit,kısa ve anlaşılır şekilde belirtmiş..İşin lafzi yanını gayet de iyi yapmış..

    Peki ya işin ruhu.?.Yani bu bağlamda hukukçu olmayanlar ya da olanlar denizciyi ezberden çıkıp nasıl tanımlar?

    Hukukçu arkadaşlarımızı bilmem ama her denizcinin bu konuda söyleyeceği çok şeyi olduğuna inanarak bende diyorum ki ;

    Denizci her şeyden evvel yürekli insandır..Cesurdur...Çünkü başka turlu denizlere kafa tutamaz o...

    Denizci yaşadığı ortama, yani gemiye ve çalışma arkadaşlarına karşı merttir..Sözünün eridir..Denizin kendiside merttir.. Yalanı affetmez hemen yüzüne vurur...

    Denizci çalışkandır...Tembel denizci bir seferlik yolcudur...

    Denizci özlem adamıdır..Özler..Özlenir..Kavuşmanın en büyük ruhsal doyum olduğunu ondan daha iyi kimse bilmez...

    Denizci duygu adamıdır..Şairlerin kıskanacağı doğanın en güzel manzaralarını o görür..O yaşar ilk defa görünen ve bir daha görünmemek üzere kaybolup giden güzellikleri denizlerde...

    Denizci bilgedir..Çok okur..Hatta yazar. Sürekli yalnızlığı bazen akil almaz büyüklüğe erişir..Doğanın ihtişamı karşısında kendini aciz hisseder..Tüm bunlar bilgeliğinin elinde onu hoş görülü ve anlayışlı yapar..İnsanı sever..Yalan ve iftiradan uzak durur..

    Denizcinin kalbi sevgi doludur..Onu güçlü kılan sevdiklerine olan bağlılığıdır...

    Denizci dosttur..Arkadaştır,,Sefer dönüşü hep o arar arkadaşlarını, dostlarını..Unutulmuşluğunu bilse bile..

    Denizci nankör değildir..Milyonlarca çeşit canlıyla paylaştığı denizlerini kirletmez...Onu ibadet yeri gibi temiz tutar..Çevre bilinci yüksektir..

    Denizci için emanet kutsaldır..Gemisi ve taşıdığı yük onun namusudur..

    Denizci güvenilir adamdır..Binlerce hatta milyonlarca insani ilgilendiren ticari yolculuklar sadece onların ellerine teslim edilir..

    Denizci paylaşmayı bilir..Adalet duygusu gelişmiştir..Çünkü denizde yaşamın başka türlü olmayacağını bilir..Adalet "kutup yıldızı gibidir geri kalan her şey onun etrafında döner" (Eflatun) sözünü iyi bilir..

    Denizci iyi bir yurttaştır..Gittiği ülkelerde ülkesini temsil ettiğini unutmaz..O bilinçle hareket eder..

    Denizci varlıgının nedenini kavrayarak ve yaşamın mucizesini anlayarak her gün şükrederek yaşar .Selametini Allahın adıyla anarak dualaştırır..Bunu her gün yapar..

    Denizci ismini her gün kucağında uyuduğu, uyandığı hatta canını verdiği denizden almıştır... Çünkü onunla özdeştir artık..Oysa karada çalışanlara karacı denmez..

    Hulasa denizci farklıdır...Ne demişti Yunanlı filozof; insanlar ikiye ayrılır, denizciler ve olmayanlar...Dolayısı ile bu farklılığın önemini algılamak denizci gibi hareket etmek büyük bir sorumluluk gerektirir..

    Allah bütün denizcilere selamet karada çalışıp Türk denizciliğine her kademede her sektörde emek veren arkadaşlarımıza da kolaylıklar versin...

    İyi bir denizci ve daha da önemlisi iyi bir yurtsever olmanın her zamankinden daha fazla önem kazandıgı şu günlerde Türk denizcisinin ayrışmasına değil birliğine olan öneme dikkat çekerek yazımı sonlandırmak istiyorum.

    Sevgiler herkese...
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.