Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
981
Cevap
47
Favori
215.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cruck

    Merhaba önceki sayfada El Cazador 10 yıl biçiyorum mesleğe falan demiş bunun doğruluk payı var mı? Limanlar şehirlerden uzak olduğu söyleniyor inip dolaşmak gibi bir şansım olmıcak mı? Bide 6 ay gittikten sonra tatil zamanı para ödenmiyor dimi?Bide İTÜ'nün puanı (gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği için) 504 mü ?

    Ben bu sene mezun oldum, gemiye çıkan birçok arkadaşım gemide yapamadılar, çıkmamak üzere geri döndüler. Gemi işi göründüğü kadar kolay değil. Bu sektör ölü ve sonuna kadar kan emici bir sektör. Hele taze mezun bir bireyseniz, yok öyle 3-4 milyarlar, patron önüne koyuyor 1-1.5 arası çalış diyor, şanslıysanız 3-4 ay sonra beğenilir ve max. 400-500 zam alırsınız. Şimdiki aklım olsa bu bölümü asla ve asla seçmezdim. Aldığım puanlar heba oldu diye üzülüyorum. Benim girdiğim sene bölüm 17-16 bin civarı kapamıştı, şimdi duyuyorum ki 26-30 bin falan deniliyor ki bu da her şeyi özetliyor. Kimseyi korkutmak gibi bir niyetim yok, sadece iyice düşünün ve tartın. Sektör ölü, en büyük tersaneler bile devletin verdiği askeri projeler olmasa sinek avlayacak durumdalar. Şu sıralar yurt dışında MBA yapıp farklı sektörlere geçmeyi düşünüyorum. Sektörün geleceği de hiç iyi görünmüyor yakın vadede. Haberiniz olsun.




  • Yapmayın ya o kadarda istiyordum mesleği düzelme şansı yok mu hiç 5-6 sene sonra
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cruck

    Yapmayın ya o kadarda istiyordum mesleği düzelme şansı yok mu hiç 5-6 sene sonra

    Sıralamaları acayip düşüyor. Mesela İTÜ iyi hatırlıyorum 2009'da 11 bin civarı ile alıyordu bu bölüme. Şu an %30 bölümü 20 bin civarına düşmüş. Hele YTÜ'yü hiç hesaba katmıyorum. Makina'nın o kadar kontenjanına rağmen makina mühendisliğinin bile arkasına düşmüş YTÜ'de. Hatta birkaç yorumda bu bölüme 5 sene biçenler felan gördüm. Zaten İTÜ'nün forumu olan teknikforum.com'daki yorumları okursan adamların memnuniyetsizliğini hissedersin. Ha bölümden memnun olanlar da mevcutmuş; fakat memnun olanlar da mevcutmuş derken durumun ne kadar vahim olduğu belli oluyor sanırsam.

    Umarım gidişatı düzelir. Hevesle burayı yazan, okumaya çalışan insanlar madur olmaz. Çünkü lise 3'te iken ben de İTÜ'de bu bölümü okumayı istiyordum.




  • deniz ulaştırma işletme mühendisliğinde okuyan ya da mezun olan varmı???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barman
    Sıralamaları acayip düşüyor. Mesela İTÜ iyi hatırlıyorum 2009'da 11 bin civarı ile alıyordu bu bölüme. Şu an %30 bölümü 20 bin civarına düşmüş. Hele YTÜ'yü hiç hesaba katmıyorum. Makina'nın o kadar kontenjanına rağmen makina mühendisliğinin bile arkasına düşmüş YTÜ'de. Hatta birkaç yorumda bu bölüme 5 sene biçenler felan gördüm. Zaten İTÜ'nün forumu olan teknikforum.com'daki yorumları okursan adamların memnuniyetsizliğini hissedersin. Ha bölümden memnun olanlar da mevcutmuş; fakat memnun olanlar da mevcutmuş derken durumun ne kadar vahim olduğu belli oluyor sanırsam.

    Umarım gidişatı düzelir. Hevesle burayı yazan, okumaya çalışan insanlar madur olmaz. Çünkü lise 3'te iken ben de İTÜ'de bu bölümü okumayı istiyordum.

    Çok istiyordum ya güverte falan okusam olmaz mı kaptan veya başmühendis olmayı çok istiyordum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cruck

    Merhaba önceki sayfada El Cazador 10 yıl biçiyorum mesleğe falan demiş bunun doğruluk payı var mı? Limanlar şehirlerden uzak olduğu söyleniyor inip dolaşmak gibi bir şansım olmıcak mı? Bide 6 ay gittikten sonra tatil zamanı para ödenmiyor dimi?Bide İTÜ'nün puanı (gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği için) 504 mü ?

    Ben bu sene mezun oldum, gemiye çıkan birçok arkadaşım gemide yapamadılar, çıkmamak üzere geri döndüler. Gemi işi göründüğü kadar kolay değil. Bu sektör ölü ve sonuna kadar kan emici bir sektör. Hele taze mezun bir bireyseniz, yok öyle 3-4 milyarlar, patron önüne koyuyor 1-1.5 arası çalış diyor, şanslıysanız 3-4 ay sonra beğenilir ve max. 400-500 zam alırsınız. Şimdiki aklım olsa bu bölümü asla ve asla seçmezdim. Aldığım puanlar heba oldu diye üzülüyorum. Benim girdiğim sene bölüm 17-16 bin civarı kapamıştı, şimdi duyuyorum ki 26-30 bin falan deniliyor ki bu da her şeyi özetliyor. Kimseyi korkutmak gibi bir niyetim yok, sadece iyice düşünün ve tartın. Sektör ölü, en büyük tersaneler bile devletin verdiği askeri projeler olmasa sinek avlayacak durumdalar. Şu sıralar yurt dışında MBA yapıp farklı sektörlere geçmeyi düşünüyorum. Sektörün geleceği de hiç iyi görünmüyor yakın vadede. Haberiniz olsun.

    neden bahsettiğini söylesen çok iyi olur.

    uzakyol vardiya mühendisliği midir bu şartlarda çalışan
    yoksa tersanede çalışan gemi inşaatçının durumu mudur bu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cruck

    Merhaba önceki sayfada El Cazador 10 yıl biçiyorum mesleğe falan demiş bunun doğruluk payı var mı? Limanlar şehirlerden uzak olduğu söyleniyor inip dolaşmak gibi bir şansım olmıcak mı? Bide 6 ay gittikten sonra tatil zamanı para ödenmiyor dimi?Bide İTÜ'nün puanı (gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği için) 504 mü ?

    Ben bu sene mezun oldum, gemiye çıkan birçok arkadaşım gemide yapamadılar, çıkmamak üzere geri döndüler. Gemi işi göründüğü kadar kolay değil. Bu sektör ölü ve sonuna kadar kan emici bir sektör. Hele taze mezun bir bireyseniz, yok öyle 3-4 milyarlar, patron önüne koyuyor 1-1.5 arası çalış diyor, şanslıysanız 3-4 ay sonra beğenilir ve max. 400-500 zam alırsınız. Şimdiki aklım olsa bu bölümü asla ve asla seçmezdim. Aldığım puanlar heba oldu diye üzülüyorum. Benim girdiğim sene bölüm 17-16 bin civarı kapamıştı, şimdi duyuyorum ki 26-30 bin falan deniliyor ki bu da her şeyi özetliyor. Kimseyi korkutmak gibi bir niyetim yok, sadece iyice düşünün ve tartın. Sektör ölü, en büyük tersaneler bile devletin verdiği askeri projeler olmasa sinek avlayacak durumdalar. Şu sıralar yurt dışında MBA yapıp farklı sektörlere geçmeyi düşünüyorum. Sektörün geleceği de hiç iyi görünmüyor yakın vadede. Haberiniz olsun.

    neden bahsettiğini söylesen çok iyi olur.

    uzakyol vardiya mühendisliği midir bu şartlarda çalışan
    yoksa tersanede çalışan gemi inşaatçının durumu mudur bu?

    Konu başlığında ne yazıyorsa ondan bahsediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cruck

    Merhaba önceki sayfada El Cazador 10 yıl biçiyorum mesleğe falan demiş bunun doğruluk payı var mı? Limanlar şehirlerden uzak olduğu söyleniyor inip dolaşmak gibi bir şansım olmıcak mı? Bide 6 ay gittikten sonra tatil zamanı para ödenmiyor dimi?Bide İTÜ'nün puanı (gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği için) 504 mü ?

    Ben bu sene mezun oldum, gemiye çıkan birçok arkadaşım gemide yapamadılar, çıkmamak üzere geri döndüler. Gemi işi göründüğü kadar kolay değil. Bu sektör ölü ve sonuna kadar kan emici bir sektör. Hele taze mezun bir bireyseniz, yok öyle 3-4 milyarlar, patron önüne koyuyor 1-1.5 arası çalış diyor, şanslıysanız 3-4 ay sonra beğenilir ve max. 400-500 zam alırsınız. Şimdiki aklım olsa bu bölümü asla ve asla seçmezdim. Aldığım puanlar heba oldu diye üzülüyorum. Benim girdiğim sene bölüm 17-16 bin civarı kapamıştı, şimdi duyuyorum ki 26-30 bin falan deniliyor ki bu da her şeyi özetliyor. Kimseyi korkutmak gibi bir niyetim yok, sadece iyice düşünün ve tartın. Sektör ölü, en büyük tersaneler bile devletin verdiği askeri projeler olmasa sinek avlayacak durumdalar. Şu sıralar yurt dışında MBA yapıp farklı sektörlere geçmeyi düşünüyorum. Sektörün geleceği de hiç iyi görünmüyor yakın vadede. Haberiniz olsun.

    neden bahsettiğini söylesen çok iyi olur.

    uzakyol vardiya mühendisliği midir bu şartlarda çalışan
    yoksa tersanede çalışan gemi inşaatçının durumu mudur bu?

    Konu başlığında ne yazıyorsa ondan bahsediyorum.

    konu başlığı ile konunun içeriği birbirinden alakasız. uzakyol vardiya mühendisleri midir bu durumda olan?

    yeni kazandığım için soruyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cruck

    Merhaba önceki sayfada El Cazador 10 yıl biçiyorum mesleğe falan demiş bunun doğruluk payı var mı? Limanlar şehirlerden uzak olduğu söyleniyor inip dolaşmak gibi bir şansım olmıcak mı? Bide 6 ay gittikten sonra tatil zamanı para ödenmiyor dimi?Bide İTÜ'nün puanı (gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği için) 504 mü ?

    Ben bu sene mezun oldum, gemiye çıkan birçok arkadaşım gemide yapamadılar, çıkmamak üzere geri döndüler. Gemi işi göründüğü kadar kolay değil. Bu sektör ölü ve sonuna kadar kan emici bir sektör. Hele taze mezun bir bireyseniz, yok öyle 3-4 milyarlar, patron önüne koyuyor 1-1.5 arası çalış diyor, şanslıysanız 3-4 ay sonra beğenilir ve max. 400-500 zam alırsınız. Şimdiki aklım olsa bu bölümü asla ve asla seçmezdim. Aldığım puanlar heba oldu diye üzülüyorum. Benim girdiğim sene bölüm 17-16 bin civarı kapamıştı, şimdi duyuyorum ki 26-30 bin falan deniliyor ki bu da her şeyi özetliyor. Kimseyi korkutmak gibi bir niyetim yok, sadece iyice düşünün ve tartın. Sektör ölü, en büyük tersaneler bile devletin verdiği askeri projeler olmasa sinek avlayacak durumdalar. Şu sıralar yurt dışında MBA yapıp farklı sektörlere geçmeyi düşünüyorum. Sektörün geleceği de hiç iyi görünmüyor yakın vadede. Haberiniz olsun.

    neden bahsettiğini söylesen çok iyi olur.

    uzakyol vardiya mühendisliği midir bu şartlarda çalışan
    yoksa tersanede çalışan gemi inşaatçının durumu mudur bu?

    Konu başlığında ne yazıyorsa ondan bahsediyorum.

    konu başlığı ile konunun içeriği birbirinden alakasız. uzakyol vardiya mühendisleri midir bu durumda olan?

    yeni kazandığım için soruyorum.

    Uzakyol icin konusmuyorum, gemi insaa muh. uzerine yorum yaptim. Uzakyol icin burada abilerimiz yeterince yol gosterdiler. Bir donem ben de dusundum ancak arkadaslarimin yasadiklarini ve gecirdiklerini duyunca vazgectim simdilik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnny B. Goode -- 1 Eylül 2012; 22:08:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • f) Uzakyol Vardiya Mühendisi/Makinisti; 3000 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde uzakyol vardiya mühendisi/makinisti olmak için müracaat edenlerden,

    2) - Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminden sonra, Sözleşmenin öngördüğü A-III/1 müfredat programlarını uygulayan dört yıllık fakülte veya yüksekokulların gemi makinaları işletme mühendisliği bölümlerinden mezun olmak ve altı ayı onaylanmış bir staj defterine uygun olarak liman seferi dışında çalışan 750 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde deniz eğitimi ve altı ayı da onaylanmış bir staj defterine uygun olarak İdarece onaylı atölye tesislerinde atölye becerilerini geliştirme eğitimi olmak üzere toplam 12 aylık onaylı eğitim programını başarı ile tamamlamak,
    .
    .
    .


    Atölye stajımız da 6 ay olmuş




  • Bu meslegi istiyordum ama yazilanlari okuduktan sonra gozuk korktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aklınız varsa bu bölümü uazmayın çok ciddiyim,ben de siz gibi hayaller kurarak yazdım su an binpişmanım.eğer bugun bunu okuyup gemi inşaa yazan olursa ilerde kendine hergun kufur eder neden yazdım diye.Makine yazın gemi inşaa yazacagınıza.su anda bi daha yazsam kesinlikle makine yazardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leonidas_23

    Aklınız varsa bu bölümü uazmayın çok ciddiyim,ben de siz gibi hayaller kurarak yazdım su an binpişmanım.eğer bugun bunu okuyup gemi inşaa yazan olursa ilerde kendine hergun kufur eder neden yazdım diye.Makine yazın gemi inşaa yazacagınıza.su anda bi daha yazsam kesinlikle makine yazardım.

    bir şeyleri kötülemeden önce, sebeplerinizi bildirseniz okuyanlara yardımcı olmuş olursunuz.

    bu şekilde yazmanın bir anlamı yok.
  • 2 gündür tek tek bütün yorumları okuyordum ve sonunda bitirdım. Solti ve PETERSBURG abilerimize baştan çok teşekür etmek istedim ayrıca tropique arkdaşimiza verdıkleri tavsiyeler ve paylaştıkları bilgiler için. Ve bir iki ufak tefek sorum olucaktı aslında nerden baksanız konuyu tamamen okursanız aklınızda soru kalmaz. Ben İTÜ gemi inşaat ve gemi makin müh (%100 ing) okucam geçen sene girmiştm bölüme hazırlığı okuduk Allaha şükür sorunsuz kurtulduk :)
    1-) Benim ana dilim rusça bu meslekte rusça dilim bana ne gibi arlar gitirebilr? Pek yaygın kulanılıyormu bu dil? Ayrıca ben okul bitene kadar bir dil daha öğrenmek istiyordum hangi dil tavsiye edersiniz? Bizim gemi işinde kulanmak için?
    2-) Herkzesin dedıği gibi Türkiyede tersane işleri pek iyi gitmıyor. Bende belli bir süre gemide Mühendis olarak çaliştıktan sonra doğal olarak kara geçme gibi bir düşüncem var. Ve Türkiyede yaşamaya düşünmıyorum. Tersane işi hangi ülkerede gelişmiş? Yani hangi ülkede kara doğru duzgun iş bulabilirm?
    3-) Bu bölümden gelişmileri takip etmek için hangi kaynakları öneririsiniz?
    Şimıdeden cevapladığınız için teşekkür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodi_man -- 8 Eylül 2012; 18:36:59 >




  • 1) İngilizce her zaman 1 numara olacaktır. Rusça'nın en büyük faydasını çalıştığın firmanın Rus (veya DoğuAvrupalı-OrtaAsyalı) müşterileri varsa ya da Rus firmalarında çalışıyorsan/staj yapıyorsan/başvuru yapıyorsan faydasını görürüsün, CV'de çok büyük bir avantaj bence. Ek olarak Rus Klas Kuruluşu firmasında sana iş veya çevre imkanı sağlayabilir.

    2) Gemide uzakyol vardiya mühendisliği için sanırım gemi inşacılara hakları geri veriliyor, bir araştırın. 9 Eylül üniversitesine sormakta fayda var(mezunlar için). Tersane için ise yurtdışında bu işin en iyileri Japonlar ve Güney Koreliler'dir. Çin'de çok büyük iş alanları mevcut ama işin ve ürünlerin kalitesi konusunda bazı tereddütler olabiliyor.

    3) Öğrenciyken Gemi Mühendisleri Odasının sosyal etkinliklerine, mesleki toplantılarına katılıp, mail grubuna üye olarak bazı konularda fikir sahibi olup çeşitli alanlardan çalışanlarla tanışıp bir çevre edinebilirsiniz. Lise öğrencileri gibi ödevleri sadece internet yerine sektör içinde araştırmak da size bir çevre kazandırır. Diğer sektörel kuruluşların, toplulukların (ulusal ve uluslararası) e-mail listelerine üye olabilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 9 Eylül 2012; 21:26:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    1) İngilizce her zaman 1 numara olacaktır. Rusça'nın en büyük faydasını çalıştığın firmanın Rus (veya DoğuAvrupalı-OrtaAsyalı) müşterileri varsa ya da Rus firmalarında çalışıyorsan/staj yapıyorsan/başvuru yapıyorsan faydasını görürüsün, CV'de çok büyük bir avantaj bence. Ek olarak Rus Klas Kuruluşu firmasında sana iş veya çevre imkanı sağlayabilir.

    2) Gemideki mühendislik için sanırım gemi inşacılara hakları geri veriliyor, bir araştırın. 9 Eylül üniversitesine sormakta fayda var(mezunlar için). Tersane için ise yurtdışında bu işin en iyileri Japonlar ve Güney Koreliler'dir. Çin'de çok büyük iş alanları mevcut ama işin ve ürünlerin kalitesi konusunda bazı tereddütler olabiliyor.

    3) Öğrenciyken Gemi Mühendisleri Odasının sosyal etkinliklerine, mesleki toplantılarına katılıp, mail grubuna üye olarak bazı konularda fikir sahibi olup çeşitli alanlardan çalışanlarla tanışıp bir çevre edinebilirsiniz. Lise öğrencileri gibi ödevleri sadece internet yerine sektör içinde araştırmak da size bir çevre kazandırır. Diğer sektörel kuruluşların, toplulukların (ulusal ve uluslararası) e-mail listelerine üye olabilirsiniz




    yazılanlara ek olarak, tersane konusunda tartışmasız lider Japonya'dır.
    Ancak Bu konunun tam göbeğinde birisi olarak Son zamanlarda Çin'deki
    birçok tersanenin Japon standartlarını yakaladığını ve hatta geçtiğini
    rahatlıkla söyleyebilirim.2015 senesine kadar Japonyadaki tersaneler
    full kapasite çalışacaklar ama 2015'ten sonra Japon tersanelerinde yapılmış
    doğru dürüst bir yeni inşaa anlaşması yok maalesef.
    Armatörlerin büyük çoğunluğu Çin ve kalanı da Kore'yi tercih ediyorlar.
    Çin artık sektörün yeni inşaa alanında Lideri olma yolunda çok ciddi adımlarla
    ilerliyor. En büyük problemleri kalite idi fakat bu sorunu da çözmeye başladılar.
    Tabi uzun vadede ne olur bilinmez ama Japonları şimdiden telaş sardığını söyleyebilirim
    bir klas kuruluşu mensubu olarak.

    Tabi 3. Partiler (IMO, IACS gibi) her geçen gün yeni kurallar ve regülasyonlar
    ile Armatörü yeni inşaa'ya yönlendiriyorlar.Amaç eski gemi işletmeciliğini yavaş yavaş yok edip
    yeni inşaa piyasasını hareketlendirmek
    Hatta Türkiye olarak bizim de benzer bir çalışmamız var ama burada maalesef paylaşamam.

    Ayrıca şunu tekrar hatırlatıyorum ki, Bazı arkadaşlar "şimdiki aklım olsa makina okurdum"
    gibi şeyler yazmışlar ama, bu arkadaşlar Makina okuyup ta ilk mesleğe başladıklarında ne ile
    karşılaşmayı umuyorlar acaba ?

    Arkadaşlar, Kriz dünya çapında ve sadece denizciliği değil bütün sektörleri vurdu.
    Şunu unutmayın , evet belki yeni inşaa sektörü durma noktasında ama o kadar çalışan
    gemileri ne yapacağız ? Onların da her tersaneleri , bakımları, tamirleri olacak..
    Bu işleri kim yapacak ? sanayiden mehmet usta değil.. Emin olabilirsiniz.

    Üstelik bu meslekte her zaman denize çıkma şansınız var ve bu sizin kolunuzda hep bir altın bilezik.
    Bugün Denizde çalışacak adam ihtiyacı o kadar çok ki hala 2005'te bırakmış olmama rağmen beni
    bile arayıp teklifte bulunuyorlar..

    Tersanede çalışmak cidden çok ama çok zor. Üstelik çoğu tersaneler Krizi bahane edip maaşları bile ödemiyorlar.
    Ama Yeni mezun bir kişiye de hiç kimse tonlarca para ödemez.
    Tecrübe kazanmanın en kestirme ve kesin yolu da Denize çıkmaktır bana sorarsanız.
    Deniz tecrübesi olan kişinin karada düzgün bir iş bulma şansı daha fazladır.
    Herzaman söylüyorum " düz mühendis olmayın" Kendinizi geliştirin. Bilgisayar, ingilizceyi herkes kadar değil
    herkesten daha iyi öğrenmeye bakın. Üstüne başka şeyler de koyun. mesela 3 boyulu modelleme öğrenin. Belki yat dizaynına yönelirsiniz.
    Autocad'i yalayıp yutun , belki dizayn ofisinde çalışırsınız. gibi......

    Yani özetleyecek olursak, kriz heryerde var. Yüksek mühendis olan çok yakın bir tanıdığım bile şu an
    2500tl'ye çalışıyor ki kendisi en az 12 senelik mühendis ve 5.defadır iş değiştiriyor.
    O nedenle ne istediğinizi iyice ölçün biçin sonra meslek seçmeye bakın.
    Ben sabah 9 akşam 6 çalışayım, hafta sonu işe gitmeyeyim, yılda en az 3 hafta izin yapayım, masa başında
    oturayım ve ayda en az 5000tl kazanayım diyorsanız, öyle bir iş bulan bana da haber versin..
    Ben şu an klas kuruluşunda Auditor ve Sorveyor olarak çalışıyorum ama buraya gelene kadar
    8 sene denizde sevdiklerimden ayrı, bazen normal hayatta yüzüne bakmayacağım 2 kelam etmeyeceğim
    insanlarla , yağın pasın içinde çalıştım. Yeri geldi 8 ay evi görmedim. İlk nişanlım ile deniz yüzünden denizdeyken
    ayrıldım. O zamanlar internet gibi bir nimet te yoktu. Limanlardan telefon kartı alıp evi arayabiliyorsam
    şanslıydım. Ya da Türk radyo aracılığı ile dakikası 10 dolardan ev ile 2-3 dk. konuşabiliyorsam....
    Üstelik te o zamanlar şimdiki gibi yüksek maaşlar verilmiyordu çünkü denize çıkan insan sayısı çoktu.
    Şimdi firmalar adam bulamıyor hem de minimum 3000-4000 dolara...

    Herkese iyi forumlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solti -- 9 Eylül 2012; 21:36:46 >




  • Gemi makinaları işletme mühendisliğinde okuyorum ve bu 3000-4000 doları hayal edip ev-araba bakıyorum internette, kredileri inceliyorum, hesap yapıyorum ders bırakmazsam 2016da mezun olacağım, bir öngörü var mı sektörün o zaman da böyle olacağına dair yoksa hayal kurmak yersiz mi?
  • 2013 mezun olucam gemiye cıkmak ise, lise mezuniyeti sonrası 1 yıl öss yi kazanamayıp beklemiş olmakla, olmuşken gemi inşaatı okuyup 2 müh. imkanı olsun karaya dönerim.. diye vakti zamanında hesaplayıp yazdım. şuan 1 yılım 20 kredim kaldı.. İnş gemiye cıkıcagım.. gecen yıl mayısda ytü haricindeki gemi inşaatı bölümündekilere gemiye cıkmayı engellemiş durdurmuş, fark derslerini dışardan eğitim veren kurumları sonlandırmışlar idi.. Ancak bu son 1 ayda mevzuat değişikliği ile tekrar denizcilik fakultesi ( gemi inşaatı ve gemi makineleri müh , deniz teknolojisi müh. ) fark derslerini tamamlayıp gemiye cıkabilmektedir..

    Staj süresi 6-12 muammabası mevcut, 12 aylık staj kimlerden itibaren uygulanıcak merak konusu..

    Mantıklı olmak gerekirse, yeni mezun biri hangi bölümden mezun olursa olsun, (üstte değerli, sevdiğim solti abimin dediği gibi) 1.00-1.50bin (max 2bin) arası iş bulabilrse başlıyor, Bu özel sektörün ve piasanın mühendise doymuşluğunun göstergesi.. ytü de her yıl 450 makine mühendisi kontenjanı var, tüm türkiye de bi ton kontenjan var... Rekabet dvm ediyor.

    Gemiye çıkıp, yeni mezun olduğunuz dönemi en ii(birim zamanda max) tecrübe ve para imkanına sahip oluorsunuz... (Fedakarlık ve özveri Şart) 18 yıl okuyorsun bu ülkenin şartları beni buna iten, en kolay çözüm yolu bana bu uyuor.
    Dönünce de kafanız rahat, talep edilen, arzulanan oluyorsunuz.. Ben 8 yıl once karar verdim bu hesapları yaptım, gram pişman değilim... Gemi inşaatı ve gemi makineleri okuyorum, gemi ye cıkmayı sabırsızlıkla bekliyorum.. Sabırlıym, azimli ve ortama uyum sağlarım, oyunu kurallarına göre oynarım.

    denizclik anlamında 10 kadar blog, 2-3 sözlük, 6-7 forum takip ediyorum.. Biçok özel üniversite açılmakta ve mevzuat kısa dönemlerde değişikliğe uğramakta takip etmek ve tedbirli olmanızı isterim. 2009 da 3-4 tane olan denizcilik fakultesi şuan 8-9 tane.
    Burada linkleri paylaşmak isterim ancak forum kurallarını bilmiorum uygun olmayabilir, özellden atabilirim.(20 kadar link)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oharas

    2013 mezun olucam gemiye cıkmak ise, lise mezuniyeti sonrası 1 yıl öss yi kazanamayıp beklemiş olmakla, olmuşken gemi inşaatı okuyup 2 müh. imkanı olsun karaya dönerim.. diye vakti zamanında hesaplayıp yazdım. şuan 1 yılım 20 kredim kaldı.. İnş gemiye cıkıcagım.. gecen yıl mayısda ytü haricindeki gemi inşaatı bölümündekilere gemiye cıkmayı engellemiş durdurmuş, fark derslerini dışardan eğitim veren kurumları sonlandırmışlar idi.. Ancak bu son 1 ayda mevzuat değişikliği ile tekrar denizcilik fakultesi ( gemi inşaatı ve gemi makineleri müh , deniz teknolojisi müh. ) fark derslerini tamamlayıp gemiye cıkabilmektedir..

    Staj süresi 6-12 muammabası mevcut, 12 aylık staj kimlerden itibaren uygulanıcak merak konusu..

    Mantıklı olmak gerekirse, yeni mezun biri hangi bölümden mezun olursa olsun, (üstte değerli, sevdiğim solti abimin dediği gibi) 1.00-1.50bin (max 2bin) arası iş bulabilrse başlıyor, Bu özel sektörün ve piasanın mühendise doymuşluğunun göstergesi.. ytü de her yıl 450 makine mühendisi kontenjanı var, tüm türkiye de bi ton kontenjan var... Rekabet dvm ediyor.

    Gemiye çıkıp, yeni mezun olduğunuz dönemi en ii(birim zamanda max) tecrübe ve para imkanına sahip oluorsunuz... (Fedakarlık ve özveri Şart) 18 yıl okuyorsun bu ülkenin şartları beni buna iten, en kolay çözüm yolu bana bu uyuor.
    Dönünce de kafanız rahat, talep edilen, arzulanan oluyorsunuz.. Ben 8 yıl once karar verdim bu hesapları yaptım, gram pişman değilim... Gemi inşaatı ve gemi makineleri okuyorum, gemi ye cıkmayı sabırsızlıkla bekliyorum.. Sabırlıym, azimli ve ortama uyum sağlarım, oyunu kurallarına göre oynarım.

    denizclik anlamında 10 kadar blog, 2-3 sözlük, 6-7 forum takip ediyorum.. Biçok özel üniversite açılmakta ve mevzuat kısa dönemlerde değişikliğe uğramakta takip etmek ve tedbirli olmanızı isterim. 2009 da 3-4 tane olan denizcilik fakultesi şuan 8-9 tane.
    Burada linkleri paylaşmak isterim ancak forum kurallarını bilmiorum uygun olmayabilir, özellden atabilirim.(20 kadar link)



    Çok teşekkürler cevabınız için...




  • solti tropique abilermize cevapları için çok tşkderim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodi_man -- 10 Eylül 2012; 20:43:41 >
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.