Şimdi Ara

Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu) (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
10
Favori
160.154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sharkemre kullanıcısına yanıt
    Ben ne diyorum sen ne diyorsun. Forumun sana kalmadığı iyi olmuş. Kaporta ile araç tabanını aynı şey zanneden insanlarla bu forum çekilmezdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabriaga

    quote:

    Orijinalden alıntı: hbasaran82

    quote:

    Orijinalden alıntı: sabriaga

    İç kapı kolunu iki adet vida ile sabitleyen, bu kol kırıldığında 650 TL'ye döşemeyi değiştiren, dolu yağdığında sacı çöken bir araba ile Golf'ü kıyaslayabiliyorsan diyecek fazla bir şey yok. Bu Fransız arabaları ABD'de yok mesela. VW ABD pazarında dizelde pazar lideri konumunda.

    Belli ki siz doğuş otonun eline henüz düşmemişsiniz böyle konusuyorsunuz :)
    ayrıca dolu yagdığında golfun tavanına birşey olmayacağının garantisini sana verebiliyor mu firma?
    son olarak ta 100 liralık golfun 55-60 liralik cliodan bırak ta biraz farkı olsun diğmi?


    Arkadaş,
    Aracını servise Doğuş otoya götürmek zorunda değilsin. Dünya kadar özel servis var, çıkma parça satan yerler var.
    Bu işin garantisini Mercedes dahi veremez ama Alman otomobillerinin sacı Fransız otomobillerinden daha kalındır ve bu da bu tarz hasar oluşma riskini minimuma indirir.
    Clio ve Golf ayrı segmentlerin otomobilleridir. Clionun rakibi Polo, Golf'ün rakibi Megane'dır. Elma ile armutu karıştırmayın. Fluence Icon'un başlangıç fiyatı 83.850 TL Golf Blue motion 82.200 TL. Belki donanımları aynı olmayabilir ama sıfır Fluence almaktansa daha ucuza 2. el VW'ı tercih ederim.
    Gelip burada 5 TL'lik dijital saati bile donanım farkı yaratmak için aracına koymayan Renault'yu savunmayın. Hele de 3. dünya ülkelerine kakaladıkları Fluence gibi, Clio Symbol gibi filolara ciddi indirimlerle gırla sattıkları, bakımlarının bile garantisini bozmadan filo servislerinde yapılan araçlarla bunu hiç yapmayın. Şirket aracıdır binersin lsaygı duyarım ama kendi paranla bu otomobillerden alırsan cidden parana yazık edersin. O çok pahalı dediğin VW sağlamlığı, sürüş keyfi, güvenilirliği ile kendini amorti eder ikinci eldeki değeri ile yüzünü güldürür.



    amlan araclarının sacı fransız araçlarının sacından daha kalındır demene otomotiv yan sanayi sektöründe 8 yıldır bmw merco vw reno fiat hyundai toyota firmalarına sac parça üreten bir firmada çalışan birisi olarak katılmadığımı belirmkek isterim (hemen hepsi aynı, kanmayın bu sacı daha kalın muhabbetine)
    bunun teyidi daha 4 gün önce 2014 polosu ile 70/80km hızla giderken köpeğe çarpan bir akrabamın aracının önünü görmeni isterdim..

    cliodan belirgin bir biçimde daha daha dar olan polonun ikinci eline 65-70 vermek
    yada cliodan bir tık daha geniş ve rahat olan golfun yine 2.eline yada bir jettaya 100 leri aşan paraları vermek
    herkezin işi değil, sıfırlarından bahsetmiyorum bile..
    hele benim gibi çoluk cocuk sabihi, ev geçinden, aylık geliri ortalama 3500 lira olanlar için hiç değil :)
    ne diyelim renoya binenler değil, vergileri bindiren devlet utansın


    ama tekrar etmek istiyorum sacı kalındır diye kendinizi kandırmayın
    eskinden di o demir yıgını alman tankları..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hbasaran82 -- 11 Şubat 2016; 9:47:25 >




  • hbasaran82 kullanıcısına yanıt
    Hocam allasen hangi Jetta 100'leri aşıyor. 60 bine tertemiz Golf alırsın. 2012 model Fluence 1.5 DCI EDC şanzımanlı Dynamique paketini kullanıyorum. Bu kasanın sıfır 84 bin. Şu an ederi 41.000. Golf 1.6 TDI Comfortline DSG şanzıman 94 bin. Aynı modelin 2012 model 2. eli 55.000 TL. Sıfırdaki 10 bin TL fark ikinci elde 14.000 bine çıkıyor. Hesap ortada. Renault 4 senede %51 değer kaybetmiş, Golf'ün değer kaybı %41. Bu otomobiller kötü olsa ikinci eli bu kadar etmez. Sağlamlığı, konforu bir yana sürüş keyfi hakikaten bambaşka Golfün. Bu arada 10 bin liralık farkın çok büyük sebebinin DSG'deki F1 şanzımandan kaynaklandığını düşünüyorum.
  • Arkadaşlar merhaba
    2012 model Megane 3 Sport Tourer edc aracin var.
    6 vitesteyken 5 düşünce bir cırtlama sesi geliyor.
    Basina gelen ve bu sorunu bilen var mi??
    yazılım güncellemesi ile cozulur diyorlar.

    servise gittim ama yazılım güncellemesi diye birşey yok.. dediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mihmander

    Arkadaşlar merhaba
    2012 model Megane 3 Sport Tourer edc aracin var.
    6 vitesteyken 5 düşünce bir cırtlama sesi geliyor.
    Basina gelen ve bu sorunu bilen var mi??
    yazılım güncellemesi ile cozulur diyorlar.

    servise gittim ama yazılım güncellemesi diye birşey yok.. dediler.

    Selamlar.Benim arabamda da(2012 scenic) ayni sikinti vardi.Serviste yazilim guncellemesi/yenilemesi ile bu sorunu hallettiler.Istanbul`da iseniz Maltepe`deki Guven Altan devamli gittigim servistir.Ilgi ve alakalarini begeniyorum.
  • 2013 EDC Fluence Joy ile aranıza katıldım. İlk defa otomatik araç kullanıyorum.
    Bir kaç sorum var

    Araç ile yol alırken hız fark etmeksizin D konumunda iken Manuel e çekilebilir mi?
    Yokuşta inerken yada çıkarken bazen vites kararsız kalıyor buna manuel olarak (Önce N Sonra - yada + şeklinde) müdahale edebiliyormuyuz?
    Normal trafikte giderken bazen bağırmaya başlıyor gaz verecem veremiyorum önümde araç var frene bassam basamıyorum arkamdaki sıkıştırıyor. Vitese müdahale etmek güzel olurdu. bir üst yada alt vitese geçebilmek.
    Tüm bunları deneyecem fakat vites kutusunu elime alırım diye tırsıyorum. Klavuzu okudum bu durumdan bahsedilmemiş.
    F1 Tarzı kulakçıklar kesinlikle olmalıymış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar merhaba

    2012 EDC 1.5 dci Megane 3 Sport Tourer araç sahibiyim.
    araçta ilk başlarda birşey yok tu alalı 7-8 ay olmuştu. (yukarıda mesajım var)
    ama şimdi 6 dan 5'e vitese düşürünce cırlama sesi geldiğini fark ettim..
    genellikle yokuş yukarı çıkarken yada düz yolda hızlanmak için gaza yüklendiğinde
    sanki metal metale sürtüyor gibi bir ses. (sakin kullanımda ve şehir içinde bu olmuyor)
    ve servise başvurdum..

    Aracın 2 sahibiyim benden önceki sahibi hep servise gitmiş.
    bende garantisi bitti diye son işlemler özel serviste yaptırdım.
    ve sonuç aracın değeri 45 bin TL masraf 11 bin kusur TL Masraf çıkarıldı..

     Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)

    bende böyle binmeye devam ediyorum. yaptıramam zaten aracı kredi ile satın aldım.
    araç gitmez hale gelince, ikinci el çıkma komple EDC şanzuman alacağım. ne yapayım.

    Tüm EDC kullananlara sevgi ve saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mihmander

    Arkadaşlar merhaba
    2012 model Megane 3 Sport Tourer edc aracin var.
    6 vitesteyken 5 düşünce bir cırtlama sesi geliyor.
    Basina gelen ve bu sorunu bilen var mi??
    yazılım güncellemesi ile cozulur diyorlar.

    servise gittim ama yazılım güncellemesi diye birşey yok.. dediler.

    Selamlar.Benim arabamda da(2012 scenic) ayni sikinti vardi.Serviste yazilim guncellemesi/yenilemesi ile bu sorunu hallettiler.Istanbul`da iseniz Maltepe`deki Guven Altan devamli gittigim servistir.Ilgi ve alakalarini begeniyorum.

    istanbul'da değilim antalyalıyım. keşke olsam.
    burda 2 tane servis var. (sarılar ve zamanlar) 2 serviste yazılım güncellemesi diye bir şey yok diyorlar.
    sadece bilgisayar bağlayıp hatayı öğrenilen bir sistem var diyorlar.
    anlamıyorum.

    Ankarada çaş isimli bir yetkili servis ile konuştum.
    edc sadece 1 kere güncelleniyormuş. bana yapıldı mı diye sordum
    bilmiyorum ki yapılıp yapılmadığını.. hatta bu sorun yazılım ile geçmeyebilir de diyor.

    ben renault mail çekeceğim. bu sanzumların alayı sorunlu..
    coğunu garanti kapsamında tamir etmişler. (2010-2014 arası)

    ben EDC manuel gibi müdahale edmiyorumki araç kendi devribe göre
    vites değiştiriyor. Yani kullanıcı hatası olamaz. Renault bu sorunun arkasında durmalı.

    bir duyumda ABD de getrag renault sorunlu sanzumanlar için garanti süresini arttırmış.
    orda da başı derde girmiş herhalde.

    bu vitesi yapan firma buhttp://www.getrag.com/en/home/index.html
    bizim renault larda kullanılan vites sistemide bu
    http://www.getrag.com/media/products/powershift/6dct250/6DCT250.pdf

    köklü bir firma BMV ve Ford da filanda vites üretiyor.
    bunlara da mail atacağım. bakalım ne çıkacak.


    Sanzumanın iç yapısını merak edenler için
    https://www.youtube.com/watch?v=6iCRnAUftvI

    değişecek asıl parçalarda bunlar
    http://renaultyedekparcaci.com/?product=megane-3-fluence-dizel-otomatik-edc-sanziman-vites-ayirma-catali-305739941r-25001760400

    tanesi 1790 TL civarı.. ve edc de 2 adet bulunuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mihmander -- 4 Ağustos 2016; 15:07:25 >




  • araçlarımızda kullanılan edc şanzıman Alman Getrag markasının 6DCT250 modelidir,
    kuru diye tabir edilen robotic,mekanik işlevli otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.

    maalesef aynı şanzımanı Ford focus ve fiesta modellerinde yıllardır kullanıyor yine DCT 6DCT250 kodu ile
    yine Getrag şanzımanı ve onlarda powershift olarak geçiyor.

    sadece ABD'de tam 240,000 powershiftli araç şanzıman ile ilgili sorun için geri çağırılmış ford kızgın
    müşterileri bir nebze susturmak için şanzımana ek 3 yıl garanti vermek zorunda kalmış.

    aynı şanzıman yine citroende de kullanılıyor C4 lerde vs ve yine onlardada sıkıntılar mevcut.

    özetle şanzımanın en büyük sıkıntısı 1-2 ve 5-6,6-5 kararsızlığı, bunun yanında orta ve ağır
    trafikte baskı balatanın ısınması ve baskı yüzeyini yakması,eritmesi, input ve output şaftlarının
    arızalanması ve şaftların keçelerinin yağ kaçırmasıdır.

    (Alıntı)




  • Mihmander kullanıcısına yanıt
    Hocam servis biraz uçmuş
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/vites-ayirma-catali-edc-megane-3-fluence-305739941r-P89519701
    http://www.renaultparcamarket.com/tr/debriyaj-seti-edc-megane-3-fluence-302057266r--u
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/fluence-megane-3-otomatik-edc-vites-ayirma-catali-305739941r-P120120321
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/debriyaj-seti-edc-megane-3-fluence-302057266r-P89516880

    Yada çıkma şanzumanlar da mevcut
    https://www.sahibinden.com/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning?query_text=edc+%C5%9Fanzuman&sorting=price_desc

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-2012-renault-fluence-edc-otomatik-sanzuman-321529736/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-renault-grubu-yeni-nesil-kuru-kavramali-sanzimanlar-edc-322057428/detay

    Renpaz ile bir görüş renault'tan gerçekten anlıyor.

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-clio-iv-megane-3-fluence-otomatik-vites-edc-sanzuman-320101376r-312402727/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-megane-3-ve-fluence-1.5-dizel-edc-sanzuman-ve-debriyaj-231406495/detay



    Parça numaralarına göre alıp iyi bir usta ile yaptırılır. Yada çıkma alınır. Çok zorda kalınırsa

    Çabanızdan vazgeçmeyin lütfen. Gerekirse mahkemeye de verebilirsiniz. Mais'e ve Oyak'a ulaşmaya çalışın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhalif13 -- 5 Ağustos 2016; 14:32:35 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    Hocam servis biraz uçmuş
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/vites-ayirma-catali-edc-megane-3-fluence-305739941r-P89519701
    http://www.renaultparcamarket.com/tr/debriyaj-seti-edc-megane-3-fluence-302057266r--u
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/fluence-megane-3-otomatik-edc-vites-ayirma-catali-305739941r-P120120321
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/debriyaj-seti-edc-megane-3-fluence-302057266r-P89516880

    Yada çıkma şanzumanlar da mevcut
    https://www.sahibinden.com/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning?query_text=edc+%C5%9Fanzuman&sorting=price_desc

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-2012-renault-fluence-edc-otomatik-sanzuman-321529736/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-renault-grubu-yeni-nesil-kuru-kavramali-sanzimanlar-edc-322057428/detay

    Renpaz ile bir görüş renault'tan gerçekten anlıyor.

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-clio-iv-megane-3-fluence-otomatik-vites-edc-sanzuman-320101376r-312402727/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-megane-3-ve-fluence-1.5-dizel-edc-sanzuman-ve-debriyaj-231406495/detay



    Parça numaralarına göre alıp iyi bir usta ile yaptırılır. Yada çıkma alınır. Çok zorda kalınırsa

    Çabanızdan vazgeçmeyin lütfen. Gerekirse mahkemeye de verebilirsiniz. Mais'e ve Oyak'a ulaşmaya çalışın.


    ustat başka çarem yok tamiri için 11 tl veremem.
    en iyi ihtimalle 3500-4000 tl böyle çıkma birşey alırım ancak
    ya bu takılan da böyle çıkarsa yani arızalıysa.

    ayrıca üzerinden çıkan sanzumanında değerlendirebilirim belki.
    ikinci el satarrım..

    bu dediğiniz renpaz montaj yapıyor mu??
    bilginiz var mı??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mihmander

    araçlarımızda kullanılan edc şanzıman Alman Getrag markasının 6DCT250 modelidir,
    kuru diye tabir edilen robotic,mekanik işlevli otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.

    maalesef aynı şanzımanı Ford focus ve fiesta modellerinde yıllardır kullanıyor yine DCT 6DCT250 kodu ile
    yine Getrag şanzımanı ve onlarda powershift olarak geçiyor.

    sadece ABD'de tam 240,000 powershiftli araç şanzıman ile ilgili sorun için geri çağırılmış ford kızgın
    müşterileri bir nebze susturmak için şanzımana ek 3 yıl garanti vermek zorunda kalmış.

    aynı şanzıman yine citroende de kullanılıyor C4 lerde vs ve yine onlardada sıkıntılar mevcut.

    özetle şanzımanın en büyük sıkıntısı 1-2 ve 5-6,6-5 kararsızlığı, bunun yanında orta ve ağır
    trafikte baskı balatanın ısınması ve baskı yüzeyini yakması,eritmesi, input ve output şaftlarının
    arızalanması ve şaftların keçelerinin yağ kaçırmasıdır.

    (Alıntı)




    Forum donanım haber'in 2011 ve 2012 yıllarındaki megane/mst/ fluence forum sayfalarını okursanız; bahsettiğiniz durumda ( 6'dan 5'e düşerken) oluşan sürtme sesinin bütün edc'lerde olduğunu, bilahare gelen yazılım güncellemesi ortadan kalkmış olduğunu görürsünüz..

    Benim de, 2011 Fluence'im vardı. Mais'te yapılan periyodik bakımlarda yüklenen güncelleme ile sürtme sesi ortadan kalktı.

    Bu arada, yetkili servisin güncellemeden anladığı aracın bilgisayara bağlanmasından ibaret.. Yeni bir güncelleme geldiyse, araç bilgisayara bağlandığında otomatik olarak yükleniyor..

    İşletim sistemleri, sadece bir defa değil, her gerektiğinde güncellenebilir..

    Sıcak havada yoğun dur kalk'lı trafikte, bilhassa yokuşta, baskı balatanın ısınması çok normaldir..

    Edc'li Fluence'i dört yıl kullandım. Ne baskı balata eridi, ne de transmisyon düzeninin herhangi bir tarafından yağ kaçırma oldu.. Forum donanım haber'deki Megane forumlarında da bu gibi arıza paylaşımlarına hiç rastlamadım...




  • Mihmander kullanıcısına yanıt
    https://www.google.com.tr/maps/uv?hl=tr&pb=!1s0x14d0857ef6a6ad4f:0x857fb824087550f4!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e115!4s/maps/place/renpaz%2Brenault/@37.8980807,32.4955483,3a,75y,124.96h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211s_uMcOTzZg_1A-1IfsTgsEw*212e0*214m2*213m1*211s0x0:0x857fb824087550f4!5srenpaz+renault+-+Google%27da+Ara&imagekey=!1e2!2s_uMcOTzZg_1A-1IfsTgsEw&sa=X&ved=0ahUKEwjC7-X8rKrOAhXBuxQKHVvEBVgQpx8IezAK

    özel servis hocam. Ben İstanbuldayım Yerleri konya da Sahibinden de bayağı bir ilanı mevcut Hatta Fluence joy a hız sabitleyicisi de takıyorlar orada da ismini çok duydum. Bir görüşün sonucunu da yazın lütfen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemsaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mihmander

    araçlarımızda kullanılan edc şanzıman Alman Getrag markasının 6DCT250 modelidir,
    kuru diye tabir edilen robotic,mekanik işlevli otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.

    maalesef aynı şanzımanı Ford focus ve fiesta modellerinde yıllardır kullanıyor yine DCT 6DCT250 kodu ile
    yine Getrag şanzımanı ve onlarda powershift olarak geçiyor.

    sadece ABD'de tam 240,000 powershiftli araç şanzıman ile ilgili sorun için geri çağırılmış ford kızgın
    müşterileri bir nebze susturmak için şanzımana ek 3 yıl garanti vermek zorunda kalmış.

    aynı şanzıman yine citroende de kullanılıyor C4 lerde vs ve yine onlardada sıkıntılar mevcut.

    özetle şanzımanın en büyük sıkıntısı 1-2 ve 5-6,6-5 kararsızlığı, bunun yanında orta ve ağır
    trafikte baskı balatanın ısınması ve baskı yüzeyini yakması,eritmesi, input ve output şaftlarının
    arızalanması ve şaftların keçelerinin yağ kaçırmasıdır.

    (Alıntı)




    Forum donanım haber'in 2011 ve 2012 yıllarındaki megane/mst/ fluence forum sayfalarını okursanız; bahsettiğiniz durumda ( 6'dan 5'e düşerken) oluşan sürtme sesinin bütün edc'lerde olduğunu, bilahare gelen yazılım güncellemesi ortadan kalkmış olduğunu görürsünüz..

    Benim de, 2011 Fluence'im vardı. Mais'te yapılan periyodik bakımlarda yüklenen güncelleme ile sürtme sesi ortadan kalktı.

    Bu arada, yetkili servisin güncellemeden anladığı aracın bilgisayara bağlanmasından ibaret.. Yeni bir güncelleme geldiyse, araç bilgisayara bağlandığında otomatik olarak yükleniyor..

    İşletim sistemleri, sadece bir defa değil, her gerektiğinde güncellenebilir..

    Sıcak havada yoğun dur kalk'lı trafikte, bilhassa yokuşta, baskı balatanın ısınması çok normaldir..

    Edc'li Fluence'i dört yıl kullandım. Ne baskı balata eridi, ne de transmisyon düzeninin herhangi bir tarafından yağ kaçırma oldu.. Forum donanım haber'deki Megane forumlarında da bu gibi arıza paylaşımlarına hiç rastlamadım...



    ustat çok çok haklısınız, yüzde yüz haklısın ama..

    forumdan sizin dediklerinizi aynen okudum.
    hatta renault tun kendi forumunda da var onlarca kişi yazmış.
    antalyadaki bulunan 2 yetkili servise de gittim.
    yok öyle birşey diye ısrar ediyor servis müdürü..

    yaww forumdan okudum diyorum. sen her forumda yazanlara inanma diyor.
    değişecek parçalar diye ısrar ediyor. ne yapayım. bende çekip geldim.

    anlam veremiyorum.
    acaba aracı yapmak para almak işlerine mi geliyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    https://www.google.com.tr/maps/uv?hl=tr&pb=!1s0x14d0857ef6a6ad4f:0x857fb824087550f4!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e115!4s/maps/place/renpaz%2Brenault/@37.8980807,32.4955483,3a,75y,124.96h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211s_uMcOTzZg_1A-1IfsTgsEw*212e0*214m2*213m1*211s0x0:0x857fb824087550f4!5srenpaz+renault+-+Google%27da+Ara&imagekey=!1e2!2s_uMcOTzZg_1A-1IfsTgsEw&sa=X&ved=0ahUKEwjC7-X8rKrOAhXBuxQKHVvEBVgQpx8IezAK

    özel servis hocam. Ben İstanbuldayım Yerleri konya da Sahibinden de bayağı bir ilanı mevcut Hatta Fluence joy a hız sabitleyicisi de takıyorlar orada da ismini çok duydum. Bir görüşün sonucunu da yazın lütfen.

    ilginize çok teşekkürler..
    mail attım bakalım ne diyecekler..




  • Yeni megane 1.5 dci 110bg'lerde kullanılan edc ıslak mı kuru mu? Bilgisi olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mergen57

    Yeni megane 1.5 dci 110bg'lerde kullanılan edc ıslak mı kuru mu? Bilgisi olan var mı?

    %99 kuru olması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mihmander

    quote:

    Orijinalden alıntı: gemsaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mihmander

    araçlarımızda kullanılan edc şanzıman Alman Getrag markasının 6DCT250 modelidir,
    kuru diye tabir edilen robotic,mekanik işlevli otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.

    maalesef aynı şanzımanı Ford focus ve fiesta modellerinde yıllardır kullanıyor yine DCT 6DCT250 kodu ile
    yine Getrag şanzımanı ve onlarda powershift olarak geçiyor.

    sadece ABD'de tam 240,000 powershiftli araç şanzıman ile ilgili sorun için geri çağırılmış ford kızgın
    müşterileri bir nebze susturmak için şanzımana ek 3 yıl garanti vermek zorunda kalmış.

    aynı şanzıman yine citroende de kullanılıyor C4 lerde vs ve yine onlardada sıkıntılar mevcut.

    özetle şanzımanın en büyük sıkıntısı 1-2 ve 5-6,6-5 kararsızlığı, bunun yanında orta ve ağır
    trafikte baskı balatanın ısınması ve baskı yüzeyini yakması,eritmesi, input ve output şaftlarının
    arızalanması ve şaftların keçelerinin yağ kaçırmasıdır.

    (Alıntı)




    Forum donanım haber'in 2011 ve 2012 yıllarındaki megane/mst/ fluence forum sayfalarını okursanız; bahsettiğiniz durumda ( 6'dan 5'e düşerken) oluşan sürtme sesinin bütün edc'lerde olduğunu, bilahare gelen yazılım güncellemesi ortadan kalkmış olduğunu görürsünüz..

    Benim de, 2011 Fluence'im vardı. Mais'te yapılan periyodik bakımlarda yüklenen güncelleme ile sürtme sesi ortadan kalktı.

    Bu arada, yetkili servisin güncellemeden anladığı aracın bilgisayara bağlanmasından ibaret.. Yeni bir güncelleme geldiyse, araç bilgisayara bağlandığında otomatik olarak yükleniyor..

    İşletim sistemleri, sadece bir defa değil, her gerektiğinde güncellenebilir..

    Sıcak havada yoğun dur kalk'lı trafikte, bilhassa yokuşta, baskı balatanın ısınması çok normaldir..

    Edc'li Fluence'i dört yıl kullandım. Ne baskı balata eridi, ne de transmisyon düzeninin herhangi bir tarafından yağ kaçırma oldu.. Forum donanım haber'deki Megane forumlarında da bu gibi arıza paylaşımlarına hiç rastlamadım...



    ustat çok çok haklısınız, yüzde yüz haklısın ama..

    forumdan sizin dediklerinizi aynen okudum.
    hatta renault tun kendi forumunda da var onlarca kişi yazmış.
    antalyadaki bulunan 2 yetkili servise de gittim.
    yok öyle birşey diye ısrar ediyor servis müdürü..

    yaww forumdan okudum diyorum. sen her forumda yazanlara inanma diyor.
    değişecek parçalar diye ısrar ediyor. ne yapayım. bende çekip geldim.

    anlam veremiyorum.
    acaba aracı yapmak para almak işlerine mi geliyor..


    araç daha önce servis bakımlı ise o güncelleme yüklenmiştir büyük ihtimal bakıma geldiğinde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    2013 EDC Fluence Joy ile aranıza katıldım. İlk defa otomatik araç kullanıyorum.
    Bir kaç sorum var

    Araç ile yol alırken hız fark etmeksizin D konumunda iken Manuel e çekilebilir mi?
    Yokuşta inerken yada çıkarken bazen vites kararsız kalıyor buna manuel olarak (Önce N Sonra - yada + şeklinde) müdahale edebiliyormuyuz?
    Normal trafikte giderken bazen bağırmaya başlıyor gaz verecem veremiyorum önümde araç var frene bassam basamıyorum arkamdaki sıkıştırıyor. Vitese müdahale etmek güzel olurdu. bir üst yada alt vitese geçebilmek.
    Tüm bunları deneyecem fakat vites kutusunu elime alırım diye tırsıyorum. Klavuzu okudum bu durumdan bahsedilmemiş.
    F1 Tarzı kulakçıklar kesinlikle olmalıymış.


    hiç sıkıntısızca yolda giderken D konumundayken
    manuel moda alabilir sin.

    zaten kararsız kalınca almanıda tavsiye ediyorlar.
    nasıl bir otomatik se.. :)

    Ama sakın yolda giderken yada yokuş inerken
    N konuma (boşa) alma...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mihmander -- 23 Ağustos 2016; 9:31:33 >




  • sabriaga S kullanıcısına yanıt
    Hocam normalde nedir bu edc öğrenmek için girmiştim ama sizin mesajı görünce yazmak istedim. Kendiniz yazmışınız sıfırları arasında 10.000 tl fark farken ikinci elleri arasında 14.000 tl fark olduğunu ben bakmadım bilmiyorum. Eğer böyleyse fluence golften daha fazla değer kaybetmiş demek değildir. Siz enflasyon farkını ilk arabayı alırken verdiğiniz 10.000 tl farkın faizini hesaba katmıyorsunuz. Gerçi hiç kimse katmıyor.

    fluence aldığınızda 84.000 tl + 10.000 tl cebinizde kalıyor bu 10.000 tl yi faize koyuyorsunuz (ING turuncu hesap %12) dört yılda size 5000 tl civarında getiri sağlıyor. 4 yıl sonra 41.000 tl lik arabanız ve cebinizde 15.000 tl paranız oluyor. Golf aldığınızda ise 55.000 tl lik golften başka elinizde bir şey yok. Demek istediğim herkes ilk arabayı alırken verdiği fazladan paranın faizini, kendisini hiç hesaba katmıyor.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.