Şimdi Ara

Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
10
Favori
160.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • www.renaultedc.com Açıldı...

     Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)


     Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)


    RENAULT ÇİFT KAVRAMALI YENİ OTOMATİK VİTES KUTUSU : Efficient Dual Clutch (EDC)


    Otomatik vites kutularının rahatlığı, manuel vites kutularının tutumluluğu ve tepki gücü

    Renault, klasik otomatik vites kutularına kıyasla net tüketim ve CO2 salım düşüşleri (%17’ye kadar tüketim düşüşü, kilometre başına 30 g düşük CO2) düzeyleri sergileyen yeni bir EDC (Efficient Dual Clutch) altı ileri otomatik vites kutusu sunuyor.

    Bu sonuca varmak için aşağıdaki teknik tercihler yapıldı:
    Elektrikli iticilerle kumanda edilen kuru çift kavrama (dünyada ilk),
    Tüketim kontrolüne yönelik ayarlama.
    Bu EDC vites kutusu ilk kez Mégane ailesinde 2010 yılı ilkbaharında gamın can damarı olan dCi 110 FAP versiyonlarında kullanılmaya başlanacak. Azaltılmış CO2 salımlarıyla, bu Mégane’lar ve Scénic’ler Renault eco2 imzasını taşıyan ilk otomatik vites kutulu versiyonlar olacak.


    Son yıllarda, pazarda performans / kullanım konforu / tüketim ve CO2 emisyonları dengesi anlamında sürekli iyileşme sağlayan yeni tip otomatik vites kutuları çıktı. Çift kavramalı otomatik vites kutuları bunların arasında yer alıyor.

    EDC otomatik vites kutularının üstünlükleri:
    Renault’nun yeni EDC kutusu otomatik vites kutuları ailesine ait. Debriyaj pedalı yok ve vites kumandası otomatik tipte (PRND) ve tek dokunuşlu (+/-) kumanda modu da var. İdeal aktarmayı seçen bir işlemcinin kumanda ettiği vites geçişleri otomatik ve rahat gerçekleşiyor.
    Verimi ve tüketimi optimize etmek amacıyla Renault EDC vites kutusu için « kuru » çift kavramalı teknolojiyi tercih etti. Bu vites kutusu iki kavrama içeriyor : Birincisi tek viteslere (1., 3. ve 5.), ikincisi ise çift viteslere (2., 4., 6.) ve geri vitese ayrılmış bulunuyor. Dişliler dört mil üzerinde taşınıyor: İki adet konsantrik birincil mil (her biri bir kavramaya bağlı) ve iki adet ikincil mil. Vites seçimi, aynı manuel vites kutusunda olduğu gibi senkromeçlerle yapılıyor. Bir işlemcinin kumanda ettiği elektrikli iticiler senkromeçlerle kavramaları yönetiyor.


    > Manuel vites kutulu otomobillerde elde edilenlerle kıyaslanabilir tüketim değerleri ve CO2 salımları
    Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
    Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
    « Yaş » kavrama disklerinde veya klasik otomatik vites kutularının konvertisörlerinde bilinen parazit sürtünmelerin sınırlandırılmasını sağlayan « kuru » çift kavramalı teknoloji.
    Enerji tasarrufu sağlayan elektrikli iticilerle iki kavramanın ve senkromeçlerin yönetimi.
    Minimum tüketim amacıyla optimize vites geçiş yasalarına göre ayarlar: Sistem, belirli bir hızda en yüksek viteste olacak şekilde hızlı vites artışı sağlıyor, bu ise tüketimin ve CO2 salımlarının kontrol altında tutulmasını mümkün kılıyor.
    EDC vites kutusu düz vites kutularınkine benzer bir verim düzeyine sahiptir.

    > Güvenli akıcı sürüş
    Hızlı ve akıcı otomatik vites değişiklikleri
    Tüm otomatik vites kutularında olduğu gibi, vites geçişleri « tork altında » gerçekleşiyor : Vites geçişlerinde motor ile tekerlekler arasında tork aktarmasında kesintisi oluşmuyor.
    Vites değiştirme dışındaki sürüş fazlarında, kavramalardan biri kapalıdır (motor torkunu geçirilmiş olan viteste aktarır, diğeri ise açıktır ve bir sonraki geçirilecek vitese bağlı kalır). Uygun anda vites geçişi bir kavramadan diğerine geçerek gerçekleştirilir : Birinci kavrama açılırken, ikincisi aynı anda kapanır, bu da vites değişikliği (« tork altında ») sırasında sürekli çekiş olmasını sağlar.
    Vites geçişleri esnek ve sarsıntısız oluyor ve rahat ve güvenli seyahatler için akıcı bir sürüş sağlıyor.

    Sürücünün komutlarına anında cevap :
    6 ileri vites ve kısaltılmış geçiş süreleriyle (290 ms), yeni otomatik vites kutusu EDC büyük bir tepki gücü sergiliyor ve gerek otomatik ve gerekse dokunmatik moda mekanik vites kutularınkine benzer bir sürüş keyfi sağmıyor.
    Otomatik modda, İşlemci çeşitli sürüş parametrelerine bağlı olarak ideal vitesi seçiyor. Tam ihtiyacı olduğunda uygun gücü derhal vermek suretiyle sürücünün komutlarına anında cevap veriyor. Sürücü her an tek dokunuşlu (tiptronik) modu seçerek sistemin kumandasını tekrar eline alabiliyor

    Daha akıcı sürüş için optimum « sürüklenme ». Klasik bir otomatik vites kutusunda olduğu gibi, rölantide fren pedalı serbest bırakıldığında otomobil aşamalı şekilde harekete geçiyor. Bu sistem özellikle sıkışık trafikte veya park manevraları sırasında yararlı oluyor.

    Yokuşta kalkış yardım sistemi
    Yokuşta kalkışlarda sürücü fren pedalını bıraktığında, otomobili birkaç saniye hareketsiz tutmak için sistem tekerlekler üzerindeki fren basıncını sürdürüyor. Sürüklenme önleme sistemi ile birleşen bu sistem otomobilin geri hareketinin önlenmesini sağlıyor ve rampada güven içinde kalkışları garanti ediyor.

    Bu yeni EDC vites kutusu ilk olarak 2010 yılının birinci çeyreğinde Renault Mégane ailesinin 1.5 dCi 110 FAP diesel versiyonlarında kullanılacak. Bu otomatik vites kutusu ile donatılmış olan Yeni Mégane Hatchback sadece 114g CO2/km salım değerine sahip olacak. Bu versiyonlar Yeni Mégane’da Renault eco2 imzası taşıyan ilk otomatik vitesli versiyonlar olacak.

    DÜŞÜRÜLEN CO2 SALIM DÜZEYLERİ

    Renault, ikisi 100 g CO2 / km sınırının altında Renault eco2 yaklaşımının bayraktarları olan Euro 5 uyumlu beş model sunuyor
    Twingo dCi 85 Renault eco2 94 g CO2 / km
    Clio dCi 85 Renault eco2 98 g CO2 / km
    Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 114 g CO2 / km*
    Scénic dCi 95 Renault eco2 125 g CO2 / km
    Laguna dCi 110 Renault eco2 122 g CO2 / km


    * Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 6 ileri manuel vites kutulu Mégane HB dCi 110 ile aynı CO2 salım düzeyine sahiptir.



    CO2 salımlarındaki bu azalmalar motor ve otomobilde yapılan çeşitli değişiklikler sayesinde elde edildi.
    MOTORDA : Vites oranlarının tüm aktarmalarda uzatılması ve motor ve vites kutusu arasındaki sürtünmelerin azaltılması (düşük viskoziteli yağların kullanılması ve hareketli çekiş ve aktarma parçalarının geometrisi ve kaplaması ile ilgili yapılan çalışmalar). Bu geliştirmeler tüm 1.5 dCi Euro 5 motorlarına yayılacak.
    OTOMOBİLDE : Aerodinamiğin iyileştirilmesi (ön tampon altında esnek lama, çamurluk paçalıkları, bazı durumlarda arkada rüzgâr karteri) ve yuvarlanma sürtünmelerinin azaltılması (düşük tüketimli lastikler, artık frenaj torkun azaltılması ).






    Renault grubu otomobilin ömür çevriminin her etabında çevreye olan etkilerini azaltma yönündeki değişmez stratejisini simgeleyen (üretim, kullanım ve ömür sonu ) Renault eco² çevre programını sürdürüyor. Bunun yansıması olarak Renault çevreye saygılı ve geniş kitlelerin ulaşabileceği nitelikte araçlar sunmayı hedefliyor.
    Renault CO2 emisyonlarında 2015 ufkunda Avrupa’da liderliği hedefliyor ve bu amaçla iki temel eksene dayanıyor:

    Çıkarılan yeni teknolojiler sayesinde ürün gamındaki termik motorlu araçların CO2 salımlarının azaltılması
    Renault Cenevre Fuarında aşağıdaki yeniliklerini tanıtıyor:
    1. Yeni Efficient Dual Clutch (EDC) vites kutusu : Bu kuru çift kavramalı otomatik vites kutusu manuel vites kutularıyla elde edilenlere benzer tüketim ve CO2 emisyonlarının sergilenmesine olanak veriyor. Geçtiğimiz Frankfurt Fuarında tanıtımı yapılan bu vites kutusu ilkbaharda yeni Mégane ailesinde kullanılacak.

    2. Beş yıldız modelde net şekilde düşürülen CO2 salımları.
    Twingo dCi 85 Renault eco2 : 94 g CO2 / km
    Clio dCi 85 Renault eco2 : 98 g CO2 / km
    Mégane dCi 110 EDC Renault eco2 : 114 g CO2 / km
    Scénic dCi 95 Renault eco2 : 125 g CO2 / km
    Laguna dCi 110 Renault eco2 : 122 g CO2 / km

    Elektrikli motorlarda benzeri görülmemiş bir yatırım hamlesi
    Gelecekteki elektrikli modellerinde kullanmak amacıyla Renault-Nissan İttifakı aynı zamanda 15 kW - 70 kW (20 hp - 95 hp ) güç dilimini kapsayacak olan %100 elektrikli bir motor gamı geliştiriyor.

    Bu motorlarla 2011’den itibaren satışa sunulacak olan eksiksiz bir Sıfır Salımlı* araç gamı donatılacak.



     Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)





    VİDEOLAR

    http://www.youtube.com/watch?v=YTsm68U7BLM&feature=player_embedded


    TEST VİDEO

    http://www.youtube.com/watch?v=gyWWbmEihps


    Videoları izleyemeyenler ktunnel.com'a kopyalayıp izlesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 24 Ocak 2011; 13:56:15 >







  • satılık clio3 tiptronik vitesli çok temiz boyasız kazasız ilgilenirseniz linkini veriyorum saygılar.
    http://www.hepsinisat.com/garaj-arabasi-boyasiz-kazasiz-otomatik-M24L09S2008I605.html
  • Merhaba arkadaşlar. Ben EDC'nin lansmanında bulundum. Test sürüşü imkanım oldu. Yukarıda yazılan 6.vitese kadar ne olup bittiğini anlamıyorsunuz yazısını ben yazmıştım. Ben şu şanzıman konusuna değineyim. Bu konuyu Renault yetkililerine de sordum.

    EDC:
    - Bildiğiniz çift kavramalı otomatik şanzıman. Bunu Getrag firması üretiyor. Firmalar alıp kendi donanımları ve motorlarına göre optimize edip kullanıyorlar. Mesela VW ismini DSG koyuyor. Vites değişimlerini elektrohidrolik iticilerle sağlıyorlar. Ford (Getrag'ın ortağı) Powershift ismini veriyor. Renault EDC ismini veriyor. DSGden farkı iticileri elektirkli olmasıymış. 2012den itibaren de Hyundai kullanacak çift kavramalaı şanzımanları ismide PSG olacakmış. Renault EDC şanzımanı Getrag'ın İtalyadaki fabrikasından temin ediyormuş ve araçlarına uygun şekilde düzenliyormuş.

    - EDC'li Fluence ve Megane HB araçlar sunuldu bize test sürüşünde. Fluence modelleri haberciler kaptığı için biz Siyah Megane HB modelini aldık. Sıfır araçtı ve içerisi mis gibi deri kokuyordu. :) Bursa - Yalova hattında toplam 67 km süren bir test gerçekleştirdik. 6 polis kontrol noktası olduğu söylendi bize. biz tam 8 nokta gördük güzergahta. Bu adresten EDC ile ilgili yazımı okuyabilirsiniz. Vites değişimleri hızlı olduğu için siz bir şey anlayamıyorsunuz zaten. Manuel moda geçtiğinizde 6 viteste olduğunuzu görüyorsunuz. Düz yolda benim ulaşabildiğim son hız 155km. Yokuş aşağı yolsa ise 170km/h ibrede görebildik. Hızlanma değerlerine bakarsanız manuel vitesliye göre 0.3sn yavaş kalıyor zaten onu farketmeniz imkansız. Konforlu sürüşler için ideal, cruise controlüde açtınız mı mükemmel sürüşler sizi bekliyor.

    - Umarım elime ileriki zamanlarda daha uzun test imkanı geçerse daha net ve iyi bilgiler sunabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heytbecom -- 15 Aralık 2010; 21:53:14 >




  • www.renaultedc.com Açıldı...

     Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)
  • ARkadaşlar çift kavramalıların atası DSG ile ilgili bir konu (da ben) açmıştım.


    VW nin 6 ileriden 7 ileriye geçiş sebeplerinden belki de birincisi maliyet idi.

    VW o maliyeti baskı balata ile müşterilerden talep edecek zamanı geldiğinde.

    Eğer EDC de DSG 7 mantığında ise onda da baskı balata var demektir.



    Bu da benim konunun girişinden bir kısım:

    quote:

    : Orjinalden alıntı: haluk 23

    ...
    DSG önceden 6 ileri ve de yağlı tip olarak üretiliyordu.

    Daha sonra maliyet gerekçesiyle VW yeni DSG lerin çoğunu (belki de hepsini) 7 ileri ve de kuru tip olarak üretiyor.

    Bu bize yansıyan kısmı.

    Ama aralarında bir fark daha var.

    Yağlı tiplerde her 60.000 de bir yağ değişimi gerektiren yağ içinde çalışan plakalar varken kuru tiplerde bizim bildiğimiz bir baskı balata sistemi var.

    Forumlarda okuduğumuz kadarıyla 6 ilerilerde ses problemi yoktu.

    Ama görünen o ki 6 ileriler gerçekte hem sorunsuzmuş hem de bu sebeple servislere de yağ değişimi dışında para da kazandırmıyormuş.

    bu da cebimize yansıyan kısmı.

    ...




    Bu da konunun linki:

    http://forum.donanimhaber.com/m_46315800/mpage_1/f_/key_//tm.htm#46315800



    Haluk




  • Arkadaşlar uzun bir aradan sonra hepinize tekrar selam. Özellikle Haluk abi sana selam bayadır görüşemedik ama görüyorum ki yine her zamanki ağır başlılığınla arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyorsunuz. Son durumlarda megane edc hb alma niyetindeydim takip eden arkadaşlar varsa bilirler ancak çok fazla zam yediğinden ve renault sağolsun her sabah uyandığımızda bir yerinden bir şeyler kırptığından 2012 modeller çıkacan kadar bekleyeceğiz gibi geliyor. Bu arada güncel fiyat bilgisi vereyim Mersin de iki renault plazanın ikisi ile de görüştüm PREVİLLİGE EDC MEGANE ANAHTAR TESLİM FİYATI 50BİN TL buda telefonla yapılan kısa bir görüşmede alınan fiyat sanırım 48.50-49 gibi alınabilir.
    ikinci bir noktada edc ilk çıktığından beri takipteydim bilen arkadaşlar biliyor teknolojisini öğrenmediğim hemen hemen test etmediğim vites kutusu kalmadı. EDC ne arızası verecek diye araştırıyordum en sonunda bir tane yakaldım sanırım

    http://www.renaultclubtr.com/forum/megane-kulubu/60090-megane-3-edc-sanziman-problemi-hk.html

    bu linki edc kullanıcısı arkadaşlarım incelerlerse bi baksınlar bakalım araçlarında bu tür sorunları varsa mutlaka servisle görüşsünler. ufak tefek handikapları dışında sanırım EDC bu işi kıvırıyor gibi geldi bana. handikap dediğimde dur-kalk yapılan trafikte bir-iki,iki-bir vitesler arasındaki kararsızlığı konusu elbette istanbul için sorun oluşturabilecek nitelikte ama daha küçük şehirlerde sanırım bu durum hissedilmeyecek bir olay. yazılım güncellemesi 2011 sonu gibi olabilirmiş (kaynak sivas oflazlar renault) megane hb ler için hava yastıkları için yazılım güncellemesi çıkmış servisinizle irtbata geçerseniz bilgi alabilirsiniz. yada bakıma gittiğiniz zaman zaten yapıyorlar.

    son durumda meganeden kırpılan donanım ise blutooth. arkamy ses sistemi. arka kapı ve torpidodaki tweterlar. motor kaputu keçesi, motor kaputu altındaki çift taraflı olan plastik yağmur kanalının artık sağda olmaması,

    torpidodaki tweterler iki farklı model aracınıza göre değişiyor 48lira biri 80 lirada biri motor kaputu keçesi 80 lira olarak bilgilenireyim dedim.

    bir diğer değişiklik ise previllige modelleri artık digital kadranlı olarak geliyor. sport editiondan sonra previlligede de görebiliyoruz. cam tavan ise 2011 kasım ayından itibaren opsiyon listesine giriyor cam tavan merakı olan arkadaşlarımıza duyurulur.

    fiyat olarak psikilojik rakamların çok üzerine çıktı renault tüm araçlarında sanırım alternatifler değerlendirilmeli dite düşünüyorum. aslında bravonun üretimi durdurulmayacak olsa fiyat performans olarak harika bir araç. dualogic süper bir vites kutusu motor gücü ve torkuda sunduğu donanımla güzel.

    54bin lira liste fiyatı ile renault yerine vw jetta düşünülebilir dsg 1.6 dizel ama DOĞUŞ oto ve çalışanları satış servis dahil insanı çileden çıkartmak için özel bir çaba sarfetmelerine gerek yok diye düşünüyorum. c4 süslenmiş püslenmiş ancak yahu kasa değiştirmişin insan biraz daha yenilikçi bişeyler dener yok abi çok bişi farketmemiş otomatikleştirilmiş vites kutusu çok performanslı gelmedi bana. şu durumda beklenebilirse kasım ayında yeni focus powershiftleri yollarda göreceğiz bence ford aya gönderecek kadar donanım eklemiş çokda fiyat farkı yok segmentindeki araçlarla ve alman otomobili tutkusu olanlar için belirteyim direk almanyada üretiliyor ve ithal ediliyor yeni focusuda mutlaka listenize ekleyin derim ben ekledim çünkü şimdilik benden bu kadar yardımcı olabileceğim konularda her zaman yardımcı olmaya çalışırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    Arkadaşlar uzun bir aradan sonra hepinize tekrar selam. Özellikle Haluk abi sana selam bayadır görüşemedik ama görüyorum ki yine her zamanki ağır başlılığınla arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyorsunuz. ...


    Sağolasın arkadaşım.

    Paylaşmaya çalışıyoruz işte bildiklerimizi duyduklarımızı.

    Ben de nihayet EDC'li araç test sürüşü yaptım.

    İzlenimlerim şu başlıkta.

    Başka test sürüşleri de mevcut:


    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_1/f_/key_//tm.htm#49551522

    Sistem güzel ama tgezer arkadaşın da dediği gibi test sürüşü ayrı kullanıcı testi ayrı.

    Ben de izlenimlerimde bundan bahsettim zaten.

    Selamlar, sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    haluk abi harikasın ellerinize sağlık. testlerinizin hepsini okudum. yalnız yanlış anlamadıysam bravoyu sattığınız gibi bişi okudum doğrumudur. şimdi ne düşünüyorsunuz yada aldınızmı


    Sen sağolasın kardeşim :))


    Bir ara aklımdan Ceed geçti.

    Ama Accord'da olabilir 2006-2007 model.

    Konu bile açmıştım hatta:

    http://forum.donanimhaber.com/m_49410609/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Bir ev işim var.

    Ondan gelecek sonuca göre bu ikisinden biri, ya da belki tamamen sürpriz bir şey de olabilir.

    Zaten şu an rafta bekliyor. :))


    Görüşmek üzere.

    Haluk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 11 Haziran 2011; 12:41:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*
    quote:

    Orijinalden alıntı: DoSöDoKöKo
    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*
    quote:

    Orijinalden alıntı: frk96
    Renault vites yapmayı öğrenmiş, vites kolu yapmayı öğrenememiş

    Malzemeden çalmamış!

    reno malzemeden çalanların başında gider....aman yapma yahuuu
    basit bir örnek..renoya sor bakalım triger kayış aksesuar seti kaç km de bir değişiyor ve fiyatı ne...birde fordunkini veya başka bildik popüler bir markayı öğren...farka bak...düşün ve bana hak ver fark yok diyorsan sallıyorsun derim...bu işlerin içindeyim...iyi bilirim

    Buradaki espriyi anlamayacak kadar fanatiklik bürümüş sizi.(Yani eğer malzemeden çalsa vites kolunu kısa yapardı diyerek espriyle karışık eleştirme.) Asıl anlamadan saçma-sapan yorumlarla sallayan sizsiniz. Bu işlerin içinde olmanız bu cümleleri yazma hakkını vermez. Ben Renault'un bu vites kolunu beğenmediğimi değişik mesajlarımda dile getirdim.
    İmzamdaki araca bakıp saçma-sapan yorumlar yapanlara cevap vermeyeceğim diyorum ama yine de yazdım.
    Vites kolu konusunda yazdığım bir mesajı anlamadan genelleme yapmanız kabül edilemez. Ben vites kolu için mesaj yazdım Renault'un bütün parçalarını kapsadı. Asıl anlamadan sallama işte bu.
    Trigoner kayışının konu ile bağlantısı ne. Ford ve bildik başka bir marka ile ilgili bu mesajda hangi bilgi ve değerlendirme var. Önce okuduğunuzu anlayın lütfen?
    Eğer yazmak istersem bir daha şahsınızdan izin almadan yazmam. Zaten belirtmişsiniz. "Öyle ya bu işlerin içindeyim...iyi bilirim"
    diyerek neyi ispatlamaya çalışıyorsunuz?

    senin "yine sana göre" anlaşılamama gibi bir sorunun var galiba......yine volvo konusunda olduğu gibi aynı dertten muzdarip herkese kızıyorsun
    yok biz seni anlıyoruzda senin çevrendeki dünyayı anlayamamak gibi ufak bir sorunun var galiba
    yazılanları birkaç kere okumadan cevap yazmaması gereken ben değilim...sensin....
    haydi sağlıcakla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 2 Temmuz 2011; 4:27:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoSöDoKöKo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*
    quote:

    Orijinalden alıntı: DoSöDoKöKo
    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*
    quote:

    Orijinalden alıntı: frk96
    Renault vites yapmayı öğrenmiş, vites kolu yapmayı öğrenememiş

    Malzemeden çalmamış!

    reno malzemeden çalanların başında gider....aman yapma yahuuu
    basit bir örnek..renoya sor bakalım triger kayış aksesuar seti kaç km de bir değişiyor ve fiyatı ne...birde fordunkini veya başka bildik popüler bir markayı öğren...farka bak...düşün ve bana hak ver fark yok diyorsan sallıyorsun derim...bu işlerin içindeyim...iyi bilirim

    Buradaki espriyi anlamayacak kadar fanatiklik bürümüş sizi.(Yani eğer malzemeden çalsa vites kolunu kısa yapardı diyerek espriyle karışık eleştirme.) Asıl anlamadan saçma-sapan yorumlarla sallayan sizsiniz. Bu işlerin içinde olmanız bu cümleleri yazma hakkını vermez. Ben Renault'un bu vites kolunu beğenmediğimi değişik mesajlarımda dile getirdim.
    İmzamdaki araca bakıp saçma-sapan yorumlar yapanlara cevap vermeyeceğim diyorum ama yine de yazdım.
    Vites kolu konusunda yazdığım bir mesajı anlamadan genelleme yapmanız kabül edilemez. Ben vites kolu için mesaj yazdım Renault'un bütün parçalarını kapsadı. Asıl anlamadan sallama işte bu.
    Trigoner kayışının konu ile bağlantısı ne. Ford ve bildik başka bir marka ile ilgili bu mesajda hangi bilgi ve değerlendirme var. Önce okuduğunuzu anlayın lütfen?
    Eğer yazmak istersem bir daha şahsınızdan izin almadan yazmam. Zaten belirtmişsiniz. "Öyle ya bu işlerin içindeyim...iyi bilirim"
    diyerek neyi ispatlamaya çalışıyorsunuz?

    senin "yine sana göre" anlaşılamama gibi bir sorunun var galiba......yine volvo konusunda olduğu gibi aynı dertten muzdarip herkese kızıyorsun
    yok biz seni anlıyoruzda senin çevrendeki dünyayı anlayamamak gibi ufak bir sorunun var galiba
    yazılanları birkaç kere okumadan cevap yazmaması gereken ben değilim...sensin....
    haydi sağlıcakla



    Kimseye kızmıyorum; şahsa karşı saldırıya ve "sen" diliyle konuşmaya karşıyım. Konu mesajın içeriğidir. Mesajın içeriğinden hareketle insanlara saldırma gibi hareketi kimse onaylamaz.

    Konu hakkında bilgin varsa konuş; yoksa konu hakkında mesaj yollayan kişi ile ilgili yorum yapma. Burası kişilerin konuşulduğu yer değil.
    Tanımadığın, yüzünü dahi görmediğin mesaj sahibi hakkında konuşulmaz.

    Konuyu kirletmeme adına:

    "haydi sağlıcakla"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bonasera

    quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    akçay kardeşim ancelikle aracın hayırlı olsun allah kaza bela vermesin diyeyim. bahsettiğin konularda sanırım hemen hemen herkes aynı fikirde. artılar eksiler hemen hemen ortak. edc hakkındaki yorumlarında doğru ben bir haftadır manuel kullanmaya bi alıştım ki acaip keyf veriyor sanırım sende bunu yaşayacaksın aracın yeni olduğu için o yakıt ortalamalrı normal geldi zamanla düşecektir. senin aldığın tepkileri bende aldım ya o paraya renault mu alınır bende soruyorum bu paraya bu donanımda ne alınır passt dizel diyor adam aradaki 15-20bin liralık fark millete ne kadar kolay geliyor anlamış değilim. bide yokmu ikinci el mercedes alsaydın ya diyenler hepten delirtiyor beni. ben ikinci el araç almadım bu benim kendi aldığım 3. renaultum ilk ikiside clio hb di ilki 2001 ikincisi ise 2008di ikisinden de çok memnundum bu araçtanda memnun kalacağıma inanıyorum ki şu ana kadar çok memnunum. ha ilerde inşallah mercedeste alırım allah sağlık versin ama onuda sıfır alırım. millet sanıyoruki mercedes bmw kullananların derdi sıkıntısı yok yada passat kullananların abicim sorunsuz araba daha üretilmedi kimse inanmıyor. her aracın kendine göre handikapı var önemli olan minimal düzeyde olması. ufak tefek eksikler dışında araçlarımız cidden güzel en azından güvenlik noktasında sıkıntı yok. çoluk çocuk biniyoruz bu araçlara onların güvenliği önemli. ben işi güvenlik açısından düşünüyorum birazda renaultun 8 modelle girip 8de 8de çarpışma testlerinden 5 yıldız aldığı bence göz önünde bulundurulmalı. yeni kasa focus bile esp testlerinde kayış attı.ha kötü bir arabamı focus asla öyle bişey diyemem. yeni kasa e serisinin arka savurma probleminden şikayetli olanlar var kötü bir arabamı hayır, latitude kullananaların forumunu bir okuyun arkada savurma hissi çok fazlaymış sadece his diyorum kötü arabamı hayır. kısaca demek istediğim bunlar kul yapısı olur böyle vakalar türk polisi yakalar deyip araç kullanmaktan keyf almak lazım diyorum

    Selamlar, ben Megane III HB ile ilgili euro n-cap test sonuçlarına ulaşamadım. Link verebilir misiniz?

    Megane 3 HB m-cap testi

    http://www.euroncap.com/tests/renault_megane_2008/337.aspx






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 27 Haziran 2012; 3:05:33 >




  • arkadaslar merhaba,

    megane sport tourer EDC 2012 model 0 kilometre aldıgım aracımda 1500 kmde iken tespit ettiğim ve su an devam eden (5000 km civarında) aracın ozellikle 6dan 5e gecerken yaptıgı (bazen diger viteslerde de yapıyor. ama cok nadir) yuksek surtunme sesi problemi mevcut.bayagı ugrastım genel merkez ve servislerle. malesef bir sonuc cıkmadı. sonuc, genel merkezin cevabı "efendim bu konuya son 1 aydır yogunlastık. sorunun cozumunu biliyoruz. yazılım uzerinde calısılıyor. bitince davet edileceksiniz" oldu.

    you tube'a, cektigim videoları da yukledim. linkleri asagıda.

    isteyen arkadaslar, izleyip kendi sorunlarının hangi mertebede oldugunu gorebilir. cunku ses bazılarında yuksek bazılarında dusuk mertebede.degerlendirirken videodaki yol sesini de referans olarak almakta fayda var diye dusunuyorum.

    aracı almak isteyen arkadaslar da bu durumu mutlaka goz onunde bulundurmalılar. cunku bu sorun internetteki diğer forumlarda karsılastıgım en az 8-10 kiside mevcut.

    saglıcakla.

    http://www.youtube.com/watch?v=OUU6JmJqnv8&feature=youtu.be

    http://www.youtube.com/watch?v=DGFHDZDEzXo&feature=youtu.be

    http://www.youtube.com/watch?v=eNNZiB0nk6s&feature=youtu.be




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mahir1960



    aracı almak isteyen arkadaslar da bu durumu mutlaka goz onunde bulundurmalılar. cunku bu sorun internetteki diğer forumlarda karsılastıgım en az 8-10 kiside mevcut.

    saglıcakla.

    http://www.youtube.com/watch?v=OUU6JmJqnv8&feature=youtu.be

    http://www.youtube.com/watch?v=DGFHDZDEzXo&feature=youtu.be

    http://www.youtube.com/watch?v=eNNZiB0nk6s&feature=youtu.be


    Vites değişimi anında motor devri abartılı şekilde artıyor ve ses geliyor.Bu sesin gelmediği diğer vites geçişlerinde de devir bu şekilde zıplama yapıyor mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sierre34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mihmander

    Arkadaşlar merhaba
    2012 model Megane 3 Sport Tourer edc aracin var.
    6 vitesteyken 5 düşünce bir cırtlama sesi geliyor.
    Basina gelen ve bu sorunu bilen var mi??
    yazılım güncellemesi ile cozulur diyorlar.

    servise gittim ama yazılım güncellemesi diye birşey yok.. dediler.

    Selamlar.Benim arabamda da(2012 scenic) ayni sikinti vardi.Serviste yazilim guncellemesi/yenilemesi ile bu sorunu hallettiler.Istanbul`da iseniz Maltepe`deki Guven Altan devamli gittigim servistir.Ilgi ve alakalarini begeniyorum.

    istanbul'da değilim antalyalıyım. keşke olsam.
    burda 2 tane servis var. (sarılar ve zamanlar) 2 serviste yazılım güncellemesi diye bir şey yok diyorlar.
    sadece bilgisayar bağlayıp hatayı öğrenilen bir sistem var diyorlar.
    anlamıyorum.

    Ankarada çaş isimli bir yetkili servis ile konuştum.
    edc sadece 1 kere güncelleniyormuş. bana yapıldı mı diye sordum
    bilmiyorum ki yapılıp yapılmadığını.. hatta bu sorun yazılım ile geçmeyebilir de diyor.

    ben renault mail çekeceğim. bu sanzumların alayı sorunlu..
    coğunu garanti kapsamında tamir etmişler. (2010-2014 arası)

    ben EDC manuel gibi müdahale edmiyorumki araç kendi devribe göre
    vites değiştiriyor. Yani kullanıcı hatası olamaz. Renault bu sorunun arkasında durmalı.

    bir duyumda ABD de getrag renault sorunlu sanzumanlar için garanti süresini arttırmış.
    orda da başı derde girmiş herhalde.

    bu vitesi yapan firma buhttp://www.getrag.com/en/home/index.html
    bizim renault larda kullanılan vites sistemide bu
    http://www.getrag.com/media/products/powershift/6dct250/6DCT250.pdf

    köklü bir firma BMV ve Ford da filanda vites üretiyor.
    bunlara da mail atacağım. bakalım ne çıkacak.


    Sanzumanın iç yapısını merak edenler için
    https://www.youtube.com/watch?v=6iCRnAUftvI

    değişecek asıl parçalarda bunlar
    http://renaultyedekparcaci.com/?product=megane-3-fluence-dizel-otomatik-edc-sanziman-vites-ayirma-catali-305739941r-25001760400

    tanesi 1790 TL civarı.. ve edc de 2 adet bulunuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mihmander -- 4 Ağustos 2016; 15:07:25 >




  • Mihmander kullanıcısına yanıt
    Hocam servis biraz uçmuş
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/vites-ayirma-catali-edc-megane-3-fluence-305739941r-P89519701
    http://www.renaultparcamarket.com/tr/debriyaj-seti-edc-megane-3-fluence-302057266r--u
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/fluence-megane-3-otomatik-edc-vites-ayirma-catali-305739941r-P120120321
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/debriyaj-seti-edc-megane-3-fluence-302057266r-P89516880

    Yada çıkma şanzumanlar da mevcut
    https://www.sahibinden.com/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning?query_text=edc+%C5%9Fanzuman&sorting=price_desc

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-2012-renault-fluence-edc-otomatik-sanzuman-321529736/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-renault-grubu-yeni-nesil-kuru-kavramali-sanzimanlar-edc-322057428/detay

    Renpaz ile bir görüş renault'tan gerçekten anlıyor.

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-clio-iv-megane-3-fluence-otomatik-vites-edc-sanzuman-320101376r-312402727/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-megane-3-ve-fluence-1.5-dizel-edc-sanzuman-ve-debriyaj-231406495/detay



    Parça numaralarına göre alıp iyi bir usta ile yaptırılır. Yada çıkma alınır. Çok zorda kalınırsa

    Çabanızdan vazgeçmeyin lütfen. Gerekirse mahkemeye de verebilirsiniz. Mais'e ve Oyak'a ulaşmaya çalışın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhalif13 -- 5 Ağustos 2016; 14:32:35 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    Hocam servis biraz uçmuş
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/vites-ayirma-catali-edc-megane-3-fluence-305739941r-P89519701
    http://www.renaultparcamarket.com/tr/debriyaj-seti-edc-megane-3-fluence-302057266r--u
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/fluence-megane-3-otomatik-edc-vites-ayirma-catali-305739941r-P120120321
    http://urun.n11.com/oem-yedek-parca/debriyaj-seti-edc-megane-3-fluence-302057266r-P89516880

    Yada çıkma şanzumanlar da mevcut
    https://www.sahibinden.com/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning?query_text=edc+%C5%9Fanzuman&sorting=price_desc

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-2012-renault-fluence-edc-otomatik-sanzuman-321529736/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-renault-grubu-yeni-nesil-kuru-kavramali-sanzimanlar-edc-322057428/detay

    Renpaz ile bir görüş renault'tan gerçekten anlıyor.

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-clio-iv-megane-3-fluence-otomatik-vites-edc-sanzuman-320101376r-312402727/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-megane-3-ve-fluence-1.5-dizel-edc-sanzuman-ve-debriyaj-231406495/detay



    Parça numaralarına göre alıp iyi bir usta ile yaptırılır. Yada çıkma alınır. Çok zorda kalınırsa

    Çabanızdan vazgeçmeyin lütfen. Gerekirse mahkemeye de verebilirsiniz. Mais'e ve Oyak'a ulaşmaya çalışın.


    ustat başka çarem yok tamiri için 11 tl veremem.
    en iyi ihtimalle 3500-4000 tl böyle çıkma birşey alırım ancak
    ya bu takılan da böyle çıkarsa yani arızalıysa.

    ayrıca üzerinden çıkan sanzumanında değerlendirebilirim belki.
    ikinci el satarrım..

    bu dediğiniz renpaz montaj yapıyor mu??
    bilginiz var mı??




  • Mihmander kullanıcısına yanıt
    https://www.google.com.tr/maps/uv?hl=tr&pb=!1s0x14d0857ef6a6ad4f:0x857fb824087550f4!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e115!4s/maps/place/renpaz%2Brenault/@37.8980807,32.4955483,3a,75y,124.96h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211s_uMcOTzZg_1A-1IfsTgsEw*212e0*214m2*213m1*211s0x0:0x857fb824087550f4!5srenpaz+renault+-+Google%27da+Ara&imagekey=!1e2!2s_uMcOTzZg_1A-1IfsTgsEw&sa=X&ved=0ahUKEwjC7-X8rKrOAhXBuxQKHVvEBVgQpx8IezAK

    özel servis hocam. Ben İstanbuldayım Yerleri konya da Sahibinden de bayağı bir ilanı mevcut Hatta Fluence joy a hız sabitleyicisi de takıyorlar orada da ismini çok duydum. Bir görüşün sonucunu da yazın lütfen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    https://www.google.com.tr/maps/uv?hl=tr&pb=!1s0x14d0857ef6a6ad4f:0x857fb824087550f4!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e115!4s/maps/place/renpaz%2Brenault/@37.8980807,32.4955483,3a,75y,124.96h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211s_uMcOTzZg_1A-1IfsTgsEw*212e0*214m2*213m1*211s0x0:0x857fb824087550f4!5srenpaz+renault+-+Google%27da+Ara&imagekey=!1e2!2s_uMcOTzZg_1A-1IfsTgsEw&sa=X&ved=0ahUKEwjC7-X8rKrOAhXBuxQKHVvEBVgQpx8IezAK

    özel servis hocam. Ben İstanbuldayım Yerleri konya da Sahibinden de bayağı bir ilanı mevcut Hatta Fluence joy a hız sabitleyicisi de takıyorlar orada da ismini çok duydum. Bir görüşün sonucunu da yazın lütfen.

    ilginize çok teşekkürler..
    mail attım bakalım ne diyecekler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alican566

    Arkadaşlar merhaba

    2012 1.5 dci 110bg EDC bir aracım var

    Aracım 120bin km de

    6 dan 5 e geçerken tırlama sesi ğeliyor

    Bir fikri tecrübesi olan var mı
    üstat vites ayırma çatalından yapıyor.

    2 tane çatal değişmesi gerekiyor.
    açmışken baskı balatada değişmesi gerek diyorlar.
    yağ+contalar vs.vs 10-12 bin civarı masraf çıkıyor.

    EDC kronik sorunu 2014 sonrası modellerde olmuyormuş.
    sanayide de değiştirilmiyor. illa servis.

    Ayırma Çatalıhttps://urun.n11.com/oem-yedek-parca/vites-ayirma-catali-edc-megane-3-fluence-305731189r-P89520295

    Debriaj setihttps://urun.n11.com/oem-yedek-parca/megane-iii-fluence-otomatik-edc-debriyaj-seti-302057266r-mais-P152274897

    bunlara artı işçilik..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mihmander -- 6 Kasım 2018; 12:3:9 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.